Eesti uudised

Euroopa juhtiv superkondensaatorite tootja Skeleton Technologies annab vanadele autodele hübriididena uue elu ja muudab pakirobotid vastupidavamaks

IGILIIKURI OTSINGUIL: Tartust võrsunud idufirma teeb säästlikumaks kõik, mis pidurdab ja kiirendab 

Henry Linnard, 27. jaanuar 2018, 00:01
VALMISTOOTED: Oliver Ahlbergi käes on kaks valmis superkondensaatorit. Üksikult meenutavad need tavalisi patareisid. Tihti kasutatakse neid aga moodulites, kus neid võib kokku ühendada kümneid.Foto: Martin Ahven

Euroopa juhtiv superkondensaatorite tootja Skeleton Technologies annab vanadele autodele hübriididena uue elu ja muudab pakirobotid vastupidavamaks.

Superkondensaatoril, mis meenutab välimuselt tavalist patareid, on liitiumioonakude ees, millega neid tavaliselt võrreldakse, selge eelis. „Moodul, mis siin nurgas on, kaalub 60 kilo, aga võime selle täis laadida umbes kahe sekundiga,“ näitlikustab Tartu päritolu energiasalvestite tootja Skeletoni tegevjuht Oliver Ahlberg.

Kõlab liiga hästi, et tõsi olla? Konks on selles, et kiire laadimine ja suur hetkeline võimsus tuleb väiksema energiamahutavuse arvelt. See ongi superkondensaatori peamine erinevus võrreldes akuga. „Oluline on aru saada sellest, et ei aku ega superkondensaator pole universaalne,“ sõnab Ahlberg. „Kõige efektiivsem on neid koos kasutada.“

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

6. september 2016, 07:12
Lennukalt arenev Skeleton Technologies kihutab tippajudega kindlalt maailma tipus
18. veebruar 2016, 16:34
Viimsi firma sihikul on juba vähemalt viiendik maailmast

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee