Euroopa juhtiv superkondensaatorite tootja Skeleton Technologies annab vanadele autodele hübriididena uue elu ja muudab pakirobotid vastupidavamaks
IGILIIKURI OTSINGUIL: Tartust võrsunud idufirma teeb säästlikumaks kõik, mis pidurdab ja kiirendab
Euroopa juhtiv superkondensaatorite tootja Skeleton Technologies annab vanadele autodele hübriididena uue elu ja muudab pakirobotid vastupidavamaks.
Superkondensaatoril, mis meenutab välimuselt tavalist patareid, on liitiumioonakude ees, millega neid tavaliselt võrreldakse, selge eelis. „Moodul, mis siin nurgas on, kaalub 60 kilo, aga võime selle täis laadida umbes kahe sekundiga,“ näitlikustab Tartu päritolu energiasalvestite tootja Skeletoni tegevjuht Oliver Ahlberg.
Kõlab liiga hästi, et tõsi olla? Konks on selles, et kiire laadimine ja suur hetkeline võimsus tuleb väiksema energiamahutavuse arvelt. See ongi superkondensaatori peamine erinevus võrreldes akuga. „Oluline on aru saada sellest, et ei aku ega superkondensaator pole universaalne,“ sõnab Ahlberg. „Kõige efektiivsem on neid koos kasutada.“