Kõigepealt tahaks sellele ``lugeja``nime all kirjutajale öelda, et nii rumalat juttu ei ole ma tükil ajal kuulnud. Kui palju kohtab tänasel päeval bussiroolis alla 35 aasta vanust bussijuhti? Vastus on- imeharva. Tänapäeva noor, kui kuuleb, milline on bussijuhi tööaeg, milline vastutus ja milline on selle töö eest palk, siis ta ainult naerab selle jutu peale, et tule õpi bussijuhiks ja läheb Soome kipsi panema. See aeg oli 25-30 aastat tagasi, kui bussijuhi amet oli väga au sees ja noorel mehel kaugliini sõitma saada oli väga raske. Tänasel päeval väita, et pensionärid ei lähe eest ära pensionile ja noored ei saa seetõttu bussijuhina tööd, on küll väga rumal jutt. Pensionärid on selleks tööl, et bussid ikka veel liiguksid. Ma ei oska arvata, keda 10-15 aasta pärast bussirooli pannakse, kui meie, praegused oma eriala fanaatikud pensionile jääme. Eesti noortest küll vajalikul hulgal järelkasvu loota ei ole. Kõige parem bussijuhi vanus jääb ikka 30-55 aasta vahele, siis on mees oma tippvormis. Karli nime all kirjutajale tahan seda öelda, et ärgu ajagu jama, et Hansabussis keegi põhjusega hilinemise pärast preemiast ilma jäeti. See väide on ikka väga rumal jutt. Ju sa olid ise kehv juht ja hilinemised olid sinu ebapofessionaalsusest tingitud ja pidevad, kui juba preemia kallale mindi. Hansabussis töötasid ja töötavad oma ala tõelised professionaalid. Töötasin ise ka aastaid Hansabussis, seepärast tean, mida räägin! Kui ikka teeolud ei võimalda sõita, siis tuleb sõita sellise kiirusega, et jõuaksid kindlasti sihtkohta, mis siis et pooletunnise hilinemisega. Põhjendatud hilinemise pärast ei hakka ühegi bussifirma juhtkond sind karistama. Antud avarii peamiseks põhjuseks oli ikkagi juhi inimlik viga, et ei hoidnud tuisuse ilmaga õiget pikivahet. Pikivahe pidi tal ikka väga väike olema, et ta ei jõudnud enne kokkupõrget isegi natuke vasakule tõmmata, et oma elu säästa. Tee muidugi oli sealkandis ka libe olnud (kolleeg sõitis samal ajal sealkandis). See oli minu teada Hansabussi 22 aastase tegutsemisaja jooksul esimene nii traagiline avarii. Sügav kaastunne hukkunud kolleegi lähedastele ka minu poolt. Ja Madis Lepp on tõesti väga hea ülemus. Jõudu ja edu Madisele ja kogu Hansabussi kollektiivile edaspidiseks! Sõidame veel!
Vanusega pole mitte mingit pistmist antud avariis. Kas teie oleksite näinud rekka ette, et rekka ees keeras sõiduauto kõrvalteele. Äkki hoopis sõiduautojuht süüdi, et sellistes teeoludes ei näidanud juba varem suunatuld? Kaastunne lähedastele ja töökollektiivile
Sõidan harva bussiga,aga vahel siiski,kuna ei julge Tallinnas ise enam autoga sõita.Viimase ajal olen olnud sunnitud sõitma ,liinil Rakvere-Tallinn, bussifirma Ekspress-Auto OÜ bussidega.Ma ei tea,kas sellel liinil teiste bussifirmade busse ka sõidab,aga sobivate kellaaegade tõttu ei saa eriti valida.Bussijuhtide kohta ei tea midagi halba öelda,aga selle firma bussid on küll väga vanad.Ükskord oli nii,et soojendus ei töötanud üldse.Väljas tuiskas ja bussiakendest oli võimatu välja näha.Bussijuht pühkis kogu aeg esiklaasi,sest ka see aken oli märg ja udune.Teisel korral oli võimatult palav.Võtsime küll mantlid ära,aga õhku absoluutselt ei olnud.Hea,et kellelgi paha ei hakanud.Viimasel sõidukorral oli buss täiesti külm .Õnneks sain ühe jala panna aknaalusele soojendusele.Mingil ajal ei töötanud ühel bussil pakiruumi uks.Küll bussijuht mässas sellega,mistõttu väljasõit hilines ligi veerand tundi.Ma igakord imestan,kuidas bussijuhid üldse julgevad niisuguste masinatega sõita.Kas nende tehnilist seisukorda üldse ei kontrollita või on need nii vanad,et kontroll ka enam ei aita. Vaesematest vaesem Eesti Vabaariik.
Noori tuleks hakata koolitama bussijuhiks!60+enam bussijuhiks ei sobi.Tänu pentskaritele jäävad noored töödest ilma ja lahkuvad riigist.Siin peab riik vahele astuma.
ei taha niisugust kindla tööajata vastutusrikast vähetasustatud tööd. Mina olin kunagi ka Tallinnas bussijuht, hommikune vahetus algas kell 4.25 ja õhtune lõppes kell 1.08 , bussijuhtidest oli puudus, seega tuli ka puhkepäevadel töötada, isiklikku elu mingit polnud, ainult kodus magamine ja töö. Siis vähemalt sai keskmisest kõrgemat palka, nüüd palju madalamat keskmisest.
Maantee ametist peaks inimene vötma vastutuse,sest tee olud olid nii jubedad,nagu liuväli,seda ytlesid päästjad,ja politseinik,kes intervjuu andsid.Soomes oleks koheselt lahti lastud,millega see amet yldse tegeleb,vöi istuvad lipsud ees kabinetis ja saavad palka tonnide viisi.Arvestagu,et me oleme EU-s,ja palju eestlasi söidab koju vähemalt kuus korra ja ei anna vörrelda soome,ja eesti teid,tulge siis sealt kabinetist ometi välja ja tutvuge teiste maade tee oludega,ja hooldusega,kaua vöib eestlane eestlast tappa.Köik asjad,mis eestis tehakse lonkab ,ja vastutust ei vöta keegi,kaua vöib`?
Kurb aga peab vaatama kahjuks sõidugraafikusse. Arvan kahjuks, et hea juht jäi raskete ilamstikuolude tõttu graafikust maha ja püüdis anda endast maksimumi. Peeglisse peaks vaatama omanikud ja need kes panevad sõiduajad paika. Talvel raskete ilmadega ei ole võimalik jõuda sama ajagraafikuga peatusesse kui suvel. Kurb näide sellest kuidas kohusetunne viib surmani. Kaastunne omastele.
Jätke endile meelde, et sõidugraafik ei puutu asjasse kuidagi, igal bussijuhil on õigus aeglasemalt sõita ja hiljaks jääda kui selleks on põhjus ja halb ilm on vägagi piisav põhjus!! Ükski firma ei karista bussijuhti selle eest vaid vastupidi - tunnustab sest juht tõi rahva elusalt ja tervelt sihtpunkti, nagu tema kohustus ongi, kohale.
kogu aeg tuli sõita riski piiril, sest rahvas tuli viia rongile, et tööle jõuaks. Kui vahel olid teed nii hullud, et sõita ei saanud, siis leidus reisijaid, kes sõimasid näo täis: mis sa tulid tööle, kui sõita ei suuda jne. Ja kui mõni jäi kuskil ümberistumisele hiljaks, polnud millegagi tagasi sõita.
Kaastunne omastele! Tahan veel lisada, et Madis Lepp on üks tõeline ülemus, kes hoiab väga oma töötajaid ja alati on ta platsis kus vaja.Ka seekord tuli ta õnnetuspaigale nagu välk, tubli mees.
Pikaajaline ja hea juht ei ole ikka/ 24. jaanuar 2018 22:46
71.aastaselt kõige parem variant inimeste elude eest vastutaja. Kogemusteta noored ka pole üldsegi mitte hea variant. Aga 45 kuni 60 a. vanuses on kõige parem juht ja olen alati kindel ja turvalise tundega, kui on sellises vanuses bussijuhid.
Alati ei ole numbrid määravaks. Kui arstlik komis, on nõus siis palun ärge targutage, Parem nõudke, et teede hooldus oleks tasemel. Momendil on see täiesti absurd. Praktiliselt teostamatu ja keegi ei vastuta. Miks transpordi minister tagasi ei astu? Kui mitu surnut on selleks vaja?