Kulla kommijad, vaatame ikka kõigepealt iseendale näkku! Aga artiklis probleemid on jumala õiged. Olen ka ammu tahtnud kusagil karjatada: kuidas me sellisteks küll oleme muutunud!
Kirjutasin, et tulge maale, siin puhta lumega metsade ja põldude vahel ruumi küll kõndimiseks. Aga moderaator muudkui modereerib ja modereerib seda lauset ja ei lase kommentaari nähtavale. Ju midagi riigivaenulikku avastas.
Kas see kuidagi seoses ka on kommenteeritava kirjutisega? Või tulebki igapäevaselt ühistranspordiga tööle, kooli, poodi käijatel kutset järgida ja teha soovitusele vastav mõnekümnekm-ne ring nende avarate maaväljade kaudu? Iga päev? Lahendab probleemi ja aitab paremini liikumist korraldada?
No see on ju tavaline pealinnaelu, peate ära kannatama, olete selle ise valinud. Kui ei meeldi, tulge ära maale, siin on praegu päris mõnus puhaste lumiste põldude ja metsade vahelt tööle jalutada. Ei mingeid räuskavaid penskareid ega haisvaid ja aevastavaid pudelikottidega asotsiaale pole silmapiiril. Ja koolilaste tarvis on koolibussid. kuhu nad kenasti ära mahuvad koos oma koolikottide ja suuskadega ilma riiu ja näägutamiseta.
Tallinn pole ka nüüd nii suur,et punktist A punkti B ei saa jala käidud.Kui jala käia ei taha ja on ühistranspordifoobia,võta takso.Nii lihtne see ongi.Teile vist tehti mingi ilma rahata sõit-mida te veel vingute.
Tere tulemast Eestisse! Nii see asi käibki. Huvitav, kas eilse "Suud puhtaks" saatekülalised ka sellega kursis on? Nende jutust jäi mulje, nagu Eesti oleks ainult üks suur lust ja lillepidu. Reaalsus on hoopis midagi muud!
Mina olengi selline tuutu, kes mitu istekohta enda alla võtab. Olen ülimalt suur egoist ja mulle ei meeldi kui keegi istub vastu mind niimoodi, et ei saa kätt ka liigutada.
Ka selline tuutu liigitub kategooriasse ASOTSIAAL. Nagu ka sellise, regulaarselt meediasse pressitava sopaka autor. Kes ei oska või ei suuda teiste inimestega koos elada, mingu....kuhugi, või elagu üksi metsas, või siis ärgu üldse elagu.
Artikli autoriga 100% nõus! Mind isiklikult häirivad kõige rohkem haisvad asotsiaalid. Neid leidub ikka uskumatult jubedaid. Enne seitset hommikul üks tuli peale oma kümne suure kilekotiga, ühest kallas istmele suure kuhja konisid, siis mängis välgumihkliga, aeles ühel istmereal, siis läks teisele pikutama. Eile üks haisukoll aevastas oma 15 minutit järjest, nii et tramm värises. Näost oli punaroheline. Ja siis tipptunni ajal, kus neid haisukolle kõige vähem, tuleb mupo reidile ja trahvib tööinimesi, kes unustasid kaarti piiksutada. Kes trahviks Tallinnat selle eest, et ühistranspordis pole tagatud reeglitele vastavad tingimused ja ohustatakse minu tervist?
Kui ka see koht vaba oleks, siis ei saaks sa ikka sinna istuda, sest sinu ülitundlik nina (suisa loomakoon) tunneb kõrvalistuja kehalõhnu. Osta siis auto ja sõida sellega!
Tartus on täpselt sama jama -- istutakse nii, et teine inimene ei saa istuda. Kas on siis kott kõrvalpingile pandud või istutakse sisemisel pingil, nii et aknaalune on tühi ja keegi ei saa sinna istuda, sest ollakse ees. Ja ses osas pole vahet, kas on koolilapsed, keskealised või pensionärid. Selliseid "laiutajaid" on kõikide vanusegruppide seas. Piletikontrolörid võiksid selliste "laiutajate" käest hakata kahte piletit küsima, sest kui tahetakse kahte istekohta endale hõivata, siis olgu ka 2 piletit ette näidata. Mingi elementaarne viisakus ja teiste sõitjatega arvestamine peaks olema, sest ka teised tahavad võib-olla istuda. Mitte nii, et peaasi, et minu tagumik on maas, vaadaku teised ise, kuidas sõidetud saavad. Istudes on siiski turvalisem sõita.
Tänu taevale, et ise ei pea juba 15 aastat bussiga sõitma, ei tea enam isegi seda, mis nr bussid kuhu sõidavad. Aga väga tuttav tuli ette see lugemine.
Tegelikult onn asja nimi kokkuvõtvalt - teiste inimestega mittearvestamine. Miks peakski, kui igal pool rõhutatakse, et kõige tähtsam oled sina ise. Aga homme on uus päev ja igaüks võiks ise algust teha oma eeskujuliku käitumisega.
on ühe vana artikli jälle üles soojendanud. Osa komme rohkem kui kuuvanused. Isegi hästi, mõnd artiklit, mida vist eriti ei loeta, tõstetakse teinekord mitu korda päeva jooksul. Aga selle vahekäigupoolse istme peal istumise põhjus on (linnaliinibussis) ka see, et sinna plekist servadega kaussi mahuvad vabalt vaid teismelised. Iste on nii vastu bussi külge, et jääd istuma istme serva peale, lisaks on bussi sein talvel külm.
See jura on ÕL veergudel juba olnud.Loo autor istugu siis kodus oma sulgpatjade vahe,siis ei pea taluma sellised "piinasid".Kas tõesti ei ole enam muid teemasid,et klikkide saamise nimel tõmmatakse selline jamps järamiseks.
Nädalavahetustel on graafikud sellised, et 10 minutit ei tule ühtegi bussi/trammi ja kui tulevad, siis kõik korraga - 2 trammi, 5 bussi. Trammidega seoses on veel see ka nii tavaline, et Hobujaama peatuses tulevad ühe suuna trammid alati järjestikku, kas 2 trammi Tondile või 2 trammi Koplisse.
Meil maal on graafikud sellised, et 5 tundi ei tule ühtegi bussi mitte üheski suunas ja siis tulevad 2 bussi korraga. Lausa samale minutile langeb nende graafikujärgne saabumisaeg. Vahel tuleb üks enne, vahel teine, vahel jõuavadki korraga kohale nagu graafik ette näeb. Marsruut on neil muidugi erinev. Ja mitmel korral on ka juhtunud, et ootaja jaoks "vale" buss tuleb enne ette ja n.ö. õige buss sõidab sel ajal tagant mööda, eeldades et inimene läheb ees seisva bussi peale ning jääbki inimene bussist maha. Ja sellist olukorda et tundide viisi ei tule ühtegi bussi ja seejärel tuleb 2 bussi samal ajal, tuleb meie külakeses kohe kaks korda päeva jooksul ette. On see alles joppamine.
Kuhu te sealt külast nii tihti ekskursioonitate? Kas väikses külas tõesti on vajadus, et iga tunni takka käiks buss? Kas tõesti jaguks iga peale bussitäis rahvast? Sõidavad kuhu?
Liinil nr. 18, mis sõidab Laagri ja Kesklinna vahet on alatihti pompsud peal, kes seal ennast sügavad ja satikaid levitavad. Mind isegi häirivad kõige enam need inimesed, kes hakkavad peatuses peale pressima ning ei lase inimestel rahus bussist väljuda. Kui sellistele öelda, et enne lastakse inimesed välja ja alles siis sisenetakse, saad vastu mingi möhatuse või pobina. Igasugune viisakus ja teistega arvestamine puudub... ainult mina ja maailm suhtumine kõigil. Lisaks ei saa ma aru kommentaaridest, mis puudutavad busside puhtust. Minu meelest on need suhteliselt räpased ning kõige nõmedam olukord on siis kui mõni baaba pressib ennast istuma nii, et oled nagu pannkook vastu pasast akent. Olen kasutanud ka Tartu linnaliine ning seal on hoopis teine teema. Bussijuhid arvestavad ka rohkem inimestega ning kui on ikka näha, et vanainimene/laps jookseb, et bussile jõuda siis minema ei sõida. Samuti pole pompse bussis ja bussid suhteliselt puhtad. Tallinnas olen rahule jäänud ainult uute nr.4 trammidega, mis on tõesti puhtad.
Mina sõidan igapäevaselt trammidega nr 2 ja 4. See puhtus on näiline, sest tramm on uus. Enamvähem igas trammis istub pomš ja sellised äärmuslikult jubedad viimase astme jotad, keda varjupaika ööseks ei lubata. Hais paneb silmist vee jooksma, nad köhivad, aevastavad, kallavad kottidest jumal teab mis ollust ja kraami istmetele. Seetõttu valin sageli hoopis jalgsi käimise.
Minulgi samalugu, liigud õhtul bussile rahvast täis kohe kui uksed avanevad vanurid jooksevad sisse ja ei lase välja inimesi.Ühekorra oli mul nii, et rahvamass jooksis sisse siis hakkasin mina minema ja mingi vanur lükkas lihtsalt mu eemale, et mahuks sinna bussi sisse ja jäingi maha bussist.Debiilsus lihtsalt mis toimub, kohti jagub kõigile aga kõigil vaja hoida enda kotikesi kõrvalistmel, et mitte mingil juhul sa ei istuks siia.Küsisin ka ühekorra kas võib istuda öeldi venekeeles ei siis võtsin kotist kinni viskasin sülle inimesele ja võtsin istet, oi kus podises hiljem ja sõimama kukkus.
sellepärast kannangi ma heledat mantlit kui sõidan autoga ja musta kilejopet kui pean bussiga sõitma. Istmed on kohutavalt mustad aga näiteks lõõtsa koha pealt see kaldus sein ka nii tolmune, et seda pole kindlasti mõned kuud puhastatud.
mitte ainult linnaliinidel/ 22. veebruar 2018 12:15
Ka pikamaa liinil võib näha sellist pilti, kus kõik inimesed istuvad üksikult, kõrvalistmel aga istub kott. Kõige erilisem vaatepilt oli selline, kus mees istus ühel pool vahekäiku kahel istmel, teisel pool kahe istme peal aga istus tema kott koos jopega.
Või siis on selliseid seljakotiga tüüpe kes nügivad oma kõvade nurkadega seljakotiga. Siis ta pöörab ennast mõni istuja saab seljakotiga vastu pead. Selle asemel võtta seljakott ära ja keegi ei tule ta seljakotile tallama. Teine on see kus elatakse ukse ees samal ajal bussisees on ruumi et taha minna!
Täitsa tore pamflett! Sain lõuatäie naerda. Tartus võib bussisõiduga üldiselt rahule jääda. On paratamatu, et tipptundidel juhtub trügimist ja mõni eriti närviline sõitja ei julge aknapoolsele istmele istuda, kuna ta "läheb kohe maha"., või turnib ukse juures, kuna samuti "läheb kohe maha" - kuuendas peatuses. Kõike saab ju viisakalt emakeeles öelda, et väljud varsti jne. Õnneks pole ma igapäevane tipptunnil kooli- või töölesõitja. Siis käivad küll õpilaste suured koolikotid, mis vastu mu nägu kolksuvad, närvidele. Lahendus oleks koolide ja töökohade algusajad hajutada. Aga kes see viitsib põhjustega tegelda...
No aga on nii ka olnud et viisakalt ütled "palun kas saaks mööda? Kas te väljute?" Siis tuleb selline porikärbes välja "Mine juba kaua sa siin seletad"!? https://youtu.be/batKvAn43fs siin on ka natukene Soome moodi komöödia!
Heh. . . Bussis olen näinud ka inimesi, kes näiteks kõva (vanemate inimeste puhul väga kõva) häälega juttu ajavad. Tõesti hulluks ajab, eriti, kui on veel venelased
Heh. . . Bussis olen näinud ka inimesi, kes näiteks kõva (vanemate inimeste puhul väga kõva) häälega juttu ajavad. Tõesti hulluks ajab, eriti, kui on veel venelased
Heh. . . Bussis olen näinud ka inimesi, kes näiteks kõva (vanemate inimeste puhul väga kõva) häälega juttu ajavad. Tõesti hulluks ajab, eriti, kui on veel venelased
Heh. . . Bussis olen näinud ka inimesi, kes näiteks kõva (vanemate inimeste puhul väga kõva) häälega juttu ajavad. Tõesti hulluks ajab, eriti, kui on veel venelased
Minu meelest on kõigil suu peas. Küsige ilusti. Nii palju kui mina olen küsinud - alati lubatakse istuma. Kas siis istuja istub edasi akna alla või tõuseb püsti ja lubab minu akna alla istuma. Milles probleem. Ei osata küsida...
Kui paneks õige 10 € pilet vot siis oleks ühistranspordis lahe ei ühtki haisvat tööliskonna esindajat.Siis hakkaksid ka Viimsi jõukurid Tallinnas ühistranspordiga käima või ei hakkaks ja viriseks hoopiks "miks nii kallis" ?
Olen enamuses punktides nõus arktikliga, minule jätavad eriti mulje sellised sõitjad-kaaskodanikud, kes tõepoolest on jah hügieeni suhtes hoolimatud...( ütlen seda ilusti) ja need,kes seisavad sisenedes bussi-trammi ukse ette ja sinna ennast ka kinnistavad, küsisisn ühe kodaniku käest korra, kui ta ei lasknud eriti kedagi sisse-välja kas ta elabki siin ..?! siis ta sai väga pahaseks millegipärast..?! ja kolmas kategooria- need kes sätivad oma ealmise sisse vähemalt 2 kohale koos enda ja oma pagasiga, kõrval võib seista väiked laps või vanainimene kepiga , aga tema omab seda kohta koos oma telefoni ja oma kompsudega... Saan aru , miks Tallinn täis autosid , kus enaumus sees vaid juht... aga ma töötan kesklinnas, kus parkimine liialt kallis!
Kirja autor võib küll kirjutada igasuguseid valelike ja laimavaid jutte,aga kui mina kirjutan tema räpasest elamisest siis moderaator ei lase seda läbi.
Siine kirjutaja elab küll väga rasket elu kui kirjeldab oma kodusest elust kus voorivad parmud päevad läbi niimoodi ,et isegi koristamiseks ei jätku tal aega enam
Ise aastaid siinset ühistransporti kasutanuna (peamiselt Nõmme ja Mustamäe kant) arvan, et Tallinn oleks vast siis elamisväärne koht, kui omada siin eramaja ja autot. Või elada kesklinnas.
Üks mu alevituttav üüris Tallinnas korteri ja tegi tähelepaneku---buss nr. 36 on täis kõige viisakamaid inimesi, suht normaalsed on õhtuti ka nr.18 kodanikud, ebameeldiv ja võõrapoolne kontingent haldab nr. 5-t. Esikoha sai buss nr. 27---täielik vana hea Eesti!
Mida kõike kokku ka ei kirjutata, et sundida inimesi oma viimaseid kopikaid eraautode peale kulutama. Miks eestlased on nii vaesed? Sest nad sõidavad rikka mehe autoga.
Minule küll tallinna ühistransport meeldib. Sätid ennast vahekäiku korralikult ära ja kõik bussi sisenevad ja väljuvad naised käivad ennast vastu sind nühkimas.
kes selle "asja" autor on? On ikka väljaimemine või eriline kõigevihkaja! Sõidan iga päev sussiga ega vingu virise,kiunu, kobise, inise, ja ei sööda popkorni.
Jälle ÕL probleem.Kas te ükskord mõne asjaga rahul ka olete?Kas tõesti peavad teised metsa jooksma,et ÕL "staarid"saaksid vabalt lösutada pinkidel.Keegi ei sunni teid kasutama ühistransport,tellige siis lennuk või käige jala ja lõpetage see hala.
Karlssonit oleks Tallinnasse vaja/ 16. jaanuar 2018 17:42
Ma arvan, et tipptunnil tööle ja koju tagasi sõitmine oma autoga on ka piin. Sõltuvalt sellest, kus elad. Eriti huvitav on õhtul koju saamine siis, kui hakkad sõitma aga ei tea, et vahepeal on kuskil mingi avarii juhtunud ja suuremad teed kõik umbes. Kutsu või Karlsson appi, et koju saaks. Lumeta ajal saaks tööl käia jalgrattaga aga mida talvel teha? Ja Tallinnast ära kolida ka ei saa, sest töökohtadega on nii nagu on. Õnneks on Tallinna linna internetisaidil liikluskaamerad üleval. Enne koju sõitu saab vaadata, kas teed on umbes või mitte ja valida parima variandi.
Eile üks asotsiaal tunnistas,et ainult bussis saabki päeva soojalt mööda saata.Aga see kõik on tasuta transa "võlu".Lahendus oleks mingisugunegi piletitasu ja asotsiaalidele soe päevakodu(öömaja neil on).
Ma olen pikki otsi sõitnud lühikest maad võib jala astuda,mitte ühtegi halba sõna ei ütle Bussid on mugavad ja puhtad.Korra olid kaks parmu bussis sõitsid lätti ,teadagi miks aga ka need pidasid end viisakalt üleval.
Olen pidev ühistranspordi kasutaja ja hinnang sellele on väga positiivne. Bussid on puhtad, sõidavad graafikus ja ei ole seal näinud ühtegi insidenti. Mulle jääb arusaamatuks, miks järjepidevalt kritiseeritakse Tallinna ühistransporti. Ja seletus ei ole minu arvates muus, kui opositsioon lihtsalt püüab Tallinna tegemisi halvustada.
Ühistransport, vähemalt Tallinnas töötab korralikult! Ma ei hakka ju Tallinna ühest linnaosast teise sõitmiseks autot kasutama kui ma saan trolliga tasuta ja kiiremini. Praeguse ilmaga peaksin auto aknaklaase pouhastama, mootorit soojendama jne... Ma hoian auto kindlustuse pealt ka kokku kui talvel ei sõida. Tallinna tasuta ühistranspordiga olen väga rahul, huvitav mida seda algusajal enne 2013a. kritiseerijad nüüd arvavad??? Kõik toonaste kriitikute oletused on osutunud väärateks! Kõige jubedam ühistransport oli 1990 aastatel kui bussid olid nii täis, et pidi ennast jõuga sisse litsuma. Võrreldes selle ajaga on praegune Tallinna ühistransport täiesti teisel tasemel, toona ei oleks uskunud!
Kui nüüd ühistransport likvideerida ja kõik elanikud isiklike autodega hakkavad tööle ja koju või poodi sõitma siis alles "naudite" ühistranspordi lõpetamist!
Keegi ei ole rääkinud ühistranspordi likvideerimisest vaid artikkel keskendub sellele, et on palju inimesi, kes ei oska sellega sõites õigesti käituda. Kui peate ennast viisakaks ja teistega arvestavaks inimeseks, siis ei peaks te end seda artiklit lugedes ka puudutatuna tundma.
Ei ole midagi nii et igal pingil ainult 1 inimene. Buss tuleb korralikult laadida ja igal istmel 2 inimest ja istuma tuleb hakata tagant, siis on buss paremini juhitav.
Trammidel on palju sissepääsusi, aga kõik inimesed ikkagi proovivad saada ainult esimesest sissepääsust sisse. Tramm on pooltühi, aga ikka leidub inimene, kes seisab vahekäigus ja takistab liiklemist.
ühistranspordi üle virisejad on enamikus need, kes ise seda ei kasuta. Mõnes peres, kus 2 pensionäri, on lausa 2 sõiduautot. Tuurivad kohmakalt linnavahel ja ummistavad liiklust. Olen ühistranspordi pidev kasutaja, olen väga rahul, bussid puhtad, liiguvad graafikujärgselt, inimesed bussis enamikus normaalsed ja sõbralikud. Suurepärane saavutus meie Tallinna transpordikorralduses!
Penskaritel on autot rohkem vaja, kui vaid linnakvartalite ja ostukeskuste vahet liikuvatel noorsandidel ja blondiinidel. Tuletan ka meelde, et sõiduauto viiekohaline!
minu kolleegid ka räägivad kui õudne on ühistransport, perverte , õpetajaid ja raamatupidajaid täis. Paraku nad ise sõidavad autoga, sest nii on prestiižne ja eks siis kadedus ajabki rääkima asjast, millest ise ei tea, sest nemad maksavad autosõidu eest, aga loobuda ka ei saa, uhkus ei luba, mina sõidan ühistranspordiga ja väga rahul.Ei mingit parkimisprobleemi ega hullumeelseid kaasliiklejaid. Ja mis puutub sellesse, et kui uksed juba kinni, siis jäädki maha, on ka põhjendatud.Kui oled alustanud juba sõitu ja siis keegi jookseb veel ja klopib uksele, ei saa bussijuht ohtlikku olukorda tekitada. Keegi seljataga tõrtsutaks kindlasti, et mida sa jokutad, kas sõidad või ei ja hakkaks möödasõitu sooritama. Kusjuures täna küll buss 24 tegi kaks korda Szonoki peatuses uuesti uksed lahti, sest üks tibi ei saanud oma tikkkontstel kiiresti liikuda ja suure seljakotiga laps jooksis ka veel ootepaviljoni nurga tagant.
No kui nad lausa (hea) meelega on ebameeldivad, siis on see suht elementaarne.Ma küll nii pirtsakas ei ole kui antud artikkli kirjutaja, aga jutt õige.Ma lihtsalt elan üle need 5-10 minutit sõitu.
ei jätkunud kannatust kõike lõpuni lugeda. Aga selle piina eest peab veel mittetallinlane palju maksma ja siis püsti seisma ja pilet pole isegi tunnipilet.
liikluses tulevad rumalad ette, foorides põleb liiga tihti punane, kütus on nii kallis, teed on halvad, jalakäijad tolgendavad ees, autod on kehvad....
Isikliku neljarattalise kütuse- ja õhuraiskaja ostmine pole tänapäeval mingi probleem. Ummikutes äraseletatud näoga uhkes üksinduses viiekohalises autos ummikupassijad ja parklaummistajad on juhmardid. Enamusel autoomanikest pole isiklikku sõidukit üldse vaja!