Eesti uudised

MEELDETULETUS: kuidas kontrollida, kas tervisetõend ja juhiluba kehtivad?

Ohtuleht.ee, 11. jaanuar 2018, 13:42

61 KOMMENTAARI

n
Nimm/ 17. jaanuar 2018, 05:23
See näitabki, kui haige Eesti riik on! Normaalne oleks inimesi teavitada, et luba on kehtetu ja anda aega asi korda ajada. Alles siis trahvi teha, kui pole korda aetud. Mitte, et olukorda pahatahtlikult ära kasutada ja riigi rahakotti kohe täitma hakata!
n
No aga kuskilt / 30. jaanuar 2018, 18:34
ju peab kätte saama aktsiiside tôusust tekkinud eelarveaugud, muidu millega meie valitsejatele kôrgemat palka ja ümbrikutasu, vabandust esinduskulu ja elamu kompensatsiooni maksta.
e
eesmärk ju ainult trahvi teha/ 15. jaanuar 2018, 15:46
e-riik, politsei peaks teadma ise ja ilmselt teadsidki ja just sellepärast trajve lahmama kukkusid. Arvatavasti paljud trahvimaksjad hiljem kontrollides said aru, et maksid asjatult, sest tervoisetõend tegelikult olemas
t
tan/ 14. jaanuar 2018, 22:57
tahtsin teha juhendaja tunnistust neti teel ei lasknud,vastus teil puudub tervise tõend.helistasin arki vastati,et minge perearsti juurde ja laske enda tervisetõend digitaalseks teha.kuna tõend kehtib veel kuni 2021aastani.arst vastas,et seda vana tõendit ei saa digiks teha peame uue tegema.mina ei olnud sellega nõus ja läksin arki oma paber kandjaga ja arkis tehti ta digiks ilma rahata.ei pidanud uue tõendi eest maksma nagu perearst soovis seda teha.b1 ja b kategoorial kehtib tervise tõend 10 aastat ja kutselisel juhil 5aastat!
p
paha/ 13. jaanuar 2018, 18:43
Riigil raha häda. Oleks võinud mingi maksu kehtestada või olemasolevale juurde keevitada. Nüüd nende nende tervisetõenditega kehtivaid lubasid kehtetuks tunnistada tekib küsimus, et kas nüüd on uus riik kes eelmise dokumente ja veksleid ei tunnista. Sõitsin ise ka aastaid lubadega milel oli märgitud kehtivus aeg mis oli aga minu teadmata kehtetuks tunnistatud. Ei tea kas on veel mingeid lepinguid ja dokumente mis enam ei maksa.
p
pahale,/ 13. jaanuar 2018, 23:27
eesti riigis on kõik võimalik. Mina sain alles eelmise aasta detsembris teada, et olen sõitnud alates 2010 aastast kui sain uue juhiloa, ilma arstitõendita kuna ükski andmebaas seda ei näita ja et juhtimisõigus peatatakse alates detsembrist . Ometi ei väljastata ühtegi juhiluba minu teada ilma arstitõendita. Kui helistasin ja küsisin milles asi ja kes on arkis oma töö tegemata jätnud ja mille eest mind karistatakse juhtimisõiguse peatamisega, vastati vaid, et andmebaasid on muutunud ja too arstilt uus tõend kuigi vana on veel kehtiv samal ajal aga näitas see vana andmebaas minu vana 2010 nda aastani kehtinud tõendit. Järelikult on tegu riigi poolse teadliku aktsiooniga autojuhtide vastu trahvide korjamiseks.
s
Sebija/ 11. jaanuar 2018, 23:08
Loen ja imestan: inimesed arvavad et keegi peab neile meelde tuletama kui juhiluba või mingi muu dokument hakkab kehtivust kaotama. Ehk peaks ka tööandja igal hommikul helistama töömehele, ta üles äratama ja meenutama et tööpäev on algamas. Lasteaed!
a
Aegunud/ 11. jaanuar 2018, 22:55
Sain 2017 novembris teate SMS-ga, et uuendaksin tervisetõendit, vastasel juhul detsembrist load ei kehti. Vaatasin siis Maanteeameti lehelt järele, oligi tervisetõend aegunud- 2007 aastal! Ehk 10 aastat tagasi. Uuendasin tervisetõendi ära, peaks siis korras olema.
a
Amet/ 13. jaanuar 2018, 11:44
Päriselt ei ole. Väike nüanss, tuleb maksta õra trahv 10x800= 8000+viivis.
h
H....../ 11. jaanuar 2018, 21:05
Super!!!Tuli meilile meeldetuletus ja kõik OK!Tänan ja ma teadsin ka ise ja pidasin meeles,aga ikkagi hea,kui saad veel kirja,et vaheta load.
v
veix/ 11. jaanuar 2018, 20:19
Kas te soome lubadega töllid saate ikka aru, et siin on teemaks eesti juhiload. Olge popid kusagil mujal.
k
Kas sellepärast ollakse töllid/ 12. jaanuar 2018, 10:33
kui võrreldakse, kuidas ühes EL-i riigis saab, teises aga peab inimene tõestama, et ta pole kaamel? Mina ei tunne ennast haavatuna ega ka töllina.
m
Miks sa, moderaator,/ 12. jaanuar 2018, 10:35
ei lase kommenteerida eelneva kommenteerija enda sõnadega? Milles sa vahet teed? Kas Soome juhiload on kehvemad? Mina arvan, et sinus on viga.
u
uurer.33/ 14. jaanuar 2018, 19:26
Eesti on Euroopa Liidu liikmesriik ja siin peaks siis ka Euroliidu ühtne Juhiluba kehtima - nagu omal ajal terves Nõukogude Liidus oli. Miks siis Soome Juhiluba Eestis ei kehti, siin ei ole ju vasakukäe liiklus ja liiklusmärgid on ka samad.
k
Kehtib, ikka kehtib!/ 15. jaanuar 2018, 09:00
Eestis on aga ametnik ju kuningas. Mulle on laevast tulles mitu korda seletatud, et mingu ma Maanteeametisse ja registreerigu Soome juhiluba Eestisse ära. Maanteeamet aga ei saa teise riigi juhilube oma registrisse kirjutada. Olen seda mitu korda laevast tulles, kadalipus passivatele politseinikele seletanud. Nemad aga raiuvad ikka sama, nagu rauda. Teine juhus. Peavad Eesti teedel kinni, kuna arvuti ei näita, et autos ka juht on. Kui näevad, et tõepoolest on ka juht autos, Soome lubadega, käsevad kohe Eesti omade vastu vahetada. Õnneks nad väga vastu ei vaidle kui ütlen, et kui aeg sealmaal, eks siis vahetan. Tõepoolest on Soome lubadega lihtsam. B katil kehtib lubadel olev kuupäev, proffidele iga 5. aasta tagant arstlik kontroll, kusjuures lubasid ei pea vahetama. Raha-ahnus teeb inimese vägagi põikpäiseks.

m
minule / 11. jaanuar 2018, 19:07
tuli teavitus novembris ja oli jutt,et ei või sõita 13. detsembrist aga mul juba 4 aastat soome load.mõtlesin,et miks pean esitama eestis tõendi kui pole eesti lubasid enam.vist need 17000 juhti kellel juhtimisõigus peatati on ka mujal load vahetanud aga eesti ei tea sellest midagi.
P
...../ 11. jaanuar 2018, 22:56
Paar päeva tagasi vahetasin load Soomes ja vanad load, mis olid Eestis saadud, saadetakse Eestisse tagasi. Nii et Ikkagi teatakse seal, kui välismaal lube vahetad.
k
kõsimus?/ 11. jaanuar 2018, 23:52
Kas nii pole ,et kui oled eesti kodanik ja eesti lubadega, siis saab ka soomes load teha, mis kehtivad paralleelselt? Ses mõttes ,et kodakondsuse vahetusel jah kaob sul ka eesti lubade kehtivus, nagu ka ID kaart, aga kui kodakondsust ei oma siis on ju mõlemad kehtivad, seni kuni sedus ette näeb?
e
Et saada Soome juhiload,/ 12. jaanuar 2018, 10:36
ei pea kodakondsust vahetama. Tähtis, et elad Soomes.
p
Pagulane/ 13. jaanuar 2018, 00:27
Kui on sunnijargne eesti kodakondsus ja omad veel teise riigi kodakondsust ,ei saa Sinult ikkagi ara votta eesti kodakondsust,kui ise selleks soovi ei avalda.Kui vahetad eesti juhiloa teise riigi loa vastu,siis lihtsalt eesti juhiluba enam ei ole.
I
?/ 11. jaanuar 2018, 17:11
Inimene läheb reisile ja viimasel minutil avastab,et isikut tõendav dokument on aegunud.Kes selles süüdi on?Tolliametnik,piletimüüja,kes piöeti reisile müüs,politseiamet,kes meelde ei tuletanud või inimene ikka ise,kelle dokumendid need on?
m
mulle tuli/ 11. jaanuar 2018, 18:47
küll aasta alguses teade, et aprillis kaotab ID kaart kehtivuse. On tulnud ka teade, auto registrist ajutise kustutamise aeg saab läbi jne. Selleks peab teil olema koos ID kaartiga nimeline meilikonto, mis on seotud igapäevase meilikontoga.
S
....../ 11. jaanuar 2018, 17:05
Sai just Soomes uued juhiload tehtud ja mingit tervisetõendit siin pole. Luba kehtib 15 aastat.
v
Vaata/ 11. jaanuar 2018, 17:20
meil tilgub iga tervisetõendi pealt riigile 20 €, seega kui eelarveauk väga suureks läheb, siis hakkame iga aasta neid tõendeid uuendama. Mujal ja rohkem nii, et kutselistel kontroll peal, amatöörid nn. perearsti järelevalve all.
n
no/ 11. jaanuar 2018, 18:56
ei tea omalgi vahetatud soomes mõned aastad tagasi ja tõend oli vajalik,ja tõend kehtib 10 aastat.kui sul ainult B kat on võibolla siis pikemalt. https://www.trafi.fi/liikennejarjestelma/liikenne_ja_terveys/tieliikenne_ja_terveys
a
aniir/ 11. jaanuar 2018, 18:02
Sain 2015 soome load ja kehtivad kuni 2022. Ei mingit arstitõendit. Soomes tuleb siis tõend,kui olen 70
p
Pagulane/ 11. jaanuar 2018, 21:01
UKs ei ole samuti Bkategoorial mingit tervise toendit vaja.Kutselisel juhil juhiluba kehtib sama kaua,kui tervisetoend.Juhiloa vahetus tasuta.Voimalik teha kirja teel.Samuti kasutatud auto umber registreerimine uuele omanikule tasuta.Toiming teostatav jallegi kirja teel, saadad taidetud planketi.
t
teadja/ 12. jaanuar 2018, 23:18
no ikkagi peab olema tervisetõend!!!??? või mis
u
UKs / 12. jaanuar 2018, 23:27
On jah nii,et tervisetoendit B kat ei vaja.Kutseline juht hakkab tervisetoendit vajama alates 45 eluaastast.Esimene juhiluba maksab viiskummend poundi.Edaspidi vahetus tasuta.Briti juhiloal on omaniku elukoha aadres ja kui vahetad elukohta,pead vahetama juhiloa.See on vaga lihtne ja toesti kirja teel teostatav toiming.
t
Teadjale!/ 14. jaanuar 2018, 20:53
Kui su küsimus on Soome kohta, siis on nii, et B-kategooriaga ja alla 70-ne eluaasta pole tervisetõendit vaja. Juhiloa vahetus maksab 40- euri. Uus luba saadetakse koju kätte 2 nädala pärast, vana juhiluba saadetakse Eestisse tagasi, nii et seal teatakse su lubade vahetusest. Vahepealsel ajal sõidad ajutise juhiloaga.
s
See/ 11. jaanuar 2018, 17:00
e-riik toimib ka sellise vahelduva eduga. Mul algusest peale see teavituse värk seal kirjas. Valimiste teavitused on kogu aeg kohale tulnud, maksuameti omad ka aga sõidukitega seonduv mõnel aastal tuleb, mõnel mitte ometi ei ole ise mingeid muudatusi ei elukoha ega meiliaadressi osas teinud. Tervisetõend peaks praegusel ajal olema juhiloa kehtivusega sama. Väike nüanss tuleb siis sisse, kui on näiteks ABC kat ja siis C-kat nõuab viie aasta pärast tervisetõendi uuendamist, A ja B kat kehtivad ikka 10 aastat ja tervisetõend ongi 10 aasta peale välja antud. Kuidas selline olukord politsei infosüsteemis kajastub, seda ei tea. Viis aastat tagasi ei läinud tervisetõendi andmed veel automaatselt sinna e-riiki üles ka, pidi paberiga ARK-is kohal käima, seal sisestati andmed käsitsi, kui seal midagi märkimata jäi ja inimene ise seda kontrollinud ei ole (ei oska või pole selle peale tulnud), siis võib ka teadmatusest üllatusi tulla.
e
Ellu/ 11. jaanuar 2018, 21:54
kontrollisin siinse artikli järgi 3-e juhiluba-kahel olid maanteeameti andmetel laias laastus 5 aastased erinevused( pensionäridel) ja üks vastas üks ühele juhiloal märgitud kehtivusajale.Kas pean minema kohapeale selgust nõutama, või õhutab see õhtuleht ilmaasjata jälle paanikat ülesse???
a
Tutvuge asjadega, vast teil ikka niipalju haridust on. Teie räägite kõik vastupidi. Amatöörid on ikka 5 aastat kutselised juhid 10 aastat mis märgitakse juba lubadesse. Toon näite, alamklassi sõidukid lubades toodud juba märge kehtivus arstitõendist. Esitate arstitõendi automaatselt kehtivad load Kutselistel juhtidel märge puudub. Tänan tähelepanu eest.
n
nii ja naa/ 11. jaanuar 2018, 16:12
iga inimese enda kohus on ikka oma dokumendid korras hoida aga e-riik oma aus ja uhkuses võiks ju oma ligemest aidata, kui juba end nii kõvasti e.riigina kõikjal kiidetakse. Ehkki jah, kuritegevus käib e-riigis vilkamalt kui reaalses elus, kuna kontrolle napib ja vanuritest ametnikud pole exeli tabelitki veel selgeks saanud.
t
tore ju/ 11. jaanuar 2018, 16:08
kui eesti politsei mõnes paigas lõunas ka ausalt tööd teeb. Ma ka ei taha, et infarktieelses seisundis papid või skisofreenikutest noored kihutajad sõidukeid ja inimesi teedel sodiks ja sandiks sõidavad.
s
seal kaugel lõunas/ 11. jaanuar 2018, 16:14
viljandis ehk teevadki, mida ei saa väita piiriäärsete kohta
j
ja mis / 11. jaanuar 2018, 18:57
sellel tervisetõendiga pistmist on? Olen pika elu jooksul lugematu arv neid tõendeid teinud, kas iga kord, kui lõppes, oli ka tervis lõppemas?
k
KillaH/ 12. jaanuar 2018, 00:00
Noortel skisodel on veel pikk maa sõita, või siis mitte nii pikk, kui noorust meeles pidada, aga 10 a, on kehtivusaeg tõendil, mis ei pruugi olla vastavuses noore skiso reaalse elueaga. Seega kui sa oled lihtsalt liiklusvaenulik, siis nii väljendagi end, mitte ära pane üksiknäiteid ühte patta ülejäänud juhtidega. Ja kui mõni infarktieelne papi sulle teele peaks sattuma, siis pääsedes osta lotopilet, sest teie kohtumine saab olla väiksema tõenäosusega, kui suur rahahunnik lotovõidust.
j
ja mida ei räägita.../ 11. jaanuar 2018, 16:00
Ehk siis @eesti.ee suunamise kasutustingimustes on kirjas, et kui riik on sulle sinna @eesti.ee'sse saatnud, siis loetakse, et oled kättesaanud teate ja kõik ning just õiguslikus mõttes. Mis tähendab, et
kui suunamine maha võtta (ja see õigus kahtlemata kodanikul on, kes sellise juriidilise nonsensiga nõus ei ole), tekib tegelikult absurdne situatsioon :)
j
ja tegelikult/ 11. jaanuar 2018, 16:42
on neil e-riik mäda mis mäda ja vaidluste korral võltsivad ülbelt mistahse dokumente, lisavad, muudavad, kustutavad, Nii nagu parasjagu laisale ja ebaausale ametnikule kasulik, Kontrollida ei suuda keegi, kuna eestlaste e-riik on tegelikult kanajalgadel tuule käes kõikuv majake
j
ja miks/ 11. jaanuar 2018, 18:58
sa selle suunamise pead maha võtma, kelle süü see on?
l
Liina/ 11. jaanuar 2018, 15:50
mulle tuli meilile teavitus kuu aega enne tervisetõendi aegumist, tegin uue, 10 aastaks ja kõik ok
l
Liina le/ 11. jaanuar 2018, 16:31
l
Liina/ 11. jaanuar 2018, 17:06
B ja tervisetõendi uuendamine oli mul umbes pool a tagasi
l
Liina/ 11. jaanuar 2018, 17:16
B ja uue tõendi tegin sügisel,
l
L./ 11. jaanuar 2018, 18:59
hobuveoki ja jalgratta omad.
l
Liinakesele/ 12. jaanuar 2018, 16:31
Ära valeta, Sinul on B 1, B alamklassi load e. maakeeli amatöör load. Alamklassi juhtidele väljastatakse tervise tõend viieks aastaks mis märgitakse ka juba lubadele punkt 11 ( kategooria kehtivuse lõpp ). Kui ei pikenda tervise tõendit on automaatsel load kehtetud. Pikendades tervise tõendi kehtivad load. Kümneks aastaks väljastatakse tervisetõend kutselistel juhtidel C 1, C. D 1, D. B E. C 1 E. C E. D 1 E,. D E. Kutselistel juhtidel märge puudub. Tänan tähelepanu eest.
l
Liinale/ 13. jaanuar 2018, 23:39
Vaevalt sul kõik ok on . Kui su tervisetõend aegus siis ilmselt ka aegus juhiluba, sest üle 10 aasta juhiluba ei kehti.

l
Lõunas käib võitlus/ 11. jaanuar 2018, 15:45
paras aeg oleks valag pead-jalad kooskobrutav politsei ja kohus ja prokuratur kinni panna, sest korrumpeerunud kogukond ausat tööd nagunii enam ei tee. Kõik see mansahvt tasuks Viljandisse üle viia. Siin sellised töökad ja ausad mulgid. õigust kaitsmas. Asju menetletakse kuid ja kohtus aastaid, seega ei peagi kohtumaja kannatanule enam lausa külje alla jääma. Olgu eemal aga olgu aus ja läbipaistev. Edu viljandi meestele tervisetõendite kontrollimisel , sest see lihtsalt peabki õigeaegselt uuendatud olema.
k
Kodanik/ 11. jaanuar 2018, 15:43
Minule ei ole tulnud teavitust, kuigi kõik andmed on kirjas seal, kus vaja.
i
Irf/ 11. jaanuar 2018, 15:07
Riik riigiks, kuid ise peab kah oma tokustaatite pärast muret tundma. Ma kah peale seda teatist, et 70 000 inimese tervisetõendid on aegunud, kaesin perra. Loa aeg hakkas niikuinii otsa saama. Väikese ajavaruga jõudsin nii uued load hankida, kui ka tervisetõendi uuendada.
e
Eriti/ 11. jaanuar 2018, 16:14
normaalne, kui iga viie aasta tagant vaheta lube. @ebiilsus kuubis, selline tegevus viitab rohkem riigi rahanäljale.
a
11. jaanuar 2018, 18:55
aga minu paberil tervisetõend kehtib veel 3aastat,ikkagi tuli teade et kehtetu.keda või mida siis uskuda.
s
Suur IT riigi / 11. jaanuar 2018, 14:02
esmakohus oleks teavitada kodanikest autojuhilubade omanike lubade ja tervisetõendite kehtivuse lõppemisest õigeaegselt, mitte süüdimatult lasta politseiametnikel trahve välja kirjutada. Riigi poolt väga inetu tegu kui veel arvestada, et tänapäeval on veel dokumentide kehtivusaeg naeruväärselt lühike.
k
Kui / 11. jaanuar 2018, 14:12
riigiisad tahavad, et kõik istuksid hommikust õhtuni arvutis või nutitelefonis siis jagagu neid inimestele tasuta. Ma ei ole miljonär, et igasugu saasta omale koju osta.
ä
äkki peaks / 11. jaanuar 2018, 15:15
[Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele.]
s
Sa / 11. jaanuar 2018, 16:16
jobukakk pöördu arstile ja võta tabletid ära.
o
olku/ 11. jaanuar 2018, 20:35
panin selle suunamise peale aga kui olin paar korda ennest täis lasknud siis hakkasin ise mõtlema
n
nimi/ 11. jaanuar 2018, 16:46
sa ei taha teada, kuivõrd mäda teglikult se e-riik on ja kuidas kõige vilkam digikuritegvus käib just e-süsteemides, kuna inimesi, kes it valdkonda tunneksid on käputäis ja neist liiga ausad eemaldatakse ühiskonnast nagu pidalitõbised .
n
Narr/ 11. jaanuar 2018, 20:56
Minu vanematel ei ole ei internetti ega arvutit rääkkimattta mingist e riigi emaili suunamisest kuhugi .nad võiks vabalt eesti riigi kohtusse anda selle trahvimistriki eest.
K
..../ 11. jaanuar 2018, 21:26
Kas riik peaks siis tulema igaühe koju, otsima sahtlist dokumendid, vaatama nende kehtivusaega ja vajadusel ütlema, et seda või toda on aeg uuendada? Või peaks inimene ise ka midagi tegema?
r
Riik ei pea/ 13. jaanuar 2018, 23:49
midagi ütlema, tean ise väga hästi millal mida vahetama pean aga kui riik tuleb mulle ütlema ,et mu juhtimisõigus on peatatud 2,5 aastat enne kehtivusaja lõppu nende tegematta töö ja vigaste andmebaaside tõttu ,siis pole see mingi e- ega muu riik. Selline tegevus on ebaseaduslik ja oleks õige riik kaevata kohtusse.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee