180 kommentaari

T
töötaja  /   15:59, 14. jaan 2018
Võta tühja kõhuga spl rahvineerimatta oliivõli ja pigista sinna sisse poole sidruni mahl.15 min. pärast alles söö. Kahe nädala pärast on kivi kadunud.
A
Ange  /   21:18, 13. jaan 2018
Arstid ei saa kahjuks sellest aru, et sul on kodus väike laps, nemad pakuvad sulle, et pea aga dieeti ja siis oota. Mina ei saanud absull mitte midagi süüa ja ei olnud suuteline ka lapsega tegelema. Pöördusin Tallinnasse ja järgmine päev sain opile. Mul oli veel maohaavand ka ja siis oleks pidanud 4kuud ootama aga see on võimatu
S
sapikivi...  /   08:21, 11. jaan 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
T
to: sapikivid  /   16:27, 11. jaan 2018
Loe kirjandust ja ära tee oma rul´Maluse kaudu endale häbi. TEGELIKULT TEGIDKI JUBA!
A
Anne-Piia  /   23:28, 11. jaan 2018
Küsisin perearstilt, isegi kangemaid valuvaigisteid küsisin, aga ei kirjutanud mulle. Tavalised valuvaigistid ei aita lihtsalt. Kui sul midagi tarka öelda pole, siis milleks üldse sõna võtta ??? :)
U
Uskumatu  /   13:36, 15. jaan 2018
Tavaline valuvaigisti ei aitagi ei maksa targutada, kui ise nii äpu oled !Edu ootamisel !
S
samuti  /   08:18, 11. jaan 2018
Oh kaks kuud küll on lugu ,olin ise samas olukorras aga pea aasta .Ootas vapralt oma järjekorda ja kui see jõudma hakkas teatati lisaks veel ,et nüüd lükkub edasi kuna kirurg haigestus ja nii veel umbes pool aastat.Tuleb vaadata mida sööd ja jood .Olin samuti alles sünnitamast tulnud ja vaikese tüdruku eest suhteliselt ainuke kuna isa oli enamuse ajast kaugemal tööl.Ja see aeg nimetaksin ennast kiirabis püsikundeks .Nende kividega ob lihtsalt nii,et pea mitte midagi ei tohi süüa .Ei praetud ei gaasilist .Isegi küpsis oli asi mis tekitas põrguliku kõhuvalu .Aga kaks kuud ei ole nüüd küll aeg mille üle nüüd paanikat külvata ja hädaldada .Ega õhtulehte halama joosta et appi appi keegi ei aita .
J
jänes  /   14:17, 11. jaan 2018
Mina jälle nii hirmsasti kartsin lõikust, et 2 aastat kannatasin.
T
To: samuti  /   16:28, 11. jaan 2018
Mis põhjusel sa siia lugema jooksid?
S
samuti   /   13:39, 15. jaan 2018
Sel põhjusel ,et tõestust saada ,kas eesti noor inimene tõsti nii saamatu saab olla nagu pealkirjas kirjas on.Aga isegi mitte häbi ei ole ,et nii saamatu on õigust ülearugi
N
No  /   08:09, 11. jaan 2018
Kuidas saab nii äpu olla. Ok saan aru, et järjekord pikk ja sinna ei saa midagi teha. Aga pidevalt kiirabi kutsuda kõhuvalu pärast? Täpselt neid samu ravimeid saab ka ise apteegist osta. Samal ajal, kui kiirabi sinu kõhuvaluga tegeleb, võib kellegi laps elustamist vajada.
  /   08:23, 11. jaan 2018
Vot nii see ongi täiesti nõus selle kommentaariga .Aga tänapäeva noored ongi saamatud ja esimene, et kõik teised on süüdi ja miks keegi ei aita.
T
to: No  /   16:29, 11. jaan 2018
sEE EI OLE TAVALINE KÕHUVALU, SEE ON VÄGA SUUR KJA OHTLIK KÕHUVALU, SAPIPÕIS VÕIB LÕHKEDA, KÜLHUKELMPÕLETIK VÕIB TEKKIDA( LODOAN, ET TEAD, MIS SEE ON)
A
Aga abikaasa  /   04:42, 11. jaan 2018
või vanemad? Miks nemad ei aita?
S
Sapi Kivi  /   08:32, 11. jaan 2018
Et siis abikaasa koos vanematega lõikab kööginoaga kivid välja?
K
Kas dieettoitu  /   04:39, 11. jaan 2018
peab enne või peale sööki sööma?
P
palju  /   20:21, 10. jaan 2018
häid soovitusi on antud, aga seda, mida vastsündinuga peale hakata, kui emme opile läheb, pole justkui keegi öelnud. Kas beebi haiglasse kaasa?
S
soovitan...  /   21:12, 10. jaan 2018
Võiks Ida -Tallinna Keskhaigla eriarstile proovida .Alati ei ole vajagi laproskoopiat ,olenevalt kivide liikumisest aitab endoskoopia. Küsige pererarstilt või uurige haigla kodulehelt,kolmas variant...minge valude puhul Ravi tn. traumasse.
  /   08:23, 11. jaan 2018
Kurb jah,kui peab nii kaua ootama.Olen viinud kesk haiglasse yldkirurgiasse tuttava.No juba vastuvött nii stagnaaegne.Kui ei oska öieti riideid vahetada,saad söimata.Osakonnas öed räägivad omavahel,kui annavad paberi,mida täita,ei mingeid seletusi.Kui inimene on esimene kord tulemas opile,on mures,närvis ja hirmul.Ka arst ei tule sinuga rääkimagi ja seletama,mis tuleb.Nii konveieri moodi see haigla vastuvött ja haigele suurt stressi tekitav ja seda enne oppi.Inimlikkust peaks olema palju rohkem
I
imestaja  /   08:43, 11. jaan 2018
Issand jumal õhtulehte hoiule viia ehk on päris hea soovitud .Päris oma peaga ei tahaks mõelda .Issand kas eestlane on tõesti nii saamatu .Kas perearstist olete midagi kuulnud ??Ilmselgelt annab tema igasugust nõu mis? kus ?kuidas?
J
jeerum kui eluvõõras sa oled  /   11:52, 11. jaan 2018
kui sul juba on sapikivid, teevad need põrgulikku valu ja perearst siin aidata ei saa, aitab operatsioon. Ja ka fašistlik ellusuhtumine 'terves kehas terve vaim' on loosung, millega pole midagi peale hakata, pigem tekivad neeru- ja sapikivid närvipingest, mida tänapäeval on palju
I
IMESTAJA  /   14:02, 11. jaan 2018
Perearst annab nõu, kus see beebi ja kauaks panna mida tohib sellel ajal süüa ja mida mitte ,Ei pea ootama ega kohe õhtulehte jooksma ,et arstid ei aita .Tulge inimesed mõistusele .Tean mida räägin kuna olin ise täpselt samasuguses olukorras ,kui neid asju mitte süüa mida ei tohi ,siis suudab vähegi mõistusega inimne selle opi ootejärjekorra ka ära oodata .Ise olin pea aasta järjekorras .Lapseisa oli enamuse ajast kaugemal tööl abiks vaid 11 a vanem laps issand ei saa nii saamatu olla ilmselgelt on järjekorrad põhjusega ja palju põlatavamaid operatsioone teha .Aga siin lõhnab küll kuidagi värske noor ja mitte keegi ei aita .Alustuseks tuleb ennast ise aidata .Huvitav kas see õhtuleht nüüd siis aitab või kodus halamine .Siis tulebki minna sinna vältimatu abi uksetaha maha kukkuda ja vingerada seniks kuni midagi ette võetakse .APPI KUI SAAMATUD
A
Anne-Piia  /   18:03, 10. jaan 2018
Kuule Nipitiri, milleks rumalusi rääkida ? Tunned mind enda arust ? Miks siis õige nimega ei kirjuta ?
A
Anne-Piia  /   18:03, 10. jaan 2018
Kuule Nipitiri, milleks rumalusi rääkida ? Tunned mind enda arust ? Miks siis õige nimega ei kirjuta ?
A
Anne-Piia  /   18:03, 10. jaan 2018
Kuule Nipitiri, milleks rumalusi rääkida ? Tunned mind enda arust ? Miks siis õige nimega ei kirjuta ?
.
...  /   13:14, 11. jaan 2018
Rahune maha. Mitu korda sa postitad ühte lauset?
A
Anne-Piia  /   17:57, 10. jaan 2018
Käid tihti minuga ringi et tead kui palju ma magusaid alkohoolseid jooke tarbin ? Jube tark ikka enda arust :D
  /   17:13, 10. jaan 2018
Mustrõika mahl lahustab kivid ära. Kiiremini kui mädarõigas.
M
maakas  /   15:54, 10. jaan 2018
Ei saa aru, miks inimesed nii vanamoodsad on! Lugege lehte ja kuulake raadiot või TV-d. Seal ju kogu aig pasundatakse, et meil on mingisugune E-riik! See tähendab seda, et oma sapikividega tegelege ise oma kodus E-abil! E-pidi alati aitama!
  /   15:46, 10. jaan 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   23:27, 10. jaan 2018
... ja vähem kusepidamatus
M
masendav riik meil  /   13:22, 10. jaan 2018
inimese elu ei maksa krossigi :(
O
on  /   00:34, 11. jaan 2018
selle eest elamine kallis, täitsa kallis ikka.
V
v  /   12:12, 10. jaan 2018
Keegi õpetab kirjutama? Kirjutamise põhimõte on et iga inimene suudaks edestada oma mõtteid kuna mõttelugemise ja saatmise võime on kellegi poolt lukku pandud. Inimene tahab väljendada oma muret ja see eesmärk on saavutatud. Meile meeldibki ainult teisi õpetada, aga aitamise tahe sõltub inimese vaimse arengu valda ja õigekirjaga pistmist pole. Igaüks õpib või tuubib pähe vajaliku, mis aitab teda materiaalses maailmas toituda . See õpitu on ainuõige ja seadustega kooskõlas ja selle üle vaielda ,et saaks ka kuidagi teisiti? See kirjakeel on nii palju muutunud, et mis see õige on? Düsgraafika- see on mis keeles. Sõnal on meie elus suur jõud ja kui see tuleb kurjuse poolt, siis selle edestamine on sooviga muuta kedagi. Sõna võiks eesti keelde lahti seletada, muidu see ajule annab mingi vale käskluse ja ajab inimese segadusse ja aju on sunnitud peatama oma tegevuse, saades aru kui ähvardusest või hädaohust.
M
Mari  /   21:03, 10. jaan 2018
düsgraafia
haiguslik rohkete vigadega kirjutamine, vaegkirjutamine. Düsgraafia diagnoosiga laps.
düsgraafik
rohkete vigadega kirjutaja, vaegkirjutaja
M
Minu  /   11:55, 10. jaan 2018
kiitus ka Viljandi kirurgideleeriti dr.Andres Tiidule.
K
klapp  /   11:18, 10. jaan 2018
Mõned aastad tagasi üritati südameklappe remontida (augud). Opijärgselt õde läks kogemata vastu kehavälist südamestimulaatori nuppe nii, et mul pulss laes. Muidugi tehtud opitöö rebenes. Nüüd surveaste jube väike, praktiliselt liikumine oluliselt takistatud. Ekspertarstid tuvastavad, et võiksin sprinti joosta, alati vaide esitanud puude ekspertiisi osas ja kogu aeg ka esmane ekspertiis valeks tunnistatud. Viimane pauk tuli, kui 250.- pensist võeti 50.- ära. Uuest opist pole ka keegi midagi rääkinud.
Elagu Eesti!
.
....  /   11:40, 10. jaan 2018
Kui pensist midagi ära võeti, siis esmalt endal vast mingi teatis tegemata jäänud ...
T
to ...  /   13:51, 10. jaan 2018
Jah, riik võimaldab isegi 2x500.- avalduse teha, aga miks?
  /   21:35, 10. jaan 2018
riik vähendas raske puude pensioni summat, mingi avaldus seda fakti ei muuda, olgu õnnelik kui iga kuu aktiivsusnõuet ei pea täitma ja kerjama toimetulekutoetust, et nahk toores hoida, muidu ei oleks ametnikel oma töö õigustamiseks midagi ette näidata.
A
Aitab jamast  /   11:03, 10. jaan 2018
Inimesed, õppige kirjutama, kohutav on pidevalt lugeda düsgraafikute kommentaare.
H
huvitav,  /   11:48, 10. jaan 2018
et lugeda natuke vist oskavad,solvunud panevad miinuseid.
H
herilane  /   23:33, 10. jaan 2018
ära solva düsgraafikuid, nemad sinu hemorroide ei torka
O
on  /   00:48, 11. jaan 2018
vaja sul minna kooli õpetama siis, lapsed kirjutavad kaasajal hullemini kui kirurgid, muhvigi aru ei saa mis kirja pandud on.
M
Mari  /   10:58, 10. jaan 2018
Vaata naabermaakondade haiglatesse -seal tihti järjekorrad olematud. Ise sama läbi kogenud Tallinnas, kus imiku kõrvalt soovitati 4 kuud operatsiooniaega oodata. Iga valuhoo tulemus oli aga 4-6 päeva haiglas tilguteid.
H
hm  /   10:55, 10. jaan 2018
Kui on vaja kohe opile saada, siis perearst annab ju Cito! saatekirja. Mul oli lapsel probleem ja sellega sai kohe järgmisel päeval TÜ Kliinikumis opile.
K
kurb  /   11:10, 10. jaan 2018
Kes on teie hea perearst? Minu oma ei anna, ütleb, et pole ette nähtud.
E
eestlane   /   08:38, 11. jaan 2018
Nu vat siis tuleb uurida ja ise vaeva näha ,aga mitte oodata et kõik koju tuleb ja kui ei tule siis küll kuulsus aitab .
K
kui need sapikivid saaks maksustada  /   10:51, 10. jaan 2018
siis sotsid tegeleks hea meelega selle murega, enne see neid ei huvita.
M
Maamees  /   10:47, 10. jaan 2018
Ülipikad järjekorrad on meie Eestimaa meditsiini krooniline viga. Minul näiteks fikseeris silmaarsti õde nägemise tunduva halvenemise. Aga uuringuteks tuleb juba arsti poole pöörduda. Tellisin numbri ning ootasin ja ootasin. Aga kui aeg kätte tuli, jäi too silmaarst ise haigeks ja minu aeg lendaski korstnasse! Nüüd ootan järgmist vasruvõtuaega järgmise silmatohtri juurde. Seega on oma pool aastat ooteaega garanteeritud.
H
hee  /   11:07, 10. jaan 2018
Mul on pikk ootejärjekord ühe teise spetsialisti vastuvõtule. Kui helistasin, et aega broneerida, kuigi ma juba käisin korra vastuvõtul arsti juures, kes peaks justkui jätkama siis uuringuid, siis teatati mulle, et oi, järjekorrad on väga-väga pikad, aga kui tahate tasulisse saada, siis on vaba aeg anda juba järgmiseks nädalaks (oli reede). Vastasin, et tänan, olen kolm aastat oma hädaga hakkama saanud, saan veel paar kuud kannatada. Kui oleks väga suur probleem olnud, siis ma muidugi nii poleks suutnud vastata.
I
ida-virukas,  /   12:56, 10. jaan 2018
ei saa aru, mis järjekordadest te räägite.
H
hullud arstid  /   10:47, 10. jaan 2018
Mina piinlesin 5 kuud ja meie ida emos ei leitud midagi ja kui läksin Tartu emosse siis kleiti kohe sapijuha kivid.
K
Keegi võiks välja mõelda  /   12:30, 10. jaan 2018
Tööriistakomplekt ja juhised iseendale sapioperatsiooni tegemiseks. Eestis läheks kohe käiku.
D
düsgraafik  /   10:36, 10. jaan 2018
Ausõna olin hoopi laual sapikivite pärast 9,tunti.
25 aastad tagasi pikk haav on kõhupeal.
Kaks kiurgi askeldasid minuka.Eks siis oli selle sapikivite pärast veel midagi.
M
MADLI  /   10:52, 10. jaan 2018
25 aasta ees? Nüüd käib see märksa kiiremini ja ka armi asemel jäävad kõhule vaid mõned täpikesed. Mu klassiõlele tehti pooltosina aasta eest see opp Tallinnas nii muueas ära. Koos maovähendusega. Eemaldati ühtlasi ka haige sapipõis. Ilma mingi pika sisselõiketa. Lihtsalt mõne pliiatsijämeduse augukese kaudu kõhunahas.
J
Jah  /   12:31, 10. jaan 2018
ja soolikate kaudu kisti välja pool ajust, mille puudumist pärast mitte keegi ei märganud.
R
rein  /   10:16, 10. jaan 2018
aga kas tohter ei maininud et kui tahad kiiremini opilauale, siis on see eralditeenus ja eraldi maksu eest.
R
reinule  /   10:49, 10. jaan 2018
Eraldi maks ei aita ja tegemist pole eraldi teenusega - see pole turg, kus võin oma raha eest osta nii mitu kilo maasikaid kui soovin. Erakorraliselt opereeritakse ( tasuta! ), kui on tegemist sapikividest põhjustatud sapipõiepõletikuga. Ülejäänud juhtudel tegemist ikka plaanilise operatsiooniga ( tasuta! ). Ehk mainis tohter hoopis, et noor ema võiks paar kuud imiku eest hoolitseda ja siis operatsioonile tulla , kuna peale operatsiooni on imiku eest hoolitsemine raskendatud ? Noorel emal fotol käes kõigest kiirabikaardid - teda pole isegi EMO - sse viidud!
K
Küsin reinult  /   17:40, 10. jaan 2018
"Fotol käes kiirabi kaardid. Teda pole isegi EMO-sse viidud." Millest Te seda järeldate, et pole viidud?
A
Anne-Piia  /   23:25, 11. jaan 2018
Ajan niisama sousti suust välja?
M
Miina  /   09:53, 10. jaan 2018
See on ikka jama jutt, mulle pakuti sapikivide operatsiooni kahe nädala jooksul. Ja arst ütles, et järjekorda sellele operatsioonile ei ole. Mina ise lükkasin op-i edasi jaanuarikuu keskele. Jutt on Pärnust.
N
nii on  /   11:07, 10. jaan 2018
väikelinnades saabki kiiremini, Viljandis samuti lühemad järjekorrad, Tartusse pidi tuttav ikka mitmeid kuid ootama.
S
soovitus  /   12:31, 10. jaan 2018
Mina käisin Viljandis. See nii lihtne op, järgmisel päeval sain välja.
K
Kai  /   15:18, 10. jaan 2018
Ükski opp pole lihtne, juhtuda võib kõike.
V
vanaisa  /   09:45, 10. jaan 2018
Mädarõika söömine väldib kivide tekkimist. Aastaid tagasi avastas üks Canada kirurg, et mädarõigas lahustab sapikivi. Seega, et vältida kivide tekkimist tasub aeg ajalt süüa mädarõigast.
K
kiirabi  /   09:43, 10. jaan 2018
Ühe värske titeemme viisime kiirabiga otse opisaali ukse kõrvale.
S
soovitus  /   09:20, 10. jaan 2018
Järgmine kord valuhoo tekkides kutsu kiirabi, tehakse mitteplaaniliselt ka, vähemalt väikelinnas. Minu perearst nii soovitas ja sain opilauale enne kui järjekorda panna jõudsin.
J
Jah  /   12:32, 10. jaan 2018
teatrikooli õpetajad võiksid teha kursusi, kuidas mängida ägedat sapiatakki.
S
soovitus  /   16:40, 10. jaan 2018
No miks peaks mängima, ei lähe keegi mängu pärast opilauale, ikka viimases hädas minnakse.
N
Nipitiri  /   09:05, 10. jaan 2018
Antud inimene on tuntud halva käitumise ning enesehävitusliku ellusuhtumise pärast. Kaasaarvatud narkootikumide tarvitamisega. Natukene uurida inimese tausta, kes üldse ei tea - siis võib märgata iseärasusi.
Soovitan veidi selle "noore ema" tausta uurida https://www.flirtic.ee/821986 - Sõnavabadus küll, kuid ajakirjanik võiks samuti eeltööd teha inimese tausta kohta enne kui artiklik valmis trükib
Müstika siinkohal on selles, et inimene, kes ei ole andnud Eesti tervisesüsteemi oma panust aga haigekassa kulul operatsiooni soovib küll saada ?
Seega haletsust antud teemal on raske tekitada!
N
Nipitirile  /   10:39, 10. jaan 2018
Kui sapipõis lõhkeb ja sapp veres, on hilja surmaga heidelda, seda enam kui operatsioonile ei pääse.
A
Asd  /   20:06, 11. jaan 2018
Enamasti ikkagi sapikivitõppe ära ei surra, ehkki mõni üksik õnnetu juhus ikka leidub. Inimesed nende haiguse kulg varieeruvad paratamatult.
Sapipõie lõhkemisele - mis on iseenesest harv juhus - võiks eelneda tüüpiliselt äge haigestumine palavikuga. Korduv sapikoolika viitab pigem ikkagi kivile, mis aeg-ajalt sapipõiejuha ärritab. Miks kohe lauale ei võeta? - Teadlik arvestus, et sapikoolika pole vahetult ohtlik. Küll aga on ohtlikud sapikivitõve tüsistused, s.o. eelkõige sapipõiepõletik, millega kaasneb palavik ja püsiv valu. Niisiis - palavik ja/või 6h kestev valu on märgid, et olukorra peaks ümber hindama ja vähemasti kaaluma erakorralist lõikust. See teadmine peaks ka patsiendiga kaasas käima, kui esmakordselt sapikivid avastatakse.
H
hee  /   11:11, 10. jaan 2018
Kuule Nipitiri, vaata, millal ta viimati sellel saidil aktiivne oli. Ära vehi isikliku antipaatiaga.
K
kuule nipitiri  /   12:01, 10. jaan 2018
...et ikka nii kõvasti vihkad seda inimest, et kohe üle eestilisse ajalehte paned oma vihkamise kirja? kas sinul hakkas nüüd kergem? kas teised peale sinu ikka tõesti ei väärigi elamist? täna ma-ei-tea keda, kui sina pakatad tervisest ja mitttte kunagi ei pea arstiabi tarbima.
A
Anne-Piia  /   18:24, 10. jaan 2018
Millest järeldad et ma narkootikume tarvitamine ? :D Milleks minu mingit vana kasutajat kuskilt ülesse otsida ? Pole ikka väga kaua sellel lehel käinud. Tunned isiklikku vimma mu vastu ? Tule ja lahendame siis ära su konfliktid
L
Leenu  /   22:53, 10. jaan 2018
Tuleks tegeleda oma haiguse ravimisega, mitte lehte ronimisega, kui kriitikat ei kannata
E
ei ole Anne-Piia  /   23:35, 10. jaan 2018
Kriitika?? See on ehtne solvamine
A
A---.  /   08:45, 10. jaan 2018
Terehommikut. Ei ole ilus ega kohane soovitus kuid on tõsi ning õige. Poole liitri õlu kohta lisad teelusikatäie jahvatatud taruvaiku ning jood seda niipalju kui jaksad. Minule mõjus kiiresti tumeda õluga, kui oli juba üks pudel õlut tarvitatud. Minul oli häda juba kanalihaga, eriti suitsu, grill, ahju kanaihaga. Täpselt ei mäleta kuid kolm aastat küll peaks olema kui ei tunne enam ühtki häda. Räägitakse viski, puskari eriti puskari õli retseptidest kuid ei oska soovitada.
  /   13:29, 10. jaan 2018
õlu - õlle - õllega
M
Mark ei ole valesti parandada? :D  /   17:30, 10. jaan 2018
.
R
raha muti auku  /   08:41, 10. jaan 2018
Oot, oot, kuis siisnii? Ümmargune küll rääkis, et olge ikka maksutõusudega rahul ja õnnelikud, sest nüüd pääsevad kõik inimesed arsti juurde ja ravile. Loodan, et Sinagi saad nüüd ja kohe!
2
222  /   07:07, 10. jaan 2018
Mul tehti Paide haiglas.
D
düsgraafik  /   07:03, 10. jaan 2018
Kui mull oli sapikivid.
Siis oli sammudi valud suured .inkamine oli raske sell valu aial.jne
Mina olin hoopi laual 9,tundi.
S
See  /   06:29, 10. jaan 2018
et Welcome to estonia!
  /   08:29, 10. jaan 2018
Kurb jah,kui peab nii kaua ootama.Olen viinud kesk haiglasse yldkirurgiasse tuttava.No juba vastuvött nii stagnaaegne.Kui ei oska öieti riideid vahetada,saad söimata.Osakonnas öed räägivad omavahel,kui annavad paberi,mida täita,ei mingeid seletusi.Kui inimene on esimene kord tulemas opile,on mures,närvis ja hirmul.Ka arst ei tule sinuga rääkimagi ja seletama,mis tuleb.Nii konveieri moodi see haigla vastuvött ja haigele suurt stressi tekitav ja seda enne oppi.Inimlikkust peaks olema palju rohkem
A
Aga perearst?  /   06:09, 10. jaan 2018
Tema võiks ju uurida, kas kusagil saab opereerida.
Imelik - arst on puhkusel - kas Eesti ainult üks arst ongi?
Kui sapipõis "lõhkeb", kas siis ka oodatakse seda arsti puhkuselt tagasi?
kerge ja lihtne  /   00:06, 10. jaan 2018
sa saad ise 2 päevaga sap ipõie kividest lahti ja sa pipõis jääb sulle alles.
Otsi rehvaravi retsepte. Värskelt pressitud õunamahl on võlusõna.
Ära söö jama ja ole aluseline.
A
Aluseline  /   01:35, 10. jaan 2018
Milleks organismi puhversüsteemid? Räägi meile, aga ma kardan, et sa nendest ei ole midagi kuulnud
K
Kas tõesti on veel neid "pH usku" inimesi olemas?  /   05:47, 10. jaan 2018
Ammu ju selgeks räägitud, et omal jalal ringitatsav inimene ei saa olla happeline, kui mingi väiksemgi kõrvalekalle vere pH-s on, siis see seisund on juba eluohtlik.
Meil on selleks kopsud, neerud, nahk jm. Kui need üles ütlevad, siis on vajalik haiglaravi. Happeline on ainul mao sisu.
  /   11:02, 10. jaan 2018
Sa ei tea mida räägid! Mine osta apteegist happelisuse testerribad ja jälgi nende abil oma organismi seisundit. Testerribade abil on hea näha kuidas testi tulemus muutub vastavalt toiduvalikule. Vastavalt toiduvalikule muutub ka enesetunne ning tervis samuti. See sinu teadmine on arstidelt vist kuuldud? Nemad jahuvad kogu aeg keha happelisusest mida vaid kiirabiarstid testivad siis kui inimese elu on ohus? Seda jura pead silmas?
T
to kerge ja lihtne  /   11:04, 10. jaan 2018
Õunad tõesti aitavad aga mitte lahti saada vaid vähendavad valusid ja rahustavad maha sappi kus on kivid. Lahti kividest õuntega ei saa. Järgi proovitud.
P
Pööriöölane  /   00:02, 10. jaan 2018
Selle noore ema esimene probleem näib olevat laiskus ja lodevus ning sellest tuleneb liigne kehakaal. Sapikividest võib ta ju korraks lahti saada, aga kui ta oma laiskusest lahti ei saa ning õgimist ei piira, tulevad need tagasi või kummitavad teda üha uued ja uued hädad.
T
tean,   /   01:32, 10. jaan 2018
Sapikivid tekivad stressist, Pole teie asi mis kaalus inimene on? Kaste teda isiklikult tunnete .
T
Teadjale  /   06:56, 10. jaan 2018
Sapikivid stressist ei teki. Paljudel on kivid ja neid ei pea koheselt opereerima, kui pole sapipõie põletikku. Vastsünnitanul ongi mõistlikum paar kuud oodata ja dieeti pidada ( kindlad soovitused antakse sapikivide puhul ) ning op lasta teha siis, kui beebi enam 24/7 emmed kõrvale ei vaja. Kui kividest on äge põletik, opereeritakse alati kohe ja erakorraliselt, ju antud juhul siis seda polnud.
  /   01:38, 10. jaan 2018
Ma olen märganud, et inimeste kurjus tuleb fanaatilisest kaalujälgimisest, näljane inimene on kuri, teised söövad, aga tema ei saa.
N
näljane kuri  /   09:59, 10. jaan 2018
Kurjus? Dieet sapikivide korral POLE kehakaalu alandamine, vaid on kindlad asjad, mida ei või sel puhul süüa. Normaalne ( ja üldse mitte kuri! ) oleks , et noor ema on paar kuud oma imikuga ja siis tehakse plaaniline operatsioon ( kui oleks tegemist sapikividest põhjustatud põletikuga, oleks operatsioon juba ammu erakorraliselt tehtud! ). Või arvab keegi, et see noor ema ei hakka peale operatsiooni rääkima, et talle on tehtud operatsioon , mistõttu tal pole võimalik oma beebi eest hoolitseda?!?
T
to näljane kuri   /   23:49, 10. jaan 2018
jutt oli Pööriöölane'le mõeldud, ära sega vahele vale jutuga
O
On ikka tolasid  /   05:51, 10. jaan 2018
Tal on diagnoositud sapikivid ja ootab operatsiooni.
Kehakaalu tõusu võivad põhjustada mitmed haigused, ravimid ja hormonaalsed häired.
Mis sinu soovitus oleks valude käes vaevlevale inimesele - alustada trenniga, pidada ranget dieeti ja alles kehakaalu alanedes minna lõikusele?
T
Tola  /   08:48, 10. jaan 2018
Mitte kehakaalu alandavat dieeti ei pea pidama , vaid sapikivide korral on ette nähtud kindel dieet ja kindlad asjad, mida ei või süüa. Dieet ei ole kehakaalu alandamine.
K
kaksikud  /   07:45, 10. jaan 2018
Laisk ja lodevus??Vabandust, kahe kuu vanuse lapse ema ei ole kindlasti seda!
P
pööriöölasele  /   16:22, 14. jaan 2018
ja kuhu nad sul tagasi tulevad. sapikivid eemaldatakse koos sapipõiega
  /   23:29, 9. jaan 2018
arstid on hõivatud lisatööga invaliidide hindamisega kus tehakse tööd 12t, põhitöö jaoks aega napib, sest lisatööl teenib kuni 10k kuus
?
?  /   06:57, 10. jaan 2018
Kirurgid teevad lisatöötajaid invaliidide töövõime hindamist ???
A
Abiks ikka  /   22:38, 9. jaan 2018
2 päeva juua värskelt pressitud õunamahla kell: 10, 12, 14, 16, 18, 20 ja kogus on 250-300 ml korraga ja kahe päevaga oled puhas kivist. Need päevad ei söö - ei joo muud midagi.
Edaspidi ära keha hap uks tee omal.
Mingit oppi ei tule.
S
sellise koguse õunamahlaga  /   08:49, 10. jaan 2018
saab kiirelt hammastest lahti või vähemalt emailist nende peal.
  /   01:09, 12. jaan 2018
.. et siis hapes ära suple
E
Elukogenud.  /   22:21, 9. jaan 2018
Olen ise ka opereeritud olnud üks oli kiirabi ja teine plaaniline. Minu tuttavatel on olnud sapikivide eemaldamise operatsioone ja need on plaanilised. Muidugi kui tekib olukord ja toesti eluohtlik olukord siis viiakse kiirabiga haiglasse ja tehakse operatsioon. Kogu aeg on olnud varem kui ka nüüd, et ühed operatsioonid on plaanilised ja eluohtlikud kiirabi. Iga haigestumine toob kaasa ebameeldivusi, aga need tuleb ära kannatada ja niikaua ja hoida elukvaliteet arsti nõuantete järgi talutav. Soovin teile noor ema olge tugev ja teil on väike laps ja kuni aastani on minu meelest kõige kaunim aeg kus kõik oskused esimesed sammud, esimesed sõnad mahuvad ju sellesse ajavahemikku. Operatsioon tehakse kindlasti kui on see vajalik.
M
Mina  /   22:20, 9. jaan 2018
ära söö rämpstoitu
A
arvan, et ...  /   22:39, 9. jaan 2018
sapikivid tulevad kaltsiumitablettide söömisest. Neid apteegi kaltsiumi tablette organism ei pidavat omastama ning need ladestuvad sapikivina. Ma sain sapikivi pärast mitme kaltsiumitableti purgi tühjaks söömist. Ja elan nende seljavaludega edasi. Ei kavatsegi joodijüride juurde sellega minna sest muud need ei oska kui sapipõis ära lõigata!
  /   23:21, 9. jaan 2018
Rämpstoidust sapikivid ei tule, küll sa ise kunagi näed
K
Kas östrogeen kuulub rämpstoidu hulka?  /   23:23, 9. jaan 2018
Sapikivide tekkimist põhjustab kolesterooli või bilirubiini hulga tõus sapis ja ka sapipõie tühjenemise häirumine, mille tõttu sapp kontsenreerub. Seda soodustavad ülekaal, naissugu (naistel on sapikive 2-3 korda sagedamini kui meestel), vanus (vanematel inimestel sagedamini), östrogeenid e. naissuguhormoonid (rasedus, hormoonasendusravi, rasestumisvastased vahendid), diabeet, kiire kaalulangus ja nälgimine.
J
Ja lisaks ...  /   05:57, 10. jaan 2018
... raseduse ajal on sapipõis kokku surutud, sapipõie tühjenemine on häiritud.
Väga paljudel sel ajal tekivad sapikivid, aga need ei pruugi tunda anda ja on väiksed.
L
Lumememm  /   22:00, 9. jaan 2018
Kulla laps,
ka mina soovitan: mine Viljandi kiirabisse!
Ükskõik kus Sa elad, keegi ikka ju saab sinna viia?
Ise elan küll ühes teises Lõuna-Eesti maakonnas, aga mu tuttav naine kukkus keldri trepil ja lõi puusa nii ära, et enam jalale toetuda ei saanud.
Perearst saatis Tartu kirurgile. Järjekord kompuutrisse oli kuu aega.
Tema tütar, kes ise elab Soomes, oli hästi aktiivne ja helistas kõik Eesti haiglad läbi.
Viljandi haiglas võeti vastu ja tehti uuringud.
Oligi puusaluu murd, aga nüüdseks inimene kõnnib oma jalal...
V
Valgast  /   21:54, 9. jaan 2018
Kui on elu isu otsas tulge VALGA haiglasse.
  /   22:22, 10. jaan 2018
Ma ka valgast ja täiesti nõus sinuga
"
"Väga tore"   /   21:28, 9. jaan 2018
Aga kas meie riigiisad ka sellisest suhtumisest midagi teavad ???
E
eering  /   21:24, 9. jaan 2018
Et kiirabi mitte jooksutada, võiks plikale koju ühe paki drotaveriini ampulle anda ja vajadusel tehakse süst koduste poolt.
  /   21:47, 9. jaan 2018
nüüd oleme jõudnudki sinna, et kommentaariumis hakatakse kiirkorras haigeid ravima, kui retsepti ka saaks oleks kõik korras :D
E
eering  /   22:18, 9. jaan 2018
Muud üle ei jäägi ju. Drotaveriin ehk patentnimetusega No-Spa, ohutu spasmolüütik, tabletid on niikuinii ju retseptivabad.
M
mulle  /   01:26, 10. jaan 2018
arst ütles,et No-Spad võib võtta korraga kuni 6 tabl.Ise ootasin järjekorras vist üle 3 kuu Pärnus
O
on  /   01:03, 11. jaan 2018
see retsept kunagi kedagi korda teinud- ravim teeb, mitte retsept, ma tegin retsepti järgi kurke purki, said head ja nüüd aitab kurgivesi ka tervist hoida aga eks arst tea rohkem kui ütles, et varsti aeg käes, ma muidugi katsun rohkem vastu pidada, mul hea retsept juba on.
V
viljandlane  /   21:04, 9. jaan 2018
Kiitus Viljandi tublidele kirurgidele
  /   21:11, 9. jaan 2018
  /   21:13, 9. jaan 2018
söögisooda lahustab paari-kolme kuuga sapi-ja neerukivid ära ja viib pöie kaudu välja !
L
Leena .  /   21:19, 9. jaan 2018
Ei ole nii,arge võtke sooda,sooda ei lahusta midagi,sööb lihtsalt magu ara...
  /   21:38, 9. jaan 2018
Kas oled Saaremaalt?
  /   21:48, 9. jaan 2018
magu neutraliseerib sooda lihtsalt ära.
P
pH 1,5-1,8  /   23:27, 9. jaan 2018
Ja põhjustab seedehäireid, soolhape ei ole maos ainult ballastiks
H
huvitav  /   01:27, 10. jaan 2018
kuidas sapikivid põie kaudu välja viib
K
Kivi liigub ...  /   06:01, 10. jaan 2018
... sapipõiest läbi sapipõiekaela sapiteedesse, ühissapijuhasse, peensoolde. Kivi, mis jääb pidama sapipõiekaela, valmistab väga tugevaid valusid
J
jah  /   10:29, 10. jaan 2018
minu vanaema surma põhjuseks oli sapiteede ummistus. Mida väiksemad kivid, seda ohtlikum. Suured ei mahu sapiteedesse. Nii seletas arst.
E
Ehki siiski põiest välja  /   01:11, 12. jaan 2018
Põiekaudu? Aga kust nad tulevad, maksast või?
Ü
üks teine viljandlanna  /   21:01, 9. jaan 2018
kiitus meie kirurgidele 7. korruselt, ka mina sain sapipõiest lahti ilma ootamiseta ja kohe. Viljandis on tublid arstid.
M
Mina  /   04:01, 10. jaan 2018
sain Tallinnas küll kohe. Kannatasin valusid nädalate kaupa, ise teadmata, mis mul viga on. Kohutav valu oli. Lõpuks olin täiesti läbi omadega, ei olnud söönud ja maganud mitu ööpäeva, ja sõprade nõudmisel läksin ise Ravi tn EMOsse. Seal tegutseti kiiresti. Paar tundi hiljem olin juba opilaual ja kõik sai korda. Järgmisel päeval juba jalul, haiglast väljas. Paranemine läks ka kiirelt.
S
see  /   08:48, 10. jaan 2018
on tõsi.
U
Urrr  /   20:56, 9. jaan 2018
Looda jah suurhaiglasse aega saada. Ootadki seal oma paljukiidetud tallinnas mitu kuud. Mine mõnda maakonnahaiglasse. Paremal juhul saad samal päeval või mõne päevapärast. Ja last kah hoitakse seal lasteosakonnas seni kuni opil oled.
  /   20:40, 9. jaan 2018
vaja on sante juurde toota ja siis nad kõik maha nottida e tööle sundida või surnuks näljutada, €200ga kuus ei ela. welcome to estonia, viie edukama riigi sekka.
N
Naine Viljandist  /   20:37, 9. jaan 2018
Reede õhtul peale tööd lõid valud sisse, kiirabi viis EMO sse. Rohkem ei tea midagi, sain teada, et on pühapäev ja minul olevat olnud operatsioon öösel. Pühapäeval lõunaajal tuli poeg järele ja esmaspäeval läksin tööle. Tulge Viljadisse ja tänan Viljandi EMO t ja kirurgiat 7 korrus A korpus.
E
et  /   01:30, 10. jaan 2018
siis olid laupäeva teadvusta????
E
et ile  /   07:32, 10. jaan 2018
Inimene kirjutab, et ta ei mäleta midagi.
T
teadmiseks  /   20:34, 9. jaan 2018
mida vähem rasva süüa, seda kindlamini kivid tekivad
A
aga mõni aasta tagasi  /   20:56, 9. jaan 2018
sai söödud ,mädarõigast ,sellest ajast sapikivid ei häiri,neid enam pole
E
eks toit  /   21:23, 9. jaan 2018
peaks olema mitut seltsi ,mitte ühekülgne. Inime on ikka kõike-sööjaks loodud .
H
Hetk   /   20:32, 9. jaan 2018
Kas ikka kaks kuud tagasi sünnitanul on sapikivid? 25.a.tagasi teatati mulle, et op on vajalik, sest sapipõis võib lõhkeda. Valud olid paremal poolel mitte igapäevaselt, oksendasin.
Vastu hommikut kloppisin kaks muna ja jõin need ära. Soojavee koti panin umbes sapi kohale ja heitsin selle külje peale. Sellist tegevust kordasin mitte iga päev, kuid seni kuni valud kadusid ja oksendamine lakkas. Praeguseks on see vaid ammune mälestus.
T
to: Hetk  /   20:35, 9. jaan 2018
Mis see sünnituse aeg siia loeb?
E
ei saa aru  /   22:11, 9. jaan 2018
25 aastat tagasi lõigati mul sapipõis üldse ära ja laps oli 2 kuune, kuigi ma ei saa aru, mis see siia puutub. Samal ajal suri minu kolleeg, kellel sapipõis lõhkes. Ärge palun õpetage siin teisi antud olukorras ennast ise ravima, see peaks olema karistatav!
Q
qwerty  /   20:31, 9. jaan 2018
Ma saan nii aru, et on mingi järjekord, saamaks opile. Et tegu pole perearsti jonniga.
  /   21:59, 9. jaan 2018
Ega perearst ei opereeri, plaanilise ravi järjekorra määrab ikka haigla.
Tuttav on palju raskema haigusega sabatamas, raske invaliidistava haigusega. Pool aastat tagasi kiirabi ei viinud isegi EMO-sse. Eesti argipäev juba 20 aastat.
  /   22:20, 9. jaan 2018
mis kaks kuud, kaks aastat võib olla opi järjekord.
V
Varem....  /   20:31, 9. jaan 2018
...kui miskit viga oli,sai arstile samal päeval,kuigi tuli järjekorras oodata,kuni 3 h.Nüüd kus tehnika ja ravivõtted paremad on järjekorrad mitu kuud.Neljast korrast,kui arstil käisin ja aeg oli kinni pandud,hilines arst 3-l korral ja väljus kõrval ruumist umbes 10 min hiljem ja läks kohvitassi pesema.Ning siis räägivad et palk on väike ja peavad töötama nagu loomad
M
Mann  /   21:28, 9. jaan 2018
Ootasin kuid ,et saaks uuringule.Naiivse inimesena läksin veel varem kohal eeldades ,et kui nii kaua ootasin ju siis on palju rahvast ukse taga tunglemas.Aga koridor oli tühi ,uks lukus ja mina ainuke ootaja.Kui kell kukkus tuli arst ,tegi uutingu ja lahkus koos minuga kabinetist.Ukse taga ei olnud kedagi ootamas.
  /   22:03, 9. jaan 2018
uuringuteks ei eraldata Haigekassast piisavalt raha ja siis paistabki nagu arstid luuserdaks.
V
võrdne kohtlemine  /   20:27, 9. jaan 2018
Jõgeva haiglas pidi kohe löögile saama. Põdder vist arsti nimi.
K
kerjus  /   20:21, 9. jaan 2018
dengi davai!
E
Eesti AS  /   20:19, 9. jaan 2018
Meiega võidat!
E
est  /   20:13, 9. jaan 2018
Sarnaste haiguste puhul võib meditsiin valud ja probleemid mingiks ajaks ära peita, küll aga mitte terveks ravida. Tuleb tegeleda igapäevaselt ja pikaajaliselt rahvameditsiiniga. Üks näide. http://satnam.ee/phpindex/?page_id=1880
T
to: est  /   20:18, 9. jaan 2018
sõida seenele, nii rumalat juttu viimati usubkim õni ja kaotab oma tervise sootuks. See on ikka tõsine probleem, lausa eluohtlik
E
est  /   12:34, 10. jaan 2018
Tõsine probleem on see, kui vaadata tema fb profiilipilte, millise mõnuga aetakse magusaid alkohoolseid jooke endale sisse, mõnus ülekaal, sealt ka need probleemid. Või arvasid, et jätkad sama eluviisiga, käid korra opil ja asi korras. Endaga tuleb tegeleda igapäevaselt, siis tuleb ka tulemus. Oma tervise kaotad sa kindlasti kui tarbid magusat.
U
Urrr  /   20:55, 9. jaan 2018
Räägi sellele inimesele kes usukus sinusugust lobaajajat ja ravis vähki rahvameditsiiniga. Siis kui juba hilja oli läks arstijuurde...
H
Hmm  /   20:11, 9. jaan 2018
Mine ise emosse. Käid nii kaua, kui erakorraliselt ette võtavad
K
Kas  /   20:18, 9. jaan 2018
imik käruga kaasas
S
sd  /   21:01, 9. jaan 2018
Imikuga saab tegeleda ka issi.
  /   22:10, 9. jaan 2018
Kui vaja siis imikuga koos, aga üksikvanema aitab haiglas oleku ajal hädast välja ka turvakodusse vm asutusse suunamine lastekaitsest. Ega tema esimene sedalaadi probleemiga ole, helistage, rääkige asi ära ja küll aidatakse.
K
kas//  /   09:51, 10. jaan 2018
Kas imikul isa polegi, las isa võtab lapsehoolduslehe.
I
issil  /   20:18, 10. jaan 2018
ei ole rinnapiima,
P
Pagulased   /   20:04, 9. jaan 2018
vehkisid ühes väikelinnas koos abilisega ja said kohe Tartusse eriarsti juurde nüüd on nada aga juba Saksamaal
V
vkr  /   20:03, 9. jaan 2018
Mul on ka sapikivid, aga siiani pole õnneks suurt häda teinud.
M
makrss  /   20:19, 9. jaan 2018
mul on hambas auk, aga siiani ei ole valu teinudki!
M
Mari  /   20:00, 9. jaan 2018
Ma piinlesin aastaid ja ükski arst ei tuvastanud probleemi. Ükskord kutsuti kiirabi aga nad rohkem passisid kodus ringi ja tänitasid krõpsupaki üle (endal kõht valutab ja sööb krõpsu) mis polnud isegi minu oma.Valud olid nii suured ja tihedad, et tõsimeeli ootasin surma. Lõpuks sain siiski ise aru milles asi ja oppi ootasin ka kaks kuud. Kui tunned, et valu hakkab tulema siis võta kaks no spad ja kui hakkab hoog tulema siis soovitan sellist valuvaigistit nagu Algocalm, see on ainus mis aitas.
  /   22:12, 9. jaan 2018
toitval emal on ravimitega asi keerulisem, päris kõike ei saa kasutada.
M
Mari  /   11:31, 10. jaan 2018
Nojaa no spa on lubatud vast aga valukas..ega tegelikult kui on nii hull kui mul kus vaikid kõveras maas ja sõnu suust välja ei saa kaks tundi siis võtad juba midaiganes, et see lihtsalt läheks ära.
M
Marile  /   16:36, 14. jaan 2018
algocalm ei ole käsimüügi ravim. seda ei saa niisama võtta.
M
mis moodi saab opiks  /   19:54, 9. jaan 2018
kiiremat aega leiutada?
V
vastan,  /   19:55, 9. jaan 2018
ei pea ju kindlasti Tallinnas ega Tartus seda tegema, maakonnahaiglates võib kiiremini saada.
N
nii ta on  /   19:59, 9. jaan 2018
on väga häid maakonnahaiglaid. Kui viitsiks uurida ja tahtmist, siis oleks op juba tehtud.
T
tglt  /   20:37, 9. jaan 2018
ei tee küll iga väike haiga sellist oppi.
K
keegi  /   20:57, 9. jaan 2018
See pole nüüd mingi hull suur op: mul 15aastat tagasi tehti laproskoopiliselt aga võibolla tehakse ka nüüd purustamise teel.Vähemalt neerukivi purustamisele kulus tund ja see oli keskmise suurusega. Järjekorrad on ikka organiseerijate saamatus.
S
Sebija  /   19:58, 9. jaan 2018
Kui haigekassast mööda minna ning lõikus omast taskust kinni maksta, siis saab kirurgi jutule väga kiiresti.
A
Aga  /   20:10, 9. jaan 2018
miks peaks mööda minema, kui haigekassa kehtib ja höda diagoonitud on?
Minu lapsel oli valu 2 aastat, alati kui kiirbi kutsusime öeldi, et sõite valesti ja viga ei olegi midagi. Kuni opile jõudis viimasel hetkel...
See on tõsine asi
M
Mida siin leiutada!  /   21:27, 9. jaan 2018
Tee rahakoti rauad lahti, saad asja ruttu aetud. Kui raha ei ole, pane arve number Õhtulehte, küll rahvas heldib.
  /   22:14, 9. jaan 2018
no ei ole noortel seda pappi köhida, lapsega on niigi oma jagu väljaminekuid.