Eesti uudised

Priit Sibul: töötava pensionäri kaotus saab kõige rohkem olla 83 eurot

Ohtuleht.ee, 9. jaanuar 2018, 00:35

261 KOMMENTAARI

o
olev/ 31. jaanuar 2018, 16:18
ma maksan sotsmaksu rohkem kui pensioni saan,ma ei saa aru mis õigusega riik mind röövib...
v
Valitsus / 10. jaanuar 2018, 14:46
on õigel teel. Töötav pensionär, kes saab Eesti keskmist palka + pension on Eesti mõistes rikkur.
m
maali/ 10. jaanuar 2018, 11:24
Seletage kulla ajakirjanik kuidas on võimalik kaotada 83€ enne oli pension +töötasu maksuvaba 416 € nüüd 500 € lugege ennem maksuseadus läbi ja siis hakake kirjutama
j
Juhan./ 10. jaanuar 2018, 09:27
Ossinovski maksab rohkem 36 eurot aga oma palka tõstis hulga rohkem pensionääril ei tõstetud palka mitte üks sent aga vähendatakse 86 eurot.
n
naine/ 9. jaanuar 2018, 20:23
Miks mul vähenes pension 86 eurot aga OSSINOVSKIL 36 eurot?
t
To; Röövli tegu/ 9. jaanuar 2018, 20:09
olen sinuga nõus,sest see on tõesti teadlik tegevus ,et röövida pensionäre,kes on ausa tööga ja aastatega väljateeninud pensioni ja nüüd peab ta aitama suurt riigiaparatuuri ,poliitikuid ülevalpidama. Selline suhtumine näitab tõeliselt vihkavat valitsuse suhtumist eakatesse.pensionäridesse,tänan irl,sotsid,keskerakond.
v
vene ajal/ 9. jaanuar 2018, 16:15
ei olnud tulumaksumiinimumi,kogu palgalt tuli 26 % tulumaksu maksta,ka töötavale pensionärile pensioni ei makstud,vaid sai ületatud aja eest teenida pensionilisa.Millest selline hädakisa.kõrgestitasustatud töötavad pensionärid,kes te võtate noortelt töö .
v
vale/ 9. jaanuar 2018, 17:27
10%+ lastetusmaks 6% kui neid polnud, kolhoosnikul oli o%
m
mäletan,/ 9. jaanuar 2018, 18:03
et tulumaks oli 11 - 13% vastavalt palgale, mul oli küll keskmisest suurem palk.
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 18:41
Ära seleta oma nõukaaegsest 26-st protsendist. Kolhoosis tulumaksu ei olnud. Sovhoosis oli 5 % tulumaks, 5% lastetusmaks. Ei midagi rohkemat.
Praegu töötav pensionär kaotab 83 €, rikkur alates 2101 kuni miljonärini kaotab 36 €.
Kui kõik töötavad pensionärid koju jääksid, kukuks Eesti riik kokku.
r
Röövli tegu/ 9. jaanuar 2018, 15:23
Aga miks peab töötav pensionär kaotama rohkem kui kõrgepalgaline poliitik?! See on teadlik tegevus võtta sealt kuhu peaks andma, järjest paisuv riigiaparaat ja ebaõiglaselt suured palgad peavad ju kusagilt tulema, ikka vaesema elanikkonna taskust .

m
mis nad valetavad/ 9. jaanuar 2018, 15:17
80.- kuus võtavad töötavalt pensionärilt ära ,mis tundub väike summa.
Aastas võtavad aga ära 12 kuuga = 1000.-
Seega 1 aastaga võidab riik 26000 inimese pealt 26 miljonit,äri ideel on jumet.
Infarkti äärele ja peagi mulla alla aetud inimeste pensioni pealt hoitakse juba aastas kokku
10400 miljonit,vaata kuhu tüürib see valitsus,kes laulab ilusat muinasjuttu ilusast õitsvast paradiisist. elust.
peast soga/ 9. jaanuar 2018, 15:11
Enne valimisi ei rääkinud keegi pensionitest. Minu arust on kõik pensionärid sotsmakse maksnud ja pensioni ei saa arvata tuluks, see on väljateenitud vanadustasu.Juba 2017 aastal võeti maksud maha nii palgast kui ka pensionilt,nii et see valitsus lausa röövib pensionäre.Miude minu palk ei ole keskmine ega pension ka. Nii et hr. Sibula jutt on soga.
8
Kuidas mulla alla lükata / 9. jaanuar 2018, 14:48
80 .- ära võtta on valitsuse allakäigu spiraal.Need ,kes oma tööga riiki ülal peavad tahetakse mulla alla lükata.Kui juba mulla all,siis teenivad veel rohkem ja hoiavad raha kokku ,siis pole vaja pensioni ka maksta.Huvitav kas see tuntud nõunik on ikka veel fiktiivselt palgal,kelle plaani järgi inimesed Tallinna meelitati,et nende maksurahaga kuninglikult oma erakonda elatada.Sama muster käib nüüd juba kõrgemal tasemel häbi tundmata.Nad ei näe ette üle 5 meetri on nende suure õnnetuse allikas.
k
konsa/ 9. jaanuar 2018, 13:48
Priit Sibul: töötava pensionäri kaotus saab kõige rohkem olla 83 eurot
.-.-.-.-
eh, kui inime töötab, siis kogu palgast maksab ta ESITEKS TULUMAKSU, siis muud maksud takka järele, ka sots maks, sellest ka tulevane pensioon, ehk ELATISRAHA, millelt on juba võetud TULUMAKS.
praegune pensionide tulumaks on sõnaotses mõttes TOPELTMAKSUSTAMINE
s
sotsmaksult/ 9. jaanuar 2018, 18:09
ei võetud mingit tulumaksu.
n
no/ 9. jaanuar 2018, 13:46
see sibul katsugu elada meie pensioniga ja siis võtame temalt veel selle 83€ ka ära...
m
minul/ 9. jaanuar 2018, 15:11
pension alla 300, minu pensionist makse ei võeta, aga tahaks tõesti elada selle pensioniga, kellel üle 1300 jakellelt hakatakse midagi võtma :).
s
Soola Raputaja/ 9. jaanuar 2018, 13:38
Siinkohal pean vajalikuks jagada oma arvamust… . Vahet ei ole kas oled töötav pensionär, toetust saav üksikema või… maksad igal juhul ja rohkem oma väikemast sissetulekust, kui kõrgel riigiametis mitmekordset keskmist saav ja töötav seaduselooja
Näide:
Ainult palka saav ametnik (üle 2100 EUR)kaotab maksude näol 36 EUR
Töötav pensionär, toitjakaotus pensionit saav inimene, kelle sissetulek on töötasu+ pension kokku rohkem kui 2100 EUR kaotab maksude näol pea 83,2 EUR
Seega seadusandja on jällegi kõrgepalgalisena näidanud kuidas asjad tegelikult käivad
e
ei saa aru/ 9. jaanuar 2018, 15:17
Toome näite: töötav pensionär saab kokku pensioniga palka 2500 euri ja teine ainult töötab ja saab ka 2500 euri, kuidas siis üks neist rohkem kaotab, kõigile ju ühesugused seadused?
Tegelikult need pensionäri kaotused on arvestatud võrreldes eelmise aastaga ehk muutusega, aga see ju enam ei kehti, nii võiks arvestada hoopis võrreldes nõuka ajaga, kui palju siis kaotaks?
Võrreldes nõuka ajaga olen ma kordades rohkem kaotanud, sest siis algasid töölkäinutel pensionid min. palgast, nüüd aga saan natuke üle poole min. palga. On alles röövel see EV, Kohe tuleb NL taastada!
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 18:56
Töötava pensionäri tulumaksuvaba miinimum oli enne 416 €. Praegu, kui ta sissetulek on 2101 €, siis tulumaksuvaba summat ei ole. Tulumaks 416-st = 83,2 €.
Töötava mittepensionäri tulumaksuvaba miinimum oli 180 €. Tulumaks 180-st = 36 €.
k
Küll on tore/ 10. jaanuar 2018, 09:03
Pensionäridel kõigil nii suured sissetulekud, et kõik muretsevad oma kaotatud raha pärast. Me siin käime iga päev 8 tundi tööl ja kõigil sissetulekud sellised, et tulumaksumuudatusega ainult võitsime.
h
hullumaja/ 9. jaanuar 2018, 13:22
mida te vingute ja sojute siin. Kõige raskem on noorel lastega perel, kelle sissetulek jääb kindlasti alla töötava pensionäri omale, aga neil on vaja lapsed kasvatada, korteri/maja laen maksta. Minul on siiralt hea meel, et väikese palgaga inimesed saavad nüüd natukenegi leevendust. Kõik kassapidajad, teenindajad, koristajad jne., kes teevad väga vajalikku, aga samas rasket tööd. Jah, ma saan aru, et pensionäril kulub raha palju ravimite peale, aga lõviosa pensionäre elabki ju ainult pensionist, mis keskmiselt on 400-450 eurot ja sellest ei lähe mitte miskit tulumaksu alla ja ega nemad virise ka. Lärmi löövad siin ilmselt ikka palju suurema sissetuleguga inimesed, kellele ei anna asu, et mõni euro nende taskust mööda läheb. Minul ei ole kindlasti kahju, et pisikese sissetulekuga inimestel pisutki paremini läheks!
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:01
Aga ütle, miks töötav pensionär peab panustama 83 euriga, seaduse väljamõelnud poliitikud aga 36 euriga? Kus see Eesmaa solidaarsus nüüd on?
Pensione tõstetakse 20-30 €, riigikogulaste ja ministrite palkasid 300-400€.
j
Järelikult/ 10. jaanuar 2018, 13:13
on sel töötaval pensionäril ülihea pension ning palk ka veel
n
No hea / 10. jaanuar 2018, 13:12
muidugi. Kuid kahjuks see pisku, mis anti, läheb nagunii hinnatõusul kaduma
t
töötav pensionär/ 9. jaanuar 2018, 13:20
g
gurmaan/ 9. jaanuar 2018, 13:43
et sul käed ära ei väsiks
1
13:20/Võiks kohe/ 9. jaanuar 2018, 14:46
tervele Riigikogule teha, nemad seal näljas ja paljad. Palju siis ka elamislubade pealt makse maksti, kilekottidega must raha ka ei kuulunud maksustamisele.

a
ab/ 9. jaanuar 2018, 12:59
Nõuka ajal teatud perioodini töötav vanaduspeansionär pensioni ei saanud üldse, kuna töötas. Aga neid ei mõnitatud ka!
v
varasemal nõukaajal/ 9. jaanuar 2018, 13:05
ei makstud üldse pensioni vanadele, kes polnud nõukaajal teeninud. Nii olid minu vanavanemad ainult oma laste ülalpidamisel. Kel lapsi polnud, sellest sai kas kerjus või kommunist.
l
lisaks kirjapandule./ 9. jaanuar 2018, 13:21
Pole kunagi seda aega taga igatsenud.Mulle tundub, et oma vasakpoolse ideoloogiaga teeme samme, et sinna jõuda. Tublid kommunistid elasid sel ajal väga luksuslikku elu. Tööinimest tunnustati parimal juhul pildiga autahvlil.
v
vale/ 9. jaanuar 2018, 15:20
minu vanaema polnud ka kunagi ametlikult töötanud, aga sai 30 rubla kuus, teistel algas pension ikka 80 -90 rublast.
j
jah, luksuslikult,/ 9. jaanuar 2018, 15:21
said puhvetist puljongi kuubikuid osta, mida tavainimesed ei saanud.
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:05
Tööinimesi tunnustati sanatooriumituusikutega, preemiatega, Majandid korraldasid tauta ekskursioone jne.
k
kõigetargem jüri ütles,/ 9. jaanuar 2018, 12:25
et üle 36 euri ei kaota keegi, penskarid on tolad ja ei saa aru valitsejate tarkusest
v
Van Ames/ 9. jaanuar 2018, 12:13
Võibolla pole mõne jaoks 83 eurot raha, minu jaoks on küll. Minu kuu söögiraha on ca 50-60.
Pensionär veel pole- 3 aastat aega. Netos saan olenevalt kuust 600-700 euri.
83 eurot on minu ja arvan enamuse tööinimese jaoks suur raha.
Sibula taolistele näib et pole :(
k
kulla inime/ 9. jaanuar 2018, 13:09
sa ju ei kaota, kui su ainus sissetulek kuus on palk, mille neto on 600-700 eurot. Sina ju saad juurde....
1
13:09/ jaa, jube palju/ 9. jaanuar 2018, 14:50
64 eurot, mille töölkäies mitmekordselt maha sõidan. Ega töökohad ukseall ei asu. Mis teemaksuga kaasneb poodides, raske arvata.
n
Nojah/ 9. jaanuar 2018, 15:04
Anti raha juurde, aga ikka paha?
e
9. jaanuar 2018, 12:08
ei kaota nad midagi pigem suurem osa võidavad
p
Pööriöölane/ 9. jaanuar 2018, 11:40
Palju õnne kõigile, kel olid pikaajalised deposiithoiused ja kellele tänavu, järgmisel või ka ülejärgmisel aastal nende pikaajalised deposiidid välja makstakse! Muidugi oleks huvitav teada, mida õiguskantsler sellise asja kohta ka ütleks, et makse nõutakse n.ö. tagasiulatuvalt. Sellist, tagasiulatuvat seaduseväänamist kasutas viimati Nikita, kes lasi valuutaärikad surma mõista, ehkki nende kuriteo toimepanemise ajal surmanuhtlust polnud. Ja niimoodi võidakse varsti ka teie vanavanemate, tsaariaegseid, tulusidki maksustama hakata. Igatahes palju õnne kõigile hoiustajatele ja siionipankuritele ka! Kui valitsus ka pankureid maksustamata jättis, ei tähenda see sugugi, et nende tulud jääksid samaks. Nüüd on nad on kas sunnitud hoiustetasu tõstma, deposiithoiuste rahast suures osas loobuma või siis üldse Eestist ära kobima.
m
mõtiskleja/ 9. jaanuar 2018, 11:24
Enne kui sõna võtta, tuleks endale asi selgeks teha. Mina kaotasin näiteks 97 EUR...
m
mõtiskleja--le 11.24 9.jaan. 2018/ 9. jaanuar 2018, 12:25
Te ei kaotanud, vaid maksite riigile tulumaksu. Peate olema õnnelik, et saate töötada,saate riigi käest pensioni. Kõik töötajad maksavad tulumaksu. Pensionärid ei ole riik riigis , vaid võrdsed teiste töötajatega. Kui riik ei maksaks töötamise korral vanaduspensioni, siis oleks sellel halal põhjust. Lastega peredel on veel raskem.
s
siis/ 9. jaanuar 2018, 13:54
k
kui lugeda/ 9. jaanuar 2018, 11:13
neid vinguvaid komme kommiraha kaotusest, siis võib uue laulu teha: Eestlane olla on vastik!
m
Maksu ja tolliameti kodulehelt/ 9. jaanuar 2018, 11:03
Töötaval pensionäril, kes saab nii pensioni kui ka töötasu alla 500 euro, on õigus maksuvaba tulu rakendada kahes kohas ja esitada avaldus nii tööandjale kui ka Sotsiaalkindlustusametile. Oluline on silmas pidada, et töötav pensionär saab tööandja ja Sotsiaalkindlustusameti vahel jagada maksuvaba tulu 500 euro ulatuses.
j
jagamine/ 9. jaanuar 2018, 11:36
sarnaneb võrdlusega, kui kaupmees tahab lahti saada vanast leivast,siis komplekteerib kauba nii et paneb pool pakki värsket leiba ja teine pool vana leiba, müühihind on muidugi uuel pakendil.Pensioniraha on kogutud riigimaksuna mitmekümne aasta jooksul vana maksusüsteemi järgi. Nüüd liidetakse need summad tasudega, mida alles hakatakse teenima ja maksustatakse uute reeglite järgi ja määradega, mille tulemusena maksumaksja kaotab. Seadusetegijad oleks pidanud seda arvestama ja arvestama täiendavate kuludega riigieelarves. Kui need kulud oleks osutunud liialt suureks, siis oleks tulnud maksumuudatus peatada.
e
Et/ 9. jaanuar 2018, 11:53
2017 oli nii - Maksuvaba tulu on 180 eurot kuus (rakendamiseks peab olema väljamakse saaja avaldus).
Täiendav maksuvaba tulu pensioni korral on 236 eurot kuus.
180 + 236 =416 .
2017 oli maksuvaba tulu 416 eurot ja nüüd on 500 ja kõik on hirmsasti kaotanud ???
v
Vastuseks-Et/ 9. jaanuar 2018, 12:14
Probleem pole mitte selles,kes võidab või kes kaotab, vaid selles, mida kokkuvõttes see uus maksusüsteem riigile maksma läheb. Kõik see tuleb maksumaksjal kinni maksta summades , mida ei saa nii lihtsa aritmeetika abil välja rehkendada.Kas nende lisandunud summade arvel kasvab ka ostujõud?Ainult liitmine pole mingi tarkus, tuleb kogu bilanss kokku panna.
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:14
2017 oli pensionäri maksuvaba tulu 416 €, olenemata sissetuleku suurusest.
2018 on pensionäri maksuvaba tulu 0 €, kui sissetulek ületab 2101 €.
a
Ahsoo/ 10. jaanuar 2018, 09:05
Kui suuremal osal pensionäridest sellised sissetulekud, siis me elame ju lausa paradiisis.
j
ja mis kasu/ 9. jaanuar 2018, 11:49
sellest peaks olema? 500 on maksuvaba ja punkt. Liidetavate summa liitmise järjekorrast ei sõltu. Kahte kohta on mõtet avaldus esitada siis, kui palga ja pensioni kogusumma jääb alla 500. Sellist varianti töötaval pensionäril ilmselt ei esinegi. Pealegi maksan mina oma palgast oma praegu kättesaadava pensioni peaaegu täies ulatuses kinni. Minu palga pealt nimelt võetakse ka sotsiaalmaksu, millest pensione makstaksegi.
t
Tubli oled/ 9. jaanuar 2018, 13:12
Nii peaks see olemagi, kahjuks enamusel pensionäridel on palgad palju väiksemad ja kõrgepalgalised peavad ka nende eest maksma, selles ongi solidaarse maksusüsteemi mõte ja enamuses riikides kasutusel.S.t et astmeline tulumaks on vähemalt kõigis põhjamaades ja see tähendabki, et need kes rohkem palka saavad need ka rohkem panustavad.
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:16
Meie riigis hakkavad kõrgepalgalised vähem panustama. Kõige rohkem panustavadki töötavad pensionärid.

p
Pensionär/ 9. jaanuar 2018, 11:00
Lõpetage juba see loll möla! Tavaline pensionär (ka töötav) siiski võitab, kuigi see on pisku! Karjuvad ebaloomulikku suurt palka või pensioni saavad nn prominendid. Kui sellised kaotavad mõne euro, siis jäävad nad kohe nälga. Selles on probleem! Lihtsad tööloomad saavad nüüd mõne euro rohkem ja see teeb kadedaks tuhandeid ja kümneid tuhandeid eurosid lehvitavaid "kõrgemalseisjaid". Nende hulka on langenud muide ka puudustkannatav hr Ligi, kes pidevalt haliseb kaotatud sentide pärast.
v
9. jaanuar 2018, 12:20
h
head isu, tähenärija/ 9. jaanuar 2018, 15:27
nüüd said oma kaotuse eest kõhu täis, kõik korras :).
ü
üks punkt/ 9. jaanuar 2018, 10:57
on maksutegijatel veel kahe silma vahele jäänud. Nimelt see, et töötavad pensionärid maksavad oma palkadelt ka sots maksu, millest makstakse ka pensione. Kui kõik töötavad pensionärid loobuksid nüüd tööst, kui palju jääks riigil sots maksu saamata? Olen päris kindel, et pensionäride asemele ei leita vajalikku arvu ja sobivate võimetega noori. Vast ehk pooltele kohtadest. Teised tuleb täita sissesõitnutega. Miskipärast unustatakse ikka ära, et kogu maailmas tehtud uuringud näitavad, et osa inimesi ei tahagi tööd teha, vaid ainult teiste arvel elada. Lisaks on meie haridus andmine kiskunud suunda, mis ei ole jätkusuutlik. Ei taheta õppida erialadel, kus inimene peab hiljem töötama asudes ka vastutama hakkama. Kuna poliitikud ja riigitöötajad enamasti oma otsuste eest ei vastuta, see on ju elust enesest näha, siis ongi kõige populaarsemaks muutunud kõikvõimalikud ametnike kohad.
e
Et/ 9. jaanuar 2018, 11:10
Töötaval pensionäril, kes saab nii pensioni kui ka töötasu alla 500 euro, on õigus maksuvaba tulu rakendada kahes kohas ja esitada avaldus nii tööandjale kui ka Sotsiaalkindlustusametile. Oluline on silmas pidada, et töötav pensionär saab tööandja ja Sotsiaalkindlustusameti vahel jagada maksuvaba tulu 500 euro ulatuses.
l
loll on ikka loll/ 9. jaanuar 2018, 11:52
liidan palga ja pensi kokku, võtan sellest summast 500 maha, ülejäänu läheb maksustamisele. Kama kaks, kellele ma selle avalduse esitan. Kahe avalduse variant läheb käiku ainult siis, kui palk ja pension kokku ei ületa 500.
n
No/ 9. jaanuar 2018, 11:55
Milleks panna miinuseid, kui see on info Maksu- ja Tolliameti kodulehelt ?
2
... veelkord/ 9. jaanuar 2018, 12:43
2017 oli nii - Maksuvaba tulu on 180 eurot kuus (rakendamiseks peab olema väljamakse saaja avaldus).
Täiendav maksuvaba tulu pensioni korral on 236 eurot kuus.
180 + 236 =416 .
2017 oli maksuvaba tulu 416 eurot ja nüüd on 500 ja kõik on hirmsasti kaotanud ???
t
totule/ 9. jaanuar 2018, 15:31
mitte palk ja pension kokku 500, vaid näiteks pension on 300, palk aga 500, nüüd teed avalduse, et palgast loetaks tulumaksuvabaks 200 euri. ehk siis 500 oleks tulumaksuvaba, aga kokku on ju palk ja pension sel juhul 800, mitte alla 500.
o
oh jah/ 9. jaanuar 2018, 15:45
Tulumaksuvaba tulu on see osa kogu sissetulekust, mille pealt maksu maha ei võeta. 2017 aastal ei võetud maksu 180 eurolt palgast ja 236 eurolt pensionilt, mis teeb kokku 416 eurot, mille pealt maksu ei võetud. 2018 ei võeta maksu 500 eurolt sissetulekult kuus.
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:23
2017 oli pensionäri maksuvaba tulu 416 €, olenemata sissetuleku suurusest.
2018 on pensionäri maksuvaba tulu 0 €, kui sissetulek ületab 2101 €.
Kaotus 83,2 €.
j
Jah/ 10. jaanuar 2018, 09:08
Sel juhul jah suurem osa pensionäre, kes seni oma üle 2000 sissetulekuga pidid virelema, ei saa nüüd enam üldse hakkama.
a
9. jaanuar 2018, 10:53
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
aga kas,/ 9. jaanuar 2018, 15:31
sinu refid oma ämma kilekottidelt maksid?
p
Püha/ 9. jaanuar 2018, 10:34
Jumal
Kas tõesti pole muud valikut kui vanad inimesed....
Karistada neid kes tööd teevad kuigi pensionil
Haige riik
e
ei ole haige/ 9. jaanuar 2018, 10:48
pensionär ongi sellepärast pensionil, et puhata, mitte surnuks töötada. Täisväärtuslikku tööd teevad väga vähesed ja noorematel pole tööd. Kõik on õige.
k
konsa/ 9. jaanuar 2018, 10:31
Priit Sibul: töötava pensionäri kaotus saab kõige rohkem olla 83 eurot
.-.-.-.
kena kirjutis
copy paste
PENSION ei ole tulu, vaid TÖÖTAJATELT eelnevalt, TÖÖTAMISE ajal kogutud ELATISRAHA,
mis makstakse vanaduses töötajale tagasi.
nii, et sellelt tulu võtta on pensionääride röövimine.
töötasust jah
veel asjast:
pensionile jäädes FIKSEERITAKSE tööstaaž,
edasi töötades jääb tööstaaž samaks, loogika järgi peaks pärast pensionil olles ja sell ajal töö lõpetamist, selle võrra ka lisanduma pensionile see tööstaaž, mis töötati pensioni ajal
e
Eelik/ 9. jaanuar 2018, 10:29
Jään ka varsti pinsile.hakkan eestist ehk 350 saama ja välismaalt 120p.huvitav palju mina pean maksma ja kellele
v
Vii/ 9. jaanuar 2018, 10:35
Kotiga valtsusele, eks nad tea mida sellega teha
k
Kõik/ 9. jaanuar 2018, 10:43
k
kui/ 9. jaanuar 2018, 10:59
tööle ei lähe, siis ei maksa midagi. Kokku 470 ja 500 on maksuvaba. Ainult avalduse pead sots osakonda kirjutama.
h
heli / 9. jaanuar 2018, 10:24
niikaua tuleb viriseda kui õigus jalule seataks mina pole kohustama teisi abistama see on vabatahtlik selleks abistajaks peab olema riik
s
sa abistadki/ 9. jaanuar 2018, 10:32
riiki, minu pension ei tõusnud sentigi, aga kuna paistad olema rikas, siis mina abistan oma alla 300 eurise pensioniga sinusuguseid kogu aeg. Näiteks, kuna elan maapiirkonnas, siis tuleb kasutada autot nii korra kuus, aga kindlustus tuleb võtta terve kuu peale, selle tõttu saad sina, rikkur, oma kindlustuse odavamalt, kui sõidad rohkem ehk iga päev jne. Kõiki näiteid ei mahu siia kirjutada, kuidas mina, vaene, aitan sind kogu aeg. Selle arusaamiseks on ainult vaja mõistust.
m
miks ei saanud juurde ??? / 9. jaanuar 2018, 10:59
et siis tähendab ,et sul lapsi ka ei ole ,
laste pealt said ju kõik juurde kuualguse pensioniga ,
kellel lapsed
s
see laste pealt/ 9. jaanuar 2018, 11:17
on juba ammu arvestatud pensionile juurde, kas nüüd siis teistkordselt? Juurde said need, kelle pension ületab eelnevat 416 eurist maksuvabastust.
k
Kalle/ 9. jaanuar 2018, 10:18
Arusaamatu, miks inimesed nii kurjad on:ei meeldi president, ei meeldi, et hümni uusaasta saabudes ei mängitud, ei meeldi see, et 470 eurot saanud pensionär saab nüüd kogu talle arvestatud pensioni (500)kätte jne. Olen ise ka pensionärina aastaid tööd teinud ja nurinata makse maksnud. Tundub, et kisavad need(riigikogust, politseist jne.eripensionile jäänud), kelle pension on tavainimese 3 kordne pension. Jätke virisemine, olge positiivsemad ja rõõmsamad, olete lõppkokkuvõttes tervemad ja õnnelikumad. Minu kuu sissetulek on 500 eurot, tulen sellega toime ja saan endale aastas ühe soojamaareisigi lubada.
a
Asi/ 9. jaanuar 2018, 10:37
Põhimõttes, miks just pensionärid
j
9. jaanuar 2018, 10:56
Just, miks penskaril ei või rohkem raha olla, aga nendel seal küll?
j
just,asi ongi põhimõttes,/ 9. jaanuar 2018, 11:05
see,mis on pensionina välja arvestatud on tabu.See pole mingi tulu,see ongi elatusraha,mis on välja teenitud ja kui pensionär töötab,olgu,võtku siis maksu töötasult ja punkt.Pension jätke rahule,see pole nii suur,et sealt veel midagi
krabada.
m
miks peab/ 9. jaanuar 2018, 11:18
saama inimene, kes teenib üle 2100 euri kuus veel elatisraha?
j
Ja nagu see 115 eur , / 9. jaanuar 2018, 13:58
mis anti ü k s i elavatele penskaritele ,aga mitmeid tean ,kes elavad o m a tütarde juures ,said mõlemad nii ema kui ka tütar 115 euri !? no kus siis see õigus nüüd on , oma korteris ei ela ,see on välja üüritud , sealt raha , veel see 115 euri !? vat oli vale otsus riigil selliselt raha välja käia ,keegi ei kontrollinud tegelikkust ,,üksikud, võtsid vastu ja naersid pihku 230euri nagu maast leitud , jälle üks seaduseandja apsakas täitsa olemas .

m
Mari/ 9. jaanuar 2018, 10:13
Töötav pensionär kes saab pensioni ja palka 2100 eur kaotab 83 eur .Aga riigikogulased ja muud kõrgepalgalised kes saavad 2100 ja enam kaotavad ainult 36 eur ja mitte üks sent rohkem.Kellele siis see tulumaksusoodustus suunatud on
a
Aino/ 9. jaanuar 2018, 10:12
..kas see on siis väike raha. Pensionär käib tööl vaid selleks, et elada ka inimväärselt, ehk ka aidata noortel jalad alla saada, mitte selleks, et hauda kullakange koguda.Häbi!!
2
2100/ 9. jaanuar 2018, 10:35
saavale inimesele on see tõesti väike raha.
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:35
2101 saav pensionär kaotab 83 €.
2101 - lõpmatus saav poliitik jne kaotab 36 €.
v
vanaema/ 9. jaanuar 2018, 10:11
Lõpuks sain teada, miks oli võetud see seadus: et pensionärid tööl käiksid! Aitäh hoolitsuse eest! Ainuke asi jäi teil kahe silma vahele: inimene, kes läks eelpensionile ei tohi teha tööd ametlikult.
H
<<</ 9. jaanuar 2018, 10:08
Hr Sibul, kas Te hindate mu tööpanust nüüd halvemaks , kui seda varem tehti, et kärbite mu saadava raha suurust? Et Teie arvates need nõukogude- ehk veneaegsed inimesed ei osanud ega viitsinud tööd teha? Kuidas küll eelmine valitsus sai nii eksida nende pensionäride kasuks? Ja oma rahade kahjuks?
v
vanaema / 9. jaanuar 2018, 10:03
Nojah, sibula jaoks pole vb ka 800 eurot mingi kaotus...
v
vanaema/ 9. jaanuar 2018, 10:14
Ole kena ja mõtle endale mingi muu logo, muidu ei saa aru, kes on kes. Ette tänades, vanaema.
s
staatus/ 9. jaanuar 2018, 13:08
pole mingi "logo", kui ma vanaema olengi reaalselt ka.
k
kas / 9. jaanuar 2018, 15:53
õige vanaema sa patendi võtsid kasutajanimele?
v
Vot neid / 9. jaanuar 2018, 19:13
patente on ikka välja jagatud mitu head sadat tuhandet, nii, et pole mõtet vaielda.
t
Tegelikult/ 9. jaanuar 2018, 09:57
ei peaks pensioni üldse maksustama,see ei ole mingi almus riigi poolt,vaid ausalt elu jooksul väljateenitud ja sots.maksuga panustatud osak.Kui keegi suudab veel lisaks töötada,on loomulik selle tasu maksustamine kõikidega võrdsetel tingimustel,aga mitte pensioniosakut juurde liites.
v
Vat väga õige arusaam 9.57 inimeselt ,/ 9. jaanuar 2018, 10:24
kes selle kirjutas ,aga oleks seda ka need seaduse kokku käkerdajad
mõistaksid seda ,et kus tuleb pensionäridele pension ,see ju kõik meie endi tööga ja sots. maksudega välja teenitud , mitte ärgu ajagu ,,seaduse tegijad,, rinda kummi ja hõisaku ,et nemad tegid selle almuse meie jaoks .
p
pensionär,mittetöötav/ 9. jaanuar 2018, 10:30
nõustun sellega, et pension ei tohiks olla maksustatav vähemalt palgaga koos. See on eelnevatel perioodidel sots. maksuna makstud raha. See, et sots.maksu maksab tööandja, ei muuda sisuliselt asja, see on maksukorralduse probleem. Tegelikult peab töövõtja oma palga koos palgamaksudega välja teenima.
v
vaene penskar,/ 9. jaanuar 2018, 10:39
lihtsalt mõtlen, aga miks sa peaksid, saades 2 sissetulekut, suurema soodustuse saama, kui see, kellel on 1 sissetulek ehk ainult palk? Töötamine pensionieas pole kohustuslik, võtad teistelt, näiteks pensionieelikutelt, kel pole mingit sissetulekut, töö ära.
n
No tõesti päris kole vaadata ,/ 9. jaanuar 2018, 11:10
kui hommikul vaevaliselt veavad niiöelda
lasteaias kasvatajad ja abid tööle endid ,no vabandage ,aga 65-71
aastased eiii ole ikka enam sobilikud seda tööd tegema paksud ja ,,mugavad,,seal peaksid
ikkagi olema krapsakamad ja kes ikka jõuavad - viitsivad lastega jalutamas käiagi !?
p
pensionär,mittetöötav/ 9. jaanuar 2018, 11:56
töötav pensionär ei võta noorelt tööd ära. Kodulähedases Kodulähedases Selveris on sageli kahes töötavas kassas vaid pensionärid ja järjekordades on samuti pensionärid, kellest suur osa ei oska kaardiga maksta ega ka iseteenindusega tasuda.
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:42
Huvitav küll. Praegu on minu ameti puhul CV Onlines ja ajalehtedes kuulutused: otsitakse, vajatakse, ootame oma kollektiivi... Kus need tööd teha tahtvad noored ja pensionieelikud siis on?
Praegu maksan ma ise endale pensioni, sest palgast läheb sotsmaks maha. Jään koju hakkate teie mulle maksma.
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:44
Aga miks neid krapsakaid noori siis ei tule tööle.
t
Tõesti/ 9. jaanuar 2018, 09:45
Need reformikad kiunuvad nagu needsamused aia vahel
t
tore teada/ 9. jaanuar 2018, 10:08
Siis on enamus eestlastest reformikad, kes tahavad rahvavaenulikust punavalitsusest lahti saada.
m
millised enamus, / 9. jaanuar 2018, 10:40
kas need, kes võidavad?
e
enamus/ 9. jaanuar 2018, 11:17
Punavalitsusega kaotavad kõik. See 64 eurot on juba maksu- ja aktsiisitõusude ning inflatsiooniga ära võetud.
b
baphomet/ 9. jaanuar 2018, 09:28
Niimoodi siis KE käitub penskaritega? See tähendab, et inimene kaotab 6 kuu söögiraha; ja see on üsna normaalne priske söömine; või siis paari odavreisi raha.
Seda puukide heaks.
v
vaene rikkur,/ 9. jaanuar 2018, 10:41
teenib kuus üle 2000-nde ja kaotab söögiraha ning sureb vihast nälga :)?
t
Teeline/ 9. jaanuar 2018, 19:46
Vaata, kullake, asi pole niivõrd selles kaotatud rahas, vaid selles, et poliitikud ise kaotavad kaks korda vähem, aga kriiskavad siin solidaarsusest.

m
maakas/ 9. jaanuar 2018, 09:25
Häbiväärselt küüniline punavalitsus, see 83 eurot peaks olema miinimum, mida kõik pensionärid oma pensionile lisaks saavad!
t
Toomas/ 9. jaanuar 2018, 10:02
Miks töötav pensionär üldse midagi kaotama peaks? Tema töötasult laekub riigile sotsiaalmaks ja tulumaks, seega on ta vähemalt osaliselt oma pensioni ISE tagasi teeninud! See uus seadus on inimvaenulik ja välja mõeldud ilmselt kõrgeid eripensione saavate tegelaste huvides. Küll on hea kisada - näete, kõrgepalgalised kaotavad ju rohkem! Aga kuidas protsentidega on, selle koha pealt hoitakse suu targu kinni ...
v
vastupidi/ 9. jaanuar 2018, 10:43
kõrget sissetulekut saavad kaotavadki, mitte enamus ehk vaesed. Ja töötavatelt pensionäridelt ei laeku sots maksu. Selle võidab tööandja, sellepärast ta sind üldse tööle võtabki.
k
kuidas/ 9. jaanuar 2018, 11:07
siis ei laeku sots maksu? Minu palgalt makstakse seda küll. Meil on nimelt selline seadus, et sots maksu maksab tööandja. Seda sa jah, ei näegi, kui palgalehte lausa koju ei saadeta. Minu palgalt minev sots maks on 100 eurot väiksem, kui kätte saadav pension. Seega maksan ma ise endale oma palga pealt pensioni peaaegu kätte. Ja siis pannakse palk koos pensioniga uuesti veel tulumaksu alla? Ja mõne meelest on see õiglane? .
l
loe seadusi,/ 9. jaanuar 2018, 11:21
palgalehel pole kunagi olnud sotsmaksu.
k
kui/ 9. jaanuar 2018, 12:03
sa täieliku palgalehe endale koju tellid firmalt, siis selle peal on ka sots maksu suurus ja töötuskindlustusmaksu suurus, mida tööandja sinu eest maksab, lisaks kõik need summad, mis sa ise oma palga pealt maksad. Sellelt lehelt näed, kui suured on tööandja kulud ja kui palju sa ise pead maksma ja kui palju sa kätte saad. Tundub, et tavalise tööinimese jaoks on tegemist tuumafüüsikaga.
l
loe seadusi-vastus raamatupidajalt/ 9. jaanuar 2018, 12:25
Meie palgalehtedel on küll kõik palgaarvestused ja palgamaksud, sh. sots.maks. Need peavad olema kõigil, kuna andmed esitatakse elektrooniliselt Maksuametile. Puuduvate andmetega aruanne ei lähe läbi.
t
Tõesti/ 9. jaanuar 2018, 09:19
Miks me peame iga päev nende reformikate kiunu lugema
k
kesikule/ 9. jaanuar 2018, 10:09
Eesti rahvas ei lõpeta enne, kui see rahvavaenulik punavalitsus on erru saadetud
t
Tige/ 9. jaanuar 2018, 16:10
lisaks erru saatmisele, saadame selle ka PRÜGIKASTI (pigem lampkasti)
s
sest/ 9. jaanuar 2018, 22:33
nii lolle seadusi ei osanud isegi reffid teha.
r
Razva Kaarel/ 9. jaanuar 2018, 09:17
Rasvalotiga Sibulas on parim eeskuju veganitele ja kaalujälgijatele.
n
Nuhvik/ 9. jaanuar 2018, 09:13
Kui pensionär töötab osakoormusega,pole probleemi.Paraku on kaks valdkonda- tervishoid ja õpetajad,kus tuleb pidevalt end täiendada ja koolitustel käia,kuigi oled osakoormusega ja sel juhul hakkad tõsiselt mõtlema,kas tasub pingutada.Kas meil on järjekord noortest arstidest ja õpetajatest ootamas vanu asendamas,samas on suurema palgaliste palgalangusel uus stiimul välismaale siirduda.Ega neis valdkondades ümbrikupalgad pole võimalikud.
k
kes neid/ 9. jaanuar 2018, 10:45
penskareid välismaal ootab tööle?
p
Pensionär/ 9. jaanuar 2018, 09:11
Solidaarselt jagama? Seda ilukirjandusliku jama oskan ma ise ka omakasu või kohustuste teiste kaela veeretamise eesmärgil kokku luuletada terve köite, mida te vassite kuradi klouni kari! Solidaarsusega pole siin mingit pistmist, nahhalselt ronitakse eakate kontode kallale!
p
pensionär pole/ 9. jaanuar 2018, 09:09
eristaatus,niinagu nõuka ajal...
EU liidus on kõik seaduse ees võrdsed!
m
9. jaanuar 2018, 09:47
Mitte eristaatus, vaid milleks riik veeretab oma kohustusi pensionäridele? Mis solidaarsusest siin jahutakse?
s
siis/ 9. jaanuar 2018, 09:54
makskugi oma ülisuure palga pealt rohkem tulumaksu, mitte ärgu näpistagu pensionäre.
v
võetaksegi/ 9. jaanuar 2018, 10:47
ju ülisuure sissetulekuga töötavatelt pensionäridelt nagu töötajateltki.
ü
ülisuure palgaga/ 9. jaanuar 2018, 12:08
pensionär maksab sotsiaalmaksu ilmselt kaks korda rohkem, kui on tema enda pensioni suurus. Ma saan aru, et sa tahad Everausi asemel tööle minna ja tema palka saada. Kas oskused ja tervis ikka võimaldaksid? Miskipärast ei taibata seda pisiasja, et palgalt maksame sots maksu kõik, mis sest, et see meie riigis on justkui tööandja kohustus.
t
to pensionär pole // 9. jaanuar 2018, 10:43
Vastupidi! Suur osa EU-s on võrdsemad.
k
kas tõesti on riik nii vaene???/ 9. jaanuar 2018, 09:08
.. et koorida neid kes iseendid aitavad. Töötavad pensionärid maksavad ju sotsmaksu ja seega oma pensioni riigile kinni!!! 83 x 12 on 996 EUR aasas. Kui töötavaid pensionäre olevat 26 000 kas siis riigil tõesti ei ole seda 26 000 EUR, et töötavate pensionäridele raha alles jätta. Arvan et asi on hoopis täissöönud riigiametnike võhiklikkuses ja ülbuses. Ootan erakorralisi riigikogu valimisi. Seal näeme!!!
r
riik on rikas ja väga heatahtlik/ 9. jaanuar 2018, 10:06
tõstes hambaravi toetust 10 euri võrra aastas ehk 83 senti kuus ning tõi õnne meie õuele.
Aitäh!
v
vaene penskar,/ 9. jaanuar 2018, 10:49
käin just hambaravis maal kus elan ja ei saa sentigi hambahüvitist, lisaks võeti sellest aastast ka proteesihüvitis ära. Eelmisel nädalal maksin 80 euri, täna lähen jätkama ravi, tuleb veel vähemalt 5 korda käia ja minu pension on alla 300.
a
Aga / 9. jaanuar 2018, 10:55
Miks siis ei lähe selle hambaarsti juurde, kellel leping haigekassaga tehtud?
k
Kirjutasin,/ 9. jaanuar 2018, 11:24
et elan maal, siis pole valikuvõimalust, nagu linnas, transport on olematu ka sõit oleks ka ülikallis ning kuluks terve päev. Ja kus need ilma järjekordadeta lepinguga arstid üldse on, kui isegi ilma lepinguta on järjekorrad, pidin jälle nädal ootama.
a
aga/ 9. jaanuar 2018, 12:09
tahab, et sa lisaks hambaravile maksaksid veel transpordikulu ka.
t
täna siis/ 9. jaanuar 2018, 19:16
maksin veel selle hamba eest 52 euri, seega ühe väikese hamba kordategemine läks maksma 132 euri, peaaegu minu pool pensionit, nüüd ootab ees veel 3 väga halvas seisus hammast, ülejäänud oodaku. Oi kui palju nende eest riigile käibemaksu laekub, aga hüvitist ei saa. Muidugi ei tea, kas küttepuude rahast üldse jätkub nende kordategemiseks.
m
Maša/ 9. jaanuar 2018, 23:40
Kui suuruselt kolmandas eesti linnas on haigekassa lepingu sõlminud vaid 5 arsti, siis kas kannatad oodata kuude kaupa järjekorras või jääd hüvitisest ilma. Nii lihtne see ongi.
t
Tõesti/ 9. jaanuar 2018, 10:22
966 eurot korrutada 26000 saame summaks 25896000.- eurot aastas. Päris kena summa, kui sellise nurga alt asja vaadata. On mida jagada , aga kas see ikka peab nii olema?
v
vastuväide/ 9. jaanuar 2018, 09:07
konkreetsel pensionäril läheb pensionist maha 93,66 eurot.Aga kuidas siis nii?
h
Hii/ 9. jaanuar 2018, 23:33
Pole maksuvabastuse avaldust teinudki või on väga suur pension, nii tuhande kanti.

m
Ma arvan/ 9. jaanuar 2018, 09:07
Et need vingujad siin ei ole kõik pensionärid.Siin ei ole midagi vinguda.Keegi ei käse tööl käia .Kui käid siis maksa ka makse nagu kõik töötajad.
v
Vinguja/ 9. jaanuar 2018, 09:43
Siis sinusugused sureks ju välja,kui pensionärid sulle raha ei teeniks.Jutt on pensionite maksustamisest-töötasust võetaks ju niigi maksud maha.Saaükskord sellest aru,kui seda Sul on.
m
mina arvan/ 9. jaanuar 2018, 10:04
et oled arengupeetusega või harimatu! Töötav pensionär maksab sotsiaalmaksu ja sellega seoses ka oma pensioni kinni.. Ilmselt sinusugused väikese mõtlemisvõimega inimesed seal valitsuses ongi, et sellised otsused tulevad.
o
oledki/ 9. jaanuar 2018, 10:52
töötav penskar ei maksa sotsiaalmaksu, ja kui maksakski, siis igal juhul murdosa oma pensionist. Tao endal pähe, kui on kahjulik, ÄRA TÖÖTA!
m
Maksu ja tolliameti kodulehelt/ 9. jaanuar 2018, 11:13
Töötaval pensionäril, kes saab nii pensioni kui ka töötasu alla 500 euro, on õigus maksuvaba tulu rakendada kahes kohas ja esitada avaldus nii tööandjale kui ka Sotsiaalkindlustusametile. Oluline on silmas pidada, et töötav pensionär saab tööandja ja Sotsiaalkindlustusameti vahel jagada maksuvaba tulu 500 euro ulatuses. Ja nüüd küsimus, et kui suur see maksuvaba tulu enne oli ?
k
kuule matemaatik/ 9. jaanuar 2018, 12:13
summa ei sõltu liidetavate järjekorrast. 500 on maksuvaba ja punkt. Kama kaks kust ma seda maksuvabastust küsin. Kahest kohast maskuvabastus töötab ainult siis, kui palk+pension on alla 500. Ma arvan, et töötavaid pensionäre nende eas ei ole, kelle kuusissetulek all 500 jääks. Oma palga pealt maksavad sots maksu kõik, ka pensionärid. Ma maksan palga sots maksust oma pensioni ise peaaegu kinni.
m
matemaatik 12:13/ 9. jaanuar 2018, 12:45
Loe Maksu- ja Tolliameti kodulehte ja püüa natukenegi millestki aru saada.
1
12:45/Maksuamet/ 9. jaanuar 2018, 13:26
..räägib ainult maksudest, mida töötaja maksab. Ka sotsiaalmaks on maks, mida tööandja Sinu palgapealt riigile maksab, sellest Sina aru ei saa?Kas see on siis maks iluste silmade eest valitsusele või kellele ometi? Mina arvan, et ongi minu sotsiaalne tagatis pensioni näol ja nüüd juba topelt võetakse.
n
No/ 9. jaanuar 2018, 13:54
Tahad öelda, et kõik löövad siin hirmsat lärmi selle pärast, et tööandja peab sotsiaalmaksu maksma ? Alati on olnud sotsiaalmaks ja tulumakse, ega see nüüd ei tekkinud. Ja varem oli tulumaksuvaba alla 500 ja nüüd 500. Milles probleem ?
1
13:54/Kui aru ei saa/ 9. jaanuar 2018, 15:12
ära rohkem vaidle. Eeldus oleks ju, et palgalt makstav sotsiaalmaks ka minu pensioni tõstaks ajaks, kui enam ei tööta. Pensioni koefitsient ongi ju sotsiaalmaksu laekumise pealt, millest tulevad tööaastad ja tööaasta määrab pensioni suuruse. Sellest kõigest üldse juttu pole, kas töölkäimine ka pensioni mõjutab.
n
No/ 9. jaanuar 2018, 15:57
Sotsiaalmaks on tööandja, mitte töötaja kulu, kas sellest on tõesti nii raske aru saada. Või on raske sotsiaalmaksul ja tulumaksul vahet teha ?
1
12.45/ 9. jaanuar 2018, 17:12
katsu sellest aru ka saada, mida sa loed.
s
sots maks/ 9. jaanuar 2018, 17:15
makstakse vastavalt su palga suurusele. Saad suuremat palka on sots maks suurem. Ka pensionäri palgalt makstakse sotsiaalmaks. Sotsiaalmaksust makstakse omakorda pensioni. Kui mina tööl ei käiks ja minu palga pealt riigile sots maksu ei makstaks ei selle summa võrra oleks riigikassas vähem raha.
n
No / 9. jaanuar 2018, 17:29
Ka varem maksid tööandjad sotsiaalmaksu ja keegi töötajatest ei löönud lärmi, et röövitakse. Nüüd, kui maksuvaba summa eraisikule on suurem kui enne, on kõigil suur probleem.
n
No, millest Sina küll aru ei saa /17:29/ 9. jaanuar 2018, 19:23
Inimene tahab teada, kuhu läheb nüüd pensionärina võetav sotsmaks, kas see lisab ka mingi sendi väljateenitud pensionile. Jumalaeest, NO-le on see raketiteadus, aga ikka jaurab.
h
Hii/ 9. jaanuar 2018, 23:25
180 palgalt ja 236 pensionilt, kokku 416 ehk igal juhul vähem kui praegu.
o
oh jah/ 10. jaanuar 2018, 09:16
See sotsmaks läheb nüüd sinnasamasse, kus ennegi, või on ülinutikal 19:23 mingeid eriti huvitavaid teooriaid, et mis otstarbeks nüüd hakatakse sotsmaksu tarvitama ?
a
Andu./ 9. jaanuar 2018, 09:00
Kõiksugu kütuse aktsiisid ja muu sellest tulenev on ammu Ratas-e,, puhtalt kätte ,, lubatud sendid ära söönud. Kahjumis oleme igati!
k
ka pensionär/ 9. jaanuar 2018, 08:56
Mis neil töötavatel pensionäridel viga on? Iga inimene, olgu ta siis pensionär või mitte, saades 2000 € sissetulekut, kas tõesti on nii valus, kui sellest see 83 € läheb nendele jagamiseseks, kelle pension on alla 500€, Kõikidele ei jagu ju nii häid töökohti, reeglina ei vaja nii kallilt tasustatud töö inimeselt erilisi füüsilisi pingutusi, aga saekaatris palke ikka ei keera ja tõsta küll kui oled üle 70 vana. Kui ei raatsi oma suurelt sissetulekult piskut ära anda, siis tee töökoht vabaks noorematele ja nemad maksavad makse seadusega ettenähtud korras, ilma mingite pensionäride"erita" See 83 € pole üle keskmise palga saajale küll mingi summa, mille pärast hädakisa tõsta. Sain pensionile juurde 3 lapse pealt mingi summa ja kohe läks pension ka tulumaksu alla, kas nüüd peaksin hulluks minema ja hakkama oma mõnda eurot taga nutma, kui seadus näeb nii ette, siis mis teha. Minule on see mõni eurot ehk vajalikumgi summa kui pension+palk (üle 2000 €) saajatele. Kas tõesti kulub mõnel pensionäril elamiseks 1000 või 2000 eurot. mina suudan oma pensioniga ära elada ja selle eest ka maja remonti tasapisi teha.
k
9. jaanuar 2018, 09:02
Kullakene, selle vaesema penskari aitamine ei ole natuke rikkama pensionäri asi, vaid ikka riigi mure! Milleks mina pean toetama kedagi, keda ma ei tunne ja ma ei tea, kuidas ta oma raha kulutab? Kui riik teeb selliseid haigeid seadusi, siis aidaku ise oma vallasante!!
t
Tööinimene / 9. jaanuar 2018, 11:24
Miks mina pean omast palgast maksma sulle,penskarile, pinssi? Las riik maksab! Milleks mina pean toetama kedagi, keda ma ei tunne ja ma ei tea, kuidas ta oma raha kulutab? - kas ei ole veidi jabur mõtteviis?
s
sa tööinimene/ 9. jaanuar 2018, 12:17
ei maksa oma palgast minu pensioni. Ma maksan ise oma PALGAST oma pensioni. Sots maksu makstakse ka töötavate pensionäride palkadelt ja täpselt samas mahus, mis kõigi teiste palkadelt. Vaat, kui ma ei töötaks, siis sa maksaksid küll oma palgast mu pensioni. Kaalun kõvasti seda mittetöötamise varianti nüüd. Tulen ehk kuidagi välja selle 370-ga, siis ei ole tööinimesel muret, et kuhu ta sotsiaalmaks läheb. Teada, et minu taskusse.
t
Töötavale pensionärile/ 9. jaanuar 2018, 15:39
Ei saa aru, kuidas see pension sul ainult 370€ on
e
enamikul/ 9. jaanuar 2018, 17:18
nõuka aegsetest on pension sinna suurusjärku. Tollal lihtsalt olid palgad ühetaolised. Ma ei jõudnud EV-s kõrget palka saada, enne läksin pensionile.
i
Ikkagi ei saa aru?/ 9. jaanuar 2018, 18:01
Kui oled pensionär ja sinu pealt makstakse maksu, siis suureneb ju pension igal aastal rohkem kui mittetöötavatel. Isikliku näitena võin tuua, et inimene, kes ei ole EV töötanud umbes 10a enne pensionile jäämist ega ka pärast seda saab 360€, nii et töötava kohta 370€ on natuke uskumatu summa.
e
eks/ 9. jaanuar 2018, 22:42
see pension on 5 aasta jooksul tõesti ca 45 eurot suurenenud. Kui esimest korda maksti, siis sain 325 vist kätte. Ei ole huvi tundnud miks. Mu meelest on mingi protsendi võrra seda lihtsalt tõstetud. Miks ma nii vähe pensioni saan, ei oska öeldagi. Igatahes on see põhjus, miks ma praegu ikka veel tööl käin ja lisa tahan teenida.
a
Andres/ 9. jaanuar 2018, 09:09
ka pensionär`ile 08:56 : "..kui seadus näeb nii ette.."? Kullakene, seadused sünnivad kelle käe läbi? Aastaajad tulevad ilma meie abita! Minul kadus ära pere ühisdeklareerimise võimalus, nii et see suur möla maksuvabastusest võiks palju väiksem olla.
m
9. jaanuar 2018, 09:34
Mis õigusega võtab riik endale õiguse seadusega reguleerida, kas ma aitan kedagi või ei aita? See peaks ikka vabatahtlik olema, aga jälle üks kuldaju suutis uue sigaduse väljamõelda ja jälle pensionäride tasku kallale. Miks nad ise solidaarsed pole?
s
Solidaarsusest/ 9. jaanuar 2018, 11:25
Keegi ei lähe pensionäri tasku kallale. Kui sa aga ei soovi elada penskari elu vaid endiselt tööl käija, siis maksa ka makse ngu kõik teised.
o
Olen/ 9. jaanuar 2018, 09:50
Ka pensionär ja töötanud juba üle 55aasta ja kui nüüd siis sain veidi üle 500€,täpsemalt 515€ ja selle eest võetakse üle 47€ maha ,siis tõesti,milleks viriseda.Palgast ju võtakse samadel alustel,nagu kõigi töötajatel.Soomes saavad aga pensionärid üle kolme korra rohkem.Ja meie suured saksad tõstavad oma palkasid tuhandetes
n
No/ 9. jaanuar 2018, 10:19
Kuidas saab keegi 15 euro pealt 47 eurot tulumaksu maksta? 500 ju maksuvaba.
k
kui/ 9. jaanuar 2018, 10:15
palgast on sots ja muud maksud maha võetud ja summa on 2000, siis tulumaks läheb sellelt summalt. 2000-500=1500 x 20% = 300. Ole siis penskar või ära ole. Sõltumata sellest, kui suur osa on sul pension ja kui suur osa on palk. Vahe on ainult selles, et pensionär on oma eelmiste sissetulekute pealt maksnud kõik maksud. Selle järgi on mu palk 300 võrra väiksem ja kui pension on 370, siis saangi pensioni ainult 70 eurot.
p
palgast/ 9. jaanuar 2018, 10:57
ei võeta mingit sots maksu maha, seda maksab tööpakkuja sinu täispalgale lisaks riigile.
m
mis/ 9. jaanuar 2018, 12:20
vahet seal on, kust kontorealt see sots maks jookseb riigikassasse. Mina olen selle raha välja teeninud. Ega tööandja sõrmi nipsutades sots maksu ei maksa. Ikka sissetulnud rahast. Kui palgaarvestusest midagi ei tea, ära plõksu.
j
ja sina/ 9. jaanuar 2018, 19:32
oma tööga teenid ka selle raha, mille eest tööandja ostab tehnikat, äkki tahad sellelt ka tulumaksu maksta?
s
sellest rahast/ 9. jaanuar 2018, 10:54
ei aidata vaesemaid pensionäre, vaid lastega peresid, kuna tõsteti lastetoetusi, et eestlased nii ruttu välja ei sureks.
v
VAV/ 9. jaanuar 2018, 08:55
Ka pensionär on inimene. Miks peaks nendele kehtima maksudes erisused. Kui pensionär käib tööl, siis on ta ju võrdne teiste töötavate inimestega. Seda ei kurda millegipärast keegi, et saadi pensionile lisa. Palun rahunege inimesed! Jääge koju ning asi ongi lahendatud.
a
Andres/ 9. jaanuar 2018, 09:14
"Jääge koju ning asi ongi lahendatud". Muidugi, Ratas võtab vabatahtlikult meie kõigi nimel lontkõrvad töötavate pensionäride asemele.
k
kas sa/ 9. jaanuar 2018, 10:18
oled 67 aastane ja liigeseopi läbi teinud? Saanud töövõimetuse toestust ja siis otsustanud, et pension on väike, loobunud toetusest, mis tuleb teiste taskust ja läinud tööle tagasi. Poole kohaga. See, et mu sissetulek läheb nüüd lisa tulumaksu alla ei ole mu meelest õiglane.
k
ka pensionär/ 9. jaanuar 2018, 08:53
kuid mittetöötav. See töötavate pensionäride "ebahumaanne" maksustamine on pseudoteema ja seda trummi taob peamiselt refomierkond. Miks ei peaks töötavad pensionärid samamoodi tulumaksu maksma nagu teisedki töölkäijad?
k
kuule, "ka pensionär"/ 9. jaanuar 2018, 10:08
kas sulle tõesti ei jõua kohale, et töötav pensionär maksabki tulumaksu ja lisaks veel laekub tema palgalt sotsiaalmaks, seega teenib ta ISE vähemalt osa oma pensionist tagasi!
Ausalt väljateenitud pension siia EI PUUTU ja peaks olema igal juhul maksuvaba!
k
ka pension/ 9. jaanuar 2018, 11:00
on sissetulek ja kui kunagi maksid sotsmaksu, siis selle maksu pealt tulumaksu maha ei võetud, nüüd alles võetakse, kui oled rikkur.
m
Mida jura/ 9. jaanuar 2018, 19:28
sotsmaksupealt tulumaksu, no tule taevas appi. Sotsmaks ongi asutusepoolne sotsiaalne abi Sinu ellujäämiseks pensioni näol.
k
kas selle peale/ 9. jaanuar 2018, 19:35
töötav pensionär ei mõtle, et võtad töökoha ära töötult, kui töötu saaks tööd, siis riik samuti tema pealt saab sotsmaksu jne. millest saab pensionit teistele maksta, miks sa tahad riigilt raha ära võtta?
k
Kullake/ 9. jaanuar 2018, 10:37
Nad maksavadki selle töölkäimise pealt samuti nagu kõik-jutt käib ikkag pensionist,mis on juba aastatega välja teenitud.Kanaaju.
a
aastatega väljateenitud?/ 9. jaanuar 2018, 16:08
Minu palk oli sotsialismi ajal alati keskmisest suurem ja mingi aeg töötasin ka kahel kohal, kui ma oma pensioni siis välja teenisin, miks see praegu on 297 euri siis?
k
kulla Tsipolliino/ 9. jaanuar 2018, 08:53
töötaval pensionäril , kes saab tühise summa üle lubatu, kaotab palgast maksu näol 36€ ja sellisel juhul läheb pensionist maks juba 1€ peale. Kahest ei saa 500€ vabastust. Samal ajal on just nagu töökäsi pisut vähe. Kui parema tervisega pensionärid lahkuvad töölt, jääb töökäsi veel vähemaks. Kas mõeldakse pagulaste peale?
S
kulla... / 9. jaanuar 2018, 09:01
Saa aru, kahekordset maksu ei võta sinult keegi. Tee avaldus ja märgi ära, kas maks maha võtta palgast või pensionist- mis siin arusaamatut on. Mis eriinimesed teie olete, et te peate saama 500 tulumaksuvaba palgast ja ka pensionist. Lõpetage ometi ära see hala.
k
kullakene/ 9. jaanuar 2018, 11:16
ma maksan oma praeguse palga sotsiaalmaksust oma pensioni ise kinni. Kui ma enam tööd ei tee, siis peab mu pensioni keegi teine kinni maksma. Mine siis minu asemele tööle, aga arvesta, et kui 26000 inimest enam ei tööta, siis jääb hiigelsuur osa maksurahadest saamata. Kõik see pauk tuleb nende pihta, kes tööl edasi käivad. Raske aru saada muidugi, aga proovi vähemalt.
a
Andres/ 9. jaanuar 2018, 09:19
Kas mõeldakse pagulaste peale? EI, mõelda. Ratas juba esitas Eesti riigi nimel vabatahtliku kvoodi suuruse murjamite vastuvõtmiseks. Tehtud!
a
Andres/ 9. jaanuar 2018, 09:22
Kas mõeldakse pagulaste peale? EI, enam ei mõelda; ratas juba esitas Eesti riigi nimel vabatahtliku kvoodi suuruse.TEHTUD.
n
need/ 9. jaanuar 2018, 10:21
tobud, kes siin keski poolt kraaksuvad, ei saa ju ise asjast arugi. Neil kama kaks, mida kraaksuda. Algharidusega inimestelt ei olegi midagi muud oodata. Üldse saab kõige suurema maksupaugu praegu keskklass, palgavahemik 1800-2500.
v
vaesekesed,/ 9. jaanuar 2018, 11:02
ei suuda sellest palgast lastele banaani osta? Minu pension on 297 euri, saatke oma kerjavad lapsed minusuguste juurde, annetame banaani.
v
vabandan/ 10. jaanuar 2018, 10:42
aga ma ei söö banaane. Ei maitse.
M
,,A,,/ 9. jaanuar 2018, 08:45
Mis solidaarsusest siis juttu saab olla?
l
laste / 9. jaanuar 2018, 16:10
toetamisest, sest rahvas niigi välja suremas. Kes siis tulevikus pensioni teeniks?
a
ainus lahendus/ 9. jaanuar 2018, 08:43
s
siis saate/ 9. jaanuar 2018, 19:38
koos tööandjaga niisuguse trahvi, et mõlemad maoli maas.

t
töötav mees/ 9. jaanuar 2018, 08:39
83 eurot on ka tavalisele tööinimesele märkimisväärne kaotus. Meie pere nädala söögiraha.
k
Kas/ 9. jaanuar 2018, 09:04
saate siis 2100 palka .See 83 eurone kaotus tekib pensionäril siis kui tema palk + pension on kokku 2100 eurot. Kui alla 2100 euro jääb, siis on kaotus väiksem ja kes saab palka ja pensioni kokku kuni 1200 eurot , siis neil kaotust ei ole, nemad isegi võidavad 16,80
6
9. jaanuar 2018, 09:16
64€ iga kuu puhtalt kätte, kuid võetakse ära maksuna 83€.
k
Kas inimesed ei saa tõesti aru/ 9. jaanuar 2018, 10:22
Kuni 1200 kuusissetulekuga ei kaota keegi midagi, kui teeb 500 euro maksuvabastuse avalduse.
e
ega puupead/ 9. jaanuar 2018, 11:04
k
kas/ 9. jaanuar 2018, 12:25
sa ei saa aru, et ma maksan OMA praegusest palgast OMA pensioni, mis on väike niikuinii ISE kinni. Kui ma enam ei töötaks, siis peaksid SINA mu pensioni täies mahus kinni maksma.
ü
Üks puupeadest/ 9. jaanuar 2018, 16:18
Saan ka 2100 palka kuna pean kahte töökohta. Tänase seisuga on nii, et teen rohkem tööd ja maksan ka rohkem maksu. Jaanuarist sissetulek langes ja mitmed hinnad tõusid. See on fakt. Vaesuse ümberjagamisega ei ole seni ükski riik rikkaks saanud paraku.
n
näha/ 9. jaanuar 2018, 17:22
et neli isikut vähemalt ei saa aru, mida ma ütlesin.
p
Penskar/ 9. jaanuar 2018, 08:38
mutikesed telekas kiitsid,nendel ei muutunud midagi,kuid nad ei käi ka tööl.Meie valitsus on ikka ülekohtune,enne valisin oravaid,viimane kord isamaad,mis oli täieli ämber.2019 juba tean keda valin.
m
mina valiksin striptiisitarid/ 9. jaanuar 2018, 09:32
juhivad ka riiki paremini.
k
Korilane/ 9. jaanuar 2018, 08:28
Ma ei saa aru, milleks ronitakse ikka ja jälle nende kõige vaesemate taskutesse? Loovutage enda hiigelpalgast see kuni 83 eurot! Klounid!
e
Et, siis/ 9. jaanuar 2018, 09:11
... üle 2100€ kuus saavad inimesed on kõige vaesemad Eestis!? Hästi elame!
n
neid, kes / 9. jaanuar 2018, 10:29
saavad 3000-4000 kätte on ka palju. Riigikogulastel veel lisaks kõikvõimalikud soodustused, mis igas riigis läheksid palga sisse ja maksustataks nagu palk. Ka pooltel kõrgetes riigiametites töötajatel on suured palgad ja keegi ei arvesta nende sissetulekute hulka nt igakuist autokulu, telefonikulu jne. Vaat selle kallal peaksid inimesed vinguma. Jah, minu jaoks on ka 2000 suur summa, ja seda ma ei näe, nagu oma kõrvataguseid. Pealegi ei laeku ka nende "kooritud" penskarite tulumaksust ka kuigi suurt pappi, sest astmeline tulumaks tehti nii osavalt. See on lihtsalt sotsiaalne ebaõiglus, et pensionär peab oma pensionilt teistkorda maksu maksma.
s
sotsiaalne ebaõiglus?/ 9. jaanuar 2018, 11:34
Selles ongi ju asi, et tööinimese sotsiaalmaksult ju tulumaksu ei võeta. Ja nüüd, kui inimene on pensionieas ja hakkab oma makstud sotsiaalmaksust tagasi saama pensioni, siis nüüd peab ka tulumaksu maksma. Kahte korda ei maksa keegi. Milleks valetada?
e
eriline pärl/ 9. jaanuar 2018, 22:48
sotsiaalmaksult ei võeta tulumaksu.
8
83 või 98,/ 9. jaanuar 2018, 12:01
vahet pole, kuid ebaõiglane on see, et "panustama" sunnitakse töötavaid pensionäre, mõistlik oleks kui samas proportsioonis peaksid "panustama" ka - president, riigikogu ja valitsuse liikmed, haigekassa, rmk, rkas, ee jm asutuste kõrgestimakstud juhid ja ametnikud. Mitu protsenti "panustavas" pensionärid, mitu protsenti kõrgepalgalised?
k
kas sinu arvates/ 9. jaanuar 2018, 16:14
nemad siis makse ei maksagi?
a
ain/ 9. jaanuar 2018, 08:26
kui sul on selline üle 2 tuhandene sissetulek siis ära räuska!!!paljud peavad toime tulema miinimumpalgaga!!!!
m
mis toimub/ 9. jaanuar 2018, 08:21
inimeste peades,kes sellist riigikokku valivad
t
to mis toimub // 9. jaanuar 2018, 08:48
Mis see inimeste peas toimuv ja valimine siia puutub, kui lihtsalt valetatakse ennast võimule?
a
9. jaanuar 2018, 08:12
aga noored löövad arvuti taga pihku ja ei lähe tööle,vingats
t
to 08.12/ 9. jaanuar 2018, 09:37
ja nii ongi ja vahest panen ka rahmaka ära, aga et legada prostid ja selle eest riigil suuri summasid saada, siis seda ei teha. aga penskareid trukitakse. Saate vähemalt kaotatud alkomiljonid tagasi, kui linnud tööle hakkavad.
m
minu töötu/ 9. jaanuar 2018, 10:35
tuttav noor otsis endale 4 aastat tööd. Lõpuks otsisin mina talle koha ja nüüd ta töötab kuupalgaga 660 kätte. On sekretär, müügijuht ja arvutispetsialist ühes isikus. On õnnelik, et sellise koha sai. Õppis ärijuhtimist TTÜ-s. Minu tööd ta kahjuks teha ei oska - olen tõlk. Suunitlus: ehitus ja arstiteadus. Töötan, sest pension on 370 kuus, samasugune nagu enamikul nõuka-aegsetel.
l
lugeja/ 9. jaanuar 2018, 08:08
Mida need pentskarid hädaldavad`?Jääge koju,las noored saavad tööd!Kes rohkem teenivad peavad ikka rohkem makse maksma,loogiline.
k
ka lugeja/ 9. jaanuar 2018, 09:14
Kullakesed, siis jääks töölt ära palju õpetajaid, õppejõude, arste. Paku kellega need asendada. Peale tulevad ainult It-i mehed ja ärimehed.
m
malleke/ 9. jaanuar 2018, 10:02
..mina pole Selveri kassas ühtegi noor inimest näinud
a
aga kuhu/ 9. jaanuar 2018, 11:06
tahad siis keskealised saata?
s
Sina/ 9. jaanuar 2018, 10:46
Ju tööd ei taha teha,või mis???
p
pensionär/ 9. jaanuar 2018, 07:50
Mis lahti? Laske pensionist 500.- tulumaksuvaba maha võtta ja tulumaks palgast - pension ju ei vähene? Mis eliit see pensionär on, et tema palgast ei või tulumaksu maha võtta? 2100.- kuus on ilus summa ja ei jäta kedagi nälga kui ka tulumaks maha võtta.

o
Oraakel/ 9. jaanuar 2018, 07:35
a
aga mõtle,/ 9. jaanuar 2018, 19:43
kui palju teeb veel 10 või 100 aasta peale?
e
Ei olegi tööõnnetus/ 9. jaanuar 2018, 07:31
Isamaamüüjad on tublid. Teadlikult asuti pensionäre röövima.
q
Qwert/ 9. jaanuar 2018, 07:13
Iga kaotus on kaotus. Olgu selleks 1 euro või 83 eurot.
j
ja ei tule/ 9. jaanuar 2018, 06:59
nagu ettegi, et tavainimese, isegi töölkäiva, jaoks on see väga suur summa. Mis kohaga te küll mõtlete? Kui üldse mõtlete.
t
TK/ 9. jaanuar 2018, 07:11
Parteilased reeglina ei mõtle. Nad vaatavad, kuidas ise saaks võimalikult palju pappi kokku lüüa.
n
Noo/ 9. jaanuar 2018, 09:00
See, kes saab iga kuu 2100€, pole 89 küll suur summa.
i
ihnele rikkale/ 9. jaanuar 2018, 11:08
on ka 1 sent suur summa ja valmis siin ennast surnuks karjuma :).
t
Tigedik/ 9. jaanuar 2018, 06:28
IsamaaReeturiteLiidu lõpp on vääramatu !
j
juku/ 9. jaanuar 2018, 05:53
ja kui palju kaotavad nad veel ka sellepärast, et ei saa enam teha ühisdeklaratsiooni?
m
mina pole/ 9. jaanuar 2018, 11:09
kunagi saanud seda teha, ka siis, kui aastaid oli sissetulek 0 ja ei karju. Miks sina peaksid saama, see oleks ju diskrimineerimine :).
e
Ega Priitu/ 9. jaanuar 2018, 05:52
pole juhuslikult koolis kiusatud?
o
Oraakel/ 9. jaanuar 2018, 07:38
Priidiku viha pensionääride vastu saab seletada jah, et ta oli armunud oma 89 aastasesse ajaloo õpetajasse. Kui asjast midagi välja ei tulnud, hakkas väike Priidik vihkama pensionääre.
ü
üldse ei peaks/ 9. jaanuar 2018, 05:34
kaotama , eriti seda, mis on juba ametlikult määratud ja inimene sellega arvestanud näiteks pikaajalised laenud.
m
Mõistmatu/ 9. jaanuar 2018, 07:56
Aga miks peaks saama üle keskmise teeniv inimene sotsiaaltoetust tulumaksuvabastuse näol? Miks tööinimene peab 2100 euro suuruselt tulult 20% tulumaksu maksma aga töötav pensionär ei pea? Kusjuures, seda 83 eurot ei kaota vaid töötavad pensionärid vaid ka eripensione saavad endised kohtunikud, prokurörid, riigikoguliikmed kes tööl ei käi aga nende pinss on üle 2tonni. Mis sotsiaalabi aga vajab 2000eurose pensioniga inimene? Pension on ju oma olemuselt ka palk mis makstakse välja viivitusega (omal ajal peeti see sinu tulust kinni), siis kui inimene enam ei suuda tööd teha. Loomulik ju, et suurelt palgalt tuleb ka maksud maksta.
n
Nimetame õigesti/ 9. jaanuar 2018, 09:49
2100€ - 500€ = 1600€ ja sellelt 20% tulumaksu! Soomes maksame esimeselt eurolt tulumaksu!
k
kullake/ 9. jaanuar 2018, 09:52
selles vanuses inimesel läheb end tööle vedamiskeks palju rohkem resursse vaja kui nooremal. Vanad õpetajad, arstid, medõed, päästjad - ravimid, vitamiinid, massaazhid, koolitused ega see kerge ole, peaksite olema tänulikud, et jaksavad teha.Aga kui arvatakse, et neid ametimehi meil jalaga segada ja järjekord ukse taga siis küll, kui kahjuks pole.
k
9. jaanuar 2018, 10:03
Kuidas pole järjekorda? Lennukite ja paatidega tuuakse ju!
k
Kipsikusti/ 9. jaanuar 2018, 10:22
Mul läheb soomes kokku 35 ja ei nuta
i
Ida/ 9. jaanuar 2018, 10:27
Jah ,loomulikult suure palga saajad(2000) ei peaks just ulguma.See 83 eurot ei ole ju mingi summa.Aga liiga on tehtud invaliididele kes saavad sotsosakonnast toetust.Neid on lausa koheldud ebavõrdselt.200 euro pealt kaotab invaliid 40 eurot st. 480 aastas.Temale on see väga suur raha sest tema ei saa ka igat tööd oma invaliidsuse pärast teha.
k
krt/ 9. jaanuar 2018, 10:38
saa ise 70-neseks ja vaata, kas sa siis tahad veel tööl käia. Ja kui selle eest pead veel tasuks rohkem tulumaksu maksma, siis on eriti õilis tolla. Pension on 370 kuus.
e
Eestis/ 9. jaanuar 2018, 13:18
läheb ka 2100 eurolt esimesest eurost tulumaks. Siin ongi see piirmäär, kus enam maksuvaba tulu rakendada ei saa ja kätte saavad 36 eurot vähem kui eelmisel aastal
k
keegi/ 9. jaanuar 2018, 21:22
No mida see invaliidsuspensionär kaotab? Kui teeb õigesti avalduse, ei kaota sentigi. Kui on nii laisk, et et ei viitsi ega oska kirjutada avaldust, et pensioni peale rakendataks maksuvabastust, siis on kurb, saab maha arvatud raha uuel aastal deklariga tagasi või kui on nii rumal, et seda ka ei oska teha, siis ei oska midagi muud öelda kui õlgu kehitada. Alla 500 euro raha kätte saaja ei kaota mitte sentigi, kui paberid õigesti vormistab.
h
Hii/ 9. jaanuar 2018, 23:02
Mida hekki sa rohkem maksad? Kui suur sul see palk on siis? Kui eelmisel aastal said maksuvabalt 416 ja sel aastal 500, siis kuidas kuramuse moodi sa midagi rohkem pead maksma?

h
homsest/ 9. jaanuar 2018, 03:17
võtame sinult Priit-si.atriip 83 eurot palgast maha ja jääbki strip.baaris käimata ja vaatame, mida siis ütled.
e
eestlased IRL-ile/ 9. jaanuar 2018, 02:39
IRL - minge HULLUMAJJA ravile! Peale Reformierakonna reetmist olete kõik peast segi läinud!
r
reeturite koda/ 9. jaanuar 2018, 07:46
Mida on õigusriigis reeta IRW
e
eit/ 9. jaanuar 2018, 01:54
iga lapse pealt tuöipensioni juurde , alla 6 euro laps .
o
on/ 9. jaanuar 2018, 00:56
hoopis rohkem tulnud arvele aga see läks kohe apteeki ja ka poes vaatad, et hinnad jälle muutunud, pagan küll, miks ülespoole, nii läheb elu ikka allapoole- hoiame kurssi...
v
vääramatu kurss/ 9. jaanuar 2018, 07:33
Punavalitsuse targal juhtimisel põhja.
m
me ju tahame/ 9. jaanuar 2018, 16:20

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee