Eesti uudised

Emeriitprofessor Hele Everaus: praegu tõmmatakse erinevatele pensionäridele kriips vahele (204)

LISA KOMMENTAAR

Kuhu 14. jaanuar 2018 14:37
Kuhu peaksid vaesed oma juurdesaadud mõned eurod Everausi-taolistele saatma, et neis inimestes südametunnistust äratada? Kas üldse on sellist numbrit, millise sissetulekuga need inimesed rahul oleksid? Tehke silmad lahti ja vaadake, kui palju on meie ümber viletsust.
Ei 11. jaanuar 2018 09:48
Mitte riik ei tõmba pensionäridele kriipsu vahele, vaid seda teevad nüüd suure sissetulekuga töötavad pensionärid ise, arvates, et need vaesemad, kelle sissetulek maksureformiga suureneb, on kuidagi alaväärsed. Arsti elukutse juures võiks ikka teada, et ka vaene inimene on inimene.
Kui taastati 9. jaanuar 2018 10:19
Eesti Vabariik, lubati, et ei mingeid eripensione enam, kõik hakkavad pensioni saama ühe ja sama pensioniseaduse alusel. Miks seda ei tehtud ? See oleks tõeline solidaarsus (Enn Eesmaa unistus ) !
lõpp 9. jaanuar 2018 12:17
diskrimineerimisele! Kõigile võrdne pensioniosa riigi poolt ja need, kes korjavad sammastesse, saaksid sealt lisa. Aga rikkuritest Riigikogu liikmed niisugust seadust iialgi vastu ei võtaks.
Pirukas 12. jaanuar 2018 10:27
Ärge otsige lolle. Siiamaani rammusat pirukat purenud ja siis mine lahja leeme peale.
ELSA ERILINE 9. jaanuar 2018 10:19
Eripensonid kehtestati siis kui Lauristin oli sotsiaalminister.Tavainimestega võrreldes oli vahe k ümmnekordne.Lisaks oli klausl ,kui keskmine palk tõuseb siis tõuseb samapalju ka nende penson.Sotside deviis,kõigepealt mulle ja siis vaatame mida ülejäänutega teha.
9. jaanuar 2018 09:10
kui suurt pensioni ja veel palka 3000 peadki rohkem maksma
mittetöötav pensionär 9. jaanuar 2018 08:15
Miks peaks ühele seltskonnale privileege looma. Kas töötad või oled pensionil, see oleks õiglasem.
Eriti palju on ju töötavaid pensionäre õpetajate hulgas, sest tegelikult pole ju neid noori õpetajaid ka asemele võtta. Aga sellest saaks tugevaim survemehanism õpetajate palkade tõstmiseks, sest kui see boonus ära jääks, jääksid paljud õpetajad päevapealt koju, sest see , mis toimub hariduse devalveerumise osas ja igapäevases koolielus koolitundides, on kompenseeritav ainult lisaks saadava pensioniga, kuidagimoodi. Oma tööd kogu hingest armastava õpetajana, mina ei suutnud, jäin koju. PS. Ma ei jäänud ootama, et mind vihkama hakatakse, lahkusin siis kui mind veel respekteeriti õpetajana, kes suudab asja selgeks teha. Aga neid jäi tavakoolis aina vähemaks, kes seda soovisid ja mina vooluga kaasa loksuda raha pärast ei suutnud.
ain 9. jaanuar 2018 07:39
hei ,,,heli,,,kus on see vabadus?? kommunistid olid ennem vabariiki vöimul-on ka nüüd..brüsselist tulevad käsud-ameeriklane on oma söjarditega riigis,-kas see ongi vabadus????
No ärme nüüd siin hakka võrdlema nõuka- ja 9. jaanuar 2018 08:11
praegust aega, eksju. Kui sul ameeriklasi ei oleks, siis sul oleksid ühed idapoolsemad poisid. Ja sa ei kommenteeriks siin. Kui sa üldse elus oleksid.
Aga see, et kommud võimul on - ära siis vali neid! Vabadus eeldabki ARUKUST, orjadele oli nõukakord sobilik.
9. jaanuar 2018 09:19
No kas venemeelesd on paremad?!See valitsus ei arvesta kelleagi,seda näeme,kuidas oma tveees iga päev vale propat koos ekrenautidega teevad ja siin ka kohe näha,et nende trollid kiitmas valitsuse rumalaid tegusid
naine 40 9. jaanuar 2018 07:22
kas eestalne ongi selline ? Penskarid nurka,palk ära võtta jne jne.Elu läheb kiiresti,olete ise varsti pensionieas.Kuidas tundub sellline suhtumine. kas tõesti ainult raha loeb.Raha ja mingi haiglane kadedus.Mis sõnumi teie lapsed on saanud.Sõida aga kõigist nõrgematest julmalt üle,ainult mina ja
minu heaolu. Häbi !!!

heli 9. jaanuar 2018 07:17
need kes pensonääride kohta halvustavald kirjutavad mõelgu kes tõid neile vabaduse ostku endale lõua rauad mis siin on õiglast kas see et välja teenitud penson nüüd võetakse ära see on pensonääri isiklik raha
--- 9. jaanuar 2018 06:51
huvitav, kas need , kellele riik maksab tuhandelisi pensione,sest nad on selle ülitööga teeninud või olid õigel ajal ülemnõukogu saadikud, peale selle veel riigiametniku ülikõrget palkasid, ja hüvitisi , ei võiks olla nii ausad, et ütleksid - hüvitised tuleb maksustada!
soomest 8. jaanuar 2018 23:29
Eesti nimelt väikese tähega.
sul Soome isegi 8. jaanuar 2018 23:58
soomest 8. jaanuar 2018 23:09
Kui elan Soomes, kas eesti peab sellet oma riigi pensionist koorima veel 20% maha.Riik on vist nii vaene et vaid raha saada.Kes osksb vastata ?
TK 9. jaanuar 2018 07:03
Alkoholi ja bensiini -diisli aktsiis läheb lätti, noored lähevad tööle välismaale - pensionärid reeglina ei koli lätti- järelikult tuleb neilt seitse nahka koorida. Riigikogulased ja valitsev klikk soovivad ju palju palka saada.
Leida 8. jaanuar 2018 22:59
Miks võetakse töötavalt pensionärilt rohkem kui töötavalt mittepensionärid. Mistahes kõrgepalgalised kaotavad vaid 36 eurot kuus, töötav pensionär aga kuni 83 euri. Siin on põhiküsimus. Miks pensionär, kes oma maksud elus juba maksnud peab maksma väga kõrgete palkadega inimeste eest. No ei saa Ratase valitsust usaldada. Valetati, et pensionäride elu läheb paremaks.
Summa 9. jaanuar 2018 00:09
need, 9. jaanuar 2018 12:22
kellelt võetakse, ongi kõrgepalgalised pensionärid, nagu soovisid, väikesepalgalistelt ei võeta midagi.
kuidas 9. jaanuar 2018 14:40
siis töötavalt pensionärist võetakse rohkem kui töötavalt mittepensionärilt? Mõlema sissetulekud maksustatakse ju samamoodi? ja maksuvaba miinimum tõusis ju ka pensionäridel, nüüd on see ühtne 500. varem, kui pensionitel oli täiendav maksuvabastus, olite kõik vait kui kuldid rukkis, ehkki samade sissetulekute juures maksid töötavad (ka vähekindlustatud) inimesed rohkem makse.
J'reldaja 8. jaanuar 2018 22:53
Mida rikkam, seda kitsim. Ahnem!
Nõnda 8. jaanuar 2018 23:06
täpselt 9. jaanuar 2018 12:24
näiteks meie oleme vaesed, aga kui keegi sünnipäevale tuleb, saavad ikka kõhu täis ja head paremat joodavat. Kui lähed rikka sünnipäevale, saad heal juhul lusikatäis kartulisalatit ja Sovetskoje Shampanskojet :).
to täpselt 9. jaanuar 2018 20:51
Vali sõpru paremini.
vabariiklane 8. jaanuar 2018 22:42
Oma väikese riigi ülalpidamine ei ole odav.
Kuni aastani 2020 on iga viies euro Eesti riigi eelarves pärit EU-st, hiljem peab Eesti juba ise hakkama saama. Siit ka maksumuudatused jm.
Kui selle aastani oli maksuvaba pensioni suurus 416€. Nüüd siis 500€.
180€ oli maksusoodustus kõigile, lisaks täiendav soodustus pensionäridele 236€.
Eesti valitsejad 8. jaanuar 2018 22:30
Tegelikult on parem, kui te pensionärid ära sureksite.
kus sa hukas,siis jäävad ju valimistel jälle 8. jaanuar 2018 22:58

Geenius 8. jaanuar 2018 22:18
Lahendus on ju väga lihtne. Pensid maksuvabaks ja siis kehtestada maksuvaba miinimum 400-500euri palkadele.
miks peaks 9. jaanuar 2018 12:34
mitutuhat euri saavad endised Riigikogu pensionid olema maksuvabad, niigi tõstetakse nende pensioneid igal aastal sadade eurodega?
Geenius 9. jaanuar 2018 17:12
Maksuvabaks pensioniks võiks olla kuni 1000euri . Palkadele astmeline tulumaks, sest arenenud riikides, kelle sarnasteks me tahame saada ja olla, on kõigil see.
Liiga palju virisevad 8. jaanuar 2018 22:14
Neid tööl käivaid pensionäre soositakse niigi, et nad saavad kätte nii pensioni kui töötasu. Paljudes riikides on nii, et kahte head ei saa, tuleb valida, kas palk või pension!
Pille 8. jaanuar 2018 22:33
Kas häbi ei ole? Kui sa oled sellises vanuses, et oled väljateenitud pensionil, oled õnnelik, et tervist jagub ja saad töötada ning ühiskonnale palju anda, siis miks peaks kahte nahka koorima? Kas meie riigis on tavapensionäril väikse tööotsaga suur oht, et läheb liiga rikkaks ära? Ära karda, seda ei juhtu. Kui nad suudavad veel töötada ja meie ühiskonda aidata, suur aitäh. Noor põlvkond alati ei taha, küll ei sobi need madalapalgalised ametikohad jne. Kõik tahavad kohe rikkaks, edukaks ja kuulsaks. Põhimõtteliselt kohe peale gümnaasiumi lõppu peaks miljonär olema ilma vaevata. On muidugi ka asjalikud noored, kelle pihta minu eelnev monoloog kuidagi ei käinud.
aga miks 9. jaanuar 2018 12:36
peavad siis pensionieelikud 0 sissetulekuga kodus istuma, kui töötavad pensionärid on neilt töökohad hõivanud?
Plle 9. jaanuar 2018 17:33
Praegu ikka pigem tööjõupuudus, Vaata cv.ee ja cvkeskus.ee
Mare 9. jaanuar 2018 19:14
No aga eks sa tule siis kohe tööle ( kui haridus ja mõistus lubavad) - koolis on õpetajaid puudu küll ja aina rohkem!
Maali 8. jaanuar 2018 22:09
Enamus töölkäivatest pensionärist ei saagi seda summat kokku, millest nad seda piskut kaotama hakkaksid!
Tädi Maali 9. jaanuar 2018 19:16
MIs siis põhjus? Ei olnud piisavalt haridust, oskusi, tahet?
Arvamus 8. jaanuar 2018 22:09
Kriips on juba ammugi vahele tõmmatud !
arvaja 8. jaanuar 2018 21:58
olen õnnetuseks ka töötav pensionär. Palgast võetakse tulumaks alates esimesest eurost ning kui teen tuludeklaratsiooni, pean veel tulumaksu juurde maksma. Kuidagi masendav! Käiks siis tööl igavusest! Ei, elu lihtsalt sunnib.
TEHKE TULUMAKSU SOODUSTUS! 8. jaanuar 2018 22:13
Meil on töökäte PUUDUS! Töötavaid pensionäre tuleb KIITA ja neile SOODUSTUSEKS teha tulumaksu osas seaduses ERAND! See ei ole valitsusel raske ülesanne ja riigieelarvesse ka suurt auku EI TEE....!
O tasand 8. jaanuar 2018 23:10
Auk on alati põhjatu-KAVAL ANTSu mäletad
Küsin 8. jaanuar 2018 21:47
Kust küll järjest genereeritakse otsuseid, mis rahva jälle tülli pööravad - üks jama ei saa kustuda, kui uus juba platsis.
mitte midagi uut 8. jaanuar 2018 21:45
Tsiviliseeritud maailmas samuti pensionäŗid maksavad tulumaksu, miks selline paanika
Juba kolmandat nädalat 8. jaanuar 2018 21:36
käib see reformi halamine.Kas teid tõesti ähvardab näljasurm ja surnuks külmumine?Kas kreeka laenu garanteerimine on juba meelest läinud?Hajaasustusega maapiirkondades elab inimesi alla nelja sajase pensioniga,hõredates majades,autokaupluse kalli toidukraamiga nagu ellujäämise tõsielusarjas.Kas teil sendi eest häbi ei ole nende inimeste ees?-Loomulikult pole häbi,järelikult.
Stepan 8. jaanuar 2018 23:11
On küll külm,puuall eriti.
sa vaene 8. jaanuar 2018 23:52
Rott 9. jaanuar 2018 00:12
aga tühi on minu rahakott

pensionär 8. jaanuar 2018 21:19
tervis ei luba kahjuks tööle minna Minu ettepanek - kes töötab, ei saa pensioni. Igaühe oma valik, kas pension või töötasu Miks peaks töövõimeline inimene pensioni saama. Eripensionid peaks üldse kaotama.
Pille 8. jaanuar 2018 22:36
Kas sa veidi kibestunud ei ole? Kahju, et sul tervist ei ole, kuid milles teised süüdi? Inimesed on oma pensioni (nagu sina) välja teeninud. Palga teenivad nad ka tööga välja.
Mis siin keerulist 8. jaanuar 2018 21:14
Everaus on ju reformi klaköör - miks siin tema parteilist kuuluvust avaldatud pole?
21:14 8. jaanuar 2018 22:15
Keskerakonna KLAKÖÖRE kogu kommentaarium täis nagu vareseparv!
Kui silmakirjalik 8. jaanuar 2018 20:43
Need kaldkriipsud on vahel olnud kogu iseseisvuse aja /eripensionär /riigitöötaja /lihttööline. Igal grupil erinev tööaastate hind, pluss tohutud tööaastad palga järgi.Reformi tehtud ja kehtiv tänase päevani.
Huvitav 8. jaanuar 2018 20:34
..et proua ei suvatse rääkida asjast, kuidas pensionisüsteem üldse oli reformil üles ehitatud. Ei mõtle siin peeneid nüansse, vaid suurt pilti.Rahvas on jagatud kolme kasti ja iga kasti tööaasta koefitsient on erinev. Eri pension, ehk personaalpensionär, riigitöötaja ja lihttööline, kõigil erinev tööaasta hind, ehk koefitsient. Sellest ka tohutud käärid summades ja tööaastates.
Epp Perälä 8. jaanuar 2018 20:21
Just!Vötke kasvöi poole aasta haiguspuhkus.Kuskilt ikka valutab.Oleks mönus vaadata ,mis juhtub?Keegi ei vöitle kellegi eest - kui nyyd prooviks pensionärid yheskoos...Eestlane olen ja ...
8. jaanuar 2018 20:01
penskar istugu kodus või pension ära.tööturu solkijad,
oot,oot,millise töökoha pensionär sinult võttis? 8. jaanuar 2018 20:36
kas tahtsid haiglasse med.vennaks v selverisse saaliteenindajaks?
Kui saalis penskar ei töötaks,pole sinul riiulilt midagi võtta,pead ise lattu
minema kui lastakse ja kui ei lasta,lase jalga...
PENSIONÄR 8. jaanuar 2018 22:19
Pensionärid EI OLE midagi tõsiselt võitnud! Olen ka penisonär ja sain nüüd penioni AINULT MÕNI EURO rohkem....! Aga Keskerakonna KISA ja MÖLA on taevani...! HÄBI võiks neil olla!
20:01/Halloo 8. jaanuar 2018 20:48
Kas kisaja läheks ise 300 eu palgaga töökohale? Sina solgid, jooksed 10 töökohta aastas, kuskil pole hea, kui 3000 kätte ei saa.
Kus 8. jaanuar 2018 19:55
oli everaus siis, kui tehti maailma nõmedaim pensionireform: 1 tööaasta ei väärinud ühte pensioniaastat. Ainult Reformierakonna tegelased said nii julmalt ja südametult inimestega mängida
Kus iga samal arvamusel. 8. jaanuar 2018 20:17
See seadus oli häbiväärne. Ainult kõige rumalam inimene sai selle välja mõelda ja lollid kinnitada. Antud juhul see priske tädi, oma priske pensioniga mingu kuu peale.
nonäed 9. jaanuar 2018 12:39
Kui pole enam midagi tarka öelda, siis hakkame välimuse üle irisema jah?
to Kus iga samal arvamusel. 9. jaanuar 2018 21:00
See nn. ``priske tädi`` on eesti meditsiini üks suurnimesid. Kes teab, ehk palud ükspäev pisarsilmi, et ta su vastu võtaks. Loodan siiski sulle parimat, pole nii õel, kui sina. Professor Everaus on kahtlemata igat oma välja teenitud senti väärt.
8. jaanuar 2018 20:19
See priske tädi oma priske pensioniga ärgu agteerigu vaeseid pensionäre. Vaeseid see seadus ei puuduta.
hmmm 8. jaanuar 2018 20:45
kogu austuse juures proua Everausi vastu ei maksa unustada, et tädi on reformar. Et need reformi poliittehnoloogid ka ei jäta, häbi ei ole vanainimest ära kasutada. Ligi nagunii tõmbleb neil nagu jänes rattas.
segi ajad 8. jaanuar 2018 21:41
midagi. Reform ei maksustanud pensioni. KE maksustas.
ja KE 8. jaanuar 2018 21:39
mängib edasi. Pensionid on nüüd astmelise tulumaksu all. Korra juba maksin riigile tulumaksu. Nüüd maksan veel üks kord. Kui kuu sissetulek (palk+pension) on suurem kui 1100, siis juba maksan. Sellega olen nõus, et eripensionid peaksid kaduma. Kui said suurt palka, pane pensionipõlveks kõrvale raha. Kui oled koolipõlves olnud laisk ja pole viitsinud õppida, saad vähem palka, kui professor. Kui lähed pensionile, siis peaksid saama sama palju pensioni, kui kõik inimesed. Olgu siis, et professorid saavad vähem või lihttöölised rohkem.
EI VALI ENAM KESKERAKONDLASI! 8. jaanuar 2018 22:21
Pensionärid hakkavad VIHKAMA seda Keskerakonda 100 aastat! MITTE KUNAGI enam EI HÄÄLETA ega VALI mitte ühtegi keskerakondlast!
Kui 8. jaanuar 2018 23:13
sinusugused penskarid reformivaraste laimu õnge lähevad, siis olete ikka lollid küll!
Muidugi, eriti kui on tõusmas 9. jaanuar 2018 08:04
Kes 8. jaanuar 2018 23:16
tegelikult,kes tegi-sots tegi,mäletage?
Oot-oot! 9. jaanuar 2018 19:22
Te olete ikka küünilised küll. Everaus on üks hinnatumaid ja paremaid onkolooge, väga palju inimesi aidanud, tema kallal ei tasu küll hambaid teritada. Aga võib-olla oled sa liiga madalalaubaline, et sellistest asjadest aru saada.
propaganda 8. jaanuar 2018 19:39
need kõrgepalgalised penskarid on endised riigikogulasedvõi teenistujad. tava inimesel anti kolme aasta eest üks aasta nendel korrutati kõrgemaks... ikka vähe
ja see professorgi nutab, 8. jaanuar 2018 19:56
mine pensile krt.,tema penss pole mitte 300-400 eurorubla.Häbi peaks neil olema,et tavainimese üks pensiaasta võrdub kolme tööaastaga.Ausalt häbi.

hämmastav 8. jaanuar 2018 19:35
Kuule tõnu ,kas keegi käskis sul niiviisi öelda või mõtlesid selle tõesti ise välja. ... toit on nii kallis, et varsti ei jaksa enam midagi osta(!?)
Mul on su pärast piinlik.
8. jaanuar 2018 19:06
Kui need paljukirutud pensionärid koju jääksid,oleks Eesti majandus käpuli.Noored pole nõus väikese palga eest töötama Vaadake,milline maasiline väljaränne on toimunud Praegugi kandivad ettevõtjad om afirmad välismaale,et maksudest kõevale hoida .
need väikest 8. jaanuar 2018 19:11
palka saavad pensionärid ei kaota midagi, miks peaksid koju jääma?
8. jaanuar 2018 19:30
alla 500-st penssi 8. jaanuar 2018 20:02
poleks küll tohtinud puutuda.Kaotage kõik eripensionid,need tegelased on endaalla küllalt kraapinud.
Ma küll kade inimene pole aga mingi õiglus peaks ikkagi olema.
Peaks olema nn. rahvapenss,millega on võimalik ära elada ja muud midagi.
Mõistmatu 8. jaanuar 2018 20:21
Kallis inimene! kegi ju ei puutugi alla 500st penssi.
Lihtsalt üle keskmise sissetulekuga inimene ei saa enam SOTSIAALABI tulumaksuvabastuse näol. On ju võrdse kohtlemise seisukohalt ebaõiglane, et inimene kes käib tööl ja kelle sissetulek on üle 2100€ kuus ei saa tulumaksuvabastust aga töölkäiv pensionär saab.
Pensionär hakkas sellest aastast alates saama hoopis rohkem pensionit - 416 euro pealt läks tulumaksuvabastus 500 euro peale.
Kui aga keegi soovib lisaraha teenida, siis peab ta ka makse maksma nagu kõik teised.
to Mõistmatu,küsimus on selles, 8. jaanuar 2018 20:41
kas see pensionär t a h a b töötada või p e a b?
Pane eesti pensionärile Kreeka pension 1300.-
ja enamus töökohti on sinu ja maksudest pole mõtet rääkida.
pensionärid 8. jaanuar 2018 21:44
maksavad tulemaksu rohkem juba siis, kui kuu sissetulek on 1100. Praegu keskmine palk on 1200. Pensionäridele tehti külma KE poolt. Loe tänast Postimeest, seal on puust ja punaseks tehtud, kuidas pensionärid tulumaksu maksavad.
->alla 500-st penssi 8. jaanuar 2018 21:46
Noh tule taevas appi, nii saamatu ka ei tohiks olla
kas 8. jaanuar 2018 19:02
siis oli õiglane,kui tehti see pensionireform ja tööaastaid hakati arvestama palga järgi.paljud inimesed pidid ja peavad töötama 2.3 aastat,et saada 1 tööaasta.suurepalgalised aga said 1 aasta eest2-3 tööaastat.nüüd ongi suur pension ja kui tööl ka veel käid,ongi suur sissetulek ja suurem maks.vaadake,kui meie viletsate käest ära võeti palju rohkem,olite te kõik vait ja õnnelikud.
Liivi 8. jaanuar 2018 19:33
Selle pensionireformiga tehti paljudele inimestele ülekohut. Mind huvitab küsimus, kellele see kasulik oli?
ikka rikkuritele, 8. jaanuar 2018 19:48
neile saab nüüd rohkem maksta.
8. jaanuar 2018 21:47
ma arvan 8. jaanuar 2018 21:47
et KE-s ei ole matemaatiku ajudega inimesi. On ainult poliitikud. See nö "astmeline tulumaks" võtab ju ka kõige rohkem keskmise sissetulekuga inimestelt. Suure sissetuleku puhul see 30-40 eurot tulumaksu kuus rohkem maksta - ei pane tähelegi.
kriips vahel 8. jaanuar 2018 18:58
muidugi, minu pension on 297 euri, pikkust 175cm ja kaalu kuskil 58 kg. Aga pildil oleval kindlasti pension minu omast kordades suurem ja vastavalt ka välimus :).
8. jaanuar 2018 20:12
Mitu tööaastat on, et pension nii väike? Ei küsi halva pärast, lihtsalt huvi pärast.
8. jaanuar 2018 18:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Ei 8. jaanuar 2018 23:05
ole see praeguse valitsuse mõte, ära valeta! Reformonärilised on need kes inimesi valedega üles ässitavad. Kahjuks paljud usuvad ja karjuvad kaasa.
Kuidas saab üks haritlane nii nõme olla 8. jaanuar 2018 18:41
VAAT SEE ON REFORMIERAKONNA HARITLANE, OSKAB VAID VAENU KÜLVATA praeguune valitsus peaks ta vallandama ja keskerakondlase asemele panema, ka ikka ikkapensionäri
Seletan 8. jaanuar 2018 18:34
Infoks, et 2018 muutus see, et alates kuusissetulekust 2100, maksavad nüüd nii tööealised kui pensionärid tulumaksu võrdselt,
s.t. kui tööealine saab 2100 või rohkem palka kuus, siis talle maksuvaba tulu ei arvestata, maksab tulumaksu kogu maksustatavalt tulult
Pensionäriga sama moodi. Kui pensioniealine saab üle 2100 ( palk + pension) siis maksab samuti kogu tulu pealt.
Enam ei tehta vahet, mis liiki tulu on.
Kuni 2017 maksid üle 2100 sissetulekuga pensionärid 47.- vähem kui üle 2100 sissetulekuga tööealised, sest tööealistel oli maksuvaba tulu 180.-, aga pensionäridel oli lisaks töötasu maksuvabale osale 180.- ka pensioni maksuvaba osa 236.-.
s.t. tööealise maksustatav tulu oli 2100 kuusissetuleku korral 1920.-, aga pensionäril 1684.-.
(2100-180-236=1684 )
seda siis 8. jaanuar 2018 19:01
kui oli avaldus tehtud, aga hiljuti kirjutati, et vist mingi 17 tuhat pensionäri on kogu aeg tulumaksu maksnud, kuna pole avaldust teinud.
Normaalne. 8. jaanuar 2018 19:41
Miks pensionär peaks olema tööinimesega samadel tingimustel eelisolukorras ? Tavalisel töömesilasest pensionäril ei muutu midagi. Olen ka ise pensionär,kuid mitte rasvane,mitte rasvase pensioniga.
kõik oleneb selles kui suure pensiga on sind õnnistatud 8. jaanuar 2018 20:16
võtame näiteks pensionärist kassapidaja või müüja poest,kelle sissetulek KOOS pensiga ei ulatu isegi pooleni "keskmisen".
Midagi on ikka väga viltu ning samaaegselt tõstavad "valitud" endale palka ja mitte 19-20 raha.
Ansip ei saanud ju lastelastele banaanegi oma armetust palgast osta aga ega need praegused rumalamad ole.Oskasid ju oma palga siduda keskmise, mitte aga alampalgaga.
njah 8. jaanuar 2018 21:23
kujutame ette, et oled tubli inimene, teed tööd ja maksad tublisti makse. Samuti investeerid. Saad pensionile ja siis selgub, et pensionit saad sa palju vähem kui teised, kuna sa oled ise sästnud ja investeerinud ja vaeva näinud. Näiteks omad korterit, mida sa väja üürid, et pensionile lisa teenida. Samas aga sinu endavanune sõber on joonud laaberadnud ja lulli löönud, tööl käinu dminimaalselt, abirahadest elanud ja tema saab pensionit nagu muiste täies ulatuses, pluss igasugused muud sotsiaaltoetused. Mis signaali riik annab? Ära näe vaeva, ära säästa - ära maksa sotsiaalmaksu, see ei mõjuta sinu pesnsionipõlve. Ehk kokkuvõtvalt ära looda riigile, vaid iseendale. Tublidust karistatakse suuremate maksude ja mõnitamisega kommentaariumis.
ja 8. jaanuar 2018 22:00
on alati karistatud. Sotsialism on sotsialism, olgu siis sotside või keskerakonna ettekandes. Ja kõige kummalisem ongi see, et astmeline tulumaks ei ole ju astmeline. See on naljanumber. Ja suurepalgalised ei kaota sellest "astmelisusest" midagi ja neile, keda morjendab 500 maksuvaba eurikut, ei jõua kohalegi, et nemad on tegelikult kaotajad.
kuule, 9. jaanuar 2018 14:56
joo vähem - nii lolli juttu kaine peaga ei genereeri. tubli töötaja kobe pension on ka makustatuna kõvasti üle joodiku ja laaberdaja miinimumist. sinu kirjeldatud olukorda ei mängi välja mitte mingi valemiga.
palju 8. jaanuar 2018 21:56
neid 2100 saavaid pensionäre on? Mõned arstid, juristid ja riigikogulased. Ehk mõned ärimehed ja pankurid kah. Kui kuus on tulumaksu vaba 500 eurot, siis nii ongi. Saad 370 pensioni ja võid saada veel 130 eurot palka tulumaksuvabalt. Ülejäänu läheb maksustamisele. Võta siis nii- või naapidi. Täpselt nagu kõigil teistel. Vahe on ainult selles, et mina olen oma pensioni pealt korra juba tulumaksu ja sots maksud maksnud!
Malle 8. jaanuar 2018 18:33
Noored ,kes te siin kritiseerite pensionäre,ka teie jääte kunagi vanaks või tabab teid raske haigus ,et peate väikesest rahast elama,niiet mõelge natuke!Ükski pensionar ei läheks enam tööle kui saaks normaalset pensioni ,hädaga peavad käima. Paljude pensionid on 300.-euri!?
vaene penskar, 8. jaanuar 2018 19:02
ega siis neid ei kritiseerita, vaid ikka neid rikkuritest penskareid, kel sissetulek üle 1200 ja virisevad.
mallele 8. jaanuar 2018 19:25
miks sa arvad, et noored siin kritiseerivad. Enam kui kindel, et noori mingi penskarite teema ei huvita. Kritiseerivad need pensionärid, kes TAVALIST kehvakest pensi saavad, sest tundub, et nn rikkurpenskarid ei suuda andestada ja ammugi allaneelata seda meeletut "ülekohut", mis neile tehakse, justkui tavapensionäri eelistamise arvelt. Krt, inimene on tegus ja terve, käib tööl saabhead palka kuigi ise pensioniealine, peaks õnnelik olema, aga vingub mingi kaotatud mõnekümne euro pärast. Masendav!
penskar,to mallele 8. jaanuar 2018 20:23
olen sama meelt.Rikkurid kisavad,et peavad vaeseid üleval pidama aga eelkõige peavad üleval eripensionäre, kes nende heaks künkal lobitööd teevad.
kas 8. jaanuar 2018 22:02
mina olen siis hull rikkur, kui mu aasta sissetulek on 11400 eurost enam? Miks ma pean pensioni pealt topelt maksud maksma?

Ebaõiglusest 8. jaanuar 2018 18:32
Ebaõiglane on elus see, et paljudel inimestel on pensionile jäämise ajaks tervis juba nii kehv, et nad ei suuda enam töötada ja peavad elama väga kitsalt. See, et valitsus neid maksuseadusega veidigi aitab, on tänuväärne ja suure sissetulekuga töötavad pensionärid võiksid vait olla või pensionile jääda.
to Ebaõiglusest 8. jaanuar 2018 18:59
EV Põhiseadus ei tunne sellist väljendit nagu osaline töövõime, küll aga on täpselt kirjas väljend töövõimetus. Täna arvab meie koalitsioon, et töövõimetud ei olegi invaliidid ja nende pension läheb KOHE aastatulu hulka, samas osalise töövõimega isikutel see nii pole. Ühed invaliidid mõlemad.
to to ebaõ..... 8. jaanuar 2018 19:27
Vaat see on tõepoolest ebaõiglane ja täiesti absurdne. Paraku võeti see seadus vastu veel reformierakonna valitsemise ajal. Kui ma eieksi, siis minister oli kruuse.
kuidas 8. jaanuar 2018 19:04
valitsus neid aitab? Sellega, et tõstab alles aprillist pensionit mingi 14 euro jagu? Kas see on abi, kui kõikvõimalikud hinnad tõusevad rohkem?
to kuidas 8. jaanuar 2018 19:28
kas siis oleks kergem hinnatõusu taluda kui 14 eurot kuus juurde poleks saanud.
totule 8. jaanuar 2018 19:52
hinnatõus on kordades suurem, lisaks tõuseb keskmine palk rohkem, järelikult tuleb ka raha pensioniteks rohkem, kui penskaritele antakse.
no loodame, 8. jaanuar 2018 20:27
et ravimite ostu korral,paneb riik õla alla ja seda just väikese pensi puhul.
ja 8. jaanuar 2018 22:05
selle 14 euro pealt ma maksan veel tulumaksu ka! Nii et 2.80 kohe maha.
8. jaanuar 2018 18:24
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
oled uhke nime 8. jaanuar 2018 18:34
valinud, tobuAndree, aga olemuselt täielik labasus
labane 8. jaanuar 2018 19:05
on hoopis see reformarist penskar, kes valetamisega külvab vihavaenu.
Riina 8. jaanuar 2018 22:59
Tõepoolest tobuke, Andree. Auväärne professor on Eesti nimekamaid onkolooge, teab kuidas tervist - enda ja teiste oma hoida, mis jobu juttu sa ajad?
kogu tõde ja vale 8. jaanuar 2018 18:19
See, et iive on väike, sündivust on vaja tõsta, tööjõudu ei jätku, on täielik vale, sest maksudega peletatakse inimesi tööturult eemale. Ainuke suur eesmätk on moslemid Eestisse asustada.
hoopis 8. jaanuar 2018 18:31
väikeste palkadega peletatakse eemale.
"Ega" 8. jaanuar 2018 18:14
sel, kel pension 300 ei saa ka palka, mis ületaks nn. "virisemise piiri"
Sellel "aga" 8. jaanuar 2018 17:58
Ma saan aru, et see oli irooniaga öeldud. Aga eks pensionär töötab ikka selleks, et ei suuda normaalselt 300 euriga ära elada. See pole mingi rikkuse taga ajamine. See on üks väljapääs. Aga seegi nullitakse ära. Makske siis kõigile keskmise palga suurust pensi ja asi lahe. Miks ei maksta siis?
mida sul 8. jaanuar 2018 18:32
nullitakse, kas töö eest palka ei saagi? Või on pension koos palgaga üle 1200, et vingud, istu siis 300 eest ainult kodus.
kui sissetulek 8. jaanuar 2018 22:19
on 1100 kuus, siis ei muutu pensionäridel midagi. Kui üle selle, siis maksad tulumaksu rohkem kui enne. Vahe on selles, et pensionärid on oma pensioni pealt üks kord juba kõik riigimaksud maksnud. Senini oli mul palgalt tavaline tulumaksu vabastus, nüüd enam ei ole, sest penss ja palk liidetakse kokku. No ei ole ulmeline matemaatika. Ei ole ka ulmeline sissetulek. Need, kelle sissetulek koos pensioniga on suur, need ei pane seda maksutõusu ilmselt tähelegi. Kuigi pensionäridele lööb see rohkem rahakoti pihta, kui töötegijatele.
Mina 8. jaanuar 2018 17:55
olen ka pensionär ja kui nüüd lugeda neid vingumisi siin,siis peaks hoopis nii olema,et töötaval pensinäril tuleks pension sel aja ,kui töötab,ära võtta.Kui suudab tööd teha ja saab sama palka,mida saab mitte pensionär,siis see ei ole ju õige.Ja veel vingub ka selle mõnekümne euro pärast.Siis on kerge,ei pea midagi muretsema mingi tulumaksu pärast.Kui jätab töö ära,siis jälle pension tuleb.On ju.
Sina, MIna 8. jaanuar 2018 20:34
saad arvatavasti penssi enam kui 300,on ju nii. Keskmine penskar ei saa isegi poolele Eesti keskmisele ligi ja seda koos palga ja pensiga.
minale 8. jaanuar 2018 22:26
ma saan pensioniga hakkama küll. 360 kandis teine. Aga esiteks on ilma tööta igav ja teiseks on ka hea, kui natuke juurde jaksan teenida ja aju päriselt rooste ei lähe mittemidagi tegemisega. Täiskohast ei unistagi, sest olen osalise töövõimega. Seda osalist töövõimet pole peale operatsiooni rohkem kui 1 kord taotlenud, sest leidsin, et see on ebaõiglane, kuna saan ju tööd teha. Nüüd lähen ja taotlen.
Tõesti 8. jaanuar 2018 17:55
Professor kes külvab vaenu
ma arvasin ka 8. jaanuar 2018 18:36
et professorid targemad, aga mida naisterahvast tahta. Kisa tõstavad siin poliitikud, kes opositsioonis, et oma vastastele halba valgust heita ja ise piruka juurde saada, muidu ei tule ju ämma kotte. Pole need virisejad mingid pensionärid. Häbi, emeriitprofessor!
seda vaenukülvamist on ju 8. jaanuar 2018 20:35
ansiplased pidevalt teinud.
Appi! 9. jaanuar 2018 19:29
Inimestel ei ole enam mingit au- ega häbitunnet. Kas emeriitprofessor on süüdi, et sina oled loll, laisk ja saamatu? Need, kes on rohkem panustanud, on ka suuremat tasu väärt!
Sina 8. jaanuar 2018 17:52
Hale penskar ära virise see on õhtulehe vaenu õhutamine
teadja 8. jaanuar 2018 18:30
selge, 8. jaanuar 2018 18:36
siis täidab partei käsku, kindlasti oli kunagi ka ustav kommunist, ega muidu nii kõrgele saanud tõusta.

Olen penskar 8. jaanuar 2018 17:50
Ei virise aga vat nendest tainapeadest aru ei saa kes siin vinguvad noortel peredel palju raskem .Teie penskarid jätke oma hale möla häbi teile.
Öelge, mis on neist 8. jaanuar 2018 17:49
igapäevastest, valitsust siunavatest, artiklitest kasu? Eestlane ei lähe nii kui nii Toompeale enda õigusi nõudma. Nii, et vunki pannakse tasapisi järjest juurde. Küll välja kannatate.
Aga 8. jaanuar 2018 17:41
Siis peaks tõstma pensioniiga , kui inimene ei taha olla pensionil ja ikka tööle kipub.Esialgu 70 aastaselt pensionile, oleks ju ok. Tundub, et ei soovi pensionil olla. See oleks lahendus. Riik saab korralikult kokku hoida pensioniraha maksmisel. Inimene tunneb end vajalikuna, kui saab tööd teha.
kuule aga 8. jaanuar 2018 17:52
Võib-olla peaks maksustama hoopis rohkem ettevõtteid.See on ju ka tööinimestega loodud väärtus,mida saaks maksustada.Pensionäride ja invaliidide maksustamisega riik ära ei ela .
töökäsi on väga vaja 8. jaanuar 2018 18:28
Muidu tuuakse ju pagulasi sisse tööjõupuuduses.
awet 8. jaanuar 2018 18:28
äkki 8. jaanuar 2018 22:35
peaks kehtestama tõeliselt astmelise tulumaksu. Nii nagu on Soomes. Keskerakond ju lubas seda. Riigikogulased peaksid oma palga pealt Soomes maksma 36% makse ja palgale ei olegi siis veel lisasid juurde liidetud. Soomes nimetatakse seda ansiotulu ja liidetakse kokku palk pluss kõik soodustused, nagu majoneesi ostmiseks kulunud raha ja autoliisingud jm taoline. Seal maksavad need, kes rohkem teenivad ikka tõsiselt palju. Meil maksab riigikogulane keskmiselt nüüd 30-40 eurot kuus tulumaksu rohkem. Kas see on õiglane? Pensioni pealt teist korda tulumaksu arvestada aga on loogiline?
Hindadest 8. jaanuar 2018 17:35
Olin Soomes ja praegu Ameerikas. Toiduainete hinnad võrreldes palkadega on Eestis ikka üüratud. Juba poehinnad on mõnedel kaupadel kõrgemad Eestis.
Tom 8. jaanuar 2018 17:56
Soomes käibemaks toidukaupade 14% meil 20%! Tubli Eesti!
Võiks 9. jaanuar 2018 00:20
olla kas 5% aga letis hind ikka sama kõrge,mis 20% juures.
heli 8. jaanuar 2018 17:12
need kes pensonäride kallale läksid need maksku oma suurest palgast pool see aitaks sadasid penskareid
need ongi 8. jaanuar 2018 18:40
rikkurid, kelle pensionäride kallale mindi, tavaline ei kaota midagi, kui töötab, sest sissetulek ei ulatu nii kõrgele.
Sinu kommentaar suunati modereerimisele. 8. jaanuar 2018 20:42
no see oravprofessor küll mingi tavaline pole,kohe kindlasti mitte.Seepärast ka selline ru(i)gamine.Omad oleksid talle kindlasti veel penssi juurde lisanud.
kaotab 8. jaanuar 2018 22:42
ikka küll. Mul mitmed tuttavad õppejõud, veidi üle pensioniea. Õppejõu palk on keskmiselt 1100-1200 kätte, kui sa ei ole professor. Ja lähebki kogu su pension tulumaksu alla. Head õppejõudu sa kahjuks äsja ülikooli lõpetanust ei saa. Rikkuriteks neid ju ka pidada ei saa. Sest nende pensionid ei ole oluliselt suuremad, kui tavainimestel. Samas on mitmed neist panustanud teise pensionisambasse. Ka see summa läheb nüüd uuesti maksustamisele. Seega, just nii, nagu keegi enne kirjutas - aktiivsust ja nutikust karistame maksude suurendamisega. Tegelikult suuri sissetulekuid me aga ei maksusta, sest ega me lollid ei ole, et oma palka maksudega vähemaks võtame. Astmeline tulumaks KE moodi on naerukoht.
karjuv ülekohus 8. jaanuar 2018 17:03
on ka see, et pension on langenud alla miinimumpalka, millega pole võimalik enam isegi vegeteerida.
jah, 8. jaanuar 2018 18:41
langes kohe peale halva nõuka vabariigi kadumist, nüüd elame ju paradiisis mõnede arvates.
pensionär 8. jaanuar 2018 17:02
Need pensionärid, kes on sooja koha peal olnud, need pole muidugi rahul teenivad nad ju kindlasti üle 1200 euri ja pension ka seal 600 - 700euri kuidas sa loovutad need piskud eurod ära, kes füüsilist tööd teinud ei need suuda enam töötada sellise tambiga nagu tööandja nõuab ja vaevalt et miinimumpalkagi maksta soovitakse.
mis asi see soe koht on 8. jaanuar 2018 18:37
kui sina olid külma koha peal ehk kojamees, siis muidugi ei saa palju pensioni oodata. kuidas aju, nõnda palk ja ka pension
sa 8. jaanuar 2018 19:08
oled siis vihmavarjuhoidja või kohvi keetev nõunik suure ajuga :)?
to mis asi see soe koht on 8. jaanuar 2018 21:13
toon sulle kohe ühe külma koha näite.Kaugsõiduautojuhid,kes on kuude kaupa kodust kaugel, saavad enamuses miinimumpalka,pluss lähetusrahad.Lähetusrahade pealt firma makse ei maksa,seega hoitakse palk võimalikult madalal aga lähetustasud kõrgel.Tagajärjeks on see,et töötaja saab puhkusehüvitist,penssi ja ka töövõimetuse ajal miinimumi. See seis rahuldab nii tööandjat ja ka riiki,mitte aga töövõtjat.
See on ainult üks näide aga töötajaid on selliseid tuhandeid ja mitte ainult transpordi alal.
to:sa 9. jaanuar 2018 19:32
Ei ole ei üks ega teine. Aga olen usinalt õppinud, ennast pidevalt täiendanud ja kvalifikatsiooni tõstnud! Mida soovitan sinulegi!
Tom 8. jaanuar 2018 16:52
Pensionitel on ammu 10 kordne "kriips vahel".Ei usu, et professor seda ennem ei teadnud? Statistakaameti andmed pole veel salastatud.
professor kuulub Reformierakonda 8. jaanuar 2018 18:03
Seepärast uus kisaja jälle leitud! Pension ja mitu töökohta, Tartu Volikogu liige, reformar ju! Tean, mida räägin!

Lugeja 8. jaanuar 2018 16:50
Rikkamad tööealised peavad maksma rohkem maksu, et toetada vaesemaid, aga rikkamad pensionärid ei pea? Mis püha lehm see pensionär siis on? Oleks maksutõus ka märkimisväärne, et selline hala. Kui inimene saab kõrgepalgalist tööd teha ka pensionieas, peaks ta tänama õnne, mitte kaeblema mõnekümne euro pärast. Kõrgepalgalisel on lisaks ka pension suurem kui teistel, kes samuti elu aeg tööd tenud.
Näiteks 8. jaanuar 2018 16:49
pensionär Aadu Must küll ei virise,et saades palka riigikogust ja palka Tartu volikogu esimehe koha eest nüüd peale maksu muutusi vaeseks jääks,kuigi maksab tulumaksu märgatavalt enam.
oh 8. jaanuar 2018 16:42
No ma hakkan juba tiitlites ka kahtlema, erinevate pensionäride vahel on olnud kriipsud ! kogu aeg
ja saavad olema ka tulevikus.
8. jaanuar 2018 16:42
Vahe on veel vahe selles, et töövõimetupe nsionilt võetakse maksu aga töövõimetoetuselt ei võeta. Põhimõtteliselt on üks ja sama.
Ida 8. jaanuar 2018 18:05
Jah just,abikaasa on töövõimetuspensionär ja kaotab üle 40 euro.
Täielik ülekohus.Kui kellelegi on see prügiraha,siis talle on see suur kaotus.
ei tea, 8. jaanuar 2018 18:46
mis töövõimepension on üle 500? Min. ületava palgaga töötajatel ju ka võetakse. Kui nüüd arvutada, et tulumaks on vist 20 % ja 40 võetakse maksuks, siis tema töövõimetuspension peab olema vähemalt 700.
Ida 8. jaanuar 2018 20:29
Töövõimetus pension ei ole tõesti üle 500 .on üle 200 *20%.Häda on selles,et sõna pension on sees ja seepärast arvestatakse sealt ka tulumaks.Oleks töövõime toetus,siis läheks toetuste alla ja poleks tulumaksu vaja olnud maksta.Põhimõtteliselt on see invaliidsus nii ühel kui teisel juhul.
ega 8. jaanuar 2018 22:45
kesikud sellest aru ei saa. Ajumaht on piiratud.
aga peabki tõmbama 8. jaanuar 2018 16:41
sest rikkad ja ilusad ei saagi autsaiderite, alamapalgaliste ja äpudega ühe joone peal olla. Vahe vahele ja punkt. Selliset asjadega uuenev keskerakond juba ei naljata.
ei 8. jaanuar 2018 22:46
naljata jah. Riigikogule ja kõigile teistele 4 keskmist palka ja enamgi veel. Ning maks suureneb kuus 40 eurot.
Ei saa aru 8. jaanuar 2018 16:38
Kas EV-s pole ühtegi raamatupidajat või juristi, kes neile penskaritele selle tulumaksuasja ära seletaks. Kaua võib jahuda selle teema ümber. Ole õnnelik, et oled terve ja tugev ning tööl käia ja teenida.
vana kesikust penskar 8. jaanuar 2018 16:46
seitsekond aastat tagasi olin õnnelik, et jõudsin pensionini välja pingutada, nüüd on see õnn kadunud ja otsin võimalust kusagilegi tööle asuda, sest muidu tuleb lusikas nurka visata. Keskerakond lik hoolivus on, peale valitsusse pääsemist, asendunud laiapähjalise maksutõusuga.
Pole 8. jaanuar 2018 18:27
sa midagi vana kesikust penskar. Reformi palgaline troll oled, et kesk-i laimata. See ju teie valimispeogramm - laimamine. Muud te eioska. Vastik on juba ammu!
kas siis 8. jaanuar 2018 18:50
polegi makse tõstetud?
need kisajad 8. jaanuar 2018 18:50
ei ole ju penskarid, vaid partei palgalised kommenteerijad.
noo 8. jaanuar 2018 16:23
mida siis lastega pered peavad tegema, kui pensionärid ei tule 400-500 eurise sissetulekuga toime? Paljukest seda Eesti keskmist palga saajaid on? Valitsuse süü on see, et EL ees soovitakse end parematena näidata. Samas mõistlik oleks reaalset olukorda näidata ja astuda reaalseid samme vaesemate aitamiseks. Näiteks energiavaeguse direktiivi vastuvõtmine. Isegi Lätis on energiale olemas nn. sotsiaalsed hinnad vaesemate jaoks. Toiduainete käibemaksustamine täie rauaga toimub vaid paaris EL riigis ja üks neist on Eesti.
8. jaanuar 2018 19:03
Siit järeldus Riigi kama kaks,Lapsed on su isiklik mure,niikaua kui need lapsed muutuvad maksumaksjateks,siis on riigil hea meel Seega,mitte sünnitadagI! Aga paljud vorbivadki lapsi,et nende toetusest elada Pole neil häda midagi Tehke tööd ja nähke vaeva,et jõuaksite ka pensionäride sekka Eks siis näe,mis laulu kiunutew
Minni 8. jaanuar 2018 21:18
kõikse õigem on teha lapsi vähemalt kolme mehega,kõik maksavad.
Epp Perälä 8. jaanuar 2018 20:00
Kus kohast sina kullake vötad,et pensionäri sissetulek Eestis on 400-500 euri?Mina saan 26 aastasest "neuko"-aegasest tööst kätte 277,47 e.Olen nii önnelik,et "elutöö" on kandnud vilja.Annatko minu surmajärgseks tuhastuseks 1 euro?Tänan.Kui mul ei ole kirsturaha.Ei viitsi viriseda.
austatet proua Epp 8. jaanuar 2018 20:53
aga 26 aastat tööstaaži ongi väga vähe. Teie neuko ajal mindi 18-19 aastaselt tööle, 55 oli naistel pensioniiga. 36-37 aastat staaži peaks tulema seega kokku ilma lasteta. Nii et Te pole sugugi tüüpiline neuko pensionär.
Tõesti 8. jaanuar 2018 16:23
Ärge pensionäre kottige neil on ju vaja aidata oma lapsi ja lapselapsi,kes ei saa ei taha tööl käia
8. jaanuar 2018 16:38
puuetega inimeste kottimine on normaalne, kui neil toetused on ära võetud?
juhterakondlane 8. jaanuar 2018 16:48
kes ei tööta see ei söö,ega uljalt tantsu löö.
Lasuta lõunad on täna vaid aadelkonnale
to / 16:38, 8. jaan 2018 8. jaanuar 2018 21:35
Suurem osa invaliide on selle puude ikka väga kergelt saanud.Arstid on seda isegi lausa pakkunud,oma kümme aastat tagasi.
Ja mitte ainult meil,isegi Krimmis, endises Ukrainas oli neid sante lausa külade kaupa.Tööd ju polnud,seepärast püüti kuidagi ära elada.
Endalgi ka selline mitteravitav tõbi igakuiselt läheb ca 80 ravimitele aga toetust saan 12.
Epp Perälä 8. jaanuar 2018 20:13
Olen kasvatanud ja toitnud lapsed.Mees löi mulle uue näo ja keha rusika abil,Abielulahutus kestis 5 aastat.Ei ole saanud mingit rahalist ega psyyhilist tuge kusagilt.Alimendid olid täielik nali.Olen peaaegu 70 aastani andnud kasvöi viimase "penni" lastele ja lastelastele.Mind ei saaks "kottida".Eks ole Töesti?

Kuulge inimesed! 8. jaanuar 2018 16:22
Asi ei ole ju ainult pensionites ja võimalikus,enamsaadavas, 64 euros.Tõuseb ju kütuseaktsiis,uued teedemaksud veoautodele .Juba enne maksid ettevõtted raskeveokitelt maksu.Lugege "Virumaa Teatajast" Oleg Grossi juttu.Seoses nende kahe eelnevaga tõusevad kõikede toidukaupade hinnad.Ega siis ettevõtja,näiteks Grosski,kütte- ja veokulusid enda kanda jäta.Siis on ta ju varsti pankrotis ja teine helikopter jääb ka ostmata.Selle suure,võimaliku, võidu ,64 eurot,maksate juba ühe või paari kuuga riigile tagasi.Kui tõusevad hinnad,tõuseb ka käibemaks.Asi pole kaugeltki ainult tulumaksus .
8. jaanuar 2018 16:39
Kõik väljaminekud kasvavad ka neil, kes elavad allpool vaesuspiiri, kes peavad 140 euroga kuus tööl käima ja igal pool mujal
lõpetage ving 8. jaanuar 2018 16:50
ja võtke teatavaks, et vaid keskerakond aitab.Andke sellele erakonnale aega muutumiseks ja ka teil tekib võimalus Imet tabada.
vaesed ei vingu, 8. jaanuar 2018 21:37
ainult oravad ja eripenskarid,rikkurid.
palun selgitust 8. jaanuar 2018 17:20
endise raamatupidajana küsin,mida tähendab ettevõtjale kulud enda kanda jätta?Riik nõuab aastabilanssi, mille tulud ja kulud peavad klappima. Meeldib see või mitte, aga kõik maksud lähevad hinna sisse ja maksutõusud tõstavad tarbija hindu.
Selgitus...17.20-le 8. jaanuar 2018 18:57
Kui ettevõtja jätab suurenenud kulud ettevõtte kanda ja hindu ei kergita,siis suureneb ettevõtjal kahjum ja kasum väheneb. Ja väheneb ka dividendide väljamaksmise võimalus,kui just sularaha ei liigu ja dividende polegi vaja maksta.Ega siin muud keerulist polegi.Vaadake aastaaruandeid.Palju neid äriühinguid on,kes dividende maksavad.Vähesed. Ja palk,mis makstakse,ei võimalda iialgi sellist eluviisi nagu elatakse.Tähendab,liigub sularaha,mis aruannetes ei kajastu.Vaat nendega peaks Maksuamet tegelema.
A 8. jaanuar 2018 15:58
Õige jutt -pensionäre ,käigu nad tööl või mitte ,kottida ei tohi ! Rakendame parem tõelise astmelise tulumaksu
aga siis 8. jaanuar 2018 18:54
need töötavad penskarid hakkavad veel suuremat kisa tegema :).
Tuuletõmbus 8. jaanuar 2018 19:07
Kannata, kuni ükskord ise penskariks saad, siis tõuseb sinu seakisa kohe taevani.
kannatale 8. jaanuar 2018 19:46
ma olengi penskar väikese pensioniga.
mida sa siis siin lällutad, 8. jaanuar 2018 21:40
väikese pensi saajad on ju vagusi,ainult professoriprouad võtavad sõna.
no 8. jaanuar 2018 22:51
ikka veel mõni ei adu, et pensionide pealt on üks kord juba kõik maksud makstud.
Tere 8. jaanuar 2018 15:56
Kui juba tööl käivad pensionärid räägivad,et nad enam toime ei tule siis mida pead tegema need ehk suur enamus kellel pension 300-400 ja tervise, vanuse või muul põhjusel pole võimalik uuesti tööle minna?Aga loomulikult me sellest ei räägi. Tore ju et "eestil" hästi läheb?
A 8. jaanuar 2018 16:04
Nendest pole jah ,eriti kombekas rääkida -äkki saab Putin teada
mmm 8. jaanuar 2018 17:36
Mida rohkem inimene teenib, seda rohkem ka kulutab. Inimesed, kes teenivad tuhandeid kuus, ütlevad ka, et nemad ei tule välja.
oot 8. jaanuar 2018 15:54
Kas ikka praegu? Aga need va eripensionärid, kes krabasid riigikogust ja mujalt endale eripensionid?
8. jaanuar 2018 16:26
Kisa tõstavad rohkem need, kellel kõrge pension või mingi eripension. Äkki muutusid nad meeletult vaesteks et ei jaksa enam saiapätsigi osta. Mida teevad siis need kes elatuvad ainult 350-400 eurosest pensionist illest läheb maksudeks pool ja teisest poolest veel pool rohtude ostuks
Lp. dr . Everaus 8. jaanuar 2018 22:38
Lp. reformierakondlane dr. Everaus, kas Teil piinlik ei ole?
Maali 8. jaanuar 2018 15:43
Pensionärid peavad siis koju jääma, on selle valitsuse mõte.
A 8. jaanuar 2018 16:02
Kas kisa on põhimõtte pärast või näpud põhjas ? Palju neid töötavaid pensionäre siis on ja palju nendest rahaliselt kaotab ???
8. jaanuar 2018 16:41
olematu hulk, aga nad on kogu elu privileegidega harjunud eliitpensionärid.
Maša 8. jaanuar 2018 17:00
Ja see mõte on selleks, et tuua võõraid rohkem sisse-põhjendusega, et töökäsi on vaja. Tsirkus, täiega tsirkus.
jäta nüüd,tüdruk 8. jaanuar 2018 21:46
neid võõraid on Eestis kõik kohad juba täis,need on aga ukrainlased ja räägivad vene keeles.Kõik Eesti laevaehitustehased on neid täis. rääkimata maasikakorjajatest.Isegi Saaremaal on neid.