Eesti uudised

VIDEO | ARHITEKTUURIAJALOOLANE: Maarjamäe memoriaali lammutamine on uskumatu barbaarsus, see peab säilima!

Denes Kattago, 8. jaanuar 2018, 12:00

108 KOMMENTAARI

l
lugeja/ 9. jaanuar 2018, 20:05
tehku raiped ,mis heaks arvavad,peaasi et ei nuta..
m
Maha/ 9. jaanuar 2018, 18:39
Maha lammutada nii kolehall-linnahall kui punamonument Maarjamäel. Mõlemad väga koledad ja kannavad okupatntide ideaale.
m
maha lammutada/ 9. jaanuar 2018, 19:47
Toompea "
maha lammutada KÕIK MÕISAD
r
Raudteele kruusa :) / 9. jaanuar 2018, 17:47
Rail Baltic vajab kruusa, õnneks on meil massiliselt okupatsiooni monumentisid :)
k
Kõik okupatsiooni monumendid kruusaks!/ 9. jaanuar 2018, 17:43
Punamonumendi taastamine ohvrite raha eest oleks mõnitamine.
o
ohvrid ammu mullas, ohverdajad aga kullas/ 9. jaanuar 2018, 19:48
ja Brüsselis piinlemas .Kühveldamine on kole raske.
o
Okupatsiooni monumendid kruusaks/ 9. jaanuar 2018, 17:37
Puhkamas võib ka mujal käia, selleks pole vaja okup monumenti.
Karin Paulus ja teised reeturid kummardagu kodus oma isiklikku monumenti kui tahavad,
aga eesti rahval pole seda rämpsu vaja. Oli Ansip mis ta oli, aga selle neetud punaokupandi võttis maha. Olek pidanud kõik maha võtma!
r
rhs/ 9. jaanuar 2018, 16:36
Selle arhitekti lõust on sarnane ühe NKVD mõrtsuka ja küüditaja lapselapse omaga. Kas kurjategijatest okupantide mälestusmärgi kaitsja koht on ikka vabas Eestis?
m
Matu/ 9. jaanuar 2018, 09:29
Saksa okupatsiooni ajal matsid sakslased Maarjamäele 3000–4000 sõdurit, nende hulgas ka 1941. aasta juulis bolševike haarangul maha lastud eesti lendurid, mitu metsavenda ning Erna rühma sõdurid. Enne seda kaevasid sakslased välja kõik punaväelaste laibad ning ka kirstud puidujäätmetega ning viisid teadmata kuhu.
1944. aastal, pärast Moskvas väljaantud Nõukogude võimuorganite korraldust Saksa vägede poolel võidelnud ja langenud sõjaohvrite haudade likvideerimiseks, tasandati kalmistul olnud hauatähised. Likvideerimise aluseks oli 1942. aasta 1. aprillil välja antud NSV Liidu Riikliku Kaitsekomitee määrus № 1571 vaenlase kalmistute likvideerimisest Nõukogude Liidu linnades.
Maarjamäe memoriaali rajamisel 1970. aastatel pandi toime hiiglaslik hauarüüstamine. Juhuslike pealtnägijate sõnul jäid punamemoriaalile ette tuhandete Saksa sõdurite hauad; ära viidi hulgaliselt skelette, kolpi, mundrijäänuseid, pandlaid ja kiivreid.[3]
l
LIDLi/ 8. jaanuar 2018, 23:34

p
Pole/ 8. jaanuar 2018, 23:01
Sellest Pirita rajoonist kunagi aru saanud. Ausammas mingile mõtetule langevarjurile, kes polnud eestlanegi. Punaarmeelaste põgenemise säilitamine, kuigi Maarjamäe memoriaal oli algselt rajatud ikkagi Eesti ajaloo sündmusi kajastavaks mälestusmärgiks, mille NL liit muidugi ümber kohendas. Miks Eesti ei kohenda seda tagasi algseks ja miks on mingitele põgenevatele punarottidele vaja seda säilitada?
m
mis teha mis teha/ 8. jaanuar 2018, 20:29
k
Klio/ 8. jaanuar 2018, 19:54
Kuhu mu kommentaar jäi....
p
pole hullu....kõik müügiks!/ 8. jaanuar 2018, 19:37
peagi minnakse ka Lauluväljaku kallale, ammu liikunud mõtted helgetes peades, loe ärimeeste peades, et Lauluväljaku peaks linnast ära toimetama, kas magusamat kohta veel leiduks kui Maarjamägi ja Lauluväljak?
s
9. jaanuar 2018, 17:38
siis ongi Maarjamäega ots lahti tehtud ja esimesel võimalusel lennatakse Lauluväljaku kallale, globalistide hambad juba sügelevad.
m
maarjamäe memoriaal / 8. jaanuar 2018, 18:43
viiakse nagu tavaks saanud,kaitseväe kalmistule pronksplönni kõrvale.
a
arvamus/ 8. jaanuar 2018, 18:28
see memoriaal seal maarjamäel oleks ülikena, lumivalgena, rohelise muru taustal. Nii nagu ta algselt oli. Võimas. Ausammastega võitlevad ainult väga rumalad inimesed.
o
Obeliskist/ 8. jaanuar 2018, 19:18
Jääretkega on seotud ainult obelisk, mitte kogu see hilisem nõuka-aegne jama seal. Rääkige õigetest asjadest!
õ
õigetest või mitte/ 9. jaanuar 2018, 08:39
Maastikuna on see ju absoluutselt kena ja õhuline koht! Ja sellisena see peakski säilima. Ehitusmaterjali oma losside jaoks on rikkurid ju juba saanud nii Narva mnt paekivihoonest kui KUMUle ette jäänud vahtkonnamajast. Kui Eestis maha lammutada kõik võõrvõimude ehitatu, peaks Tallinna vanalinna maani maha tõmbama. Nii või?
m
matsu/ 9. jaanuar 2018, 08:43
See on moskva vale, et see lammutada tahetakse, siiani on jutt vaid inimestele ohutuks muutmisest, sest see laguneb ja variseb. Punamonumendi taastamine aga ohvrite raha eest oleks mõnitamine.
o
ohutuks saab muuta ainult siis/ 9. jaanuar 2018, 19:49
kui ta on maapinnaga tasa.
m
matsu/ 9. jaanuar 2018, 08:41
a
Andree/ 8. jaanuar 2018, 17:53
Seal ju veel hulga riste Hitleri fashistide armee jäänustele,vöiks need hävitada. Kommunistide kuritegude eest on ju vastutavad veel elus vanad kommunistid, Arnold Rüütel, Marju Lauristin, Jaak Allik, Siim Kallas jne. jne. Eelköige on vaja midagi Nürnbergi sarnast.
p
8. jaanuar 2018, 17:40
Punaparteilaste võim hävitas eestis kõik lossid ja kirikud, miks peaks siis säilitama nende heaks midagi,kes on eesti rahva kallal kohutava genotsiidi toime pannud, süütud imikud, naised,lapsed, vanurid, kodud ja perekonnad hävitanud, ja ivanoova toetab selliseid.
m
mees/ 9. jaanuar 2018, 18:02
Peale vabadussõja lõppu asus noor Eesti vabariik lammutama neid mõisasid ja losse, kelle peremehed põgenesid hirmust oma ajaloolisele kodumaale. Uuele Eesti Riigile oli vaja ehitusmaterjale teede ja uute hoonete ehituseks.

k
Klio/ 8. jaanuar 2018, 17:32
Kindlasti tuleks maha lammutada ka nõukogude aja jäänuk Laululava ja Rahvusraamatukogu!
s
Stenbocki maja ka/ 9. jaanuar 2018, 19:51
see Ajalooline maja Pirita teel karjub ka lammutamise järele.
Russalka itkeb kirka ja buldooseri järele.
Maja,kus ENSV ajal oli restoran ja nüüd Elava Vee kpgudus, tuleks ka lammutada . See va EW aegne lpbudik.
Julgesti, vennad leninlased,tööle "!
v
8. jaanuar 2018, 17:31
Viigugi siis need ivanoovid see kole monstrum Kohtla -Järvele tuhamäe otsa või sinna kaevandusse ja ongi neil rahu majas, tehku seda ivanoovide raha eest, aga sinna Maarjamäe ajaloolisele jalamile on muudki kaunist ja eesti rahvapärast paigutada.
k
Kõik lammutamisele/ 8. jaanuar 2018, 16:37
Alustame siis Vanast Tallinnast, kui saksa linnast, siis kõik kirikud ja linnused, siis Kadrioru loss, kindlasti Stenbocki maja, kogu Mustamäe ja Lasnamäe tervikuna - küll leiame veel...
k
kõõga/ 8. jaanuar 2018, 16:28
Kuulasin seda naist ja minust on ta poolearuline nagu Lobjakas. Ägas midagi erinevates ajalookäsitlustes.
x
xxxx/ 8. jaanuar 2018, 18:38
Ja selle naisterahva arust võib kõik hiied ja metsad maha võtta ning eurodeks vahetada.
k
Karin/ 8. jaanuar 2018, 21:22
Mis mõttes? Lõhkumise asemel võiks lihtsalt muru niita Maarjamäel.
o
on/ 9. jaanuar 2018, 01:07
hoopis Urmasel häda et Kaja käest ära sai ja nüüd vaja midagi hullu välja mõtelda, ikka vene ohu peale mängitakse vana plaati aga kes minevikku ei mäleta, see elab tulevikuta.
l
Lihula punane kraana/ 8. jaanuar 2018, 16:21
"NAŠE DELO PRAVOE" reinsalu...
o
ootame/ 8. jaanuar 2018, 16:08
ikka niikaua, kui mõni jalutaja seal jala murrab või obelisk kellelegi kaela kukub
a
a/ 8. jaanuar 2018, 15:28
igasugused kommunistlikud jäänused tuleks likvideerida. seda enam kui sovjetid vinguvad
j
jah, ÕIGE/ 9. jaanuar 2018, 19:53
KÕIK,kes on sündinud ajavahemikul 1945 kuni 1991 .LIKVIDEERIDA !
Nende lapsed ja lapselapsed Kaput Machen.Elagu stalinlik eestlus"
m
Maa Mees/ 8. jaanuar 2018, 14:55
Tehke sellega mis tahate, aga minu (maksumaksja) raha eest seda remontima ja hooldama ei hakka.
e
EESTLASED/ 8. jaanuar 2018, 15:05
Eesti riigi VAENLASTE - nõukogude võimu PÄRANDIT, meie EI TAHA säilitada!
u
Uskumatu ajalugu, ei teadnudki/ 8. jaanuar 2018, 15:14
Ja nii jube mõttetu lugu, võõrad võimumängud eestlaste maal ja merel.
t
8. jaanuar 2018, 16:17
Tehke mis tahate, aga sind ei tasu ka haigekassa (s.t minu maksumaksja) rahadega ravida, sest sa oled elanud nõukogude korra ajal või oled nõukogude korra ajal elanud inimesest sündinud järglane.

v
vähk/ 8. jaanuar 2018, 14:38
ei hoopis mode on see mõnus laululind
h
Hauarahu/ 8. jaanuar 2018, 14:30
See on ju ärimeestele ihaldatud väga hea kohaga maa, kuhu lukselamuid peale ehitada. Arvestagu sellele, et sinna on maetud inimesed ja haudade peale ehitamine lõppeb kurvalt!
m
Mutt/ 8. jaanuar 2018, 15:01
Anna mulle ka teada,kes sinna maetud on...Otsisin teavet,aga ei leidnud....
r
rauaroobert/ 8. jaanuar 2018, 16:05
sinna on maetud jevgeni nikonov, kes puu küljes ära põletatud sai
t
to Hauarahu/ 8. jaanuar 2018, 18:45
Sul on õigus. Näiteks NSVL muudkui ehitas. Elumaju koole, staadione, tööstusettevõtteid j,n,e, Eriliseks geniaalsuseks loeti see, kui õnnestus saksa sõdurite haudadele rajada mingi üldkasutatava kuivkemmergu
Ja kuidas see lõppes? 1991.a. läks suur ja vägev "igaveseks ajaks loodud murdmatu liit" otse ajaloo prügikasti.
o
Odin/ 8. jaanuar 2018, 14:25
See punavõimu sümbol peaks maamunalt kaduma, aga enne kui see Reisalu poolt väljaüteldu üldse teoks saab, ja kas teeglikult seda üldse tahetaksegi, jõutakse see monstrum muinsuskaitse alla võtta. Nii nagu seda tehti okupantide poolt anastatud riiki Moskva olümpiamängude korraldamise ajaks püstitatud Vladimir Iljits Lenini nim. Tallinna Kultuuri- ja Spordipaleega. Jäi ju omal ajal (1928) ka Aleksander Nevski katetraal koos oma sibulakuplitega Toompeale, sest Riigikogu ei suutnud toona, ega ka kümmekond aastat hiljem vastavat eelnõud heaks kiita. Ei tasu nüüdki loota, et Vene võimu vaimsetest ja astraalmaailma sümbolitest lahti saadakse. Aga ei. Okupatsioonide Muuseum muutus mittemidagiütlevaks Vabamuks ja seda vaatamata eestlaste avalikkuse vastuseisule. Pigem võiks Urmas Reinsalu teha otsuse, mille tulemusena moodustis IRL lahkuks tänasest valitsusliidust, mille liikmeteks on Eesti Wabariigi kukutajate järeltulijad. Ega käbi kännust kaugele kuku"
g
n
8. jaanuar 2018, 14:15
no vot .. ei saa aru miks ,, mõned,, soovivad Eesti rahva ajalugu hävitada- no miks? Arvate tõesti ,et näitate sellega suurt Eesti meelsust?.. no ei usu!
j
jajah/ 8. jaanuar 2018, 14:02
Teheke aga uus ausammas asemele, muidu on oht, et lapsed saavad veel korralikult koolis süüa ja lasteiaia katus parandatakse ära! Ja hoidku sellest, kui veel mõnele vähihaigele peaks veel raha jatkuma - seda ei tohi kohe kuidagi lubada.
Eesti elu edendamiseks on ausambad absoluutselt kõige vajalikumad asjad!
i
8. jaanuar 2018, 13:56
Iga võim üritab aina lammutada juba kiviajast saati
i
Ilus koht/ 8. jaanuar 2018, 13:50
See pole nõuka , noori ei huvita see nimi.See on ajaveetmise paik ja paljud fotograafid käivad seal reklaampilte tegemas.Jätke nõuka templiga märgistamine, tehke kompleks korda (raha igasugu jamale ju jagub)noortele vaba-lava- imeline koht ajaveetmiseks.
k
Karl/ 8. jaanuar 2018, 15:03
See tuleks kohemaid lammutada kui võõraväe ja okupantide võlts sümbol...
p
pole kahtlust/ 8. jaanuar 2018, 13:47
Säilitada? Selline õudus? Ei ole vaja. Aga kui juba kisa on tekkinud lammutamisest, siis ümmargune KINDLASTI säilitab.
p
punane/ 8. jaanuar 2018, 13:55

j
joe1/ 8. jaanuar 2018, 13:45
Kas need, kes siin soovitavad lammutada, on ise kunagi midagi ehitanud? Täiesti oma kätega. Või istutanud mõne puu? Mis jõud see ajab kõike vihkama ja lõhkuma?
Ise olen aidanud ehitada maja, istutanud metsa. 80-ndate keskel EÕM-s olin nn linnamalevas ja üheks korrastamise objektiks oli ka seesama memoriaal. Mitte kunagi ei vaadanud seda kohta kui mingit punarämpsu, vaid kui ühte omapärast arhitektuuriobjekti.
Neile, kes soovivad kõik maha lõhkuda - enne oma järjekordset vihapurset ja halvustamist palun mõelge sellele, et nii kõnealuse, kui ka muud teile ebasümpaatsed objektid on valmis saanud tavaliste inimeste tööjõuga. Me ei saa neid objekte panna vaid vastava ajastu ideoloogiat kandvasse kontektsi, neis on meie lähedaste ja tuttavate töö, vaev ja tervis. Neid toonaseid ehitajaid ei pruugi enam palju elus olla, aga mälestused elavad edasi nende lastes. Mõnedele neist läheb rohkem, mõnedele vähem korda nende eellaste töö ja vaev, aga fakt on see, et mõte lammutamisest riivab päris paljusid.
l
8. jaanuar 2018, 16:24
Lõhkuma ajendab "NAŠE DELO PRAVOE"-mentaliteet,
s
Sammas komunistiilsetele ttõbrikutele/ 8. jaanuar 2018, 13:40
Samba ots teravaks ja vana punakoonlase kombe kohaselt kommunistid sinna otsa istuma.
n
Nõus/ 8. jaanuar 2018, 13:35
Kindlasti ei tohiks lammutada, see on meie maastikuarhitektuuri pärl! Esimest korda külastasin seda lapsena viiendas klassis ja see mulje oli vapustav. Milleks see püstitatud oli meelde ei jäänud aga maastiku ruumiline mulje jäi mällu.
Hilisemad ausambad, eriti nn vabadussammas (rahvasuus - vabaduse haud) on Maarjamäe kompleksiga võrreldes äpardused. Pärsi viisakas on parvlaeva Estonia mälestusmärk, aga kahjuks liiga sarnane "Elu tee" mälestusmärgiga. Maastikuarhitektuuriliselt Eesti parim asi.
k
kodanik/ 8. jaanuar 2018, 13:26
Ainult mälesrusammaste alal ollakse meistrid,....
t
Tuuletallaja/ 8. jaanuar 2018, 13:31
Ilu on vaataja silmades ja segadus hinges
m
Maha see punap**k/ 8. jaanuar 2018, 13:21
Millal ekskavaator tööd saab alustada?
e
eks ju/ 8. jaanuar 2018, 13:47
Vene võim samuti nii arvas ja nt hävitas Kopli kalmistu
m
maamees/ 8. jaanuar 2018, 13:10
Ärge käituge nagu nõukogude võim omal ajal,lammutades kõik vabadussambad.Laske sellel memoriaalil seal olla,kuni püsib koos.
e
eestlane/ 8. jaanuar 2018, 13:17
s
see on nii kole,/ 8. jaanuar 2018, 13:18
maamees arvab, et kuni püsib, las olla. Vot ta eriti enam ei püsigi, osa kive on ära varastatud, osa tööd on tuul ja mereniiskus teinud. SEE KOLETIS TULEKS KOHE LAMMUTADA. Sõidan sealt iga päev mööda aga sinnapoole, kus koletis on, ei taha vaadata.
s
Slava KPSS/ 8. jaanuar 2018, 13:18
Kuidas rohkem meie rahvast ja riiki mõnitavaid sambaid seda uhkem 5-ndal kolonnil. Midagi pole uut siin ilmas.
t
Tramvai/ 8. jaanuar 2018, 13:21
Oleneb kus peatusest asjale vaadata
o
Okupatsiooni monumendid kruusaks / 9. jaanuar 2018, 17:50
Punamonumendi taastamine ohvrite raha eest oleks mõnitamine.
o
O tasand/ 8. jaanuar 2018, 13:09
Tuleks jätta jah,sest Inimene peab olema valvas (tähelepanelik9)ega isahane tea,kogu aeg peab vits peos olema.Jälgige meie parteisid,nende tegevusi ja kes kellega käib,sest ärgates võib juba kommionu vagunitega kohal olla.
r
Russofoobidele/ 8. jaanuar 2018, 13:08
Ei ole need kommunistid nii halvad ja Venemaa nii vallutushimuline midagi. Ja sõdurid võitlesid enamasti vabaduse ja vabastamise nimel. Fakt on see, et just tänu slaavlastele võideti II MS ja hävitati fašism.
s
Stepan/ 8. jaanuar 2018, 13:14
Sõdur võis oma arust politruki vabaduse eest võidelda enne kui aru said.Miks politruk jooksis algul sõduritel relvaga ees ja peale sõduri arusaamise muutumist tagapool relvatoruga sõduri kuklas?
s
sul vist haigus ligi/ 8. jaanuar 2018, 13:19
mine teki alla, pane viinasokid jalga.
s
Stakan/ 8. jaanuar 2018, 13:29
Ja bez pol liitra ne....
v
vähk/ 8. jaanuar 2018, 14:36
kellele seda suurt võitu nii väga vaja oli peale vasjokkide?
v
võitu oli vaja kogu maailmale/ 8. jaanuar 2018, 19:49
....et kõrvaldada Hitler, maniakk ja psühhopaat!
n
näh/ 8. jaanuar 2018, 20:36
kui ausalt siis lausa huvitav lugeda seda mak.aagikarja kriiskamist.Ainus millest ma siiamaani aru ei saa - kas need on tõesti eestlased?Kui nii siis see praegune valitsev klikk on neile hea küll.
i
Irf/ 8. jaanuar 2018, 16:47
Vabastajad lähevad koju, mitte ei jäöä viiekyymneks aastaks võõrriikide territooriumile passima, nagu Baltimaades ja Ida Euroopas tehti. Meile veeti veel vatbnikke lisakski. Saksamaal ja Poolas ja nii edasi aga olid okupatsiooniväed kogu aeg sees, et ei peaks kauge maaa taha vedama, nagu siis, kui Ungari ja Tsehhoslovakkia tahtsid oma rada käia. Nii, et sovakid pole vabastajad, vaid okupandid ja agressorid, kes Adolf Hitleriga kuni 1941. aastani liitlassuhetes olid!
a
ajalugu on karm/ 8. jaanuar 2018, 17:52
Slaavlased on väga halva maiguga sõna. See tuleb tõenäoliselt rootsi keelest(slav=ori), sest varjaagid olid esimesed venemaa valitsejad ja nimetasid kohalikku rahvast orjadeks.
Aga ,muidu rumal jutt,et tänu salaavlastele ...
m
mees/ 9. jaanuar 2018, 18:22
Õpi ajalugu! Stalini idee oli terve Euroopa vallutada. Tema arvestus oli, et Saksamaa alistab esmalt Euroopa ja Inglismaa ning kui saksa armee on piisavalt kurnatud siis asub tegutsema, tema Suur juht ja õpetaja. Hitler sai teada Stalini kavandatavast operatsioonist Grom, ning lihtsalt ei olnud muud varianti kui rünnata. Soovitan kuulata Hitleri kõnet peale NSVLi ründamist. https://www.youtube.com/watch?v=ikgf9Ea2sQw
s
sa/ 11. jaanuar 2018, 17:51
oled küll pimedusega löödud või lihtsalt punane kommunist

l
Ltn.Dub/ 8. jaanuar 2018, 13:05
Kõverkaela Jussist punase kraanaga oleks kindlasti abi.Võtkem Lihula rahvas ka appi.
i
Irf/ 8. jaanuar 2018, 13:00
Aga kui selle vemba peale kirjutada ilusate punaste tähtedega: "Stalin, vana koeras...!" kas siis on arhitektuuriloolane rahul?
m
matsu/ 8. jaanuar 2018, 12:54
Arhitektuuriajaloolane võtab sõna juhindudes venemaa propagandast. Pole ju olnud mingit kava see lammutada! Küsimus on selles, et kivid inimestele pähe ei kukuks ja okupantide mälestusmärgi renoveerimine okupeeritud rahva rahade eest on suht sobimatu. Küsimus oli vaid ohutuse tagamiseks midagi tegemisest. Põhimõtteliselt võiks ju ka piirded ümber teha ja las laguneb edasi.
k
kass/ 8. jaanuar 2018, 12:52
sinna peaks hakkama kommuniste matma
s
Stepan/ 8. jaanuar 2018, 13:24
Miks ka mitte, peale maailmasõda
p
Puukallistajatele/ 8. jaanuar 2018, 12:50
Maarjamäe kallas lõhuti juba ära. Kus on puukallistajate silmad? Puid saab juurde istutada, aga see järsak on igaveseks rikutud.
r
Reinsalu uus ämber/ 8. jaanuar 2018, 12:47
Enne oleks vaja Ida Virumaa tondilinnad lammutada. Tetud olukorras võivad selsed tondilossid pakkuda ulualust mittesõbralike riikide mittesõbralikele mehikestele. Enne seal plats puhtaks !
t
tibu/ 8. jaanuar 2018, 12:47
huvitav, miks on nüüd äkki hakatud kaitsma igasuguseid võõrvõimu poolt meie maale püstitatud monumente?? ja see,et nad kujutavad mingit väärtust...no vabandage püha lihtsmeelsust...
m
matsu/ 8. jaanuar 2018, 12:56
Sest venemaa propagandasõda üritab nende kaitseks ka midagi ära teha.
Varsti peaks ka ekreiidid nende kaitseks välja astuma.
k
Katanka/ 8. jaanuar 2018, 13:19
Lugege lepingut seltsimehed unetud,kes aias puhub vilepilli?
k
kas sa matsu/ 8. jaanuar 2018, 15:55
sadasid peale sündi pea ees otse põrandale või?
n
näh/ 8. jaanuar 2018, 20:37
ilmselt kukkus solkeämbrisse ja sai hapnikupuudusest tingitud jääva kahjustuse.Mõtlemisorganile.
n
normaalne/ 8. jaanuar 2018, 13:11
ISIS ka nii arvas ja hävitas al-Nuri Suure Mošee
e
Eino Taruk/ 8. jaanuar 2018, 12:46
Esiteks surnutega ei kakelda ja seal on memoriaal mõlemal poolel sõdinutele. Teiseks on memoriaalist saanud linna osa ja sümbol, millega ollakse harjunud, kus käiakse lihtsalt lõõgastumas. Arusaamatu on selliste tegelaste mõtteviis kes tõmbavad maha vanu ehitis , et asemele ehitada mingi kolemaja, progressiivne "kunsti"teos, miljoneid maksev igaaastast nokitsemist vajav valgustatud sammas, või lillade ostukeskus...
i
Ilmselt/ 8. jaanuar 2018, 14:21
on vaja kinnivaraärikatele krunte lisaks tekitada. Hea vaade ja hind oleks meeleta, saaks korraga palju raha kilekottide täiteks. Mälestised maha lõhkuda või nende vahele ehitada: Maarjamäe, Patarei ja muud.
p
Pidutse mujal/ 8. jaanuar 2018, 14:31
Käiakse lõõgastumas? Madalalaubaliste kombel- juuakse, lõhutakse ja peetakse pidusid. Pudelid ja laste s..sed mähkmed loobitakse laiali. Normaalne inimene sinna küll aega veetma ei lähe, paar korda olen oma jooksutiirul sinna sattunud, venelased vedelevad murul ja imelikus olekus mehed tuiavad ring, silmad pahupidi. Kui sinu meelest on joomine ja narko panek normaalsed lõõgastusviisid, siis selleks ei pea küll riik suurt memoriaali korras hoidma, oma "lõõgastumisega" tegele privaatsemalt.
k
Karl/ 8. jaanuar 2018, 15:09
Linna sümbol-mis ajast..??

g
Ges...o/ 8. jaanuar 2018, 12:40
Tuleb lõhata koos Ilitsi kultuurimajaga .
a
azd/ 8. jaanuar 2018, 12:28
IRL tahab ehk kinnisvara seal arendada?
q
qq/ 8. jaanuar 2018, 12:27
"Ja kui justiitsminister ikka tingimata midagi lammutada tahab, siis kärbuvate linnade – nagu Kohtla-Järve ja Valga juhid oleks ilmselgelt tänulikud kui riik õla alla paneks ja laokil kortermajadest seaduslikul viisil lahti aitaks saada," lisab ta lõpetuseks.
.
Toetan kah seda. Aeg oleks nood lagunevad hrustsovkad maatasa teha, mets peale istutada ja inimesed asustada teistesse suurematesse linnadesse.
e
Ega jõua kõike siin Eestis muuta.lõhkuda-parandada,/ 8. jaanuar 2018, 12:27
liiga palju on laga ja kõntsa,ka poliitilistki.Maarjamäe memoriaal on
kohati vaadeldav,eemaldada tuleks aga kindlasti see maotu teravik,
millel pole skulptuuriga vähimatki pistmist.See püstitati küll mälestama
nn.jäälahingut,kus üks okupant tungis peale ja teine okupant taganes,
kuid Eesti rahvale olid nad mõlemad vaenlased kindlapeale.Maarjamäele,
kui väga atraktiivsesse kohta tuleb luua ikkagi midagi Eestile väga omast
ja väärtuslikku.Võiks lisada,et sinna oleks ehk Vabadussammaski paremini
sobinud,kui punnitatud klaasrist Vabaduse ahtavõitu väljakul.
e
Eestile omane/ 8. jaanuar 2018, 13:42
Tõmbame maha ja ehitame kortermajad
a
8. jaanuar 2018, 17:41
aga ennem teeme tasulise parkla paariks aastaks kuni ehitamiseks finantseeringu saame.
e
ehh/ 8. jaanuar 2018, 12:22
Kes seal aega veetmas käib? Sõidan sealt tihti mööda, ja vaid suveperioodil on seal paari inimest näha. Las sellised monstrumid jäävad ajalooraamatu piltidele, avalikku ruumi risustama pole neid mõtet jätta. Kui ajaloolasele see koloss nii väga meeldib, las ostab selle ära ja seab oma tagahoovis üles.
p
pirita elanik/ 8. jaanuar 2018, 13:55
Bussist on hea maailma parandada (sealt paistab vaid pinkide esirida ja paar armunut).Jalutan seal tihti ja rahvas naudib seda paika. kedagi ei huvita koha nimi, ainult oodatakse parandamist.Mine jaluta eelarvamuseta ja näed kui kaunis paik.
v
vähk/ 8. jaanuar 2018, 14:38
sa oled samapalju Pirita elanik kui rott on laululind
V
.../ 8. jaanuar 2018, 12:12
Võtke ruttu maha, muidu on varsti arhidektuurimälestis nagu Linnahallgi ja siis ei saa eales lahti. Ei saa sellest nõukaaja asjade säilitamise kulutsest aru...
s
Stepan/ 8. jaanuar 2018, 13:27
Õige,muidu laulame "kui armas,kui hea ja "silitas" meil päid"

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee