Eesti uudised

Enn Eesmaa töötavatele pensionäridele: „See raha läheb vähem teenivate inimeste toetamiseks ehk solidaarsema ühiskonna loomiseks.”

Delfi, 6. jaanuar 2018 19:44

263 KOMMENTAARI

p
pe.esõber/ 8. jaanuar 2018 23:35
kas oma riigikokutaja hiigelsummast ka vaestele jagad solidaarsusest
n
no/ 8. jaanuar 2018 18:26
häbiväärne avaldus Riigikogu liikmelt!
Kas siis töötavad PENSIONÄRID peavad looma solidaarsemat ühiskonda??? Samal ajal on palgavahed mõeldamatult suureks kruvitud. Teie panust ootame, härrased ja prouased Riigikogujad!!
m
Marks/ 8. jaanuar 2018 17:44
Sellel ka vanus mõjub vist. Las teevad endale 1000 euri palk ja terve saal on Toompeal tühi.
r
Risto Tanner/ 8. jaanuar 2018 16:54
Hr. Eesmaa, kus on Teie solidaarsus siis, kui omaenda ja Riigikogu palkasid ja muid kulutusi tõstate?!
Ja kus on astmeline tulumaks, mille eest Keskerakond opositsioonis olles nii kärarikkalt "võitles". Et natukenegi vähem meie töövaeva ja pangamaksetega teenitud tulu välismaale rändaks? Jälk lugeda nüüd Teie heietusi solidaarsusest.
Veel hädapärast töötada püüdev pensionär
s
Solidaarse ühiskonna/ 8. jaanuar 2018 14:48
loomist tuleb alustada riigiametnikest ja riigikogulastest.
s
See raha läheb/ 8. jaanuar 2018 17:36
Mingi suvalise eelarveaugu täitmiseks.Rumal on arvata,et see raha läheb just vaesematele pensionäridele.
j
8. jaanuar 2018 12:54
Jõudsimegi kommunismi! Ura! No kasvõi selle ääre peale.
m
mõte/ 8. jaanuar 2018 09:53
mitte vaeste toetamiseks, vaid sakste nuumamiseks
m
mannu/ 8. jaanuar 2018 07:40
Ma küll ei mäleta, et keegi mind palunud oleks.... seda tehakse ikka tugevama õigusega! Ja siis ärge tulge ütlema, et meil ei jätku töötajaid.

a
A.L./ 7. jaanuar 2018 23:26
Terve see maksusüsteem tuleks üldsegi ära jätta.Kui riik mingit maksu kehtestab,siis ikka ja alati selle kõige nõrgema ja vaesema arvelt.Tegelik probleem on hoopiski kõrgemal,nende peade kohal.Niiet need, kes valisid praeguse olukorra teadke ja õppige ükskord oma vigadest ja ärge valiige enam punapõskede järgi.Peale valimisi vaatavad teile vastu hoopiski teised põsed.
k
Küsimus Ennule/ 7. jaanuar 2018 22:14
Kui vargapoiss su kodu külastab ja sealt teleka omale võtab, kas see pole ka siis vendlus. Enn su 4000 eurise palga juures üks telekas kuus ära anda on ju nohu. Enn, aga tee püsiannetus 50% palgast vähiravifondile, sa saad ju ka 2000 euriga kuus ilusasti hakkama. ENN ole nüüd solidaarne!
p
Pagan/ 7. jaanuar 2018 21:41
peab ka miitinguid hakkama korraldama, mis õigusega Rattad-Ossinovskid ja IRL-i varganäod minu pinsi kallale lähevad, korraldagu neid miitinguid kasvõi Kallased kogu perega. Vihane!
k
kuidas/ 8. jaanuar 2018 14:07
nad sinu pinsi kallale läksid, tulumaksuvaba määr tõusis ka sulle, seega maksad pinsilt vähem makse, kui enne, kui üldse see nii suur.
a
aga/ 9. jaanuar 2018 08:16
...rahvapension ja toitjakaotuspension on ju alla 500euri ja ikka on maksu all kui inimene ei olnud teadlik, et peab jälle uksi kulutama ja avaldust kirjutama või siis oota uut aastat, millal saad seda kuulsat duludeklaratsiooni teha ja oma sandi sendikesed tagasi saad. Kui aga jälle muutusi tehakse või enne ära kooled, oled ikka kõigest ilma.
h
Hurjaaaaaa/ 7. jaanuar 2018 20:06
Sõprus, vendlus, solidaarsus, jagame vaesematele kõigile võrdselt , kes teenib rohkem sellelt raipelt Raha ära ja jagame laiali , elagu nõukogude liit kõigi rahvaste vennalik pere. Enn poisil ju see kõik omal ajal omandatud. Näidake eeskuju nn. kuluhüvitise saajad vahest taheme meie lihtrahvas ka oma kulude eest hüvitist ja igakuiselt.
p
provokaatorist/ 8. jaanuar 2018 14:08
hüsteerikule, keegi pole võrdselt kõigile rääkinudki, isegi nõuka ajal polnud kõigile palk ja pension võrdne.
t
tõõtav pensionär/ 7. jaanuar 2018 19:22
Kesikute ülbus ja lollus on piiritu.
t
To 19:22/ 8. jaanuar 2018 03:25
Ei kritiseeriks teiste lollust, kui ise kirjutad "tõõtav".
s
Stepan/ 8. jaanuar 2018 11:35
Vanasti oli üks lugu mehest,kes tagapoolega internatsionaali vilistas,aga viisijupil, kus maailm uueks loodi tuli midagi vedelat kehakattesse.Sai ka midagi tehtud
a
ar/ 7. jaanuar 2018 19:03
mine maga välja,alustame valitsuse palga tasemest ehk annetate isiklikult vaesematele!!!
s
Selline ettepanek/ 7. jaanuar 2018 18:23
et kõik need kisajad, kes karjuvad, et hakkavad vähem kätte saama võiksid siis peale palgapäeva ja pensionipäeva saadud tulu kokku liita ja vaadata kas said vähem kätte. No niipalju võin öelda, et kui pension + brutopalk kokku on 1200 eurot, siis nemad saavad sutsuke rohkem kätte kui seni. Aga siis kindlasti ikka ka kusagil kommentaarides tunnistada, et asjata kisasin, lihtsalt ei tundnud seadust.
t
To 18:23/ 8. jaanuar 2018 03:27
Siin saagi enamus aru mida nad räägivad. Mõistus lihtsalt ei käi üle, sellepärast vaja paanikat tekitada koos teiste samasugustega kes ka aru ei saa.
o
O tasand/ 8. jaanuar 2018 11:41
Inimestele tuleb üle mõistuse käivad asjad selgeks teha,rääkida meie inimestega,aga mitte käte ja kisaga ning kiljumisega nagu meie kallis Kadri armastab teha
j
juba Vanga/ 8. jaanuar 2018 14:11
ütles, et lol...idega pole mõtet vaielda ehk rääkida. Need kisajad on tegelikult konkureerivatest erakondadest, et ise piruka juurde pääseda.
j
Jaan us/ 7. jaanuar 2018 17:55
Enn on ju igati tubli mees. Fakt on see, et ta on vähemalt ilmekalt ettelugemise kenasti selgeks õppinud. Suisa proff kohe. Juba nõuka ajal oli ta igati tubli ettelugeja. Luges kõik kenasti ilmarahvale ette nagu seltsimehed tahtsivad. Iseseisvuse alguses, kuni tänaseni, on ta samuti igati tubli ja kuulekas sõnumikuulutaja. Mis te tema kallal nokite! Ta ju ei oska seda rääkida millest tegelikult ise mõtleb.
k
Keskerakondlane/ 8. jaanuar 2018 17:11

j
JoppEduardo/ 7. jaanuar 2018 16:45
Eesmaa on segane, sada korda ning iga kord isemoodi.
v
Vladimir Gantsovski/ 7. jaanuar 2018 16:23
Enn Eesmaa ütleb et pensionäridel tuleb rohkem panustada. Millised staažid, ehk kui pikkad panused on pensionäridel oma riigi jaoks juba on? Vägagi pikkad. Ja miks tema ja teised poliitikud ei ole solidaarsed oma rahvaga, kes kindlustab nende elu?
Nüüd lõpude lõpuks peaks olema selge kõikidele (sissearvatud venelastele ja pensionäridele) kellega tegelikult tegemist on. Need (KE) inimesed ei tohi üldse võimu juurde lasta. Kogu tõde selle erakonna kohta on juba väga ammu väljas ja kogu aeg tulevad hulganisti uued avastamised ja tõestamised. Ja tegelikult kaks teist erakonda veel hoiavad nad võimu juures olles nendega koalitsioonis. Miks nad seda teevad? Hävitavad Eesti majandus ja rahvast eesmärkiga toppida oma taskud täis Eesti Rahva arvelt. Lase kedagi nendest vaba turule ise midagi tegema, nad ei saa hakkama.
Minu avalik ettepanek.
Riigi „kickback“ kodanikutele oma panuste eest ja rahva kontroll poliitikute üle.
Avalik ettepanek, kui päris huvitav idee Eesti rahva pensioonide suurendamiseks ja pensionäride elu parandamiseks ja kindlustamiseks. Eestis tegutsevad mitmed riigi ettevõted nii riigi, kui kah omavalitsuste tasemel, mis tegelikult kuuluvad Eesti rahvale. Nad teenivad päris suured kasumid mis erineval moel kulutatakse erinevate plaanide, ürituste jne jaoks. Tegelikult kasumid, dividendide näol, peaksid olla jagatavad näitaks kõigi Eesti kodanike vahel mis lähevad pensioonile. Kodanikud teeniksid endale pensiooni sellisel viisil olles riigi ettevõtete osanikud, kes saavad dividendide näol endale pensiooni. Kõik eesti kodanikud panustavad ju oma riigi arendamiseks maksude maksmisega ja nemad peaksid kätte saama reaalsed sissetulekud oma Elu kindlustamiseks. Pensioonäridest saaksid riigi ettevõte osanikud kes hakkavad päris hästi kontrollima nende ettevõtete tegevust vältides kuritegevust, korruptsiooni ja raha vale kasutamist, teenides ise kasumit tehes oma elu paremaks. Iga riigi ettevõte juures peab olema pensionäride „vaimne komisjon“ mis omab veto õigust ettevõte tegevuste suhtes. Samuti nad saavad pärandada aktsiajaid oma lastele, kes samamoodi kunagi lähevad pensiooile. Tegelikult niisugune osalus oleks kõike õiglasem variant Eesti rahva jaoks. Inimesed, kes omavad väga suurt elukogemust just vanuse arvelt, peaksid osalema riigi ettevõtete juhtimisel (ilma palgata) teenides kasumid nende ettevõtete arendamisel ja teostades kontrolli et ükski sent ei oleks valesti kasutatav.
p
penskar/ 7. jaanuar 2018 17:13
Liiga pikk jutt. Miks siis ei lärmatud kui eelmine valitsus pensse kärpis ?Valimised tulemas tahetakse uuesti poti juurde saada.
a
Aga/ 8. jaanuar 2018 03:28
Mis need aktsiajaid on ja kes need pensioonärid on? Õppige enne kirjutama, siis ehk võetakse teie ettepanekuid ka tõsisemalt.
s
samal teemal/ 7. jaanuar 2018 15:36
just RE on vääral seisukohal 07.01.2018 15:30
Miks on eesti riik nii vaene, et ei suuda maksta elamisväärset pensioni?
Vastus - Pole olnud sellist julget valitsust ja riigikogu koosseisu, kes oleks suutnud kehtestada taastatud Eesti Vabariigis astmelist progresseeruvat tulumaksu. Tuletan meelde vingujatele - esimeses EESTI WABARIIGIS kehtis astmeline progressiivne tulumaks kuni aastani 1940.
Lätlased on targemad - nad said aru, et TULEB kehtestada astmeline (nagu see kehtib kogu arenenud Euroopa riikides).
Resultaat - Seim võttis vastu otsuse astmelise tulumaksu kehtestamiseks ja seadus kehtib alates 1. jaanuarist 2018.
Mida siis meil võrdluseks esile tõsta - selleks, et tüüri juures püsida, LANGETAS RE valitsus perioodiliselt tulumaksu, rahvas muidugi - hurraa, hurraa - aru saamata, et mida väiksemad maksud, seda väiksem riigi tulubaas, millest makstakse palka politseinikele ja õpetajatele, pensione ja toetusi. Kuniks rahvas sellest aru ei saa, et riigi "rikkus" tulebki kõrgetest maksudest (nagu Soomes, Rootsis, Saksamaal jne), ja loodab jumala abile ja RE hülgemölale, seni pole loota mingeid riigi varakuse paranemise märke. Astmeline progressiivne tulumaks on see, mis võimaldab arenenud riikidel maksta elamisväärset pensioni ja toetusi, maksta korralikku palka politsenikele ja õpetajatele.
Sellest saadi aru EESTI WABARIIGIS, aga praegused inimesed (RE eestlaulmisel) ei suuda aru saada, et riigil ei ole rahapuud ega -põldu - raha laekubki riigile ainult maksudest.
Kogu arenenud Euroopa elab juba üle sajandi sellise astmelise progressiivse tulumaksuga - ja saadakse hästi hakkama, meil aga üritavad RE poliitikud seda TÕSIASJA maha salata.
ü
üks põhjus/ 7. jaanuar 2018 15:49
Eestis vohab ümbrikupalk ja mustalt tehtav töö. Sellisel juhul ei laeku ka sotsiaalmaksu piisavalt.
ü
Ümbrikupalk/ 8. jaanuar 2018 14:42
pole mitte põhjus, vaid tagajärg. Kui üle 50% peab maksudeks maksma, siis kas see on normaalne?
a
Arvaja / 8. jaanuar 2018 18:10
Miks rääkida 50%-lisest tulumaksu määrast. See on selge demagoogia. Praegu kehtiva tulumaksuseaduse alusel on tulumaksu määr 20%, see oli nii ka Rõivase valitsuse ajal. Tõsi, Ansipi valitsuse ajal oli see vahepeal 18% ja just Ansipi valitsus tõstis selle 20%-le. Kommentaarides peaksid vähemalt faktid olema õiged.
n
Nokk/ 7. jaanuar 2018 20:55
Kui refivalitsus ei teinud midagi, siis see valitsus saaks likvideerida korrupsiooni, eelgõige valitsuses. Aga ei tehta seda ja häbitult mulisevad rahapuudusest. Maha see valitsus.
Parteilisel alusel lähtub valitsus põhimõttest: parteiladviku üha kasvavate vajaduste üha parem rahuldamie. Sama põhimõtet viljelevad ka valitsejad: valitsuse ladviku üha kasvavate vajaduste üha parem rahuldamine. Panite tähele, kuidas ratase valitsu laristas raha endi palkade tõstmiseks ja preemiateks. Veelkord, maha see valitsus ja Ratas kui pealik võtta vastutusele.
a
ab/ 7. jaanuar 2018 14:05
need 23 t on esimesed, kes hakkavad ümbrikuid tootma riigi juhtimisel!
e
elmer/ 7. jaanuar 2018 13:55
Kui tahate võrdsemat ühiskonda,siis ei oleks vaja oma jopedele tuhandetes eurodes palku määrata.Võiks ju solidaarsemalt käituda (haigekassa RMK Eesti energia j.n.e. juhtkond)
e
Einoh/ 7. jaanuar 2018 13:44
Telefonis ongi raske kirjutada. Ootaksin ka väga abi, et saaksin lubada lapsele mõne teatri või kino või suvel minna mängumaale. Või, et laps saaks käia kõikide laste sünnipäeval, kuhu kutsutakse. Mõnel kevadel tahaks endale ka uut riidehilpu poest mitte taaskasutusest. Ma elan tõesti kehvemini kui töötav pensoinär. Kuidas seda abi siis jagatakse küsiks härra Eesmaalt.
t
To Einoh/ 8. jaanuar 2018 03:30
Tahad rohkem raha, et laps saaks teiste sünnipäevadel käia? Tahaks ka raha, et autot osta. Paljud tahavad rohkem raha ja asju, ega sa ainus pole.
q
Qwert/ 7. jaanuar 2018 13:17
Rumalamat põhjendust annab ikka otsida. Aruka inimesena oleks võinud parema põhjenduse leida.
ü
Ülbe kesik/ 7. jaanuar 2018 13:49
Sülitame pensionäride peale.
a
ab/ 7. jaanuar 2018 14:04
arukus kadus siis kui telest mindi!
v
Viga on selles,/ 7. jaanuar 2018 12:58
et seadusi teevad ja võtavad vastu rikkurid ja sellepärast teevad kõik oma ehk rikaste kasuks. See, et kõige rikkamad kaotavad nüüd väikese kommiraha, see on tühiasi, aga kisa kui palju.

k
Keskerakond/ 7. jaanuar 2018 12:57
Nendelt ROTTIDELT tuleks kõik kuluhüvitised võtta ja anda neile kes vähem teeniva! Seakari mitte Tallinna Raad!
k
karax/ 7. jaanuar 2018 12:49
Lõpetage juba see hala. Poliitikud, jätke see itku võimendamine!
k
Kahjuks/ 7. jaanuar 2018 12:44
arukaid kommentaare on vähe, käib lihtsalt parteide palgaliste võltskisa ehk valeuudised, et oma vastastele ära panna.
v
Valest/ 7. jaanuar 2018 12:54
kohast ajavad kesikud ja sotsid valitsuses oma taskuid täis ise vähe seejuures panustades. Vanemale töötavale põlvkonnale kohta kätte näidates ise kutsuvad selle kisa esile. Sellest ka solvumised. Ei ole Kallaste valija.
j
ja teised/ 7. jaanuar 2018 12:59
E
...../ 7. jaanuar 2018 13:25
Eks ta ole - võta üks ja viska teist!
o
On ajanud/ 7. jaanuar 2018 13:27
kuid hetkel on nemad võimu juures ja peavad vastutama oma otsuste eest
t
tüüpiline kesik/ 7. jaanuar 2018 13:41
n
no need kaks kartelliparteid/ 7. jaanuar 2018 14:28
ajavadki ühist joont,väiksemate protestihääl ei kostu RK saalist välja.
m
Maša/ 8. jaanuar 2018 17:13
Teised ka! Miks te paremini ei tahaks teha?
e
Ei saa solidaarsusest rääkida/ 7. jaanuar 2018 12:38
Kui kõik ei saa solidaarselt 30% oma palgast esindustasudeks,puht võrdse kohtlemise printsiibi alusel.
s
seltsimees eesmaa,rahval on maksukoormus selline,et elamiseks ei jäägi,/ 7. jaanuar 2018 12:24
lisan siin kellegi kommentaatori maksuarvutuse:
25 eurot teise pensionisamba maksena.
Jättes kõrvale moodsa aja protsendiarvutuse mambo-jambo, tähendab see vanasse talupojaaega tagasi minnes seda, et 1000 euro taskusse jäämiseks tuleb teenida 1672,50 eurot ja sellest umbes 40,21% ära anda.( tööandjale maksab kõik kokku 1672,5)
Kuid see pole veel kõik. Oletades, et me ei tarbi salakaupa, tuleb iga ostetud asja pealt veel riigile ära anda 20% käibemaksuna. Kui oleme tublid ja säästame oma eelnevalt väljaarvutatud allesjäänud 1000-st eurost 10% ehk 100 eurot ja ülejäänud 900 eurot kulutame tarbimisele, teeb see täiendavalt maksudena äraantavaks summaks 150 eurot (900-900/1,2).
See tähendab, et me saame tegelikult “päriseks endale” 1000-150=850 eurot ja riik on saanud 733+150 = 883 eurot.
See teeb maksumääraks umbes 51% ehk üle poole sellest, mis meil on vaja oma tööga välja teenida.
Kuid ka see pole veel kõik. Lisaks maksame riigile maamaksu, riigilõivusid, aktsiise ja muid vähem või rohkem varjatud makse, mistõttu võib maksudeks reaalsuses kuluda kaugelt üle poole meie poolt väljateenitavast rahast. Ma ei ole kindel, et feodaalid sada või rohkem aastat tagasi meilt enam koormisi nõudsid. Erinev on see, et täna me lihtsalt ei näe neid makse nii selgelt ja meie elustandard on muutunud ehk et vaatamata vähemalt sama suurtele koormistele elame ikkagi ära…
… ja me nimetame end sealjuures vabadeks inimesteks...,sest neile kuraditele ju ikka ei jätku ma loodan et sõber kelle ajajoonelt ma selle kopysin on parem matemaatik kui mina. Mina jõudsin poole pealt SMS laenu ja riigipôőrdeni!
A ja siin on ta unustanud veel mainida - kütte akstiisi.... mida eriti ! maa inimesed kes käivad linnas tööl maksavad lisaks kena kopika ja mis on suht vältimatu maks
Ja et ei saa ,ei saa töötukindlustust,kuna pole 12 kuud järjest töötand ja makse meksnud , ning kui isegi oled saad töötu abiraha tiba üle 100 euro.
Teie,mäepealsed,kes on valitud rahva heaolu eest seisma ei mõtle muule kui maksutõusudele ja mitte ainult pensionäride kottimisele.
Kas arvad,et sina oled väärt 70-selt suurte sissetulekute peal dikteerima,millega 400.- se sissetulekuga penskar peab hakkama saama?Et kui ta tahab peale kommunaalide tasumist leiva peale ka võid panna,siis seda õigust tal pole,sest või ja vorst kuulub ainult väljavalitute(15%elanike)toidulauale?
EAS kulutab sel aastal juba 215mlj.EITEAKUHU ! ?
RK-liikmed pingutavad,et kuluhüvitis senditult ära kulutada !?
Kas meenub ehk,et kuluhüvitiste määramisel kirjutas sellele alla ainult ÜKS MEES?
Ehk on see määrus hoopis õigustühine?
Eesmaa-esmalt OMA UKSEESINE PUHTAKS ja siis esinda oma 2217-st valijat edasi kui sind 2019.a.
üldse valitakse...,sest pensionärid ei ole kuu pealt kukkunud ja saavad õigusest ja õiglusest paremini aru kui sina.
k
Kuri/ 7. jaanuar 2018 12:23
Pensioni ei tohi võtta töötasuna ega tuluna, See on inimestel aastatega välja teenitud makstes sotsiaalmaksu. Vaadaku parem, kus on palgad liiga suured ja ei vasta üldse tööpanusele (kõige lähem on Eesmaal vaadata ringi Riigikogus). Mõni istub seal ja tiksub oma aja ära, No kas selle jaoks siis nii suurt palka vaja, Nagunii saab enamus ka mujalt palka (oma ärid, töökohad mujal jne). Kui Riigikogu töö võimaldab mitmel kohal töötada, siis ilmselt on töö Riigikogus lõdva. Ja nüüd on kõige lihtsam vaese pensionäri kallale minna ja veel õigustada, et tuleb panustada. Panustage ise ja jätke ära oma kuluhüvitised, mis tegelikult on ausalt öeldes palgalisa.
t
to kuri,12:23 puukidest üksikasjalikult:/ 7. jaanuar 2018 12:38
Halleri organid[muuda | muuda lähteteksti]
Organid lubavad puugil suunata oma vereloovutaja otsimist ja suhelda teiste puukidega. Selleks on neil eesmisel jalgadepaaril spetsiaalsed Halleri elundid. Halleri organitega võivad puugid hinnanguliselt rohkem kui 40 lõhnale reageerida.
Puugi reageerimiskiiruseks on murdosa sekundist – puutudes kokku toiduga (lõhnasobilik peremeesorganism) haarab ta õhkusirutatud lõugkobijatega kiiresti karvkattest ehk nahast (kaasa arvatud riietusest) ja hoiab kinni. Edasi hakkab ta otsima lähikontakti vereringega.
Täiskasvanud puugid toituvad, mistahes kehaosal eelistades peapiirkonda (kõrvad, kõrvatagused, pea ja kael). Mittesuguküpsed puugid (vastsed, nümfid) võivad toituda igal pool, kaasa arvatud kael, jalad, rind, kõht jne.
Puuk on arutu imeja ja kui ta on oma "koti"liiga suureks imenud,lendab ta plaksuga lõhki...
a
Arutu valitsus./ 7. jaanuar 2018 11:58
Olen ka pensionär ja töötan veel väikestviisi,kuni tervis ja töökoht võimaldavad.Täiesti arusaamatu ,et pean maksma tulumaksu pensionilt,mille olen aastatega ausalt välja teeninud ja millelt on aastate jooksul kõik maksud makstud.Nendel inimestel valitsuses ja riigikogus kaob mõistus,kui rahahunnikute otsa maanduvad.Oleks küll vaja pensionärid ja väikeettevõtjad kokku kutsuda ja üles mägedele minna.Kohati on mul tunne,et keegi teeb neid maksuseadusi meelega,et Keskerakonda võimult kukutada.Kui nad nii rumalad on,et sellest aru ei saa,las siis kukuvad.Mina neid enam ei vali.
k
Kas/ 7. jaanuar 2018 18:17
saate pensioni ja palka kokku üle 2100, siis jah peate natuke rohkem maksma.
Aga kui teie palk ja pension on kokku 1200 eurot siis saate 16 eurot rohkem kätte, sest eelmisel aastal saite maksuvaba tulu rakendada 416 eurot, nüüd 500 kui alla 1200 saate kuus tasusid kokku. Kaldun arvama et te võidate uuest süsteemist märksa rohkem, sest väidate et te väikestviisi töötate, kui väikestviisi siis tasu on ju ka väikestviisi väike.
j
jaan/ 7. jaanuar 2018 19:37
Tere
Selgitan Sulle siis ,et seal vahepeal ka üks tase mis jääb 1200 ja 2100 vahele .Sellesse vahemikku jääb päris palju töötavaid pensionäre, Neid peetakse meil millegipärast poolrikasteks ja nemad kaotavad keskmiselt nii 50-60 eurot.
s
SASS/ 7. jaanuar 2018 11:53
Hei penskarid ja venelased,valimised tulemas valige taas keskerakond siis jääte veel vaesemaks HURRRRAAAA.
v
vaene penskar,/ 7. jaanuar 2018 12:19
enam vaesemaks pole võimalik saada.
t
tänu punavalitsusele läheb elu üha hullemaks/ 7. jaanuar 2018 12:39
Alati on võimalik veel hullem, veel vaesem.
h
hello/ 7. jaanuar 2018 13:31
Kui eelmisel aastal oli pensionäri maksusoodustus 416€, siis nüüd on 500€, kuni kogusissetulekuni 1200€ nagu ka mittepensionäridel. Milles probleem?
h
hello kitty/ 7. jaanuar 2018 14:58
Pensionide maksustamine on haige.
4
7. jaanuar 2018 19:20
416-st eurost suurem pensioni osa läks ka seni maksustamisele. kui pension oli 500 siis 84 eurot maksustati ja sealt läks tulumaks 16,80, uue korraga saab see 16,80 pensionär omale, seega võidab.
k
kas/ 7. jaanuar 2018 19:39
sinu arvates on 500 eurot piisav raha, et hakkama saada?

r
Riik/ 7. jaanuar 2018 11:50
Kui olen riigikogu palgal ja elan ülbelt siis penskarid mind ei koti.
p
7. jaanuar 2018 11:46
PENSKARID VALISID KESKERAKONNA NÜÜD VESI AHJUS
ä
ärge valetage/ 7. jaanuar 2018 12:21
Need, kes kaotavad, on rikkuritest penskarid, kes istusid kabinettides kõrge palga peal ja kui saabus pensioniiga, siis istuvad kabinetis edasi, kuna see töö konti ei murra. Ja ma ei usu, et nemad kesikuid valisid, ainult refide poolt.
k
kadedale/ 7. jaanuar 2018 12:40
Õppinud ka mingi tasuvam amet, siis ei vinguks siin.
j
J obule/ 7. jaanuar 2018 12:47
Kaks kõrgaridust, direktori ametikohad, nüüd 58 a vana ja kõlbab ainult öövalvuriks, kätte 250 €.
j
ja jah/ 7. jaanuar 2018 13:01
kõik saaksid ju direktoritena töötada, kui vaid oleks õppinud :)?
ö
öövalvuril/ 7. jaanuar 2018 13:02
on ka min. palk, sellest aastast kätte 500. kui just osaajaga ei tööta.
h
Haridus matsi ei riku/ 7. jaanuar 2018 13:43
NO siis oled ju ise jo.bu.
t
Teeline/ 7. jaanuar 2018 18:54
Ja-jah, kõik direktoriteks, poliitikuteks, ärimeesteks! Aga kes siis tööd teeb? Või töötegija ei peagi normaalset palka saama?
a
A.L./ 7. jaanuar 2018 11:13
On ütlus,et ära hammusta kätt mis sind toidab.Praegune valitsus on käe juba alla kugistanud ja nüüd järab juba proteese.
k
Kelle pr0.teese?/ 7. jaanuar 2018 12:24
See pärast karku lükataksegi käruga ringi, sest nii bi00niline pr0.tees kui ka elektri.ratas.tool ammu nahka pistetud. Ha-ha-ha
t
Toslem/ 7. jaanuar 2018 11:10
Huvitav, kas dementia on poliitikute kutsehaigus?
m
Maic/ 7. jaanuar 2018 11:01
Aga pensionärid suures osas ise oma hääle ju andsid neile kommunistidele, kes üritavad "võrdsust" luua, kuuludes ise ilmselgelt teise kasti, kus naerdakse rumala pööbli üle, kellele ühe käega andes saab kahe käega tagasi võtta, olles ise heategija näoga.
Vasakpoolne poliitika on ju alati olnud üks paras potjomkini küla ja näitemäng kergeusklikele.
k
Kuule Enn/ 7. jaanuar 2018 10:52
mis solidaarsusest räägid kui mul penskarina suureneb tulumaks rohkem kui sel kiitlejal Ossinovskil ja meie maksudest varastab proua Mikko raha,et välja anda oma raamatut. Milleks selline raamat mis ise ei müü. Ja maainimesena ei saa ma aru sest tasuta bussiliinide asjast kui meie külast ei käi läbi ühtki bussi. Aga poodi jõudmine bensiini kallinemise tõttu läheb jälle kallimaks.
t
TK/ 7. jaanuar 2018 11:06
Ma oleks nõus olema solidaarne kui see raha läheks Eestit üles ehitanud inimeste hüvanguks. Enamus sellest läheb aga punavankade poputamiseks- kes tegelevad ümbrikupalgaga ja siis sissetunginud mudakoonlaste ülalpidamiseks.
t
tulumaks/ 7. jaanuar 2018 12:22
on kõigil võrdselt 20%.
v
vabadus , võrdsus, vendlus/ 7. jaanuar 2018 12:45
Vahemikus 1200-1700 eurot maksad isegi üle 30 % igalt täiendavalt eurolt.
ä
ära demagoogitse,/ 7. jaanuar 2018 13:03
p
pensionär / 7. jaanuar 2018 10:50
Eestlane on nii üdini minakeskne. Põhimõttel, et rahal on vaid siis väärtust kui teistel seda ei ole. Raha annab õiguse olla arrogantne. Kes küll annetas Jõulutunnelile kassada tuhat? Olid nad mitte-eestlased? Kommentaaride sisu ju annab aluse nii mõelda või...
s
siiski/ 7. jaanuar 2018 10:46
Miks peaksid need, kes on ausalt töötanud ja makse maksnud nüüd toetama neid, kes mustalt tööd teinud, või üldse mitte midagi teinud , ka neid on meil olemas, kusagilt omale puude hankinud ja kui nüüd enam tasuta spas käia ei saa, siis karjub nii, et maa must.
k
kelle toetamisest/ 7. jaanuar 2018 12:26
sa räägid? Need, kes mustalt töötanud, nende pension on kuskil 160 euri vist, nemad küll midagi juurde ei saa. Maal pakuti ainult min. palgaga tööd, kellele seda jagus, nendel tuleb teoreetiliselt 42 töötatud aasta eest pensionistaazi 14 aastat, neil ka pension alla 300 ja nemad ka ei võida midagi. Seega, mida jahud?

p
penskar/ 7. jaanuar 2018 10:43
Ja seda räägib puuk, kes endale ise palka määrab. Nädala nali...
j
Jaan/ 7. jaanuar 2018 10:29
Härra Enn Eesmaa anna oma riigikogu palk vähem teenivatele inimestele solidaarsuse mõttes... ( kuidas sobiks )
o
oh heldene aeg/ 7. jaanuar 2018 14:00
seltsimeest on patt nimetada härraks
s
saarlane/ 7. jaanuar 2018 10:09
nad tahavad eestlased venemaalastega võrdsustada.seal tõusis miinimumpalk 139 eurini. hõissassaa.
a
aga meil/ 7. jaanuar 2018 12:27
500-ni, kus see võrdsustamine on?
m
mite lihtsalt raha maksmiseks,/ 7. jaanuar 2018 10:06
See valem mis toimib 1400 ja 2100 vahel on küll mõeldud kellegi hävitamiseks.
k
kui nii / 7. jaanuar 2018 12:28
suure summaga keegi nälga sureb, mida peavad siis need tegema, kel pension alla 300?
j
Jaanus/ 7. jaanuar 2018 13:18
Küllap vist. Päris jabur sonimine nn võrdõiguslikkusest. Kassat vaja täita aga selleks peab ju mingi vahvalt kõlava nn loogilise selgituse kah genereerima. Paistab et keskklassi jõukam osa on nüüd pügätävaks tehtud. Neilt on vähemalt miskit võtta ja nn eliiti pole ju sünnis koormama hakata. Neid ju nõnda vähe kah veel. Kõik peavad ju võrdsed olema. Keskklass võrdselt vaene kehvema klassiga ja kõrgklass sama moodi võrdselt vaene.rikas jõukama klassiga.
k
Kõige suurem sõnavabadus on Ehtalehes(Õhtuleht)./ 7. jaanuar 2018 09:53
Üldjuhul organiseeritud kuritegelik grupeering.
m
mõistlik/ 7. jaanuar 2018 09:46
Kui pensionärid koju jäävad, saavad tööd noored, ei peagi mujale minema. Ja kui töökohti üle jääb, saavad pensionärid ka nii seltskonna mõttes tööl käia. OK!
w
whhh/ 7. jaanuar 2018 10:25
arvad et noor hakkab tegema seda tööd ja sellise palga eest, mida teeb pensionär? Tule mõistusele.
h
Hm/ 7. jaanuar 2018 10:33
Hakkab küll, Ukraina noor muidugi.
m
mitte ainult/ 7. jaanuar 2018 12:30
noored pole tööta, vaid ka eelpensionärid, kelle jaoks odavaid kohti ei jää ja saavad tööle, mitte ei pea jääma eelpensionile. Nõuka ajal käisid paljud penskarid öövahtideks, nüüd on niisugused kohad defitsiitsed.
v
vale nimi sul-mõistlik! 09:46/ 7. jaanuar 2018 11:03
see,et keegi penskar istub Maxima kassas,kuhu noored üldse ei kipu ja kirub morni näoga valitsust pole üldse mõistlik.Seesama penskar on nüüd juba harjunud ja on lahkemaks läinud-mis sa paratamatuse vastu ikka saad?
Alul vaatasin,et ta teenindajaks ei sobi,nüüd võib ta edasi töötada küll,kuid see,et ta oma olematust töötasust makse peab maksma,see teda rõõmsamaks ei tee ja sina,mõistlik,kes sinna kassasse tööle ei lähe,kirud pikki järjekordi.
Vot nii,mõistlik,ühtki penskarit sinna ei võeta,kuhu noored tööle läheksid,nii,et pole siin puuklust õigustada mõistlik!
k
kassad/ 7. jaanuar 2018 12:32
ei ole tühjad mitte sellepärast, et keegi sinna tööle ei läheks, vaid sellepärast, et omanikul pole kasulik liiga palju kassapidajaid palgata, kõik peab tema jaoks optimaalne olema.
s
Selgitus/ 7. jaanuar 2018 12:28
Noored ei lähegi nende töökohtade peale, kus pensionärid on - koristajad, sanitarid, ka õpetajad mõnetunnise koormusega, sest keegi ei tule ju 5 tunni koormusega tööle, valvurid, abitöölised jt.
n
neid on/ 7. jaanuar 2018 12:48
väga palju, kes sooviksid osalist koormust.
l
Liini tööle/ 7. jaanuar 2018 09:12
Lahkun ka töölt mitte selle pärast,et mul 35-euri kaotan vaid see seadus on jama ja ma ei taha tulumaksu tagasi maksta,sest kui tuleb maksmis aeg mul seda lihtsal põhjusel ei ole.Tahan elada ilma igasuguste probleemiteta,las riigi isad teklareerivad omasadj tuhandeid.
a
aga tee/ 7. jaanuar 2018 12:33
avaldus, et võetakse tulumaks maha ja siis ei pea midagi tagasi maksma, vaid võid ise juurde saada.
r
rumal soovitus./ 7. jaanuar 2018 12:49
Eriti rumal on veel jätta riigi kätte tasuta oma raha.
i
istu siis/ 7. jaanuar 2018 13:04
l
Lugeja/ 7. jaanuar 2018 09:04
Pension on inimesel raske ja ausa tööga välja teenitud ja seda puutuda ei tohi mitte keegi, kui on veel jõudu ja tahtmist ja soovi tööl käia on see alati teretulnud ja pensionile ka lisateenistus. Palgapealt makstakse ju niikuinii maksu ja ollakse võrdne teistega. Kuid pensionitasu langeda ei tohiks. Kahju on kui inimese elutöö eest saadud pensioni vähendatakse, see on kuritegu .
k
kellel/ 7. jaanuar 2018 12:35
siis vähendatakse? Praegu hoopis paljudel tõusis, kuna tulumaksuvaba määr ju tõusis. Kes niisugust totrat paanikat totude seas külvab?

n
nonoh/ 7. jaanuar 2018 08:56
kui palju see pensionär siis teenib?
Kas Toompealaste hüvitised ei võiks ka minna sinna, kus inimesd on abituks jäänud`.
Ühe erakonna sõimlemine teise, teoste aadressil, selleks aur põhiliselt läheb
j
Jaanus/ 7. jaanuar 2018 08:53
Sa Enn ei tohiks oma klubi liikmetega seal Toompeal endale rohkem enam juurde valada. Teil on juba pikemat aega see jutt seal olnud dignoose väärt aga nüüd on te enesekontrolli pool lausa käest läinud. Võtke ennast kokku ja palun ärge endale mitte mingil juhul peale valage. Ja pane ka Ossile mõistus pähe ning selgita talle võimalikult rahulikult, et ma.kse oskab iga to.la tõsta. Aga ilma ohjeldamtu ma.ksude tõstmiseta on kah võimalik rahva heaolu paremale järjele tõsta.
a
arvaja/ 7. jaanuar 2018 08:52
See on kõige selgem Eesti rahva välja suretamine.
Kõik hyper kiirusega kallineb.Rahvale jääb raha vähem kätte.
t
to: arvaja/ 7. jaanuar 2018 09:42
Hinda tõstavad ärimehed. Miks? Mõtle veidi ja tuleta meelde lähiajalugu...
k
kriminaalne ja kremlimeelne keskerakond, punasotsid ja isamaamüüjad/ 7. jaanuar 2018 12:50
Punavalitsuse rumal poliitika kütab tagant hüperinflatsiooni.
m
mehaanik/ 7. jaanuar 2018 13:35
Räägi see kütmise mehanism lahti!
u
uraa proletariat vsem miram soedinites../ 7. jaanuar 2018 08:44
huvitav loogika keskerakonnal, nende arust inimesed peaksid virelema oma mõnesajase pensioniga. Need, kes tahavad normaalsemalt elada ehk vähe inimlikumalt ja teevad tööd, neid karistatakse selle eest. Ime veel, et nad töötavaid pensionäre kulakuteks ei nimeta ning Siberisse ei saada. Loodame, et see valitsus vahetub järgmine aasta.
j
7. jaanuar 2018 10:08
Just, mitte eakate asi pole stabiliseerida rahva heaolu, vaid ikka riigi teema see!
m
ma ka penskar/ 7. jaanuar 2018 12:40
aga mõtlen peaga, mul muuseas pension alla 300 ja ei tööta. Kaks inimest teevad võrdset tööd, üks on penskar ja teine mitte, miks peab tema, kes pensioni ei saa, makse maksma, aga penskar, kes saab lisaks pensioni, ei taha töötasult makse maksta? Lisaks võitis seesama töötav penskar ka tumaksuvaba piiri tõstmiselt. Kas ei ole ebaõiglane?
n
NOH/ 7. jaanuar 2018 08:43
ja kas muutus üle öö midagi,et märatsete siin.On siis kergem ja parem olla.Kas tuli raha arve peale juurde.Ei tulnud.Siis rahunege maha,see sõim siin ei aita midagi.
n
nendele,/ 7. jaanuar 2018 12:41
kes märatsevad, tuli küll, nad pole sellega rahul, teistele ei tulnud.
t
TÖÖTAV PENSKAR/ 7. jaanuar 2018 08:38
NO NII MINIMAALSET PENSIONI SAAV JA RAVIMITE JAOKS RAHA TEENIV EESTI KODANIK PEAB VEEL TEISI TOETAMA MIS TEIL VIGA ON SEAL RIIGIKOGUS?
k
kui palju/ 7. jaanuar 2018 12:42
siis kuus raha saad, et toetad? Pane see ka kirja, või oled partei palgaline kommentaator?
x
xx/ 7. jaanuar 2018 08:28
Eesti ei vasta juba ammu normidele, mis EL-s palkade suhtes, samuti pensionidele. Vähem teenivate inimeste toetuseks? Miks ei tõsteta siis palka ja võetakse see lisa pensionäridelt, kes on oma pensioni välja teeninud tööga mitteelamisväärsel nõukogude ajal - nii ju öeldakse. Pealegi, niveleeris Eesti vabariik on unustanud tollaste töötasude pensioniks arvestamisel täielikult tollase töötasu suuruse ja inimeste tehtud panuse. Ikka kõneldi sellest, et pensionile hakatakse arvestama juurde näiteks teadustöötajate kraaditasu arvel teatud protsent, praeguseks on selle unustanud kõik, kes kunagi lubasid.
t
Toslem/ 7. jaanuar 2018 08:19
Paistab, et see solidaarsem ühiskond keda toetada on vaja on köik Toompeale kogunenud.

a
aga/ 7. jaanuar 2018 08:00
see astmeline on õiglasem kui endine süsteem ja eriti õiglane on võõrettevõtjate maksustamine
a
agale/ 7. jaanuar 2018 08:44
Mis on ettevõtjate maksustamisest kasu, kui se raha Lätile kingitakse. Ettevõtja kolib töökohad ka varsti Lätti. Siis pole sul tööd ka enam.
i
ise valijad/ 7. jaanuar 2018 07:49
Mis siis valite sotsialiste? Ja kesikuid ka - nad on ju alati lubanud astmelist tulumaksu.
k
7. jaanuar 2018 08:08
kapten ei saa ühtida laeva kui ta aju invalid
i
ise valijad/ 7. jaanuar 2018 07:49
Mis siis valite sotsialiste? Ja kesikuid ka - nad on ju alati lubanud astmelist tulumaksu.
e
7. jaanuar 2018 07:48
eestis kõige suuremaad palkad eesti valitsusees ja ka pensoonid ja igasugused suured toetused ja neede ajud ei näe piiiri, vaise pensooneril rahakotil käeja
o
ohohhoo/ 7. jaanuar 2018 07:46
Tahetakse küll head elu (head sotsiaalhoolekannet) nagu Rootsis, aga panustada ei taheta. Kust Rootsi hea elu tuleb? Sellest, et oma palgast antakse 50-60% ära.
x
xx/ 7. jaanuar 2018 08:30
no kui 500-eurosest palgast 60 % ära anda, jääb järele 200 €. Vaevu ostukorv. Aga kui on laps ülal pidada?
m
marii/ 7. jaanuar 2018 07:43
nüüd on siis nii ,et meie tõõtavad pensionärid toidavad ka joodikuid ja kellele tõõtukassa maksab ei millegi eest raha-võtke nendelt see raha, kes oma töötu pinsi kätte saavad-kodus möllavad ja joovad poe taga tuigerdades...vat see on eesti keskerakond ,
r
rein/ 7. jaanuar 2018 07:23
see on küll pauk. eitea kas seniilsus hakkab võimust võtma.
a
alf/ 7. jaanuar 2018 07:07
Uskumatu , kas inimene saab nii rumal plla?

t
tegelikkus/ 7. jaanuar 2018 06:59
nagu laulusalmgi ütleb,polnud tuul,mis idast puhus siiski nii mahe.kes käskis teil ussi rinnal soojendada.pole küll usklik,aga juba piibel ütleb,et madu eevat pettis.ehk nüüd hakkab mõistus uuesti koju tulema,et teada,keda valida.jõudu ajude ragistamiseks.
j
Jah,aga.........../ 7. jaanuar 2018 06:46
Üle 70 aastane Eesmaa peaks oma koha vabastama noortele tegijatele, mitte mängima Brežnevit, et istuda Riigikogus surmani. Praegune solidaarsuse jutt on küll dementse inimese häma.
o
on samuti jäänud mulje,et/ 7. jaanuar 2018 07:07
Enn Eesmaa on juba dementne. Kõik vanurid peaks koju jääma!
j
Jah,aga.........../ 7. jaanuar 2018 07:12
Riigikogust peaks lahkuma kõik, kellel on kätte jõudnud pensioniaeg, seda enam, et enamik nendest on punapartei veteranid.
&
/ 7. jaanuar 2018 06:12
𝔅𝔲𝔩𝔩𝔰𝔥𝔦𝔱
s
solidaarselt/ 7. jaanuar 2018 05:29
läks mul kaduma 5aastat. nüüd solidaarselt veel anna. miks eestist inimesed lahkuvad.
m
madrus/ 7. jaanuar 2018 03:43
... mis saab riigist kes läheb pensionääride kallale ... ???
l
lambiste/ 7. jaanuar 2018 04:46
Riigiga ei juhtu midagi. Riik ja Valitsus on kaks eri asja, aga meie valitsuse liikmed on suures osas võimule saanud tänu penskarite häältele. Järgmised valimised võivad mõnele poliitikule kurvalt lõppeda , loodetavasti
r
riik tähendab ka võimu,/ 7. jaanuar 2018 06:39
sellepärast inimesed ütlevadki, et riik.
i
ise ka penskar/ 7. jaanuar 2018 02:08
Lugupeetud penskarid ! Valimistel valite alati keskerakonda ja sotse. Nüüd saite selle mida nad lubasid. Valimistel tuleb ikka mõelda, enne kui kedagi valida, siis pole pärast põhjust pärast viriseda.
t
to: ise ka penskar/ 7. jaanuar 2018 06:56
Ei ole valinud keskerakonda ega sotse, aga ikka on nad võimul, kuidas?
p
penskarile/ 7. jaanuar 2018 07:07
Praegune valitsus sai võimule Ossinovski mahhinatsioonide tulemuse. Valimisi nad võitnud pole.
m
ma/ 7. jaanuar 2018 00:58
nüüd ei teagi,kas tänada valitsust..pension oli alla 400 paar euri,nüüd pandi 2 lapse pealt viis pool juurde ja hurraaa..minu pension on tõusnud 11 euri ja sellega ületanud 400 piiri..aitäh,olen tõeliselt õnnelik!!!
v
vastik/ 7. jaanuar 2018 00:24
vaadata ja kuulata nende lollide täissöönud puukide kõnesid ja selgitusi selle kohta kuidas üks pensionär peab teist solidaarselt toetama. Eesmaa võiks oma palgast ju kümneid pensionäre iga kuu toetada...solidaarselt...

e
Eesti pagulane/ 7. jaanuar 2018 00:11
Olen Eesti pensioni ootel ja asun Soomes .Mulle teatatakse,et 20 prosenti tulumaks.No kelle krt pean Mina pean veel maksma 20 prosenti tulumaksu kui ei kasuta Eestis yhtegi hyve kui neid seal ongi .See teeb päris kurjaks.kuidas siis k6igil 500 maksuvaba. No mida krt,te valetate?
s
Sul/ 7. jaanuar 2018 10:39
on eu kodaniku õigusega see 20% tagasi saada,pead ainult avalduse tegema,et tahad tagasi.Eesti pensionärid Soomes tegid nii,läksid eu kohtusse selle asjaga.
m
Marko / 6. jaanuar 2018 23:43
See on ikka nii haige mis toimub siin riigis.
s
6. jaanuar 2018 23:42
Sain just maksuametist kirja,et peaksin kontrollima,kas mu tööandja on ikka kõik maksud maksnud?Millised maksud?Olen puudega inimene,pensioni saan 360eur,sain just väikese tööotsa,et pensile(vanasti nimetati seda puudetoetus)lisa teenida.Olen küll alles 29-aastane,kuid raskelt parandamatu haige.Paberite järgi olen 100%töövõimetu,kuid paar tundi päevas olen võimeline töötama.Pole veel palka saanud,kuid arvan,et see jääb ca 100 eur kanti.Mis makse siit veel võtta tahetakse?Absurdsus kuubis!Kui vanadel inimestel on veel säästud,siis mul pole neidki!Niigi raske tööd leida ja ka tööd teha(uue tööhõive reformiga taheti ka viimased sandid tööle ajada ja nüüd siis röövitakse ka veel neid kõige väetimaid)Hr.Ratas,kas teil häbi pole?Kas te tõest tahate,et rahvas tuleks Toompeale meelt avaldama ja valitsust kukutama!Minust küll tulejat tervise pärast pole,kuid üleskutse teistele,kel vähegi jaksu-sellist valitsust,kes oma riigi kõige väetimatest ei hooli,pole meil vaja!
a
Aspi/ 7. jaanuar 2018 21:59
Minul 80% töövõimetust. Tööl käin poole kohaga, sest rohkemaks lihtsalt pole jaksu, eriti nüüd paaril viimasel aastal, kui on tulnud töötada veel vähiravi kõrvalt. Lihtsalt selle pärast, et umbes 268-eurosest pensionist+53,70 puudetoetus ei ela lihtsalt ära ju! Palganatuke on natuke üle 300 euro. Ja hõissa - nüüd siis sain teada, et olen suurepalgaline! - pension see kuu naksti 53 eurot väiksem. 2 päeva olen nutnud ja palvetanud, et ei peaks mingit ootamatut väljaminekut tekkima (eelmisel aastal tuli järjest mitu korda hambaarsti juures käia, võimalik, et keemia- ja kiiritusravi tõttu).
l
Lapsevanem/ 6. jaanuar 2018 23:30
Tühine ja jultunud kesikujõhkard.
Roni TÖÖLE, sealt toolilt parasiteerimast
s
6. jaanuar 2018 23:26
see on nüüd sama nagu mõni aeg tagasi kui jaanson vaatas invaliididele ülevalt alla kui need toompeal protesteerisid,nüüd kõrge pensioniga tegelinski üritab teisi madala sissetulekutega pensionäre solidaarsusest teisi aitama.
o
ob/ 6. jaanuar 2018 23:22
Diktor pobises etteantud teksti .
h
huvitav/ 6. jaanuar 2018 23:11
miks peab vaeseid toetama PENSIONÄRIDE rahast? Kas poleks loomulikum seda teha näiteks riigikogulaste rahast?
m
millal/ 6. jaanuar 2018 22:55
siis Eesmaa minu kui pensionäriga solidaarseks muutub? Ootan seda solidaarsus ülekannet oma pangaarvele juba esmaspäevaks.

e
Eino Taruk/ 6. jaanuar 2018 22:43
bolševike ja meie sotside vahe ongi sellest, et kui bolševikud koorisid ühtmoodi kõiki, siis sotsid nöörivad nõrku ja väeteid, sest need ei löö ju vastu...
n
need modekad/ 6. jaanuar 2018 22:42
issandavitsad omaarust peavad siin jah töeterad kinni, niisama ilkumised laseva läbi. Kah märk!
ü
Üles tõus.../ 6. jaanuar 2018 22:31
Ei saa normaalselt kirjutada, sest ei lähe läbi. Siin ei aita küll muud kui tuleb Toompeale rahvas kokku ajada õigust nõudma!
j
jusss/ 6. jaanuar 2018 22:22
Päris suur osa läks kirikutele, kes ise kinnisvaraarenduseka pappi kokku kühveldavad selle asemel, et sakraalhooneid remontida.
e
Enn Eesmaale/ 6. jaanuar 2018 22:22
Ei taha kuidagi maha teha diktoriametit ent usun kui teil ka on mingi haridus, pole te seda oma tootval eluperioodil rakendanud s.t. olete end lõdvaks lasknud. Ja nüüd tulete teie kel aastaid omajagu ütlema teistele pensionäridele et nende tootev töö pole tehtud, et annetagu veel osake oma väljateenitud pensionist teiesugustele luuseritele kel lihtsalt pealehakkamist pole olnud? Häbi olgu teile näkku kirjutatud kuigi te ise seda ei tunne sest mingi ime abil nõidus teid keegi kesikupealik selliseks nagu te praegu olete. Inimesed teevad tööd, näevad vaeva ja vanuigi kui nemad lõpuks mõtlevad, et elaks natukene tehtu baasil tulete teie, sama vana aga luuser ja julgete neile näkku öelda - aidakem nüüd oma välja teenit rahast veel teisi eesmaa taolisi kogu elu ambitsioonideta olesklenud nn. nichtsnutsereid? Ehk tinglikult öeldud Eesmaid? Kuhu me jõudnud oleme, vaadates mis toolil teie iga päev istute? "Appi" ütlevad eestlased, "Apua" soomlased, ent sellest on vähe. Üks nuhtlus olete te, enn eesmaa eesti rahvale.
s
6. jaanuar 2018 22:22
Solidaarsusega tuleks alustada toompealt ja omavalitsustest, alles siis tulge rääkima....
k
Koduvana/ 6. jaanuar 2018 22:12
e
Eino Taruk/ 6. jaanuar 2018 22:45
Valimised olid, sotsid ei võitnud, aga said võimu juurde ja sellegipoolest antakse neile võimalus tegutseda. Kahju, et EKRE loobus, seda väitega, et koalistioonis poleks neil sõnaõigust. Võib olla, aga praeguseid lollusi polnuks :(
v
Vanad kommud on osavad/ 6. jaanuar 2018 23:31
Need poliit-narakad saavad sooja koha ka ilma valimisteta. Õngitseda oskavad, kommunistid nagu nad olid
v
---/ 7. jaanuar 2018 09:07
valimistel ei näe me muud kui seda, et valijat ei huvita,keda valib. Valija kuulab ära, mida kandidaat lubab, millest jahub koos oma erakonnakaaslastega ja ei küsi, kuidas sa valituna selle nimel tööle hakkad, on sul selleks võimed, haridus, haritus, riigimehelikkus, ausus, eelnevate töökohtade head tulemused.
Nii oli, on ja jääb. Sest valijad otsustavad nii.
e
Ennustaja/ 7. jaanuar 2018 12:34
Valimistel juhtub see, et keegi ei lähegi valima, sest pole kedagi valida,
k
keegi/ 7. jaanuar 2018 12:50
läheb alati, sest neid on üle poolte, kes pole võimelised oma peaga mõtlema.
v
valge/ 6. jaanuar 2018 22:05
"Solidaarse ühiskonna loomine" - see kõlab kui tsitaat Marxi või Lenini teostest.
m
Marks/ 6. jaanuar 2018 22:22
Pildil olev lenin valetab. Mina alla neljasaja saaja ei saanud sentigi juurde. Aga samas kesklassi kuuluvatelt võeti pensilt naksti 100 eurot vähemaks.
w
wabariiklane/ 6. jaanuar 2018 22:26
EW ajal said pensioni vaid riigiteenistujad.
Taastame järjepidewuse ka pensionite waldkonnas!

a
A.L./ 6. jaanuar 2018 22:05
Sm.Eesmaa.Kas vastab tõele,et sinu palk on solidaarne eesti keskmisega.
e
euroopa suurim/ 6. jaanuar 2018 22:05
Kuidas saab 17 000 eurot teeniv (ligi 70x enam võrreldes palgavaesega) president mööda Eestit reisida ja reaalselt 250 eurot saavatele, ei ole vahet, 500 eurot teenivatele, inimestele siiralt silma vaadata ja rahulolevalt põsele patsutada ― elame ju hästi?
v
vabariiklane/ 6. jaanuar 2018 22:04
Tabelist selgub, et 1200€ pensioni, palga või kogusissetuleku puhul kehtib maksuvabastus 500€.
https://www.emta.ee/et/maksuvaba-tulu
v
vabariiklane/ 6. jaanuar 2018 22:01
m
Mall/ 6. jaanuar 2018 23:38
Tahtsin siis täna seda 5 € soodustust Tallinna pensionärile käsimüügiravimite ostmiseks kasutada. Esiteks selgus, et seda saab ainult Euroapteegist. Ja seal selgus, et mitte % ei ole soodustus, vaid 10 % ostusummast. Järgmisel ostukorral sama kuu jooksul jälle 10 % jne kuni 5 € täis saab. Aga kirjas on igal pool, et 5 € kuus ilma täiendavate selgitusteta. Nii kui meil ikka - on küll, aga ikka ei ole ka.
v
vabariiklane/ 6. jaanuar 2018 21:58
Kui selle aastani oli maksuvaba pensioni suurus 416€. Nüüd siis 500€.
180€ oli maksusoodustus kõigile, lisaks täiendav soodustus pensionäridele 236€.
Euronõuete järgi peaks pension olema 60% keskmisest palgast. Keskmine palk on Eestis umbes 1200€. Seega pension peaks olema 720€, tegelikult on aga umbes 360€.
s
6. jaanuar 2018 22:37
see ongi see solidaarsus, kus lisaks ei kehti ka inimõigused.
t
6. jaanuar 2018 21:51
Tahaks nàha riigikogu solidaarsust.kuidagi ùle vòlli ja idiootseks on elu làinud....
a
arvamus/ 6. jaanuar 2018 21:44
Paras kõigile Keskerakonna,sotside ja IRLi valijatele
j
jah/ 6. jaanuar 2018 21:37

m
Margus Kangur/ 6. jaanuar 2018 21:36
See raha läheb neile, kes makse optimeerivad ja see läbi riiki petavad.
v
Vot,,,,/ 6. jaanuar 2018 22:02
....see on tõeline solidaarsus - võtta vaestelt ja anda veel vaesematele!? Eesmaa on täiesti juhmistunud oma ülisuure sissetuleku otsas? Kust küll sellised õigustused pähe tulevad, seniilsusest? Teab üldse, millised nn. tavapensionid on?
t
Tramvai/ 6. jaanuar 2018 22:53
k
Kaks kommentaari tänuga/ 6. jaanuar 2018 21:33
vastu võetud aga kuidagi ei näe neid?Peab vist prillid muretsema.
i
Irw/ 6. jaanuar 2018 21:32
Võtame kõigilt kõik ära siis ongi solidaarne jaka kommunism
o
Olen kindel/ 6. jaanuar 2018 21:25
Ei tee EKRE ka pensionäride elu kergemaks! Ainult võimule püüdlemise iha-pläma neil!
j
Jaak/ 6. jaanuar 2018 21:39
Ja kuidas EKRE teemasse puutub? Ah õige, sulle anti ju korraldus igal võimalikul ja mittevõimalikul juhul EKRE kohta midagi halvasti öelda. Selge: sots!
t
to Olen/ 6. jaanuar 2018 22:07
kas teil provakaatoritel juba vesi nii ahjus, et kohe hüsteeriliselt otsite, kuidas EKRE-t laimata ? :)))
m
milleks laimata,/ 7. jaanuar 2018 12:54
kui nad teevad seda ise. Korduvalt on nad öelnud, et on parempoolsed ja nõus valitsema vaid koos reformiga. Ja samuti Jaak kisanud, et rikkuritelt ei tohi raha ära võtta ja neid karistada, järelikult vaestelt tuleb võtta.
a
Anna ndeks/ 6. jaanuar 2018 21:25
See valitsus järgmistel valimistel ei valitse küll näete,nii läks ka eelmine kord ,antakse rahvale pisut ja siis hakatakse koorima.
m
Ma ei usu/ 6. jaanuar 2018 21:23
Et Eestis teeb inimene 5 päeva , 8h tööd - saades€125 nädalas. Voib olla part time tööline, kes käib moni kord nädalas ja teeb reaalset mõne tunni tööd. Hoiab vahetevahel last. Tudengile väike lisateenistus
k
Kas/ 7. jaanuar 2018 09:31
oled Toompealt?!? Roni alla...
s
Suurim kuritegu,/ 6. jaanuar 2018 21:21
mida pensionäride ta tehtud on!!!
Pension on töötatud aastatega välja teenitud ja selle eest ka kogu aeg tulumaksu makstud-MIKS PEAB PENSIONÄR TOPELT OMA VÄLJATEENITULT PENSIONILT MAKSU MAKSMA?
PENSION ,PEAB OLEMA RIIGI POOLT PUUTUMATU,SEE ON VÄLJA TEENITUD!!!
KÄED EEMALE ,KÕIGE NÕRGEMATEST!!! HÄBI!!!
e
ei tohi olla kellegi sissetulek üle 700.-/ 6. jaanuar 2018 21:35
kohe tehakse korrektuure!
https://www.ohtuleht.ee/850130/umbrikupalga-saaja-enam-puhta-nahaga-ei-paase
RK liikmed ja nende lehma lellepojad sinna alla ei kuulu.
r
raskelt tõbine penskar/ 6. jaanuar 2018 21:39
ära aja jama suust välja kui sa just eripenssi ei saa.Sa maksad kogu sissetuleku pealt,saa aru.Hoopis suurem jama on pensi arvestamine,kus ühe pensiaasta eest pead kolm aastat tööd rabama.See tulumaks on sellega arvestades köki-mõki.
Samas sa ka kindlasti kõige nõrgem pole kui su pensilt tulumaksu kooritakse.Nii et...
l
leonid brznv/ 7. jaanuar 2018 11:28
see on otsene töötavate pensionäride raha kantimine kesikute valijatele,kes vötavad uut aastat vastu peale puutini könet kell .
s
Solidaarne/ 7. jaanuar 2018 12:38
Väga õige! Pension olgu puutumatu!
Väga häbi! Eriti küüniline on see, et seda ütleb suurepalgaline, kellel vist pole aimugi, kuidas inimesed tegelikult elavad.
m
Maha punavalitsus/ 6. jaanuar 2018 21:17
Punavalitsus röövib ka pensionäre, kesk-klassist rääkimata.

v
vahelehõige/ 6. jaanuar 2018 21:16
Solidaarsema ühiskonna loomist tuleks alustada rahvasaadikute palkade ja kuluhüvitamiste vähendamisest. Näidaku eeskuju! Suhu jääb kuidagi mõru maitse: alamad (sh töötavad pensionärid!) panustagu, ülemad jagagu (hüvesid).
No, on ikka ülbeks läinud...
s
solidaarsem ühiskond on siis,/ 6. jaanuar 2018 21:23
kui eesmaa ja kõik temasugused puugid saavad 400.-
See on solidaarsus!
t
Tõesti, .../ 6. jaanuar 2018 22:06
....miks riigikogulased ei soovi rahvaga solidaarsed olla? Täiesti mõistetamatu!
v
vabariiklane/ 6. jaanuar 2018 21:10
Oma väikese riigi ülalpidamine ei ole odav.
Kuni aastani 2020 on iga viies euro Eesti riigi eelarves pärit EU-st, hiljem peab Eesti juba ise hakkama saama. Siit ka maksumuudatused jm.
2
21:10 ja siis tulevad uued maksumuudatused,/ 6. jaanuar 2018 21:28
mis kohustavad rahvast RB kinni maksma?
Mis siis,et enamus rahvast.85% on selle mõttetu laristamise vastu.
Sigadus.
v
vabariiklasel on antud juhul/ 6. jaanuar 2018 21:41
j
Ja jah/ 6. jaanuar 2018 21:06
Omavalitsuses töötajad ongi need õiged töötegijad. Lehmalüpsja kõigutab vaid jalgu
o
O tasand/ 6. jaanuar 2018 22:57
Ommaviletsus arvab,et Te lüpsate neid ka
t
Tralla/ 6. jaanuar 2018 23:06
Tundub,et lüpsate vale isendeid
a
aaahh/ 6. jaanuar 2018 21:05
sedamoodi siis. Ma arvasin, et toetame Haigekassa juhi töötasu.
k
kui / 6. jaanuar 2018 21:04
keegi modeja nime teab võiks kirjutada siia
k
kippar/ 6. jaanuar 2018 21:28
k
Katanka/ 6. jaanuar 2018 22:59
t
ta/ 6. jaanuar 2018 21:03
ju vana kommu ja luukeresid tal küllaga
m
6. jaanuar 2018 20:58
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
miks rikkad/ 6. jaanuar 2018 21:08
ei võiks rohkem panustada? vaesed võidavad 60, rikkurid kaotavad 30.- € kuu aga võiks 300 kaotada s.t. loobuda. midagi on maksustamisel ikkagi väga viltu. eesmaad- lengid ei mõista seda muidugi.
k
kuule/ 6. jaanuar 2018 21:36
kas 1500 bruto teeniv on rikas,kas sinu eesmärk on igavesti 500 meurot bruto tenima jääda
a
AUS OLEKS OLNUD NII, ET/ 6. jaanuar 2018 21:15
PENSION ON PÜHA, SELLE EEST ON 50 AASTAT TÖÖD RÜGATUD JA SEALT EI TOHI MAKSU VÕTTA. kui käin tööl, siis võtke sealt peale 500.- € maksuvabastust tulumaks maha. praegu maksustatakse ka minu II sammast. see valitsus PEAB tagasi astuma.
m
MODEREERIMISELE LÄKS MU ARUTELU/ 6. jaanuar 2018 21:16
et pensioni ja minu palka ei tohiks ühte patta panna, sest pensioni saan selle eest, et 50. aastat rügasin tööd teha.
p
pole neid kunagi valinud,kuid mõned,kes kasutavad E hääletust,/ 6. jaanuar 2018 21:16
ei tea ise üldse,kuhu hääl läks.
Praegused seadused vähendavad valimistel osalust veelgi ja E hääled lähevad täpselt sinna,kuhu vaja...
Ei imesta üldse,et noored lahkuvad ja õieti teevad,siin pole mingit tulevikku.
a
Assa/ 6. jaanuar 2018 20:56
Enn, kuule, see on ju täitsa kommunismilõhnaline asi! Vägev värk!
a
ARULAGEDALE Enn Eesmaale/ 6. jaanuar 2018 21:03
Andke vähem teenivate i nimeste toetamiseks HIIGLASUURED koondamishüvitised ja riigikogulaste OSA palgast ka! Miks pensionörid peavad OSA palgast ära andma...?

a
Andku siis kõigile võrdselt/ 6. jaanuar 2018 20:51
...pensioni. Ükskõik, kas ta on tööd teinud või mitte? Ja ikka inimväärikat, et normaalselt ära elaks. Mina olen ka ausalt oma pensioni välja töödanud ja et natukenegi inimväärsem oleks, käisin Soomes lisa teenimas. Naabrinaine on tööd teinud ainult 10 aastat ja nüüd makstakse neile juurde, sest neil väike pension. Ja puuderaha saab ka see naabrinaine, sest muidu saaks liiga vähe. Tema lippab rattaga pikki maid ja pole tal häda midagi. Mina olen ennast ära töödanud riigi heaks ja ei saa puuet ega midagi ja ei jaksa niipalju rattaga ka sõita. Minult võetakse nüüd makse. Kus on meie riigis õiglus?
q
q/ 6. jaanuar 2018 21:10
öiglust pole kunagi kusagil, alati keegi hävib
r
rahune maha/ 6. jaanuar 2018 21:10
saan aru, et karjuv ülekohus aga riigiisad ei saa midagi aru. neil on tähtis, et neil on kõik hästi ja nad on rikkad, sest elavad rahva kulul.
n
No/ 6. jaanuar 2018 20:45
on ikka loll küll see endine telediktor ja kogu see kesikute valitsus on häbematud koorijad- tegid "solidaarsemat ühiskonda" pensionäride arvelt. Endal palgad tõsteti aga lakke!!!
k
Kulla No/ 6. jaanuar 2018 21:10
Keskerakond teeb seda,mida IRL JA SOTSID KÄSEVAD!!!
o
O tasand/ 6. jaanuar 2018 23:11
No kuulge,neil ju jagatud vastutus,pärast ei tea keegi ,kes tegi .Suletud ring.
e
Enn Uuetoa/ 6. jaanuar 2018 20:45
Kas sa oled loll või mängid lollo
r
Riho/ 6. jaanuar 2018 20:45
Kui tulumaksu reform tehti siis räägiti rikkurite maksustamisest aga välja kukkus nagu alati .
Maksustati neid ,kes ots otsaga välja tuleb.
e
ei tea/ 6. jaanuar 2018 21:39
kas sinu arust nn. rikkurid maksavadki ainult 30 euri tulumaksu, nende nn. rikkurite tulumaks on ikka 20 protsenti nende palgalt
h
Hihhii/ 7. jaanuar 2018 09:25
Ja seegi nihverdatakse välismaa pankadesse, siin näidatakse MTA-le ainult miiniumpalka, mis veel hullem, jäädakse koguni selle 33% kohustusliku maksega võlgu riigile.
Äripäeva andmetel ulatub ettevõtjate maksuvõlg Haigekassale ja Pensionikassale juba sadadesse tuhandetesse. Seda valitsus ei näe või ei taha näha? Miks?
s
seltsimees eesmaa/ 6. jaanuar 2018 20:45
võiks enda palgast ka panustada võrdsemasse ühiskonda.millegipärast ei näe , et mäepuukidelt midagigi võetaks.
m
Mari/ 6. jaanuar 2018 20:45
Kas nõnda pannaksegi ühed pensionärid teisi vihkama? Väga kaval võte, peab ütlema. Ja valitsus pole milleski süüdi.
e
ega/ 6. jaanuar 2018 20:44
enne ei muutu midagi,kui need Eesmaa taolised vanad peerud minema lüüakse
e
Enn Uuetoa./ 6. jaanuar 2018 20:42
Oled sa loll või mängid,et oled loll

p
Pets/ 6. jaanuar 2018 20:42
Kui alustaks ühtlustamist Tallinna linnavalitsuse ametnikest ja Riigikogu keskerakonna fraktsioonist. Kui nende kõigi palk viia 600 Euroni, siis mitme pensionäri pensionit saab tõsta ka 600 EUroni. Ongi ühtlustamise alus.
k
Kallid valijad/ 6. jaanuar 2018 20:38
Nüüd tunnete kui teie poolt valitud eheda savisaarlasest kesiku sülg valgub peale väljasülitamist aeglaselt teie palet mööda allapoole. Olles alul soe, siis leiga, kaelale nirguv on juba jääkülm. Aga valige ikka samamoodi edasi ja ärge tont võtaks nurisege.
n
naisuke/ 6. jaanuar 2018 20:38
alatusi on mäelt ennemgi öeldud.
s
salliv tolerast/ 6. jaanuar 2018 20:35
Miks üldse peavad pensionärid töötama? See on täiesti kreisi, mida te poliitikud teinud olete. Pensionär saab oma väikest piskut pinssi ja siis töötab kuskil toidupoes mõnesaja euro eest kuus. Siis vaatad, mis toimub Soomes! Toidupoodides töötavad täiesti noored tüdrukud ja poisid! Ning pensionärid käivad ostlemas, mitte viimseid elupäevi rügamas!
Inimesed peate aru saama, et need erakonnad kelle poolt te olete siiani hääletanud, ei ole õige. Peate hääletama EKRE poolt, et kord majja lüüa.
s
salliv tolerast/ 6. jaanuar 2018 20:40
Soomes toidupoodides töötavate inimeste vanus silma järgi pakkudes 18-30 aastased.
Eestis toidupoodides pakuks töötajate vanuseks 40-80 aastat ning naised on suures enamuses. Mida te poliitikud teinud olete? See on teie töö.
p
pensionär kassapidaja/ 6. jaanuar 2018 21:18
aitäh valitsus. lahkun töölt kuu pärast. nüüd võiks enn eesmaa minna rimi kassasse.
v
V/ 6. jaanuar 2018 21:39
Lahkusin töölt alates 01.jaanuar. Ei taha töötava pensionärina seda tohutut ametnike armeed ülal pidada. Miks meie riigiametnikud ei saa aru, et nad peavad rahvast aitama, mitte oma võimu ja ülbust rahva peal välja elama.
e
Ega.../ 6. jaanuar 2018 20:31
...töötav pensionär mingi rikkur ole ja kui oleks ei peaks tööl käima.Raha võiks vaesematele anda need kellel palk 1500-2000 euri tõusis
h
hmm/ 6. jaanuar 2018 20:31
Kui palju selle heaks panustavad valitsuse ja riigikogu liikmed, sh riigikogu juhatus. palgad aina kerkivad, abilisi ja abiliste abilisi võetakse aina juurde. Kuluarvestus on muinasjutuline, aga tavaline ametnik peab iga autokilomeetri rangelt kirja panema ja pikalt põhjendama.
v
vähk/ 6. jaanuar 2018 21:48
Valitsus ja riigikogu peaksid end tunduvalt kokku tõmbama ja siit tuleks kõva kokkuhoid.
j
Jaak/ 6. jaanuar 2018 20:24
Tüüpiline keskerakondlasest kommunisti jura. Mis õigusega te nuhtlete töötavaid pensionäre? Mina olen oma pensioni ausalt välja teeninud ja see peaks olema MAKSUVABA! Jah, ma käin tööl, sest minu tervis ja oskused võimaldavad seda. Tööandja maksab minu eest sotsiaalmaksu ja minu palgast laekub riigile tulumaks - ma olen seega (vähemalt osaliselt) oma pensioni ISE tasa teeninud! Nüüd on siis nii, et mind karistatakse selle eest, et ma riigile makse maksan. No kas saab veel ajuvabamat maksusüsteemi välja mõelda? Heakene küll, olgu pealegi teie nõme astmeline tulumaks, aga see skaala peaks olema siis selline, et rohkem maksaksid tõesti "rikkurid", mitte töötavad pensionärid!
Kooliraha/ 7. jaanuar 2018 01:07
See on valimiste kooliraha, mille eest tuleb korvata Lätti läinud alkoraha ja kõik muud uuendused mida serveeritakse, kui suuri edusamme. Penionärid maksavad oma pinsist oma keski - ja sotsilembust. Kui mina pensini jõuan, siis ma küll seda teha ei tahaks.
h
Hea kommunist on ......... kommunist!/ 6. jaanuar 2018 20:21
Vana kommunist räägib ikka solidaarsusest, kui asi puudutab võõrast rahakotti aga ise, seltsimees Eesmaa, kas sõnad lähevad tegudega kokku?
e
Endine tööline/ 6. jaanuar 2018 20:44
Kõikse päält lõpetage prillikivi ülalpidamine, söögu oma pinsi eest.

r
RS2/ 6. jaanuar 2018 20:01
Tunduvalt suurem sääst oleks kui see p.u.u.k.i.d.e kari endale kuuli pähe laseks.
A
🍷/ 6. jaanuar 2018 20:40
h
He he he/ 6. jaanuar 2018 19:56
Olemegi NSVL-võtame neilt kel on ja anname neile ,kes pole elu töötegemisega tegelenud! Noh ikka võrdselt
r
RS2/ 6. jaanuar 2018 20:03
Selge see, et NSVLis võimul ju EK(b)P eks? komm.ari.d ja sortsdemarid - tulevased komm.ari.d.
v
Vähe/ 6. jaanuar 2018 20:39
mööda paned: EKP oli ENSV-s, NLiidus oli NLKP ja selle eelkäija oli VSDTP ehk Venemaa Sotsiaaldemokraatlik Töölispartei. Seega olid sotsid olemas enne kommuniste...
j
j.s./ 7. jaanuar 2018 09:40
See tarkus kulus nüüd küll marjaks ära!
m
Maie Maaly/ 6. jaanuar 2018 20:37
Miks sa väidad, er kõik alla 500 teenivad ei tee tööd? Ma olen kõrgharidusega keskaatme spwtaialiat ühes väikses omavalitsuses ja teenin tänu uuele maksuredormile lõpiks üle 500 palka. Kes oled auna ütlema, et mina ei tee tööd? PS ma olen veel eriti puuk, kuna mul on 4 laat ka. Kujuta ette neid lasterahamägesid mis ma tänu kesikutele saan!
m
Maie Maaly/ 6. jaanuar 2018 20:39
Oskan kirjavigadeta kirjutada ka, aga kuna telefon väikeste nuppudega ja silmaarstile aeg alles 4 kuu pärast, siis palun vead andeks anda või vajadusel kommentaar lugemata jätta 😁
e
Einoh/ 7. jaanuar 2018 13:40
Üle 500 euro palka, lisaks siis 1000 eurot mida hakatakse maksmaosaliselt 4+ laste pealt, siis veel mõni toetus. Tubli eesti keskmine. Aga mina teen südamega oma tööd ja vajalikku, saan täpsel 520 eurot plussmida 55 euro. Maksud maksta, toit. Ei ole eelnevaid lapsi, kõik riided, jalanõud, rattadet jneja pean ostma. Olen ka üksiema sest nii on elu läunud. Ä

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee