244 kommentaari

J
jutt   /   15:33, 27. jaan 2018
ju õige aga seni kui meie lapsed ei taha kirjeldatud ühiskonnas elada tähendaks see meie rahva kiiret hääbumist ... las ikka suured rahvad alustavad seda endapiiramist
M
mihkel vohla  /   23:19, 15. jaan 2018
tere , olen diktaatoriks loodud
T
Tass kuuma teed  /   15:40, 15. jaan 2018
1. "majandus saab kasvada ainult looduskeskkonna ja -ressursside arvelt"
Ainult? hmm hmm hmm..
2. Kus on kõnealune piiramatu majanduskasv?
Ei ole veenev jutt.
K
kamamaalt  /   19:19, 14. jaan 2018
jutt tore, a ise ostab džiibi
L
Lauri  /   23:07, 13. jaan 2018
Kama räägib õiget juttu.Majanduse tõi ta näiteks millest võiks alustada.Omalt poolt on mul välja pakkuda ka mõistlikud väljapoole kasti teostatavad ideed/lahendused lisaks majandusele veel haridus sektoris, tööjõusektoris, poliitikas, sotsiaal valdkonnas, logistikas, IT valdkonnas - kõik selleks et päästa meid ümbritsev ilma et me peaks selle peale tulema peale kriisist läbi käimist. Täna ei saa neid ideid avalikustada sest mind tehtaks tümaks avalikuse ees.
Kahjuks täna me liigume tohutu kiirusega kriisi suunas kui me midagi ei tee siis see tuleb karm kriis, meist paljud ei tule sellest eluga välja. Need kes naljatavad Kama kallal et lähme puu otsa siis sinna me lähem peale kriisi nagunii kui me enne midagi rahuliku välja ei mõtle.
H
Happeline R.K.  /   09:55, 10. jaan 2018
Vähemalt üks õige jutuga mees. Jõudu ja tervist sulle, Kaido ja kogu su suguvõsale. Puuslik su kodu valvaku.
L
Liisu  /   16:22, 9. jaan 2018
Vaat kes räägib...ei saanud oma loomaga hakkama nüüd korrigeerib maailma elu...natuke imelik ei ole või hr. Kama.
M
Meelis  /   18:22, 7. jaan 2018
Ainuke kuidas seda riiki aidata ,tõsta inimeste vaimse arengu taset. Taksitajaks on inimese enda reptiili aju, mis ei las areneda ja ajupoolkeradel sünkroonselt tõõtada? Vastust leida ainult vasakpoolse ajupoolkera toel, see viibki meid hävinguni. Ja meie vähekene avatud informatsiooni vastuvõtu võimalus ju eriti arikaks inimest ei tee. Teaduse mõistes olime ju hiljuti veel ahvi tasemel. Areng on suunatud ainult tarbimisele. , aga elusorganid peavad meie arengu tõttu hävima. Kas me oleme hävitajad ja teenime... Seda taset saab mõõta, mis tasemel olete( vibratsiooni, vainimse arengjne.) Selle osalevad kõik teie ümber, suurim tasemetõstja olete te ise ja oma positiivse mõtetega. Hirm ei lase areneda ja on suunatud teie enda hävitamiseks.
K
kui üks kohtlane tuleb targutama  /   13:40, 7. jaan 2018
isehakand majandusguru kama
pole mõtet ajada sellist jama
sest muidu pirrud löövad lõkendama
ning end taas türmist leiab vaene kama
K
kohtlasele targutajale  /   21:37, 7. jaan 2018
Mida sa,lontrusss, siin jaurad? See artikkel oli väärt ära varastamist ühe fuajee laualt, et kõik mu lapsed ja lapselapsed sellest õpetust võtaks, kuidas asjad on ja kuidas olema peaks!
N
no  /   09:01, 29. jaan 2018
Lollid ju ei saa kunagi aru, mida targad räägivad
F
Felix  /   12:44, 7. jaan 2018
Kama jutt on fundamentaalselt vale ja on äärmiselt kurb, et nii paljud inimesed sellega nõustuvad. Tõeline majanduskasv tuleb ainult inimese innovatsioonist. Ressursside piiratuse ja keskkonna üle on hakatud alles mõtlema viimase 50 aasta sees. Seda seepärast, et siiamaani pole see probleemiks olnud. Majandus kasvab ka keskkonna säästlikult ja ressursse ümber töödeldes, selleks on vaja ainult tehnoloogilist arengut.
T
Tsernobil  /   21:34, 7. jaan 2018
siiamaani pole see probleemiks olnud, sest siiamaani selline maakera hävitamine ei ole päevakorras olnud
N
Njah  /   12:21, 7. jaan 2018
Paljud pole saanud artiklit täismahus lugeda ja plõksivad niisama ajaviiteks.
Teatavasti oleme meie gloobusel ainult kärbsemust, tõsine värk toimub kollaste/mustade maal. Näljaseid lõugu on ja saab sealmail kordades üleliia olema. Nälg teeb inimese, kes on üks loomariigist, tapahimuliseks kiskjaks. Ja kui usk või ideoloogia seda tiivustab, siis mida ilusat oodata.
M
Meist  /   11:26, 7. jaan 2018
igaüks saab midagi ära teha! Sorteerige prügi, pange plast eraldi. Äraviimine on TASUTA. Maa-Ema palub seda väga!
E
eesti naine   /   09:26, 8. jaan 2018
Miks tasuta? See on ju meie endi elukeskkonna paremaks hoidmiseks ja mitte miski ei pea olema tasuta. Elu on näidanud, et asjad, mis on tasuta, ei lähe kellelegi korda, töö, mida tehakse tasuta tehakse lohakalt, sest selle töö kvaliteedi eest ei vastuta keegi.Tasu saamisega kaasneb vastutus.
?
???  /   10:58, 7. jaan 2018
Ja selline tüüp oli meil ministriks.
K
Kahju,  /   06:39, 8. jaan 2018
et praeguste ministrite hulgas sellist selgesõnalist meest pole. Kujutate Ratast või miks mitte ka Kaljulaidu Brüsselist Eesti huvide eest seismas ja "ei" ütlemas? Mina ka mitte. Kama puhul poleks mul kahtlust.
S
see on ju pidev raha rehvorm.  /   09:48, 7. jaan 2018
Kus ta seda majanduskasvu näeb, see et asju mitu korda aastas üles hinnatakse ja elavjõudu alla hinnatakse pole majandus kasv
Õ
Õige tähelepanek  /   09:51, 7. jaan 2018
Nõmme Raadios tõdeti juba ammu, et Eestis on majanduskasv võrdeline hinnatõusuga!
P
Pensionär  /   16:44, 7. jaan 2018
Majanduskasv on statistiline näitaja, mille alusel klapitatakse riigieelarvet ja korrigeeritakse valitseva kliki palku. Sellega et madalapalgalised ja pensionärid ei saa poest midagi varasemast rohkem osta, arvestati juba uut maksusüsteemi tehes. Seda kuulutati avalikult, et kõige madalamate sissetulekutega kontingent tagab majanduskasvu.Olgem siis uhked, et seni tarbetutele inimestele on antud nii oluline roll.
H
Huvitav  /   11:37, 7. jaan 2018
Island oli pankrotis, majanduskasvu seal pole, asjad on kallimad kui siin ....aga elatustase on 4x kõrgem, kui siinses edukas riigis?
K
karm kliima, karm elu  /   21:40, 7. jaan 2018
Rahva arv 332 529 ja nendest 2015. aasta 1. jaanuari seisuga elas alaliselt 24 294 välisriikide kodanikku, geisrid töötavad, vaala püütakse, lambaid pügatakse ja nii see elu seal kulgneb, ei ole aega piriseda nagu siin on kombeks - kes ei tööta see ei söö ja külmub ära.
P
Poolik  /   09:41, 7. jaan 2018
Kodanike tasemel täiesti asjakohane manitsus aga lisaks hüljatud massidele eksisteerib ka eliit. Loodetavasti kehtib see ka rikkurite, ainult Lääne kaupu ostes raha väljaviijate ja ülikasumeid teenivate pankurite kohta.
N
no  /   09:06, 29. jaan 2018
Rikkuritele ei kehti miski, ammugi mitte loodusseadused. Raha loeb ja pärast tulgu veeuputus või tuumakatastroof, pole oluline.
J
ja ei mingit  /   08:25, 7. jaan 2018
teiste turjale elama r ä n d a m i s t (otsesõna läks modereerimisele)
E
ei ole miskit parata  /   07:58, 7. jaan 2018
ei mingit l a s t e rikkust - üle kahe lapse lihtsalt ei ole võimalik
ning iga inimene peab vastutama oma riigi eest - mitte nii et mets raiuda ja kõrb asemele kus enam elada ei saa
M
Mets on esivanemate   /   20:22, 7. jaan 2018
töövili,mida nüüd siis majanduskasvuks kasutada aga kauaks,võsa ei ole mets ja linnudki ei saa enam pesitseda,korilust võsast ei tee.Puuke küll võib kehale korjata,see ongi progress ,mida EV on viljeldud sest tootmine ei olnud ju tasuv...Hävitati ära ja mindi mahaparseldamise teed.
J
ja ei mingit  /   07:53, 7. jaan 2018
lasterikkust, üle kahe lapse on kurjast
ja ei mingit ühest kohast teise rändamist, tuleb vastutada oma riigi eest, mitte nii, et mets maha ja kõrb tuleb asemele kus enam elada ei saa
T
täiesti õige jutt  /   07:48, 7. jaan 2018
kuna meie ressursid siin maakeral on piiratud siis majanduskasv vaid kiirendab hävingut
N
nii on  /   07:46, 7. jaan 2018
kuna me ressursid siin maakeral on piiratud siis ei mingit majanduskasvu, aitab sellest mis on ja ei mingit ülemäärast sigimist, kahest lapsest piisab küll ning ei mingit migratsiooni, et raiume aga metsa maha ja järgi jääb kõrb kus ei saa enam elada
I
Ik   /   07:43, 7. jaan 2018
Ma ei usu et tarbimiskatastroofist pääsu on enam. No tegelikult ongi lõpu algus käes juba. Kui sa kuuled ja vaatad inimesi ümberringi, siis need on kui oinad või siis ütelda ära nõiutud.
K
kass  /   02:47, 7. jaan 2018
kama sööb juba aasal rohtu
V
vaadake...  /   02:12, 7. jaan 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
muri  /   11:59, 7. jaan 2018
ma näen , et sul on kirjas TÖLL
H
Hm  /   12:04, 7. jaan 2018
Peegli leidsid?
.
.  /   15:18, 7. jaan 2018
Osta omale mittepeegelduv monitor
D
dem  /   00:51, 7. jaan 2018
Inimene, kes ei hääletanud Eesti Vabariigi iseseisvuse poolt aastal 1991 20. august võiks oma köhatamised oma kodukatuse all või Venemaal teha.
Tsiteerin : Kell 23.03 oli 105-liikmelisest Eesti Ülemnõukogust kohal 70 rahvasaadikut ja otsuse poolt hääletas 69, vastu ega erapooletuid ei olnud. Ainsatena ei hääletanud Klavdia Sergij ja Kaido Kama, kes ei registreerinud end hääletamiseks ja lahkusid hääletamise ajaks demonstratiivselt saalist.
https://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_taasiseseisvumine
L
lollitamisest  /   04:14, 7. jaan 2018
Ja kohe taasiseseisvumine... Pisar tuleb lugedes silma...Suured tänud vanadele kommunistidele taasiseseisvumise eest.
M
MGM  /   22:52, 6. jaan 2018
Piisavalt palju inimesi elab meie maa peal, kellest poleks sendi eestki kahju. Ka siin kommentARIUMIS ON NEID HULGALISELT.
K
korilane  /   05:57, 7. jaan 2018
Tegin saamahimuga lõpparve ja leidsin end korilusest...
sendi eest pole kahju kellest siis?
M
Mari  /   22:24, 6. jaan 2018
Olen ka mõelnud, kas majanduskasv peab lõputu olema? Kuhuni ta siis kasvab? Mõtlen hirmuga ka kogu sellele plastikaattaarale, kuhu peaaegu kogu kaup kauplustes on pakendatud. Isegi paariampsulised toidupalad on plastikpakendis. Endalgi läheb iga paari päeva tagant väike kilekotitäis plasttaarat prügikonteinerisse, kuigi pere väike. Lõpuks vist uppume sellesse rämpsu ise.
A
aga miks inimest süüdistada,  /   06:36, 7. jaan 2018
millegipärast keegi ei keela plastiku tootmist näiteks!
J
ja  /   08:13, 7. jaan 2018
põletamist, tossu annab kinni püüda
T
tundub  /   20:59, 6. jaan 2018
tundub,et ühel eripensionit saaval eksriigikogulasel on igav.
S
Soovitused  /   03:10, 7. jaan 2018
Just nii ja jooma peaks ka vähem..
N
no  /   09:11, 29. jaan 2018
ja mis sina siin plõksid, sul seal istungisaalis igav?
M
Majanduskasv = SMKT =  /   20:51, 6. jaan 2018
iga toote ja tenuse hindade kasv= inflatsioon ja tavainimeste elustandartide halvenemine!
Eestis 72 % brutopalgasaajaid kuni 650 euri kuus, ülejäänud kopsakad ja ülikopsakad sissetulekud!
Statistikaameti keskmine palk baseerub valedel: osakoormusega palgasaajate koormus taandatakse täistööajale ja arvestusse läheb täispalk!Ja 28% ringkaitse tegelasi on õnnistatud kõrge sissetulekugs!
M
Mati   /   20:49, 6. jaan 2018
Eks meie praegune maailmakord meenutab püramiidskeemi küll. Kokku kukub see siis , kui kõik on jõudnud ühele tasemele.
M
Mitte  /   20:48, 6. jaan 2018
majanduskasvuga ei pea võitlema vaid selle majaga mis seal Kama selja taga pildil on s..t.igasuguse bürokraatiaga kus Kama taolised palka saavad need on igasugused mittetulundusühingud Võru Instituut ja Setu Instituut ja Võru keele selts ja Setu keele selts ja igasugune muu kama...
I
irw  /   20:56, 6. jaan 2018
lõpuks ometi põhjus on leitud - Võru Instituut ,Setu Instituut , Võru keele selts ja Setu keele selts on süüdi ,miks inimkond põhja läheb
J
järelikult tahab kama  /   20:21, 6. jaan 2018
,et eestis oleks sama diktatuur nagu Põhja-Koreas
N
nüüd küll ütlesid  /   20:38, 6. jaan 2018
nagu seal resurse ei raiskaks + radioaktiivse saaste oht
R
reede  /   20:06, 6. jaan 2018
Kui närv streigib muie siirupiideoloogide ila vastu vaatanNat Geo Wildi Võrratu kanal Seal on saade loomaarstist Pol nimi Mees kui orkester ameerika hollandlane Ainult aru ma ei saa sellest kooslusest Pol nagu õlekõrs keset ameerika pekikuhja Sõnnikused farmid kus vaevalt paterdavad pekikuhjad nimega farmer Poleks iial arvanud et see maa nii alla käib Tore on et said väärilise presidendi Arvan et kui nii edasi venib pole seda ühiskonda enam kauaks
P
paha hakkas  /   19:48, 6. jaan 2018
enda arust tundub jube tähtis tegelane olevat.
19:48-le  /   21:42, 7. jaan 2018
Ongi. Ja hästi ütles.
T
Teisitimotleja  /   19:10, 6. jaan 2018
Kamal on õigus kuid jutt siin ei aita. On vaja tegusid. Peamine suu on siiski maakera elanikkonna kasv ja kus see kasvab. Aafrika ja Aasia maades. Aasia toidab ennast ise kuid Aafrikas paljus toidab Euroopas olevad sallijad. Vahet ei ole hukust ei päästa enam miski. Iga lopp on uue algus. Maakera toimib palju paremini kui inimesi sellel enam ei ela.
E
ei ole tal õigus  /   19:51, 6. jaan 2018
"
" Alternatiivideks oleks diktatuuride kehtestamine või inimeksistentsi hukk.  /   18:54, 6. jaan 2018
ossa,
sellist jura pole terves maailmas veel mitte keegi ajanud. Isegi Trump mitte!
  /   20:38, 6. jaan 2018
ei teadnud, et NL ajal kõik oli ÖKO
V
Vanamees  /   18:44, 6. jaan 2018
Küsiks ,kes Me ? See Me olete TE ! Rääkigu oma rahva raha maitsnud seltskonnale !
Z
Zzz  /   18:39, 6. jaan 2018
Väga raske on mõista neid inimesi, kes tunnevad metsikut naudingut sellest"maailma kiirest muutumisest". Tekib küsimus, et mis mürki neile antakse, et kõige sellega rahul ollakse. Küsimus, mis jääb...
K
kui sa seda ei mõista  /   18:55, 6. jaan 2018
siis mine koopasse tagasi ja ela seal oma mõistmatusega.
O
on  /   21:51, 6. jaan 2018
koopas olek ja neljas maailmasõda kaigastega kõik ees kui metsad maas ja korilasena elada ei saagi, seakatku järg võib tipp olla ja hakkab inimene jälle kiviadra taga kõndima õppima...praegune seis lõpeb päiksetormiga, mida ma lähiajal ei oota aga tulemata see ei jää ja siis algus kiviajast peale aga iga järgmine formatsioon on kiirem eelmisest.
K
kama kaks  /   18:25, 6. jaan 2018
on tige ühepoolse nägemusega vananev toi.
J
ja mida arvab isik kahepoolse nägemusega  /   18:38, 6. jaan 2018
-- palju meil veel neid ressurse on alles jäänud, kaua see majandus võib kasvada, mille ja kelle arvel?
A
ann  /   09:49, 7. jaan 2018
Keegi meie loodusmeestest ütles kunagi, et maa päästmise võimalus lõppes aurumasina leiutamisega ja ma olen temaga nõus. Ütlus on pärit vähemalt 40 aasta tagant ja kahjuks ei mäleta täpselt kes, kas Mati Kaal, Fred Jüssi või keegi Tartu loodusmeestest.
E
Eino Taruk  /   18:14, 6. jaan 2018
Sündivust tuleb radikaalselt piirata. Ja seda globaalselt. Ja kui rahvaarv, jälle globaalselt, on kahanenud 14% ni varasemast, sii võib rahvastiku jaotada võrdselt . Ulme, ma tean, aga ainuke võimalus. Sest siis võib rahumeeli suurema osa põllumaast taas metsadeks istutada. Ka saastamisega oleksime lõpetanud.
  /   18:45, 6. jaan 2018
kuhu veel, Eestis iive ammu miinuses
E
Eino Taruk  /   21:39, 6. jaan 2018
Ega ma Eestist räägi, LOL. Mis on Eesti globaalses mastaabis? Meie mõjutame maailma majandust ja ökosüsteemi vaid siis kui meil aatomijaam õhku lendaks, aga meil pole sedagi...
E
Eino Taruk  /   21:43, 6. jaan 2018
Asotsiaali kombel 3+ rääkida on tegelikult kuritegu emakese Maa suhtes ;)
M
Minu taha kas või uputus, nii arvab Eino  /   00:16, 7. jaan 2018
Nüüd on selge, miks siin igal pool reostatud, lagastatud, lõhutud, metsad hävitatud, sest sinusugused ju ei pea ennast piirata, ei ole maailma elanikud ühe sõnaga eestlased, kel on kõik on lubatud
N
naljamiis  /   11:00, 7. jaan 2018
Selliseid sündivuse piirajaid tuleks hakata harima(pean silmas kooliharidust), siis pole suur sündivus enam probleem. Nagu läänemaailmas näha.
K
kama kehtestaks viisareziimi,  /   17:50, 6. jaan 2018
siis oleks eesti orjapidajatel orje jalaga segada.
  /   18:11, 6. jaan 2018
mis see asjasse puutub, sina tarbimishull, sina, kes alati pead naabrist paremaks olla
  /   17:43, 6. jaan 2018
Absoluutse majanduskrahhini jõuab maailm igal juhul. Pakun, et enne 2020. Kes natuke asju jälgib on minuga nõus. Üheksakümnenda te lõpus lõhkes dotcom buum. Üle mingi sujuvalt ehitusbuumile mis lõhkes 2008. 2010 ollakse auto ostu buumis. Täna, 2018, ollakse KÕIKIDE ASJADE BUUMIS. Ehutusbuub, aktsiad. Vaadake mis Dow teeb. Dow norm hind on 5000 dollarit. Siis veel krediitkaartibuum. Ostulaenubuum jne jne. Mis te arvate millega see lõppeb? 2008 oli poisike selle kõrval
M
mina minevikust  /   17:39, 6. jaan 2018
Ma ei taha rääkida poliitikast, sest see on räpane.
Aga Kama kohta pean ütlema , et mida temast kõike kokku ei jahvatata. Teadsin teda 70.-ndate ajast, kui kooli lõpetas. Kena poiss oli ja tore. Sel ajal domineeris ikkagi hipilikkus ja tema oma pikkade veidi lokkisjuustega sobis just sellesse pohheemlaslikku aega. jah selle juurde käis sageli ka alkohol jne. Aga ta oli andekas poiss, igal alal , muide. laulis hästi jne. Ta polnud kuhagi agressiivne ega pahatahtlik eht poheem oli. Kui ERK- ki läks ega igat rumalat ju sinna võetud, siis kadus silmist mõneks ajaks ja nii hiljemgi, aga ikka ilmus välja ja tore oli teda kohata. Niipalju siis nooruki east. Vahel tekkis väike hirm, et temaga midagi halba ei juhtuks.
M
melancoly man  /   18:06, 6. jaan 2018
Mäletan neid aegu, sageli sattusime pahandustesse. Õnneks polnud need kuhagi vägivallaga seotud ja mäletan tihti seiku, kui Kama teisi mitte välja andes, süü enda peale võttis. ilusad ajad olid, lillelaste ajastu.
M
Mati Tartust  /   18:22, 6. jaan 2018
Kui juba meenutuseks läks, siis Viljandi oli sel ajal tõesti üks hipilikum linn. ÖÖsel oli linn noori täis, lauldi, tantsiti, vist lõpetati suveööd kuskil 5 aeg alles. Olen põline Taru elanik ja käisime vahel seal. Ilusad tüdrukud olid ka seal. Aga suve öödel seal ei magatud, jäi mulje. Nüüd aga on see linn kell 14 päeval tühi, kui turg lõpeb. Pole enam neid aegu ega noori. Nainegi sai sealt toodud.
S
Sa pole  /   19:06, 6. jaan 2018
Elus naist saand puutudagi :)
K
Kama  /   17:32, 6. jaan 2018
käisin täna Maximas ,hinnad näpistavad ikka valusalt,ostsin toidukraami,pluss apteegis 90 eurot jäi poodi,minu 36o eurost,Muideks käin poes 2 korda KUUS,pensioni tõus 6 eurot,no millisest kokkuhoiust sa ,kamakas räägid.
  /   18:13, 6. jaan 2018
Käisin eile poest mööda, kusjuurest Maximast, parkla pilgini täis, tavaparast teed risti üle ei saanud kasutata, autode sein ees
K
kle tolale  /   18:47, 6. jaan 2018
ega sinu sõim fakti olematuks teeb
E
eile? eile oli pensipäev ju.  /   18:58, 6. jaan 2018
Sa kullake pole maailmas ringi rännanud.Seal ostetakse ikka kaks kärutäit korraga ja poes käiakse ka ainult paar korda kuus.
Kui ma linnas käin,ostan samuti ikka toiduvaru vähemalt nädalaks .
T
to eile?  /   19:32, 6. jaan 2018
Huvitav, mis see maailmas ringi rändamine asjasse puutub, kui jutt on Eestist ja konkreetselt nähtud, kogetud. Muidu, päris rikkad ja noored need Eesti pensionärid, ma pean ütema, kui nad nii massiliselt oli parkla hõivanud, nägi nooruslikult välja, ja siin samas Eestis mitte kuskil laias maailmas kus ainult sina oled käinud.
E
Eesti  /   21:25, 6. jaan 2018
naispensionärid ongi soliidsed,daamilikud kui on poodi minek.
O
on  /   22:05, 6. jaan 2018
vaja kuupäeva vaadata-5. raha laekub arvele ja sel päeval ei keela keegi endale midagi, sest ülejäänud päevad on vaja üle elada ja need on ülejäänud päevad, tähistagem seda 5-t kuupäeva korralikult siis, nii on.
Ü
Üllatanud  /   00:21, 7. jaan 2018
Kust sa seda võtsid, et kõikidel 5-l laekub?
N
Neo  /   05:37, 7. jaan 2018
ei nõustu...elu on näidanud.
A
A.L.  /   17:31, 6. jaan 2018
Aga me juba olemegi ju korilased. Euroopa Liit tegi meist korilased oma madalama kvaliteediga toidukaubaga.
K
korilane  /   18:16, 6. jaan 2018
kus sa korjad, kui metsad on juba lõpupoole, võsas marjad ja seened ei kasva
V
vaata,korilane  /   19:07, 6. jaan 2018
su jutt on küll õige.Kolan minagi sügisel metsades ringi,korjan seeni ja hingan lihtsalt sügisniisket metsaõhku.See on ju ikka päris jube,mis ümberringi toimub.Ja vahet pole,on see riigimets või mitte.Putin keelas selle laastava metsa väljaveo,isegi meie tootjad ostavad venest saematerjali, prusside ja laudade näol.Meie omadele ei jõua see aga kuidagi kohale,et nügivad oksa enda tagumiku all.
J
JUHAN  /   15:59, 7. jaan 2018
Korilusega seda rahvamassi ära ei toida. Sattusin kunagi mingi artikli peale, rahva arvukusest eri aegadeo. seal kirjutati, et nii 20 tuhande aasta eest liikus Aasias, Euroopas ning Aafrikas (mis sisukiselt moodustas ühtde maismaa) kokku umbes 2-3 miljonit kütti ning korilast. Väikestes, mõnekümneliikmelistes suguharudes. Enamaks ei piisanud vahendeid
Kui tuli mängu karjakasvatus ning esialgne, algeline põllundus, kasvas täni tootluse kasvule inimeste arvukus mitmekordselt, 5000 aasta eest, Sumeri ning Egiptuse vana riigi päevil võis inimkonda olla juba umbkaudu 25-30 miljonit. Lisaks kolmele eespoolnimetatud maailmajaole juba ka ameeriklased ning austraallaaed.
Ateenlase Periklese päevil, umbes 2500 aasta eest võis inimkonda olla juba 200 miljoni ringis.
900 aastat hiljem, Vana-Rooma ning antiikmaailma kokku vajudes oli inimesi hinnanguliselt 400 450 miljonit.
Miljard sai täis kusagil Prantsuse revolutsiooni või Napoleoni aegu. Kahe mijardini jõuti XIX-XX sajandi vahetuseks. Kolmas miljard täitus kusagil Teise maailmasõja lõppedes. J,n,e. Praegu tüürime uljalt 7,5 miljardi poole. Kusjuures kõikharimatu, looderdavad või l0llid paljasp##sed tahavad endale Euroopa standardite tasemel elatustaset ning kuna seda kohapeal ei saa, siis muudkui trügivad siiapoole. Läbi kõrbete ning üle merede.
K
köike...  /   17:10, 6. jaan 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
kõike-le  /   17:30, 6. jaan 2018
Kuidas sa nii rumal oled. Kõike mida soovid teisele , tuleb ju kaareha sulle tagasi. Ära unusta seda
E
ei tule ta  /   17:46, 6. jaan 2018
s.ttagi kaarega.
  /   18:16, 6. jaan 2018
... otse tuleb
M
Miks  /   18:43, 6. jaan 2018
siis Hitlerile ja tema jüngritele see bumerang tagasi ei lenda,ameerika mander täis ju mõrtsukatest ,kes pääsesid puhtalt ,põgenedes Saksamaalt?
I
Isik kes ahnuses öeluses hävitas eesti perede kodusid.  /   17:04, 6. jaan 2018
Kama liigitan uusrepresseerivate hulka
S
seeb  /   19:17, 6. jaan 2018
Kahjuks oli Kama tõesti sel ajal halvas seltskonnas. Kuid kui selline inimene on oma eksisammudest aru saanud ja, sageli just tänu neile, õigele teele jõudnud, siis andkem neile võimalus.
Tegemist on praeguse formatsiooni lõputõmblustega; loodetavasti mõistetakse, et kogu häda põhjus on see 1% ülirikkaid, kes omab ca 60% maailma varadest ja püüab praegugi maailmas smithile või keynesile viidates edaspidigi asju senises suunas liigutada.
Pole just väga elavat ettekujutlusvõimet tarvis, et näha, kuidas see 1% sunnib ühiskonda raiskamisele, kus toodetakse, et 50% kohe ära visata, kus loodusvarad, inimesed, ühiskonnad, riigid painutatakse odavama toorme nimel olematusesse, kus valet nimetatakse tõejärgsuseks...
H
huvitav  /   16:56, 6. jaan 2018
aga Hiinas on olnud juba väga pikka aega väga korralik majanduskasv, seeoli suisa üle 10% ja riik on tänu sellele juba nii võimsaks muutunud,et ähvardab juba USA troonilt tõrjuda. Meil ilmuvad kapist ja kapi tagant kohe igasugused tegelinskid välja kui majanduskasv on vaid 4% ja käib tohutu õpetamine, mida kõike peab tegema, et majanduskasv olematuks muutuks. Minulpoleks selle vastu midagi kui see majanduskasvaks ka 10% aasta. Igatahes kindlasti etem variant kui see null koma millegiga.
Kama on endine riigikogulane ja temal on korralik pension olemas,miks sa ei taha, et ka teistel natuke paremini minema hakkaks?
T
Tegelikult ka  /   16:49, 6. jaan 2018
Ma loodan, et lõpp on kiire!
K
kus on majanduskasv  /   15:53, 6. jaan 2018
tippametnike palgatöusus nagu oleks, kuid Haigekassas ulub tuul. Töötud vist ei saa ka vajalikku ümber- ja täiendöpet. Piirata tuleb ametnike palgatöusu ja vähendada palka neil poole vörra.
J
JUHAN  /   15:11, 6. jaan 2018
Kurja juur on arengumaades kontrolli alt väljunud iive ning siin on ausalt öeldes ka läänemaailma omajagu süüd. Humanitaarabi korras suunai terve eelmise sajand lõpukümnendite sinna igal aastal tuhandeid tonne tasuta ravimeid ning vaktsiine ning miljonites tonnides toiduabi. Kirjaoskamatutele rahvastele kes elasid alles sugukondliku kogukonna tavade järgi ning ei olnud tsivilisatsiooni vastuvõtuks lihtsalt valmis. Kes lähtusid vaid eluslooduse iidsest instinktist - paljuneda! Ja kuna haigused ning nälg olid kõrvaldatud, siis läkski nii nagu läks.
Tulemus? Võtame ühe praeguse humanitaarkriisi kolde Jeemeni. 1986.a. elas seal 9 miljonit inimest. Kolmekümne aasta pärast 2016.a. aga juba 26,5 miljonit. Rahvahulk kolmekordistus, aga vahendid ning ressursid? Teate ju vanasõna, et mida rohkem sõõjaid, seda vedelam on ka L a k e!
Või Aafrika. 50 aasta eest, kui trükiti minu kooliõpikud, oli seal rahvaarv kusagil 300 miljonit millegagi. 2016.a. loeti neid 1,216 miljardit. Sajand keskpaigaks prognoostakse 2 miljardit ning sajandivahetuseks isegi 4,3 miljardit! Aga ressursid? Juba praegu on seal pool rahvast näljas!
J
JUHAN  /   15:24, 6. jaan 2018
Jätkame. (liig pika lood modraatoritele ei meeldi). Muslimimees ei usu valgete salakavalat propagandat iibest, rasestusvastaseid vahendeid ning muud ja kuulab vaid oma asula mošhee auväärt pikahabemelise mulla juttu. Aga see räägib et tehke sugu ning saagu teid palju! (Ning on vana tava, et mida rohkem poegi, seda tähtsam on külakoosolekul isa positsioon. Auväärt aksakallide ringis). Et kui Allahh annab lapsele elu, küll annab siis ka toidu! Peaasi, tuleb viis korda päevas Meka poole kummardada, usutavasid täita, namaasi pidada ja mošhees käia ning mullale annetada. Siis saab kõik korda!
Aga Allahi teed on teatavasti äraarvamatud. Tema võib tolle "igapäevase toidu" saata ka uskumatute humataarabi näol. Kuid kui seda jääb juba ebapiisavaks, tuleb noortel meestel endil sinna kohale minna. Läbi kõrbe. Paadiga üle mere, ikka vanu võlgu sisse nõudma Kunagise "koloniaalse rõhumise" eest. Tuleb minna ning algul heaga küsida. Aga kui antakse vähe ja meid saab sinna juba palju, siis võtame ise, mis meile kuulub!
S
seeb  /   19:51, 6. jaan 2018
Nii arengumaade kui islamimaade kõrge sündivuse põhjus on ju tõestatult vaesus. Kui raha oleks jagunud rahvale ja mitte marionettrežiimide ninameestele, oleks arengumaad samas seisus, kus meiegi - paar-kolm last peres. Islamimaades hoiab pinged laes vana hea juudilobby, mille allikad on ikka samas, 1% maailma rikkaimate hulgas.
Meil pole vaja muud, kui südametunnistusega massimeediat, mis muudaks ülirikkuse mõttetuks, taunitavaks. Et ülirikast vaadataks ja koheldaks, kui inimsööjat, kes ta ju ülekantud tähenduses ka on...
O
oh ei seeb  /   22:09, 6. jaan 2018
Islamimaades on ka rikastel palju lapsi. Seal ju seaduslik mitmenaisepidamine. Põhjus on ikkagi usus-allahh annab ja allahh võtab. Paljunemise protsessi ei takista ei nälg, sõjad ega katastroofid. Seda reguleerib ainult loodus, kui sellele vahele igasuguste abideta ei segataks.
M
matsu  /   15:09, 6. jaan 2018
Kui majanduskasvu pole, siis minnakse sinna kus see on. Me kõik tahame paremini elada!
Arengupeetus ei ole väljapääs. Väljapääs on abi otsimine arengust. Kui me väljapääsu ei leia, siis loodus jääb peale ja me hävime.
A
Aga  /   11:12, 7. jaan 2018
Kui kogu see meie maailm on virtuaalne,nagu mitmed "mehed" on välja öelnud, kes siis peale jääb? Programmeeria?
M
Mati  /   15:06, 6. jaan 2018
Mitte tarbimist, vaid sündivust tuleb piirata.
J
jah,aga  /   21:47, 7. jaan 2018
Mitte Eestis.
M
mari  /   14:54, 6. jaan 2018
Tarbimine on mingis mõttes vältimatu, sest kogu sellele inimmassile tuleb ju mingi töö tekitada.üks sõltub teisest. Sündivuse oluline vähenemine arengumaades päästaks midagi. Aga kuidas sellega demokraatlikult hakkama saada...
A
Aitab  /   16:32, 6. jaan 2018
pisike tuumasõda...
K
Kuidas?  /   19:18, 6. jaan 2018
Mittedemokraatlikes riikides ei ole sellega demokraatlikel alustel põhjust pead vaevata.
Ka ei oleks vaja sõda. Lihtsalt on tarvis lõpuks süda kõvaks teha, oma piirid kindlustada ja lasta loodusel tegutseda. Kui abi ei tule, sekkub loodus näiteks nälja ja haigustega. Kui nad seal tikuvad enda endiste aitajate poole ja piire rikkuma, siis me juba saame end sõjaliselt kaitsta nagu see on alati olnudki.
Ma teeks just nii aga kes olen mina, see ikka meie kollektiivne võimalus.
R
ruudi  /   14:46, 6. jaan 2018
Eks tõde lugeda on ikka valusavõitu Eesti oma tempot kuristiku poole jooksmisel ei vähenda Targad poliitikud oleks ammu lõpetanud põlevkivi ahjudesse ajamise ja viinud jaamad vene gaasile Mõttetu reformimine Brüsseli rahaga on eritiimekspandav Kliima soojeneb aga normaalsed majad topitakse paksu lisakasukasse Elektrik ütles et meie nõuded on hullemad kui Saksamaal Riigigümnaasiumid kellele Perearstid linnas laiali korralik polikliinik pooltühi Pea kõik juba pangaorjad 20 aastaks Hull eliit kraabib kokku nagu jaksab Mõistust ma küll ei näe kusagilt otsast
K
Kerex40%  /   20:58, 7. jaan 2018
on poliitiline otsus olnud,et korterelanike elanikud pangaorjadeks teha ja mõni võib sattuda ka kuuse alla.KÜ eimeesteks on tikkunud poisikesed,kes ei jaga majandusest mõhkugi.Arvavad,et kui maja korda saab siis on hea mõnuleda ja raha sisse kasseerida elanikelt nagu pursuil aga need remonttööd ja materjalid on nii nagu nad on,hullemad tunduvalt ,kui NL ajal.
A
arvamus  /   13:56, 6. jaan 2018
Ei lähe kaua, kui kogu Euroopas rakendub Põhja-Korea mudel, tööline peab lahja supikausi eest käima tööl ja vaja on valvureid, see katteta rahatrükil põhinev majandusime lihtsalt kukub kokku. Niigi kõrgete hindadega USA börs on aastaga tõusnud 35%, kinnisvarahinnad lendavad üles, ilma igasuguse katteta bitcoini hind püüab kosmost...
N
näib et Kama  /   13:50, 6. jaan 2018
on koriluseks juba hästi ette valmistunud või kuidas seletada seda, et tema looduspargi eksdirektrissist abikaasast on saanud suurmaaomanik sealsasamas looduspargis?
  /   14:03, 6. jaan 2018
J
juula  /   17:20, 6. jaan 2018
küll pannakse ikka jura. Kama ja Simm koolivennad. Ajab naerma ikka. Simm oli 10 aastat vanem Kamast , absurdi teater
K
kuule jurajuula,  /   20:04, 6. jaan 2018
keegi pole ju väitnudki,et klassivennad.
O
on  /   22:15, 6. jaan 2018
siis praegused 49 lennu lõpetajad ka meile 15 lennu omadele koolivennad???hallooo
T
teadja  /   09:13, 7. jaan 2018
Simm käis Suure-Jaani koolis, Kama pole seal iial käinud
O
olge ise ka tublid  /   13:34, 6. jaan 2018
Tundukse, et IRL üritab mõned oma vanad kampsunid tolmust puhtaks kloppida ja valimisvankri ette rakendada. Sest see on lühikese aja jooksul juba mitmes artikkel Kamalt, kes muidu viimase kümnendi jooksul ei teinud avalikkuses piuksugi. Valijad, olge ettevaatlikud, tegu on Laari-Isamaa-kamarilja liikmega. Globalistlik tsunft, kes hävitas Eesti majanduse - nii tööstuse kui põllumajanduse, muutes riigi täielikuks vasallriigiks, lisaks paljud selle elanikud kodututeks. Äärmiselt ohtlik element. Olen pärit Lõuna-Eestist samast kandist, kus band!!t Kama rüüstas kohalikke poode ja võin kinnitada iga sõna, mida eespool kirjutas Teadma mees / 12:55.
O
Oleme tublid, ära muretse!  /   14:15, 6. jaan 2018
Mis see IRL siia puutub kui kogu inimkond tormab hukule vastu?
L
litzid on selle hukule  /   20:06, 6. jaan 2018
alati õla alla pannud
E
eevi  /   13:24, 6. jaan 2018
joodiku jutt ei loe midagi
H
hele  /   13:17, 6. jaan 2018
kama kaido on joodik ja kodu on ka mustö
P
pasundaja  /   13:17, 6. jaan 2018
Suht tühine osa tarbib maailmas toodetud rikkust.kamal on kärss mõnusalt maksumaksja raha sees leos, hakkas vist piinlik.
A
Alien   /   13:12, 6. jaan 2018
Orjad peavad tööd tegema ja nende järeltulijad peavad tööd tegema.Et riik pappi saaks. Kui kõik nüüd mustalt sebima hakkaks siis oleks vinge.Targad inimesed ei maksa makse.Maa peal pole vaja midagi maksta, ela kus tahad ja tee mida tahad.
Õ
Õige  /   11:17, 7. jaan 2018
Krüptoraha võib tuua asjale lahenduse. Riigi,kui vereimeja saadame peesse. Tulevikus ruulivad ühiskonnad,mitte riigid.
V
Vahi kus  /   13:06, 6. jaan 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
kuidas hariduseta  /   13:30, 6. jaan 2018
aga Eluülikool, kas see ei tähendagi siis enam midagi (?) Laari valitsus sellistest koosneski
L
Laari valitsuse üks  /   21:00, 7. jaan 2018
nõustaja on nüüd presidenttinna
S
see jutt  /   13:33, 6. jaan 2018
käib ainult meie aadelkonna kohta. Vähem tööd ja rohkem pappi . siis saab Balil kanda riiet nappi.
J
jones  /   13:37, 6. jaan 2018
Et mõni keskharidusega kampsunis minister võib Sinust targem olla, see häirib Sind! Sa ikka kuula ,mis ta repliik on...Majanduskasv,innovaatilisus,krüptoraha ,RB ja tselluloositehas???Hakkad saastast süüa tegema ?Või kas meil on vaja neid vanu Hollandi tankette või nagu Luik igapäev kisab:"Iiivanid tulevad!!"
V
Vaata ja imesta  /   11:20, 7. jaan 2018
Kui vaatad kooliharidust, siis oled küll petta saanud. Teadupärast kõige suuremad vargad on kõige kõrgema kooliharidusega. Ei näe jah enesekriitikat.
  /   13:05, 6. jaan 2018
majanduskasvu piiramine tähendab maksude alaalekumist. kodanik kama ajab ehtsat rahvavaenlase juttu!
J
juhan  /   13:19, 6. jaan 2018
majanduskasvu piiramine EI tähenda maksude alalaekumist
J
juhan  /   13:24, 6. jaan 2018
majanduskasvu piiramine EI tähenda maksude alaalekumist
E
eestlane  /   13:05, 6. jaan 2018
Mul kama kaks
K
kama  /   13:28, 6. jaan 2018
sul lapsi on?
I
issand küll  /   13:49, 6. jaan 2018
sel kamal on vähemalt seitse last. Kärg, Tuul, Põvvat jne
O
oh  /   14:35, 6. jaan 2018
Mitmepaikne ja eri naistega vanas easki lapsi soetanud Kama , kes ka noore võru viina lapse isaks tituleeriti , jutt on sama vastutustundetu kui ta isegi . Mis tüüpidest küll koosnes IRL (Isamaaliit)
O
oh heldene aeg  /   15:15, 6. jaan 2018
pikseliselt põimunud susisev kärgpere!
T
Teadma mees  /   12:55, 6. jaan 2018
Kuidas sai 3 korda kinni istunud metsavaht ministriks ja üldse Toompeale. Kama istus esimene kord kinni kui 2 aastat kui põgenes sõjaväest. Ühesõnaga sõjaväe jooksik. Sellega ta vast mängiski kangelast, nagu Leo Kunnas kes istus vangilaagris 6, 5 aastat. Teine vanglakaristus oli Kamal kui röövis Saru kauplust, karistus 1, 5 aastat. 3 kord röövis Hargla kauplust, karistus 2, 0 aastat. Oli Antsla metskonnas Haabsaares metsavaht. Ainult kesharidusega minister. Trügis 2 korda justiits ministriks kus hävitas oma ja sõprade kuritegevuslikud dokumendid justiitsministrina. Tänan.
K
KGB  /   13:09, 6. jaan 2018
Teadma mehed on meie mehed. Tublid ja toimikutega kursis.
J
juba keskkoolis õppides  /   13:17, 6. jaan 2018
oli Jämejalal viinaravil
M
mida nüüd kiunute  /   13:38, 6. jaan 2018
Kus te siis olite kui Laar mehele ministriportfelli ulatas. Istusite kapis ja padi pealael!
T
to mida nüüd kiunute  /   20:11, 6. jaan 2018
need kes seda tsirkust toetasid,on praegused ansiplased.
K
kle kle  /   13:19, 6. jaan 2018
pole kama kinni istunud ega ka sõjaväes käinud.
A
Aimasin  /   21:44, 6. jaan 2018
juba ammu ,et sellise näoga ei ole võimalik olla normaalne ,nüüd saingi vastuse.
T
tundsin teda nooruses  /   18:31, 6. jaan 2018
Kaido Kama oli keskkooli ajal üsna tark ja ajuga noormees. Ainult, et kiiksuga. Käitus veidralt ja pidurdamatult. Tema hilisema elusaatusega ma kursis pole, kuid ma poleks arvanud, et mees omadega nii sassi läheb, et hakkab kurjategijaks (kinni istumised). Minu jaoks on ta keskkooli ajal olnud logisevate mutritega geenius. Ta jutt meenutab natuke venelaste Žirinovski juttu. Ah, et diktatuuri talle vaja ... . Täpsustaks - mitte talle vaid nooremale põlvkonnale. Ta ise ju juba vana mees.
E
esialgu veel ei peatu  /   12:54, 6. jaan 2018
Me võime siin Eestis tarbimise päris ära lõpetada, kasvõi pea peal seista aga maailma mastaabis ei muuda me midagi. Mõni asi siiski on aitanud suhtumist muuta või initsiatiivi luua, näiteks "teeme ära!" kampaania. Aga sajad miljonid vaesuses elavad inimesed ihkavad ka rohkem tarbida, seega esialgu hakkame tarbime veel rohkem.
M
Mädanik  /   12:52, 6. jaan 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
Õ
õige , õige  /   13:40, 6. jaan 2018
Ise saavad 300 puhtalt pihule , aga muudkui karjuvad . Sellise papi eest võib aastaringselt Balil elad ja ennast rikkurina tunda.
M
mädanik on vist kala,  /   20:14, 6. jaan 2018
kaala,ütleks isegi mõni.
L
Lauri  /   12:51, 6. jaan 2018
Majanduskasv ei ole muud kui iflatsioon. Majanduskasvu aluseks on üha lühemaajaliselt kestvate, moes olevate eluks vajalike esemete tootmine. Seda tehakse selliseks kasvatatud kodanike meelsuse abil. Inimene on manipuleeritav ja seda manipulatsiooni teostatakse sihikindlalt. Juba sadu aastaid on tehtud reklaami sellel eesmärgil, et RUMALAT massi konksu otsas hoida. Seda selleks, et nad ikka üha enam raha õigesse kohta tooks. Pangad teenivad ju selle pealt kui palju raha sealt läbi käib ja sama kehtib kõigi kohta kes raha pööritavad. Kui vaadata maailmas toimuvat, siis vaba raha koguneb üha enam ja enam väikese grupi kätta ja seda ka Eestis. See ei tähenda midagi muud kui et majanduskasvu viljad ei ole mitte tarbijate roosiaed. Nemad said tööd teha ja üsna tavaliselt elada. Ainus mis võis olla neile boonuseks oli ruutmeeter suurem elamispind või sentimeeter pikem auto.
Kas need aga kaaluvad üle massivse keskkonna hävitamise on iseküsimus.
M
Madis  /   13:05, 6. jaan 2018
Majanduskasv on ka tehnoloogia ja meditsiini areng. Kui peatub majanduskasv, ei ravita ka lootusetuid haigeid 20 aasta pärast terveks. Inimesed hakkavad surema noorematena ja elama haigematena.
M
Milline tehnoloogia areng?  /   14:11, 6. jaan 2018
60a tagasi oli vähemalt praktilised vahendid olemas Maamunal millega sai Kuulennu sooritada (kui see ka ei toimunud oli tehniline võimekus olemas), tänasel päeval NETU - seda ei ole, kui meie eksistents sõltuks selle olemasolust, et peab olema say nädalaga see võimalik - me ei suudaks seda ja olekski lõpp. 60a on tehnoloogiline taandareng toimunud, virtuaalmaailmas elamine ei ole tehnoloogia, see ei vii edasi!
Ka meditsiin - kuhu ta areneb? Vähiga ei suudeta endiselt midagi ette võtta, meeletud rahad on kulutatud, igaüks räägib, et kohe-kohe, reaalis ei toimu midagi, 1950-1960 mentaliteediga oleks ravi juba leitud - taaskord pumbatakse raha ühest taskust teise ja kellegi sõrmed jäävad järjest rasvasemaks, see omakorda pärsib arengut.
K
Kas   /   11:27, 7. jaan 2018
kõiki sante peabki ravima? Praegu tundub et mõistus vajab rohkem ravi, kui keha.
J
juhan  /   13:28, 6. jaan 2018
majanduskasv saavutatakse MITTEVAJALIKE asjade/teenuste tarbimisega
S
seda küll,  /   20:23, 6. jaan 2018
eriti kui vaadata IoIIitavaid reklaamiklippe.Selline tunne,et ise ka usuvad seda,mida räägivad.
I
inimkonna kasv ongi põhiline häda  /   12:50, 6. jaan 2018
Arenenud riigid on hoolitsenud süüdimatu paljunemise eest. Aastakümneid on hoolitsetud toiduabi ja arstiabiga, et paljunejate iga põlvkond pääseks kaotusteta siginema. Tuuakse neid ka siia toetuste abil paljunema. Loodusseaduste eiramine ei ole demokraatia, vaid kuritegu. Loodusel ei ole lastud reguleerida inimkonna arvukust, maa kannab nii palju kui toita jõuab.
J
j  /   02:06, 7. jaan 2018
Ja kahjuks ei kasva maa mõtlemisvõimelisem osa kiiremini.
https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country
Ä
Ärkvel  /   12:46, 6. jaan 2018
A
ausalt  /   12:42, 6. jaan 2018
Universiumi seisukohalt on täiesti ükskõik ,kas lõpetame 1 miljon aastat varem või hiljem.
Aga keegi ei keela neile ,kes soovivad, uuesti puu otsa ronida.
V
vanainimene  /   12:41, 6. jaan 2018
Kui Eesti kuulutaks ennast Ökoloogilisks riigiks( ja ka tegutseks vastavalt), oleksid kõik asjad kohe paigas: Ei võetaks liigset metsa maha, toit oleks puhtam kui teistes riikides, ei sureks mesilased taimemürkidesse ja oleks huvitav terve maakera turistidele.
S
See ongi loodusseadus.  /   12:27, 6. jaan 2018
Inimene on justkui bakter, kes hävitab kõik enda ümber, hävitades lõpuks iseenda. Ka see on loodusseadus, et inimene seda ise ei taju, et ta ongi määratud hukule. Tulevad teised organismid. Loodus on pidevas muutuses. Paratamatus, kulla inimene! Harju sellega! Sa ei saa selle vastu!
M
mhm  /   14:00, 6. jaan 2018
Huvitav lähenemine, vb tõesti. Aga äkki on ka see loodusseadus, et osa inimesi saavad aru, et ennast hävitame? Kes peale jääb.
P
Pole  /   12:21, 6. jaan 2018
ammu nii lolli juttu lugenud
I
inimesed ei saa aru,  /   20:25, 6. jaan 2018
et kampsunimehe jutt on tõesti IoII.
M
Madis  /   12:21, 6. jaan 2018
Vastuseks Kamale: Kui me majanduskasvu piirama hakkame, siis lõpetame korilastena. Maasikakorjajatena rikkamates riikides. Punkt.
V
Vastuseks madisele  /   12:30, 6. jaan 2018
Meil ei ole vaja kasvu nimel siia tuua võõraid kasvatajaid ja punkt!
M
Madis  /   13:00, 6. jaan 2018
Olen ma kellegi siia toomisest rääkinud? Majandust saab kasvatada ka ilma kedagi siia toomata, pean silmas odavat võõrtööjõudu. See pikemas perspektiivis pärsiks majandusarengut.
M
Madis Reivik oled?  /   14:13, 6. jaan 2018
Võta rohud ära, su jutt on nii nonsens!
2
20. august.....  /   12:02, 6. jaan 2018
kama (väikese tähega) põgenes hirmust Riigikogu saalist, kui otsustati Pihkva tankettide saabumisel Eesti saatus. Kamakese pärast oleks võinud Eesti olla olemata!?
N
no  /   12:26, 6. jaan 2018
Miks põgenes, äkki läks hoopis lilledega vastu?
  /   13:01, 6. jaan 2018
kama ei tahtnud poolt olla, võimalik, et ta nägi üht-teist ette.
T
tahtis või mitte  /   13:35, 6. jaan 2018
aga julged poisid ei lubanud
O
ole mõistlik, räägiti ju midagi muud  /   13:44, 6. jaan 2018
Just Kama ja Laar olevat seisnud linna piiril ja pidurdasid venkude edasiliikumist,
N
Noo  /   11:29, 6. jaan 2018
Minu meelest on see haige jutt. Eelmine valitsus piiras majanduskasvu, nullis ära meditsiinilise abi saamise kohapeal, põllumajandus oli ohus ning vaesus aina kasvas. Meie elatustase viidi viimaste hulka. Nüüd püütakse seda kõike heastada ja ja tuleks jätta oma rumalad soovitused.
  /   11:49, 6. jaan 2018
Kuule Noo,sinusugune peaks kyll harima hakkama.Kui sa majandust ei jaga,ole kena ja siis ära ka siin söna vöta.Sinusuguste pärast ongi nii mönelgi arusaam majanduse töusust ja korruptsioonist olematud.
A
ab  /   12:15, 6. jaan 2018
Reaalsetel majandusseadusetel on p.o.h.h. sinu soovitustest!
B
BadRef  /   12:20, 6. jaan 2018
Reformaritest poliitikultel oli arusaam majandusest selline, et imbuti ettevõtete nõukogudesse ja hakati seal siis iseendale ja kapitalistidele kasulikke otsuseid tegema. Näiteks vabastatai hiiglaslikud pangakasumid maksudest, mille tõttu kannatame siiani!
N
Nii ta oligi...  /   21:15, 7. jaan 2018
rikkad said rikkamaks ja vaesed vaesemaks,Tasakaal rahade jagunemises ühiskonnas oli äärmiselt kiiva keeratud
J
ja proovi seda piirata, saad kohe sajatused kaela.  /   11:27, 6. jaan 2018
Sellega on ka nii, kui meie ei tarbi, siis teised tarbivad meie eest.
E
evolutsiooniline  /   11:49, 6. jaan 2018
lapsi tuleb kasvatada teadmisega, kust mis tuleb ja mille arvelt; igaüks teeb ise omad valikud
H
hmm  /   11:51, 6. jaan 2018
hmm, kui ma ei osta uut banaanikujulist lõikelauda, mis on toredalt kollane ja laulab, siis keegi ostab seda 2x? :D
V
Või X toodet mis   /   14:15, 6. jaan 2018
Suurendab p.e.e.nist suisa nädalatega?
Proovisin ka ise ja tulemused on fantastilised. Saan sellega nüüd puid lõhkuda, kala püüda, muru niita ning saaks lükata ka lund, kui seda vaid oleks. Vaata kui ilus on elu, eh?
:
:)  /   13:17, 28. märts 2018
Ning see aeg kui "tööriista" ei kasuta, saab selle kokku voltida ja voodi alla silma alt ära lükata? :)
R
railbaltika  /   11:27, 6. jaan 2018
on tarbimishullus...
võetakse viimsed metsad ja pööratakse maa segi.
M
mic  /   11:26, 6. jaan 2018
Kui soov inimkonda päästa on siiras,siis võiks seda ju tasuta teha.milleks see eurone päevapilet?
K
Kamma Jaa  /   11:26, 6. jaan 2018
Ei piira - ole mureta.
Ja 90% siinsetest on juba ka korilased, nii et jäid hiljaks artikliga nii umber 30 aastaga.
H
hr kama,  /   11:23, 6. jaan 2018
ma oleksin ammu juba korilane kui poleks oma maja remontinud, mis tähendab ju tarbimist, aga mis teha siis?
N
nu vaat  /   12:34, 6. jaan 2018
neli miinustajat oleks meelsamini tilkuva katuse all kükitanud.
K
Kamal õigus  /   11:22, 6. jaan 2018
Jah, me ei ole samal tasemel kui mõned muud ja see on me eelis. Planeerime me ju oma kodus, kuidas hakkama saada. Planeerima peab ka riik ja lõpetama ekspresidentide ja nende kaasade toitmise eks- riigikogulaste ja nende leskede toitmise. Need summad suunaku tervisesse. Lõpetama peab metsade laastamise. vee mürgitamise.Meil on kõike ja me ei vaja ka tööjõudu mujalt: majandama peab arukalt, muud ei midagi.
Ä
ära unista  /   11:33, 6. jaan 2018
millest siis elavad vanad ja nooremad NLKP liikmed ??
Meie lõpetame tarbimise ,kaome...
Aga uued estoniansid soovivad vast enam kui meie oskasime ja neid tuleb hoida, sallida, üleval pidada .
N
Nii  /   11:16, 6. jaan 2018
ongi. Majanduskasv on tõesti püha lehm - sellest rääkides hakkab hääleke ka värisema, nii püha on. Selge on see, et maailm liigub hävingu poole. Kui eesmärgiks on ainult raha ja piirideta materiaalne rikkus, on see vältimatu. Kuni ei muutu kapitaalselt midagi inimeste teadvuses, ei olegi seda protsessi võimalik peatada, jääb üle lõpp ära oodata. Eks osad kõngevad vaesuses ja näljas, teised oma kullahunnikute otsas. Maailm on tasakaalust totaalselt välja raputatud, vaevalt ta selle enam tagasi saab..
T
Tubli,  /   11:15, 6. jaan 2018
"Juss"! me ei pea hävitama oma maad ja kordama teiste vigu. me ei pea ka "täitma maad lastega" mingite poliitikute maksumaksjate armee tarvis. Eestlane on olnud mõistlik, kuid nüüd kipub minema lolliks, nagu paljud teisedki.
E
Ert  /   11:08, 6. jaan 2018
Jah, diktatuuri vajalikkusest sai aru juba Põhja-Korea liiderkond.
  /   11:26, 6. jaan 2018
Hiina ei ole sellest ideest tänaseni loobunud.
S
Seal on üks  /   12:24, 6. jaan 2018
kel oma rahva heaolust suht savi.
Meil lisaks on selliseid korraga palju, ja vahetuvad iga nelja aasta takka - seetõttu ei jõua nad selle ajaga muud, kui vaid püüda oma tagumikku kindlustada.
Saksamaal oli üks, kes oma maast ja rahvast hoolis, a see jällegi kiskus teistega sõda.
Niiet mis oleks lahendus?
Ma annaks suuna üle otsustamise õiguse üliõpilastele teadlaste juhendamisel - kõige arukam grupp ühiskonnas, kel on elus veel kõik ees aga ka juba piisavalt arusaamist, keda nende arvukuse tõttu ei ole võimalik ära osta, parlamendi saadaks laiali ja järelejäänud poliitikute volitused piirduksid hääletoruks olemisega ja rahva soovide esindamise funktsioonidega rahvusvahelises elus.
J
Ja   /   12:40, 6. jaan 2018
aru tuleks saada, et "enamuse tahe on 51 poolt ja 49 vastu" ei ole demokraatia - see on nii halvasti formuleeritud küsimus/probleem, mille autor tuleks elu lõpuni otsustamise juurest kõrvaldada.
Sellised ~üksühele poolt ja vastu tulemusega küsimused ei vii meid kusagile, kõige vähem veel edasi, vaid need on pesuehtne paigaltammumine - kui miski küsimus üldse tõstatada, siis tuleb seda teha nii, et peaaegu kõik jõuavad arusaamisele, et "see otsus viib ühiskonda edasi"..
T
to Seal on üks  /   20:44, 6. jaan 2018
vaata kallis laps, aga praegustest noorministritest sa vist polegi nagu kuulnud.Sa annaksid ohjad üliõpilastele,kuid neil pole sellistki elukogemust kui praegustel.Edasi mõtle ise.
Ehk annaksid naistele,neid lükatakse samuti igasse auku.Või veel parem,töölistele.
Samas isegi Peeter I hoiatas ju,et ärge vahetage oma kubernäre liiga tihti.Vanad on ennast täis varastanud aga uued alustavad nullist.
Meid päästaks võllapuu,Vabaduse platsil,Toompeale sobivas kauguses ka.Ehk lõpeksid siis ka rollotamised ja muud põrsateod.
N
Neh  /   11:07, 6. jaan 2018
Tegelikult on säästmine ja öko üle mõistuse läinud ning see rikub meie elu mitte vaevu ots otsaga kokku tulevate inimeste "tarbimushullus". Meile oleks kasuks kui me sarnaselt Trumpiga rohelise koletise lühema keti otsa paneksime. Inimesed ei lähe siit minema mitte saastunud keskkonna vaid kehva elu pärast. Looduskaitse sildi all toimuv majanduse hävitamine on niikuinii ääremaad juba vaat et korilusest elatuma pannud.
H
heh  /   11:44, 6. jaan 2018
hakka raha sööma ja jooma
N
Neh  /   12:46, 6. jaan 2018
Võib küll aga enne peab seda olema. Kui me ökohullusest vabaneksime ja ntx maavarad kasutusele võtaksime, siis vbolla elaksimegi nii hästi, et saaksime igasugu lollusi teha, ntx raha süüa. Aga niikaua kui meil põhjavee pärast nutetakse joovad noored ennast Soome ehitusel surnuks, vanad lõppevad jõledates hooldekodudes ja venelane naerab, et fosforiit ja muu talle jäetakse.
S
siil  /   13:28, 6. jaan 2018
Naurulased arvasid ka nii, paarkümmend aastat nautisid rasvumist, nüüd pole enam fosforiiti, pole õieti enam saartki,pole midagi peale välisabi...
O
oi  /   13:51, 6. jaan 2018
hari ennast :) kõige suurem probleem maamunal ongi see, et ressursid on piiratud ja otsakorral, sellega tuleb tegeleda. Probleemid on päriselt olemas, ka põhjaveega.
O
oi+  /   13:56, 6. jaan 2018
btw, see ei tähenda, et me ei võiks fosforiiti kaevandada. Tuleb aga tõsiselt võtta kõiki asjaolusid, keskkonnakaitselised on sama tähtsad kui majanduslikud ja sotaiaalsed, sest loodusest ju kõik algab.
H
heh  /   13:58, 6. jaan 2018
sellega tuleb veel meelde ühe targa inimese arusaam maailmaasjadest: "miks mul vaja, et vett on, saan seda ju poest ka osta"
N
Neh  /   14:34, 6. jaan 2018
Vaat siin tuleb selline asi mängu nagu ratsiss. Muidugi saab ka nii kaevata nagu need va erinevused ja vähemused. Siin maailmas on võimalik kõike pekki keerata mitte ainult kaevandusi.
T
taat  /   14:40, 6. jaan 2018
maavarade raha kanditakse ikka mõne yksiku tasku,enamus närib muru edasi
N
No täpselt.  /   15:41, 6. jaan 2018
Kuimitme aasta keskmise palga suuruse summa esmaste kalkulatsioonide kohaselt pidi iga eesti kodanik saama kui see fosforiit rahaks arvestada? Oli vist 120 aasta kesmine palk igale inimesele? ehk siis 12*1200*120 (bruto) euri?
Hm, maailmas naftariike kus iga inimene oleks miljonär kui see nafta rahaks arvestada ja igale kätte jagada, siiski on araabia poolsaarel käpitäis siidürbis tegelasi, kes oma autotallides rolssidevahel tammuvad ja mõtlevad, millisele mitukilo kulda peale kanda.
Kas Norras on kõik miljonärid? Naftat on seal pumbatud niipalju, et vabalt võiks olla. Kas Naurul olid kõik miljonärid? Fosforiiti oli sela niipalju, et võinuksid, jah, elu oli neil ilus, kodanikupalk ja mitte väike kuid kui kauaks ja millise hinnaga?
Ja eesti, riik kus kodanikuõigusi ei ole viimasel 26 aastal olnud, korruptsioon aina laiemalt lokkamas jne - kas keegi usub tõesti, et laiapepulised ametnikud jagaks raha rahvale? Isegi tulusat tööd ei saaks me oma inimesed selle töötluse juures - maak veetaks Ruhri ja toodetaks sealt lõpptoode, see mis midagi maksab, meie oleks vaid odava maagi allikas ja mingit innovatsiooni meie maale ei saabuks - prosta kaevandamine ja edasi oleks nii, et keegi ei tea kes tegi, kes süüdi elukeskkonna hävingus ja ametnike vastus neile küsimustele olekski, et "aga vett saab ju poest, miks teil vesi peab kaevust tulema"?
M
mis see muu siis on,  /   20:53, 6. jaan 2018
aga fosforiiti kaevandatakse Narva ja Kingissepa vahel,oled ehk kuulnud.
Või pole?
O
on  /   23:40, 6. jaan 2018
see sul must huumor vms. soome ehitusel ei saa juua end surnuks, vast mõni üksik laseb õlle enne kojusõitu aga tööd tehakse kainelt, ka hooldekodud pole koledad, vaid euroremonti näinud ensv hooned, samuti ei jäta keegi isamaad maha ega kaitseta...hästi elaks me praegugi kui ei laseks omateenitut pankadel välja viia riigist- tegele selle nimel ja elu muutub.
R
RB vagunite täitmiseks  /   21:26, 7. jaan 2018
läheb fosforiidi ja kildagaasi tootmine lahti aga meiel jääb laastatud maa.
E
eesti naine   /   09:37, 8. jaan 2018
meie elaksime, aga millest elaksid eestlaste järeltulevad põlved, kas ka välisabist?
F
Finantskahjurlikkus  /   09:19, 11. jaan 2018
...on ju ahnete poliitikute poolt loodud. Nüüd võiks ju eriti riigiasutustega seotud orjastavatest võõrpankadest loobuda ...või saab keegi kohalikest veel selle eest kilekotiraha?
V
Võsast ei ole midagi  /   21:23, 7. jaan 2018
korjata,ainult puuke võib kodus riietelt ja kehalt korjata,Seened ja marjad on ikka kultuurses metsas.
A
Aivar Kallam  /   11:03, 6. jaan 2018
"Ometi, kui natukenegi järele mõelda, siis on ju selge, et majandus saab kasvada ainult looduskeskkonna ja -ressursside arvelt."
Arvan, et peamine tootmistegur on teadmised.
A
ab  /   12:17, 6. jaan 2018
Täpselt! majanduse alus on olnud aegade algusest tootmine!
T
Tootmine on majanduse alus ja raha allikas  /   21:33, 7. jaan 2018
Laar koos oma nõustajate karjaga arvasid,et meil tootmine ei tasu ära,ostame sisse aga millega.Kallas leidis väljapääsu,müüme kõik maha,mis veel järel on ja saame rikkaks,Ansip järeldaski,et saame 5.rikkama hulka ,,,
I
Isegi su arvuti ei koosne aunult eadmistes vaid ka metallidest  /   12:18, 6. jaan 2018
Ega teadmised muidugi pahe eitee, kuigi ka seal on suuri erandeid
N
no hullu küll  /   11:03, 6. jaan 2018
ehk on ometi arusaadud, et elatis tuleb miinimumpalgast lahti siduda. Üksiema tüüpile vabandus, iga kuu ostab maimukesele mööblit, pliiatseid ja muud sodi!
M
Mul Kama  /   11:02, 6. jaan 2018
räägib valitsusest. Rahva tarbimine on nullilähedane väikeste palkade ja suurte maksude taustal.
O
oleme siiski kõige rikkamad ,võimsamad  /   11:37, 6. jaan 2018
oleme NATO;USA ja teiste varakate kaitse all. Oma viga, et maksud kenad . Omavalitud Reffid ja sotsid panid maksud paika edukalt ja õiglaselt.
Me maksama mõnel puhul sotsmaksu ka tulumaksu pealt. Muidugi mitte topelt maksustamine , aga see lihtsalt on nii
N
nop  /   11:46, 6. jaan 2018
Tegelikult ei ole, inimesed ostavad mõttetut ja odavat hiina jama ja H&M kokku just seetõttu
A
ab  /   12:18, 6. jaan 2018
Sa pole vist viimased aastad marketite juures käinud, mine korra reedel või laupäeval, hea kui kuhugi parkida saad ja mitte ainult kilus, üle eesti!
J
jäta ab oma lora juba,  /   21:01, 6. jaan 2018
tööinimesd käivadki nädala lõpul poes,siis minnakse ikka perega.Ja need kaubanduskeskused ei ole kõigile lähedal ka.
S
Ss  /   10:59, 6. jaan 2018
40% Eesti elanikoast elab vaesuses! Seega minister Kama ärge siis larista oma miljonitega!
M
Madis  /   11:29, 6. jaan 2018
4% elab vaesuses,LIGI 40% vaesusriskis. Vaesuse ja vaesusriski vahel on suur vahe. Ka Saksamaal elab 30% rahvast vaesusriskis. Vaesusriskiks loetakse seda,kui inimestel ei jää sääste ja ilma riiklike toetusteta (näiteks lastetoetused) sattuksid pered raskustesse.
M
Madis  /   12:02, 6. jaan 2018
Kui me räägime kõige-kõige edukamatest/jõukamatest riikidest, nagu Norra või Shveits, siis seal on jah vaesuses 1% rahvastikust, või alla selle, vaesusriskis umbes 15% elanikest. Eestil pole vaja nendega ennast võrrelda. Kui me saaksime vaesuses elavate inimeste protsendi sinna 2-3% peale ja vaesusriskis elavate oma 25% peale, oleks juba tegemist heaoluriigiga. Sinna veel pole me jõudnud, aga täiesti reaalne et 15 aastaga jõuame.
M
Madis  /   12:17, 6. jaan 2018
Reaalne,et jõuame,kui riigivalitsemine muutuks mõtestatumaks, sellise lahmimisega nagu praegult (aktsiisidega tõmblemine jne) kindlasti mitte.
T
To Madis  /   15:01, 6. jaan 2018
Kanget kraami paned! 26a jooksul liht rahva jaoks pole kyll palk palju suurenenud maksud aga kyll!
A  /   10:58, 6. jaan 2018
Kes te "me" ja lõpetame" olete?
B
B  /   11:08, 6. jaan 2018
lihtlabane sooja õhu kühveldaja.Sai ka korraks pildile.
N
nii kiiresti ei tohi suunda muuta  /   11:26, 6. jaan 2018
Koos Laariga minnes pajatati hommikust õhtuni Friedmani teooriast , nüüd on siis Marksini tagasi jõutud.
T
teine  /   17:51, 6. jaan 2018
Inimene õpib eluaeg...
T
tarbimishullust  /   10:57, 6. jaan 2018
tõukab valitsejate ahnus
E
eksitee  /   10:48, 6. jaan 2018
Kas mees tahab siis plaanimajandusse tagasi pöörduda. Siis juräägiti vajadusepõhisest tootmisest, nüüd tarbimisühiskonnast. Võta tarbimishullus maha ja kukub see värk kui õhust tühjenev kott kokku.
Isegi naftatootmise lõpetamine ja uutele energiaallikate e ülemine koeks kogu Maale katastroof. Parem on jätkata samas vaimus , saame seda lõputut õudust vähemalt edasi lükata.
  /   17:44, 6. jaan 2018
Plaanimajanduse on euroopa komisjon meile juba ammu ette kirjutanud. Loe põlkumajandus direktiive
R
reku  /   10:45, 6. jaan 2018
Siis aga peab vahetama riigikorda. Kapitalism saab püsida ainult pideva majanduskasvu ja suureneva tarbimise toel. Seega peab võtma kasutusele taas plaanimajanduse.
I
inimkonna kasv 12 miljardini nõuab juba ise kõva kasvu  /   11:23, 6. jaan 2018
et need 12 miljardit inimest ära toita.
R
reku  /   18:17, 6. jaan 2018
Enamus neist on tarbimis võimetud. Ongi nagu korilased.
I
inimene  /   20:55, 6. jaan 2018
on suurim oht Maakerale.
Miskipärast on moded leidnud, et minu asjast rääkiv kommentaar ei sobi siia Kama halvustavasse kisakoori.
Tänan taevast, et Eestis veel leidub puhast vett ja värsket õhku. Aasias ja Aafrikas elavad terved rahvad prügimägedel ja solgiojades ja aina sigivad. Kahjuks on maailm nii väikeseks kahanenud, et peagi on see mass ka siin meie kodumaad prügimäeks muutmas.
V
Valuuta on vaja teha uuesti  /   21:38, 7. jaan 2018
rahaks st,kulla ja hõbeda kate,nüüd on käigus võltsraha nagu lasteaias