Kiirlaev Karolin saabumas Tallinna sadamasse (Küllike Rooväli)

Ligi veerand sajandit Soome ja Eesti vahel kiirlaevaliiklust korraldanud Lindaliini AS on müünud maha oma mõlemad reisikatamaraanid ja kontorihoone ning maksnud võlad ära. Kas see on lõpp?

Viimane katamaraanidest, Karolin, viidi eelmise aasta lõpul vargsi ja vagusi uuele omanikule üleandmiseks BLRT Grupi sadamasse Koplisse. Aluse uus reeder, Kreeka firma Golden Star Ferries pani alusele peale kreeklastest meeskonna ja Eesti lipp võeti maha.

Veeteede ameti andmetel kustutati Merilin Eesti laevaregistrist 21.02.2017 ja Karolin 06.12.2017 . Kui esimese laeva müügi tingis aastatega ligi 2 miljoni euroseks kasvanud maksuvõlg, mille katteks oli riigi kasuks laevale seatud ka 1,8 miljoni eurone hüpoteek, siis teise laeva müügi taga olid ilmselt laevade käitamisega kaasnenud muud võlad.

Nii oli laevakinnistusraamatusse Karolini peale seatud 120 tuhande eurone hüpoteek laevaremondifirmale SRC Group AS kui ka 2 miljoni eurone kohustus kütusemüügi firmale Mark Oil OÜ. Praeguseks on Karolini osa laevakinnistusraamatus suletud ja hüpoteegid kustutatud, mis tähendab, et võlad said laeva müügiga makstud.

Mõned kuud tagasi müüs Lindaliini As maha ka oma kontorihoone Ädala tänavas, mis on uue omaniku poolt taas müüki pandud ja mille hinnaks on praeguses kuulutuses umbes 800 000 eurot.

Lindaliini ASi esindaja ei soostunud oma laevade müüki kommenteerima ei detsembris, kui see avalikuks sai ega ka eile. Firma esindaja lubas möödunud kuul, et ettevõttel on plaanis koostada pressiteade, viimati lubati pressiteadet ka märtsikuus, kuid seda ei tulnud.

Eile lausus firma juhatuse esimees Enn Rohula telefoni, et on hõivatud koosolekuga ja helistab poole tunni pärast tagasi. Täpselt sama lubas ka Rohula firmalt Ädala tänava kontori ostnud firma juht Toomas Mardi. Pärast hõivatud meeste telefonid enam ei vastanud.

Merendusringkondades räägitakse juba aasta aega, et Lindaliini As plaanib osta uue laeva, kuid firma pole teavet ise kinnitanud. Pigem näeb asi välja nii, et 23 aastat tegutsenud firma hakkab lõpetama. Ettevõtte omanikeringist ja nõukogust on viimasel aastal lahkunud Tartu ettevõtjad Urmas Sardis ja Janek Veeber, kellel oli enamusosalus. Praegu on suuromanikuks taas Rohula ja tema pere liikmetega seotud firmad ning lisandunud on mõned väikeosanikud.

Karolini meeskonnaliikmed pelgavad, et nad jäävad tööta, nagu juhtus ka Merilini töötajatega. „Kõige hullem, kui pannakse sundpuhkusele ja koondamist ei makstagi,“ nentis tundmatuks jääda soovinud meeskonnaliige. Just sel moel on seni toimunud Saaremaa Laevakompaniis, kus pärast praamiliikluse lõpetamist ei tahetud meeskondi koondada ja inimesed jäid sundpuhkusel olles hätta.

Jaga artiklit

16 kommentaari

A
Anni  /   15:08, 4. jaan 2018
Vaatasin nende kodulehte,ja ongi leht maas .Kõikjal on ainult ERROR.
A
abbu  /   14:00, 4. jaan 2018
Saaremaa Laevakompanii tegelased on ikka erilised sulid. Aastaid laisd riigi rahakoti peal liugu ja nüüd ei saa töötajatelegi tasugi ära makstud. Ammu oli ju teada, et liinilepingud saavad läbi. Sellised ettevõtete asjamehed on kõige nõmedamad, kuskile 92 aastasse kinni jäänud kiledressi ja randmekotiga tüübid.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis