17
fotot
Paljas Porgand ()

Päris mitmed meie lugejad-vaatajad on avaldanud soovi teada saada, mida sööb Paljas Porgand näiteks jõululauas. Kuidas end mitte kreeni süüa ja hiljem kaalule astudes minestada? 

Paljas Porgand: Mina soovitan teiste roogade seas jõululauale kuhjata kindlasti ohtralt juur- ja köögivilja ning alustadagi söömist just nendest. Kuhjake oma taldrik täis kapsast, kõrvitsat, marineeritud seeni, peeti ja hapukurki. Siis jääb vähem ruumi nii taldrikul, kui kõhus nendele kurjematele kõhutäitjatele, nagu näiteks rasvane liha, verivorstikesed ja kartul.

Paljas Porgand

Kõige ideaalsemad on aga köögiviljade baasil valmistatud hummused. Need on head starterid ja kõutäitjad. Samuti on nad kalorivaesed ja kaalusõbralikud. Mis kõige tähtsam, hummus on väga maitsev, sest sinna võib lisada ükskõik mida. Ja tavalise leiva või saia asemel, kuhu hummust määrida, kasutage hoopis riisi-galette või kastke hummusesse porgandit, kurki, mida iganes.  

Ja miks mitte valmistada magusat hummust. Maitseb nagu nutella. Mina teen neid näiteks kikerhernestest, mis on väga kõrge kiudaine sisaldusega ja heaks valguallikaks. Soovitatav eriti veganitele ja naistele, kes vajavad ohtralt rauda. Seda vajavad kindlasti ka rasedad naised. Rauapuudus on märk sellest, kui tunneme end väsinuna.   

Ka puuviljad täidavad hästi kõhtu, kuid nendega tasuks pisut ettevaatlikum olla. Üle viie portsjoni päevas ma ei soovitaks. Üks portsjon on näiteks üks õun või väiksemat sorti banaan.  

Paljas Porgand

Jaga artiklit

31 kommentaari

O
ohoi  /   11:43, 26. dets 2017
ma seoks need õpetajad--nõuandjad ühte punti ja paneks vastuvoolu ujuma nagu Lible ütles.
M
Mmmilline m ära küllikka ratsutaks temaga  /   07:23, 26. dets 2017
Vöi öigemini laseks tal ratsutada

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis