PETTUMUS: asteroidilt Oumuamua ei leitud siiski elu  (13)

Aadu Hiietamm, 21. detsember 2017, 19:00
KAUGE KÜLALINE: Asteroid Oumuamua kunstniku nägemuses.  AFP/Scanpix
Astronoomid uurisid põhjalikult meie Päikesesüsteemi tähtedevahelisest ruumist saabunud sigarikujulist asteroidi Oumuamua, lootes sealt leida märke maavälise elu kohta. Kahjuks lootused ei täitunud ja 200–400 meetri pikkune taevakeha tunnistati looduslikuks objektiks, kirjutab ajakiri Nature Astronomy.

Tähtedevahelisest ruumist saabunud ebatavalise külalise avastasid 19. oktoobril Maui saarel asuva Haleakala observatooriumi teadlased. Leiule pandi nimeks Oumuamua, mis tähendab havai keeles esimesena saabunud kauget sõnumitoojat. Et väliselt sigarit meenutav taevakeha on asteroidi kohta ebahariliku kujuga, siis otsustasid teadlased sellele suunata maailma ühe suurema raadioteleskoobi.

Astronoomid jälgisid asteroidi eelmise nädala kolmapäeval kuus tundi USAs Lääne-Virginia osariigis oleva Green Banki raadioteleskoobiga, et leida maavälisele elule viitavaid raadiosignaale. Neid aga ei leitud ja nad tunnistasid Oumuamua üksmeelselt looduslikuks objektiks. Sellega  jahutati optimiste, kes arvasid, et tegemist on kosmosetulnukate sõidukiga.

Siiski peavad astronoomid väga huvitavaks tõika, et Päikesest üsna lähedalt mööda lennanud Oumuamua on kaetud soojust isoleeriva orgaanilist ainet sisaldava koorikuga, ütles Põhja-Iirimaal Belfastis oleva Queensi ülikooli astrofüüsik Alan Fitzsimmons.

Samal teemal

9. veebruar 2018, 18:14
NASA: täna öösel Maale lähenev asteroid endast ohtu ei kujuta
13. detsember 2017, 13:58
Oumuamua - asteroid või hoopis kosmosetulnukate sõiduk?

13 KOMMENTAARI

a
Aleks 22. detsember 2017, 08:15
Tahaks Tahaks ainult tahaks! Ennem peab Eestlasi 1400 põlvkonda maha lööma kui tulnukad meiega kontakti otsivad. Me ei suuda isegi ma omastega läbi sa...
(loe edasi)
j
jälle 22. detsember 2017, 03:18
te ei pannud mind tähele. Kaua võib.
Loe kõiki (13)