Maailm

Täiendatud kell 20.12!

Traagiline liiklusõnnetus USA-s: rong paiskus raudteesillalt maanteele

Toimetas Geidi Raud, 18. detsember 2017 18:53

19 KOMMENTAARI

k
kass/ 19. detsember 2017 08:39
kas ikka rong või üks vagun
p
Peeter/ 19. detsember 2017 07:41
Tegu oli täiesti uue raudteelõiguga, see oli esimene reisirong sellel lõigul. Katkised liiprid ei ole seega teema. Samuti ei olnud rongi kiirus suur - see oli alla 50 km/h
c
crazy eights/ 19. detsember 2017 19:44
Raudteelôik oli arvestatud kiiruse peale 50 km/h, Rong miskit pärast lendas sinna ligi 130se lauluga.
r
Ruth/ 19. detsember 2017 07:33
Ka autoga sõites võib jääda rongi alla. Küll see elu on imelik....
m
Miljardi raudtee/ 19. detsember 2017 06:14
Mis saab siis, kui tulevase Rail Balticuga taoline asi juhtub?
j
ja see on/ 19. detsember 2017 03:25
tuumariik, irw. ja käisid kuul?
v
Vôtta / 19. detsember 2017 22:36
ka see tuumariik mis asub Tallinnast 210 kilomeetrid Idas, siis enam ei irvita vaid sured naerukrampidesse.
p
part24/ 18. detsember 2017 19:31
USA-s on raudteed niivõrd halvas seisukorras, et kui neid vaadata, siis tulevad hirmuvärinad pääle- puitliiprid igal pool, betoonist põle haisugi, justkui CCCP-i perifeerias 40 aastat tagasi. Mõni ime siis, et rongid teelt välja lendavad.
c
crazy eights/ 18. detsember 2017 21:37
Teatud aspektides on puitliiprid betoonliipritest vastupidavamad, sest ei murdu pooleks. Kui sa tahad aga väga vastupidavaid, siis ilmselt metallliiprid on üle kôige, paraku nende hind...
c
crazy eights/ 18. detsember 2017 22:39
No ja siis? Räägi siis mis pôhjusel betoonist liiprid keskelt pooleks murduvad? Miks see armatuur vastu ei pea? Kui nii tark oled, pead ju sellist elementaarset vastust teadma, milles pôhjus? :-)
k
Kuuuurija/ 18. detsember 2017 22:38
Eestis on betoonliiprid kestnud igatahes vähem kui puitliiprid. 1980-ndate alguses prooviti puitliiprite asemel betoonliiprid panna, kuid need korjati u 10 aasta pärast uuesti ära ja pandi puit tagasi. Alles viimase kap-remondiga pandi uued betoonist liiprid, aga need on saanud nüüd olla paar aastat ainult.
Kui keegi teab täpsemalt, mis värk nendega oli, siis andku teada!
c
crazy eights/ 18. detsember 2017 23:46
Pead ei anna, aga kas betoonliiprid ei tulnud laiarööpmelisel raudteel kasutusele varem? Sest viimased avalikud kitsarööpmelised raudteed Eestis pandi kinni seitsmekümnendate keskel ja seal juba olid kohati betoonliiprid kasutuses. Pärast raudteede sulgemist jahtis neid Tootsi briketti tehas enda tarbeks, sest lühemad liiprid kestsid päris hästi, koormus ikkagi teine. Ja Avinurme ajaloolisel sillal on betoonliiprid samuti vanast Tallinn-Pärnu raudteest.
k
Kuuuurija/ 19. detsember 2017 00:21
Ega ma kogu Eesti arenguid tea, mina mäletan Rapla suuna liipritevahetust. Ja kuigi laiarööpmelisele mindi selle haru puhul üle juba 1973. aastal, olid algul enamik liipreid tavalised puitliiprid. Toona sai ikka üksjagu mööda raudteed jalutatud. Kitsarööpmelise betoonliiprid meenuvad Saku kitsarööpmelise raudteesilla kandist.
Kaheksakümnendate algul pandi betoonliiprid, panijaks oli stroibat (okupatsioonivägede peamiselt mustadest koosnevad üksused, kellele püssi ei usaldatud), ja liiprid paigaldati koos rööbastega mingi erirongi poolt. Pärast valati killustik peale. Esialgu olid rööpad üsna käänulised, aga siis aeti kuidagi sirgeks. Puitliiprite mäed kõrgusid raudtee ääres hulk aastaid, kuni üks suurem virn põlema pandi. Siis kadusid ka teised..
k
Kuuuurija/ 19. detsember 2017 04:49
Laiarööpmeline tehti puitliipritega (1973. aaasta pilt):
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=1384037691#top_display_med...
1980 on Tallinn-Väikses veel puitliiprid:
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=16720#top_display_media
Sama Lugu Tartu suunal (Vägeva):
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=937#top_display_media
1985 on Tallinn-Väikses üks haru (vasakul) asendatud betoonliipritega:
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=12976#top_display_media
Teise pildi peal samast aastast on Tallinn-Väikse fotol näha taustal virna veel paigale panemata betoonliipritega rööbastega:
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=2274#top_display_media
Sama siin:
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=6654#top_display_media
1987. Hiiul värskelt pandud betoonliiprid. Pildil on rongikoosseis, mis kontaktliini ehitab.
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=24054#top_display_media
1987. Ülemistel betoonliiprid.
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=1384037663#top_display_media
1989. Tallinn-Väikses ainult puitliiprid:
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=7783#top_display_media
1990. Tallinn Väikses ainult puitliiprid:
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=1705#top_display_media
1991. on Balti jaamaski puitliiprid tagasi (ka väiksed kuhjad paigaldamata puitliipreid:
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=6700#top_display_media
1992. aasta pildil Tallinn-Väiksest vaatavad vastu puitliiprid ainult. Ka taustal väikses kuhjas on puitliiprid, viidates käimasolevale või hiljuti toimunud asendamisele.
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=2354#top_display_media
e
E . K ./ 19. detsember 2017 09:08
Minu antud pilt on suvaline suurest galeriist mälu värskendamiseks .
k
Kuuuurija/ 18. detsember 2017 23:02
Ameerika raudtee juures häiris hiljuti nähtud filmis hoopis see rööbaste kohutav lainetamine. Filmi postri pealegi on sattunud lainetav lõik, kuigi selles dokumentaalfilmis oli veel hullemaid.
http://influencefilmclub.com/wp-content/uploads/2015/05/TheLastPatrol-Poster-web.jpg
Kui eelmise sajandi kaheksakümnendatel Eestis esimene betoonliiprite laine tuli, siis muutus rongisõit märksa lärmakamaks ja raputavamaks. Puitliipritega oli sõit palju vaiksem ja sujuvam. Ilmselt betooni liigne jäikus saigi toona betoonliipritele saatuslikuks, sest elastse paindumise asemel betoon lihtsalt purunes, kui mingil põhjusel löök-koormuse sai (nt kui naaberliiprid killustiku kehva tihendamise tõttu ära vajuvad, saab kõrgemale jäänud liiper igal rongirataste ülesõidul paraja paugu).
c
crazy eights/ 18. detsember 2017 23:19
Väga õige! Eriti hästi murdusid liiprid pooleks siis, kui ballast mujal ära vajus, keskosa aga jäi mõne suurema kivi peale toetama. Ja kuhu kadus minu kahe eelmise kommentaari vahele "targa spetsialisti" kommentaar, kellele minu 22:39 aadress mõeldud oli?
m
Maaaardeavastaja/ 19. detsember 2017 03:06