Väike, napilt üle 30 meetri pikk reisialus sõitis varasemalt Kihnu vahet, kuid jäi tööta pärast riigi ehitatud parvlaeva Kihnu Virve valmimist. AS Kihnu Veeteed võttis tänavu juunis laeva Eesti registrist maha ja müüs ära. Uus omanik on viinud aluse saareriigi St Vincent ja Grenadiinide lipu alla.
Pühapäeval lahkus endine Liisi, nüüdne Light of The Sea Pärnust. Kapten on AIS-i jälgimissüsteemi sisestanud, et sihtkoht on Kariibi meres asuv saareriik Trinidad ja Tobago.
Ometi pole laev jõudnud esmaspäeva õhtuks isegi mitte Ruhnu saareni, vaid tiirutab Kihnu ja Ruhnu vahel. Kursijoon näitab, et kord on kiirus nullilähedane, kord tõuseb seitsme-kaheksa sõlmeni (1 sõlm = 1,852 km/h), kuid muutub pidevalt, olles valdavalt kolme-nelja sõlme piires.
Norras ehitatud 45-aastase laeva meeskond ei ole abi kutsunud ega ka tehnilisest rikkest teatanud, kinnitasid nii Politsei- ja piirivalveameti merevalvekeskus (PPA), kui ka veeteede amet.
Pärnu sadama kapteni Viktor Palmeti sõnul vormistas laev end pühapäeval välja nii sadamast, kui Eestist. Laevade jälgimissüsteemis sihtkohana kirjas oleva Kariibi mere saarestiku kohta ei osanud Palmet midagi arvata. „Eks midagi pannakse kirja ja midagi muudetakse, meresõit on kord juba selline, et sihtkohadki muutuvad,“ nentis ta. Laeva tegelikke plaane ei teadnud Palmeti sõnul ka loots, kellelt ta oli seda küsinud.
Alus lahkus Pärnust pärastlõunases päikeses, lastes kai äärest lahkudes uhkelt vilet.
Rannasõiduks ehitatud Liisi on suhteliselt väike ja ookeanile minekuks mitte eriti merekindel alus. Üks kapten, kes ei soovinud oma nime lehes näha, ütles, et ei usu, et mehed selle „vana kopsikuga“ Atlandi ookeani ületama asuvad ja tegu võib olla meremeeste naljaga. Samas märkis kapten, et Kolumbuse omaaegne laevastik koosnes veel väiksematest alustest ja lõppude lõpuks on meresid ületatud ka pillirooparvega.
Ehitusejärgselt Nesøy nime kandnud ja Norras inimesi vedanud parvlaeva tõi Eestisse 2004. aastal Kihnu Veeteed.
Kommentaarid (19)