Eesti uudised

Reps toetab koolides kohustuslikku religiooniõpetust

Toimetas Denes Kattago, 18. detsember 2017 12:03

275 KOMMENTAARI

t
teravkõrv/ 19. detsember 2017 13:10
m
minister ei sobi ametisse / 19. detsember 2017 11:00
Koolis on vaja käitumise,käsitöö,perekonna ja raha õpetust .Koolis ei tohi mingil juhul olla kiriku valve all olev võõra usuga seotud kirikule meelepärane järglaste vorpimise koht.Lapse mõistus on eriti vastuvõtlik ja on suur oht et kirik kasutab salateadmisi oma huvides ,et tulevikus neid noori oma hõlma alla meelitada koos oma varaga,mida kirik ihkab.Kirikud kubisevad petistest pedofiilidest pastoritest.Tundub et Reps on üle õppinud ja ei taju enam aega ega ruumi rääkimata analüüsi võimest.
v
19. detsember 2017 12:55
võtame siis oma usku kui võõras ei sobi, milles küsimus
a
ab/ 19. detsember 2017 10:46
Eestis on aegade algusest olnud maa/taarausk, kõik muu on selgaväänatud võõrusk! Kui see koolis selgeks tehakse, pole mul selle vastu midagi! Kui aga ses aines hakatakse mingit võõrusku ülistama, siis pigem olgu see aine olemata. Kui keegi tahab oma jüngritele võõrusku õpetada, viigu individuaalselt papi juurde kooli!
t
Tiit/ 19. detsember 2017 07:18
Opilasele peab ka valikuvabadus jääma, kas tahab religiooni oppida voi mitte. Muidu kisub asi juba islamimaade poole.
o
19. detsember 2017 12:55
Opilasele peab ka valikuvabadus jääma, kas tahab koolis käia või mitte, muidu kisub asi juba islamimaade poole.
m
mis nad rahvaga teevad/ 18. detsember 2017 23:19
Mis on kõige rohkem meedia kaudu leviv sõna ,see on alkohol,seda tambitakse iga päev eri viisidel inimestele lagipähe.Mis usust siin enam abi on ,kui ei osata aru saada sõnade tähendusest,mõjust ja tagajärgedest.Võõra usu peale surumine on sama või veel hullem,kui pole teada usu levitaja tausta.
Reps arvab,et TV esinedes mõttetu jutuga ja mõne hüüdlausega lehes on tema töö.tegelikkuses on näitlemine ,et tööd tehakse.
v
v/ 18. detsember 2017 22:48
Usu seda mis ei tee teisele kurja. Pealesurutud õppetunde on see planeedi rahvas pidanud juba aastatuhandeid ja millegipärast just see usk, mis on hetkel võimul teab tõde ja võtab vastutuse kõigi eest! Aga miks me siis kannartame kui tõeesindajana sündinud kodanikud on saanud" ande" meile edastama tõde. Aga see on tarkuseredel on väga algstaadiumis tavakodanikule. Aga kuidas me seda taset mõõdame ja julgeme teistele selgeks teha, et just minu usk on õige? Aga inimene arvab, et tema juhib ennast ,peata hetkeks mõtted ja proovi mitte vaielda- ehk tulebki mõni targem mõte abimehelt väljaspoolt, see aitab kahe jalaga kindlalt maa peal seista.
r
R./ 18. detsember 2017 22:13
Usuõpetust on vägagi vaja!!! Aga enamus eestlased on matsid ja teoloogiliselt ja vaimselt harimatut!!!
r
r ile/ 18. detsember 2017 22:53
e
18. detsember 2017 23:10
m
miinustele/ 19. detsember 2017 12:57
tösine, irw, väike algustäht, irw
n
Nõme./ 18. detsember 2017 19:40
Mis valitsus ja mis ministrid! Üks hullem,kui teine.Eks Repsil siis sellepärast ongi nii palju lapsi,et usk ei luba aborti teha. Jäägu see ikka iga inimese enda otsustada,mida uskuda,mida mitte.Kui isegi kirikutegelased ei pea piiblitõdedest kinni,mida nad siis õpetama hakkavad? Kas Risti kiriku õpetaja hakkab koolides homoasjandust õpetama või mida? Eestlased ei ole enam orjad ja usku ei saa neile küll enam peale suruda.
n
nõuan koolis/ 18. detsember 2017 19:59
p
proua repsi pärast/ 18. detsember 2017 20:00
ongi kesikud allamäge minemas. ok.
k
Kas tôesti ainuke/ 18. detsember 2017 20:46

v
// 18. detsember 2017 18:52
vastu tulles kommenteerijate soovidele viia sisse koolis seksiõpetus. Kõik ei ole veel selge.
a
18. detsember 2017 19:00
t
tartlane/ 18. detsember 2017 18:44
Ministrist usuhulluks on siis nii vähe vaja...?
a
ain/ 18. detsember 2017 18:31
kas sunnime õppima nii nagu ristiusk siia toodi-mööga ja tuleriidaga?
r
18. detsember 2017 18:31
Reps on täitsa ära pööranud.
k
Kratt/ 18. detsember 2017 18:26
Ka praegu on gümnaasiumi riiklikus õppekavas olemas usundiõpetuse ainekava. Kui koolis on piisavalt õpilasi kes soovivad seda õppida, siis kool peab võimaldama. Aga küsimus on , millal? Kurdatakse, et koolis niigi pingeline, et ei jõua ega jaksa. Millal siis lisakursused? KIndlasti ei tohi see olla kohustuslik. Tänapäeva gümnaasiumi õpilane peaks olema piisavalt haritud, et ise ka ennast harida. Eesti keeles on palju suuri ja hästi illustreeritud usundiõpetuse raamatuid, ka internetis on palju lugemist. Kõik ei mahu kooli õppekavasse ära.
m
meil ei ole ju õpetajaid ja hoidku Jumal kohalike kirikuõpetajate eest./ 18. detsember 2017 19:02
Parem mitte, kui, siis usundiõpetus (mitte usuõpetus) gümnaasiumis, aga mitte mingil juhul algkoolis.
Meie koolis õpetatakse niigi tundma maailma loomist, Noa laeva jm. selliseid asju. Ja sellest mütoloogiast nendele piisab.
Mina jõudsin õige õpetuseni 47 aastaselt.
Las igaüks valib ise oma tee oma tunde järgi.
Inimese vaim ärkab ise, kui aeg on küps.
j
Juku vanemad tahtsid teada saada, kelleks nende poeg sirgub./ 18. detsember 2017 18:23
Selleks panid tema lauale Piibli, viinapudeli ja 100´.-se rahatähe. Ise siis kapi tagant vaatavad mis saab. Kui pois valib Piibli, saab tast ehk korralik inimene, vôib olla isegi kirikuôpetaja. Kui rahatähe siis kas pankur, ärimees vôi sahkerdaja ja koguni varas. Kui aga viinapudeli - joodik. Pois astuski tuppa, vôttis Piibli, veits lehitses, pani lauale tagasi, siis vaatas läbi valguse rahatähe, veits uuris kas ikka ehtne ja pani samuti käest. Järgmisena haaras viinapudeli, tegi lahti, mekkis ja pani käest, sügas kukkalt, natukest môtles, siis pani rahatähe Piibli vahele, vôttis selle ühte katte ja pudeli teise ja läinud ta oligi. Vanemad haarasid kättega peast kinni, et oh ôudust, pojast kasvab poliitik.
k
18. detsember 2017 18:22
Kui ise elab vanas palvemajas siis ongi sellest kõigest läbi imbunud ja tahab ka teistele kohustuslikuks teha.
j
jee/ 18. detsember 2017 17:52
Reps hakkab kohustuslikus korras vaimseid praktikaid harjutama ja kohe! Eestlane läheb loodust kummardama, aga Reps võib usuõpetust tuupida!

e
Esimest korda kuulen Repsi suust/ 18. detsember 2017 16:39
midagi selget ja mõistlikku.Usuõpetus peakski koolides olema, see poleks pealesunnitud,AGA see
aitaks inimestel inimeseks kasvada, olla prii narkotsist ja joomarlusest, aitaks olla aus tise inimese vastu. jne.jne.
t
Teeline/ 18. detsember 2017 18:28
Ja, jaa, need lapsepilastajatest pastorid ja piiskopid on need kõige inimlikumad inimesed. Ei tarbi narkotsi ega alkot, ainult lapsi.
e
18. detsember 2017 19:01
Ei ole Hiinas näinud ühtegi pastori
s
sigib/ 18. detsember 2017 16:24
see naine nagu moslem ehk mees on allahi põlvitaja.
ü
18. detsember 2017 19:03
ÜTLE NENDELE KAH SAMA, ära häbene, mine kohe otse koju et sõnum ikka jõuaks kohale: http://www.lasterikkad.ee/
s
see/ 18. detsember 2017 15:58
see on seadusevastane. nii et toetagu mida tahes, kuid seadus on kohustuslik ja mingi seenele.
k
kas see uuenenud erakonna minister/ 18. detsember 2017 16:17
siis koolieksamite kirjaoskamatust enam ei nõuagi ! Oi kui kahju, muidu oleksid kõik keskkooli lõpetajad ainult VIISI saanud.
o
oi/ 18. detsember 2017 19:03
k
kingitud amet/ 18. detsember 2017 15:50
Tekib küsimus ,miks anti Repsile ministri koht,see on ju selge et rääkida ta oskab rohkem ,kui midagi teha.Tundub olevat täiesti vastustus võimetu,kes tahab suure laste arvu juures,keda ise ei kasvata, hakata inimesi oma usku pöörama,lisaks lootis saada presidendiks rasedana.Ainus asi mis teda huvitab on raha.
x
xMees/ 18. detsember 2017 15:32
Ükski aus kristlane ei saa põhimõtteliselt olla usundiõpetaja - ta lihtsalt peab õpetama kristliku usu ainuõigsust, puudutades teisi uske ainult kui saatanlikke eksitusi. Sest et kui ta tõesti ise usub, et need, kes Jeesus Kristust oma kuningaks pole tunnistanud, lähevad igavesse hukatusse lõputule piinamisele, siis oleks niisugune inimene usundiõpetajana (=neutraalse religiooniõpetajana) umbes nagu arst, kes väga hästi teab, missugune ravi tema patsienti surmast võib päästa, aga ei ravi teda, vaid teeb ainult näo, nagu raviks. Seega, kristlane saab olla usundiõpetaja ainult kahel juhul: 1) ta ise ei usu oma usutunnistust (Jeesuse taastulekut, surnute ülestõusmist ja kohtumõistmist), mis viitab räigele silmakirjalikkusele, või 2) temas pole kübetki inimlikku empaatiat.
n
No tõesti/ 18. detsember 2017 15:39
Pole tükk aega midagi nii rumalat lugenud.
w
Wusrtenberg/ 18. detsember 2017 16:11
Meil peaks olema riigikirik ja inimeste eraelu pisimadki detailid tuleks allutada karmile usulis-rituaalsele reeglistikule. Oma mõtlemine on see, mis inimese hukka ajas. Inimene on loodud selleks, kelle kohta paganad ütlevad "robot".
v
vot sellepärast ei tohigi usuõpetust koolidesse viia, et õpetama hakkaksed sinusugused/ 18. detsember 2017 19:07
oma haudade lahti minekuga jne.
Las jääda kõik kuis oli.
j
ja veel/ 18. detsember 2017 19:37
see haudade lahtiminek, ülevaltsünd jne. on kõik mõistukõne.
Kui seda armsad õpetajad/kirikuisad ei mõista, siis pole koolidesse asja.
On ärksaid kirikuõpetajaid, kes mõistavad, aga nad ei tohi teisiti rääkida.
r
reps, ratas ja oss/ 18. detsember 2017 15:28
ehitavad täiega putjomkinlandi.eks ratta jumalausk ajab takka.
n
Nad ei usu ju/ 18. detsember 2017 22:45
u
usulisi kalduvusi/ 18. detsember 2017 15:26
e
eriliselt / 18. detsember 2017 15:09

s
see mutt / 18. detsember 2017 15:08
l
Lollidemaa./ 18. detsember 2017 14:57
Kas siis Risti kiriku õpetaja hakkab käima tunde andmas ja õpetama homoteadust?Mida on kirikul õpetada.kui kirikutegelased ise ei pea piiblikäskudest kinni.Nüüd on nii,et valisin keskerakonna viimati,aga enam ei vali,tänu idiootsetele maksuseadustele ja nõmedatele ministritele.Võta üks ja viska teist.Ei tea,mida EKRE sellest teemast arvab?Polegi tõesti enam kedagi valida.
s
seda asja/ 18. detsember 2017 14:55
peab päris mõtlema , mis amet leida titemasinale ja tema lätlasele.
l
Liisu/ 18. detsember 2017 14:55
Minu meelest on väga oluline saada mingid teadmised religiooniõpetusest, sest religioon on siiani mänginud ja mängib ka edasi suurt rolli maailmaajaloos. Mulle on täiesti arusaamatu see vastumeelsus ja hirm. Naeruväärne on pidada seda ajupesuks! Võiks ju maailma pisut avarama pilguga vaadata! Ise olen seda ainet ülikoolis õppinud ja mul on küll hea meel nende teadmiste üle.
v
18. detsember 2017 15:30
vabatahtlik ikka peaks olema munasjutt
h
hiiuvana/ 18. detsember 2017 15:39
Liisuke, mul ei oleks usu vastu midagi kui usklikud ei peaks ennast teistest paremaks. Vähemalt meie kandis, Hiiumaal, peavad kõik nende pilli järgi tantsima.
t
to liisu/ 18. detsember 2017 16:00
kuule, need kristlased ise ka vaidlevad ja kaklevad oma usu nüansside üle.
igaüks võib netist lugeda, kui huvi on. või käigu kirikus.
ärge toppige vägisi asju, mis on hämarad.
m
18. detsember 2017 16:09
Mis mõttes kristlased? Religiooniõpetus ei hõlma ainult kristlust.
Kui neid kommentaare lugeda, siis jääb küll mulje, et inimestel pole isegi ettekujutust sellest, mis on religiooniõpetus.
k
kiki/ 18. detsember 2017 16:47
... võibolla enamus ei kujuta ettegi, et on teisi religioone peale kristluse ja muhameedluse.
Ma võtsin ise ka keskkooli ajal vabaainena 2 tsüklit usundilugu, kusjuures õpetaja oli kristlane. 3. tsükkel oleks alles olnud kristlusest, mida ma ei võtnud.
Minu arust sama vajalik aine kui ajalugu näiteks. Annab laiapõhjalised teadmised mõistmaks ajaloos toimunud sündmusi kui ka hetkel toimuvaid protsesse. Lisaks aitab noorel inimesel võibolla ka enda arusaama mõnedes kohtades arendada. Ühe usundi õpetamine jätaks inimese "lombakaks".
t
Teeline/ 18. detsember 2017 18:39
Kes sul seda religiooni õpetama hakkab? Kirikuõpetaja, kes kuulub ühte konfessiooni? Kust võetakse inimesed, kes võrdselt hästi tunneksid budismi, judaismi, taoismi, islamit jne? Panna kristlane rääkima islamist oleks sama, kui pakkuda moslemile sealiha.
r
realist/ 18. detsember 2017 19:41
"regioonide-õpetus" mahub piisavalt ajaloo-tundi! Miks peaks olema mingi eraldi kohustulik? Eesti on suuresti ateistlik maa ja ei ole vaja siin üle reguleerida!
y
Y: to Liisu 14:55/ 18. detsember 2017 16:05
Just nimelt õppisite ainet ülikoolis, st. kõrghariduse omandamise ajal, siis kui teil on välja kujunenud oma mõtte ja tundemaailm. Lastele hakata ajuloputust tegema algklassides- on hoopis teine tera. Samas võib öelda siis, et lastele võib õpetada koolis ka erinevaid uske ? Koraani ja piiblit ....
l
Liisu/ 18. detsember 2017 16:30
Ei taha hästi uskuda, et Reps peab silmas algkooli, see oleks ju jabur, pigem ikka gümnaasiumi. Ja minu seisukoht on ikka see, et mõista maailmas toimuvaid protsesse paremini, selleks on hädavajalikud algteadmised religiooniõpetusest.
t
Tõesti?/ 18. detsember 2017 17:41
Palun too mulle näide protsessist, mille mõistmiseks on teadmised religiooniõpetusest "hädavajalikud".
m
MINU/ 18. detsember 2017 14:47
arust on kirik ja riik lahutatud,rohkem Repsi ei vali,vaata sünnitusmasinat,või tema tuleb oma usku meie lastele vägisi peale suruma.
k
Kas usk ei ole mitte vabatahtlik?/ 18. detsember 2017 15:07
Milleks siis vägisi peale pressida? Ajaloo tunnis võib need eriusundid ära tutvustada ja aitab küll. Mitte et mingi usutegelane hakkab lastele ajupesu tegema. Appi,proua President,astuge vahele,ärge laske seda sündida. Repsi ei vali enam iial, selleusuämbri tõttu.
r
religioon pole intelligents/ 18. detsember 2017 14:41
Reps anna riigi poolt lastele krüptoraha seadmed ka, siis on mull täiuslik.
Eva-Braun/ 18. detsember 2017 14:32
Lätist on teel usuvaksiin-koolidele .USU-NÜÜD-SIIN.ehk siis usunüdsin.
m
Muslik/ 18. detsember 2017 14:24
Maha selline minister! Ma toetan, et minsitrid saavad keskmist palka.

m
Mari/ 18. detsember 2017 14:21
EI, EI, EI! Mina oma lastele sellist jama peale suruda ja õpetada ei luba! Kui arvab, et on lastel vähe õppida, siis õpetatagu põhjalikumalt kunsti ja kultuuri ning viisakat käitumist!!!
Reps võib oma lapsed kloostrisse ka panna kui tahab.
e
ema/ 18. detsember 2017 14:45
Võiks olla vabatahtlik. Programmid isegi üle paisutatud.
k
18. detsember 2017 14:49
Kus nad seda viisakat käitumist saavad õppida?
i
18. detsember 2017 19:08
k
Kodus?/ 18. detsember 2017 23:13
Tänavapildil seda viisakust eriti ei kohtu, järeldusi tee ise.
n
Noo/ 18. detsember 2017 14:51
Haritud inimene võiks ikka teada, mis on taarausu ja hinduismi vahe.
y
Y: to: Noo/ 18. detsember 2017 16:08
Just, jätkan sõnast - haritud inimene - mitte esimese klassi laps, kellel tuleb tegemist teha eesti keele õigekirja ja lugemisega. Usundid ja religioon jäägu ikka haritud inimeste pärusmaaks.
j
18. detsember 2017 19:08
Jeesuse sünnipäeva tähistad küll
m
Mia-Maria/ 18. detsember 2017 19:50
Meie tähistame talvist pööripäeva ja kõige pimedamal ajal on ju valgus igati teretulnud.
j
18. detsember 2017 23:15
Ja pöörispäev on 24. detsemberil, eks ju😂
m
18. detsember 2017 14:55
Muide klooster annab väga hea hariduse inimesele.
1
1/ 18. detsember 2017 14:21
Kas ta mõtleb kaltsupääd kah ristiusku õppima panna? Usuvabadus peab olema.
e
Episood Valgamaalt/ 18. detsember 2017 14:16
No sinna on ikka aastaid tagasi, mutike õpetas pojapojale piiblit kümmet käsku jne. Käisin neil seal siga tapmas mutike jälle pojapojaga enne sööki lugesid kümmet käsku. Huvitav usklikud ja matsutasid sea liha nii, et põsed olid rasvased. Küll mutike kiitis küll on hää pojapoig. No poiss kasvas suureks pea meheks, järsku ajalehes mees oli vanaema kaevu visanud. Ühesõnaga vanaema ei olevat pojapojale raha andnud. Kohtupeal jumal olevat käskinud vanaema kaevu visata. Vaadake rahvas mida teeb jumal.
j
Jumal/ 18. detsember 2017 14:43
Aakre lugu jutustad siin!
j
Jumal ale/ 18. detsember 2017 15:30
See ei ole Aakre lugu, Aakres sai hakkama Tõrvast Tamme poiss.
t
Tõrvast/ 18. detsember 2017 17:32
Vaatasin sõna Tõrvast vilksatas siis mina kirjutan ka Teile Loo usklikust. Tõrvas kõik teavad KEK ist või nüüd uudse nimega Riiska seda suurt noort jurakat meest kes räägib vene keeles. Mehel eesti pass ning täielik eesti nimi ja perekonna nimi. Uksekell ja mees pakub videotehnikat müüa, küsis pudeli raha dokumendid olemas ja kõik. Hinnaks küsis pudeli raha, ei tahtnud inimest petta ütlesin annan kahe pudeli raha. Teadsin, et õhtul tuleb sõber külla,et sa juba riides too minule ka pudel. Niikaua kui pudeli järel käis tuligi sõber. Minuti paari pärast tuli ka usklik. Katsin laua ja valasin usklikule ka pitsi. Lasime tervise pitsid ning usklik haaras laua noa ja tõmbas omal veenid läbi. Ütlesin miks sa nii tegid, vastus, jumal käskis, jumal tahtis verd. Ärge elus usklikega tegemist tehke ega maija laske.
b
Brunn/ 18. detsember 2017 14:08
Mida kõike sakslased meile pole külge POOKINUD. 700 aastat tagasi ristiusu. Pluss orjaikke. 1940-45 jälle oma orgnundi. Nüüd koos Brüsseli vanadekoduga riikliku kaose. AITÄH-mulle aitab.
a
Ateism ja saientism on kaks hirmsaimat religiooni./ 18. detsember 2017 13:56
Teadus ilma hingelisuseta on puhas surm.
a
ateist/ 18. detsember 2017 14:37
ateism võib ainult väga rumaIa inimese meelest olla religioon. sellise rumaIa, kes ei mõista elementaarseid asju:
kiilaspea ei ole juuksevärv
läbipaistev ei ole värv
off ei ole telekanal
markide mittekogumine ei ole hobi
t
triip/ 18. detsember 2017 16:40
Ma ei tea, kas ateism on religioon (tõenäoliselt ei ole, religioonil on peale millessegi uskumise veel tunnuseid). Aga usk on ta küll - nimelt usk, et jumalat ei ole olemas. Kui Sa mulle esitad siin matemaatilise tõestuse selle kohta, mis Suure Paugu tekitas, ja et see nähtus/tingimus/olevus ei vasta jumala tunnustele (definitsioon palun allikatega, 1. Moosese raamatusse suhtuda allikakriitiliselt ja väljamõeldisi habemega vanamehest palun mitte viidata), siis ma olen nõus oma arvamust Sinu koha pealt isiklikult muutma, aga enamik paduhumanitaaridest võitlevaid ateiste kuulutavad oma "valgustust" just nimelt usu põhjal.
v
vaid väga rumala inimese meelest võib eimillestki tulla kõik/ 18. detsember 2017 17:01
t
to ateist/ 18. detsember 2017 19:09
ateism on samasugune usk kui kõik teised
a
ateist/ 19. detsember 2017 01:53
irw, on ta jee. seega kui sina usud, et päikesel ei ole samasuguseid rõngaid nagu on saturnil, siis sa oled päikeserõnaste mitteusu usku? või näiteks sina usud, et teavas ei ole kollane, siis oled kollase taeva mitteusu usku? isa ei saa aru, kui IoII oled? umbes, et mis su hobi on, vastata, et mu hobi on markide mittekogumine :D keegi 1/2toobine mõtles mingi muinasjutu välja ja kui suurem osa inimesi ei soostu seda jama uskuma, siis nad on ateismi usku? oh jummel. aga ega ma ei imesta ka, ainult uskilik saabki nii IoII olla.
a
ateistile/ 19. detsember 2017 13:01
Mina, näitaks, usun, et eesti keel ei sure vaatamata tekstidele, mida me siin võime naha. Kõik ei ole ateistid.
m
Mobiil //-le/ 19. detsember 2017 13:02
Mis oli eile fantastika, täna on reaalsus.
m
Munkmunadetta/ 18. detsember 2017 13:51
Mis see olgu.inimesed vaja ikka ahelaisse panna Ei ole neil mingit kartust enam
n
Noo?/ 18. detsember 2017 14:17
Eks teil ole neid munadega munki ka piisavalt, kes lapsi tahavad trukkida.
m
18. detsember 2017 14:57
Matsid jäävad ikka matsideks,kes siin kommenteerivad.
M
.. / 18. detsember 2017 13:50
Mina toetan usuõpetust. Kui suudaks lastele selgeks õpetada 10 käsku, oleks maailm palju parem paik. Laiapõhjaline religioonide tundmine ei tee halba, vaid avardab silmaringi ja lugedes kommentaare, siis tundub, et usuõpetus on vägagi vajalik. Olge hoitud!
p
preester/ 18. detsember 2017 13:58
Ära himusta oma ligemese naist, vaid tema poega!
n
nohnii/ 18. detsember 2017 14:11
Siin "preestri" jutt on ehtne näide usundiõpetuse vajalikusest. Ainult teadmatuses inimesed õnge lähevad (eriti noored) ja usuvad kõike, mida nendel ette söödatakse.
a
ateist/ 18. detsember 2017 14:39
iga normaalse IQ-ga inimene tajub isegi neid elementaarseid asju, mida usklikule tuleb 10 käsuga veel eraldi selgeks teha. ma olen ateist ja pole kunagi tulnud pähe tappa, küll aga on tapnud kristlased. sama lugu nende muude 10 käsuga.
a
ateist - juba läks modereerimisele/ 18. detsember 2017 14:39
iga normaalse IQ-ga inimene tajub isegi neid elementaarseid asju, mida usklikule tuleb 10 käsuga veel eraldi selgeks teha. ma olen ateist ja pole kunagi tulnud pähe tap-pa, küll aga on tap-nud kristlased. sama lugu nende muude 10 käsuga.
m
Mitmes käsk... 13.50/ 18. detsember 2017 15:03
...homodest räägib? Eks vist teeb avaramaks küll.
y
Y:/ 18. detsember 2017 16:14
Lapsed tuleb religiooni najal kuulekaks kasvatada? Minu lapsed teavad ka tavalise koduse kasvatuse baasil, et varastamine, tapmine , millegi liigne himustamine on kurjast ja kedagi õnnelikuks ei tee. Milleks siis religiooni tarvis, et vaataks kellelegi alt üles, suu lahti...?
e
Enda naaber/ 18. detsember 2017 13:43

t
18. detsember 2017 13:42
tubli pr. Peps, islam kõigile kohustuslikuks irw
i
irw/ 18. detsember 2017 13:51
Vot sellepärat ongi usundiõpetust vaja, mõni siin islami pähe määrib nagu see oleks ainuke usk maailmas
s
skoor/ 18. detsember 2017 19:12
üks üleskutse lause ja juba 20 islami usku pööratud
a
Abiturient Võrust./ 18. detsember 2017 13:38
Tere armas kallis eesti rahvas, meid on nii vähe alles jäänud ning hoiame kokku. Ütleme ausalt sellel Repsil pole ajusid, nagu vanaisa ütleb vaata tema kolju ehitust no mida sa enamat tahad. Mind isiklikult huvitab mida üldse õpetama hakatakse kas programm on olemas. Kas midagi islamit, vägistama tapma jne. Vaadake mida uskilkega igalpool toimub. Pigem peaks mõtlema nende kirikute palvemajade kitsendamisega. Jah kui need kirikud veel on käige seal kirikus neid asju õppimas mitte koolis. Okei, lähme parem rumalustelt teisele teemale. Nii, mina olin seitsme aastane tüdruk kui läksin kooli. Hilissügisel sain sain kaheksa aastaeks kui olin veel esimeses klassis ühesõnaga kui lõpetasin esimese klassi olin kaheksa aastane. Nüüd ma olen kahetestkümnendas klassis üheksateistkümne aastane " vanamutt " ning meid on selliseid palju. Lähen ülikooli saan kohe kakskümmend, lõpetan ülikooli olen kahekümne viie aastane vanainimene " vanamutt ". Ajudeta ministrid sellest ei mõtle, räägivad ainult tööjõu puudusest, rahva vananemisest jne. Toome näite, lasteaias lõpetasin null klassi, tähendab minu koolitee gümnaasiumiga tuleb kolmteist klassi. Lisada usuõpetus hiljem hakkavad rääkima tuleb lisada klass juurde. Nagu oli venekeelega, põhi põhjuseks leiti veel, et laupäev kaotati õpilastel ära nagu töölistelgi läksime üle kaheteistkümne klassile ning hakkame koolis käima neliteist aastat. Ah- jaa, veel klassi juurde lisamisel hüpati vahepeal. Sellepeale ajuteta ministrid, pehmeltöeldes pelmeeniajudega riigikogulased keegi ei mõtle gümnaasium viia üle kümnele klassile nagu mujal maailmas, alamõppe, ülemõppe, süvaõppe jne. Oi aeg läheb pean hakkama lõpetama, räägiks palju aga kas nad aru saavad, nendel on peatähtis palk, ainult raha ja veelkord raha. Minu isiklik arvamus on, lugupeetud minister Reps, palun astu tagasi. Juhul kui ei astu hakkame korjama allkirju ning ega Teil pääsu ei ole. Kena päeva jätku eesti rahvas
m
mõtlik/ 18. detsember 2017 14:13
Olgu selle usundiõpetusega on nagu on, aga kas teil seal Võrus emakeel enam ei oli kohustuslik aine?
v
Võrukas mõtlikule/ 18. detsember 2017 15:37
On küll, meil on oma emakeele õpikud jne. Mi kõnõlõmi õks umah imä keeleh nii, õt õlõi hullu midägi. A kuis sul om uma imäkeelega, määne su imäkiil om, eesti kiil või kiräkiil või saarõ kiil või mulgikiil, või seto kiil. Kiroda ku saat.
m
Mõtlik ule/ 18. detsember 2017 15:46
Nüüd said küll Võruka käest m u n n i suhu, oi naeru.
M
Pasunaga saab alustud, pilliga lõpetud, Mõtlik ule/ 18. detsember 2017 19:19
Ma väga kardan ,et võrukas on m....t ilma jäänud
j
Jumal, tule appi!/ 18. detsember 2017 14:16
Ehtne näide, mis juhtub, kui läheb läbi planeeritud emakeele eksami hindamissüsteem.
m
Margus Teile " jumal tule appi "./ 18. detsember 2017 16:24
Ehtne näide ka minult. Hakkasime keskkooli lõpetama, valmisusime kõik eksamiteks jne. Klassivend ei panud üldse rõhku, et õppida, õpetajad teda juba sõimasid. Tuli esimene eksami päev kirjandi kirjutamine. Eksamipäeva hommikul eksamile minnes klassi koolivend pani eksamipiletite lauale mingisuguse paberi lahkus eksami klassist ülbelt. Õpetajad ajasid silma punni keegi ei osanud midagi öelda. Koolivend tõi arsti tõendi, sõda haige, palun mitte häirida. Pärast õpetajad arutasid kuidas südamehaige tohib nii hirmsasti jalgratta trenni teha ja võislustel käia. Hiljem kuulda õppis juba kaitseväe akateemias. Hiljem nägin teda piirivalve ohvitseri vormis. Poolteist või kaks aastat tagasi loen lehte vaatan politsei kindrali vormis tuttav nägu. Oh taevast, koolivenda kindral või mis ta oli edutati kusagile kõrgel ülema kohale. Mind isiklikult hämmastab see, et õppis kaitseväe akateemias kus ju jäle mahv taga. Nii,et annab mõelda
k
kus see veel on/ 18. detsember 2017 19:20
k
kus see veel oli le/ 18. detsember 2017 20:08
Kunagi oli, isegi veel Tartu Kaitseväe Akateemia. Nüüdse nimega Kaitseväe Ühendatud Õppeasutus.
k
18. detsember 2017 23:17
t
Toomas/ 18. detsember 2017 14:18
sa ei julge oma nime välja öelda vä
t
Tanel Mit " Toomas ele "./ 18. detsember 2017 16:44
Miks sina ei julge oma nime välja öelda, vä vä vä, vä vä vää, määä.
5
50-e hinges ja kehas noor/ 18. detsember 2017 14:26
Õige ta on, paljud 20-es noored oma mõistuse poolest ongi "mutid" ja "vanad pässid", nad on füüsiliselt ja vaimselt nõrgad, vinguvad ja vinguvad nagu viimased elupäevad oleks käes, aga elu veel elamata, tööd tegemata ja lapsed kasvatamata. Mis saab 10-20-30 aasta pärast, kas pidevalt elada ühe jalaga hauas on nii mõnus või?
l
Ly kommijale 50 - hinges ja kehas noor./ 18. detsember 2017 16:33
Ole rahulik, sellised elavad paremini kui sina. Võta näiteks kas või see Reps. Sina näed ei ole minister ega oska presidendiks kandideerida. Meie sinuga oleme ikka rumalsd
t
to Ly/ 18. detsember 2017 19:26
Eks sa tead küll kuidas ma elan, irw
a
abituriendile Võrust/ 18. detsember 2017 14:41
Kuidas sa küll lõpuklassi jõudnud oled, kui komade kasutamist ei valda?
t
to abituriendile Võrust/ 18. detsember 2017 15:53
Kas null on number, peaasi, et jutt on hea ja tark, seelest saab targem inimene kui reps ja sina.
s
surma mitte armu anda/ 18. detsember 2017 19:31
Kui paneb koma valesti, ei saa mitte kunagi.
a
ainult / 18. detsember 2017 20:02
rumalad kasutavad mingeid kirjavahemärke- see ei ole enam moes . kõik kirjutavad kuidas oskavad. m.o.t.t.
t
to surma mitte armu anda/ 18. detsember 2017 20:17
Hari end, sinu koolitee on veel pikk. Stalini ajal oli ainult kolme sõnaga, ELADA MITTE SURRA.
m
18. detsember 2017 23:19
Maailma lõpp pole kaugel -rumalad kirjutavad õigesti, targad vigadega.
v
Viimasele/ 18. detsember 2017 23:20
Mis mul Stalini ajast, ei ole minu teema.
y
Y:/ 18. detsember 2017 16:17
Kullake, kirjandis nõrk hinne. Lohisevad laused, kirjavead... Vot eesti keelt tuleks koolis rohkem ja järjepidevalt õpetada. Abiturient Võrust on äkki rohkem võrukiilt saanu.
y
Y le/ 18. detsember 2017 16:42
Ma õkvalt tahsõ üteldä.
t
täpselt, täpselt/ 18. detsember 2017 19:34
Võru keeles ju lausede ehitus ongi imelik ja kirjavahemärgid tundmatu nähtu:D
t
täpselt täpset ile/ 18. detsember 2017 20:26
Ah eesti keeles on " lausede ", ma mõtlesin ikka lausete. Aituma, nüüd ma tean, näed kui targaks võid saada kui suhtled tarkade inimestega. A mi Võro keeleh om lausõtõ. Sa olt õks peris ull, ma kai õt eestläse omma õks targa inimisõ. Sitahark või sepäpoig või kes sa olt, kuuli om sul vajja minnä.
2
20.26/ 18. detsember 2017 23:24
Inimene muutub vägivaldseks, kui ta tunneb, et tal ei ole õigus, nii ka sinu puhul.
õ
Õppejõud/ 18. detsember 2017 16:59
Tere. Abiturienti halvustajatele. Ma paluks kes on võimeline panema saarlast Õ tähte hääldama. Abituriendile Võrust, tubli tüdruk . Kena õhtu jätku kõigile. Jõule ei julge enam soovida, möödunud aastal minule M Ü - s mürises hääl vastu. " Kas ma usklik olen või, et sa minule jõule soovid ".
t
to Õppejõud/ 18. detsember 2017 19:39
Mis see hääldamine asjasse puutub, jutt on eesti kirjakeelest, mida abiturient ei valda.
m
Mulk 19 : 59 le/ 18. detsember 2017 20:38
Kas peab valdama, mina ka ei valda kuid olen haritud inimene, töötan meditsiinis. Vaata ülikoolis missugust rahvast on ja kõik saavad diplomid, vat olengi juba hädas, ei tea kuidas öelda või ütelda, diplom taskusse või tasku. Põhjus olen mulk. Haritud inimene saab aru aga " Teie " sina rumal inimene ei saa aru.
s
Setu/ 18. detsember 2017 21:21
Olõi taskuhe, karmanihõ.
m
18. detsember 2017 23:24
t
tädilpoleaega/ 18. detsember 2017 17:29
a
Abituriendile Vôrust/ 18. detsember 2017 20:54
Sa nagu meie Arnold. Ainuke asjalik lause oli viimane, enne seda järgnes hunnik môtetu m ö l a.
m
Mõtetu möla le/ 18. detsember 2017 21:24
Aga ravas pooldab teda, vaata kui palju rohelisi aga sind ei austata hakkavad punased tulema.
s
18. detsember 2017 23:26
Suurusemaania sul, kodanik rahvas
j
jusss/ 18. detsember 2017 13:31
Meie lastel on niigi stressi küllalt, aga nüüd tahetakse veel lisaks ajuloputus ka kohustuslikuks.
m
Miks sinu lastel on stress? / 18. detsember 2017 13:53
Kas ei ole laste jaoks aega, oled lahutatud, isaga ei saa kokku, kodus on alkoholiprobleemid?
m
mis stress neil küll on? - 2. korda läks modele, no mis sõna ei sobi ometigi?/ 18. detsember 2017 14:48
istuvad vaid oma nuhvlites ja midagi kodus tegema ei pea? kõht läheb tühjaks, tellib pitsa või võtab kartulikrõpsud, süüa teha ei oska, isegi muna keeta lapsed ei oska tänapäeval. koduseid töid ei tee, nõusid peseb masin. ja millest see stress on? et klassivennal on vinqem nutividin? aastakümneid tagasi tegid lapsed kõik kodutööd, küt-sid ahju, tassisid puid, pesid nõusid, käisid poes perele toitu toomas jne. lisaks õppisid ka veel ja käisid trennis või huviringis. aga nüüd on hä-dapä-rak-atest lumeheIbekestel stress ja ah-vi-armastuses emmed-issid kiidavad veel takka, et, oi, kui raske lastel on :D
m
mis stress neil küll on? - 3. korda läks modele, no mis sõna ei sobi ometigi?/ 18. detsember 2017 14:50
istuvad vaid oma nuh-vlites ja midagi kodus tegema ei pea? kõht läheb tühjaks, tellib pitsa või võtab kartulikrõp-sud, süüa teha ei oska, isegi mu-na keeta lapsed ei oska tänapäeval. koduseid töid ei tee, nõusid peseb masin. ja millest see stre-ss on? et klassivennal on vin-qem nutivid-in? aastakümneid tagasi tegid lapsed kõik kodutööd, küt-sid ah-ju, tas-sisid puid, pesid nõusid, käisid poes perele toitu toomas jne. lisaks õppisid ka veel ja käisid tre-nnis või huviringis. aga nüüd on hä-da-pä-rak-atest lumeheI-bekestel str-ess ja ah-vi-armastuses emmed-issid kiidavad veel takka, et, oi, kui raske lastel on :D
s
Setu/ 18. detsember 2017 20:44
No võta tressi säläst ar siss saat loputust tettä. Mis sa nuid ajusit piat viil lputama.
k
küsimus on,/ 18. detsember 2017 13:30
miks inimesel on võime midagi uskuda, ükskõik mida, selles on probleem.
Piiblist võib leida et usuti faktipõhiselt, Kõrgem Jõud ilmutas End, rääkis kasvõi põlevast põõsast, maadles Jakobiga sõna otseses mõttes ja mälestuseks tegi teise lombakaks (puudutas puusa). puusavalust jäi unustamatu mälestus Jakobile ja piiblilugejale. vanad juudid ei uskunud niisama, nemad uskusid fakte :), silmaga nähtavaid, käega katsutavaid. Kristus omal ajal käis vee peal, tegi veest viina ja toitis rahvahulke viie kalaga - ühest küljest olid teod meeltega tajutavad, teisest küljest mõistujutulised ja võimaldavad teoloogilisi tõlgendusi :), need viimased oleksid nagu tookordsest olevikust meieaegsetele füüsikutele, keemikutele, ühe sõnaga teadlastele, saadetud faktid, faktikirjeldused.
meie aja "religiooniõpetus" ei vajaks muud kui orienteerumist kvantfüüsikas :), noh iga seda, kuidas on korpuskel ja samas ei ole, on hoopis laine... jne jne. kuidas on lood MUSTA auguga ja mida pagana päralt üldse tähendab mõiste SÜGAVIK, mis hakkab huvilisest huvituma...
üks on kindel, füüsikud tänapäeval on SÜGAVIKU huvi orbiidis, teised võiksid rahumeeles õigekirja harjutada ja eks siis edasi näe - tänasel päeval usk matsi ei kimbuta :D
a
Arvo kommenteerijale " küsimus on ", 13 : 30 le./ 18. detsember 2017 13:57
Sa valetad, et Jakobiga maadles, minu naaber usklik rääkis hoopis Juhaniga maadles. Minu jumal maadleb koguaeg Manniga. Ma tean teie usklike füüsikat ning Sügavikku orbiidis. See on see must auk mis teile meeldib, kaka noh see kaka auk. Sellepärast te p e d o f i i l i d oletegi.
k
Kesknoor/ 18. detsember 2017 13:27
Meie Juht, Püha mees ja Mooses ehitas ilusa suure kiriku eesti rahvale, kus saaks õppimas käia.
n
Noor/ 18. detsember 2017 14:45
Lausa ime, et üks Kesknoor oskab saksa tähtedega kirjutada!!! Need kesknoored ju enamuses umbkeelsed!
v
Võõras usk/ 18. detsember 2017 13:24
Miks peab seda muinasjuttu koolides veel õpetama hakkama? Kui uskudest rääkida, siis eestlaste enda usk oli ju taarausk, mis on seotud meid ümbritseva loodusega!
n
No/ 18. detsember 2017 13:46
Usuõpetus ei tähendagi usu pealesurumist, vaid seda, et lapsed teaksid, et on taaraust ja hinduism ja mille poolest need erinevad. Tegelikult võiks seda teemat käsitleda ajalootunnis.
u
Usundiõpetus/ 18. detsember 2017 14:20
k
küsiks/ 18. detsember 2017 13:56
Aga miks sa taarausuline kamidega ei taha tutvuda, ikkagi hingesugulased?
e
Et / 18. detsember 2017 14:59
Selge näide 13:56 kuidas inimesel on raske kirja pandud teksi mõista ja tõlgendada.
t
to et/ 18. detsember 2017 19:40
i
Isa ja vanaisa/ 18. detsember 2017 13:24
Papid ja usuhullud, tehke ise mis tahate, aga jätke meie poegade tagumikud rahule!
m
18. detsember 2017 13:57
ma ei teadnud, et tüdrukutel kirik keelatud
a
Anna mõistust!/ 18. detsember 2017 13:24
Jutt on ju religioonide õpetusest, mitte usuõpetusest! Tehke mõnigi asi omale selgeks.
a
Astrid/ 18. detsember 2017 14:00
Lõpetage ära. meie olusid tundes tuleb sellest ususõpetus, korralik kultuurilugu ajaks asja ära!
y
Y:/ 18. detsember 2017 16:34
to: Anna mõstust! Religiooni võite õpetada või tutvustada juba kodus lapsele peale sündi enne sööki ja peale sööki- seda ei saa teha kohustuslikuks kooliaineks.

f
filosoof kõlbaks õpetajaks mitte kirikuisa/ 18. detsember 2017 13:23
"Repsi sõnul on Eestis palju koole, kel on hea side kohaliku kirikuga ..."
Aga koolidele mõeldud usundiõpetuse leheküljel on nii kirjutatud:
Usundiõpetus on usu- ja mõttevabaduse põhimõtetest lähtuv õppeaine, kus käsitletakse erinevaid religioone ja usulisi liikumisi; õpitakse tundma religiooni väljendumist kultuuris ning inimese ja ühiskonna elus; arutletakse eksistentsiaalsete küsimuste üle.
Religioonialane haritus on usuvabaduse tagamise eeltingimusi ühiskonnas. Usundiõpetus pole käsitletav ühegi kiriku, koguduse ega usulise ühenduse kuulutustööna ega käsitleta ühtki maailmavaadet õpilastele normatiivsena, vaid lähtub tasakaalustatud teaduslikust käsitlusest. Usundiõpetuse tundides õpitakse tundma religioonide mitmekesist pärandit ning tänapäeva nii positiivsetes kui ka probleemsetes ilmingutes.
u
Usuõpetust/ 18. detsember 2017 13:20
ja paralleelselt Darwini evolutsiooniõpetust- see laiendaks tunduvalt õpilaste silmaringi.
k
kahtlane/ 18. detsember 2017 13:26
Ühe kindla konfessiooni kirikuisa jutt eriti ei laienda, pigem tal on soov rohkem hingi saada.
a
alf/ 18. detsember 2017 13:18
Reps, jäta koolid rahule, ministeeriumis võid oma töötajatele usuõpetust kohustuslikus korras õpetada.
m
maamees/ 18. detsember 2017 13:05
Õigekirja ja kirjatehnikat pole tarvis, aga usuõpetus oleks hea. Naerma ajab.Oluline on,et teil on usk,aga kirjutada pole tarvis osata.
s
sest/ 18. detsember 2017 13:13
usuga peedistatud lam baid on kerge juhtida.
s
Siis/ 18. detsember 2017 13:17
Ilma usuta kergemeelseid linnukesi on palju kergem valitseda
t
tekst/ 18. detsember 2017 13:19
Huvitav, et ka sinu kooli ajal õigekirja ei nõutud.
m
maamees/ 18. detsember 2017 13:25
Kurb,kui te ei saand teksti mõttest aru.Mina just pooldan õigekirja oskust, mitte usuõpetust koolis.
m
maamees/ 18. detsember 2017 13:28
Kurb,kui teie ei saand aru teksti sisust.Mina just pooldan õigekirja oskust, mitte usuõpetust.
e
Et / 18. detsember 2017 13:49
Lause oli selline : Õigekirja ja kirjatehnikat pole tarvis, aga usuõpetus oleks hea. Kuidas peaks ilma küsimärgita lause lõpus aru saama, et väide on maamehe poolt kahtluse alla seatud ?
m
maamehele/ 18. detsember 2017 13:59
Kui midagi nõuad, näita eeskuju.
e
Ega sa/ 18. detsember 2017 19:16
Ega sa irooniast pole midagi kuulnud?
t
to maamees/ 18. detsember 2017 19:43
Ma sain aru küll, et pooldad, ma ei saa aru, miks sinu (nõudja) tekst on kirjavigu täis.
2
2017/ 18. detsember 2017 13:04
Arenege ahvist-usk on VÄLJAMÕELDIS.
n
No/ 18. detsember 2017 13:52
igasugu jumalate kummardamine on ju selleks välja mõeldud, et harimata rahvamassi kontrolli all hoida.
Mina olen küll loll aga sakslaste poolt möökadega 13 sajandil Eesti tambitud usku ei taha kummardada.
Eesti põline usk on TAARA.
n
18. detsember 2017 23:27
ü
18. detsember 2017 13:03
Üks asi on religiooni- ehk usundiõpetus, teine asi on usuõpetu a*la "meie kool saab kirikuga hästi läbi" ehk siis seltsimees ministril on asi ikka sassis.
n
nii on/ 18. detsember 2017 13:14
ja seda usundiõpetust saaks anda ajalootunnis, milleks mingeid vähemusi propageerida ja mingit välja mõeldud usujura noortele pühe toppida.
a
Aga/ 18. detsember 2017 13:02
Mida inimene sellega kaotab, kui ta palvetama õpib? Aga kui järsku Jumal ongi olemas?
t
to: Aga/ 18. detsember 2017 13:14
eks tõesta siis, et on olemas`?
t
to to Aga/ 18. detsember 2017 13:27
t
to to to Aga/ 18. detsember 2017 13:53
K
13:53,/ 18. detsember 2017 19:45
Kõik on olemas, kui ei ole vastupidist tõestatud.
a
ateist/ 18. detsember 2017 13:15
miks ma peaksin tegelema mulle täiesti vastumeelse tegevusega? sama võib siis sinult küsida, et mida sa kaotad, kui koolis sunnitaks sind omasoolisega s e ksima, äkki homoseksuaalsus ei olegi häIve?
n
No/ 18. detsember 2017 13:56
Ega jah, meil siin lastele ei meeldi silmaringi laiendada, ei meeldi see ega teine, ei meeldi kirjutada ega lugeda, ainult passiks telefonist täissüstitud huuli ja meetripikkusid küüsi. Pole viga, ehk keelatakse varsti koolid ära, krjutamisoskus on juba pinnuks silmas. Ja omasoolised mõnele ikka väga hingelähedane tema, iga artikli all saab ära mainida.
j
ja siis?/ 18. detsember 2017 14:47
Kuivõrd "jumal" näeb kõike ja kunagi ei sekku siis pole ju vahet kas ta on olemas või ei ole.
a
Aga/ 18. detsember 2017 13:02
Mida inimene sellega kaotab, kui ta palvetama õpib? Aga kui järsku Jumal ongi olemas?
j
!/ 18. detsember 2017 14:47
järsku tuleb ainult see pruun püksi!

k
18. detsember 2017 12:59
Kuidas teie arust laps enesetapu pommitajad tekkivad? Just seetõttu, et neid on usu vaimus kasvatatud ja laps on nii vastuvõtlik ja ei saa asja olemusest aru. Sama tekkib ka meil, kui kõigile hakatakse sunniviisiliselt usku õpetama, mitte terroristid vaid lapsed langevad vale arusaamade küüsi. Kundlasti mitte kõik, aga kas neile üksikutele on seda vaja? Palk on väike, tuleb palvetada, ehk läheb paremaks? Lollus levib ka ilma õpetuseta hästi. Lame maa jne.
j
jabur jutt sul/ 18. detsember 2017 13:28
Kas sina ei peaks teadma, miks nemad nii teevad ja kuidas ohtu ette naha?
e
Ega / 18. detsember 2017 13:57
Ka ajalugu õpetades surutakse peale, et tuleb suitsutaresse kolida ?
k
Kas / 18. detsember 2017 15:07
Tõesti on nii raske vahet teha uskumisel ja teadmistel usundite kohta ?
õ
õige otsus/ 18. detsember 2017 12:57
Religioonialased teadmised on vajalikud, et olla haritud ja laia silmaringiga inimene; religioon on oluline osa kultuurist ja religioonialased teadmised aitavad mõista maailma kultuuri.Tihti on halb vaadata,kui kõrgelt oleme nn "naritud",kuid samas väga rumalad. Meie president on ju parimaid näiteid
h
halloo/ 18. detsember 2017 13:16
silmaringi hulka kuulub neid teadmisi vast mõne tunni jaogu, selleks ei pea küll usuõpetust koolis olema, sa oled omadega ikka väga sassis.
t
traavihobune silmaklappidega/ 18. detsember 2017 13:30
Mu ajal ülikoolis usundiõpetus oli aasta jagu, usklikus ei hakkanud, aga palju sai teada küll.
m
18. detsember 2017 15:01
Matsid jäävad ju ikka matsideks...
n
18. detsember 2017 15:03
Need inimesed ,kes õppisid koolis usuõpetust on palju meeldivamad pensionärid,kui need,kes Stalinismi kummardasid ja nüüd nende võsukesed siin kisavad.
i
inxu/ 18. detsember 2017 12:55
Kummalised reformid hariduse vallas... Religiooniõpetus kohustuslikuks ja emakeele õigekirjaoskus olematuks?
j
just/ 18. detsember 2017 13:17
ja usuks hakatakse ikka islamit pidama, kristlust mainitakse möödaminnes.
k
18. detsember 2017 13:31
Kohalik kirikuisa hakkab islami pidada!?
k
18. detsember 2017 12:55
Kui usk muudaks yhiskonna paremaks, siis jah, aga kui loeme, mida teevad kirikutes papid, kirikuöpetajad jne. siis ei leia ma kyll yhtegi pöhjust, miks usuöpetus kohustuslik peaks olema?
n
noh/ 18. detsember 2017 13:18
kooripoistest on neile vähe, nüüd võetakse kõik õpilased ette. tagantpoolt siis.
o
oleks/ 18. detsember 2017 12:50
mõeldav üksnes valikainena.
j
ja nii/ 18. detsember 2017 13:19
et on võimalus täielikult keelduda minu vaadetega vastuolus jampsi õppimisest. usk on rumaIatele, täiearuline ei saa muinasjuttu uskuda.
s
silmaklapid/ 18. detsember 2017 13:44
Kuigi hindu Mahatma Gandhi oli rumal inimene, tal õnnestus juhtida vägivallatut võitlust Briti võimu vastu Indias, kuigi brahman Srinivasa Ramanujan oli rumal inimene, tal õnnestus matemaatika geenuiseks sada.
h
H/ 18. detsember 2017 23:07
s
Siis/ 18. detsember 2017 12:48
Usuõpetus oleks väga vajalik ja nii, et igast usust räägitakse õiges valguses, et seda teeksid konkreetse usu esindajad. Mitte nii et kõik oleks ühe usundi vaatenurgast. Inimesed peaksid teadma, kuidas ja millest on saanud kirik alguse, kes on inimene, milline on tema olemus. Kui me eitame lõputult oma kristlikke juuri, siis tuleb aeg, kus Euroopas on enamikus moslemid, kes õpetavad ja annavad lastele innukalt edasi oma usku. Ühel hetkel teie käest enam ei küsita, kas tahate või ei. Siis panete alandlikult rätikud pähe.
u
18. detsember 2017 13:04
Usuõpetus ja religiooni- ehk usundiõpetus on erinevad asjad.
n
No/ 18. detsember 2017 14:05
kus neid kristlikke juuri näed meil ?
Juured on meil taara usk.
13 sajandil tagusid sakslased meile seda kristust mõõkadega nii, et veri lendas.
p
Põnev saab olema./ 18. detsember 2017 12:47
Kuidas küll vanade kommunistide lapse-lapselapsed hakkavad kodus söögilauas palvust pidama ja risti ettelööma. Mida ütlete kommunismi rajajate järeltulijad? Kas Reps rapsib või kuidas?
m
Michelangelo/ 18. detsember 2017 13:03
"vanade kommunistide lapse-lapselapsed" lihtsalt avardavad oma silmaringi. Muidu, mis ajast risti löövad nt sintoistid!?
k
kkkk/ 18. detsember 2017 15:58
Midagi võiks ju kommunistidel, ateistidel ja eluteadlastel-bioloogidel nagu meie Kersti püha olla. KIasvõi toit.
v
väga veider seltskond/ 18. detsember 2017 12:47
Huvitav riik meil....
Religiooniõpetus olgu lastele koolides kohustuslik, kui pedofiilide ravi olgu rangelt vabatahtlik, sest kohustuslikuks muutumine oleks see inimõiguste rikkumine (Kuuuurija saatele ning ametnike vastulausetele tuginedes) Ehk siis lapsi sunnime aga lapsepilastajatele anname valikuvabaduse?
i
Imestanud/ 18. detsember 2017 13:04
Kas religiooniõpetus on haigus või hälve?
e
eks see/ 18. detsember 2017 16:46
ole hälve, õpetatakse mingit jama, kuigi mõnest üksikust asjast võiks kasu olla, aga selleks ei pea just usuõpetus olema.
e
et siis ... selge/ 18. detsember 2017 19:50
Saja grammi vorsti pärast pole vaja tervet siga pidada

g
gg/ 18. detsember 2017 12:47
Ehk siis kui ma tahan ja laps tahab siis ta usub ja peab kristust,budha,hindu mingit jumalat voi allahit?
EDU.EE oma jumalaga
s
satanist/ 18. detsember 2017 12:43
usk ja religioon on sügavalt isiklik. mitte kohustuslik.
a
Appi/ 18. detsember 2017 12:53
Isiklik küll, kuid ükskord tuleb meil vastu see hetk, mil tuleb otsustada! Jumal armastab inimest lõputult ja ootab teda surmatunnini, kuid mitte kauem.
m
18. detsember 2017 13:05
Mida kuradist Te patrate? Usuõpetust meile küll vaja pole, religiooniõpetus võiks olla valikaine.
j
Jehoova/ 18. detsember 2017 13:06
Usk ja religioon on jah isiklik, aga valikuvõimalusi on palju, peab nendest midagi teadma mitte pimesilmi kinni haarata.
r
Realist/ 18. detsember 2017 12:41
Koolitunnid ei ole mõeldud muinasjuttude ajamiseks! Oma muinasjutte puhugu kirikute juures asuvates pühapäevakoolides või kus iganes mujal. Näete ise ka, et Keskerakond ei sobi riiki juhtima!
k
Kami/ 18. detsember 2017 13:11
Nende muinasjutude peal toetub maailma kunst, muidu, ja paljudes riikides on au sees. Muidu, sintoistidel kirike ei ole, ja hinuistidel, budistidel samuti, aga sina ju seda ei tea, muud kui jorised oma joru, sest sul usundiõpetust koolis ei ole olnud.
n
18. detsember 2017 13:51
näha on jah, et sa oled ainult usuõpetusega tegelenud. Kirjutama aga ei ole õppinud. Mis sinust nüüd kasu on? Häbi on sinusuguste pärast, kuulutate oma usku ja pühadust ja pühendumist Jumalale, aga ise olete lol...limad kui lambad.
k
Kamile/ 18. detsember 2017 13:54
On näha jah, et sa pole koolis kirjutamist õppinud, oled tegelenud ainult usuõpetusega ja mis sinust on saanud, isegi kirjutada ei oska. Lausa piinlik. Kui tahad, usu, aga koolis lastele sundkorras pole mingit usu- ega usundiõpetust vaja. Kes soovib, las õpib, sundimine ei ole õige.
s
skoori põhjal/ 18. detsember 2017 14:06
vaat mida teeb harimatus, ah et hindudel, sintoistidel ja budistidel on kirikud, irw
e
Et/ 18. detsember 2017 15:10
ä
ära näe vaeva oma piinlikusega, 13:54,/ 18. detsember 2017 19:56
Jah, sul on õigus, ei ole ma Eesti koolis käinud ega kirjutamist õppinud, pead sellega leppima, aga usundid on maaailma kultuuri lahutamata osa. Sul rumal olla ei saa keelata, aga lastel peab andma võimalust sellest üle saada.
k
18. detsember 2017 20:19
Kas rumal olla ei ole piinlik?
ä
ära näe vaevoma piinlikkuega ...... 13.54. - le vastuseks./ 19. detsember 2017 14:01
Kahju, aga sinu rumalusel ei ole piire. Sa lihtsalt ei saa aru, et sinu kõikvõimas jumal on sind ilma ajudeta jätnud.
l
19. detsember 2017 14:02
loomulikult peaks sul piinlik olema, aga kuna see ei sõltu sinust, siis su jumal andestab sulle, tobukene.
u
Usk on vaba!/ 18. detsember 2017 12:41
Aga tihtipeale tuleb õpetusest usu pealesurumine. Siis ei lähe mitte!
p
Pigem/ 18. detsember 2017 23:08
Toimub ateismi pealesurumine
k
Kommentaar./ 18. detsember 2017 12:41
Minu tähelepanek usklikest inimestest on see, et nad on tavaliselt piiratud mõistusega, väga arad ja üsna ebausklikud. Peab ikka see mõistusenatuke väike olema, et uskuda midagi mida ei ole olemas.
r
Realist:/ 18. detsember 2017 12:42
Täpselt samal arvamusel!
n
18. detsember 2017 13:14
Noh ma ei tea, nt Newton oli usklik, väga piiratud mõistusega ju.
o
olgu/ 18. detsember 2017 16:04
Kust tead, mida on või mida ei ole olemas? Koolis pesti aju , teaduslikult. ?
s
18. detsember 2017 12:41
Saan aru, kui räägitakse ja selgitatakse lastele erinevaid usundeid, aga enamasti kujuneb see uute "usuhullude" kasvatamiseks. Riik liigub pidevalt tagas aja suunas, kus ristiusu taha varjudes tehti koledaid tegusid rahva hirmutamiseks ja allasurumiseks. Paljud lapsed nälgivad ja surevad, aga
kirikud ja ristid kerkivad. Kirjakeele nõudeid ja kehalist arengut proua Reps ei pea millekski, aga
usuhullus peab olema! Kes siis ükskord riiki juhtima hakkavad, kas harimatud usklikud või tuuakse kuskilt arenenud maadest kedagi või hoopis robotid?
u
ubin/ 18. detsember 2017 16:11
Koletud maailmasõjad Euroopas toimusid mille taha varjudes? Teaduslik maailm on andnud jubedaimad massihävitusrelvad ilmalike riikide käsutusse.
k
kas tule/ 18. detsember 2017 16:49
ja mõõgaga usu pealesurumine oli parem? Praegu nimetatakse seda demokraatia viimiseks.
r
Rops ju / 18. detsember 2017 12:40
Ärge ajage lastele muinasjutte,kas eestis neid jumalaullikesi juba piisavalt pole
d
Do/ 18. detsember 2017 12:59
Ära võta sel teemal nii julgelt sõna! Paari aasta pärast võid mõelda hoopis teisiti
h
heh/ 18. detsember 2017 13:17
Kui jutt on Araabia riikidest, siis järsul kõik krsitlaseks ennast peavad, aga kui jutt on usundite õpetusest, ju araablasei appi peab kutsuma end sellest vabastada
a
aga küsiks üldsuselt?/ 18. detsember 2017 12:39
Ja kas ka üldus toetab? Kas õpilase käest ka keegi küsib? Kaldun arvama, et meil on Mailis Reps ja tema otsustab. Vabatahtlikult võiks olla võimalus õppida, kohustuseks panna oleks liig.

s
Sa Reps/ 18. detsember 2017 12:37
vaatad seda et sinu lapsed käivad kristlikus koolis aga ära suru seda meile eestlastele peale. Aja oma rida omaette, Ela ise ja lase meil ka elada. Igaüks usub seda mida tahab, aga mitte kohustuslikus korras.
g
G/ 18. detsember 2017 23:09
Eestlased on ju maastikuauto usku
m
Millal astub/ 18. detsember 2017 12:31
tagasi eesti rahvale valetanud minister?
s
See võiks olla üks osa geograafiast/ 18. detsember 2017 12:30
Seoses sellega, et ei suudeta tagada usundite suhtes erapooletust ei tohi kindlasti mingit ajupesu olla ja seoses sellega ka mitte eraldi aine.
Usundite ja religioonide õpetus võiks olla üks osa geograafiast, kui riigile või piirkonnale iseloomuliku mõjutava fakti tutvustus. Samuti kujunemine vist on juba osa ajaloost.
õ
Õnneks/ 18. detsember 2017 12:27
m
mida õpetust/ 18. detsember 2017 12:26
No tõepoolest, lapsevanemad ikka otsustavad, millist muinasjuttu tema lapsele puhutakse...!
o
On/ 18. detsember 2017 12:57
Kuid lapsele peab andma ka võimaluse ja vabaduse usust teada saada ja ise otsustada, kas ta usub või mitte. See ei ole vabadus, kui vanemate survel lapsed usust üldse teada ei saa.
l
Lugeja/ 18. detsember 2017 12:26
Mille arvelt ? Vene keele tunni asemel? Sest koormus saab tõsta muu õppeaine asemelt. Ja kas räägitakse ikka täit tõtt, sellest verisest ajaloost.
l
Lugejale/ 18. detsember 2017 15:51
küsid: mille arvelt usuõpetus- ikka kirjatehnika ja õigekirja arvelt...siis oleme haritud, kui 10 käsku peas või?
h
heh/ 18. detsember 2017 12:26
Minule õpetati küll koolis usundeid ka. Minu arust oli ajaloo tunni raames. Täiesti loomulik, et sellist asja tutvustatakse. Samas, kindlasti ei ole selleks vaja mingit eraldi tundi, piisabki kui ajaloo tunnis, ka sellest räägitakse. Niigi on õppekava liiga tihe, pole vaja sinna mittevajalikke asju lisaks panna.
h
hah/ 18. detsember 2017 12:55
Ah usundeid, kas elundeid, munadid või muid organeid ei õpetatud, näiteks ajundeid.
n
18. detsember 2017 12:25
Nagu päriselt? Mille alusel tehakse usunditest valik. Maailmas on väga palju erinevaid usundeid. Kristluse erinevad vormid, judaism, budism, eesti maausk, Austraalia, Aafrika, indiaani Maia jne usundid. Palun tutvustada KÕIKI usundeid VÕRDSETEL ALUSTEL.
k
Kuuuurija/ 18. detsember 2017 13:37
Nad ju ei saa seda teha, sest praegugi on veel hõime, kellel puuduvad kontaktid kaasaegse tsivilisatsiooniga ja kelle usunditest pole mingit aimu.

s
sellest on vähe/ 18. detsember 2017 12:19
et lastele islamit hakata pähe taguma, et mõistaksid moslemitega integreeruda, aga vanemad ja vanavanemad?
m
18. detsember 2017 12:18
Mina keelan sellises tunnis osaleda,kui see on kohustuslik
e
Et/ 18. detsember 2017 12:27
Erinevaid keeli võib laps teada ja tunda, erinevaid teadusi võib teada ja tunda aga erinevaid religioone ei tohi, see teeb lapsele hirmsasti kurja ? Aga kuidas ajalooga on, seal ju sõjad ja igasugu koledad asjad?
h
ha ha/ 18. detsember 2017 12:44
Oh seda irooniat. Kahjuks enamus arukaid inimesi saab mõistab, et religiooniõpetuse sildi all üritatakse kristlikku usuõpetust koolidesse sokutada.
Neutraalne religiooniõpetus on ajaloo all olemas, eraldi usuõpetust ei tohiks üldhariduskoolis mingi hinna eest olla.
o
on hulga / 18. detsember 2017 12:52
tarkusi, mida inimesed peaks teadma, kasvõi inimese olemus või psühholoogia, mida ei õpetata, aga mingit muinasjuttu peab õpetama?
p
18. detsember 2017 13:47
psüholoogia algteadmised on igavad ka kuivad
a
ajalugu/ 18. detsember 2017 16:21
Mõned aastad tagasi, kui laps keskkoolis käis, oli seal ajaloo ( või ühiskonnaõpetuse) raamatus küll viis islami käsku, ei sõnagi kristlikust kümnest käsust. Mis neutraalsusest sonite, kristlusekartjad. Võtke mõni vanaaegsem või praegune usuõpetuse raamat kätte ja õppige midagigi.
e
ei ole kuivad,/ 18. detsember 2017 16:56
kui õpetada näidete varal elust. Toon näite: väljas hämardus, pargi teerajal tulid vastu noormees ja neiu. Noormees läks vaikides mööda, selle peale neiu oli solvunud, et noormees ei teretanud, kuigi olid tuttavad. Milles oli tegelik põhjus? Selles, et noormees oli lühinägelik ja hämaras nägi vaid inimese kujutist, täpset nägu ei tajunud. Jne. paljast teooriat pole vaja.
p
psüholoogia algteadmised ees/ 18. detsember 2017 20:00
sinu näide on juba edasijõudnutele
n
nagu naha/ 18. detsember 2017 14:04
Emakeele tundis sa JUBA ei osaled.
e
Et nahale / 18. detsember 2017 15:14
Kes seda emakeelt tundis? Ja see , kes hetkel kuskil osaleb, ei kirjutaks ilmselt kommentaare.
k
küsimus/ 18. detsember 2017 12:13
Milline minister oligi peast rase?
s
Sillu/ 18. detsember 2017 12:12
Kellele seda ajupesu vaja???
k
Kas / 18. detsember 2017 12:29
Miks ei või laps teada, et on hinduism, kristlus, katoliiklus jne ja mis nende erinevused on ?
m
matsu/ 18. detsember 2017 12:37
Võiks küll teada, eriti miks ja kuidas mingi usk kujunenud on.
Aga kui tahetakse õpetada seda kristliku õpetaja poolt, siis on kogu õpetus kiriku seisukohalt, mitte neutraalne. Sellega muutub religioonideõpetus koheselt usuõpetuseks, millel pole kooliprogrammi ja teadmistega suurt midagi pistmist.
t
tohm/ 18. detsember 2017 12:45
Seda kõike õpetatakse juba ajaloo õpetamise käigus.
t
to kas/ 18. detsember 2017 20:03
selline asi ei huvita kedagi. milleks seda vaja on?
o
oik/ 18. detsember 2017 12:49
Kellele seda keemiat ja füüsikat vaja on? Intelligentne inimene õpib koolis nii keemiat, füüsikat kui ka religioone, isegi siis kui ta otsustab tulevikus kassiiriameti kasuks.
v
Viru Pirukas/ 18. detsember 2017 12:54
laekur - see on maailma parim amet! :DD

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee