Eesti uudised

TÕNIS MÄGI: mis maa me jätame oma järeltulijatele?!

Maaleht, 14. detsember 2017 09:15

239 KOMMENTAARI

k
Kuidas/ 15. detsember 2017 09:28
saab mingist ebanormaalsest moodustisest (EL) tulla midagi normaalsest? Seal ju puha äraspidi!
m
MAHA SEESITTANE EUROOPALIITMAHA SEE EUROOPALIIDULEJA AMERICALEPRSSEPUGEMINE/ 14. detsember 2017 18:03
a
ats/ 14. detsember 2017 17:58
Vahel ma mõtlen et tõesti võiks tulla laulev revolutsioon vol 2 :)
l
14. detsember 2017 18:52
laulvast revolutsioonist ei piisa,üks laulev meil oli ja näed,kuhu me jõudnud oleme:riik ja rahvas on hävimas.ei,mu sõbrad-tulevane revolutsioon peaks sarnanema ikka mineviku omadele ja küllap leidub giljotiinilegi siinmail piisavalt tööd...
v
VANAEMA/ 14. detsember 2017 17:37
SELLISE KÜSIMUSE ESITAMINE KARISMAATILISELT ISIKULT ON ROHKEM, KUI ÔIGEAEGNE. SUUREMAL OSAL ON JU SEE MEIL IGAPÄEVASELT MEELEL JA KEELEL. HEA, ET SEDA TEEB MÄKS. JA NÜÜD ON ÔIGE AEG, ET IGAÜKS ESITAGU ENDALE SELLISE KÜSIMUSE JA ANDKU ENDALE VASTUSE. JA MIKS MITTE SEDA TEHA INNUSTAVA KÜÜNLAVALGE VALGUSES?
k
ka vanaema/ 15. detsember 2017 09:32
7 lapselapsega. Soovitan lugeda eilses MAALEHES ilmunud pikka intervjuud Tõnis Mägiga.Saab selgemaks, milles on probleem.
ü
Üldiselt/ 14. detsember 2017 16:42
on nii, et meie maa inimeste pead on nii segi aetud, et nad ei tea enam sedagi, mis on parem-, mis vasakpoolsus! Tipp oli väide, et vasakpoolsed on palgatõusu vastu... Parempoolsed aga tõstaksid kohe, nagu võimule saaksid. Kas lollimat juttu saab veel olla?
ä
14. detsember 2017 15:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
ä
ätile/ 14. detsember 2017 16:23
kus need turu -põigi mehed nüüd on?
m
meelde on jäänud/ 14. detsember 2017 17:39
Heiki Johanson, Gunnar Graps...
h
Härmatamine/ 14. detsember 2017 14:28
Toetas presidendiks meest (Ilves), kelle populaarsus rahva silmis on olematu!
e
14. detsember 2017 14:58
Ehk loeksid siiski terve artikli läbi. Ta tunnistab avameelselt et nii toetajad kui ka mittetoetajad said petta, sest tol ajal polnud veel niipalju läbipaistvust et näha kuidas hoobasid liigutatakse hoopis mujalt.
n
No OK/ 14. detsember 2017 17:19
ei saa siis petta, ilmselt see ole pettus, kui inimesi nende endi tahtel alt tõmmatakse.
m
Maša/ 14. detsember 2017 15:57
See on üks kehvemaid mõtteavaldusi siin kommentaariumis.
1
15;24-15:51/ 14. detsember 2017 16:13
Jälle see haige vanainimene sonib siin, kõik on kommunistid peale tema aga ise tunnistab ennast vanaks ja kommunistiks ka.Nõme ja jabur kisa .
m
marksismist-leninismist/ 14. detsember 2017 16:16
Kogu EL olemuslikkus on väga suures suguluses just nimelt sellega, mida sa vana kommunistina peaksid mäletame kõikide varasemate suurte juhtide ja õpetajate pläradest.
m
Moraal/ 14. detsember 2017 14:17
Moraali võiks ikka lugeda need paarid, kes on koos algusest lõpuni kogu elu elanud ja tunnevad rõõmu lastelastest. Igasugused naistevahetajad hoidku suu moraali suhtes kinni!!!
k
kas/ 15. detsember 2017 16:54
elu tuhvli all on moraalne?

o
Olen Tõnisega/ 14. detsember 2017 13:30
a
asi pole must-valge/ 14. detsember 2017 13:18
Muidu võiks selle seisukohaga nõus olla, aga kuidas vastata sellele, et kui eestlased Eestist ära lähevad, siis just ELi teistesse riikidesse? Kui EL nii hull on, miks ei lähe eestlased massilised mujale? See on üks küsimus, mis vaevab. Olen kohanud ka inimesi, kes tohutult Põhjamaid kritiseerivad, aga ise lähevad Soome tööle. Sel juhul tuleks mitte minna, kui tahta ELile näidata koht kätte.
l
14. detsember 2017 15:00
Lähevad sellepärast et meil on intelligents olematu.
m
mina jään/ 14. detsember 2017 15:53
Lähevad kalevipojad, kes ei tunnegi sellist sõna nagu intelligents.
1
15:53/ jää pealegi oma olematu intelligentsiga/ 14. detsember 2017 19:38
..selle õige intelligentsiga ju peret ei toida.
I
!!!/ 14. detsember 2017 15:27
Ideaalid ideaalidest, aga elu tahab kkah elamist ning lapsed toitmist ning koolitamist.
Või vahest soovitad aafrikassse. Venemaale või Hiinasse tööle minna?
a
asi pole must-valgele/ 15. detsember 2017 09:22
Nii tulebki vaadata. Eestist minnakse paremate palgamaksjate juurde ja võimalikult kodule/perele lähemale. EL kuuluvad ka Ungari, Rumeenia, Poola, Leedu, Läti. Miskipärast sinna massilist tööleminekut ei ole. Ei ole ju raske arvata-miks. Minnakse ikka kõrgema palga ja asukoha pärast, riigi kuhugi liitu kuulumisel ei ole tähtsust.
h
hahaa/ 14. detsember 2017 13:11
See, et normaalne ebanormaalseks kuulutatakse, on iseloomulik igale p.salainele, mis nii lääne kui ida poolt põlisrahvale kaela sadanud on.
s
14. detsember 2017 13:06
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
sm . Viss/ 14. detsember 2017 13:11
EKRE - lasi siin ei ole
m
Miks see EKRE kohe jalus on ?/ 14. detsember 2017 13:56
Siin kiidavad ja meenutavad endist aega partorgide prouad
i
intellekti puudega kommenteerijale/ 14. detsember 2017 13:57
See EL ja NSVL on nagu sama asja kaks poolt- vasak ja parem.Keskel teadagi mis..Kui ei soovita selle päheistumist, siis ei soovita ja ei ole vaja üht ega teist.Saa aru ja ära aja labast demagoogiat.
t
to 13:57/ 14. detsember 2017 15:33
Odava raha ees head ja ka intelligentset trolli ei palka. Seepärast ongi selle töö peal igasugu saamatud jo.bukakud.
n
Noh/ 15. detsember 2017 09:41
Ei nuta seda vene aega keegi taga peale endise nomenklatuuri ja mõnede ideeliste kommunistide. Siis tehti lasteaias ja koolides kommunismi propagandat - nüüd p"depropagandat
i
issand ikka kui hirmus/ 14. detsember 2017 13:22
kommunistlikud kallakud ja puha. Tead, mine õige p..sse! Kasvatasin kurki ja tomatit, müüsin Venemaale ja elasin ikka väga hästi. Elasin veel paremini, kui need palgalised koputajad ja partei jupatsid.
v
Vanamees/ 14. detsember 2017 14:25
... kes praegu võimul !
t
to Salge/ 14. detsember 2017 15:29
Sa asjadega nii hästi kursis ning kompetentne. Palju siis sulle maksti?
m
Maša/ 14. detsember 2017 15:59
Ministriametisse sobivaid kitsekarjuseid on jah nii sotsidel kui keskil.
t
to soodom ja gomorra/ 14. detsember 2017 12:55
Jah, need kes kirjuatvad, saavad oma lugu südamest avaldatud, aga selles suhtes, kes OLEKS HUVITATUD lugema teiste elust RAAMATUT, kahtlen kas tulevikus ikka on...Kuna soositakse kõike kiirelt, kergelt ja nutikate kaudu, siis raamatu lugejaid jääb aina vähemaks ja keda see ka huvitab, mis ENNE NEID TOIMUNUD ON? !
m
Mm/ 14. detsember 2017 12:42
Nôukogude ajal oli vàhemalt tööd, lihttööline oli hinnas, lastele oli kool ja lasteaed ja toit tasuta, samuti igasugused töö- ja puhkelaagrid. Arstiabi oli tasuta, tavainimene sai sööklas söömas kàia,
ä
14. detsember 2017 12:58
Ärge ajage udu. Teil on ikka väga kitsas silmavaade.
e
Ei ole udu.12.58/ 14. detsember 2017 15:20
Täiesti õige jutt.Elu oli palju parem ja muret homse päeva ees ei olnud.
n
N/ 14. detsember 2017 15:32
Kui sel ajal ei elanud,ei maksa nokka lahti teha,kõik oli täpselt nii
v
vene sunnitöölaager/ 14. detsember 2017 13:08
Inimeste vajadused on erinevad. Mõnele piisas vangla sööklast.
a
14. detsember 2017 13:21
Arstiabi? Uuri kuidas suhtuti nõukaajal sünnitajatesse keda pandi peale sünnistust suur lapp jalgevahel veel ka palateid pesema. Hambaarstid toppisid suhu karedast WC-paberist tehtud tampoone ning apteegis oli suurelt kirjas vatti ei ole.
j
ja .../ 14. detsember 2017 13:34
f
fakt/ 14. detsember 2017 14:49
nõukaajal sai tavaline tööinimene lubada omale proteese,mis olid kullast ,kus juures "terve sahtli" sai asendada 600rublaga,mis oli hea kombaineri kuupalk!Need on kestnud juba 40 aastat.Tänapäevased enam niikaua ei kesta ja sahtlitäis maksab keskklassi auto hinna!
t
14. detsember 2017 15:07
Teame, teame. Kintsu kraapivatel tööeesrindlastel oli sahtel kulda täis ja kui vastu tuli ja naeratas, siis võis tema kullasäras hammastega ka mööda pimedaid tänavaid kõndida. Millegipärast kraabiti see kuld kähku suust ära ja asendati tavaproteesidega, sest iseseisvumise ajal saadi maailma avastades aimu et see ju puha kommunistliku proletariaadi musternäidis. Keegi ei tahtnud enam sirpi ja vasarat käes hoida ning laialt oma kulda näidata.
l
Luulud.13.21/ 14. detsember 2017 15:26
Mina sünnitasin ENSV ajal kaks last ja need õudusejutud võite küll endale jätta.Või olite vangilaagris ,kui sünnitasite? Seal võis Teil küll aega olla ka hambaarsti tampoone lahti harutada.Kes tööd tegid,nende elul polnud viga midagi.
n
n/ 14. detsember 2017 15:37
Paistab mingi sotsi või refi r,a,i,s,k, on siia kolinud.
n
n/ 14. detsember 2017 15:38
Paistab mingi sotsi või refi kintsukaapija on siia kolinud.
n
N/ 14. detsember 2017 15:40
Paistab mingi s@otsi või re@fi kintsukaapija on siia kolinud.
n
need olid/ 14. detsember 2017 16:29
minu meelest tinahambad. Kui mu tuttav sõitis küllakutsega nõukaajal välismaale ja tekkis vajadus hambaarsti juurde minna, siis arst ütles lõpuks-ärge enam ise hambaid parandage,laske seda arstil teha! Küllakutsujad maksid muidugi selle töö kinni.
1
15.07-le./ 14. detsember 2017 16:53
Teate,minul veel praegugi 30 aastat tagasi pandud kuldhambad suus.Ja ,muideks,väga ilusad. Tööeesrindlasteks ei saadud kintsu kraapides vaid tööd tehes ja tööd oli sel ajal oi,kui palju.Ja inimesed ei olnud tigedad nagu näiteks,Teie,praegu.
p
penskar/ 15. detsember 2017 17:02
hambad lagunevad, just oli igemepõletik, raha pole nii palju, et hambad korda teha, pandagu või kullast, või tinast hambad, ikka parem, kui mitte midagi.
j
Jah/ 14. detsember 2017 13:53
toit oli tasuta,aga poed olid tühjad. Kas need olid tavainimesed, kelle jaoks olid tasuta puhkekodud , rikkalikud poed ja sööklad? See oli mitte teine, vaid esimene Eesti.Teise Eesti inimesed mäletavad tühje poode ja pikki järjekordi, kus vanaemad ja vanatädid organiseerisid vahetustega järjekordi juba õhtuti ja lapsed läksid nende juurde enne poodide avamist.
j
Ja .../ 14. detsember 2017 14:05
... etteotsa said ikkagi piletiga personaalpensionärid
m
14. detsember 2017 15:09
Medaleid ja ordeneid täis rinnaga tööeesrindlased said tasuta tuusikuid. Teised pidid suu puhtaks pühkima. Ei olnud see tuusikute jaotamine mitte sugugi nii, et kes aga tahtis, see sai,
k
Kaevur/ 14. detsember 2017 15:45
Tavatööline sai tuusiku Toila profülaktooriumisse. Pärnu või Narva Jõesuusse saamine oli juba kraad raskem. aga Krimmi või Kaukaasiasse iga lihtnemats enam ei pääsenud. ja olema. Või siis parteifunktsionär.
Veeig kõrgete ordenitega,
Aga kuhugi sotsmaale, see pidi juba ordenitega ja ära märgitud lööktööine,või ordenikand kraasdkangem oli kapmaa. Nagu India, Türgi või Soome. Sinna said juba väljavalitud rahvas. Enamasti direktorid, ametiühingu esimehed, partorgid. Või saktiivsed sõjaveteranid. Ning lisaks ilmselt ka eriti ustavad koputajad - teisi jälgima.elgi
k
kaevur/ 14. detsember 2017 15:51
Tavakaevur sai vabalt näiteks Tolia profülaktooriumisse. Pärnu või Narva jõesuu sanatooriumisse pääsemine oli juba tsutt raskem. Aga Krimmi või Kaukaasia kuurortitesse oli juba kenake järjekord ning luges ka positsioon. Tööeesrindlane, ametiühingu või parteiaktivist, ordenikandka või sõjaveteran.
Sotsmaale saamine oli veelgi raskem. Siistehti valik ka viimati loetletute kategoorias.
Kapmaale nagi Indiasse, Türki või Soome saamine oli aga klass omaette. Seal käisid direktorid, partorgid, ametiühingu esimehed, ülemnõukogu saadikud, kõvade ordenit kandjad ja ühiskondlikudlt aktiivsed, positsiooniga sõjaveteranid. Ning ilmselt ka eriti ustavad ning kompromissitud koputajad. Teise hoolega jälgima.
h
haloo/ 14. detsember 2017 16:51
hammusta peale kah vahepeal,siis saavad teised ka aru,mida öelda tahad.Sotsis käisin ilma ordeniteta.83aastal seisis estonia kaevanduse fuajees seina peal vabalt kuulutus Saadaval Volga ostmise load.Ei olnud mingit tungi!
k
kas meenutad/ 15. detsember 2017 17:09
pealesõja aega, siis ehk oli kõigest puudu. Mina olin poissmees, panin koop. korteri järjekorda, pooleteise aasta pärast oli korter käes, tõsi, seisin ka üks kord öö läbi järjekorras mööblimaja juures, kui hommikul sai tellida mööbli, pärast kõik külalised kiitsid, elad nagu näitusesaalis. Toitu sain kõike poest, vorstid tulid müüki siis, kui tööpäev lõppes, lõunat sõin tehase sööklas, hommikul sai värskeid saiakesi jne. Kõigega sain hakkama. Sellest mööblist on veel praegugi osa kasutusel. Ja kord sain kodupoest osta ehtsat Prantsuse konjakit, seda ka praegu natuke pudeli põhjas.
l
Lastele/ 14. detsember 2017 12:14
Jääb lageraie,kaevandusteks songitud maa ja Rail Baltica et siit ära sõita.
s
Soodom ja Gomorra/ 14. detsember 2017 11:59
Paljud imestavad, miks tuntud inimesed kirjutavad elulooraamatuid.
Mõni peab seda nende edevuseks, mõni arvab et see on nende rahateenimisviis. Te eksite - kõik need inimesed, kes on jätnud jälje meie kultuuri, teinud midagi meie heaks ja jäädvustavad selle oma eluraamatusse, teevad seda vaistlikult oma hinge põhjast kui valusalt kriipivat hüvastijättu: et kui nad kunagi lahkuvad Linnuteele, jääks kasvõi midagi järgi, kes oli ja kuidas oli. Kuid kas sellestki enam kunagi lugu peetakse, sest Soodom ja Gomorra ujutab maa üle.
n
niks ja naks/ 14. detsember 2017 12:21
eriline rahateenimisallikas see eestis küll ei ole, naeruväärne summa, mis lõpuks ehk kätte jääb, pole seda tööd väärt. ju ikka muud põhjused, sest need, kelle elulugusid ka lugeda soovitakse, on enamasti võimekad teenima mingil alal tavakodanikust rohkem.
s
Soodom ja Gomorra/ 14. detsember 2017 13:07
Selles osas on sul õigus ja ma märkisingi ära paljude inimeste arusaamise nendest elulooraamatutest. Kuid oma kommentaari kirjutasin siiski veidi teisest vaatepunktist lähtuna kuidas vaim juhib ja inimene tegutseb.

k
Kardate nõukaaega?/ 14. detsember 2017 11:47
Teadke, et nõukaaeg ei olnudki nii röövelik ja sadistlik kui praegune valitsus.
m
14. detsember 2017 11:54
meie järeltulijad võivad meie üle uhked olla. Keskerakond täidab kõik rahva ootused ja lootused.
n
Nõus aga tagasi teda küll ei taha/ 14. detsember 2017 11:56
Ühesugused ülikonnad ,Marati pusad ,Kommunaari kingad . Paremad mehed käisid ka teatris Nokia kummikutega jne.
k
kas nii rumaI saab ka olla nagu sina?/ 14. detsember 2017 12:24
et kui lõpetaks selle uuskommunismi siin jevroliidus, siis tuleksid tagasi marat ja kommunaar ja kummikutega teatris käimine? sa vist ise teatris pole kunagi käinud? ma pole eales kedagi nõuka ajal teatris kummikutega näinud, küll aga näen tänapäeval teatris inimesi täiesti sobimatutes töötunkedes jne. nõuka ajl pandi teatrisse ikka piduriided selga.
a
Aga/ 14. detsember 2017 12:26
kõht oli täis ja kodust kedagi puu alla ei aetud.
i
Ise vastan/ 14. detsember 2017 12:30
Tuleb välja ,et osad tahavad ?
n
nõuka aegadel / 14. detsember 2017 12:47
käidi teatris väga tagasihoidlikult riides.Mõni inimene ongi niisugune,et
kodus on suur korralagedus ja mustus,kuid teiste üle on ta väga tark
oma arust otsustama.
õ
Õigust räägid / 14. detsember 2017 12:50
Putin pressikonverentsil räägib ka sama juttu
n
Näh/ 14. detsember 2017 13:02
Nokiani kummik on praegugi kallim kui nii mõni king. Räägid nagu praegu ei oleks ühesuguseid tooteid. Tööteid on palju aga palju on ka rämpsu mida kalli raha eest müüakse. Teatris käiakse ka tänapäeval suhteliselt tagasihoidlikult riides.
m
14. detsember 2017 13:02
Miks Te valeteate, troll?
1
11:56/ ära plära/ 14. detsember 2017 13:14
Ära seleta, olen nii vana , et teada seda aega. On tänaseni alles sametist seelik ja mehel import ülikond , mis väikseks jäänud, Lätist ostetud lakk-kingadki 50 aastastele lastele reliikviaks hoitud. Kuhu te selle halvustamisega jõuda tahate, kõik ju Brüsselisse ära ei mahu?
t
14. detsember 2017 13:16
Troll nr 11:56, temale meeldib valetada, mis teha.
e
14. detsember 2017 13:48
Ega mehest järsku Nokia kummikuid pole alles ?
v
valikuline mälu/ 14. detsember 2017 15:16
mäletan, et 70-ndate algul oli palju erinevat kaupa poes ja ka tavainimene sai selle kätte. 70-ndate lõpupoole kiskus juba elu hapuks. 80-ndatel tehti talongid ja sabatasime paljusid toidukaupu ja aü jagas ostulubasid mööblile, vaipadele, külmkappidele jne. Siis pidid aü-s heas kirjas olema, et miskit saada. Raha isegi oli, aga kaup oli kadunud. Need, kes maal elasid ja majandis töötasid, said kõike kergemini ja odavamalt kätte, linnas oli ikka jama.
j
JUHAN/ 14. detsember 2017 15:55
Kuidas keegi. Kellel oli kaubanduses käsi sees, kes kuulus nomenklatuuri ning sai eipoodidest, kes spekuleeris Viru juures, kellel olid seaduslikult boonid ja sai meremeestekauplusest osta, kes sai väljamaalt pakke või kes suutis endale eritellimusega tehtud või mustalt turult ostetud asju lubada, see kandis ka midagi paremat seljas.
a
Aga-le/ 14. detsember 2017 16:18
Meie pere aeti küll vanaisa majast välja ja öeldigi nii, et minge puu alla. Süü oli selles, et vanaisal oli maja,mille alumisel korrusel pesi vanaema pesu ja vanaisa värvis kangaid. Ülemisel korrusel oli 3 toaline korter 8 inimesele.
1
13:48/ Sina võid kadedusest/ 14. detsember 2017 16:29
roheline olla, isegi mees on alles aga praegu ei saaks Nokia kummikuid kuidagi osta, need oleks pool pensioni. Nii, et ära soni sooja ilmaga ega alaväärista vanemet põlvkonda oma luuludega. Jutt käib ikkagi sellest, mis olukord praegu on või tuleb. Uus n liit ja hullem, kui 50 a. tagasi. Venelane ei nõudnud suhkrutrahve ega keelanud lastel saia süüa. Üks direktiiv ajab teist taga, liberid jooksevad võidu , nagu lehmad suvel kiili, et isandatele pugeda.Igal ajal oma pugejad, olid siis ja on nüüd.
r
Rätsepa ülikonna/ 15. detsember 2017 17:15
võis igaüks tellida, praegu küll ei jõuaks.
m
meilt võeti/ 15. detsember 2017 17:17
2 maja Rahumäel ära, aga elamiseks jäeti 1 tuba. Praegune vabariik aga võttis inimliku pensioni, see mul praegu 297 euri, kuigi sai palju tööd nõuka ajal tehtud ja palk oli alati keskmisest suurem.
o
ole nüüd/ 14. detsember 2017 12:04
orjatöö ja olematu tasu. Need olid nõuka aja pärlid. Poekesed tühjad ja rahvas vireles vaesuses.
d
djaval/ 14. detsember 2017 12:10
mitmendas klassis sa käid...
k
Kes nii käskis kirjutada?/ 14. detsember 2017 12:23
Nõukaaeg oli majanduslikus mõttes kaasajaga võrreldes täielik paradiis, polnud mingit vaesust, sotsiaalsed garantiid olid suurepärased, arstiabi ja koolid, ka ülikoolid tasuta, inimesi ei mõnitatud, keegi polnud näljas ja paljas, varastamise eest pandi riigiisad seina äärde.
a
arstiabi oli tasuta/ 14. detsember 2017 12:51
kuid käisid arsti juures tühja,ei olnud ravimeid.Isegi vererõhu ravimeid
ei olnud,ainult kaks nimetust.Nüüd on vererõhu ravimeid nii palju,et
arst ei tea enam,mis võiks patsindile kõige sobilikum olla.
Nüüd on apteegis nii suur valik rohtusid vabas möögi,et alati ei peagi
häda arstile kurtma.
m
Millised need sotsiaalsed garantiid olid?/ 14. detsember 2017 12:52
Üks osa seisis 20 aastat korteri või telefoni järjekorras ja ka siis anti vaid 6 m2 pinda inimese kohta. Need aga kes läksid kuhugi jõukasse kolhoosi tööle või astusid parteisse, said kohe. Direktori asetäitja abiellus 2 korda ja kohe oli igas korterijärjekorras eesotsas, sest tema oli parteilane. Näljas ja paljas ei oldud, kuid kauplustes oli vaid lehmasabad ja sea südamed. Kui oli viineripäev, siis visati igale ainult 0,5 kg nina ette nagu koerale. Lihtrahvas kippus sinna tööle, kust süüa sai hõlma alt koju tassida.
m
14. detsember 2017 13:03
Millegipärast oli keskmine eluiga "õndsal" nõukaajal mitukümmend aastat lühem kui meil praegu. Kas Te üldse teate, mis on venemaa meeste eluiga?
1
12:04/ ole nüüd/ 14. detsember 2017 13:22
Ju Sina olid siis padu joodik, need pandi jah vägisi tööle. Meie perel polnud küll suuremat orjust kuskil, kui tänapäeval.Nüüd on ettevõtja orjapidaja, kes miinimumi maksab ja ümbrikut pihku pistab, et maksudest hoiduda. Maksti preemiat, korraldati pidusid, ettevõtte juubelid restoranides,üldse ei kurda.
m
Mees/ 14. detsember 2017 13:22
Nüüd on jah nii, et peab kauem virelema. Siis ei jäädud riigile koormaks kaela.
a
14. detsember 2017 13:45
1
13:03/ Ei huvita, mis nüüd venemaal on/ 14. detsember 2017 14:04
aga siin püütakse kunstlikult (arvamisega), tõestamata oletusega eluiga pikendada.Ja näed, on ullikesi, kes isegi usuvad seda.Ole kena, saa 70-selt pinsile ja ole uhke 5-e rikkama hulgas edasi. Ja lõpetage see vanade ülalpidamise plära noorte arvelt.Arvutage kokku kogu elu makstud maksud, millest peaks ülegi jääma.
h
14. detsember 2017 14:23
Huvitav, kui palju on praeguse Eesti heaks maksnud maksma need 80+ penskarid, kellest enamus pole Eesti ajal päevagi tööd teinud.
m
minu abikaasa/ 14. detsember 2017 15:18
jäi just 90-ndate keskel raskesti haigeks. Arst ütles: kui ta oleks 5 aastat tagasi niimoodi haige olnud, siis ta oleks paari kuuga surnud. Ravimeid ei olnud. Mees suri 2010.
E
!!!/ 14. detsember 2017 15:58
Ei olnud pragusi äärmusi, ei rikkaid ega puruvaeseid. Sest kõik olid enam-vähem ühteviis vaesed. Riik tagas kõigile mingisuguse elatustaseme. Nomnklatuur ning spekulandid muidugi välja arvatud.
J
!!!/ 14. detsember 2017 16:00
Jah, kaupa on küll palmu, kuid raha vähe. Kui elu peremehed, niinimetatud Esimene Eesti välja arvata.
t
to // 14. detsember 2017 16:02
Nnde aastatepikkuse tööga loodud rikkused, tööviljad pistsid oma taskusse omaaegsed 1 krooni eest ärastajad. Praegused miljonärid.
1
14:23 Ära siin jama/ 14. detsember 2017 16:37
Tulen jälle sulle meelde, kas venelane tegi meie pangad tühjaks, võttis tööstuse selga ja viis minema? Ei teinud, rahva töö ja vaev jäi kõik omadele maha ärida, seda ka Laar tegi. Nii, et on ikka õigus küll vandel eluõigust nõuda, kasvõi riigi alleshoidmise eest.Üks juhm kommu arvaku mida iganes.
1
16:37/ vigade parandus/ 14. detsember 2017 19:50
tulen-tuletan, vandel-vanadel
.
14. detsember 2017 23:23
....need 80+ andsitki ligi 50 aastaga selle materjaalse baasi,millelt me nüüd edasi oleme arenenud.
a
aga minu isa/ 15. detsember 2017 17:22
suri 10 aastat tagasi, kuna ei jõudnud arsti järjekorda ära oodata.
n
nõukale/ 14. detsember 2017 12:44
ega parteilastel ega äraandjatel nõuka ajal paha elu ei olnudki.
Need,kes ei olnud parteilased olla isegi rahva hulgas olnud seitsmest üks,kes
olla olnud koputaja ja saanud selle eest palka 70 rubla.
Meie hulgas on vanemate inimeste hulgas küllalt neid inimesi tänapäevani,kes
ainult võimu hoides rahava raha oma tasku panevad.
Igast kommunisti hingest ei saa enam asja,kes ainult võtaks sealt kust võtta annaks
ainult oma taskusse.
Kuna meid parteiladvik hakkas riiki juhtima,siis on raske kommunistliku partei
pahedest lahti saada,kes rahvast ei hooli.
õ
Õnne 13/ 14. detsember 2017 13:08
See nõukaaja suur kiitja on vist mingi sm. Viss ja pealegi artikkel on Tõnis Mägist
s
sinu Mägi,/ 15. detsember 2017 17:25
käis siis Kremlis laulmas ja vaevalt tal millestki puudus oli :).
t
14. detsember 2017 13:01
Tõesti? Kui suur osa eestlastest oli kas ära tapetud, vangilaagrisse või asumisele saadetud, läände põgenenud ja siiajäänud üdini ära hirmutatud, kõigil kodud ja eluviis ära võetud, Eesti ära lagastatud ja sadade tuhandete Nõukogude impeeriumi mudamülgastest siia vuranud sovettidega üle ujutatud, olulistele kohtadele pandud Venemaa eestlased, kes ei teadnud iseseisva Eesti elust muhvigi, kogu isetegemine (sh maakaartide tegemine ja kasutamine ära keelatud), siis muidugi, jube hea, eriti kui sattusite olema kaasajooksik.
S
???/ 14. detsember 2017 16:05
Seega, ülistagem hoopiski ärmataja ning EAS-itaja mr. Ilvest, kes ei olnud mitte kommunist vaid progressiivne kapitalist?
j
juga/ 14. detsember 2017 11:40
Mis olnud, see olnud ja tehtud. Aga iseenesest praegune jutt on õige ja kahjuks tõesti väga muretsema panev olukord. Hr. Mägi muidugi saaks olukorra muutmist alustada perekonna kaudu, kui prooviks selgitada Hr. Avandile täistolerantsuse tagajärgi.
p
pakun/ 14. detsember 2017 12:26
et ehk ta on proovinud, aga avandi on aatelisem kommusnist ja oma rahva vaenlane, kui me arvatagi oskame. lihtsalt ta peidab selle võltsnaeratusega maski taha, aga hunt ta lambanahas on. mägi peaks ta perest välja viskama.
e
eu/ 14. detsember 2017 13:51
Lp. 11:40
Olen täiesti nõus. Kuid täistolerantsus ( eesti keeles sallivus) sm. Avandi moodi oleks, kui Avandi palkaks oma laste hoidjateks kasvatajateks pedofiilid!
Avandil on sinnamaani pikk tee veel minna!
r
reku/ 14. detsember 2017 11:34
Tõnisel on suurel määral õigus. EL suund ongi selline.
ä
ärge uskuge teda/ 14. detsember 2017 11:24
Liputas seal ennast vene TV valgel, olimpiada ja Ostanovite muuziku... olen piisavalt vana, et seda mäletada. Kui Eestis läksid asjad hapraks, kadus nagu sitapurujutt Rootsi. Tuli tagasi uuenenud New Age mehena, tegi imelikke kontserte s.h. Tartus Sõpruse majas -- jeesuke tule ja päästa jne.
Nüüd vaja poliitikasse sulanduda? Kes ta siis lõpuks on? Usklik rokkar? Eestimeelne eeslaulja?
r
refi propapasun/ 14. detsember 2017 11:47
asi hapu siis tuuakse pilti ja,,koputatakse südamele,,
lollile pole palju vaja,,vähe müüb paremini.
n
Noh/ 14. detsember 2017 11:54
mõni inimene õpib ka elus midagi. Kunstnikud püüavad ikka ellu jääda ja mitte nälga surra, paraku vahel kompromisside hinnaga. Kui enne kasutasid teised Mägit ära, siis nüüd kasuta sina, praegu on ta sinu poolt, aga tema ei ole ju ka poliitik vaid laulja ja helilooja, Valida tuleb ikka EKRET.
k
kahjuks/ 14. detsember 2017 12:27
ainult 6 % valijatest saab aru, mis juhtub, kui ekret ei vali, ülejäänud hall mass valib ikka edasi sotse ja kesikuid ja refe.
m
14. detsember 2017 13:04
Mis siis juhtub, kui EKRE valid? Keskaega tagasi. Abordikeeld, usuhullus, kui vaid paar näidet tuua.
e
eu/ 14. detsember 2017 13:54
Lp. 13:04
Aga mis juhtub, kui valid osse, reformi, keski??? Vastus, saame tänapäeva Rootsi, kus vaimne taandareng on peavooluga sisse söödetud.
1
13:04 Ise ka aru saad/ 14. detsember 2017 14:08
Vaat, kus lops, üks vanaätt tahab veel aborti ka enne surma teha, isamaalisus on usuhullus-ära rohkem joo keset päeva.
t
to // 14. detsember 2017 16:07
Sina eelistad siis pigem inglise keelt, homondust, pagulasi, omakultuuritut multikultit ning islamit või?
9
94% valijaist/ 15. detsember 2017 17:30
tunneb ajalugu ja mäletavad kuhu natsid viisid Saksamaa ja terve maailma.
h
14. detsember 2017 11:21
huvitav kuidas tõnismägi hääletas septembris 2003? kuna ta 2006 laulis thi poolt, siis me vist teame vastust.
järelikult vaadaku peeglisse.
s
seda küll/ 14. detsember 2017 12:28
selle ärmatajast lontruse toetaja oli mis kole.
s
seda küll - mis sõna modereerimist vajas?/ 14. detsember 2017 12:28
selle ärmatajast Iontruse toetaja oli mis koIe.
s
14. detsember 2017 13:05
seda oli ikka hr Linna , mitte Mägi kes seda mikihiirt promos ja presidendiks lõõritades aitas.
e
eu/ 14. detsember 2017 11:17
E - Liit = N - Liit
Suurimad tänud Tõnis Mäele julge sõnavõtu eest!!!
j
julge?/ 15. detsember 2017 17:35
mis julgust see nõudis, vähemalt natsid nüüd pea mahavõtmist ei planeeri.
m
Mann/ 14. detsember 2017 11:17
Eesti on üksjagu loovutanud, et olla EL-s. Aga see EL ei ole võimeline Eestit agressori eest kaitsma, ainult NATO on see. Millegi pärast näiteks Norra ja Šveits ei taha EL-i kuuluda. Ja Inglismaa astus sootuks välja. Kuskilt läheb piir, kus ei saa enam järeleandmisi teha. Eestis (ja Lätis) on võõrrahvast nii palju nagu ei üheski teises Euroopa riigis. Aga meie poliitikud ja valitsus ei tuleta seda Brüsselile meelde, vaid koogutatakse üksnes püüdlikult nende ees. Praegu ei ole jah meil veel pagulaste horde, aga see pagulastevool vist ei lõpegi enam, sest kogu aeg on kuskil sõda. Varem ei tuldud Euroopasse seepärast, aga nüüd nähti, et igaüks võib valimatult Euroopasse jalutada ning saada prii ülalpidamise siin. See poliitika peab muutuma. Eesti võib sisse tuua ainult piiratud arvu kvalifitseeritud tööjõudu (juba praegu on see 6-7 tuhat inimest aastas), mitte (pool-) kirjaoskamatut kardinaalselt teisest kultuurist pärinevat inimmassi.
t
14. detsember 2017 11:28
Te võrdlete tõsiselt Eestit Sveitsi ja Norraga? Teile teadmiseks, et mõlemad maksavad ELile üüratuid summasid, tänu millele nad saavad ELi turul tegutseda. Lihtsameelsus on kuritegu.
p
Pane / 14. detsember 2017 11:57
oma rumal jutt heasse kohta " Üüratuid summasi " Keegi ei maksa mingeid " üüratuid summasi et euroliidu alal toota ja kaubelda.
n
14. detsember 2017 13:08
Norra maksis 2016. aastal 740 miljonit naela, et olla EU majanduspiirkonna liige, EU täisliige Suurbritannia maksis 14 000 miljonit naela. Ei ole vist väga tühine summa, või kuidas?
p
pea nüüd hoogu ikka/ 14. detsember 2017 12:30
inglismaa astus välja? ei astunud ta midagi, täitsa liidu liige ju veel. ja ilmselt ei astu ka kunagi, küll leitakse võimalus vasakpoolsete poolt valitsus üle võtta ja ümber otsustada.
v
14. detsember 2017 11:11
Vaadake kui arglikult öeldud:"normaalne ebanormaalsed"!
Tegelikkus on aga, et kõik ebanormaalne kuulutatakse sunniviisiliselt normaalseks!
Tõnis väljendub nii, et saaks kohe öeldust taganeda.

p
Paul/ 14. detsember 2017 11:09
TÕNIS MÄGI:Sinu jutt on absoluutselt õige! Võtame kasvõi meie reeturliku valitsuse,kes salaja nihverdam mustanahalisi Eestisse nii Eritreast kui teistest Aafrika riikidest.Selline valitsus tuleks kohtu alla anda.See on ju puhas genotsiid väikese rahva vastu.
t
14. detsember 2017 11:29
Te leelotate siin mõne mustanahalise inimese pärast, samas kui Eesti on üle külvatud venekeelsete vantidega, keda igal aastal aina juurde tuuakse.
t
14. detsember 2017 20:52
Te vaadake kui massiliselt mustanahalised ja moslemid sigivad.Nagu prussakad....Ja mõnekümne aasta pärast oleks põlisrahvas juba ära lämmatatud nende järglaste poolt.
j
just/ 14. detsember 2017 12:32
nii need kogukonnad tekkima hakkavad, tuuakse aga natuke igast riigist seemenaks ja siis tulevad teised järele.
p
pooled/ 15. detsember 2017 17:38
juba siit põgenenud, siia ei too ükski mõtlev pagulane oma suguvõsa, ega nad lo'lid ei ole.
e
Ei EKRE-le./ 14. detsember 2017 10:50
Mees, kes putkas Rootsi ajal, kui eestlane oma eksistentsi eest võitles, ja tuli sealt tagasi alles siis, kui ohtu enam polnud, ei ole küll mingi eestluse eestkõneleja. Tema "Koit" on selles valguses lausa küünilisuse hümn. Ja mis seal Rootsis ikka juhtus, et sellest avalikult ikka rääkida ei soovi?
Süüdistada Euroopa Liitu selle eest, et rahvused kaovad, on ikka i:iootsuse tipp. Meid siin Eestis ähvardab endiselt ainult üks oht - need on need sajad tuhanded sovetid, kes Vene impeeriumi siia tagasi ootavad, ja praegune valitsuskoalitsioon, kes tänu neile üldse võimul püsib.
Ja see überisamaaline EKRE pole ju tegeliult mitte midagi muud, kui Rahvaliit, isegi liikmed on samad, ja esikommunist Rüütel suisa auesimees.
j
Jorma/ 14. detsember 2017 11:05
Tood järsku näiteid ka Rahvaliidu kohta. See Rahvaliidu saajate punt on kas Reformi, Sotside või Keskerakonnas.
n
Noh/ 14. detsember 2017 11:05
mis olnud see olnud, lõppeks oli T Mägi siis alles 43 (vist oli?), kui see Rootsi-putkamine ilmsiks tuli, eks elust ja vabadusest olnud rohkem kahju, kui vanana. Laulumehed ei ole ju südames mingid võitlejad, nad ikka pigem jalgalaskjat sorti, kui asi päriselt "nugade peale" võib minna. Aga jah, hea nina oli - just enne noid augustisündmusi jagas ära ;)
e
14. detsember 2017 11:23
EI, EI, EI SOTSIDELE! Nemad on selle õuduse, mis juba Eestisse jõudnud on, põhjustajaks. Kui nad ei kao, siis on meil ka peagi Rootsi.EI SOTSIDELE!
e
EI SINULE-10:50/ 14. detsember 2017 12:11
Kummalised asjad, mis Sind vaevavad.Just nimelt kellegi teise elu, kuidas on see Sind seganud oma elu elamast? Ehk tunnistaksid oma i:idiootsuse tippu, et rahvusriigid ei kao-mis asi on föderatsioon? Ehk õpiksid terminid ja liidu olemuse enne surma selgeks.Mis asjad on igasugused sanktsioonid , kellele neid määratakse? Neid tuleb uksest ja aknast. See suur kommunist võitles Gorboga Moskvas, Sina ei saa üle ega ümber omariikluse sünnist, vaata peeglisse, kes on kommunist. Rahvaliit oli maarahva ühendus, milles Sa neid süüdistad, maainimesteks olemises, kummaline arusaam?
e
14. detsember 2017 13:10
Et siis üks Eesti esikorruptant Villu Reiljan võitles hoopis maainimese eest?
1
13:10/Esi või tagu/ 14. detsember 2017 16:43
korruptandid ei kao kunagi kuhugi.Sinu omad tegutsevad siin ja praegu kogu Eesti maa mahaparseldamisega, mis on OK?
14. detsember 2017 12:55
Kui lugeda Lepajõe raamatut või saad mujalt aimu rootslaste mõtteviisist, siis ei imesta miks Tõnis Mäele Rootsi elu ei istunud.
ä
14. detsember 2017 13:10
p
Paul/ 14. detsember 2017 10:50
TÕNIS MÄGI:Sinu jutt on absoluutselt õige! Võtame kasvõi meie reeturliku valitsuse,kes salaja nihverdam neegreid Eestisse nii Eritreast kui teistest Aafrika riikidest.Selline valitsus tuleks võimult kõvaldada ja kohtu alla anda.See on ju puhas genotsiid väikese rahva vastu.
r
RS/ 14. detsember 2017 10:48
See Brüsseli epideemia on paljudele inimestele mõjunud laastavalt. Tubli,Tõnis! Oled tõeline EESTI MEES.
a
Arvan/ 14. detsember 2017 11:25
Valida on: kas olla Eesti mees või EKRE mees.
Muusik on otsustanud olla EKRE mees.
j
Ja/ 14. detsember 2017 11:55
eesti mees on siis see, kes kuulab "presidendi" juttu eestimaalastest, eks.
k
kahtlev/ 14. detsember 2017 12:34
kui mehel on selline väimees ehk siis ka samasuguse mõtlemisega tütar nagu väimees, siis ikka õige eesti mees olla ei saa.
t
to kahtlev/ 14. detsember 2017 13:19
Millise väimehe keegi saab pole enda teha, aga see sinu arvamus sellest on nüüd küll ajuvaba.
1
12:34/ Õige mees/ 14. detsember 2017 16:46
ei lahka teiste elu ega ole õigus kedagi ilma kohtuta milleski süüdistada. Ära ole stalin.
a
arvamus/ 14. detsember 2017 10:46
Kuna tänapäeva Jumalaks on raha ja raha tuleb EKP printerist pea piiramatus koguses, siis rahvusriigid lihtsalt ostetakse üles. Aidatakse võimule ja toetatakse sobivaid parteisid, kes nõus kõik maha müüma ja rahvusliku lämmatama, tegutsetakse põhimõttel, las koerad (rahvas) hauguvad, aga karavan liigub kindlalt edasi.
p
parem see,/ 15. detsember 2017 17:42
kui mingi Põhja Korea sugune rahvusriik.
k
Kalergi/ 14. detsember 2017 10:45
Plaan on nüüd selline, et teie, valged mehed, tõmmake oma kodinaid koomale ja tehke ruumi.
s
14. detsember 2017 11:02
sina siis oled see "meie"
i
ikka ekrelase/ 15. detsember 2017 17:44
vana laul, valged põgenevad jah sellest natsiriigist koos pagulastega :). Arvad, et jääte oma 6-13% siia üksi?
k
14. detsember 2017 10:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
e
e-valija/ 14. detsember 2017 10:41
Reform on lihtsalt parim. EKRE koos oma Helmedega on rasvaliidu jäänused.
e
e-valijale/ 14. detsember 2017 10:50
oled suure algustähega Idi...kas täiega. Ja paranemist ei ole loota.
r
14. detsember 2017 10:57
Reform on kari peata k a n u
1
10:41/ärka üles/ 14. detsember 2017 12:20
E-valimise narkouimast! Sa näed, et reform läheb IRLI rada juba omavahel suheldes.Gräzin on ammugi tarkade klubi poolel, räägib asjadest nii, nagu nad tegelikult on. Randpere istutab ikka kuuski homodele Lasnamäe nõlvale, poisikesed sehmerdavad külmkapitaguseid pidi ja otsivad ahjutagustele õigustusi. Ansip oma koertega ootab kommunismi Brüsselis-igal oma huvid. Kaja ei suuda ammugi seda ligisugust matsikarja ohjata, see on kaduvik reaalajas.
k
14. detsember 2017 10:45
Kuidas, palun? Kes lasi maaelu allavett? Kas see ei olnud mitte Mart Laar, kes hävitas kolhoosid ja sovhoosid, Keskerakond, kes kutsub maalt inimesed linna ja ostab nad korterite ja nn tasuta transpordiga ära.
k
Kurt Tumm/ 14. detsember 2017 11:01
olen nõus,et Mart Laar lootis välismaailmalt ausust ja sõprust aga nagu tuli välja,tema liberaalseima poliitika viis hukka kapitalistide röövpealetung.Ärme unusta,et Rootsis tuli kohe kokku kriisinõukogu kui tuli ilmsiks,et Eesti saab vabaks ja nad otsustasid Eesti n-ö. "ära osta" ja alla suruda,mis neil ka tegelikult õnnestus.Vaadake nende ostmisi("Leek",Hansapank.Eesti kütus jne...)
p
pensionär/ 14. detsember 2017 11:20
kolhoosiehitusest. Kolhoosid,sovhoosid ja kogu nendega seotud struktuur lagunes ise, kui kadus suur põhjatu Vene turg , helde tööandja Vene sõjavägi ja suured kinnised sõjatehased. Kust saab Keskerakond raha korterite ostuks ja tasuta transpordiks? Meie ostsime kunagi korteri 25-aastase pangalaenuga. Ka lapsed tuli kasvatada ja koolitada. Praegu maksavad lapsed oma eluasemelaene ja koolitavad oma lapsi. Kus ja kellele ostetakse kortereid ja kelle raha eest? Kas mitte minu laste raha eest?
ä
Äri/ 14. detsember 2017 11:31
Rootsi suuräri tegemise juures on suures osas rootsi juudid. Raha ei haise. Nende käes on ka suur osa meediakanalitest. Sisseränne algas juba ca 1700. Nüüd on ka nende põlisvaenlased end Rootsis sisse seadnud. Pärisrootslased on ammu oma õigused kaotanud.
V
!!!/ 14. detsember 2017 10:59
Viimasest reliikkviast:I
Lõpuks on kõik ainult üks enesemüümine.
turul me oleme vennad ning õed.
suured parteid on kahjuks Brüssli la.keid kes on end läätseleeme eest maha mü.ünud. Esialgu ainult veel EKRE mitte. Kuid ma pole sugugi kindel, mis neist siis saab, kui nad kunagi võimule pääsevad ning brüsselionud neile üht risuäratavalt asvast, pooläranäritud konti pakuvad.
o
14. detsember 2017 13:11
Oled ikka reformierakonna toetusnumbritega kursis? Ei tasu siis joga ajada.
n
need toetusnumbrid/ 15. detsember 2017 17:48
on suur pettus, kui arvutataks maha need, kes kedagi ei toeta, kukuks see number kohe poole peale, seega tühine vähemus toetab neid ja teisi.
r
Rein/ 14. detsember 2017 10:27
Jah,kuidagi on vaja EKRE etteotsa saada, ainuke erakond, kes seisab Eesti eest ja räägib tegelikult õiget juttu ja tunneb eesti eest muret.
Jah laske meil endal otsustada ja elada,see euroopaliit on täiesti jama värk. Enne otsustas Venemaa meie eest ja nüüd euroopa liit, milleks selline elu meil eestimaal, täielik jama.
k
kui / 14. detsember 2017 10:46
'' meil endal'' oleks lastud otsustada, oleksime omadega põhjas.
j
Just nii/ 14. detsember 2017 12:34
kui meie eest otsustavad teised, siis tähendab see seda, et me ise ei oska.
t
taat/ 14. detsember 2017 12:57
ootsustati meie eest presidendidki valida kuna me olla ohmud
o
olete ju,/ 15. detsember 2017 17:49
sest valite kogu aeg pätid võimule.
r
Reinule/ 14. detsember 2017 10:54
Õige jutt. See EL on kordades hullem kui oli NSVL, kes viimastel eksisteerimise aastatel ei sekkunud meie tegemistesse nii hullusti ja julmalt, nagu seda teeb praegu EL. Ja meie valitsus on pugejalikult valmis kõike kohe tegema ja veel omalt poolt juurde liama, et meie kodumaad täielikult hävitada, muuta meie põlised traditsioonid mingite uute lauslol....luste vastu.
ä
Äkki tooksite lahmimise/ 14. detsember 2017 12:39
asemel mõne näite ka. Mismoodi konkreetselt EL sekkub julmalt meie tegemistesse? Kuidas see kodumaa hävitamine käib ja missugused põlised traditsioonid on Brüsseli poolt ära keelatud? Ühesõnaga fakte paluks.
v
14. detsember 2017 13:13
Venemeelse kamba käest on faktse raske oodata. Praegu ruulib tõejärgne aeg.
p
paar näidet/ 14. detsember 2017 15:43
"pagulaste" sunniviisiline ja üha suurenev sissevedu.Nn kooseluseaduse vastuvõtmise survestamine.Olemuslikult täiesti haige "sooneutraalsuse" nõue.jne, jne.Rääkimata sellest, kes peaks Eestis olema oma maa ja riigi saatuse otsustajateks ja kus tegelikult toimub juhtimine ja ülimuslike seaduste vastuvõtmine.

s
selliste eest/ 14. detsember 2017 10:25
o
oot/ 14. detsember 2017 12:37
milline paavst, kas see , kes mur,ja,nite jalgu lakkus?
o
oot/ 14. detsember 2017 12:38
milline paavst, kas see, kes m ur ja ni te jalgu lak kus? (modereerivad jälle)
j
JUHAN/ 14. detsember 2017 10:23
Just rõhutamine rahvuslikkusele oli see, mis meist XIX sajandil, Jakobsoni, Koidula ning Jannseni ajal rahva tegi.
Just rahvuslikud aated olid need, mis sundis 1918 püssi haarama ning loogiliselt arutledes lootusse võitlusse minma. Ning oma riigi kätte võitma.
Rahvuslikkud aated olid see, mis tõi 1944 a. suvel 2500 soomepoissi Eestisse tagasi. Mis ajas pärast taasokupatsiooni tuhanded mehed meetsavendadeks-
Rahvuslikkus oli see, mis viis meid balti ketti ja laulvasse revolutsiooni. Taasiseseisvusele
Aga kuna Brüsselis on suund võtud Euroliidust ühtse unitaarriigi ümbervormimisele, siis on igasugune rahvuslikkus ohtlik, separattismile viiv alge. Mis tuleb halastamatult välja juurida. Et jääks vaid rahvusliku identiteedita multikulti mass. Kellel pole enam liitvaid ideaale. Ja ka mitte oma teligiooni. Oma keelt, kultuuri, traditsioone. Ja keda on siis kerge ja ohutu kõrgelt ning kaugelt bosside äanägemise järgi valitseda.
e
EI noh!/ 14. detsember 2017 10:43
1) XIX sajandil tegi eestlastest rahva/rahvuse majanduslik baas, st aeg oli küps nt talude pärisostmiseks ja muuks majandustegevuseks selle baasil.
2) 1918 sundis nö püssi haarama hirm bolševike ees, mida tundis enam-vähem iga normaalne inimene, sh ka Venemaal, aga neil ei vedanud nii hästi, sest poliitiline segadus takistas konsolideerumist.
3) nn soomepoisid on vist tõesti ainus erand, aga metsavendluse puhul oli ikkagi bolševike-hirm jälle määrav - mis on mõistetav!
4) laulva revolutsiooni põhjus oli jällegi ennekõike majanduslik, enamus rahvast oli väga lihtsate soovidega: loodeti lääne kombel elama hakata.
5) EList kui unitaarriigi algest on hetkel vara rääkida; muuseas, kas nt USA on unitaarriik?
t
to Ei noh/ 14. detsember 2017 16:25
Kui päris täpne olla, siis talude päriseksostmiseks pidi olema raha, head raha sai aga linakasvatusest ning kaubandusest. Sest lina hinnad tõusid seoses USA kodusõjaga lakke. Sõja ja mereblokaadi tõttu ei tulnud orjanduslikest lõunaosariikidest Euroopasse enam puuvilla. Ning hinda läks aseainena lina.
Päriseks ostetud taludest kasvas välja rikkam talupoegade kiht. Kes sai endale ka haridust lubada. Kuid vabandust, ilma Jannseni, Koidula, Jakobsoni ja teisteta sai suurest osast rikastunud talupoegadest vaid rahaahnete "Mogri Märtide" seisus. Ja suurst osast rikastaunud talude haridust saanud võsukestest tulid hoopiski kadakasakslased. Mitte rahvuslased. Nii et rahvust ei loonud mitte ainult materiaalne rikkus. Vaid ikka külvatavad aated.
t
Tean/ 15. detsember 2017 03:08
linakaubanduse lugu! Aga Jakobsonid ja Koidulad said paraku esile kerkida ainult tänu Mogri Märtidele...
ä
ÄRGE VALIGE/ 14. detsember 2017 10:22
näitlejaid ,luuletajaid ja kirjanikke.Nemad on majandusest sama kaugel kui päike kuust.
Eesti lipu lehvitamine ei tähenda Eestimaa armastust.
et.wikipedia.org/wiki/Mart_Helme
Päevaleht 22.11.2002
Mart Helme:Muutuv NATO,muutuv Põhjala
Vene sõjaväeüksused tulevad Eestisse tagasi.
Väärib siiski märkimist,et Venemaa pole siiski mängust väljas.
Usun,kes on Euroopa vastu on venemaa poolt,et venemaa on Eestis tagasi.
Just siis kaob eesti keel nagu ei kuuleks enam Eestimaa linnu laulu.
EKRE tont või kommunismi tont sellel ei ole vahet,millega nad juba Katalooniat hullutasid.
See,mis toimub Ilvesega,kus EKRE tõrvikutega Ilvese aastaballi vastu mararssis võib olla
kättemaks Rüütli eest,et Ilves teda kommunistiks nimetas.
Olgu üksainus partei,kes enam luuletajate ja muidu tühikargajatega enam tegemist ei
teeks olgu reformierakond.Reformierakond võtku oma ridadesse ainult tarku ja kõrgelt
koolitatud majandus ja kõikidedelt muude erialadelt.Riik on tervik ja tuleb hoolida kõigist
kõigist nii lihtrahvas ja kõrgelharitud rahvast,et riik saaks toimida.
Ka kell jääb seisma kui üks mutter ei tööta.
Praegune valitsus on võimul ainult propaganda toel,kes oma propaganda toeks suure
Keskerakond võiks oma propaganda raha mõistlikul moel Haigekassa toetuseks kinkida.
osa raha riigi kassast oma tasku paneb.
o
Ole nii hea mees...10:22/ 14. detsember 2017 10:46
...hoia meie riigist kaugele, ära jahvata oma rikkis veskiga ainult aganaid. Pillu oma punatolmu idas või kummarda allahhi aasias. Siin on oma rahva ja kodueest seisev kogukond, kes ei vaja sinusuguste õpetusi marxismist.
s
Siin siis/ 14. detsember 2017 10:20
http://epl.delfi.ee/news/kultuur/tonis-magi-teise-poole-nagemiseks-peab-teadma-koodi?id=51040988
— Oma Venemaa-elust olete te palju rääkinud, aga Rootsi perioodist iga kord – lupsti! – mööda läinud. (Tõnis Mägi elas Rootsis 1991–1993.)
— Sellest ei ole midagi rääkida. Olin seal kaks aastat nii-öelda põgenikelaagris. Oli selline kahetoaline korter. Hästi elasin, ma arvan.
v
vana naine/ 14. detsember 2017 10:19
TÕNIS MÄGI: mis maa me jätame oma järeltulijatele?!
Kulla Tõnis! Selle küsimuse peaksid küll oma multi-kulti fännist väimehele esitama. Mina olen rassist, fašist, homofoob ja mittesalliv, sest armastan oma maad ja traditsioone.
k
Kai/ 14. detsember 2017 10:24
Tegelikult ei salli sa ka mitte teist eestlast. Ma armastan kah oma meest kuid see ei tahenda, et koiki teisi mehi vihkan.
v
vana naine/ 14. detsember 2017 13:32
Kai, kus kohas ma vihkamisest kirjutasin? Tee omale sallimise ja mittesallimise tähendus selgeks. Ja kui palju mehi sina armastad on sinu isiklik probleem. Mind see ei huvita.
v
vanale/ 15. detsember 2017 17:55
sinu kommentaar kihab ju vihkamisest teiste vastu.
a
Am/ 14. detsember 2017 10:13
Ongi EKRE ainult veel jäänud.Kui Ta võimule tulles hakkama ei saa,siis pole meid enam varsti olemas.Järgi jääb roomav orjamass.
s
Selle EKRE-ga on nüüd nii./ 14. detsember 2017 10:33
Kui EKRE oleks südamest rahva teener, tooks ta rahva ette kõik tagatoa sigadused. (küll ta teab neid). Ja uskuge, saab rahvalt seejärel sellise noosi hääli, et teised kuidagi jaole ei pääse. Aga mida pole, on ausus ja julgus. Teevad küll kõva lärmi, aga minul on kahtlus, et lärmi eest seal mäe peal andamite suurust määrataksegi. Võtke kasvõi Randpere-Vasiljevi vaidlused. Need on vaid näidispoomised. Tegelikult jagavad raha tagatubades ära. Kui oleks EKRE? Aga näe, ei ole! Midagi on siin mäda! Ei usalda enne kui näen oma silmaga. Tehku, siis löögu lärmi.
1
10:33/ millest sa räägid?/ 14. detsember 2017 10:55
Kui EKRE tooks? Milla Sinu aju hakkab aru saama, et need toojad on valitsuses.Kas nemad on veel vähe puldist asju päevavalgele toonud? Ainult saanud populisti ja äärmusluse silte selleeest otsaette. Karjud sinagi siin pidevalt -Nats. Kui nats on rahvuslus, siis olemegi nõus seda olema aga mitte halvustaval moel. Selge on ju see, nii kaua, kui liberitele tilgub tasku euroraha, on silmapiiril rahvusriigi kadu ja terendab föderatsioon, mis selle täielikult hävitab.
t
to selle/ 14. detsember 2017 11:00
Õieti mainid julgus, ju nad ei taha surnuks kukkuda vmt., ega siis teine pool ootama jää.
1
10:33/ 14. detsember 2017 16:56
Sa räägid ju endale risti vastu. Tooks halva rahva ette... samas ütled, ärgu lärmaku? Kuidas Sa sõnadeta julgust kasutada, ei kujuta hästi ette. Mõne mehe on see JULGUS trepist alla lükanud, nad on isegi ülearu julged oma väljaütlemistes, selleest ka sõim siin.
a
Aga/ 14. detsember 2017 10:12
Ju siis oli põhjust peks saada, kui 15 aastat koos elas. Normaalne naine viskab oma majast sellise kohe valja!
N
!!!/ 14. detsember 2017 10:11
Normaalne saab ebanormaalseks
ja ebanormaalsus ülendatakse normaalsuseks.

a
A/ 14. detsember 2017 10:07
Kui isegi selline eesti patrioot nagu Tõnis on pidanud enne kodu leidmist nii palju ekslema , mis siis veel lihtsurelikust näo järgi valijast rääkida
d
Datha Thuthašhia/ 14. detsember 2017 10:05
Permanentne revolutsionäär, kes laulis meile president Ilvesega kätte EU ja " Revolutsioon ja vasturevolutsioon " toimetaja V.Vooglaid. Ei ole midagi uut siin... https://www.youtube.com/watch?v=1jmHADwWoxA
p
pigem/ 14. detsember 2017 10:04
tehakse kõik ebanormaalne normaalseks!
e
ebanormaalne/ 14. detsember 2017 10:08
k
14. detsember 2017 10:10
kellegile ei jõua vist midagi kohale !
o
oh aegu ammuseid/ 14. detsember 2017 10:04
Tõnis on tõeline isamaaline hing, kes läks 80ndate lõpus (vabanemise tippharjal) seda aastateks rootslastele kuulutama.
n
Noh/ 14. detsember 2017 10:09
argpükslus ei ole loomeinimestele võõras. Nt R Valgre kohta ütlesid ta sõjakaaslased, et ta tõesti lihtsalt KARTIS kogu aeg ja oleks isegi SÕJAVÄEorkestrist tulnud selle tõttu eemaldada. Jah, mäletan küll, kuidas T Mägi Rootsi putkas, kui "Valguse võit" lauldud oli ja 50/50 võis asi veel hapuks minna... Aga mis siis, see on inimlik, tõsiselt ka! Kes see ikka asja ees teist taga surra tahab.
v
vanamees/ 14. detsember 2017 09:56
noh nagu näed peab varsti uuesti " KOITU"laulma hakkama !!!
t
täiesti/ 14. detsember 2017 09:56
nõus sellega. Ei saa aru kuidas vasakud peast nii sassi läinud on.
e
14. detsember 2017 10:05
ei ole ka nõus, et euroliit keelab meil isegi kollase kartuli söömise ära. Mida me siis aretame neid kartulisorte?
p
Paluks/ 14. detsember 2017 10:06
definitsioone! Mida loete parem-vasakpoolsuse skaalaks? Niisama plõksimine ei anna mitte midagi, kui suurem osa "diskuteerijaist" isegi ei tea, millest nad räägivad.
NB! Olgu öeldud, et nt NLiit ca alates Brežnevi võimuletulekut oli oma sisemiselt korralduselt ultraparempoolne riik, just see koos parajalt agressiivse välispoliitikaga oli Lääne jaoks õõvastav. Nii et tehke selgeks, millest räägite!
a
A / 14. detsember 2017 10:12
Eesti sai iseseisvaks ja taasiseseisvaks tänu sellele ,et suudeti unustada see `vasak-või parempoolsus `ja ühineda Eesti iseseisvuse eest .
a
AVO/ 14. detsember 2017 09:56
Olen Tõnisega nõus.Kuid me peame elama siin Eestis selliste seaduste ja nõudmiste järgi,nagu soovib Euroliit,mitte nagu me ehk ise tahaksime.
e
14. detsember 2017 10:08
ennem olid vene seadused, nüüd on euroliidu seadused. Oleme ikka kogu aeg orjarahvas. Ennem suruti vene keelt peale, nüüd inglise keelt. Eestlased ei saa ülikoolis isegi oma emakeeles õppida.
m
Mann/ 14. detsember 2017 10:20
Uhke ja vaba inimene ei lase ennast alandlikult maadligi suruda ega ebanormaalsust normaalsuseks kuulutada. Ei tohi võtta omaks lambakarja mentaliteeti. Kui keegi ees määgib, ei pea veel ise lambaks hakkama. Tõnis Mägile kiitus, et julgeb jätta endale oma arvamuse ja seda kuulutada. Alandlikke koogutajaid on niigi palju. Aga (EL-i) ideoloogiline relv on väga ohtlik, sest see töötleb vaimu. Ning inimeseks olemine algab vaimust. Tänu hirmule ja ideoloogiale on saanud varasemalt võimule verised diktatuurid. Ka praegu püüavad meie "sõnavabadust" deklareerivad väljaanded inimesi suukorvistada.
m
Mann/ 14. detsember 2017 10:21
Naeruväärne - tsenseerimist nimetatakse meil nüüd "modereerimiseks". Kas see muudab asja sisu?
t
Tehnik/ 14. detsember 2017 11:39
Ja digitehnika võimaldab tsensuuri suurepäraselt, juba su digiaadress plokeeritakse, kirjuta, mida tahes.
h
harjok/ 14. detsember 2017 09:54
Nii see on, kuidas Saulustest Paulused saavad. Alles laulis presidenti ametisse, nüüd ei saa jälle aru mis selle järgselt toimumas on....
h
Horjakile/ 14. detsember 2017 12:10
Kas sa oled elus kõik õieti teinud?See viimane lausegi oli väga vale.

t
Tõnis Mägil õigus/ 14. detsember 2017 09:52
kõik ongi nii valesti kui võimalik.
k
konsa/ 14. detsember 2017 09:50
TÕNIS MÄGI: mis maa me jätame oma järeltulijatele?!
.-.-.-.-
müts maha tõnise ees.
neid multikulti homo-sovjetikuse ja euro-sovjetikuse aktiviste piisavalt nähtud
l
lisa 2/ 14. detsember 2017 10:10
praegu tehakse kiirkorras homo europicust
k
konsa/ 14. detsember 2017 11:44
to lisa 2 / 10:10, 14. dets 2017
praegu tehakse kiirkorras homo europicust
.-.-.-
lugupeetud, hea tähelepanek viskasin netist ka pilgu peale;
...
katkeid
Taavi Pärtel : Veelkord solidaarsusest ja õiglusest
...edasised sammud tähendaksid juba oma rahvuse mahasalgamist – põhimõttel “tõeline eurooplane” on multikultieurooplane (loe: euraablane). Ehk siis tegelikkuses homo europicus ...
....
Georg Kirsberg: Tolerandid kui agressorid
.... tänases Euroopas on välja kujunenud uus inimtüüp: homo europicus või homo cosmopoliticus. Need isendid on oma vaimse konditsiooni poolest samasugused nagu homo sovijeticus...
ü
Ükskord/ 14. detsember 2017 09:50
lahvatab vimm mis kogunend salaja
k
kiidan/ 14. detsember 2017 09:49
n
Nomenklatuuri arvates/ 14. detsember 2017 09:46
väga nö paremäärmuslik seisukoht.Nüüd ongi soovituslik kõige labastamine, lagastamine ja traditsiooniliste väärtuste odavdamine ning naeruvääristamine.
a
aga/ 14. detsember 2017 10:11
miks me laseme ennast lollitada? Alati on võimalik öelda EI. EI - lagastamisele, labastamisele, naeruvääristamisele.
v
vana ja tark/ 14. detsember 2017 09:46
See suur nn demokraatia ja kollegiaalsus mõjub jah noortele, aga tgl on selle suure sõbralikkuse sildi all imeste oma mõtlemise ja identideedi hävitamine, karja on ju lihtsam juhtida, suur vabadus liikuda , reisida nüristab arusaamu põhiväärtustest...aga sellisel moel ei saa paljud aru mis toimub tegelikult...!
p
püha lihtsameelsus/ 14. detsember 2017 12:44
Kui nii igapäevane asi nagu "vabadus liikuda, reisida nüristab arusaamu põhiväärtustest" , siis on need "väärtused" ju vaid formaalsed ja pole miskid põhiväärtused.
k
14. detsember 2017 09:41
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
6
69/ 14. detsember 2017 09:55
Sa ei tea EKREST midagi, ka mina pooldan EKRE julgust tõde otse välja öelda ja selle eest seista. Tõnis Mäe KOIT on teine Eesti hümn! Olen Tõnisega ühel nõul!
a
A / 14. detsember 2017 10:02
Pidevalt sellist lolli mula lugedes peaks teiesuguste hirmutamiseks Eestis tõesti mõni tõeliselt äärmusparempoolne partei tekkima - siis tunduks EKRE teile vääga normaalne ja valitav !
e
14. detsember 2017 10:53
Ei tunduks. Isegi EKRE liikmed on pea 100% endised rahvaliitlased.
1
10:53/ Ja siis/ 14. detsember 2017 12:44
..kas kogu rahvaliidu liikmed said ühtäkki kurjategijateks reformi toel?Vihkamise luulud kestavad tänaseni oravate peades, kuigi ise olid maadeerastamise seaduse loojad. Maarahval on eluaeg olnud kaine meel oma isamaad hoida, kannuseteenijad sotsid vaid maha müüjad.
l
Lugeja/ 14. detsember 2017 10:23
Põhimõte on siiski kui pole umbvenekeelne ukrainlane siis näita ust.
m
Mann/ 14. detsember 2017 10:24
Palun valgusta, milles seisneb EKRE "äärmusparempoolsus"?
b
Brunn/ 14. detsember 2017 09:34
Mulle tundub ka et Brüsseli pisik nakatab inimesi ning nende ajud kärbuvad.
h
Huvitav/ 14. detsember 2017 10:36
Huvitav, et põhilause mida öeldakse on: Palk on väike ja mulle aitab, lähen minema. Mujal on parem.
Millest aga aru ei saada, et kui teine riik võtab Eesti töölisi vastu ja maksab neile kõrgemat palka ning see on nii loomulik, siis Eestis ei taha me ise kuuldagi, et keegi siia tuleb. Kumb siis on? Ärge siis ähvardage mujale minna kui iga riik peaks olema kinnine ja omaette. Reisil ka ei käi teistes riikides, paneme piirid kinni nagu vene ajal. Võiks ju teha ka nii, et ei tarbi ka teiste tooteid ja ainult Eestimaist. Aga ei, me oleme rahul, et saame mujalt odavamalt ja paremat ning kirume, et teised Eestlased ikka küsivad palju raha sama asja eest.
Kui teile meeldib, et Euroopas on mõnus reisida, raha ei pea vahetama ja mujal makstakse normaalselt palka siis vastaks samaga. Eurooplased on teretulnud ka meie maale ning oleme nende suhtes viisakad!
s
S./ 14. detsember 2017 11:26
Eestlased ei lähe kuhugi abirahade peale elama ega massiliselt sigima. Kohatu võrdlus. Reisimine on teine asi - reistakse, imetletakse võõrast kultuuri (nii palju kui seda veel alles on jäänud) ja tullakse koju tagasi. Ei jääda võõra riigi ja rahva arvel parasiteerima.
E
@S./ 14. detsember 2017 12:44
Enamus eestlasi elavad koduski abirahade peal. Mida need lastetoetused, vanemapalk, sotsiaaltoetused siis muud tähendavad kui abirahasid. Lisaks veel EL abirahad.
1
10:36 huvitav muidugi/ 14. detsember 2017 13:05
On Sinul, igapäevasel kiidukukel, aimu Riigi toimimis mehhanismist? sellist ajuvabadust annab ikka välja mõelda. Töölkäiv inimene võiks sulle puust ja punaseks ette teha, mis meie tööandjad oma rahvale ütlevad, kui midagi küsida. Üks ehe näide-tööline tuleb hommikul kell 6 veeta ja kempsuta soojakusse riideid vahetama.Peeter Murumägi seisab käed puusas ja käsib põrandat pesema hakata, kui mees peab ajaliselt terminalis olema.Mees küsib, kust ma vett saan, eks ise vaata või kasi tööle. Kas Eesti rahvas ongi omadele mõnitamiseks loodud? Kas eri koolituse läbinud ja üsna kõrgelt makstud paberid ( ADR )on väärt ülemuse haukumist, kes oma kontorisse kedagi sisse ei lase, hoiab ust lukus.1:56 maksvad kindad, mis üli ega bentsu ei pea, saadakse allkirja vastu ja seletuskirja alusel, miks vaja on.Nii toredad ülemused, kes 76 aastaselt ikka ülbust mängivad, palgad olematuks teevad-MEIE LAULAME IKKA OODI-kellele siin???
L
&S./ 14. detsember 2017 16:56
Lastetoetust maksavad kõik EU riigid ja ka rohkem kui Eestis,sotsiaaltoetust mis meil makstakse ei saa võrrelda,see on nii väike,et sellest ei ole kellegil võimalik ära elada.Vanemapalka jälle ei maksta nii kaua kusagil kui meil.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee