Eesti uudised

Eesti tõrjub Helsingi tunneli-ideed

Toimetas Denes Kattago, 2. detsember 2017, 14:51

40 KOMMENTAARI

m
mees/ 4. detsember 2017, 01:23
ei näe sellel mõtet ja ei ole se ka ohutu ,eriti kui tegu on 80km vee all oleva tunneliga.eelistan laeva iga kell sellele ideele. Ainsad isikud kes tahavad selle asjaga edasi minna on need kes üritavad kiirelt miljonäriks saada mitte midagi tegemata,sest teavad mis rahad seal taga on ja kui kerge on varastada.
r
ruudi / 3. detsember 2017, 14:47
Tõde selguks vast ausas vaidluses Asjal on mõtet küll sest miljardimaa Hiina on ühe siiditee haruna uurinud ka nn hansatee marsruuti Kahtlus muidugi kas Soome Rootsi ja Norra rahvaarv on küllaldane Hiina kaupade tarbija Meie ei suuda isegi Peterburi liini kasutada sedavõrd mis liiprid ära tasuks RB ulmeprojekt pole majanduslikult tasuv see on siililegi selge Ega mõistusega polegi EL transpordipoliitikat võimalik aduda
t
TjT/ 3. detsember 2017, 08:47
Jällegi Eestipoolne skisofreenia. Ükskõik, mida plaanitakse siia ehitada, mis tooks tööd ja investeeringuid ja elavdaks majandust (aitab, kui nimetada RB-d, Reidi teed, tselluloositehast jne.) äratab see mingid valjuhäälsed pasunakoorid, kes asju igati mustata püüavad. Vahel tundub küll, et kui mõni juhteraknond selle projekti valguses endale kasu ei näe (nii poliitilist kui ka rahalist) ja soomlastega koosehitamine ei võimalda niipalju kõrvalenihverdamist, siis meiepoolne huvitatus kaob.
k
3. detsember 2017, 11:56
Kas Eestil on mingi võõrandamatu kohustus endale jalgadesse tulistada naabrite rõõmuks?
t
Tõnu Tõnso/ 3. detsember 2017, 00:05
Huvitav, miks üldse keegi arvab, et see idee hea on. Suhteliselt lihtne on puurida tunnelit Soome graniitkaljudest läbi. Paraku jõudnud Soome lahte. saab selline tunneli jaoks ideaalne pinnas varsti otsa. Hermeetilist tunnelit (kui pea kohal on ligi 100 meetrit vett, siis peavad tunneli lagi, seinad ja põrand olema hermeetiliselt kindlad) läbi vee, liiva ja meresetete rajada on aga oluliselt kallim. Soome laht on sisuliselt ürgse Neeva jõe suue. Venkud jäid ju oma Neeva alt metrootunnelit läbi tehes ühes kohas ikkagi vesiliivaga hätta ja selle vesiliiva pärast tuli neil üks tunnel keskelt kinni tamponeerida ning nii jäi neil ka üks ülejõe liin ülejäänud metroovõrguga ühendamata.
See Soome linnumängu aferist ei arvesta sellega, et Soome lahe Tallinna poolses osas on sellist tunnelit palju raskem ka kallim ehitada, kui Helsingis. Helsingi ja Tallinna vahele ei ole loota ka selliseid inimeste ja kaubaveo mahtusid kui Suurbritannia ja Prantsusmaa vahele, Soome linnumängu aferist väidab, et kui reisijaid praegusest kaks korda rohkem oleks, siis saaks pakkuda 50 eurost piletihinda, seega praeguste reisijate arvude puhul (aga Soome ja Eesti elanikkond ei kahekordistu) tuleks seega arvestada 100 eurose piletihinnaga. Seda olukorras, kus laevaga saab reisija teisele poole 8-10 euroga. Mõne sooduskampaania ajal saab terve kamp koos autoga lahest üle 3-5 euroga. Kolmveerandtunnise rongivagunis mere all värisemise asemel 2 tunnine romantiline laevasõit ja 90-95 eurot inimese kohta on nagu maast leitud. See Tallinna-Helsingi tunneli asi ei tasu end kunagi ära. Nii nagu RB-gi ei tasu. Aga loomulikult taovad kõik rahasid kõrvale juhtida lootvad aferistid oma progressitrumme edasi...
e
erik/ 2. detsember 2017, 22:04
Tunneli ehitusega tulnukski alustada koos RB ehitamisega, kust oleks saadud kvaliteetne täitematerjal rauteetrassi ehitamiseks.
e
eesti/ 2. detsember 2017, 20:11
ei tee koostööd soomega kuna soome ei poolda natot, siin on suured erimeelsused just tänu sellele.
k
3. detsember 2017, 11:57
Kuni Soome ei tee koostööd vaid istub pähe oma lüpsmise ideedega ei tohigi sellist koostööd teha. Antud projekt hävitab Eesti sõltumatuid infrastruktuure.
t
Tehtud!/ 2. detsember 2017, 20:00
p
Põrguvürst/ 2. detsember 2017, 20:00
jah,kui ikka varastada ja kantida ei saa kaob ka huvi,väga iseloomulik pättidele ,kes võimul ja otsustajad--seda pätikarja on nagu raske eestiks nimetada---

m
Martin/ 2. detsember 2017, 19:55
Tehke ikka 2+2 auto tunnel ka...Tallinna ringtee otsast kuhugi Helsingi ringtee otsa...peaks ära tasuma
e
Endel/ 2. detsember 2017, 19:51
Tallink on kõva lobi teinud!
h
Heli/ 2. detsember 2017, 22:07
Tallinkil pole sellest sooja ega külma, sest rekkade, rääkimata inimeste ülevedu jääb laevaga 3-4x odavamaks kui läbi tunneli.
t
Tiit/ 2. detsember 2017, 19:40
Arvata, et see ei meeldi neile.Moelge, palju raha saaks korvale kantida ehituse käigus.
e
eestlane/ 2. detsember 2017, 19:18
imelik inimene. laeval loksuda kannatab. sõitsin inglismaale ja mulle küll meeldis. isegi väga. ega laev ka oksele aja aga kui valida siis tunnel.
t
tees/ 2. detsember 2017, 17:51
sellest on taske aru saada, sest see tees tundub enamikele imelikuna:
tunnel muudaks eesti vaid veel rohkem ääremaaks
t
3. detsember 2017, 12:00
Täpselt selleks ongi see Soomlastel planeeritud, juhtida rikkamad reisijad reisima läbi Soome ja Eesti ääremaastada. Venemaale see sobib ju ka suurepäraselt. Soome töötab sellega reaalselt Venemaa huvides.
l
lol/ 2. detsember 2017, 17:27
eesti eliit elab veel kivi ajas ja neid huvitab vaid raudteede ehitus.
m
Muidugi/ 2. detsember 2017, 19:56
Afganistan on eesrindlik riik. Midagi peale nark0tsi sealt ei tule, see eest raudteed on kõigest 12 kilomeetrit.,9
h
Heli/ 2. detsember 2017, 22:05
tunnelis on ju ka raudtee
u
Urrr/ 2. detsember 2017, 17:20
Eesti tahab ainult rail balticat. Sinna saab palju miljoneid ära susserdada. Soome tunneliga pole varastamine nii võimalik...
h
Heli/ 2. detsember 2017, 22:09
Nii on, eriti kui veel mängus Hiina rahad, sest Hiinas 10M$ vargad lihtsalt likvideeritakse ilma pikema jututa.
h
2. detsember 2017, 17:09
helsingin sanomat on tuntud oma eestlasi halvustavate artiklite poolest,vaevalt et siis praegustki väga tõsiselt võtta saab.
k
Kata/ 2. detsember 2017, 17:47
Tegelikult on tõsi, et Eesti pool tõrjub tunnelit. Koostööpartnerid ei tee mingisugustki koostööd ja see asutus, kus tehti koostööd likvideeritakse 01.01.2018.
t
Teges on asi väga lihtne:/ 2. detsember 2017, 19:58
s.rattaossi valitsus on juba praegu riigi kassa tühjaks laristanud, kust kohast neil see tunneli raha veel tekkib?
k
Kassa tehti/ 2. detsember 2017, 23:17
tühjaks juba eelmise valitsuse ajal kui seda kahel käel mööda maailma lahkelt jagati, lisaks jäi neilt ka 2 miljardit riigivõlga mis iga päevaga lisa tiksub.
s
See eest praegu/ 2. detsember 2017, 23:43
keerati kinni ka selle kassa täitmise kraanid. Ja raha jagatakse ikka kahel käel mööda maailma, eriti muidugi Läti.;)
t
To Kassa tehti./ 3. detsember 2017, 09:49
Selle kohta on üks lugu, kuidas seltsimees Stalin enne surma kirjutas oma mantlipärijale kaks ümbrikud ja pitseeris need kinni. Esimese ümbriku peal oli kiri: avada ainult hädaolukorral. Teisel ümbrikul, et avada AINULT siis kui väljapääsu enam ei ole. Eks seltsimees hrušchov, varsti oligi sunnitud esimese ümbriku avama, ja seal oli nõuanne: aja kõik minu süüks. Kui aastaks 1964 majandus läks täitsa tuksi, paljudes kohtades olid streigid ja Novotserkasskis see lõppes koguni "verise pühapäevaga", lisaks kulukas kosmose programm, "novaarorlik" põllumajandus mis lõppes krahhiga ja lisaks Kariibi kriis... Eks siis avas nikita ka teise ümbriku ja seal seisis: kirjuta kaks ümbrikut valmis. Paistab meie praegune valitsus pole veel teist ümbrikut lahti teinud. ;)

t
Teeme nii, et jätame meelde./ 2. detsember 2017, 17:04
Esiteks, pole Eestil mingeid spetsialiste, ega tehnilisi võimsusi, et tunneleid rajada. Teiseks: Soome juba ütles, et kas Eesti tahab või ei, soomlased jaksavad ja teevadki selle tunneli ise valmis, ilma Eesti poolsete rahadeta. Eestlased pidid vaid jalus olema oma tunnelikaevajatest näitlejate oskustega.
n
naine/ 2. detsember 2017, 16:53
tunnel on järjekordne Eesti kaitsevõime nõrgendamine - merepiiri on lihtsam kaitsta, aga proovige tunnelis valgete ründajaid tagasi tõrjuda, prantsus-inglise tunneliga oli kogu aeg mingi jama
e
Eriti/ 2. detsember 2017, 17:06
tunnelit ummistavad naised, kes aastate pärast ahistamissüüdistustega pommitama hakkavad. Vaata kui rasked pommid ikkagi.
m
mode pihkab/ 2. detsember 2017, 16:49
m
Modele on täna/ 2. detsember 2017, 17:07
kõver kurk kätte juhtunud. Mulle käiks kõver ka, söömiseks.
v
vello55/ 2. detsember 2017, 16:49
muidugi pole valitsus tunneli poolt. kaotavad ju rahaliselt.ja ka paksud ümbrikud kaovad.viimane aeg on kõigile vereimejatele kuklalask teha.
r
Riigiisa/ 2. detsember 2017, 16:48
Miks ma peaksin selle tunneliga nõus olema, keegi pole mulle veel sentigi pakkunud.
m
Mart/ 2. detsember 2017, 16:27
Kes aru saab, siis siin ka vähe laiemalt sellest, mis toimub ja mida arvatakse RB ning Tallinn-Helsingi tunneliga seoses meie lõunapoolsete eurokaaslaste juures: https://newinform.com/89996-pribalty-gotovy-lech-na-relsy-finskogo-tonnelya-v-es-v-obkhod-rf-ne-bude...
n
no/ 2. detsember 2017, 16:09
tõrjumine ja mitte väga innukas kaasa tulemine pole sünonüümid.
a
asi lihtne/ 2. detsember 2017, 16:07
valitsuskommaritega seotud oonia ärikad, kes RB alt maad hakkavad müüma, ei saa ju merd endale eelnevalt krabada...

a
Asi/ 2. detsember 2017, 16:03
Lihtne, parvepoisid jäävad miljonitest ilma ja ilma jäävad ka need tegelased, kes ei taha ilma jääda,sest on harjunud saama. Sellest siis leige suhtumine heasse ideesse.
.
.../ 2. detsember 2017, 16:46
... saa kaineks ja saad ka klahvidele pihta.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee