Eesti uudised

Altkäemaksuprotsess jätkub: sõidueksamil põrumiseks piisab ühest tõsisest veast

Juhan Haravee, 14. november 2017, 16:33

33 KOMMENTAARI

ü
17. detsember 2018, 12:02
Ükskord sain eksamineerija, kes väitis et läks seda tööd tegema kuna tema sõber sai liikluses surma. Soovin, et sellised inimesed, kes sellist tööd tegema läheksid, oleks adekvaatsed. Sellinne inimene kes enda paha tuju ( isiklikku ebameeldivat ja halba kogemust) uute autojuhtide peale välja elab, ei tohiks ARK-is üldse töödatagi. Pole just adekvaatne.
s
surma saamiseks/ 15. november 2017, 18:54
piisab ka ühest suuremast veast liiklusvahendi roolis.
v
villu/ 15. november 2017, 16:46
inimesi kukutati spetsiaalselt läbi lihtsalt selleks, et riigikassat täita.video salvestamine on lihtsalt õigustus millel pole mingit alust.
h
Huvitav !/ 14. november 2017, 18:36
Miks ei nõuta eksamineerijatelt sellist pädevust nagu autoõpetajatelt? Nad ei oskagi pädevalt eksamineerida kui neile ei ole selliseid nõudmisi mis õpetajatele.
a
autojuht 40 a staasi./ 14. november 2017, 18:32
kas meil õpetatakse roolis nuttida ja teises käes kohvi topsi hoida.kõik algab mõistusest.meil peaks algajaid õpetama ka psühaater ja kõiki eraldi.äkki ongi neil puudused.
m
Mis see/ 14. november 2017, 18:44
e
Edgar./ 14. november 2017, 18:24
Kus see öeldud on,et elu peab lihtne olema !?
o
olku/ 14. november 2017, 18:08
Eksameid võiks vastu võtta pimedal ajal siis saaks ka tulede kasutamist kontrollida
o
olku/ 14. november 2017, 19:23
Lisan veel et kes teeb eksami telefoni kasutades võiks teha lubadesse märge et võib kasutada telefoni sõidu ajal.Mina tahaks teha sellise eksami et võin juhtida kuni ühe promillises joobes. Kui joobes eksam tehtud siis võib sõita Mõtlemist maanteeametile kes on endale vee peale tõmmanud...
n
Nii ja naa/ 14. november 2017, 17:57
Ühelt poolt on kiusakaid ja ahneid eksamineerijaid, kuid teiselt poolt on küsimus, kust tulevad juhid, kes suunda ei viitsi näidata, pimedal ajal sõidavad vastu täistuledega ega vaevu vastassuuna sõitjaga arvestama? Miks vahtraleht on esmase loaga autol armatuuril ja ainult talle endale nähtav? Järeldub, et autokoolid ei õpeta piisavalt hästi oma õpilasi.
t
to nii ja naa/ 14. november 2017, 18:04
sa ise ka maha jäänud, seadus on ammu muutunud, vaata siit: http://www.err.ee/572328/seadusemuudatus-kaotab-vahtralehe-kasutamise-kohustuse
-
seega vahtralehte olema ei pea enam. aga muus osas on Sul tuline õigus. ei osata tagurdada ega parkida, ei tajuta gabariite, isegi rooli ei osata/julgeta välja keerata lõpuni. kusjuures selliseid äpusid on väga palju ka meeste seas, kuigi naisena tunnistan, et naised on tihemini viletsad autojuhid. üldistada aga ei maksa, nii mõnigi naine teeb meestele silmad ette.
h
heh/ 14. november 2017, 18:52
mis viis miinust? selle eest, et seaduse välja riputasin :D klounid ikka olete siin :D
t
tohmu/ 14. november 2017, 20:55
Ise oled paras kloun kui arvad, et seaduseeelnõu ongi seadus. Sinusugused lambaid on ka liikluses liiga palju. Sulle harimiseks kehtiv liiklusseadus ja vaata ka paragrahv 106 punkt 3 vahtralehe kohta. https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtiv
l
liikleja/ 14. november 2017, 21:30
Peab küll olema vahtraleht. Kehtiva liiklusseaduse leiad riigiteatajast, mitte ära pea mingit külajuttu eelnõu kohta seaduseks.

p
Peeter/ 14. november 2017, 17:51
Ehk lähevad nüüd ka mõne ametniku silmad lahti, miks Eestis põrub peaaegu iga soidueksami sooritaja paar esimest korda läbi. Olenemata sellest, kui hästi see inimene soidab. Ilmselt kukuks ka Asmer ja Märtin paar korda sõidueksamilt läbi. Või kas üldse kedagi huvitabki see?
p
peetrile/ 14. november 2017, 18:06
ei ole tõsi, kui ikka oskab ja on hästi õpetatud (mina õpetasin oma tütart ise), siis läheb ja teeb 18-aastane tüdruk küll tallinnas eksami kohe esimese korraga. nii sõidu kui teooria. vähemalt minu tütar tegi.
v
Vanamees/ 14. november 2017, 18:33
t
to Peetrile 18.06/ 14. november 2017, 20:20
Su tütrele lihtsalt sattus üliheas tujus olev sõiduõpetaja või oli su tütar lihtsalt nii ilus, et sõna otseses mõttes saigi eksami sooritatud ilusate silmade eest.
Ma kirjutasin juba ka varem siin, et minu tütar kukutati sõideksamil läbi, kuigi ta on sõitnud väikesest lapsest peale karti ja bagi. ATV-st ja mootorkelgust rääkimata, Laitses käime lihtsalt rendiautoga võidu sõitmas. Läbi ja lõhki (auto)sporditüdruk. Teooriaeksami tegi Tallinnas 100% peale ja siis tuli sõidueksam.. Üks vanem mees, kes pusis temaga ikka tükk aega, et "viga" üles leida. Näiteks palus parkida tee äärde ja siis avas ukse ja uuris, kas teeservaga on ikka vähem kui 20 cm vahet või mitte. Oli. Jamalugu.
Tiirutas siis Nõmme ühesuunalistel tänavatel ja ristmikel tükk aega - ikka ei midagi. Isegi kohustusliku peatuse läbi õueala sõitmisel tegi ära.
Aga lõpuks leidis siiski "nõrga" koha - tagurdamisel parklasse, kus äärekivi ei olnud. Küsimus oli 20 sentimeetris, kas ikka rattad ja sumbutiots võivad olla muruserva peal või mitte..Autojuhtimise ohutuse seisukohalt absoluutne mõttetus. Aga eksaminaatori arvates üliraske juhtum.
Kukkuski läbi. Kui see eksaminaator oleks minu tütrega autoga aja peale kuskil võidu sõitnud (näiteks Laitse Rallipargis), oleks ta igal ringil minu tüdrukult haledalt kotti saanud. Aga eksamil ei vaadatud mitte reaalset sõiduoskust ja -julgust, vaid lihtsalt otsitigi viga, kuniks ee kaheldava väärtusega "viga" ka leiti. Teisel eksamil oli teine eksaminaator ja sõidueksam läbiti puhtalt, ilma ühegi veata. Vähemalt nii eksaminaator väitis. No mu tütrel on ka ilusad silmad tegelikult - aga võib olla siis mitte nii ilusad, kui sinu tüdrukul.
a
arvo/ 14. november 2017, 17:27
See eksamisüsteem tuleks ümber teha, läbikukkumisprotsent on nii suur ja eksamineerijad saavad seda süsteemi endale raha saamiseks ära kasutada. Häbi Maanteametile ka selle koha pealt, et kõik need neli said rõõmsalt ise lahkumisavaldused kirjutada ja sammud töötukassasse seda, üks korralik riigiinstitutsioon vallandaks sellised kurajategijad ametist. Ja kuidas on üldse võimalik see, et nii pikalt seal maanteametis töötanud ei ole kordagi oma tegevusega vahele jäänud kui väidetakse, et toimub pidev kontroll. See on ju naeruväärne vale
o
on/ 14. november 2017, 18:58
tõesti jabur süsteem ja kukutamine!
h
Hm/ 14. november 2017, 17:12
Viimastel päevadel on mulle liikluses silma hakanud mitmed juhid, kes vasakpöörde eel laial teel keeravad paremasse teeserva. Mõnuga pannakse liiklus 90km/h alas seisma. Järelikult, eksam ei ole liiga karm
r
Rakveres/ 14. november 2017, 17:09
Eelmisel aastal oli sõidueksamit vastuvõttev mees sellises pohmellis, et haises kui viinavabrik, küllap oleks ka promille näidanud.
Läbi kukuti massiliselt, sest vana püüdis suhelda vaid enda poole hingates ja keegi ei saanud aru, mida ta tahtis.
Kes läbi sai, see oli vait, sest kartis tulemuse tühistamist, kes ei saanud, see kartis, et järgmine kord makstakse kätte, kui kaebab.
t
too nimi ka välja/ 14. november 2017, 18:07
s
Seal üksainus vanamees oligi/ 14. november 2017, 18:21
j
Ja mis edasi?/ 14. november 2017, 17:00
Kas kaks aastat autot juhtinu jäetakse juhiloata? Tegelikult on ilmselge, et eksami nõuded on tublisti üle pingutatud. Kui roolis olija leiab, et jõuab ümber rivistuda või ristmikule välja sõita, siis ei ole vaja teha asja hullemaks räige sekkumisega pidurit blokeerides. Pea kunagi pole selleks vajadust.
Võiks võtta eskuju USA süsteemist, mis on mõistlik ning inimsõbralik.
e
Eks see sõltub mitmest asjast/ 14. november 2017, 17:23
Osalt on vaja, et autorooli istuja tunneb liikluseeskirja ja saab autojuhtimisega hakkama.
Samas on probleemiks liigne tähenärimine. Näiteks ma tegin vea sellega, et olin eksami lõpus peaaegu Pääsküla Selveri ristmiku juures ja roheline hakkas vilkuma. Ma otsustasin pidurit blokki mitte lüüa ja palun väga: eksamineerija deklareeris, et ma sõitsin napilt kollasega ristmikule ja saatis kohe korduseksamile. Kollane oli napp ja kellelegi ohtu mu otsusest ei tekkinud (leidsin, et parem sõidan edasi kui tekitan ootamatu ja järsu pidurdusega tagantsõitjale ohu), aga eksamineerijal oli kohe ettekääne et juhiluba mitte anda.
m
mis ettekääne?/ 14. november 2017, 18:10
ise sõidad kollasega, vahet pole, kas napi, aga kollasega, ristmikule ja tahad lube saada? mis su peas toimus, et isegi eksamil ei suutnud jälgida foori? ega siis foor sul nina ees vahetu, et räägid pidurite blokki löömisest, ikka kaugemalt näeb seda. asja eest said.
ä
Ära seleta!/ 14. november 2017, 18:23
Ristmikku võib ka punasega lõpetada, pidurdamine on palju ohtlikum! Eksamineerija on lihtsalt kiuslik!
j
jajah/ 14. november 2017, 18:55
stockmanni ristmik iga päev neid punase tulega lõpetajaid täis. mõõnus :D
x
xxx/ 14. november 2017, 19:40
selleparast,et politsei magab poosas....
k
K/ 15. november 2017, 00:20
Jutt ei käi sellest, et keegi Stockis punasega ristmikule sõitis. Jutt käib sellest, et seadus lubab foori kollase tulega kaasnevat peatumiskohustust eirata kui see on juhi hinnangul ohtlikum kui ristmikule väljasõit ning selle reegli täitmise eest jäi kellegil juhiluba saamata.
h
Hiline/ 31. detsember 2017, 15:04
Jäin teemasse kõvasti hiljaks, aga lisan ka viite (ekraani üleval servas):
https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtiv#para7lg1p3
l
Leenin/ 14. november 2017, 20:12
aga neid rollerinagasid saab liiklusse suunata kyll,ei pea teadma ei reegleid ega kohustusi

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee