Eesti uudised

Loo juures on galerii viimasel ajal toimunud bussiõnnetustest

ÕL ARHIIV | Bussijuht: vananevad juhid ei tee sõitu ohtlikumaks

Marvel Riik, 19. juuli 2019, 10:01

29 KOMMENTAARI

õ
20. juuli 2019, 04:13
Õpetussõnad 24:3 Tarkusega ehitatakse koda ja arukusega kinnitatakse, 4 tunnetusega täidetakse kambrid igasuguse kalli ja kauni varaga. 5 Tark mees on tugev ja teadja mees tugevdab oma jõudu. 6 Sest targal juhtimisel sa võid pidada sõda, ja võit on seal, kus on rohkesti nõuandjaid. 7 Tarkus on rumalale kõrge - ta ei tee väravas oma suud lahti. 8 Kes kavatseb kurja, seda hüütakse salasepitsejaks.
a
arvan.../ 19. juuli 2019, 11:03
Isiklikult sõites liinil Riia-Taru-Narva- Skt.-Peterburg olen kogenud,kuidas väga,gi eakad juhid on lihtsalt oma vanuse tõttu küllaltki ebastabiilse ja rapsiva sõiduviisiga reisijate pahameele esile toonud.Mõelge ise,kui sa näed,et puss kaldub vastas vööndisse ja siis teeb järsu liigutuse oma sõiduritta tagasi nii,et rahvas haarab igalt poolt kinni,et istuma jääda; sõit toimus öösel.Sama- möödasõidud,eriti venemaal.Vahest jääb hing kinni,kui näed,et suur buss paneb kolmest sõidukist mööda ja vastu tulevad autod on sunnitud hoogu maha võtma,et buss oma sõiduritta tagasi saaks..Nii oli...
p
pole kuulnud,/ 19. juuli 2019, 11:12
et pussid sõidavad, oled õige inimene teisi kritiseerima :).
b
bussijuht/ 11. november 2017, 12:06
riiki juhtis ka 30+ mees,ise nägite kuhu juhtis,kraavi
r
RS2/ 11. november 2017, 16:25
Vähe sellest, et neil rullnokkadel juhtidel juhtimisoskused puuduvad, lisaks juhitakse ju riiki ebakaines olekus, kus riigijuhtidele mõeldud söögiasutustes on vabalt saadaval ka alkohol ja pidevalt ajatakse riigijuhtimisel ka kettad lõhki, nagu seda ööistungitel. Nii, et mille üle me imestame?
t
tulin/ 10. november 2017, 15:33
ühel reedesel päeval Kuressaare-Pärnu-Viljandi-Tartu bussiga, pealeistumisega Pärnust.
Vahetult peale Pärnust väljajõudmist jäi korraks pilk bussijuhile, kes haigutas ja hõõrus silmi. Nii kestis see kuni Viljandini, kus ma väljusin. Mul oli tõeline hirm, millal ta roolis magama jääb.
c
10. november 2017, 12:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
d
D kategooria/ 10. november 2017, 20:13
peab ikka komisjonis käima, C küll perearsti juures.
m
marx./ 10. november 2017, 11:51
Sellise vananemise tempos.Keeravad ka meie teedel bjussirooli Ukrainlased.Omasid pole hetkel juba võtta kes tööd ka korralikult tteeks.Noori see töö ei tõmba sellise palgaga tööle.Kuigi see palk polegi kõige viletsam.Üle 1000 saab kätte norm tundidega.
k
kus/ 10. november 2017, 12:55
saab norm tundidega 1000 ja peale kätte
e
et ../ 10. november 2017, 13:01
normtunnid täis saaks,tuleb üle kahesaja tunni tööd teha,nt.20.ne tunnise päeva eest makstakse ainult 14,tundi
v
väiketegijad/ 10. november 2017, 20:15
ei taha isegi mustal bussijuhi min. palka maksta.
r
Room/ 10. november 2017, 11:23
Ühe asja unustasin ära. Iga kvartal võiks kusagil avaldada kõik intsidendid, mis on bussifirmadega politseil tekkinud (liinilt tehnilise seisukorra tõttu maha võetud busside arv, purjus juhid jne.). Teadlik sõitja võiks siis ise otsustada milline firma on ohutum transportija.
o
Oskused/ 19. juuli 2019, 11:21
Puuduvad oskused sujuvaks sõiduks linnaliini juhtidel, ehk oleks vaja eraldi väljaõpet inimeste veol. Pärnus on ikka hirm linnaliini bussis sõita, kliendid lendavad ja kukuvad, sisemisi vigastusi on palju olnud ja annavad tunda hiljem aastaid, valuraha ei maksa keegi, ainult kannatused. Keegi ei vastuta?
r
Room/ 10. november 2017, 11:16
Ma kahjuks ei tea, kui tõsise arstliku kontrolli peab tulevane bussijuht läbima ja milline vastutus talle tõendi välja andnud arstil on. Ilma vastutuseta pole arsti allkirjal üldse mingit mõtet! Kindlasti peab see olema aga karmim kui tavalise B-kategooria puhul, kui piisab perearsti allkirjast. Korraliku arstliku komisjoni läbimine läheb bussifirmale muidugi üht-teist maksma, kuid kui kannatanud nõuaks avarii korral väga suuri kahjusummasid, siis oleks need kulutused ka põhjendatud. Praegu käib bussifirmade vahel sõda võimalikult väiksemate piletihindade nimel. Loomulikult ei taha keegi raha kulutada korraliku tervisekontrollile. Seda peaks aga nõudma seaduse tasemel!
Mis vanusesse puutub, siis ajaga väheneb meestel reageerimiskiirus, kuid samavõrra on neil rohkem kogemusi. Nad näevad probleemi varem kui noored ja sellega kompenseerivad pikema reageerimise.
b
10. november 2017, 12:26
Bussijuhi ja veoautojuhi lubade tervisetõendit ei saa perearsti käest vaid tuleb läbida põhjalik tervisekontroll erinevatest arstidest koosnevas komisjonis.
a
arra/ 10. november 2017, 14:50
Loll jutt. Ise sain perearstilt c kategooria tervisetõendi, vaid silmadekontrolli ja vererõhu norm näitajate eest. Midagi muud ei kontrollitud.
g
g/ 10. november 2017, 18:07
A-B perearstilt 10 aastaks. CDE profid ja operatiivjuhid, ka taksod- 5 a. ja teeb komisjon. Mitte kisada enne, kui tutvute asjaga, seadused muutuvad pea igal aastal.
n
need arstikomisjonid/ 10. november 2017, 20:18
ja riigilõivud kolme plastikkaarti eest maksab ikka juht, samuti täiendkoolituse väikefirmas.

õ
Õige põhimõte/ 10. november 2017, 11:11
Kui on kõrge iga, kerge svips või näiteks pastlad rehvid siis intelligentne autojuht sõidab aeglasemalt ja ettevaatlikult.
Teine äärmus on sõita võimsa autokolakaga pidevalt maksimaalse kiirusega ...ja seda 5 kuud naelkummidega, olenemata vajadusest.
t
Taat/ 10. november 2017, 11:09
Ilmataate kūll nūūd sūūdistama ei maksa hakata
t
tom/ 10. november 2017, 14:50
l
Liisu/ 10. november 2017, 10:40
Pigem olgu bussiroolis vanem ja kogenenum bussijuht kui noor, kel eluunistus rallit sõita luhtus. Noored teevad selliseid manöövreid, et kohutav.
n
Nii-ja naa/ 19. juuli 2019, 11:11
On nii ühte kui teist. Pärnu linnaliini busside juhid on ka erinevad ja erineva sõiduoskuste-ja sõidustiiliga, hoolimatuid ja hoolivad. Aga siiski on olnud väga palju tõsiseid probleeme ja vigastusi reisijatega, kus püütakse reisijate kraesse kogu süü veeretada, et ei hoita kinni või seistakse. Samas kui linnaliini bussides on seisukohad ettenähtud. Kui bussi liikumine on prõmmiv edasi tagasi, enne peatust pidur põhja, peale peatust järsk hoog ja samas ootamatult pidurid põhja. Nõrgemad käed ei suuda suure masina rammimisel kinni hoida ja sõidu ajal on tihti peale vaja ka kaart valideerida.
k
kaja/ 10. november 2017, 10:27
üka 45-aastane MRP linnaliinide bussijuht sai insuldi kah ja on surnud.
t
tean/ 11. november 2017, 12:33
niisuguseid teisigi. Igasugused artiklid bussijutide kirumisest on noahoop nende pihta, arvestage sellega, kui bussiga sõidate.
m
mul/ 19. juuli 2019, 13:35
tuttav läks 71-e aastaselt bussijuhiks ja ega ma hästi ei tahaks tema bussi küll istuda, sest tunnen juba teda 50 aastat nüüd bussijuhiks, andke andeks.
i
imelik jah/ 10. november 2017, 10:04
Kuidas bussifirmad liinilube saavad kui ei pea kinni seadusest tulenevatest nõuetest? Ootame siis pauke või?
i
Imelik/ 10. november 2017, 09:47
Liinitööl on kull vahe 30 ja 60 aastase töölise vahel. Aga mis bussifirmal muud öelda. Pensionile pole ju 61 a veel asja( vist).Terviserikke eest pole keegi kaitstud. Ega 23 aastaseid bussijuhte roolis ei nae!
l
Lible/ 10. november 2017, 11:08
23-aastased surevad jalgpalliväljakul äkksurma tagajärjel...?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee