Eesti uudised

VIDEO | Linnar Priimäel on palju küsimusi: kes otsustas, et ei tohi öelda neeger? Miks meie riik anti vaimselt alaealisele juhtida?

Toimetas Denes Kattago, 29. oktoober 2017, 12:00

394 KOMMENTAARI

j
Jaan/ 16. märts 2018, 09:23
Seksuaalsus ei aita kuidagi iibe parandamisele kaasa!
Iivet tõstab üksnes armastus ja perekonna tugevus!
t
Tallinna/ 31. oktoober 2017, 18:59
linnavalitsuse Savisaare nõunik on kõnelenud, hurraa
ä
ätt./ 31. oktoober 2017, 07:51
Kui meie omad saaks siis poeks ilma seebita ! Isegi siis kui auku ees ei ole.Vägistamisskandaalid mis on tihti lavastatud kellegi mustamiseks,kõikides maailma hädades venelasi süüdistades jne.jne.
t
30. oktoober 2017, 18:17
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
ä
ätt./ 31. oktoober 2017, 07:53
Kui kommenteerija vastutab oma kommentaari eest siis kelle huvides moderaator töötab.Kui minu arvamus ei ühti moderaatori omaga kas siis minu arvamus on vale ?
o
Onu Uno/ 30. oktoober 2017, 18:16
Tubli sõnavõtt igal juhul. Asju tulebki nimetada õigete nimedega. Eestlased lihtsalt on lambad kes massipsühoosiga kaasa lähevad. Oma peaga mõtlemist üldse pole ja sealt see asi edasi lähebki, Ei tohi mustanahalist enam õige nimega nimetada. Krt lääne kummardajad olete v?
a
Appi kui lahe/ 30. oktoober 2017, 17:18
Linnarilt ühed väga targad mõtteterad, Just täpselt, neeger on neeger, aga meil ei tohi seda ju kasutada, see olevat solvang. Mida hekki nagu. Me võtame kõike asju üle kuskilt USAS-st. Me kopeerime kõike väljendeid sealt jne. Miks on seda vaja. Me peaks oma peaga mõtlema mitte käituma nagu teised. Väga julge väljaütlemine Linnarilt. Braavo! Ükskordki üks õige inimene kes räägib nii nagu asjad on. No äge!
m
moderast/ 30. oktoober 2017, 17:03
k
Kurt Tumm/ 30. oktoober 2017, 16:44
Anvelt,vana kommu tahab miilitsaaegu tagasi...

t
Tubli./ 30. oktoober 2017, 15:59
Olen sinuga nõus. Eestlased oleme ja selleks me jääme ja kasutame sõnu,mis on sõnad,mis on eesti sõnad.
j
julge mees/ 30. oktoober 2017, 14:02
au ja kiitus Sulle Linnar,et julges öelda asju õigete nimedega !
s
sõbranna/ 30. oktoober 2017, 13:46
Ja kes otsustas et ilusad eesti sõnad sõber ja sõbratar ja sõbranna enam ei kõlba, ja nende asemel peab kasutama sõnu poisssõber ja tüdruksõber?
h
hm/ 30. oktoober 2017, 13:56
See ei sobi, sest sõbranna on meeste jaoks platooniline väljend. Kui ta ütleb juba "minu tüdruk" või "minu tüdruksõber" siis on asi selge.
t
täpsustaja/ 30. oktoober 2017, 12:10
priimägi silmakirjalik fännklubi ärritub ise küll osade sõnade peale.
M
?Milliste OSADE?/ 1. november 2017, 11:49
j
Jurist/ 30. oktoober 2017, 11:18
Au ja kiitus sulle Linnar, et julgesid tõe välja öelda !!! Jätka samas vaimus et mõnele ,,tähtsale jo-bule,, ka kohale jõuaks !
t
täpsustaja/ 30. oktoober 2017, 12:10
v
vanasõna/ 30. oktoober 2017, 08:33
Vene vanasõna
Kui annab jumal ameti, küll ta annab siid ka mõistuse!
Või eesti vanasõnad
Amet õpetab!
Vigadest õpitakse!
j
30. oktoober 2017, 07:49
ja ajakirjandus ainult kiidab seda põhjaläinud riiki see talle ju pappi maksab
t
täpsustaja/ 30. oktoober 2017, 07:25
Kes otsustas, et ei tohi öelda pde, pderast?
k
kui Linnarit/ 30. oktoober 2017, 10:34
näed, võid ju hõigata: Tere, pe...
s
30. oktoober 2017, 11:21
see sinu komm ei ole üldsegi vaimukas,toslem !
ä
ähmane/ 30. oktoober 2017, 13:57
ma lasen ta vangi panna!

m
mari/ 30. oktoober 2017, 06:53
Väga kosutav tekst oli. Ja pange tähele, me juba elame ühiskonnas, kus ei julgeta enam tõde välja öelda. Ja kui keegi ütleb, siis see mõjub nii värskelt.
t
täpsustaja/ 30. oktoober 2017, 07:24
Kas sama seltsimees julgeb öelda pderast?
k
30. oktoober 2017, 11:23
kuule ,,täpsustaja,, kas sa per..se ei taha minna !
t
täpsustaja/ 30. oktoober 2017, 12:08
e
Einoh, Anu, tubli!/ 30. oktoober 2017, 02:03
Aitäh Sulle julguse eest ja tasemel töö eest selle mitte kõige kergema materjaliga :)
s
Siin nüüd paljud võtavad sõna sõnakasutuse teemadel.../ 30. oktoober 2017, 01:33
aga minu arust on TÄHTSAIM, samas HÄMMINGUT ja NÕUTUST tekitav käsitletud fakt hoopis see, et EESTI RAHVAS laseb RAHULIKULT SÜNDIDA (ja kiidab valimistel takka!!) lapsemeelse broileri seadmise PEAMINISTRIKS! Vaat see on number, mille üle naeravad veel SAJANDEID ka "meie sõbrad" (viide - Lihula monumendi juhtum)!
v
V/ 30. oktoober 2017, 00:03
Sõnal on suur mõttejõud ja mis vabadusest me tegelikult siiski räägime. Need negatiivsed probleemid ,mida ajakirjandus välja toob on inimeste aladeadvuse jaoks nagu mingi programeering. Mida rohkem inimesed kokku puutuvad probleemidega , seda rohkem saaab ta olla vaba ja rõõmus. Negatiiv viib lõpuks tablette neelama ja tegelikult ei otsi nende negatiivsete uudiste levitajad probleemidele lahendust . Nagu need nutuseriaalid, kus sõna kättemaks nutt ja hala viib lõpuks vanainimesd kiiresti...!Ega see sõna mille üle vaidlus käib, annab selle kandjale mingi kaitsva kaitsekilbi, mille taha on hea peituda . Aga saatusekoorem on talle selle nahavärvi andnud ja peamegi oma saatusega leppima ja täitma oma kohust, olenemata kes oled. Oled naine või mees, tuleb täita oma eluülesannet ja tegeleda oma asjaga . Kui ei oska aidata ,pole mõtet õpetada, sama vist erialadega ,kes võtavad endale vastutuse olla jumal ja teisi ravida. Probleeme saame lahendada siis kui muutume arukamaks ja saame natuke arunatukest juurde ja proovime seda maailma vaadata sellisena , et just meie saame ja suudame seda maailma muuta. .Kirumine ei vii kuhugile, hirm teeb hirmutajale mõnu ja tahtejõudu saada hirmuvalitsejaks. Ja see sisemine ego annab veel juurde ja lubab ajule natukene ametikõrgendust saada Ja siis seiskub reaalne mõistus ja keegi peab olema kindlasti halb. Hea ja halva maailm, kus võidab ja saab kasu keegi kolmas osapool.
m
Ma siin võtan sinu pika jutu veidi kokku:/ 30. oktoober 2017, 01:42
Head rahvuskaaslased! Leidke endas ometigi nii palju PEREMEEST ja ettevõtjat, et TUNDA HUVI MEIE ARMSA VÄIKESE IME - MEIE EESTI käekäigu pärast! Peremees olla ei ole väga MUGAV, sest see nõuab ka TÖÖD ja ÕPPIMIST, KURSISOLEKUT ning ka ÕIGEID VALIKUID. Eriti mis puudutab ESINDUSKOGU ja sealt moodustuvat valitsust. Sest kui need viimased täituvad VALEDE INIMESTEGA, on ka meie riigikesel varsti KRIIPS PEAL. Ja siis pole MITTE KELLELGI asu, rääkimata MUGAVUSEST.
m
Mida / 29. oktoober 2017, 23:52
hädaldate? Kuna afro-eestlased on enamjaolt pruuni värvi, nende nime ei oska välja öelda ega päritolumaad silma järgi määrata siis nimetame pruunlasteks või pruunikuteks. Poliitkorrektselt. Või siis lihtsamalt tulnukateks. Ja ongi rahu maa peal ja inimestel hea meel.
j
just just/ 30. oktoober 2017, 02:46
n
nimi ei riku meest st, homoseapiens bigment/ 30. oktoober 2017, 17:57
eesti kirjanduses, tõlkes on indiaanlasi nimetetud punanahkadeks, seega nimetanem neegseis mustanahkadeks, aiisalasi siis kollanahkadesd ja seejrel tuleks nimetada valgenahalisi albiinodeks, kui inemesi nahajärgi liigita
I
!!!/ 29. oktoober 2017, 23:45
Ilmeksimatutele isakestele ning emakestele ei ole kunagi meeldinud igasuguse oma peaga mõtlejad ning ammugi veel nende mõtete väljaütlejad. Olgu need isakesed siis kas Moskvas või Brüsselis. Rahvas ei pea mitte oma peaga mõtlema, vaid ainult suuri juhte kuulama ning neile aplodeerima.
m
Moderaator korjas ära. / 29. oktoober 2017, 23:41
Nüüd modereerib meie kallis moderaator juba ära ka etteheite moderaatorile. Et too meie kirjanduslassika, antud juhul Oskad Lutsu Kevade tsitaadid ära modereeris.
j
jätk/ 30. oktoober 2017, 00:07
Kuigi Paunvere kellamees Lible oli alkoholi liigtarvitaja, olid temal selle maailma vägevate kohta omad, üsnagi kriitilised ning tabavad arvamused.
m
Moderaator korjas taas ära. / 30. oktoober 2017, 00:09
Näib, et kellamees L I B L E tsiteerimine on eriti kahtlane ning häiriv tegevus. Seda ei saa kohe mitte läbi lasta.
m
Moderaator korjas ära. / 29. oktoober 2017, 23:39
Kahjuks ei tohi enam tsiteerida ka meie oma kirjandusklassikat. Antud juhul Oskar Lutsu Kevadet. Kellamees Lible elutarkusi ning tähelepanekuid.
Verbotten! (.keelatud)

o
Oskar Lutsu Kevade/ 29. oktoober 2017, 23:35
Vintis kellamehe Lible monoloog teda ammulisui kuulavale Arno Talile.
" Vaat seda ei kannata ükski s u n n i k siin ilmas, kui talle tõtt näkku öeldakse!"
n
niion/ 30. oktoober 2017, 03:07
et seksuaalrünnak on vägistamiskatse,mitte ahistamine...
ja lapsemeelse rumalus ongi rumalus.
#
30. oktoober 2017, 06:22
#metoo > murdke mind ka!
j
JUHAN/ 29. oktoober 2017, 23:06
Kuigi hr. Priimägi ei ole mulle kunagi eriline autoriteetolnud, tuleb siiski nentida, et tema seekordne arvamuseavaldus on otse naelapea pihta, otse kümnesse! Toetan seda täielikult. Ta oskas täpselt formuleerida minu need mõttekatked, mis mul esialgu veel kaootiliselt peas keerlesid.
k
30. oktoober 2017, 11:01
ka mina JUHAN ütlen sama et Hr. Priimägi tõusis oma väljaütlemises veelgi 110% !
s
Stepihunt/ 29. oktoober 2017, 22:21
Mõned inimesed siin riigis julgevad veel tõde välja öelda! Respekt, Linnar!
#
29. oktoober 2017, 22:16
#(pound)metoo > murdke mind ka.
29. oktoober 2017, 22:31
ü
Ülihea!/ 29. oktoober 2017, 21:27
Väga õige jutt, respekt- Linnar Priimägi!!! Tark inimene teab, mida ütleb, ei tee oma otsuseid teiste järgi ja räägib nii, nagu mõtleb ISE!
l
Linnar Prrimägile/ 29. oktoober 2017, 22:31
KAS Linnar Priimägi kuulub ka Taavi RÕIVASE LAIMUKAMPAANIA tegelaste hulka...?
Kas Priimägile on normaalne, et mingi vaimselt HAIGE naise jutt pannakse SÕBRATARIST ajakirjaniku poolt ajalehte Rõivase LAIMAMISEKS? KUS on selle ajakirjaniku EETIKA, kui ta LAIMAB ja külvab PORIGA üle ÜHEPOOLSE naise jutu järgi ? Kas tutvuse järgi võib kõiki teisi inimesi laimata...?
KOHTUS peaks nii sellelt "ajakirjanikult" kui tema sõbratarist "ahistatult" sisse nõudma Rõivase laimamise eest 100 000 eurot! Siis mäletaksid nad seda kogu elu!
Isegi tänases televisioonis keskerakondlane Viktor Vassiljev ütles, et see pole füüsiline ahistamine vaid RÕIVASE POLIITILINE AHISTAMINE!
Linnar Priimägi peaks aru saama, et meil on palju ajudeta olevusi, kes määgivad ülesköetud HÜSTEERIAGA kaasa ja ise ei tea sellest mitte midagi...
n
29. oktoober 2017, 20:59
Nutitelefoni kasutamisega degenereerub aju. Seda on inimeste peal viimaste aastatega väga kenasti näha. Silmast silma suhtlemist enam ei toimu ja selle asemel toksitakse oma telefoni paar sõna. Mis puudutab ahistamislugudesse, siis ka see on meie seksikuse reklaamimise tagajärg. Tuhanded tantrapuntralised viskusid ise vabatahtlikult üksteise otsa ja jooksid tormi tõmmunahaliste gurude järgi. Nüüd kurdavad et miks nende seksikust ahistatakse.
j
Juulius/ 30. oktoober 2017, 20:43
Käisime kûlas Tallinnas oma vanal kursavennal ja tema perel. Kena kesklassi pere, poeg nii 17 aastane gümna poiss. Istume siis lauda ja pereisa saadab teisel korral viibivale poisile FB_s sõnumi, et tule sööma. Poiss vastab, et 5 minuti pärast. Isa teatab ,et praegusel kiirel toimub kodus ja väljas suhtlemine ainult fb kaudu. Nii olevat see juba aastat 7. Suhtlus on samane ka abikaasa ja tütrega. No ütle nùùd. Mina eelistaks head suhtlemist silmast silma.
k
kommar/ 29. oktoober 2017, 20:45
Küsimus ei ole ainult ahiatamises või neegris. Inimkond on otsustanud elada oma elusid võimalikult keeruliselt ja reguleeritult. Milleni see kõik võib viia seda näitab aeg, kuid midagi head see kaasa ei too. Mulle on saanud kõrini lapsametnike otsustest, mida ma võin teha, mida mitte. Mulle ei meeldi kui mulle igal hommikul loetakse ette nn joobes juhtide peatamisi, millistest tegelikult nt suures osas riikides saaksid mitte joobes juhid, keda ei oleks vaja rajalt maha võtta. Meil rikuvad seadusi need kes peaksid neid kontrollima ja seadusi järgitakse seal kus inimene on hädas ja vajab abi, selleks et see sama inimene abist ilma jätta. Meil on tekkinud ring riigiametnike, kes ise määravad endale töötasusid, millised ületavad maksumaksjate töötasusid kordades ilma, et seal taga oleks vajalikku töödega vastutust.
t
to kommar/ 29. oktoober 2017, 22:09
sulle ilmselt meeldiks igal hommikul kuulata nende inimeste surmakuulutusi, kes on joobes juhtide poolt alla aetud. jõudu, roolijoodik. võin mürki võtta, et sõidad joobes.
t
to kommar - l'ks modereerimisele jälle/ 29. oktoober 2017, 22:11
ilmselt meeldiks hommikuti kuulata nende inimeste sur.makuulutusi, kes joo.bes juhtide poolt on alla aetud. võin mü.rki võtta, et sõidad ise joobes, kainelt roolis olla on ju nõrkadele. jõudu, roolijo.odik!
t
to kommar - läks modereerimisele jälle/ 29. oktoober 2017, 22:12
ilmselt meeldiks hommikuti kuulata nende inimeste sur.makuu.lutusi, kes joo.bes juhtide poolt on all.a ae.tud. võin mü.rki võtta, et sõidad ise joo.bes, kain.elt roolis olla on ju nõrkadele. jõudu, roolijo.odik!
t
to kommar - läks modereerimisele jälle, no mis valesti on?/ 29. oktoober 2017, 22:13
ilmselt meeldiks hommikuti kuulata nende inimeste s.ur.makuu.lutusi, kes jo.o.bes juhtide poolt on all.a ae.tud. võin m.ü.rki võtta, et sõidad ise j.oo.bes, kain.elt roo.lis olla on ju nõ.rkadele. jõu.du, roo.lijo.odik!
t
to kom.mar - läks modereerimisele jälle, no mis valesti on? proovime osadena siis/ 29. oktoober 2017, 22:14
ilmselt meeldiks hommikuti kuulata nende inimeste s.ur.makuu.lutusi, kes jo.o.bes juhtide poolt on all.a ae.tud.
m
Minu kogemus/ 29. oktoober 2017, 23:00
on selline.Küsisin järele, mis on minu kommentaaris viga, et seda ei lasta n.ö. läbi ehkki ei kasu!anud ühtegi ebatsensuurset väljendit jne. Mulle vastati, et neile ei ole meele järgi n.ö. mõtte punktid (kolm punkti?) . Tunnistan, ma tõesti kasutan kirjas teinekord neid.Kui tahan kommenteerida, väldin neid ja tõesti, siiani on kõik kommentaarid läbi läinud.Proovi sina ka.
P
!!!/ 29. oktoober 2017, 23:12
Palju asju loetakse meil siin lehes kahtlaseks. Nii ka punktiir. Et äkki vihjad mingile vajatud mõttele. Modereerimisele lähevad ka pikad arvud, kui reas on 3-4 ühesugust numbrimärki. Mul omal oli juhus, kui kirjutasin tõenäosusarvu 0,0 j-n.e. Mõned kohad veel edasi. Muuseas on keelatud ka paljude koduloomade ning kodulindude nimetused. Automaatmoderaator oletab ilmselt, et ju on tegu kellegi võrdlemise ning sõimuga. Ühesõnaga - täielik ajuvabadus ja kontroll sõnavabaduse asemel
j
Juulius/ 30. oktoober 2017, 20:45
Muuseas, liiga pikad heietused lähevad kah modereerimisele. Aga saa aru, mis on pikk vôi mitte.
t
to kommar - läks modereerimisele jälle, no mis valesti on?/ 29. oktoober 2017, 22:14
võin m.ü.rki võtta, et sõidad ise j.oo.bes, kain.elt roo.lis olla on ju nõ.rkadele. jõu.du, roo.lijo.odik!
t
to kom.mar - läks modereerimisele jälle, no mis valesti on?/ 29. oktoober 2017, 22:15
võin m.ürki võt.ta, et sõidad ise j.oo.bes, kain.elt roo.lis olla on ju nõ.rkadele. jõu.du, roo.lijo.odik!
t
trifiid/ 29. oktoober 2017, 23:05
Enamikes Euroopa riikides on 0.5 promilli normaalne, mõnedes ka rohkem. Mõnikord soome sõites tõmban kohe laevas 50 grammi sisse ja mingeid häireid pole tähewldanud kuigi laevalt sõidetakse maale otse südalinna. Sama Lõuna-Eestis kus Läti poolele minnes on kann õlut lõunasöögi kõrvale igati omal kohal.
Eesti sürr on selgelt nõukaaja jäänuk ja mingit ohtu liikluses kerge joobega sõitjad endast ei kujuta.
l
Lp. moderaator/ 29. oktoober 2017, 20:11
Miks sa ei lase mul küsida, kas poliitkorrektsed ja tolerantsed on hirmus solvunud kui nende rassilise kuuluvuse kohta europiid öeldakse? Kui nad ei ole solvunud, siis mis õigust on olla kellelgi seda kui nende rassilist kuuluvust nimetatakse õige nimega?
m
moderaator/ 29. oktoober 2017, 20:56
ei jaga ööd ega mütsi , ta ...
k
kuidas ÕL lubab/ 29. oktoober 2017, 21:20
filmikuulsus Schwartseneggeril sõna võtta ja oma nime avaldada...moderaator peab sekkuma
M
!!!/ 29. oktoober 2017, 23:15
Moderaator teeb oma igapäevatööd, teenib omale igapäevast leivapalukest. Ja temale nõmeduste eest just makstaksegi.
t
ta.../ 30. oktoober 2017, 19:24
on arviti, ehk robot ehk tehiskaaslane mitte inimene
a
29. oktoober 2017, 21:29
Aga kus teil seda vaja öelda on, lugupeetud europiidne kommentaator? Mis tähtsust sel on, mis rassist keegi on? Ma ei suuda mõelda välja peaaegu ühtki konteksti, kus seda vaja võiks olla.
K
!!!/ 29. oktoober 2017, 23:33
Kui ei suuda, siis ei suuda. Intellekt ei ole kahjuks inimese enda teha.
t
to 21:29/ 29. oktoober 2017, 23:38
a milles siis küsimus, kui tähtsust pole? kas hiinlane või mongol solvub, kui neid nii kutsutakse?? ei solvu. aga neger ei kannata seda ja hakkabki vägivallatsema.

k
Küsimus tolerantsetele ja poliitkorrektsetele/ 29. oktoober 2017, 20:07
Kas te olete hirmus solvunud kui teie rassilist kuuluvust tähistatakse sõnaga. europiid? Kui ei ole, siis ma ei saa aru, miks peaks aafriklane olema solvunud.
m
määrab, millist sõna võib vabas ühiskonnas kasutada..../ 29. oktoober 2017, 20:59
l
29. oktoober 2017, 19:56
Lugege Vikipeediast, kuidas af.rika nee....ger Peeter Esimese õukonnas elas ja Tallinnaga seotud on. Moderaatorile see ei meeldi.
a
29. oktoober 2017, 19:52
Afrik.lane ei lähe läbi, ometi oli Hannibal Pushkini emapoolne sugulane
h
29. oktoober 2017, 19:50
a
29. oktoober 2017, 19:50
a
29. oktoober 2017, 19:50
Aafriklasest hannibal ei sobinud ka moderaatorile, sest see on Eesti ajalooga seotud.
k
Küsimus tolerantsetele ja poliitkorrektsetele/ 29. oktoober 2017, 19:47
Kas keegi teist tunneb end solvatuna kui teie rassilise kuuluvuse kohta öeldakse, europiid? Kui ei, siis miks peaks neegrid end solvatuna tundma?
m
moderaator/ 29. oktoober 2017, 21:01
on higine.... võitleb veel
2
21:01/ 29. oktoober 2017, 22:33
l
29. oktoober 2017, 19:46
Loodan, et saite aru, et kirjavead on tahtlikud, õigekirjas kommenteerida ei saa.

i
29. oktoober 2017, 19:42
Isegi A.Pushkin, emapoolne põlvnemine, Tallinn ei meeldi mõderaatorile, Eesti ajaloost rääkimara.
m
29. oktoober 2017, 19:41
Moderaatorile ei meeldinud idee lähtudes Eesti ajaloost kasutada sõna aafriklasest hannibal, arvata võib, et ei tea Eesti ajalugu. Silmaringi laiendamiseks soovitan tutvuda teemaga A. Pushkin ja tema emapoolne põlvnemine ja Tallinn.
p
29. oktoober 2017, 19:33
Palun avalikustage ja pange siis kirja sõnad,mida üks eesti inimene võib ja lausa peab kasutama,et olla igati õiguskuulekas ja orjameelne ja meeldida modedele!
k
29. oktoober 2017, 19:31
kas meil on tööl neegrist moded?
p
29. oktoober 2017, 19:30
pole enam Pipi Pikksukka lugenud Kas tõesti on raamat vastu autori tahet ümber kirjutatud ja sõna neeger,neegrikuningas .eemaldatud Kelle loal Miks on kirjandust soditud? On ka laul 10 väikest neegrit Ivo Linnagi on seda laulnud Kas see on ka nüüd keelatud? Või on Maasingu järgi 10 väikest murjamit,10 briketitükki,10 rulli ruberoidi? Lollus on ikka suurim õnnetus,mis inimest võib tavada,eriti veel poliitikut,ke svõib riigi,kodanike kodumaa,maha müüa Aga ega see sõnud ei edastu,sest pugejalik mode keelab ju ära
1
29. oktoober 2017, 21:33
1) Kes on Maasing? Mõtlete botaanik Viktor Maasingut? Või 19. sajandi vaimulikku ja keelemeest O.W. Masingut?
2) Keegi ei ole eesti keeles midagi ümber teinud. Ma ei saa aru, kust võetakse kogu see teema ja hüsteeria selle ümber. Rootsi keeles muutmise pakkus autor ise välja - ta ütles, nagu siingi juba viidatud, kui suvatseksite lugeda, et oleks kasutanud teisi väljendeid, kui 1940ndatel oleks selle peale tulnud.
3) Nn moded lasevad minu meelest kõik läbi, ainult kannatust peab olema, et kommentaare on niipalju, võtab ilmumine aega.
s
29. oktoober 2017, 19:23
Suurim lugupidamine,härra Priimägi! Ometi on veel inimesi Eestis,kel julgust öelda ja tähelepanu juhtida totrusele,mis siin vohab. Targad inimesed on Eesti pääsetee! Vaja oleks uut haritlaste tõusulainet,mis pühiks minema rumalad ja primitiivsed lapspoliitikud,argpüksid,ahned eurotoolile ihkajad,pugejad ja riigireeturid! Elagu EKRE!
ä
Ära aja segamini/ 29. oktoober 2017, 19:49
EKRE-ga pole siin midagi ühist.
e
EKREga on siin VÄGAGI PALJU/ 30. oktoober 2017, 01:46
ühist. Keda sa veel VALID SIIS? Eestimaa Ühendatud Rahvaparteid või?
v
veel hullem/ 30. oktoober 2017, 02:54
j
Jah.../ 29. oktoober 2017, 19:23
... väga huvitav vestlus HR.Priimäega.Oli mida vaadata ja kuulata ja vaatasin ka kaks korda.Suured tänud!
m
29. oktoober 2017, 19:18
Multi-Kultuurikummardajatele, kes peavad sõna neeger halvustavaks: aafriklasest hannibal on igati Eesti ajalooga tutvunud isikule teada sõna ja isikukirjeldus kohe silme ees.

v
vaimselt/ 29. oktoober 2017, 19:00
alaarenenud perverdid on poliitika paratamatus...
milleks tankistile ajud?
m
Marx/ 29. oktoober 2017, 18:44
Kuradi õl mingi neegrite ja rätiraibete kummardajad olete või?
k
Kati/ 29. oktoober 2017, 18:42
Tubli Priimägi. Üks väheseid, kes julgeb avalikult välja öelda selle, mida terve mõistusega eesti rahvas mõtleb. Pole kuulnud, et keegi nõuaks näiteks nahksuka juttude ümbertükki, sest seal valgeid kahvanägudeks kutsutakse. Ja filmides võib sageli kuulda , kuidas näiteks mehhiklased valgeid gringodeks kutsuvad. Keelame need filmid ka ära? Nõmedus. Eesti keeles on olemas söna neeger ja see on meie emakeel. Keelame eesti keele ära? Keelame eestlased ka ära. Üldse võiks kõik ära keelata.
m
29. oktoober 2017, 18:23
Muidugi, muidugi, Ameerika käskis Pipi Pikksuka raamatust sõna neeger eemaldada ja Rootsi , Soome, Norra jne. valitsused nõus. Ise ka aru saate , kuidas teiega manipuleeritakse?
p
Pleksus/ 29. oktoober 2017, 18:15
Anu saade on igati sujuv, voolav, sulisev, magus, igati politicaly correct. Siin aga löödi ta ootamatult pahviks, hapnikust jäi puudu, siit pikad pausid, et kuidas korrekstselt edasi sôuda....Linnart Priimäelt otse pleksusesse!! Nôus ja samal arvamusel.
o
Oli näha jah/ 29. oktoober 2017, 18:55
Lokid läksid vahepeal Anul sirgeks ja silmad olid pitsasuurused...
j
Jätke Anu rahule, šaakalid!/ 30. oktoober 2017, 01:47
Täispunktid Anule Priimäe KUTSUMISE ja VIISAKA ja igati TASEMEL SUHTLEMISE eest!
v
vaimselt alaealine juhtis riiki/ 29. oktoober 2017, 17:45
p
paremini öelda ei saa/ 29. oktoober 2017, 21:03
ütles moderaator õhtuleht
j
jorr/ 29. oktoober 2017, 21:35
Jah, aga ega alaealine pole sõimusõna, nagu osa nüüd arvavad.
Alaelaline pole veel täiskasvanud ja ajaloos on olnud palju alaealiseid valitsejaid.
Iseasi, kas nende üle saab uhkust tunda :D
k
Kas sa, jorr, tead,/ 30. oktoober 2017, 01:49
et peale sõna enda on väga tähtis ka TOON, KONTEKST ja muu selline ridadevaheline, mis targale samuti üht-teist ütleb?
h
Huugo/ 29. oktoober 2017, 17:40
Kui nüüd sugudevaheline ajalooline ja ammu kindlakstehtud väljakujunenud suundumused kõrvale jätta - ei ole nagu ilmselt põhjust, imestada sest eesti nokia on laura ja läti nokia jevgeeni-;)
p
pesto/ 29. oktoober 2017, 17:08
kogu selle videomaterjali põhipoint on selles, et leidub veel intellektuaalide, kes julgevad avalikult öelda, et kuningas on alasti. Rahvuse üheks püsimajäämise tingimuseks on tema vaimse eliidi sõltumatus.

r
reede/ 29. oktoober 2017, 17:06
Lihula alaealisele kivikangutajale otsiti soe iste hoopis kõrgemal No kas IRL ongi ühtki täisealiost
l
Linda/ 29. oktoober 2017, 17:02
Super esinemine,vaatasin seda kohta saatest kaks korda.Tänud hr Priimäele!
e
29. oktoober 2017, 16:56
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
1
16:56!/ 29. oktoober 2017, 17:53
Milline sinu antud nimedest sulle sobib? Võime ka mitu panna.
m
Mine arstile./ 29. oktoober 2017, 19:15
Sa oled sama haige, nagu seda on see ennast tolerantseteks nimetav seltskond, kes ise aru ei saa, kuidas neile kott pähe tõmmatakse ja orjaseisusesse lükatakse. Mine käi mõne tohtri man, kes oskab ehk aju õiget pidi tööle panna, et edaspidi oma peaga mõelda suudaksid.
p
29. oktoober 2017, 16:51
priimägi, mine pane jah terve usa saatkond vangi. selle nädala parim idee!
v
Võiks küll/ 29. oktoober 2017, 18:22
Kurja on nad piisavalt teinud.
e
EMAKEEL JA ISAMAA ON PÜHAD!/ 29. oktoober 2017, 16:44
u
Uve/ 29. oktoober 2017, 16:40
Neeger on küll eesti keeles täiesti neutraalse tähendusega. Samamoodi nagu indiaanlane. Nii, et kasutage neid sõnu rahulikult edasi ja lõpetage see euroliberastide kuulamine!
m
minu jaoks/ 29. oktoober 2017, 17:49
on ka täiesti normaalsed sõnad, aga tsensor ei lase läbi ja sina solvuks :).
m
meil on tsensor/ 29. oktoober 2017, 21:05
ja tsensor,moderaator, tsensor demokraatlik tsensor moderaator
m
29. oktoober 2017, 16:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
r
RS2/ 29. oktoober 2017, 16:40
Või 3,14gine Si.ajulgas.
1
16:36 mulle meeldis üks rahvapärane-/ 29. oktoober 2017, 17:02
a
aga/ 29. oktoober 2017, 17:20
s
sobiks ka/ 29. oktoober 2017, 22:15
7
71/ 29. oktoober 2017, 16:34
oh sa vaene moderaator ei tea kes on Maasing, miks muidu modereerimisele saatsid...

7
71/ 29. oktoober 2017, 16:31
uskuge või mitte aga lugesin kogu kommentaariumi läbi ...Maasingu sõna ongi kõikse kohasem...tere must murjam, kui vastu peaks tulema, mis te arvate...
o
onkel/ 29. oktoober 2017, 18:59
a
29. oktoober 2017, 16:25
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
Armas Putin,/ 29. oktoober 2017, 17:51
tule päästa meid nende käest.
p
Palun ärge olge LOLLID,/ 30. oktoober 2017, 01:51
mu kallid rahvuskaaslased!
j
Juulius/ 29. oktoober 2017, 16:18
Naabrimees Mardi papa kommenteeris seda nii:
nõuka ajal sõimati fašh.istiks, euro ajal nat.sistiks. säh sulle vabadust, kus kõik tundub pahupidi pööratud. Oli kunagi sihuke lause, et peatage maakera, ma tahan maha minna. Nüüd tõesti tahaks, aga ei saa. Vabariigi alguses tehti linnad ja vallad, mõtteks oli, et väikeses kohas on inimene peamine. Nüûd on hiigelvallad, kuhu löögile ei saa.
See nüüd selleks. Kûsiks veel, et kus pagana kohast sigisid meile hiigelhulk vaeseid, kes käivad tööl hommikust õhtuni ja ikka ei saa ots_otsaga kokku. Mis pagana asi on see, et 7 aastase lapse raviks tuleb teha korjandusi? Miks on mingitel sissetulnud inimestel ôigusi rohkem kui muidu? Lugesin ka rohingjade asja ja selgeks sai see, et ka nemad plaanivad tulla. Olesklema muidugi. Kas see maailm on tõesti nii liikvele läinud ja asjad käest, et terve mõistus on kuulutatud riigivastaseks?
m
midagi on tõesti viltu/ 29. oktoober 2017, 16:26
kui meie parimat sõpra , maalimaraha loojat , demokraatia isa ja ainsat rahu kantsi USAd hakkatakse laimama .
N
!!!/ 29. oktoober 2017, 23:19
Niinimetatud tervet mõistust ei soovi näha mitte ükski niinimetatud ilmeksimatu valitseja. Olgu ta siis Moskvas, Phönjangis või Brüsselis.
k
Kalm/ 29. oktoober 2017, 16:14
Need Linnari Teesid tuleks naelutada Presidendilossi ja Stenbocki maja ustele .
m
mai/ 29. oktoober 2017, 17:26
ainult ühes tema mõttes kahtlesin- ega ikka ei tohi küll teisi süüdimatult taguotsast näpistada jne.
p
Paneme sulgudesse/ 29. oktoober 2017, 17:55
( Kui on saavutatud eelnevalt konsensus , siis võib ka näpistada )
m
29. oktoober 2017, 15:57
Mida te, liberastid, tahate oma võltsmaailmavaatega saavutada? Võltsmaailma? Teeme kampaania - nimetame asju valede nimega, mõtleme välja valesid, laimame - me too! me too!!!
m
29. oktoober 2017, 16:41
Mis mõttes laim? Kas Teie arvates on siis täiesti normaalne, et meesülemused teevad naisalluvatega, mis pähe tuleb? Mis häda pärast peaksid maailmakuulsad miljoneid teenivad näitlejannad valetama?
k
kui raha/ 29. oktoober 2017, 17:54
maitse suus, siis tahaks ikka veel ja veel. Kättemaks pidi ka olema magus, aga naised armastavad ju magusat.
.
29. oktoober 2017, 18:07
...et saada rohkem miljoneid ...
m
Mõtle natuke/ 29. oktoober 2017, 19:24
Kus nad siis olid kui neid näpistati, miks nad aastaid või kümneid aastaid hiljem sellega välja tulevad? Siis oli tarvis roll endale saada ja selleks kõlbas ka näpistamine ja rohkematki veel.
m
29. oktoober 2017, 21:39
Muidugi oli tarvis roll saada, see on ju nende töö - on seda siis nii raske mõista? Kas oleks parem, kui ei oleks Meryl Streepi ega Emma Thompsonit ega kõiki neid teisi andekaid loojaid? Lihtsalt naisi ei kuulatud siis, kui see juhtus. Jumal tänatud, et ometi tuleb päevavalgele see, mida naised on pidanud läbi elama. Aga meil siin muidugi on kombeks muudkui ohvreid peksta.
#
29. oktoober 2017, 22:28
k
ka see on õige,/ 29. oktoober 2017, 15:45
ameerikast euroopasse üle toodud igasugused "väärtused" on meile sobimatud, meie elame kahe jalaga maa peal ja nende väärtused on meie jaoks võltsid.
i
isegi mitte ainult/ 29. oktoober 2017, 15:52
ameerikast. vanas Euroopas on nüüd mõnda aega elatud mugavalt ja nad on väga saamatud ja naiivsed. rootsist ei räägigi.
v
29. oktoober 2017, 15:56
vaat huvitav, kui elad natuke aega Rootsis (näiteks tehes seal teadustööd) või mujal Euroopas või USAs, siis järsku näed, kui naiivsed on tegelikult kõik ennast imetlevad idaeurooplased, eestlased sealhulgas. Aga pole mõtet vaielda, pange oma miinused ja imetlege oma naba edasi. Ja siis ärge imestage, et prüssel meile nö ära teeb.
s
sars/ 29. oktoober 2017, 16:11
"Prüssel"??!! IRW! See ütleb sinu kohta nii mõndagi! Ja see "teadustöö" on kah mingi sotsiaal-softporno! Muide, viibides üks-kõik kus riigis mingi asutuse turvalises keskonnas endasuguste "teadustöö" tegiatega, siis "kindlasti" saad adekvaatse pildi päriselust. Selliseid ajuhiiglaseid on meil meediamaastik täis - üks targem kui teine!
h
hahah/ 29. oktoober 2017, 16:35
milline IoII elab vabatahtlikult rootsis :D
p
prüssel/ 29. oktoober 2017, 16:47
Irooniast aru ei saa või, lugupeet sars? Olgu, ütlen siis ekstra Teile, et "prüssel" minu kasutuses tähendab keskmise eestlase arusaamist Brüsselipoolsest Euroopa juhtumisest. Ja kui lubate õelutseda, siis, mis asi on "tegia"? Saan aru, et lihtsalt trükiviga.
Teadusala on loodusteadus. Selleks pead olema mõnda aega kohapeal, et näha kohalikke topeltstandardeid ja seda, kuidas mujalt tulijaid ära kasutatakse, muide, eriti Rootsis. Meil siin räägitakse Rootsist kui mingist naiivsete inimeste maast - see on täiesti ebaadekvaatne. Rootslased teavad väga täpselt, mida teevad. Ainult nende silmakirjalikkus on selline kõrgpilotaaž, et keskmine eestlane ei saa sellest lihtsalt aru.
h
29. oktoober 2017, 16:48
Halloo, Rootsis on mõned teaduskeskused, mis on maailmas nr 1, äärmisel juhul nr 2.
t
Tean selliseid/ 29. oktoober 2017, 19:27
t
to 15. 56/ 29. oktoober 2017, 21:22
Kas seal Rootsis tõesti muud tööd ei leidnud ja pidid palgaliseks kommentaatoriks hakkama ?
i
Iirlane/ 29. oktoober 2017, 17:02
Vaevald need on indiaanlaste "väärtused"
l
lääs/ 29. oktoober 2017, 15:26
Kui laias ilmas ringi reisides ihuhingelt eestlane kaardistatakse venelseks, siis on ikka väga valus küll. Siis paneb mõtlema, et inimesi ei huvitagi ajalugu, kultuur ja rahvad. Puhas karjaloom, kellega pole vaeva nähtud ja keda pole haritud.
j
29. oktoober 2017, 15:59
Ja teie teate täpselt, kus on Baskimaa, kus Boheemia, kus Ülem-Austria, rääkimata USA osariikidest? Katalooniat nüüd kõik muidugi teavad, aga ka Itaalias on näiteks eri rahvuspiirkonnad ja pole olemas rahvust "itaallane", sama lugu Saksamaaga - kas teete vahet eri liidumaadel, kus tegelikult on erinevad seadused ja ka suured kultuurierinevused. See on isegi väga hästi, kui eestlane venelasega samastatakse, siis on ju suhteliselt lähedale tabatud.
j
jah/ 29. oktoober 2017, 16:11
jah, tean. Tean ka Kanada provintse, Keenia haldusjaotust. Tean muudki, mitte üksnes ühe/kahe riigi geograafiast, ajaloost ja kirjandusest.
Pole vaja arvata, et eestlased on harimatud.
v
29. oktoober 2017, 16:28
Võib mürki võtta, et 99% eestlasi ei tea rohkem kui ehk kümmekonda USA osariiki. Enamik Euroopa Liidu kodanikke ei tea EL liikmesmaid.
n
No näed/ 29. oktoober 2017, 16:36
See on amäärikaliku hariduse vili eurooplaste seas.
Nõukaaegne keskharidus ületas kaasaegse baka ikka vägagi.
m
mürk/ 29. oktoober 2017, 16:37
jah, seda ma usun, et nii see on. inimesi ei huvita kui oma ego.
1
15:59 / Kas siis nii/ 29. oktoober 2017, 16:44
..et kui seda kõike tean aga ei austa oma esivanemete keelt ja kultuuri, olen õige eurooplane? Kui ei austa teist enda kõrval, kes väetim või haigem, tallan oma suure EGOGA tema seljas-jälle õige mees? kuhu on kadunud üldse inimlikud väärtused? Nii kohutavalt suureks mõeldakse OMA NABA, et ei suudeta ära imetleda, seda just väljapoole välja elades.Võtke või presidendi väljaütlemisi, isamaast ja emakeelest rääkimine on rassism, kõik sõjajärgne põlvkond on õnnetud ja madalad, kellest polegi vaja hoolida-ei taha mitte kõiki meelde tuletadagi. See masendav eneseupitus ja ülbus kurvastab väga.
m
29. oktoober 2017, 17:04
Minu küsimus teiste maade kohta oli vastus kommentaatorile, kes oli hirmus solvunud, et mujal maailmas Eestit ei teata. Mina väidan, et ka meie ei tea kõiki riike, keeli ega kultuure.
v
Vasta kohe google avamata, "jah"/ 29. oktoober 2017, 17:07
t
Tõsi/ 29. oktoober 2017, 17:19
..seda kõike polegi vaja teada aga kena oleks, kui oma riigi ja rahva vastu õiglane ja aus ollakse. Nii paljud siingi kilkaks, kui rahvas omavahel vaadete ja tõekspidamiste pärast karvupidi kokku läheks, salgame maha oma esivanemate tõed ja keele kasutuse.Asi on juba läinud absurdini, käsime, keelame ja poome.
n
29. oktoober 2017, 18:20
ž
žemaitija.../ 29. oktoober 2017, 18:39
....kõlab vägagi Leedu-päraselt?
ž
29. oktoober 2017, 19:35
Žemaitija kõrgustikul, leedumaal.
j
justjust/ 29. oktoober 2017, 21:27
ÕL "ajakirjanikud" ongi sellised....kas on haridust?
p
29. oktoober 2017, 21:41
President ei ole kunagi midagi sellist öelnud!
s
siis on ju hästi/ 29. oktoober 2017, 22:44
kui eestlastest 99% teab kümmekonda USA osariiki. USA kodanikest ei tea 99,9% Eestist mitte midagi. Ei teatud samuti Lätist, Leedust, Poolast, Ungarist jne. Soome oli neile samuti tundmatu. Teatakse Venemaad, UKd, Saksamaad, Prantsusmaad, Itaaliat, Hispaaniat. Ülejäänud Euroopa riigid on neile tundmatud. Veendusin selles USAt külastades.
l
lilli/ 29. oktoober 2017, 15:25
kõigile kolmele küsimusele (neegrid, ahistamine ja noorpoliitik) sain just need vastused, mida ootasingi, olen alati öelnud, et priimägi on mõistusega inimene.
h
halloo/ 29. oktoober 2017, 16:06
Põhiküsimuse - mõttetute tehnikavidinatega eputamise ja nende järele jooksmise - unustasite välja, küllap see ei sobinud Teile. Puhtalt uudishimust tahaks teada, mis teil nende neegritega on? Miks teil on seda sõna nii väga vaja, mis te sellega teete? Kus kasutate? Töötan rahvusvahelises keskkonnas, ometi ei ole mul kordagi seda vaja läinud - ega ühtki muud rassitunnuseid väljendavat sõna, sest igal inimesel on nimi ja sellest piisab. Ja veel, kas Teie arvates on tõesti täiesti OK, kui võõras mees avalikus kohas - või kus iganes - Teid käperdab või Teid verbaalselt solvab, näiteks ida-euroopa l-ks kutsub vms? Et teeme taas normiks, et mees ülemus võib naisalluvatega teha, mida iganes - nii oli see näiteks Põhjamaades veel 1930ndatel.
n
nipitiri/ 29. oktoober 2017, 17:29
Inimestel on suud peas. Kui näpib või räägib mis ei meeldi, saada sinna sammusesse. Tõuka eemale. Mis iganes, aga ära hakka halama.
n
nipitirile/ 29. oktoober 2017, 17:54
See ei ole nii lihtne. Mulle kurtis näiteks noor naiskolleeg, et eelmises töökohas tavatses ülemus, pikka kasvu mees, kuulus professor, seista tema laua juures talle nii lähedal, et kuhugi ei olnud taganeda, püsti tõusta ei saanud, tüdruk väikest kasvu, nii et tema silmad jäid umbes mehe suguelundite kõrgusele. Kui palus ülemusel kaugemale astuda või üritas püsti tõusta, ei saanud ülemus aru, milles asi. Aga sa ei hakka endast palju vanemale ja väga palju kõrgemal kohal isikule ütlema, et on äärmiselt AHISTAV, kui ta seisab niiviisi praktiliselt vastu sind ja sul ei ole hingamisruumi ja üles talle otsa vaatama ei ulatu. Tüdruk tuli sellelt töölt ära, ehkki seal olid head karjäärivõimalused.
Mul endal oli vanem meeskolleeg, kellele meeldis kõneldes väga lähedale tulla. Kord pani koridoris oma portfelli maha, ja et eest ära üritasin nihkuda, märkas viie minuti pärast, et portfell oli juba oma kümmekond meetrit eemale maha jäänud. Aga ikka ei õppinud midagi. Püüdsin temaga rääkida alati nii, et ta istus teisel pool lauda või et mõni mööbliese jäi vahele. Ta oleks kindla peale solvunud, kui oleksin öelnud, et mulle ei meeldi, et ta nii lähedale tuleb. Sama võib olla tegelikult naisülemustega, mõnele meeldib hirmsasti alluvaid kallistada või patsutada, ka see võib olla mõnele vastuvõetamatu. Lõuna-Euroopa musitamise komme on samuti väga raske taluda. Aga nad solvuvad hirmsasti, kui ainult kätt surudes tervitada.
k
Kelle süü?/ 29. oktoober 2017, 19:40
Kui kardad kõrgemal kohal olevale ülemusele ütelda, mis sulle ei sobi, siis oledki ennast ju orjaks alandanud ja sellega märku andnud, et oled asjaga nõus. Kui enda eest seista ei oska siis saadki selliseks, kellest Priimägi rääkis. Nii lihtne see ongi.
n
29. oktoober 2017, 21:05
Nii et ülemused võivadki teha mida iganes? Mis see ütlemine aitaks? Kes seda kuulaks? Ohver sattuks ebasoosingusse, kui päris lahti ei lasta. Miks Eestis on naiste palgad 30% madalamad - sest naised ei julge enda eest seista. Nad ei saagi seista, sest meil teatavasti ametiühinguid ei ole. Ja nüüd tulete te ütlema, et inimesed on ise süüdi??? Üks inimene ei muuda olukorda. Ta lihtsalt saab kinga ja kogu lugu. Ole sa lihtne õmbleja või rahvusringhäälingu uudisteankur. Ei saa mina aru, miks on meie kultuuris vaja ohvrit peksta ja ahistajaid õigustada ...
t
to hallo/ 29. oktoober 2017, 21:31
Nüüd ütlesid välja, et palgalised kommijad igast rahvusest. Pole ime, et nii eestlaste vaenulikke komme kirjutavad.
j
Jah/ 30. oktoober 2017, 10:51
näiteks, vii oma püksiauk minu nina juurest kaugemale
t
to halloo/ 29. oktoober 2017, 21:30
Kui ei lähe vaja, mida tolerastid siis paanitsevad ja keelavad ?
m
29. oktoober 2017, 21:55
Mu meelest hüsteeritsevad need, kes näevad kusagil keelamist, mida mina kusagil ei näe - ja keegi ei ole seni siin ka ÜHTKI adekvaatset näidet toonud keelamisest.

p
pensionär/ 29. oktoober 2017, 15:24
Maailm on muutunud lihtsalt võimatuks,ei oska arvata selle loo
tõsidusest.
Tuleb elada nii,et ärge käige mu sõnade järele vaid tegude järele.
a
Arvo/ 29. oktoober 2017, 15:23
Ma olen Teile seda koguaeg rääkinud aga kommentaarid ei lähe läbi ja pannakse punaseid. Kui ma Teile räägin, et IT kaart on mõttetu asi, teiseks pangakaart. Mida me eesti riigist räägime kui meil eesti riigil ei ole oma hümnigi. Vaadake nüüd kus minu kommentaari peale punased miinused hakkavad tulema.
m
miinus/ 29. oktoober 2017, 18:02
mis asi on IT kaart? Minul on ID kaart ja kasutan seda tihti pangaülekannete tegemiseks, aga hümni pole kordagi vaja läinud.
l
Lugeja miinusele/ 29. oktoober 2017, 18:19
Sinule ka miinus, inimesel on lihtsalt näpukas millest haritud inimene ei tee välja. Minul on neid kõiki kolme tarvis läinud. Lahingkoolis karjusin seda Soome hümni igal hommikul mida eestlaed peavad eesti hümniks. ID kaardi kasutan talvel auto aknalasi puhastamiseks jääst. Pangakaarti on tarvis läinud pankadele raha teenimiseks. Muidu tõesti mõttetud asjad mida ei ole absoluutselt tarvis läinud milleks oleks teised meetmed.
n
Noh, miinus!/ 29. oktoober 2017, 19:14
Kas nüüd on tunne kohe parem, kui said teise näpuviga osatada? Selle peale sa vist ei tulnud, et äkki oli see "IT" taotluslik?
k
Kentsakas- kas pole?/ 29. oktoober 2017, 15:20
Ca pool tundi tagasi hakkasid ilmuma Priimäge halvustavad kommentaarid.
Kas palgaliste (ma ei usu, et nad ise seda jama siiralt usuvad, kuid raha ajab sellist jama ajama) tolerastide jms koosluses peeti välknõupidamine ja otsustati kuidas tegutseda?
b
Brunn/ 29. oktoober 2017, 15:14
Soomlane teeb kohe püksi kui sõna neeger kuuleb.
v
varsti teeb püksi/ 29. oktoober 2017, 19:31
kui kuuleb sõna soomlane
i
ilus tüdruk/ 29. oktoober 2017, 15:12
saates kuulasin teda ja tal on õigus! Julgelt öeldud ja avastuslik isegi Anule! Sõna on tähtede kombinatsioon...kas neeger või must? Kumb parem on ? Parem siis öelda neegri kohta VALGE. Ja juriidiliselt korrektne on ka üks jubedaimaid ja valesid...kui eluliselt on õige, juriidiliselt on sel juhul vale! Nii ka poliitiliselt korrektne!
p
pakkusin veel/ 29. oktoober 2017, 21:16
et teeme siis nii, et poleks üldse rasse, looduse loomingut.... vaid teeme pisut helgemaks selle, mis on FAKT - pleeger! pleegitatud .. loodus on muutnud oma loodut vastavalt ÕL .
i
29. oktoober 2017, 15:05
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
i
imesta edasi/ 29. oktoober 2017, 15:10
väga õige tähelepanek, keelatakse ära mingi sõna neeqer, näe, õhtulehes ei tohi kirjutada. egas ma seepärast hakka arvama, et neeqer neeqer enam pole? vastuüidi, see tekitab trotsi ja kui ma enne ütlesin neeqer lihtsalt rassi kohta, täiesti neutraalselt, halvustamata, vot siis nüüd ma ütlen neeqer halvustades. seda soovitigi?
i
ixoye/ 29. oktoober 2017, 14:59
Priimägi väidab, et Euroopalikud väärtused on ristiusust võetud. Tõesti? Väärtused nagu kõikesallivus, homoseksualism, kogu see sekulaarne humanism? Kristus aga rääkis konfliktist ja mõõga toomisest maapeale Matteuse 10 peatükis. Ta rääkis sellest, et tee taevasse on kitsas ning laiast teest mis viib hukatusse. Jeesus ei olnud pehmo kõike salliv löntpüks, Jeesus oli terrorist, kes terroriseeris inimesi tõe ja armastusega. Inimeste, ja eriti geidele, meeldib rääkida armastusest kui nad unustavad ära et Jumalale on samaoluline ka tõde.
m
mikroskoop/ 29. oktoober 2017, 16:04
ixoye, sinu puhul kehtib surematu yanatoomi ütelus - "Loll olla pole keelatud" :)
k
Kk/ 29. oktoober 2017, 16:28
Jesus oli juutide sektist nimega esseenid,mitte esseerid.See ,mida ta kuulutas puutus ja ainult puutus tema sekti. Kuid variserideks söimas ta juudi diasporaad sellepärast, et nad tahtsid Rooma riigiga koostööd teha, nagu tänapäeval Lauristinid, Vaderid,Ansipid ja Röivased.
n
njaa/ 29. oktoober 2017, 14:45
Priimägi ütles õigesti, et miks neeger tohib solvuda kui teda neegriks nimetatakse, aga kui mina ei tohi teda niimoodi kutsuda siis mina ei tohi solvuda. solvumised on ju võrdsed.

K
./ 29. oktoober 2017, 14:42
Kes otsustas, et autorit pole sünnis nimetata vanaks ja p---rastiks.
Miks üritatakse mulle tõe väljaütlemist formuleerida mingiks "reeglistiku rikkumiseks" ja nõutakse kommentaari muutmist?
Miks antakse arvamusliidri õigus eriliselt matslikule õppejõule?
m
Madalalaubalisele/ 29. oktoober 2017, 15:11
Kui telesaate teemade kohta midagi öelda pole, palun ära halvusta isiklikult sõnumitoojat.
n
no aga/ 29. oktoober 2017, 15:12
loogiline olekski, et võin õelda neeqri kohta neegeri ja vana PDresti kohta just vana PDrast. nimetame asju õigete nimedega ja nii olgu ja jäägu.
n
no aga läks modereerimisele/ 29. oktoober 2017, 15:12
loogiline olekski, et võin õelda neeqri kohta neeqeri ja vana PDresti kohta just vana PDrast. nimetame asju õigete nimedega ja nii olgu ja jäägu.
s
seda et/ 29. oktoober 2017, 16:45
ühed keelavad ja teised võtavad kasutusele uusi sõnu. mõte on sõnadel ikka üks, kui ei meeldi neeqrid, siis ei meeldi ja küll leitakse võimalus see välja öelda.
uusi sõnu ju loodud: neeqrus, rullmokk, ruberoid, brikett, murjan (keeleteadlase loodud sõna, oli vist Masingu sulest), väljaheide, mustus jne. on siis parem? need kõik ju halvustavad. ja kasutuses ikka nende kohta, keda ei sallita ja see pole juba nahavärvist, vaid käitumisest tingitud. näiteks ütlen rahuliku südamega bentoni kohta neeqer, sealjuures hea suhtumisega, ta meeldib mulle ja tema normaalne ning intelligentne käitumine ei tingi mul vastikusrefleksi.
1
14:42/ Esimese sinu küsimuse / 29. oktoober 2017, 16:53
otsustan mina, sest Priimägi on minu venna tütre mees ja temal on 2 täiskasvanud last. Ehk oled ise see kõigesuurem p... de. Sina ei küüni iial tema teadmisteni, fakt.
t
to kes otsustas, et../ 29. oktoober 2017, 19:26
aga sellepärast, et ta ütles välja tõe, mis ongi tõde.
p
planet/ 29. oktoober 2017, 14:38
Lasteaias sain teada esimese rumala sõna, mida poised klaveri all sosistasid - pxxxe. Nüüd on ka neeger on rumal sõna. Olen õnnetu, sest olin pool elu enda teadmata rassisst. Katsu nüüd sellest lahti saada :)
p
palju hullem,/ 29. oktoober 2017, 15:01
et puudub mõtlemisvõime, miks selle üle ei muretsa :)?
t
Tom/ 29. oktoober 2017, 14:37
See oli õpetlik, kui erinevad on ori ja vaba inimene.
s
salliv tolerast/ 29. oktoober 2017, 14:36
Aastaid on teatud, et Priimägi on pde (näete, ma ei saa seda sõna kokku kirjutada, minu õigusi rikutakse täiega) ja kedagi ei häiri. Ehe näide sellest, missugust iootsust (jälle ei saa kirjutada) täna välja mõeldakse, sunnitakse nagu välja ütlema, et "mulle meeldivad homod" vms. Ei lasta inimestel rahulikult elada. Las olla homod ja mitte homod omaette, nagu nad siiamaani on elanud. Vägisi peale sundimine, on see, mis hakkab vastu.
k
kes/ 29. oktoober 2017, 15:02
sunnib sind homoks hakkama? Ka targaks inimeseks ei sunnita, sest see pole võimalik.
i
Igor/ 29. oktoober 2017, 16:45
Pe de ks tehakse juba lasteaias,ajud songitakse läbi tänapäeval just seal kus ülejäänud teeb kool meedia ja ühiskond!
m
minu kommentaar läks ka modereerimisels/ 29. oktoober 2017, 14:35
Küsisin, mis saab Argentiina jõe nimest Rio N.e.g.r.o.s.t. Et kas hakkame ka hispaania keelt uuemndama.
g
geograafia/ 29. oktoober 2017, 15:13
j
Ja....../ 29. oktoober 2017, 16:09
...mis saab Arnold Schwarzeneggeri nimest- lausa Mustneeeger on nimi eesti keelde tõlgituna!
h
Huvitav ja hämmastav!/ 29. oktoober 2017, 16:17
Minu kommi ei lastudki läbi? Kirjutasin, et kas Arnold Schwarzenegger peab oma nime vahetama nüüd? eesti keelde tõlgituna tähendab see "mustneeeger".
k
29. oktoober 2017, 16:58
kusjuures ei tähenda. mine vaata saksa keele sõnastikust järele.
l
Lobo/ 29. oktoober 2017, 17:08
Schwarzenegger ei tähenda saksa keeles mustneegrit vaid tähendab musta kündjat.On ka perekonnanimi Weissenegger olemas.
p
pst/ 29. oktoober 2017, 21:31
moderaator ei tea sellist ...talle koolis ei räägitud aga nüüd keelab kohe ääää
k
????/ 30. oktoober 2017, 11:10
kas teile nüüd jõuab kohale sõna neeger tähendus, tegelikult on tänapäeval valged rohkem neegrid kui aafriklased, neid viidi ameerikasse kündjateks töörügajateks, aga palju nad tänapäeval tööd teevad võrreldes valgete või kollastega
s
seal istub/ 29. oktoober 2017, 15:18
tolerast moderaator, kes ei luba surma ähvardusel eestlastel oma mõtteid avaldada...AHISTAB!
l
Linnar/ 29. oktoober 2017, 14:30
Linnar, alles nüüd avastad w? ennem ei teadnud seda w
s
salliv tolerast/ 29. oktoober 2017, 14:46
Ta teadis ammu. Sa ei teand, et ta teadis w, alles nüüd said sellest teada w?
a
A / 29. oktoober 2017, 14:23
Linnar on tubli mees seal Keskerakonnas - mäletan kui ühes saates ütles otse välja Ratase ümmarguse mula kohta - no mida tal oleks tulnud selle eelarve küsimusele vastata? - vastata oleks tulnud selgelt ja kõlavalt -jaa .eelarve on miinuses !
m
Mäletan ka/ 29. oktoober 2017, 18:14
kuidas ta sisuliselt mittemidagi tegemise eest sai palju maksumaksja raha, kellele pidi osa edasi andma sulas, seda arvake ise, sest mittemillegi eest ei anta.
m
mädamuna/ 29. oktoober 2017, 14:21
Negatiivne iive on põhjustatud Eesti hiid elatismaksudest. Milline normaalne inimene soovib kasvatada last riigis, kus inimesest võib hetkega saada aastateks tippvõlgnik! See oht ei puuduta kusjuures ainult mehi. Eesti elatismaksud on idiootsus kuubis!
a
aga mis/ 29. oktoober 2017, 15:04
r
Rahakadu/ 29. oktoober 2017, 15:07
Maksujõuetus viitab üldisele vaesumisele. Kuhu meie tööpanus on kadunud?
t
to sa mädanud muna/ 29. oktoober 2017, 15:55
Seda pead küll nendesamustele mustanahalistele ütlema.
s
sa, mädand muna/ 29. oktoober 2017, 15:14
ära sigi, kui järglasi üleval ei suuda pidada, investeeri kummi, sinu geen ei pea paljunema.
m
muidugi,/ 29. oktoober 2017, 18:16
ainult 10% orjapidajaid tohib seda teha, siis on hea uusi orje sisse vedada?

p
prioriteedid on paigas. nunuh./ 29. oktoober 2017, 14:17
Ohtulehe uudiste järjekord:
2. beebikaka
3. seksihoiroskoop
4. Linnar Priimägi intervjuu
k
Keskealine naine/ 29. oktoober 2017, 14:09
Lugupidamine Linnar Priimäele, sügavalt kosutav pideva Brüsselile pugemise kõrvalt.
Kaljulaid peaks tagasi astuma ja Priimägi presidendiks.
j
ja siis/ 29. oktoober 2017, 15:05
hakkab raha kantima, nagu Ilves. Sinusuguste pärast ongi kõik pees.
k
Kasutu puuk-eliit/ 29. oktoober 2017, 15:06
Meie presidendi kipuvad jah rahvast kaugele jäävat. Ka Kaljulaid, kes on endale organiseerinud sissetuleku, mis on suurem isegi Merkeli omast!
v
viljandlane/ 29. oktoober 2017, 14:09
Kui ma enne ei omistanud liigset tähelepanu,kuidas musti nimetada,siis nüüd(praeguses maailmas toimuva taustal)nimetan musti alati rõhutatult neegriteks,sest mind õpetati lapsena nõnda!
h
29. oktoober 2017, 14:28
Huvitav, mis ametit Te peate, et Teil on kogu aeg vaja kuidagi musti nimetada. Mis amet see selline on? Mul ei ole kordagi olnud vaja kedagi rassikuuluvuse järgi kirjeldada ega nimetada ja ma olen juba üle 50 aasta vana.
m
Minu/ 29. oktoober 2017, 15:06
amet ei puutu antud kontekstis asjasse,kuid kui jalkat vaatan,näen nii mõneski Premium liiga klubis neegreid.Ma olen samuti umbes samavana,üle viiekümne.
o
oota/ 29. oktoober 2017, 15:19
kas valge rass on häbiasi? Must rass on olematu?
e
ei ole/ 29. oktoober 2017, 16:13
Rass ei ole häbiasi, aga me ei räägi ju inimestest rassi järgi, vaid kasutades nimesid. Me ei kasuta isegi mitte rahvuste nimesid. Ma ei ütle, et naabri-venelane läks üle õue, vaid naabri-Nikolai või lihtsalt naabrimees läks üle õue, seda mitte mingi korrektsuse pärast, vaid nii lihtsalt on. Miks ma peaksin teda veel kuidagi sildistama? Siis peaks ka igale eestlase nimele lisama "valge meessoost keskealine eestlane Juhan" andis kiire söödu teisele "valgele meessoost eestlasele Mardile"?
t
to ei ole/ 29. oktoober 2017, 16:27
Ära demagoogitse, palgaline.
K
@16.27/ 29. oktoober 2017, 21:45
Kui midagi öelda ei oska, siis sildista oponendi argumendid näiteks "palgalise" omadeks. Ei, ei ole palgaline, siiralt kahju on, et olen raisanud poole pühapäeva kommentaaride lugemisele ja mõnele vastamisele. Aga arvan, et sellega sain selgemaks nö keskmise inimese taseme.
k
kui endal/ 29. oktoober 2017, 15:06
puudub mõtlemisvõime, siis tehakse kõike nagu õpetati.
l
Linnard on tubli ja omamoodi mees/ 29. oktoober 2017, 14:03
Homoseksualismid on omapärased ja seltsivad kui mõni räppar!
t
tõega näkku/ 29. oktoober 2017, 13:50
Alavaimsust kohtab meie paljude poliitikute seas, mis eriti kulmineerub enne valimisi, kui kasutatakse uulitsapoisi zargoone prussakatest, pätipandedest,vargustest ja laimust.Kui valimised läbi, siis halatakse miks sõimatavad nendega võimu ei jaga
t
Tasub uurimist/ 29. oktoober 2017, 15:04
...miks viimasel ajal ülendatakse juhtideks andetuid karjeriste. Kes vastutab?
Priimäe ees aga müts maha!
j
jah/ 29. oktoober 2017, 18:20
Täna ütles Priimägi midagi. mis meeldis, müts maha, homme Putin, jälle müts maha jne. Jäädki koogutama kõigi ees?
i
29. oktoober 2017, 21:46
Ise vastutate, Priimägi Saksa filosoofia asjatundjana tsiteeriks Hegelit, kes ütles, et iga rahvas on oma juhte väärt!
j
jutt jumala õige/ 31. oktoober 2017, 12:17
m
mõtiskleb/ 29. oktoober 2017, 13:38
Jah, maailm on tõesti hulluks minemas, millele ka hr. Priimägi tõsimeeli vihjas, ja see hullus tuleb just läänest, aga mitte idast...
j
29. oktoober 2017, 13:59
justjust...:D:D:D läänes "judeo" ( kremli natside tüüpfraas ) poolt äraostetud meedia, immigrandid, kes tapavad ja vägistavad ( mis siis, et statistika järgi 100 juhtumist on 99 kohalikud, siis on "kõik ok " ), idas on putini kgb-diktatuuri stabiilsus ja " seal on kõik hästi "
khm, huvitav, miks need sajad tuhanded küll iga aasta putleri juurest sinna "vastikusse " läände emigreeruvad ? ;D
p
Propaganda ohvrile/ 29. oktoober 2017, 15:00
Huvitav, miks Putinit toetab küstilustes üle 94% kodanikest? Milline on siinsed toetused juhtidele?
k
kes keelab/ 29. oktoober 2017, 15:08
sul itta põgenemast ja Putinilt poliitilist varjupaika palumast, äkki saad veel korteri kuskile pärapõrgu?
7
70/ 29. oktoober 2017, 13:29
Mina enam ei räägigi. Sest kunagi ei tea, mida öelda tohid ja mida ei tohi. Ma ei tee enam tööd kah, sest iial ei või teada, mis paragrahvi sa rikud, aga juristi palgata pole mani. Ma ei käi enam üleüldse kodust väljas, sest ma ei oska enam pealekaebajatega juttu ajada. Ja ei tahagi. Võlts maailm. Ja see ei meeldi mulle. Paratamatult oleme mõjutatud me kõik.
s
salliv tolerast/ 29. oktoober 2017, 13:44
Sellega sa tunnistasid milline must la mmas sa oled, kes oma peaga mõtelda ei oska. Lähed kaagutades karjaga kaasa.
j
jeh/ 29. oktoober 2017, 14:11
Mõni raviasutus aitab sind kindlasti hea meelega.... Haigekassa leiab selle heaks kindlasti raha, et inimeste vaimse tervisega korras oleks.
s
sulle ei tohi/ 29. oktoober 2017, 15:16
mitte meeldida. Vastandila kellegi..KELLE..poolt keelatu inimese nimetusele, soovitan sõna pleeger! see on valge inimene!

n
neeger/ 29. oktoober 2017, 13:27
olen uhke et olen veel neeger
s
suunati modereerimisele ja sealt ei tule tekst kunagi tagasi/ 29. oktoober 2017, 15:13
soovitasin neegri ehk musta kohta kasutada sõna valge...
s
sõna ju ei lasta/ 29. oktoober 2017, 15:14
kirjutada, kirjutasin siis VALGE! Tsensuur mõllab nagu molekul.
p
polüglot/ 29. oktoober 2017, 13:26
mis kontekstis siis saab sõna NEEGER"kasutada,on ju see sõna terve rassi tunnuseks
t
TO 13. 22/ 29. oktoober 2017, 14:26
Et siis palgaline kommentaator ja õpetaja ühes isikus.
Millal siis õpetamiseks aega jääb, palgalise kommija amet ju ööpäevaringne ?
Mis ametid kõik palgalistel: õpetaja, endine uurija jne.
e
29. oktoober 2017, 16:56
Ei ole palgaline - Õhtulehele peaks olema minu identiteet teada, olen tellija. Lihtsalt tahaksin aru saada üht kindlat tüüpi mõtlemisest ja sellepärast küsingi siin järjekindlalt küsimusi. Mind huvitab, miks inimesed nii leili läksid sellest, et keegi jälle ütles, et võib ühte sõna kasutada. Sõna, mida praktilises elus vaja ei lähe. Miks see inimesi erutab? Miks erutab poliitilise korrektsuse teema? Minu jaoks on see lihtsalt küsimus inimlikust viisakusest - ära tee ligimesele, mida sa ei taha, et sulle tehtaks. Ma ei saa aru, miks mõnede meelest võrdub sõimamine ja ropendamine tõerääkimisega ja viisakus silmakirjalikkusega. Kui selle mulle ära seletate, siis rohkem ei kommenteeri.
p
29. oktoober 2017, 13:22
Palun öelge siis, mida ta ütles. Ei pea olema geenius, kordamaks ülimalt kulunud ja tuhat korda arutatud teemat, kas "neeger" on eesti keeles korrektne või mitte. Meil ei lähe seda sõna ju praktiliselt kunagi vaja. Ma olen õpetaja, mul on klassis kõigi rasside esindajaid. Ma ei nimeta neid rasside ega isegi mitte rahvuste järgi, vaid kutsun tahvli juurde ikka nime pidi: Martin, tule, palun, tahvli juurde. Mitte et "neeger, tule tahvli juurde, asiaat, tule tahvli juurde" jne.
Et poliitkorrektsus on paha? Mis selles uut on? Et silmakirjalikkus on paha - seda oleme kogu aeg teadnud. Või siis on uus see, et viisakus on paha? Sellega ma nõus ei ole. Ega luba mingil juhul viisakuse vastu eksida poliitkorrektsuse vastasuse sildi all.
s
salliv tolerast/ 29. oktoober 2017, 13:59
Pane see õpetaja amet maha, kui sina said sellest nii aru, et pead inimesi hakkama rassi järgi kutsuma. Sa ei ole piisavalt arukas, et olla õpetaja.
a
29. oktoober 2017, 14:30
Aga milles siis asi on, et nii hirmsasti on vaja võidelda sellise pseudoprobleemi pärast nagu neegrite neegriteks nimetamine? Kui meil tegelikult ei ole kunagi seda sõna vaja?
u
uhh/ 29. oktoober 2017, 18:55
Kui ennast õpetajaks pidav ei ole võimeline aru saama , et sõna n.eeger kasutas Priimägi vahendina peale pressiva poliitkorrektsuse-mädasoo näitlikustamiseks, siis pange sellise juhmi õpetaja palganud kool kinni palun!
t
29. oktoober 2017, 21:13
Tooge mulle, palun, kasvõi üks näide tegelikust poliitkorrektsuse-mädasoost! Isegi see "neeger" ei ole meie kultuuris keelatud - ma ei tea, miks selle ümber nii palju keerutatakse. Kus see poliitkorrektsus siis kedagi ähvardab? Vastupidi küll, inimestega käiakse meil ümber nagu vahenditega ja õigustatakse seda mingite neoliberaalsete turufundamentalistlike loosungitega.
P
.../ 29. oktoober 2017, 13:20
Priimäel on õige, kas sõnaraamatud on siis ringi tehtud, samas peaks hoopis rõhku panema lausropendamistele just noorte koolilaste hulgas, kas mõned tunnid isegi kooli sisse viia, kus õpetada mittevägvalda
n
No aga / 29. oktoober 2017, 13:18
Taavi jätkab valitsuses, tühi mula kõik teil!
k
29. oktoober 2017, 14:31
Kuskohas? Taavi ei ole juba ammu enam valitsuses, vähemalt mitte Eestis.
1
13.18/ no aga/ 29. oktoober 2017, 15:34
...missuguse riigi valitsuses? kuskil Aasias, et jälle läheb? kui kõrgelt kukkusid sugulane?
29. oktoober 2017, 13:16
t
Tänud,/ 29. oktoober 2017, 13:47
kindlasti külastamist väärt üritus !
j
Jan/ 29. oktoober 2017, 13:10
Eks oli ju väga ehmatav kuulata, kuidas inimene räägib ausalt?
Rääkis, mis ta rääkis, aga õigust rääkis.
a
A / 29. oktoober 2017, 14:15
Ja rääkis ,kes rääkis ,aga õigust rääkis !
m
29. oktoober 2017, 14:35
Mida siis? Ainus, millega ma nõus olen, et nutitelefon ei ole teab mis nutikas asi, ehkki mul endal on see olemas. Reisideks valmistun täpselt nagu Priimägi ja tehnikat kasutan ka niikaua, kui võimalik, ei osta uut enne, kui tõesti vaja. Aga kõik muu, mis ta rääkis, oli ju vastuoluline ja suuremalt jaolt odava populaarsuse saavutamiseks. Eestis on ikka imelihtne saada arvamusliidriks: tarvitseb öelda "brüssel seebiks", "neeger on neeger", "ahistamist ei ole olemas", "endine peaminister on poisike" ja oledki mõttehiiglane.
1
14:35/ 29. oktoober 2017, 15:41
Igatahes enne kuulan Priimäge, kui läbisallimatut Lubjakat. Ei peagi iga sõnaga päri olema aga personaalset vihkamist, nagu on Ahtol EKRE vastu, on vastik kuulata. Mis puutub Taavisse, siis on ju hullem , kui poisike.
t
to 14. 35/ 29. oktoober 2017, 16:10
Hingekosutav kuulata lõputu Brüsselile koogutamise - pugemise kõrvalt.
e
29. oktoober 2017, 16:18
Ei tea, ei ole kunagi Lobjakat lugenud - miks peaks? EKRE mõningaid seisukohti olen lugenud, aga enam ei taha, kõhedust tekitab. Näiteks nende loosung "kui on must, näita ust" - mul on mitu Aafrika ja India päritolu üliõpilast, väga targad, oma riigi stipendiumiga siia saadetud, kohustusega minna koju tagasi, ja muide, seni ongi kõik läinud.
t
to 16. 18/ 29. oktoober 2017, 16:51
Ära valeta. Õudne küll, et palgalistele valetamise eest makstakse.
Koju tagasi läheb neist vast 1 %, kas jäävadki Eestisse või mujale Euroopa riiki, aga mitte mingil juhul koju tagasi.
k
29. oktoober 2017, 17:09
Konkreetselt minu üliõpilased on läinud tagasi koju. Euroopasse minnakse edasi järgmisse õppeastmesse, sest enamikus maailma riikides loetakse heaks tooniks, et iga akadeemiline kraad tuleb teha erinevas riigis. See välistab korruptsiooni.
1
17:09/Minu???/ 29. oktoober 2017, 20:21
Ah soo, et Sinu, palju maksti minuks saamise eest? Kui ühtegi võõrkeelt see "minu" ei oska, siis kuidas Sa teda siin õpetada said???See jutt lõhnab vodka kraadi järele ja ongi korruptsioon, kõige ehedamal kujul.
m
29. oktoober 2017, 21:18
Minu juhendatavad, need, kes on teinud oma lõputöö/kraadi minu juhendamisel? Milles probleem???
h
huvitav, et nn õpetajal on/ 29. oktoober 2017, 23:32
valikuline lugemisoskus ja kuulmine. Korduvalt on räägitud ja kirjutatud, et see seisukoht on võetud siia smuugeldunud parasiitide kohta. Tõsiste õppurite ja spetsialistide vastu on kõik seisukohad positiivsed sh ka EKREl.
j
JAH/ 29. oktoober 2017, 13:07
Väga meeldiv saade seekord ja nõus hr Priimäega! LiNNAR PRESIDENDIKS või vähemalt kultuuriministriks. Gayd ongi vist arukamad ja julgemad, sest homofoobne heteroenamus on neid sajandeid mõnitanud ja maha tampinud? See selleks, aga soovin edu Linnarile valimistel, ning ka edaspidi tarkust ja julgust nimetada asju nende õigete nimedega!
p
Poliitik/ 29. oktoober 2017, 18:26
Tubli, sinu ajude pesemine on nii odav, ei pea isegi pastakat kinkima :).

l
Loogiline/ 29. oktoober 2017, 13:04
Need juhtima seadjad olid vaimselt veel väärakamad.
e
eva/ 29. oktoober 2017, 13:03
Brüsselionudele ju hiigla kasulik kui riiki juhivad sellised "kuulekad" kummardajad-käsutäitjad
e
eestlane/ 29. oktoober 2017, 13:01
Varsti oleme nii kaugel, et "eestlane" tundub ka vääritu sõnana. Mitte kuidagi ei saa aru, miks inimene häbeneb oma rahvust või rassi. Varem oli riskantne öelda "venelane", tekkis kohe vaikus. Nüüd ei tohi "neeger" öelda, saad äkki veel karistada. Kui asi edasi nii läheb, siis oleme varsti kõik mustanahalised, moslemid, valged, punanahad, kollane rass või teab veel mis, peaasi, et keegi mõtleb uue tobeduse välja ja kõik hakkavad kordama. Isiklikku arvamust ei tohi olla. Need poliisõnakõlksud on samuti kellegi ajuvaba olendi väljamõeldised, näiteks viimasel ajal on lööksõna : "laual". Küsimused on laual, vastused on laual, arutelud on laual, mõtted on laual, Vastik on kuulata neid mõttetuid ja tühje sõnakõlkse. Hr. Priimägi on õigel teel ja kummardus talle, et julgeb alati tõtt öelda ja seda ka avalikkuse ees. Meie rahvas ei pea pugema ega kummardama ei USA ega ka EL ees. Igal rahbusel on õigus oma saatuse, tavade ja kultuuriliste väärtuste üle ise otsustada.
s
S./ 29. oktoober 2017, 17:26
:(( Kusjuures JUBA on ka see kampaania alanud, et eestlane ei ole enam õige öelda - poliitiliselt korrektne on öelda eestimaalane. Mul tuleb nutt kurku, kui mõtlen, kuidas president aastapäevakõnes seda eestimaalase-trummi tagus, terve kõne läbivalt. Mulle alguses meeldis meie president, aga mida aeg edasi, seda vähem... Meie väikesel rahval oleks vaja kedagi just taolise meelsusega, nagu Linnar Priimägi siin intervjuus oli. Ma ise mõtlen täpselt samamoodi, aga Linnar kuidagi väga tabavalt suutis selle sõnastada. Tema suust tuli puhas tõde - ja nii ongi.
m
29. oktoober 2017, 18:23
Milles probleem on? Eestimaal ei ela ju ainult eestlased. Siin elab ka ingerlasid, vadjalasi, vepslasi, liivlasi, venelasi, ukrainlasi, valgevenelasi, juute, romasid, soomlasi, sakslasi, ungarlasi, poolakaid, rootslasi, taanlasi jne jne. Kas neil ei ole õigust aastapäeva tähistada?
u
Uhuu/ 29. oktoober 2017, 18:34
Ahaa, et siis Sinu arust oleks õige öelda ka poolamaalased, ungarimaalased, rumeeniamaalased jne jne? Et ikka oleks võimalikult ümmargune ja poliitkorrektne kõik. Ehk siis korralik udujutt kokkuvõttes? Mis on vanal heal eestlasel viga, et ei peaks seda häbenema? Kas sa tõesti usud, et vadjalased ja vepslased solvuvad selle peale? Ei, ka nemad peavad ennast eestlasteks, kui nad siin riigis elavad. Kui ei pea, siis järelikult ei olegi see kõne neile mõeldud kuulamiseks. Just sinusugustele see Linnas Priimäe jutt oligi suunatud. Soovitan kuulata tähelepanelikult veel korra ja kui siis ka ikka aru ei saa, kuula veel mõned korrad, kuni kohale jõuab.
1
18,23 le/ 29. oktoober 2017, 20:17
aga nad kõik ju tähistavad oma tähtpäevi ja pühasid, peetakse erinevaid hõimurahvaste päevi. samuti on neil oma seltsid. keegi pole keelanud neil midagi tähistada. samuti peavad nad uhkusega ingerlasteks, venelasteks, ukrainlasteks jne. ainus kes siin probleemi näeb oled sina.
h
Head Uhuu ja 18.23/ 29. oktoober 2017, 21:24
Kui siin elavaid ungarlasi jt nimetada eestlasteks, oleks EKRE raudselt tagajalgel ja nõuaks selgust, miks etnose nime kasutatakse etniliselt heterogeense rühma tähistamiseks. "Eestimaalased" hõlmab kõiki Eestis elavaid rahvusi ja rahvaid - juba 1918.a. iseseisvusdeklaratsioonis oli väljend "Eestimaa rahvad" -, nad ei ole eestlased, kuid elavad Eestimaal - ei saa aru, mis teid nii lihtsa ja ühemõttelise asja juures häirib?
v
Viimasele/ 30. oktoober 2017, 11:40
p
Paul/ 30. oktoober 2017, 11:49
Lugemine pani mõtlema. President tõepoolest ei rääkinud süüriamaalastest, vaid ainult eestimaalastest. See maatamine tuli mäletavasti perestroika aegu moodi, kõigile arusaadava hädalahendusena. Vaino Väljas vist oli esimene järjekindel maataja. Arvestades, et Eestis elavad võrukad, sakalased, harjukad jne on end üle 100 aasta juba rahvuselt eestlastena formuleerinud, on see maatamine kohatu.
m
Mann/ 29. oktoober 2017, 12:58
Ei näinud seda saadet, aga siin Priimäe poolt väljaöeldu kõik tõsi. Ja mina ei ole näinud küll kuskil kor raldust- seadust - määrust, et ei tohi öelda enam "neeger". Kui kuskil maal seda ei tohi, siis miks meie peame sellele alluma? Aga osad orjameelsed eestlased tahavad kohe kellegile kangesti alluda ja võõraste mõtete-seaduste-uskumuste järgi toimida. Rootsis ei julgevat mehed enam naisele ust avada, sest see on diskrimineerimine! Mina olen aga endiselt meeldivalt üllatatud kui mees käitub viisakalt ehk siis avab naisele ukse või ei trügi enne teda sisse. Me ei pea kõiki maailmas esinevaid veidrusi järgi ahvima.
k
koopasaurus/ 29. oktoober 2017, 13:34
see ukse avamine on muteerunud igivana kiviaegne tava et naine lastakse enne koopasse sisse ja kui olukord tundub ohutu, siis mõne aja pärast järgnetakse ja minnakse ise ka sisse :D
a
A / 29. oktoober 2017, 14:17
Ja mis fenomen see meil küll on ,et meie juhid ja ülikud on orjameelsemad ,kui lihtrahvas ?
j
29. oktoober 2017, 16:57
a
Aino/ 29. oktoober 2017, 12:57
Minu komment. läbi ei läinud kuna sisaldas sõna neeger. SEE EI OLE VIHAKÕNE!
k
kuidas/ 29. oktoober 2017, 18:29
läks ju, muidu ei loeks praegu ja on seda sõna juba kümneid kordi.
a
Aino / 29. oktoober 2017, 12:55
VS leksikon annab negriidid - üks inimkonna kolmest põhirassist st. neeger on NEEGER, või korjame kõik varem välja antud kirjanduse tuleriidale.
r
Rio Negro?/ 29. oktoober 2017, 14:33
Mis nimi sellele suurele jõele anda?
Või hakkame ka hispaania keelt uuendama, sõnakasutust keelama?
v
Võta sõnastik/ 29. oktoober 2017, 15:32
ja näed, et negro on must, nagu blanco on valge. Must jõgi teisi sõnu ja antud teemast kaugel.
s
Segens/ 29. oktoober 2017, 12:54
Harra Priimae sonad on kui rusikas silma auku.
j
jah,/ 29. oktoober 2017, 18:30
nüüd silm sinine, ai, ai, ai.
m
midagi/ 29. oktoober 2017, 12:49
head lugemist tänasesse päeva.Kõik sulatõsi.

o
on veel lootust/ 29. oktoober 2017, 12:49
Tegelikult on täitsa ootamatu ja vahva, et Linnar Priimäe vaated lähenevad Margus Lepa omadele https://www.youtube.com/watch?v=RovJ2z92RaA
k
kohe varsti/ 29. oktoober 2017, 12:48
mõistab kommunist mikser ütluse karmist hukka, kõik värisevad selle peale ja uuspioneerid toovad punaseid lilli.
Kommunist saar kirub omal peast sorgus ripakil juukseid peast.
r
Raadio Vabandus/ 29. oktoober 2017, 12:41
Mitte kuskil seadusekirjades pole keelatud kasutada sõna "neeger" aga paljud on selle endale vabatahtlikult kohustuseks võtnud. Samasugused inimesed valisid võimule Hitleri, nii et olege valvel.
k
Kogu jama sai alguse?/ 29. oktoober 2017, 12:36
"Praeguses ÕS-is on kurioosumina, et "neeger" ei ole halvustav. Minu arvamus on ühene. Sõna "neeger" on eesti keeles kõigile mustanahalistele halvustav. Sellest on juba aru saanud ka paljud eestlased," ütles Sutrop BNS-ile... http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/sugisel-ilmuvas-os-is-puudub-marge-sona-neeger-neutraals...
m
minule on halvustav/ 29. oktoober 2017, 12:42
näha neid nee.gr.eid meie linnas ja bussis!!!
t
Tagasi juurte juurde/ 29. oktoober 2017, 12:45
ehk siis Otto Wilhelm Masingu manu, kes kasutas nende kohta sõna: "murjan" Siis on sallijad kindlasti õnnelikud.
a
asi pole/ 29. oktoober 2017, 18:34
sallijates, vaid solvumises, selle peale sellest rassist inimesed vast ei solvu, sest ei saa aru.
u
Uve/ 29. oktoober 2017, 16:47
Ja indiaanlane kõigile punanahkadele halvustav, niivõi?!
i
indiaanlane/ 29. oktoober 2017, 18:34
ei ole sõimusõna, said ikka aru?
i
indiaanlasele/ 29. oktoober 2017, 20:24
kui kasutada sõna neeger õiges kontekstis siis see ei ole sõimusõna.
m
me oleme oma poliitkorrektse / 29. oktoober 2017, 19:34
õigekeelsuse loojaid väärt nagu näha.
v
29. oktoober 2017, 12:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
to 12. 32 ja 12. 32/ 29. oktoober 2017, 13:59
Mõtlesin just, et reformi palgalised kommijad siin kindlasti ametis.
m
29. oktoober 2017, 12:32
Minu meelest eputas Priimägi vanade kulunud klišeedega ega öelnud midagi uut ega eriliselt tarka. Pealegi olid tema arutluses loogikavead. Ühelt poolt tundus, et Shakespeare'i ja Goethe Euroopat ta tunnustab ja tunnistab, aga teiselt poolt peab ahistamist täiesti normaalseks, nii normaalseks, et selleks pole isegi sõna vaja. Justkui võiks kõik kõiki vabalt solvata, alandada, käperdada vastu käperdatava tahtmist? Mis kasu on sellest, et nimetada see lapsikuks? Lastele on nagunii kõik lubatud. Nii et pervertidel on nüüd siis Priimäe autoriteedi alusel kõik õigused tavakodanikke kiusata? Kuidas on siis viisakusega. Goethe ajal olid härrad daamide vastu väga viisakad. Jätame matsid kõrvale. Meie muidugi oleme matsirahvas, võib-olla seda Priimägi mõtleski, et matsidele ei tohiks ka praegu head kombed külge hakata? Matsil on immuunsus viisakate kommete suhtes?
s
29. oktoober 2017, 12:45
sa oled ise mingi matsirahvas. Tänapäeval ei ole enam härrasid, sest igat asotsiaali ja joodikut nimetatakse ka härraks. Mina küll ei sooviks, et ma oleksin nendega ühel tasemel. Mind solvab see, et kui mina olen härra, siis ka mingi varas või kaabakas on ka härra. See, et USA-s on tõesti kõik allakäinud normid , on tõsi. Kõik rumalused ja tavapäratud ebanormaalsused on sealt pärit. Priimägi on julge inimene ja väga haritud, ta julgeb otse öelda, mis on juhtunud meie riigis. Meil poetakse küll USA ees ja EL ees. Oma rahva tavasid ja harjumusi nimetatakse matslikuks.
d
der ewige J/ 29. oktoober 2017, 13:42
aga nii alistataksegi rahvaid ilma püssikuulideta/mõõgata. Mõeldakse välja jaburdusi, aetakse inimesed omavahel kirglikult tülli, müüakse mõlemale konflikti osapoolele relvi, rikastutakse mõlema osapoole pealt, lõpuks on osapooled nii välja kurnatud et nad alluvad ise vabatahtlikult enda võlakoormaga sellele kolmandale kes jama tegelikult korraldas, aga kes ise kõrvalt ainult pealt vaatas, irvitades käsi hõõrus kui rumalad tülliläinud osapooled on ja kes kasu ja intresse teenis.
a
29. oktoober 2017, 14:37
Aga olengi ju matsirahva liige - Sa vist ikka ei saa selle mõttest aru :)
t
to Lätlane/ 29. oktoober 2017, 14:39
Mulle ka Su huumor meeldib.
u
29. oktoober 2017, 16:05
umbes sama on ka Ukrainas praegu.
v
Vastan "der ewige J"-le:/ 30. oktoober 2017, 01:24
... ehk lühidalt "divide et impera" (jaga ja valitse). Ja häda neile, kes on NII RUMALAD, et end sedaviisi lollitada/orjastada/hävitada lasevad.
k
Kuule "Minu meelest eputas Priimägi..." -/ 30. oktoober 2017, 01:27
sa ise eputad siin preagu kas oma piiritu rumaluse või kuulmispuudega; kuula nüüd tähelepanelikult UUESTI ja vajadusel TÕLGIGA see Priimägi jutt üle, lõpeta põhikool ja tule siis kommenteeri uuesti.
l
Lätlane/ 29. oktoober 2017, 12:32
Mina nõuan, et eestlased peavad Riia asemel Riga ütlema ja jutul lõpp. Riia on lätlasi solvav nimi.
a
Aga / 29. oktoober 2017, 12:44
pidarast ikka öelda ei tohi.
1
12+/ 29. oktoober 2017, 13:13
a
29. oktoober 2017, 13:27
Aga Riias on Pеrses iela?
ehk eesti keeles "Pеrses tänav"
n
njah/ 29. oktoober 2017, 14:00
Kui keegi kirjutab Tallinna 1 l- tähega, minnakse pöördesse. Aga jah, Riga asemel pidevalt Riia, on normaalne.
e
Eesti keele õppejõud Teile kommenteerija Lätlane. / 29. oktoober 2017, 18:58
Tere, ära lobise kõik on õige. Kuidas Teie üldiselt kasutate siis ainsust ja mitmust. Näiteks, ma käisin Rigas, ma tulin Rigast, Teie käisite, Teie tulite, Riga on lõunapoolne linn, Riga on ilus linn jne mis kõik on väär. Kena õhtu jätku Teile.
t
Tõeline eestlane/ 29. oktoober 2017, 12:29
Väga hea intervjuu! Tore, et siin väikses Eestis veel normaalselt mõtlevaid inimesi on.
Ei saa ka mina, noor inimene, aru miks on vaja nii väga olla kellegi teise moodi. Ehk siis kõige suuremalt mõjutab meid loomulikult Ameerika. Nagu seal tavaks, iga väiksemagi asjapärast kohe
kohtusse vaja kaevata. Tõsiselt kahju on meie ühiskonnast. Kus on õiged eestlased?
e
29. oktoober 2017, 14:39
Et õige eestlane laseb end alandada ega tee sellest numbrit? Aga miks siis immigrantidele pahaks pandi, kui need Kölnis kukkusid naisi käperdama?
s
S./ 29. oktoober 2017, 17:17
Minu lugupidamine Linnar Priimäele. Mõtlen ise täpselt samamoodi. Värskendav oli kuulda, et ta ütles kõik selle välja, nii nagu päriselt ka on ja olema peaks. Miks me peame tundma VALEhäbi oma keele pärast? Peaksime vähem mõtlema, mida teised arvavad ja suurendama oma immuunsust. Rohkem julgust ja loogilist mõtlemist ja vähem hüsteeriat. Olgem uhked oma keele üle!

s
Se-to/ 29. oktoober 2017, 12:27
Julge mees hr.Priimägi,aga Välba saab eetri keelu.
e
ery/ 29. oktoober 2017, 12:33
e
ery-le/ 29. oktoober 2017, 12:48
Sina oled rumal, mitte ainult rumal, vaid ka harimatu. Ära tee märkusi inimese kohta, isegi kelle küünemusta sinusugune ei vääri. Hoia oma märkused omasuguste jaoks ja jaga nendega oma mõtteid (kui aju võimaldab)
e
ery/ 29. oktoober 2017, 13:11
mul on muide kultuurialane kõrgharidus ja tunnen hr. Priimäge isiklikult
t
to ery/ 29. oktoober 2017, 14:01
Sellise kõrgharidusega hakkasid labaseks palgaliseks kommijaks, kes isegi ennast väljendada ei suuda.
"
29. oktoober 2017, 15:58
"rumalad" on järelikult kõik, kelle vaatenurk erineb kremli trollivabriku omast ? See, et ma kremli natsidele ei meeldi, teeb mulle au.
e
ery-le/ 29. oktoober 2017, 16:08
äkki oled hullaris sellest unistanud ja arvad, et see on tõeks saanud. Kahju sinust, aga ravi edasi.
n
neeger/ 29. oktoober 2017, 12:38
ütlemiseks ei pea olema julge, asju tuleb nimetada nii nagu need on.
n
Nad on rõõmsad/ 29. oktoober 2017, 13:13
Mina nimetan neid niggereiks kui nendega ingliskeelseid kirju vahetan. Nad lubavad mulle lausa miljoneid dollareid, kui neile vaid pisikese saatmiskulu ära saadan. Ma ei saada, sest ma saan ka ilma dollariteta läbi aga Eurosid nad ei luba, hoolimata sellest, et neid niggereiks kutsun
n
nee, ger/ 29. oktoober 2017, 12:40
ütlemiseks ei pea olema julge, asju tuleb nimetada nii nagu need on.
n
negru/ 29. oktoober 2017, 12:48
Tõe ütlemiseks peab tänapäeval olema julge, isegi väga julge.
t
to ery/ 29. oktoober 2017, 14:00
Palgaline kommentaator, lõpeta mõttetuste kirjutamine.
k
.../ 29. oktoober 2017, 15:57
kes oleks paremini hakkama saanud kui Anu, võrratu saatejuht.
p
29. oktoober 2017, 12:26
Parim saade Anult,toetame Linnarit,kes julgeb veel tõde välja öelda.
h
Huvitav/ 29. oktoober 2017, 12:25
Artikli all on 0 kommentaari aga tegelikult ju pole.Hea et Priimägi sai öelda sõna neeger aga minu kommentaarid selle sõnaga kustutatakse vist automaatselt.Varsti ei tohi öelda must leib vaid eesti leib.Must ja neeger keelatud!!!
v
varsti/ 29. oktoober 2017, 12:36
ei tohi ka eesti enam öelda!! Merkel ju häbeneb saksa lippu, kaugel seegi on kui seeneline meie lippu häbenema hakkab, suurest eeskujust. Varsti jälle lipuvärvid põranda all kui seda eu hullust ei peatata.
e
Eine kranke, perverse und verrohte Welt, dem Untergang nahe und wird gerade wie das alte Rom von den Barbaren erobert./ 29. oktoober 2017, 12:24
Ei! Teie mängite neid mänge!
Mina neid ei mängi!
Mina räägin oma emakeelt!
Kui minu ema ütles pеdеrаst, siis ütlen ka mina pеdеrаst!
b
Baron von Hintenficken/ 29. oktoober 2017, 13:11
"gаy" on lihtsalt samamoodi viimasel poolsajandil kaaperdatud ja keelelt röövitud sõna inglise keeles. Tavapärase kasutatava sõna "gаy" algne tähendus on "rõõmus" jms. Positiivse omadusega sõna, suruti huvigruppide poolt pika ideoloogilise töö tulemusel kasutusse uues kontekstis, millel tema vana tähendusega ei olnud mitte midagi pistmist.
Siin on keelenäide sellest ajast kui inglise keel veel ei olnud sellega hägustatud:
USA sõjаlennuk, mis Hiroshimale 1945. aastal tuumapоmmi kukutas, kandis nime..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Enola_Gay
.
Inglise keelset sõna "queer", mis tähendab eesti keeles "veider" (millest on juba isegi aru saada, et ka see on juba pehmendatud sõnavara) kasutati hоmosеksuaalide kohta enne, nüüd on see inimhingede inseneride oolt suudetud asendada mittemidagiütleva positiivset algtähendust omanud sõnaga "gау".
v
Väga hea,/ 29. oktoober 2017, 12:23
et hr.Priimägi sellised küsimused esitas. See paneb mõtlema, kas kõik peab olema ikka nii, nagu on poliitiliselt korrektne. Võib-olla on ka teisi seisukohti, mis on meie jaoks õiged.
a
Asjalik jutt/ 29. oktoober 2017, 12:22
Asjalik jutt, asjalikud mõtted.
Kui inimene nii ka reaalselt mõtleb siis vot see on näide teistsugusest inimesest kelle eraelu mind ei koti ja ma usun, et pean lugu inimesest tema vaadete tõttu! respect!
t
test/ 29. oktoober 2017, 12:22
t
testile/ 29. oktoober 2017, 13:51
ära ärple midagi, vaata ruttu üle õla:)
See, et mode tukkuma jäi, on puhas juhus.
ä
ärrra testi/ 29. oktoober 2017, 15:25
moderaator on higist hull,
t
Tubli/ 29. oktoober 2017, 18:48
ÕL ajakirjanikud ju leheneegrid
m
M,/ 29. oktoober 2017, 12:21
Üle pika aja oli hea kuulata targa inimese suust tarku ütlemisi,aitäh,

t
Taat/ 29. oktoober 2017, 12:21
Sõnaraamatus on kirjas neeger,ja nii ongi!
m
muidugi on neeger/ 29. oktoober 2017, 12:40
m
muidugi on nee.ger/ 29. oktoober 2017, 12:41
ega see pingviin siis ikkagi pole))
r
RAA/ 29. oktoober 2017, 12:20
t
Tegelikult/ 29. oktoober 2017, 12:20
Julge, otsekohene ja täpselt naelapea pihta !
j
Just/ 29. oktoober 2017, 14:57
Mis tšuksi-taavi osa eesti valitsuses puudutab, siis inflatiivse juhtimisega on eesti viie vaesema riigi seas, sm andrusansop -see kes süüdimatult mädarõiva valitsusse sokutas, meie lapsed söövad puulehti ja haiged surevad kui loogu, welcome to estonia.
s
29. oktoober 2017, 12:19
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
ne.eger/ 29. oktoober 2017, 12:45
v
viletsus/ 29. oktoober 2017, 12:18
Jutt jätta!
Makse maksta ja sallida!
k
kodanik/ 29. oktoober 2017, 12:16
h
29. oktoober 2017, 12:16
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
29. oktoober 2017, 12:52
sa ei saaks ka tablette võttes kunagi sellisele tasemele, kahju sinust, et oled siia ilma sündinud puudega.
k
kas artikli/ 29. oktoober 2017, 12:15
pealkiri läks ka modereerimisele? Nii kui kirjutad nee,ger korralikult välja, ei ilmu kommentaar. Kuidas küll artikkel ilmus?
n
nüüd on mustad valged. Vastu tulli valge mees...jälle rassism, / 29. oktoober 2017, 15:29
mind diskrimineeritakse!

h
hea küsimus,/ 29. oktoober 2017, 12:14
kui ÕS on neeger, siis ongi neeger. Haiguslik poliitkorrektsus tuleb välja juurida ja nimetada asju nii nagu need on. Neeger harjugu ära!!
l
lugeja/ 29. oktoober 2017, 13:07
Pipi Pikksuka raamatustki võeti välja "neeger", küll võetakse ka ÕS-st :)
p
Pesemata / 29. oktoober 2017, 13:10
Negro ongi hispaania keeles must - täiesti neutraalne sõna. Eestikeelne mustanahaline rõhutab ERILISELT just nahavärvi, mistõttu on hoopis see sõna sildistava alatooniga, seevastu neeger on neutraalne sõna nagu valgegi. Must on ju eesti keeles pesemata inimene - eestlasele (valgele) väga solvav.
m
muuda ise ÕL/ 29. oktoober 2017, 15:29
a
aga/ 29. oktoober 2017, 12:14
Tegelikult ma ei saa aru, miks pealkirjades kasutatud sõnu on keelatud kasutada kommentaarides? Olete te seal õhtulehes segamini ennast kamminud?
q
Qua?/ 29. oktoober 2017, 12:33
Näiteks Prantsusmaal lugejatele ei meeldinud Charlie Hebdo ajakirjanduse tase.
Mõtle selle peale. Kas sa soovid eesti ajakirjandust paremaks teha? Kas sa sooviksid et sind ei tsenseeritaks? Kas sa sooviksid et sind kui lugejat austatakse ja ei tehtaks massiliselt kirjavigu vaid austatakse emakeele ortograafiat? Nooh? Pane siis käed külge, hakka tegutsema, tee paremaks.
s
sellepärast/ 29. oktoober 2017, 15:30
t
29. oktoober 2017, 12:13
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
jah/ 29. oktoober 2017, 18:45
solvame aga kõiki, norime tüli, kui pärast tappa saame, siis nutame kooris: meile tehtakse liiga. Nagu venelastele kogu aeg?
k
Kuule "jah",/ 30. oktoober 2017, 01:17
keda sa solvad, kui oma emakeeles räägid?
Ja oma nimetet rahvaga ära eestlasi palun võrdle! Võid sellise võrdluse eest tõesti tappa saada.
s
Soome!/ 29. oktoober 2017, 12:12
Which countries will recognize Catalonia?
Finland preparing to go against Spain and RECOGNISE Catalonia’s independence
FINLAND could be the first country to officially recognise Catalonia as a republic state, in a move that would put the Scandinavian country in direct opposition to the European Union (EU).
By Jon Rogers
PUBLISHED: 07:17, Sat, Oct 28, 2017 | UPDATED: 12:58, Sat, Oct 28, 2017 The country’s MP for Lapland Mikko Karna has said that he intends to submit a motion to the Finnish parliament recognising the new fledgling country.
Mr Karna, who is part of the ruling Centre Party, led by Prime Minister Juha Sipila, also sent his congratulations to Catalonia after the regional parliament voted earlier today on breaking away from the rest of Spain.
Should Finland officially recognise the new state of Catalonia this will be yet another body blow to the the EU which has firmly backed the continuation of a unified Spain under the control of Madrid.
European Commission President Jean-Claude Juncker warned today that “cracks” were appearing in the bloc due to the seismic events in Catalonia that were causing ruptures through the bloc.
Finland's MP Mikko Karna has backed CataloniaAFP
Finnish MP Mikko Karna has backed independence for Catalonia
Donald Tusk, the President of the European Council, said earlier today that for the EU nothing changes despite the Catalan parliament voting to breakaway from Spain.
He said that the EU would continue to only speak with Spain.
Mr Juncker spoke in favour of unity. He said: "I do not want a situation where, tomorrow, the European Union is made up of 95 different states. We need to avoid splits, because we already have enough splits and fractures and we do not need any more.”
If Finland recognised Catalonia then this would make a mockery of the EU’s refusal to acknowledge the region’s new status.
A statement from the European Union on October 2 read: “Under the Spanish Constitution, yesterday's vote in Catalonia was not legal.
http://www.express.co.uk/news/world/872094/spain-catalonia-independence-news-EU-finland-Mikko-Karna
k
Kirjuta nii,/ 29. oktoober 2017, 13:07
et eestlased aru saavad! Ah, et rahvusvaheline keel? Määri see pähe ja mine Priimäe juurde koolitusele.
v
Van Ames/ 29. oktoober 2017, 13:50
Kirjuta saadan eesti keeles et inimesed aru saaks ili po russki, saan ka aru!
l
Leinalint lipu küljes/ 29. oktoober 2017, 12:12
Väga mõtlemapanev hommikusaade.
Ärka vaimselt üles, eesti rahvas Eestimaal.
Revali laul Jumal elab Tallinnas tõi pisarad silma. Südamevalu pisarad.
l
luge/ 29. oktoober 2017, 12:11
v
Vaata järelvaatamisest üle/ 29. oktoober 2017, 13:57
L. Priimägi ei defineerinud alaealisust mitte läbi vanuse, vaid viitas ... mõtlemisele ja käitumisele.
j
jah/ 29. oktoober 2017, 18:47
kahjuks siin 99% kommidest viitavad ka alaealisusele vaimses tähenduses. Mida oligi Priimäel vaja tõestada :).
b
Braavo!/ 29. oktoober 2017, 12:11
See sõnavõtt on Tõde, karm ja otsene Tõde.
Tänud Priimäele selle avaldamise eest!
a
aplodeerin Priimäe igale sõnale!/ 29. oktoober 2017, 12:11
Midagi värskendavat hallis hommikus.
Olin nagu naelutatud teleka ette.
Tänud!

p
Priimäe räägib õiget juttu/ 29. oktoober 2017, 12:10
Nimetage asju õigete nimedega ja lapsed juhikohtadelt välja, kuna tulemused on rängad.
Tõerääkijale respekt!
m
Mis on tõde?/ 29. oktoober 2017, 12:34
Kas tõerääkimine tähendab, et hakkame ainult ropendama? Et viisakust ei ole enam vaja, sest see oleks poliitkorrektsus? Huvitav, mida Goethe sellest arvaks?
j
29. oktoober 2017, 14:48
Ja kui palju teil on igapäevaelus vaja seda sõna kasutada? Mul ei ole seni rohkem vaja läinud kui siinses kommentaariumis. Tooge kasvõi üks näide, kus seda vaja võiks minna? Me ju ei nimeta üksteist rasside järgi, vaid ikka nimepidi. Seega see on täiesti pseudoprobleem. Ja see pidev poliitkorrektsusesega võitlemine - tegelikult seda poliitkorrektsust ei ole olemas või siis see langeb kokku argiviisakusega. Et sa ei ütle vanainimese kohta "vanamutt" või "vanamees", vaid vanem naine ja vanem mees või vanaproua ja vanahärra.
r
rõvetsenud/ 29. oktoober 2017, 15:03
k
Kuule "Mis on tõde?" - / 30. oktoober 2017, 01:14
Tõerääkimine ei tähenda "ainult" midagi. Tõde on tõde. Ja kui tõde on ropp, siis oskab haritud inimene ka roppust väljendada viisakalt. Ka siinne tõerääkija on viisakas ja aumõistest täiesti teadlik olev vanahärra. Muidugi peab ARU ja HARITUST olema niipalju, et üldse ADUDA oma RUMALUST ja ALANDLIKULT ja UUDISHIMULIKULT ÕPPIDA. Mitte tühja klähvida.
z
z/ 29. oktoober 2017, 12:52
see lapstäht läheb taas tuurile Dubaisse
j
JAH/ 29. oktoober 2017, 13:08
Väga meeldiv saade seekord ja nõus hr Priimäega! LiNNAR PRESIDENDIKS või vähemalt kultuuriministriks. Gayd ongi vist arukamad ja julgemad, sest homofoobne heteroenamus on neid sajandeid mõnitanud ja maha tampinud? See selleks, aga soovin edu Linnarile mik smitte ka valimistel, ning edaspidi tarkust ja julgust nimetada asju nende õigete nimedega!
k
Kohe / 29. oktoober 2017, 20:37
Vaja siin vikerkaarelippu lehvitada,Linnar ei puudutanud seda teemat ju.Aga kargab välja sinusugune peedik ja sõimab heteroid!Ja siis imestab et teid ei seedita!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee