Juhtkiri

Juhtkiri | Kirik ärgu sekkugu riigiasjadesse

Õhtuleht.ee, 9. oktoober 2017, 18:29

62 KOMMENTAARI

r
Riik sekkus/ 11. oktoober 2017, 15:01
mitte kirik. Tehke endale ikka asi selgeks. Teatud grupid riiki kaitsekilbina ja rahastamisallikana kasutades üritavad nendega mitte nõustujatest üle sõita ja tasalülitada. Kuid nagu kohtupraktika meil näitab, siis enesekaitse korral saab ohver hoopis karistada ja kurjategija irvitab.
l
lugeja/ 11. oktoober 2017, 14:25
Meie riik ongi hukas just seetõttu,et inimesed elavad ilma Jumalata.
s
struula/ 11. oktoober 2017, 00:35
s
sass/ 10. oktoober 2017, 21:23
Arvan samuti, et kirik ei peaks sekkuma riigi asjadesse! Usk on vajalik ja õige asi, kahjuks on kirik aga sellest väga kaugel!
k
küsimus/ 10. oktoober 2017, 20:52
Kes selle mannetu artikli valmis vorpis? Õhtuleht võiks teada anda. Ja Õhtulehel ei ole küll asja sekkuda kiriku siseasjadesse.
e
Elage, inimesed,/ 10. oktoober 2017, 19:20
kiriklike põhimõtete järele ja üldine õhkkond saab hoopis sündsam, puhtam, väheneb katkiste perede arv, ühe partneri juurest teise juurde jooksmine jne. jne.
m
12. oktoober 2017, 08:25
Mis need kiriklikud põhimõõted on ka???
a
Antud/ 10. oktoober 2017, 18:12
momendil ikkagi sekkutakse kiriku asjadesse.Kirik on meil siin alati vait olnud .Kutsuti nimelt oma arvamust avaldama televisiooni.Teada oli ,et tekib jama,selle ka kutsuti.Tegelikult on meil ju ka teisi kirikuid,nende arvamust ei julgeta jälle küsida,sest siis hakkaks venemaa kisama.
m
Möku/ 10. oktoober 2017, 17:07
mind ei huvita, mida n.ö. "mustad Lambad " arvavad.
Tegelege asjadega EESTI Riigis, mis tõeliselt vajavad lahendamist.

s
soovitaja/ 10. oktoober 2017, 13:51
Teeme nii, nagu oli nüukogude ajal: kirikut ärgem tunnistagem, hakkame jälgima, et noored kirikusse ei läheks, koolides tuleb õpetada usuvastast propakandat ja kui kedagi tõesti avastatakse, et on kirikus käinud, tuleb kindlasti kollektiivi ees häbistada. Anname homodele ja pedofiilidele täielikud õigused nende jäledate, väärastanud tegude kordasaatmiseks.
v
Vaata siis/ 10. oktoober 2017, 13:39
...et Risti õpetaja kohe jõuga murdis ERR-i sisse, vedas vägisi Hiobi ka kaasa. Kas artikli kirjutaja ikka tajub, millest õieti räägib? Riik, eesotsas presidendiga tegi kiriku oma tööriistaks, riputades ordeni rinda, lausa kohustuslikuks ruuporiks enda eest.
m
minu eelmine kommentaar kustutati..proovin uuesti/ 10. oktoober 2017, 13:21
Kuidas suhtus ja suhtuvad sotsid Jakunini rahadega valimiste mõjutamiseks ,ehitatud Lasnamäe kirikusse???
t
Triin/ 10. oktoober 2017, 13:00
Üha rohkem hakkavad kõige toimuva taga paistma enamlaste-sotside sallimatute "sallijate" punased ja lausa õelad näod. Nendega ühinevad "tolerastide"---keda esindavad suurepäraselt lobjakate ja kaljulaidude valjuhäälsed "ainuõiged" hinnangud,mida omakorda võimendavad "ajakirjanikud",kes tihti ei julge oma näoga "arvamust" kirjutada. Kirik ei sekkunud,vaid avaldas samuti arvamust ja kaitses oma tõdesid,kas nüüd on ka nemad,lisaks EKRE pooldajatele kuulutatud täielises Eestis põlu all,keda sotside marionett Vabariigi aastapäeva tähistamisele ei kutsu. See,mis siin toimub on igatahes äärmiselt inetuks ja räigeks vastandamiseks muutunud tallates toleerimise jalge alla inimkonna poolt aastatuhandetega "PÜHA",ks ja puutumatuks tunnistatu. Sama räige kui rünnata eestlast selle eest,et ta tahab tunda oma rahvuskaaslase toetavat õlga (meile pühad tõekspidamised) ja kooslaulmise rõõmu,ka see käib sotsidele närvidele,kes tahab kangesti "kõigiarmastaja" olla kuid on muutunud õelateks kõigehävitajateks.
r
Randpeeeer/ 10. oktoober 2017, 12:43
poliitik R.. laliseb ,et kirik on nagu 19 sajand...mina arvan,et las need ,kes arvavad et on 21 saj.mingu pordumajja või ööklubisse. midagi peaks jääma ka 19 saj. inimeste jaoks.sotside teemaks on nn.madaamide elu. küll see ise teab, millest või kellest jutt...
n
nalja kah!/ 10. oktoober 2017, 12:27
Usk oopiumiks on rahvaile -
ta auks vaid ebavahvaile....
/V. Panso "Naljakas inimene"/
k
kirik ju/ 10. oktoober 2017, 12:09
tegelikult aina enam ja enam sekkub poliitikasse ,samuti saab ta suurt toetust maksumaksja taskust .nii et defacto on meil riigikirik?miks?
v
Vanaema maalt/ 10. oktoober 2017, 12:04
Antudjuhul sekkus Riik ikka kirikuasjadesse, kutsudes Risti kiriku ERR-i, mitte vastupidi ju? Presidendipoolt ordeniga pärjatud ho mo lemb oli issanda kingitus Riigile. Selline tsirkus väevõimuga rahvale peale sõita oli ju koostöö riigipoolt.Midagi polegi enam arutada, kirik on allutatud riigile presidendi poolt ja sellest peab samasooliste kooskäimise koht saama.Kes on Viilma ja kes on Kaljulaid, esimesele tehtigi ära julmalt.

h
hetzer/ 10. oktoober 2017, 12:02
Et läheb siis lahti ähvardamiseks? Kui ei allu punasotside ja homoseksuaalide survele, siis teeme teile uut ja vana?
v
viru valgeke/ 10. oktoober 2017, 11:40
Kirik ei olegi sekkunud riigiasjadesse! Sekkus Risti koguduse õpetaja, kes tõi homoseksualismi kiriku teemaks, millele reageeris peapiiskop!
Kas "kooseluseadus" on "riigiasi"? Kas tõesti riigil muid probleeme ei ole?
t
tõega näkku/ 10. oktoober 2017, 11:35
Kirik jälgib moraali, kui riigil on teised arusaamad siis keegi ei saa neid vastupidises sundida.See aga ei õigusta maksumaksja kulul ülalpeetavas Eesti Tekevisioonis kutsuma saatesse kiriku esindajaid ,sest kirik ja riik pole ühtsed.Kui mõni usutegelane soovib olla riigi poolel, siis on see tema õigus.Probleem hakkab siis , kui minnakse Piibli tõdede vastu.
m
Meelis Kuusik/ 10. oktoober 2017, 11:22
VALIKULINE TSENSUUR - kõik, kes ei ole meie poolt, on meie vastu! See on ju valitseva poliitilise ideoloogia tsensuur - kui Sa kiidad sobivaid asju (antud juhul geide õiguste eest "võitleja") siis oled Sa hea ja õilis, kui aga püüad selgitada oma vastupidiseid arusaamasid, siis oled Sa vastaline ning "tundlikuma närvikavaga kodanike silmis vihakõne (?!) viljeleja".
t
10. oktoober 2017, 08:55
Toiduahela hale hädaldamine siin.
t
Tõnu/ 10. oktoober 2017, 00:41
Täiesti õige juhtkiri, kogu meie suur pere on alati olnud selle vastu, et kirikutegelased riiklikel üritustel oma palvetamise ja õnnistamisega laiavad. Selleks on neil kirikud, ajagu seal oma asju ja ärgu sekkugu ilmalikku ellu.
s
10. oktoober 2017, 09:50
sellise suhtumise juures,tönu,oled varsti 5x päevas neljakäpakil maas ja näoga meka poole.
h
hetzer/ 12. oktoober 2017, 12:25
...pepu uurakile taeva poole ja laulate illallaa-ullallaa-allallaa! Ning teie "suure pere" tahtmine ei maksa siis enam midagi,,,,
n
nii/ 10. oktoober 2017, 10:30
sina kui ka sinu suur pere kuulute ilmselt eriti juhmide isendite sekka
t
Tõnu/ 10. oktoober 2017, 11:51
Sel juhul on humanitaaralane kõrgharidus eriti juhmistav või siis on eriti juhmidel eriti lihtne magistri tasemel kõrgharidus omandada.
h
hetzer/ 10. oktoober 2017, 11:58
Ära nii kõvasti kilka, humaniteeralane kõrgharidus või isegi mitu on siin ka mõnelgi teisel. Põhisedusest oled midagi kuulnud ja usuvabadusest? Ja sellest, et kuigu riigikirikut ei ole, ei ole riigikiriku staatuses ka ateism ega must maagia.
r
rp/ 10. oktoober 2017, 00:24
Riigiasjad? Jah, paraku on homoteema poliitikute ja ajakirjanike poolt riikliku tähtsusega küsimuseks tõstetud.
g
Gravitatsioon/ 9. oktoober 2017, 23:25
on veel vanem kui kristlus. Kas sotsid viivad ta helikopteriga minema?

p
Päris/ 9. oktoober 2017, 23:13
juba hakkab. Ajalehtede juhtkirjad meenutavad üha enam ajaleht "Pravda" juhtkirju. Loed ja värised, äkki olen mina järgmine, kes mutta tambitakse. Piisab põhimõtete omamisest,
e
Eesti on ilmalik riik / 9. oktoober 2017, 22:52
Meil ei ole kirik seotud riigiga ja seadusi teeb riigikogu, mitte kirik! Keegi ei keela kirikul oma arvamust avaldada, aga ilmalikus riigis pole kuidagi mõistetav, miks peab elama kiriku arvamuse järgi? Kui kirikule teatud asjad ei meeldi, jumal sellega! Ärgu meeldigu ja jagagu õpetust õigest oma järgijatele. Ülejäänud kodanikel, aga on samad õigused, elada oma uskumuste järgi! Eriti kui need kellegile liiga ei tee! Ja kirikul pole õigust enda dogmasid peale suruda! Sest meie põhiseaduses pole sõnakestki sellest, et me peaks kõik järgima mingi konkreetse kiriku õpetust vaid on hoopis usuvabadus! Seega täiesti arusaamatu miks riigikogu ei suuda ilmalikus riigis seadusi luua ilma kiriku sekkumiseta? See on selge usuvabaduse printsiibi rikkumine! Ela aga lase ka teistel elada! Kui LGBT maksuraha kõlbab riigil vastu võtta, siis kõlbab ka neile võrdsed õigused anda! On absurd arutada aastal 2017, et osad meie riigi kodanikud ja maksumaksjad ei ole võrdsed ja ei tohi omada võrdseid õigusi? Jube kisa on demokraatia pärast, aga kui tuleks seda tõeliselt rakendada, tahetakse inkvisitsiooni??? Veidi skiso või mis? Aga eks tegu ole osade tegelaste ihaga - saada võimule! Tahetakse ühiskonda endale allutada ja selleks sobivad kõiksugu vahendid! Mängitakse inimeste emotsioonidel ja õhutatakse hirmu ja viha! Mida me ei tunne, seda kardame. Mida kardame, seda hävitame! Saamata samas aru, et sellise hävitamisega pole varsti seda riiki, sest ühiskond mis on lõhestatud, on kerge saak! Miks muidu venemaa rahastab meie uberkonservatiivseid mtü ja parteid? Isamaalisusega ja perekonna kaitsmisega pole sellel midagi pistmist! Siinsed etturid saavad oma ego upitada ja eesmärk rahvas tülli ajada ongi - tehtud!
j
Juba jälle/ 10. oktoober 2017, 12:20
Sinu epistel, kes annab õigused ja võtab õigused. Kes kellele mida allutada tahab...antudjuhul ju vähemus enamust oma tahtele. Mis nendel vähemustel puudu on?? Kes neid ahistab, elagu oma elu, notarid töötavad.Aga ei , meile on vaja seda, teist ja kolmandat. Mis on Riigi alus-PÕHISEADUS, vähemusele(1%) see ei sobi, tehke siis oma riik ja minge sellega või 50-nendasse sajandisse. Miks te siis õhutate viha, ma küsin?Miks lällate tänaval kummalistes riietes ja ilastate üksteist?
Juurika Jorss/ 10. oktoober 2017, 14:21
Huvitav, milliste "võrdsete õiguste" hulka jääb riigi poolt LGBT- le makstav 46000 € toetus?
v
vikerkaarelipp/ 9. oktoober 2017, 22:13
Just, riigi asjadesse võivad sekkuda ainult kõik peale kiriku ja selle liikmeskonna. Elagu sallivus ja võrdsus!
v
Võrdsusest/ 9. oktoober 2017, 23:34
Alati, kui asutakse looma võrdsust, algavad tapatalgud.
Prantsuse Revolutsioon oli ka vabaduse, vendluse ja võrdsuse nimel, aga giljotiinid olid töös ööl ja päeval.
1917 aastal loodi võrdsust Venemaal ja toimetati sellega aastat 40 järjest- tagajärjeks miljonid ja miljonid tapetud.
Igasugu hungveipingid, khmeerid jms muudkui nõudsid võrdsust ja võrdsuse nimel kerkisid laibamäed.
Seega- manitseks selle võrdsusega ettevaatlik olema.
a
Arne/ 9. oktoober 2017, 21:16
õhtuleht tuleb sulgeda. Sealt ei tule juba tükk aega seksilugude midagi. Aga see lugu on viimane piisk karikas. Kui rumalad ja ülbed inimesed !
n
nb/ 9. oktoober 2017, 21:14
Kirik koosneb inimestest. Eestis asuv kirik Eesti inimestest. nendel inimestel on oma arvamus ja see tohib olla. Muidu ei oleks ju mõtet neid inimesi ka valima kutsuda.
m
Mmm/ 9. oktoober 2017, 20:22
Kirik ei sekkunud ju kuhugi. Peapiiskop ainult ytles, et laats ei esinda kiriku seisukohti ja siis seletas lahti selle seisukoha. Tegemist oli pigem kiriku asjaga
a
arusaamatu jaburus/ 9. oktoober 2017, 20:02
OL kirjutajad, kes oma nimesid varjavad, tuletavad kangesti nõukogude propagandiste meelde. Luteri kirikule on kõik eestlased tänu võlgu, või kuidas OL spetside arvates eesti keelne haridus alguse sai? "Tagurlikud papid" olid ju ka Jakob Hurt, Villem Reiman, Johann Eisen ja paljud teised, tänu kellele 19. sajandil ärkamisaeg ja rahvuse teke üldse toimuda saigi.
"Must kukk" lehvitas tiibu, nagu kommunistid ütlesid, ka 1980. aastate lõpul, taasiiseseisvumise ajal või kuidas?
Häbi olgu sellise rumala juhtkirja kirjutatajatel! Kas tõesti määrab ära inimeste suhtumise kirikusse üks teisejärguline probleem. Paljukest neid omasooiharaid lõpuks ongi, isegi siis kui nad kõik kappidest välja tuleks. Eurokuulekuse pärast ei tasu nüüd küll oma minevikku maha salata.
k
Kapott/ 9. oktoober 2017, 19:23
Kas kirikul (jumalal) on meid vaja või meil teda?

h
Haritlane/ 9. oktoober 2017, 19:22
Jääb mulje, et Õhtulehe omad on halvasti koolis käinud. (Mitmuse osastav - "seaduseid"? Muiks ajalehes eestlasi ei tööta?). Muidu nad teaksid, et abielu on puhtalt kiriklik institutsioon ja riigi sekkumine sellesse on küsitav.
m
Muinasjulle/ 9. oktoober 2017, 20:04
Abielutavad on palju vanemd kui ristikirik ja seetõttu ei ole Teie väide tõene. Abielu on mehe ja naise arenev sotsiaalne partnerlus, mille küll ristikirik on heaks kiitnud, kuid ei sõlmita jumaliku teoga. Juba abielu lahutamise fakt tõestab, et Jumalus ei osale selle liidu ühendamises.
x
xy/ 9. oktoober 2017, 21:26
"Juba abielu lahutamise fakt tõestab, et Jumalus ei osale selle liidu ühendamises."
Inimene murrab lepingu, selles on asi. Eks siis ootab ka karistus. Muidugi võib osa liite olla sõlmitud ka Jumala tahte vastaselt, sõlmijad ei ole lihtsalt keeldu luulanud.
m
Muinasjulle/ 10. oktoober 2017, 10:08
Ristikiriku kristalliseerunud uskumused viivad otseselt sellele, et abielusuhet peetakse lahutamatuks, olenemata olukorrast või poolte soovist. Sellise ebauskliku ilmingu selitamiseks, tuleks kaaluda abieluregistreerimise õiguse jätmist ainult ilmalikule institutsioonile.
l
Lobjakas paneb pada./ 10. oktoober 2017, 09:44
19.sajand on läbi ega tule enam kunagi tagasi? Vale puha! Praegu tuleb meile tagasi isegi 7.sajand. Euroopa moslemeid täis, need aga elavadki oma uskumustes 7.sajandil ja sunnivad meidki seda tegema. Homosid võib oodata mitte "võrdsus", vaid hoopis pea maha võtmine.
k
konsa/ 9. oktoober 2017, 19:13
Kirik ärgu sekkugu riigiasjadesse
.-.-.-.-
kas mitte kaljulaid, ei sekkunud kiriku asjadesse, kellegi eelistamisega
k
kui mina/ 10. oktoober 2017, 11:35
kirikus ei käi, siis olen sekkunud kiriku asjadesse?
h
haha/ 9. oktoober 2017, 19:11
väga hea. ka pilt :))
Kui luterikirik tahab tagurlikku uinamuinat ajada, las ajab aga mitte riigi ametlikel sündmustel
las olla nagu baptisti või elusõna või jehoova kuningriigi saali kogudused, arutlegu omavahel 7 päevaga maailma loomise ja muu taolise üle
r
Rabinovich/ 9. oktoober 2017, 22:12
Kas pole huvitav, et rahvas, kes kuulutab maailma loomist 7 päevaga on loonud tuumareaktori, arvuti, kosmoseaparaadid, kunstsúdame jne.
u
Uunu/ 9. oktoober 2017, 19:11
Kirik peaks ka sääraste puudega inimestega nagu Pets tegelema.
p
Paul Puustusmaa/ 9. oktoober 2017, 19:09
Ma ei tea, mis toimub õhtulehtlaste ajukäärude vahel, kuid alustades artiklit väitega "Tänapäeva mõõdupuu järgi on Eesti luteri kiriku vaated tagurlikud ..." viitab sellele, et tegemist on äärmusliku ja tagurliku ajalehega.
Enagi veel - kurjusest ja kadedast ateismist nõretav fanaatiline kraaksatus "Kirik ärgu sekkugu riigiasjadesse!" ei sobi üldse normaalsesse, tasakaalukasse ja demokraatlikusse ühiskonda.
Ise ma küll ei ole kristlane, kuid ometigi on minu arvates see 30% eesti elanikest, kes kuuluvad erinevatesse kogudustesse, õigustatud oma häält esile tooma. Ja kes suudaks seda häält kokkuvõtvalt paremini esile tuua kui just neid iniesi ühendavad (erinevad) kirikud!
Kiriku (ja kirikurahva) tahte mahasurumine on äärmi8selt iseloomulik vasakpoolsetele liikumistele, eriti nende äärmuslikele suundadele (kommunistid, maoistid, sotsialistid ...), kuid erinevalt nendest ja kohalikest lobjakatest olen mina veendunud, et ristirahva sõnum peab olema kuuldav ka XXI-l sajandil.
Isegi siis, kui teine osa rahvast sellega ei nõustu.
m
Miks peab olema nii palju kirikuid ja uskusid,/ 10. oktoober 2017, 08:06
jumal pidi olema ju üks. Siis aitaks ju ka ühest usust. Vöi kuidas? Ajate muidu nii keeruliseks.
n
no aga/ 10. oktoober 2017, 11:37
suurteks kirikujuhtideks, kes naudivad rahva üle võimu, tahavad ju paljud.
p
Pets/ 9. oktoober 2017, 18:46
Ja tuleks täielikult keelata omavalitsuste ja riigi raha eraldamise kiriku ehitustesse, rekonstrueerimisse ja remonti. Las teeb seda jumal oma vahenditega.
t
Tubli, Pets!/ 9. oktoober 2017, 21:04
Selle raha võiks ju anda hoopis LGBT tegevuse toetamiseks ja propageerimiseks.
c
cccp/ 9. oktoober 2017, 22:14
Just, võtku Rakverest eeskuju, juba toetatakse vähemuste filmifestivale. Elagu võrdsus ja sallivus, maha kõik kes nii ei arva!
p
Pordu palk/ 10. oktoober 2017, 10:09
Rakvere sodomiitiat propageeriv festivaal on põhjustand juba kolm koduloomade vägistamise juhtumit. Vaesed koerad ja kassid.
m
miks/ 10. oktoober 2017, 11:40
sa need vaesed loomad siis vägistasid, kas protestiks?
S
#/ 10. oktoober 2017, 15:46
Sa pole asjaga kursis, Rakvere ei toetanud rahaliselt seda festivali. Muide, linnas polnud küll selle toimumine kuidagi märgatav. Nojah, ma küll ümber kino ei keerutanud... Jätkus ruumi kõigile.
---/ 10. oktoober 2017, 13:35
Kes on Petsi vanemad? Kes teda kasvatasid? Jube.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee