262 kommentaari

L
Lingamkohviku leti tagant  /   12:31, 10. okt 2017
No ei ole uudis !
M
mulk  /   10:07, 10. okt 2017
Olematule uudisele ja mõtetule artiklile üle paarisaja kommi?!Mis toimub meie rahvaga?
K
kaduvikutee  /   14:29, 10. okt 2017
Rahval ei ole enam hallollust, kõik on hävitatud. Plärameedia on A ja O, mõtelda ei viitsi, lugeda ei mõista, ridade vahelt ammugi mitte. Midagi ei ole enam...
A
ain  /   09:12, 10. okt 2017
seadus ju on et lapsed peavad vanemaid aitama? vöi pole nii??
aga ega see evelin ju ei hooli kellestki peale enda.
  /   09:54, 10. okt 2017
Vanemaid aitama? Millist abi konkreetne vanem, kel kahe riigi pension, kinnisvara, kes säästab mitusada eurot kuus, sinu meelest vajaks?
  /   12:28, 10. okt 2017
Et siis isa jätab oma lapsed maha ja ei tee neid tundmagi, kui aga vanaks jääb, kohustab seadus last sellise isa eest hoolitsema? Määrige endale pähe selline seadus.
L
lepi olukorraga  /   13:29, 10. okt 2017
kui elatist on maksnud, on hiljem kohustus tasuma hakata. Kohtuda ei ole vaja, kuid laps peab vanadekoduarveid maksma. Õiglus, mis teha!
A
AUTOR!  /   08:31, 10. okt 2017
Keda see vanameest huvitab!
K
KKK  /   19:22, 9. okt 2017
Miks seda lugu järjekordselt kedratakse?
V
veab mehel  /   14:49, 9. okt 2017
soome riik maksab vähemalt korteri- eestis oleks mees varjupaigas
E
Eino Taruk  /   16:27, 9. okt 2017
Üheksast õhtul kuini üheksa hommikuni. Ülejäänud aja on näljas ja külmas. Kui raskelt haigestub, siis sureb ravita maha. Üksnes süda lüüakse EMO's käima...
P
Para Siit  /   14:07, 9. okt 2017
käbid ja kännud- no oskavad ikka läbi elu heljuda midagi tegemata Ja ise uhkeldavad ka veel esilehel selle asemel et häbeneda
H
Helsingis elav  /   11:34, 9. okt 2017
Midagi on mäda. Kui see mees on teadlane, arst ja töötanud Soomes siis eur alguses olid nende palgad 2500-4500 eur. Sel juhul see mees oma 25 aastaga pole tööd teinud. Muidu oleks pension tal tugevalt üle 1000 eur. Helsingis maksab 2 toaline kusagil 800-950 eur. Teistes linnades on see väiksem. 25 a. jooksul on nende palgad veel kõrgemale tõusnud. Õelgem siis nii, et see mees pole 25 a. seal tööl käinud, et nii madal pension või siis tema jutt pole tõene.
E
ei ole midagi valesti  /   15:03, 9. okt 2017
1000-950= 50 EUR
A
Algselt edukana reklaamitud riigist  /   10:01, 10. okt 2017
Midagi on mäda ka Eestis? Kuhu rahad ja lubatud arengud on kadunud?
T
tobetatele  /   10:34, 9. okt 2017
mida te jaurate oma vigaste kommentaaridega inimeste kallal,kes pole abi palunud.JÄTKE EVELIN rahule,ta elab üürikorteris,tal pole mingit rikkust.teda pole LEMBIT INT koolitanud ,ta pole ka TARTUS isa juures elanud,vaid üüripindadel .teda koolitas ainult ema ja ta ise ka töötas õpingute ajal.L.INT vahetas peale lahutust SAKUS 3-E toalise perekonna korteri TARTUSSE KOOS SISUSTUSEGA,KA UUE AUTO ning asus elama uue naisega,kellega hiljem SOOME läks.ta ei ole toetanud tütreid,ei tunne kindlasti tänaval vastutulevaid lapselapsi.tõbras,mitte isa.laste ema ei nõudnud ka alimente.mida tal tahta on,parasiit.
V
vanaema  /   12:41, 10. okt 2017
Ehtne eesti mees. Rohkem polegi midagi. Tühi mees. Keegi teda ei taha tunda.
H
Halloo  /   22:42, 8. okt 2017
Valgustada võiks ka Ilvese ja Kersti ja ta mehe vanemate eluolu.Lisaks tipp poliitikute vanemate käekäigust.Kui kõik lagedale tirida siis täiskomplekt.Siis saab teada keda veel ülal peetakse riigi rahaga. varjatud kujul.Nii suurt palka üksi ei jõuaks ära kulutada.
H
Hm  /   15:38, 8. okt 2017
Tundub, et kuulsuseiha ja iga hinna eest pildil olemise soovi on Evelin oma isalt pärinud ...
N
nu jah  /   16:08, 8. okt 2017
Temaga nüüd kõik on selge, aga kelle eest sina klähvimise iha oled pärinud?
V
vaidlete vasu  /   17:29, 8. okt 2017
Ei ole pärinud? Siis lihtsalt geenide mutatisoon, loodan et lastele üle ei lähe.
R
RS2 nu jah-ile  /   21:29, 8. okt 2017
Ja kellelt sina selle klähvimise iha pärisid? Tegeled ju siin täpselt samaga.;)
N
Nõme  /   15:17, 8. okt 2017
Vastik on lugeda mingite soome kerjuste kohta, tõmba oksa end
  /   16:09, 8. okt 2017
surma ihkad, jah, vähe veel neid, kes on sinu pärast kannatada saanud
H
härra   /   19:30, 8. okt 2017
ei plaani üksinduses surra ja siin hakkab seltskond juba tekkima.
K
Kirjutan veel, kuna moderaator ei lasknud läbi:  /   11:36, 8. okt 2017
Kes saavad, või hakkavad saama lisaks Eesti pensionile, ka Soome pensioni, selleks, et Eestis ei võetaks tulumaksu Soome pensionist, esitage Eesti maksuametile Soome tulumaksu kaart (verokortti). Ja edaspidi nii igal aastal.
O
On sul oma kogemus?  /   13:57, 8. okt 2017
See ei aita, et ütled - mul samad tulud elu lõpuni, palun ärge võtke minult 20 protsenti ära igal kuul.
Mingit selgitust selle tulumaksu kohta ei leia. On vaid üldine jutt: Pensionid EL/EMP riikidest
EL seadusaktid ja sotsiaalkaitselepingud
tagavad, et ühest riigist teise siirduv
töötaja
• saab sotsiaalkaitset samadel eeldustel
el kui riigi omad kodanikud
• saab oma pensioni ühest riigist teise
• kindlustatakse ainult ühes riigis ehk
kindlustusmaksed makstakse korraga
ainult ühte riiki.
E
E.  /   22:07, 8. okt 2017
Kui Eesti maksuamet ei võta Eestis elavalt ja Soomest pensionit saavalt isikult tulumaksu, siis võtab Soome ise- üks neist kahest peab ju võtma, ega inimene saa ilma tulumaksu maksmata elada. Mul abikaasa saab ka Soomest pensionit, tulumaksu maksab Eesti maksuametile- nii on lihtsalt odava, sest kui tema pensionit saama hakkas, oli Soomes tulumaks 50% pensionist, Eestis 24%. Ma ei tea, palju Soomes praegu tulumaks on. Igatahes lootus, et keegi saab avalikult ja ausalt ilma tulumaksu maksmata elada, on lihtsameelne.
T
Tee, kuidas tahad.  /   09:35, 9. okt 2017
Soome võtab igal juhul oma tulumaksu. Pole nii, et tahan ja las Eesti võtab. Teiseks, mina maksan Soomes pensionist tulumaksu vaid 1%. Eks toida oma 20%-ga Eestit! Pinss mul muide neljakohaline. Kui ei taha aru saada, ei pea seda kindlasti ka saama. Miks siis minul arvete, maksudega, kõik korras on? Järelikult tunnen oma raha-asjadest huvi. Sul on abikaasa pinsiga, kas midagi valesti, või ei saa sina aru. Aga 50% tulumaksu ei lähe töörahastki maha, veelvähem pensionist. Maksad vist kahele poole. Ja just sellepärast, et Eesti arvelt nähakse vaid summat, mis laekub ja loetakse see tuluks. Esita "verokortti" ja näed, et muutub. Aga, tegelikult sinu asi kui nii arvad õigem ja odavam olevat.
O
On ta tütar, kes on ,   /   08:50, 8. okt 2017
aga kas toitu eestlaste moodi ära visata oleks ilus? Nii rikkad oleme ? Enne eelmist ilmasõda õpetati ajakirjades täpselt nii palju süüa tegema, kui sööjaid oli. Seega üleliigset ei kulutatud. Kui te kurdate , et penisonid väiksed, ja teada on, et nad kuskilt otsast ei tõuse, siis miks te raiskate ? Ja pärast olete kogu maailma peale kurjad .
K
Küll eestlased on ikka uhke rahvas!  /   08:17, 8. okt 2017
Pakutakse kusagil tasuta sööki – ei, tänan! Las see jääb vaestele. EL-toiduabipakkidele kindel EI.

Üürisoodustused jäetakse kasutamata.

Uhkemad tallinlased kindlsti ei kasuta ka tasuta transporti vaid ostavad pileti.

Kuidas ikka üks 81-aastane papi oma Soome miinimumpensioniga võib eestlasi häbistada, et kaäib koos soomlastega tasuta toidujagamiskohas!!!
V
veelgi uhkemalt  /   12:04, 8. okt 2017
O
Odin  /   07:51, 8. okt 2017
See. kunagine ENSV TA Pr teaduslik sekretär ja ja ENSV geograafiadoktor ning Aleksandr Vojeikovi nim. Geofüüsika Peaobservatooriumi teadusnõukogu autasu laureaat 1973,1974 ja 1976.a., pole küll kunagi Eestis kannatanud. Ta on olnud austatud ning austatakse ka täna, endiste punaparunite poolt ellu kutsutud, Eesti Rukki Seltsi liikmena.
T
ta  /   00:22, 8. okt 2017
on õnnega koos et elab Soomes mitte seal mahajäänud kolkas Eestis!
T
Tasub uurimist  /   04:18, 8. okt 2017
Aga miks poliitikute poolt edukana reklaamitud (teine) Eesti on nii mahajäänud?
M
Mis suurest häbist siin mõned räägivad?  /   21:31, 7. okt 2017
See on tavaline Soome elu, selliseid toidujagamise kohti on üle Soome. Mitte ainult kirikud ei tegele sellega, vaid ka muud MTÜd ja ühendused, kes viitsivad mässata.
Keegi mingit paberit ei küsi, pole tähtsust, kas lähed jalgsi või mersuga.
Viltu keegi ei vaata, mingit arutut rabamist ka pole.
*
Lembit Int on minu meelest lahe papi - miks ta peaks poest ostma sama oma väikese pensioni eest, kui saab kusagil inimestega suhelda ja ilma rahata sama kaupa kasutusaja lõpupoole?
Kui te Evelini ei salli, miks te oma põlguse isale üle kannate?
  /   10:32, 8. okt 2017
See näitab et Soomes toimub toiduainete ületootmine. Tööjõus aga toimub ilmselt väikesepalgaline tasuminet toota ka vaeseid juurde, kes saaksid toiduabi järjekorras seista. Planeerida majandust selliselt et koguaeg oleks vaeseid, keda on vaja toita, on vale planeerimine. Majandust tuleks planeerida nii, et vaeseid ei oleks. Ega selline vaeste juurde "tootmine" ja nende toitmine ei ole heategevus, see on küünilisuse tipp.
T
tähenärija  /   13:08, 8. okt 2017
Kui Soomes see toiduabi nii suuremeelne on, et mingeid pabereid ei küsita, siis on see väga hea. Siin Saksamaal, kus juba 30 aastat elan on asi palju keerulisem. Siinsest toiduabist (TAFEL) saavad ainult registreeritud töenditega elanikud kord nädalas toidukraami- töend antakse ainult üheks aastaks vastavalt vajadusele ( tuleb selle töendi saamiseks kas pensionitöend, vöi möni muud dokument vaesuse näitamiseks esitada). Töendita inimesi ligi ei lasta, sest muidu oleks kohe tpoidukraami puudus. Pealegi peab veel iga kord 2€ (kahe liikme korral perekonnas 3€) maksma TAFEL-ile).
J
juhhei  /   20:33, 7. okt 2017
No ikka Eestisse tulgu- mis sest Soome kehvast elust jahuda! Ja kui lapsi rohkem, kui üks, siis ikka kõik aidaku papit! Ükskõik,kas Soomes või mujal! Kummaline kogu see värk veidi on...
K
Kus see Soome kehva elu jutt on?  /   21:32, 7. okt 2017
Mingit virinat pole tema jutus, inimene on tegus ja eluga rahul.
H
HALLO,SEE JU VANA JUTT  /   20:04, 7. okt 2017
Juba mitu aastat tagasi oli selline artikkel samasuguse jutuga Õhtulehes
N
njah  /   19:27, 7. okt 2017
nägu meenutab rohkem puuki ameerikast kui Evelini aga puugindus tundub olema pärilik
J
Johann  /   19:20, 7. okt 2017
See artikkel tekitab rohkem küsimusi, kui selgitusi. Ei oska kommenteerida Soome pensioniseadusi, kuid Soomes ametliku residendina elavalt Eesti kodanikult tema päritoluriik oma peansionilt küll mingeid makse maha ei arva. Selleks tuleb end Eesti Maksuametis residendistaatusest eemaldada ning esitada Pensioniametile igaaastane avaldus tulumaksuvabastuse kohta ning elusoleku tõend. Taat kas ei tea seda või on tema loos veel teine (komas) agenda. Sellele viitab ka vihje 1,5 aastasest ametlikust tööstaazhist Soomes. Lihtne artimeetika näitab, et Tartus elada leks talle oluliselt tulusam aga taas - miskipärast meeldiba talle Soomes kirikuabi tarbida.
  /   19:38, 7. okt 2017
Soome riik liidab eesti pensioni ja soome pensioni kokku ning sealt maksud maha. Soomes elades tuleb sinna teavitada ka eestist saadav pension.
2
20% Eesti pensionist, kui elada Soomes  /   21:13, 7. okt 2017
Lembit räägib õiget juttu. Olen ise samas olukorras, pensioninäide: pension 315,46, tulumaks -63,09 ja arvele 252,37€ .
Kui vanemas eas inimene on tulnud Soome elama, siis tema Eestist saadav pension pole kuigi suur (ENSV aega jääb osa tööajast) ja Soomes pole ka (jõudnud) tööpensioni osa suureks ajada.
Nii saabki inimene rahvapensinit Soomes, võimalik taotleda juurde garantiipensionit.
Selleks liidetakse kokku Eesti pension BRUTOS, tööpension ja rahvapension. Kui see summa jääb väiksemaks, siis hetke garantiipensionist 760,26 see lahutatakse ja garantiipensioni osaga kokku saadav pension jääks 760,26€/kuus, aga sellest saab Eesti pensioni saaja selle võrra vähem, mis Eesti maksuamet maha võtab. 757,08€ siis aastas minu näitel jääb saamata selle 20 protsendi pärast.
Oma Eesti pensioni kohta peab igal aastal andmed esitama Kelale (Kela ehk Soome Rahvapensioniamet).
Järgmisel aastal peab EMTA-le tuludeklratsiooni esitama, aga isegi kui muud tulu pole kui pension, millegipärast seda tulumaksuna makstut tuleb vähem tagasi, kui see oleks 12-ga korrutades.
'
Miks Eesti seda 20% tulumaksu Soomes elavalt eestlaselt võtab, sellele mina vastust pole saanud. Samamoodi on ju töötanud, kui ei ela Eestis, siis ei tarbi ka mingeid pensionäride hüvesid (tasuta söit, arstiabi, ravimid), aga Soomes saab selle võrra vähem raha.
Kirjutasin selle pika jutu, ehk mõnel on hea seda teada.
2
20% Eesti pensionist, kui elada Soomes / 21:13, 7. okt 2017-le  /   21:22, 7. okt 2017
Väga kasulik jutt kadedatele eestlastele. Arvatakse, et Soome on nii tore ja aus maa. Ja seal on kõik püsti rikkad, ainult eestlane on see vaene.
2
20% Eesti pensionist, kui elada Soomes  /   21:45, 7. okt 2017
No minu jutus polnud mingit arvamust Soome kohta, kirjutasin vastuseks kommentaatorile *Johann / 19:20*, kes asjaga kursis pole:
"kuid Soomes ametliku residendina elavalt Eesti kodanikult tema päritoluriik oma peansionilt küll mingeid makse maha ei arva. Selleks tuleb end Eesti Maksuametis residendistaatusest eemaldada ning esitada Pensioniametile igaaastane avaldus tulumaksuvabastuse kohta ning elusoleku tõend."
See "Soomes ametlikult residendina elav" ongi Soome resident, kahes riigis ei saagi korraga resident olla! Ja mida ta mõtleb selle all, et residendistaatusest eemaldada, kui ei ela Eestis? Maksuamet teab väga hästi, kus riigis inimene elab, muidu makstaks pension nagu Eesti kodanikule pangaarvele.
E
Esita Soome tulumaksu kaart (verokortti)   /   11:33, 8. okt 2017
Eesti Maksuametile ja Eesti maksuamet ei võta Soome pensionist sentigi maha. Teadmatust ei maksaks õiguse pähe tõlkida. Olen nii Soome kui Eesti pensionär. Eestis pinss maksuvaba, Soomes tulumaks vaid 1%. Pealegi maksab Soome "verotaja" aasta lõpuks (5.dets.) sellegi tagasi.
V
Vastupidi värk  /   14:18, 8. okt 2017
Sina elad Eestis vist, kui midagi EMTA-le esitama pead.
Nüüd siis SOTSIAALMINISTEERIUMI seletus:
#Tulumaksuga maksustatakse kõik pensionid. Ühed reeglid kehtivad Eestis elamise korral ja teised reeglid kehtivad pensionitele, mida makstakse väljaspool Eestit elavatele inimestele. Eesti elanikele laienevad tulumaksuvabastused. Väljaspool Eestit elavatele inimestele tulumaksuvabastused ei laiene.
Sinu pension maksustatakse 20% tulumaksuga Eestis, kui elad
Soomes
Maltal
Luksemburgis
Rootsis
Belgias
Kanadas
Taanis
Islandil
Vene Föderatsioonis
Hollandis
Bulgaarias
Ungaris
Küprosel
https://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/et/pension-toetused/pensioni-saamine-valisriigist-ja-maksmine-...
*
J
Jah, mina elan Eestis.  /   09:45, 9. okt 2017
Ma ei kirjutanudki seda Tolle Lembitu vana jaoks. Vaid eestlastele, kes elavad Eestis aga saavad ka Soomest pensioni. Kui elasin Soomes, võeti ka Eesti poolel 20% tulumaksu. Soome võtab oma igatepidi. Eesti oma Soome ei puutu. Tahab vaid teada Eestist saadava tulu andmeid. Sellest ei vähene Soome pension. See on vaid teabe jaoks. Kirjutasin selleks, et paljud Eestis elavad ja Soomest pinssi saavad kurdavad, Eesti võtvat Soome pensionist tulumaksu. Ametnik näeb vaid arvele laekumist ja teab, et see on tulu. Kui aga esitada kord aastas Soome verokortti, ei lähe Soome pensionist enam maha, sest Soomes on tulumaks juba võetud. Liiga pikalt ei viitsi seletada. Kõik on ilusti näha mõlemapoolses sots.kindlustusametites. Vaeva vaid vaja pisut näha.
P
pärilik  /   16:43, 7. okt 2017
See eneseimetlemine ja kriitikapuudus on ikka pärilik ...
  /   18:18, 7. okt 2017
Mind paneb imestama hoopis selle artikli motiiv. Kas oli vaja lugu, et saada klikke? Või oli vaja häbistada Evelin Ilvest? Või hoopis ta isa, kes nii osavalt Soome riiki noolib? Või veel midagi?
  /   19:31, 7. okt 2017
isa ise tahab oma tütart häbistada. juba aastaid näeb vaeva sellega. suht h aige va namees. see ei ole mingi isa.
M
Millega ta häbistab?  /   21:49, 7. okt 2017
Sa ikka ise aru saad, mida kirjutad?
Ja mis puudub riigi noolimisse (18:18), siis see on Soome elu ja EEsti riik võik eeskuju võtta, mitte igapäev mingit nutulaulu leierdada, et "lapsed peavd tühja kõhuga magama minema"!
Visake rohkem toitu prügikasti - nii on ju lihtsam, kui tegeleda ülejäägi jagamisega.
T
to millega ta häbistab?  /   10:42, 8. okt 2017
Ja mis meil sellega pistmist on kuidas keegi seal Soomes elab, mitu pensioni saab ning kui tihti toidujärjekorras seisab? Kui inimene saab oma pensionist iga kuu 300-400 säästa, siis mida see meile, Eestis elavatele inimestele annab? Säästku või kulutagu ära, Eesti elu ja Soome elu on kahe erineva riigi elu.
N
no  /   12:01, 8. okt 2017
ju pole tõesti hea isa olnud, kui kumbki tütar tast ei hooli...
H
Huijari tegelikult see Int  /   16:37, 7. okt 2017
Kelale peaks teatama oma Tartu korteri üürituludest.. Nihverdab ja valetab nii kuis jaksab ! Soome Sots osakonda ei huvita.....pikkuraha!
  /   16:49, 7. okt 2017
Samas toiduabi on siiski mõeldud vaestele, mitte neile kes suudavad iga kuu säästa 300-400 eurot oma pangakontole.
S
Soomes pole mingit reeglit selle kohta, kui "vaene" inimene peab olema  /   22:05, 7. okt 2017
Ära aja sellist plära: "mitte neile kes suudavad iga kuu säästa 300-400 eurot"!
  /   11:07, 8. okt 2017
Vaesus on inimese südametunnistuses. See on hamstri moodi käitumine - võtta sealt kust võtta annab.
Ü
Üüritulud?  /   21:58, 7. okt 2017
Millal korteris üüriTULU on - ikka KULU! Kust sa tead, et ta korter suure summa eest on välja üüritud ja ta vaheraha deklareerimata taskusse paneb?
Kui on mingi tulu, siis tulebki see tuludeklaratsiooni kirja panna nii Eestis kui Soomes, kui taotletakse mingit toetust, siis see võetakse arvesse.
Ilmselt ta selle 150 eurot maksab siiski ise. Ei saaks ta ju Eesti korteris vahepeal elada, kui seal mingi üürnik oleks!
L
Latlane.  /   15:56, 7. okt 2017
Mis Sa vanamiis vingud nigu siga aiavahel. Esiki koristada ei viitsi!
N
no  /   12:05, 8. okt 2017
see "vanamiis" on juhuslikult auväärt vanuses vanahärra! Sa, latlane, õpi viisakamalt pöörduma!
J
ja kikilipsustatud  /   15:43, 7. okt 2017
Ilvesevanamees ei toeta ka sendigagi !
L
Lembitul pole ju vaja  /   22:07, 7. okt 2017
Ta saab endaga suurepäraselt hakkama ju. Kas lugesid välja, et mingi nutulaul oli siin?
Miks ta võõra inimese käest mingit raha peaks juurde küsima?
S
selline saatus  /   15:42, 7. okt 2017
et lastel pole sinust sooja ega kylma, ootab paljusid eesti rongaisasid, kes nyyd yhest sangist teise ringi kovatavad ja oma lapsi rahaliselt ei toeta. mida kylvate, seda ka loikate. evelin pole mu lemmik, aga ma ei leia, et ta peaks mingit vanameest, kes ta hylgas, rahaliselt toetama.
  /   16:04, 7. okt 2017
Millega peab seda papi toetama, kui tal on oma säästukontol priske summa ning oma 3-toalist Tartu korterit ta vaevalt niisama kopitama hoiab, küllap üürib seda välja. Soomes sööb heategevuse toitu ning pensioni paneb kontole. Maksku mõnele kodukoristajale, kes ta kodu vahest ära koristab.
J
Ja kuhu need üürniud siis lähevad, kui papi pidevalt Tartus käib?  /   22:09, 7. okt 2017
Küll on tore oletada ja teise rahakotis sobrada!
Üks räägib, nagu tahaks tütrelt raha, teine jälle, et üürib priske raha eest korterit - päris koomiline.
T
teadja  /   15:08, 7. okt 2017
Ja selle pruudi ta saab, see on kindel.
M
mari  /   14:47, 7. okt 2017
oli see artikkel mis ta nüüd oli, arvan, et meie pensionärid said küll palju erinevat teavet, kuidas Soomes asjad tegelikult käivad, selle eest küll tänud inimestele, kes meid valgustasid. Pea pooled eestlased sealju, meie endi lapsed
E
err  /   14:41, 7. okt 2017
Vanal tõesti Tartus korter, sõpruse pst5, krt. 17.
  /   14:33, 7. okt 2017
Mida ta halab? Tahab öelda, et Evelin peaks teda toetama vms.? Veidigi googeldada, siis selgub, et nn. isa lahkus nende pere juurest kui Evelin oli 12 aastat vana. Täiesti loomulik, et inimesed kasvavad lahku ja võõraks, eriti veel kui isa pole teda kasvatanudki.
  /   17:10, 7. okt 2017
Miks peaks Evelin teda toetama? Tal on ju teisest abielust ka tütar. Evelini mainib ta igal pool ainult selleks, et ise püünel olla ja toidusabas "seltskonna lõvi" olla.
T
Tütred   /   18:14, 7. okt 2017
on esimesest abielust.
T
to: 14:33, 7. okt 2017 Mida ta halab?  /   22:11, 7. okt 2017
Kus see hala oli? Mina küll ei märganud.
P
puudega  /   13:13, 7. okt 2017
vat ,kus soome riik hoolib inimesest mitte nagu meie oss ,kes viimasegi sendi taskust krabab.
  /   14:19, 7. okt 2017
Soome riik talitab sellistega valesti. Papi võtab sealt kust võtta annab - Tartus omal 3-toaline korter, ise elab Soomes ja laseb Soome riigil oma elamise kommunaalid kinni maksta. Soome asus elama, sest teine naine oli soome ingerlane. Kuid kuna ta ise teenis tol ajal Soomes kenasti aga et veel riigilt tugedena lisa saada, lahutati oma abielu. Ja riigitoestuste nimel oldi nõus lausa eraldi elama minema, peaasi et riigilt veel lisa saaks. Omal priske hoiusekonto ja iga kuu paneb 300-400 eurot kõrvale, sest toiduabi toidab teda ära. Kas see on siis vaesus?
  /   15:13, 7. okt 2017
see on ju iga tõelise eestlase unistus - saaks kusagilt midagi lihtsalt niisama!
  /   16:15, 7. okt 2017
Samas on ta ka parajalt rumal et kõik Soome riigi lüpsmise riukad kollasesse lehte kirja pani. Lahutada isegi oma abielu seetõttu ära ning minna selleks otstarbeks ka eraldi elama, et saada Soome riigilt üksielamise tuge, see peab ikka olema lausa ahnus kuubis.
  /   16:41, 7. okt 2017
aga tõlkige see artikkel soome keelde ja saatke sinna kuhu vaja - ikka vana hea eesti kombe kohaselt :DD
T
to: 16:41  /   17:58, 7. okt 2017
Mis sa arvad, et seda tõlget ei tee mõni soomlane, kes juhtus seda artiklit lugema ja Kelale ei edasta. :D, Kaebamise poolest edastavad soomlased eestlasi.
T
Ta pole ju öelnud, et ta vaene on!  /   22:16, 7. okt 2017
Tartu korteri eest tuleb ka ju maksta, mis siis, et poole ajast seal ei ela.
Ja kui Soomes on seadus, et arvestatakse sissetulekut ja kui see väike on, makstakse elamistuge.
Kas Eestis siis pole? Mina olen aru saanud, et väikese sissetulekuga inimestel on mingi üürisoodustus.
Keegi ehk parandab, kui see nii pole?
K
K  /   10:39, 8. okt 2017
alla poole miinimumpalga, 235 eurot, kuusissetulekuga isikul maksab elamiskulud kohalik omavalitsus kehtestatud mõistlike kulude ulatuses
E
Elab ka  /   12:40, 7. okt 2017
No milleks ta Soome on ùldse kolinud? Kelle viga või võit see peaks olema?Äkki ikka päris enda oma. Teisi ei pea siin kùll sùùdistama.Olgu lapsed,kes tahes. Paljud eestlased ajavad ennast Soome ainult riigi kulul vegeteerima.Siis kui pensioniiga käes,siis tuleb ùllatusena,et oi nii vähe. Selleks,et Soomes hakkama saada nii,et vanas eas näppu ei peaks imema,tuleb ikka tööd ka teha. Ja härra ei pea sugugi elama Helsingis,kui seal elamine ùle jõu käib.On palju väikelinnu, kus kommunaalid väiksemad. Aega tal peaks olema ja võiks oma korteri ära koristada.Kui on ise must ja mugav,siis jälle oma viga.Puhtus pole mingi sooline iseärasus, et just naise käsi peaks seda mustust seal likvideerima.
  /   14:20, 7. okt 2017
Loe terve artikkel läbi. Härra ei ela mitte sugugi vaeselt, vaid võtab sealt kust võtta annab.
E
ei saa lugeda,  /   15:14, 7. okt 2017
sest Eesti vaesel ei jätku selleks raha.
K
kuidas   /   15:34, 7. okt 2017
siis vaeseke küll kommida saab kui lugenud polegi ,ossa vaesekene s
E
ei   /   15:36, 7. okt 2017
saa ju kommenteerida seda mida ei tea kui lugenud pole või mis? ossa vaeseke küll ,laena naabrilt lehte ja siis kommenteeri oma vaesust
T
to: "Teisi ei pea siin kùll sùùdistama."  /   22:19, 7. okt 2017
Mina ei leidnud siit artiklist küll mingit süüdistamist - vastupidi sain aru, et ta on oma eluga rahul ja nokitseb vaikselt oma teadustöö kallal.
Rahatagavara on ka olemas, kui tahab, elab Eestis ja Soome võib igal ajal tagasi minna.
Q
Q  /   12:26, 7. okt 2017
Kuidas nii rikka tütre isa poolnäljas olema peab.
P
poolnäljas  /   12:41, 7. okt 2017
Soome pensionärid elavad väga hästi. Nii valelik ja totter jutt! Miks vanahärrale meeldib vaest kerjust teeselda?
  /   14:36, 7. okt 2017
Mida tal üldse Eveliniga asja on? Tüdruk oli 12 kui mees pere juurest minema läks.
  /   14:37, 7. okt 2017
Ei ole ju näljas kui käib toetuste sabas vaid suhtlemise ja tasuta nänni pärast. Mehel on nii raha piisavalt ja miks peaks tütred hoolistema isa eest, kes on nad lapsena juba hüljanud?
  /   16:46, 7. okt 2017
Tasuta nänni krabab igalt poolt. Toob mingilt ürituselt koju terve kilekotitäie pastakaid ja võtmehoidjaid. Pakkus isegi ajakirjanikule. Nagu hamster, korjab omale kõike kokku.
K
kallis inimene,  /   19:10, 8. nov 2017
kuidas see sind puudutab?
R
röhh- röhh!  /   12:18, 7. okt 2017
Jajah.
Palju toredaid pagulasparasiite targutamas :)
Miks te Soomes niipalju ei targuta?
Seepärast, et soomlaste jaoks olete te jobud.
Aga siin on ikka hea targutamas käia.
Aga minge te parasiidid kõik p***i!
K
kas seal  /   15:15, 7. okt 2017
on hea olla, kus sa oled, et tead kutsuda?
A
Aga  /   15:19, 7. okt 2017
sina oled peale Soomlaste ka Eestlaste jaoks täielik jobu, tüüpiline eluheidik.
F
fakt  /   11:56, 7. okt 2017
suurt korterit Tartus üürib ju välja
K
kus   /   15:38, 7. okt 2017
on küll maksuamet ??
T
Tegelikult on artikli point mujal.  /   11:54, 7. okt 2017
Siin saavad nüüd eestlased arutada, kuidas keegi Eestis välja venitab, kuidas Soomes. Näha on, et võetakse tuld just igasuguste seaduste tõlgendamistega. Artikkel on ise, mulle tundub, Evelini halvustamiseks. Miks keegi ei toeta oma lähedasi? Miks keegi ei tule toime, miks aga keegi tuleb? On sel vahet? Kes nupp nokib, tuleb igal pool toime. Tuleb Evelin Eestis, tuleb ka tema isa Soomes toime. Meil ei maksa küll sellepärast kraagelda, ega pead vaevata. Meie peaksime mõtlema, miks meil pea ei noki, et valitsusele kõik see mees koos, säru teeks.
  /   14:21, 7. okt 2017
Miks peaks Evelin teda aitama, kui papil priske säästukonto ning 2 elamist - nii Soomes kui ka Eestis. Või arvatakse et Evelin peab seal käima ta tuba koristamas?
S
Siin pole poolt sõnagi, et INT EVELINILT ABI TAHAKS!  /   22:21, 7. okt 2017
Kas üldse ei viitsinud artiklit lugeda - milleks siis kirjutada üldse?
M
MM  /   11:37, 7. okt 2017
Kõik kokku siis teeb see 1260 eurot kuus ja sellega peaks Soomeski suht hästi hakkama saama, milleks selline hala, ei saa aru, eriti kui härra käib ka veel tasuta toitu saamas.
S
Saan,  /   12:18, 7. okt 2017
pensioni 320 .e. kuus. Tulen toime, arved, rohud , toidu maksan kõik ise.Aga toad on puhtad , vesi ja seep ei maksa eriti. Me ei tea, milline oli isa Evelinile lapse ja nooruse aastatel, kas ta aitas?Unustasin toiduabi ma ei saa , saagu need ,kus palju lapsi ja tööd pole alati vanematel. Ei virise , ei hädalda.Töötanud olen 36 aastat .Palk oli niru.
T
tean ja tunnen  /   12:34, 7. okt 2017
paljud inimesed ongi sellised kes tahavad kõike ja tasuta.
L
Liida kokku, tuleb 815€ kuus  /   22:35, 7. okt 2017
"... saab riigilt vanaduspensioni ligi 50 eurot. Sellele lisandub aga ka Soomes makstav rahvapension 470 eurot ja Eesti pension 295 eurot".
Kust sa selle 1260 eurot kuus võtad? Kas surasid selle 445 eurot korteritoetust otsa? :-)
See läheb ju korteri maksmiseks, Soome korteri eest kogu üür on 640 eurot, sellest siis riik korvab 445, nii et oma pensionist 815€ maksab lisaks 195€ juurde.
Pension jääb kätte 629€. See ongi minimaalne Soomes saadav pension.
Garantiipension (760€) kindlustab pensionärile minimaalse toimetuleku. Garantiipensioni määraks on pensionäri muude saadavate pensionide ja täisgarantiipensioni vahe. Alla selle pensionär ei saa!
P
Pinskar   /   11:35, 7. okt 2017
Kuidas te saate selle 3000-se pensioniga elada.Jätkub ju raha ainult pudru jaoks.Meil siin Shveitsis kahe peale 9000.- eurot Pension. Elab kuidagi ära.Igal aastal on paar maailmareisi reisi ka.
M
mõtted  /   11:28, 7. okt 2017
Kui palju see mees omal eluajal tütarde eest hoolitses? Teate jah? Ajakirjandus on jälle tühjast probleemi tõstatanud, see jutuke oli juba, rahunege nüüd. Teemast on saanud naljanumber juba, lõpetage, pole sel mehel seal häda midagi, suhelda tahab- läheb toidusappa. Ja see ongi kõik.
E
Eks alimente ikka maksis  /   22:46, 7. okt 2017
Nagu kõik lahku läinud.
K
kunagi oli juttu  /   00:09, 8. okt 2017
et ülikooliajal elas E. Int oma isa juures, mitte ei olnud ühikas ega üürinud kalli raha eest tuba, nagu praegu tudengid teevad.
A
ally  /   11:18, 7. okt 2017
riiklik pension ja rahvapension on 2 eri asja,teine eeldab soome passi omamist...
K
Kumb  /   11:47, 7. okt 2017
siis eeldab Soome passi omamist? Tarkpea!
U
Uuri www.kela.fi  /   12:07, 7. okt 2017
Peab olema vähemalt kolm aastat püsielaniku staatuses, st registreeritud püsielukoht Soomes (ei saa Eesti või muu riigi püsielanik). Millise riigi kodakondsus (pass) püsielanikul on, ei ole oluline.
Kõik on riiklikud pensionid.
T
ti uuri  /   13:14, 7. okt 2017
Tean isegi. Elan Soomes. Sellepärast küsisingi, et ehk "tarkpea" teab paremini. Minul pole iial KELAS passi vaja läinud. Ei Eesti, ei Soome. Selleks on kelakortti.
I
Isegi Soome kodanikul pole passi vaja  /   06:52, 8. okt 2017
Pass on reisidokument.
L
Lihtne  /   10:49, 8. okt 2017
Köik on sama p.
T
tillukesepalgaline Eestis  /   11:12, 7. okt 2017
Ta ei käi söögisabas vajadusest. Sealt saab seltsi ja sotsiaalsust. Pealegi---kui saab niisama,no milleks siis maksta! Käiksin ka,kui viitsiks otsida,kus on Eestis selline koht!
V
Väike vihje!  /   11:30, 7. okt 2017
Risti kirikus! IRW!
H
harjukas 77 aastane maali  /   23:48, 7. okt 2017
10 points, naersin end köveraks!
J
Jauram  /   11:09, 7. okt 2017
Egas jumala pärast Evelinile kirikutoitu saatmata jäta ...!?
E
ega  /   15:41, 7. okt 2017
vist mitte evelinil vaja ju restot ja noort meest pidada ja seda kõike puhta üksi ,vaeseke
  /   11:03, 7. okt 2017
Soomes peab üksi elavale inimesele peale maksude maksmist kätte jääma 487,89 eurot. Kui ei jää, katab ülejäänud summa Kela.
http://www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin
J
Jauram  /   10:58, 7. okt 2017
... no siis, tuleb ju tööd teha, lapsi (last) peab ju aitama ! Ta (evelin) on siin veel suuremas vaesuses ...!?
J
Jürka  /   11:11, 7. okt 2017
Miks ta üldse peale Eesti Vabariigi kehtestamist Soome kolis? Kas ta oli uue riigikorra vastane?
M
Miks sajad tuhanded on läinud  /   06:55, 8. okt 2017
Kas nad kõik on Eesti korra vastased?
S
süsimust iroonia  /   10:49, 7. okt 2017
küll see soome on eestlase jaoks nagu imedemaa, soomlased maksavad seda ja teist toetust, endal pole vaja teha midagi.
ja siis sõimavad ise veel pagulasi! :DD
M
Mari  /   10:47, 7. okt 2017
Vanahärra on pisut edev või siis lihtsameelne.Kas on mõistlik lehes kuulutada,et Tartus on tal kolmetoaline korter ja pangakontol tuhanded eurod ning ta soovib leida elukaaslast?
Seda teades lendavad ligi igasugused naissoost elukunstnikud , kes sooviksid vanahärra paljaks koorida. Härral tasuks ettevaatlikum olla!
M
MARILE  /   11:14, 7. okt 2017
Paljakskoorijad on nooremad,neid ta ehk ei vali. Vanakoolinaised on väärikamad.
1
11:14-LE  /   11:30, 7. okt 2017
Vanematele meestele meeldivadki nooremad naised !
Ma loodan,et hr.Lembit Indil jatkub tervet mõistust ahnetest petturitest eemale hoida.
N
no  /   12:00, 7. okt 2017
Liis Haavel on kohe kohal.
H
halloo  /   12:37, 7. okt 2017
liis haavel ,kas lehti ka loed ? sinu tund tulemas jälle ,kohtusse lähed ju alles aasta pärast ,see aeg vaja kasulikult sisustada !
S
some perkele  /   10:24, 7. okt 2017
Elan soomes 29 aasta läheb.soomes s6ltub pens palju sinu tööstaasist ja palgast mida saanud oled.kui sa tööd teinud siin pole saad riikliku kesist penssi.ära ei sure aga midagi kiita ka pole rohud on siin kallid ja elamisekulud.kui just pole ostnud enda eluaset.aga ilvese isa vist elab siin riigikorteris.minu emal on sama saab tööpenssi soomest 1300 eur tema mees saab 3300eur ja eluase laenuvaba isitlik.pensid soomes on nii erinevad.kui sa kusagil yyripeal elad siis sulle kindlasti ei jagu sellest 1300eurist helsinki tingimustes.kunada elab seal samas kus söögisaba asub.mida ikka penskaril teha läheb viidab aega seal leivasabas ja muliseb muude penskaritega.
  /   10:38, 7. okt 2017
O
Omakotitalo to: some perkele  /   07:11, 8. okt 2017
Oma majas elav pensionär on muidugi plindris, kui tal hea pension pole. Paljud üksikud (eriti naised, kes kodused on olnud) elavad ikka väga-väga kitsalt, sest oma kodu maha ka ei taha müüa ja nendele mingit elamistuge pole ette nähtud.
Int elab jah üürikorteris, siin on ta tulud-kulud kirjas, kui sa artiklit ei lugenud:
"Kuna aga Lembitul on Soomes tööstaaži ette näidata vaid 1,5 aastat, siis tema saab riigilt vanaduspensioni ligi 50 eurot. Sellele lisandub aga ka Soomes makstav rahvapension 470 eurot ja Eesti pension 295 eurot. „Muidu oleks see summa 369, aga Soomes elavatelt Eesti pensionäridelt võtab riik iga kuu täisulatuses tulumaksu maha,“ selgitab mees. Ka makstakse talle Soomes 445 eurot korteritoetust. Seda abiraha saavad taotleda kõik pensionärid ja madalapalgalised." Soome korteri üür 640 eurot.
K
kas mäletan valesti  /   10:21, 7. okt 2017
Evelinil on ju ka õde. Miks tema oma isa eest ei hoolitse? Või on seal ka nagu Iffi laulus, et pere on väike, aga suur skandaal?
  /   10:14, 7. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   12:07, 7. okt 2017
Sinu peres sedasi?
N
Nähtud neid miljonäre,  /   10:13, 7. okt 2017
kes omadega välja ei tule! Suurem osa neist Toompeal. Isegi seadusega lubatud "kahel toolil" istumine. Teevad "tööd" kahel ja enamalgi kohal. "Näe, muidu ei tule ju välja"! Saate ka, eestlased, aru, kuhu teie palgad ja pensionid tegelikult lähevad? Meedias aga peab kedagi kiruma, muidu paistab "ausus" liiga välja.
  /   10:46, 7. okt 2017
Ma arvan ka , et minu tegelik pension kōik Soome Evelini isale
M
MATI  /   12:18, 7. okt 2017
Selleks töövõimetuspensionäridel pension ära võetaksegi.
A
A.  /   10:12, 7. okt 2017
Vabandust, aga see on täielik jama...
Korter on sassis, sest ei ole NAIST, kes koristaks? Hetkel, kui mees võtab kätte koristusvahendid, siis peab ta n.ö. passis enda soo ka ära muutma? Paljud tuttavad ütlevad, et Sa pead võtma endale naise, ja partnerlussuhte põhiline eesmärk on, et oleks keegi, kes Sinu järgi koristaks...
Artikli mõte on, et Evelin Ilvese isa elab Soomes või et ta on vaene või et kuidas ta seal hakkama saab? Ehk et antakse näpunäiteid, kuidas end säästlikult Soomes ära majandada? Või tahetakse lajatada Evelinile, et miks ta ei garanteeri enda isale luksuslikke elutingimusi? Aga kas meist keegi teab nende suhtetest? Kas vanem peab automaatselt saama vanuses enda lapse poolt täiusliku hoolitsuse isegi kui vanem ei olnud vanem kui selleks oli aeg? Kas lihtsalt eostamise eest peab saama vanuses hoolitsuse? Maailm on täis vanemaid, kelledest on olnud ainult kahju enda lastele, kes on enda mõttemaailmaga, rumalusega, egoismiga hävitanud pea pool enda lapse tulevikust, kas nemad on kõik väärt enda laste poolt vanuses kätel kandmist. Sellel isal peaks olema piinlik enda rumaluse pärast, kas ta ei suuda kaks sammu ette mõelda, et mis ebameeldivusi see artikkel tema tütrele võin tuua. Kindlasti oleks leidnud ka väärikama viisi endale elatist välja pressida...
2
27.mai 2013 ÕL  /   11:37, 7. okt 2017
On ka sama teema.
P
PPV  /   13:34, 7. okt 2017
Meie riik eeldab, et lapsed toetavad oma vanemaid.Tean juhust kui isa lapsi ei toetanud, ei maksnud kohtu poolt seatud alimente jne, aga kui pensioniiga saabus, sots ameti tegelased kohe laste kallal, et miks isa ei toeta.
  /   14:51, 7. okt 2017
Ma tean ka juhuseid, kus naised vannuvad, käsi piiblil, et kasutavad rasestumisvastaseid vahendeid ja mees ärgu kartku, midagi ei juhtu, ja siis oppaa titt valmis. Pärast heal juhul tunnistatakse, et tahtiski last ja lasi titel teadlikult tulla. Tõelised aasta emad eksole, valega tited valmis meisterdada ja siis kui mees julgeb öelda, et ei soovi seda last või lahkub, hakatakse jõuga isadust ja alimente nõudma. Superemad ikka olete, ega selliste valede ja vangerdustega te oma lastele isasid küll ei saa ja mõelge siis palun oma lapse peale ka, kes teie lolluse tõttu peab kunagi hilisemas eas sisuliselt võõra inimese hooldekodumaksu kinni maksma. Perekonnaseadus ju :)
I
isane  /   16:08, 7. okt 2017
Ole hea ja tee enne seksuaalelu alustamist vasektoomia ära. Ei ole enam vaja siis neid hirmsaid rasedaks jäävaid naisi. Magus enesehaletsehaletsusmadrats oled, mõtleks, keegi keeras sulle tited taha...
  /   11:13, 8. okt 2017
Tundub, et vasektoomiat soovitab naisterahvas, kes pole rasestumisvastastest vahenditest kuulnudki /või ei soovi neid kasutada/ ja on kuidagi juhuslikult lapse saanud ja kasvatab nüüd üksi? Ja plusse laovad naisterahvad, kellega sama asi juhtunud?
Paraku selliseid olukordi ju on, kus vannutakse, et midagi ei juhtu ja tegelikult juhtub ikka v'gagi.
T
to 11. 13  /   03:14, 9. okt 2017
Olen ka kindel, et " isane " on tegelikult naisterahvas.
Ükski mees nii naiseliku sõnastusega kommi ei kirjuta.
Kah naine.
  /   19:38, 7. okt 2017
nii vana mees ei olegi enam mees, võib koristada küll, pole suur kaotus, kui koristamise pärast tühjad kellad küljest kukuvad.
N
no on jah patoloogiline  /   10:07, 7. okt 2017
ja neid on siis kahjuks väga palju,kel kunagi kyllalt ei saa. Yyritoetust makstakse kyll väga paljudele.Juhuslikult märkasin ka, et soolata v6i maksab siin sama palju ,kui Eestis. Enamus on soolaga.
  /   10:16, 7. okt 2017
Soomes on üldrahvalik otsus oma vaesed ära toita, et rahvas ei peaks näljaga riigist põgenema, nagu Eestist, vast umbes sajand tagasi tehti selline laiapõhjaline sotsiaalne kokkulepe.
V
vahe  /   12:45, 7. okt 2017
on selles, et k6ik k6rtsid on pidevalt täis.demokraatia on nats liiga pikale läinud.Töötegemine eriti ei kannatagi,kui niisama raha tuleb...kiruda ikka jaksavad
  /   14:23, 7. okt 2017
Ta ei ole vaene!
R
Räägiksin ka, ikka ausalt.  /   09:52, 7. okt 2017
Olen ka pensionär Soomes. Soomes olnud 12 a, torujüri. Penssi saan 1015 eurikut, netto. Ei ole sugugi suur pension. Aga kordagi pole vajadust olnud ei kiriku, ei sots.abi järele. Tavalist elu elab vabalt selle eest ära. Käin ka kalal, harrastus selline. Aga võrreldes selle doktoriga, kes 25 a. Soomes elanud, peaks tema pension vähemalt 2+ korda suurem olema. Mulle tundub, et artikkel on, kas tellimus või tahab keegi Evelini halvustada. Muide, Soomes ei pea keegi sugulasi üleval pidama. Selleks on Põhiseadus, mis keelab riigil inimese elamise allapoole elatustaseme normi. Kui on abi vaja, on selleks sots.osakonnad. Ka vanadekodu lisade eest maksab sots, mitte sugulane. Nii, et pole see Evelini isa nii vaene ühti. Et ta käib kirikust abi saamas, on tema hobi. Mina käin näiteks kalal, see on minu hobi. Minult on ka küsitud, et kas kahetsen ka midagi Soome minekust? Ühte kahetsen, et kohe 1991.a. Eestist jalga ei lasknud. Oleksin ka rohkem pensioni saanud. Aga aitab sellestki. Niisama lisaks: Eestis on tunduvalt kallim elada kui Soomes.
.
...  /   10:05, 7. okt 2017
Ja eesti pensionär võib vabalt Soome kolida, hakkab saama Soome riigi rahvapensioni mis on kordades suurem kui Eesti min.pension. Kui jääb puudu, maksab Soome sotsiaalabi üürikulud kinni. Selleks et pensionipõlve Soomes pidada ei pea sugugi Soomes töötama või töötand olema.
E
ega  /   10:20, 7. okt 2017
ikka k6ik ja niisama ka seda rahvapensioni saa. 6udne, millised puugid...eks neid leidub igast rahvusest
V
Vaata, nii lihtsalt  /   10:21, 7. okt 2017
see küll ei käi, et lähed aga Soome ja saadki riiklikku pensioni. Eestlased vist teavad väga vähe, kuidas Soomes elada, miks ja mida saada on. Miks ja millest ilma jääd. Soome rahvapension on üksikule umbes 650 euri. Aga selleks pead 3 a. Soomes maksumaksjana elama, sissekirjutatult. Kolm aastat on kohanemisaeg. Saad tasuta kursusi, keeleabi, töötu toetust. On jah pisut kõrgem Eesti omast. Aga, eks sa mine ja proovi alustada! Kui oled pensionär, tee algust. Ja siis kirjuta oma aus arvamus uuesti.
E
ei pea,  /   10:36, 7. okt 2017
kolm aastat pensionarina soomes tootama, et rahvapensioni saada. Parem muu oma korter eestis ja ostad nait. kesk soomest odavamalt uue elamispinna. Hakkad koheselt soome rahvapensioni saama.
N
Nii see on.  /   10:49, 7. okt 2017
Garantiipensioni suurust mõjutavad kõik teie muud pensionid nii Soomes kui ka välismaal. Täielik garantiipension või 760,26 eurot kuus (2017. aastal) on saadaval täies mahus ainult siis, kui teil pole teisi pensione või on alla Soome min pensioni.
W
www.kela.fi  /   11:31, 7. okt 2017
Rahvapensioni ja muid sooduspensione makstakse PÜSIELANIKULE (vähemalt kolm aastat registreeritud püsielukoht Soomes vahetult enne pensioni taotlemist). Sosiaaliturva alla kuulumine ei söltu mitte töötamisest ,vaid püsielukoha olemasolust Soomes. Muidu läheksid kõik Eesti pensionarid Soome.
T
to: "Vaata, nii lihtsalt / 10:21, 7. okt 2017"  /   07:34, 8. okt 2017
Ega sul endal ka asjadest selget pilti pole.
Uuri Kela lehelt:
http://www.kela.fi/kansanelake-laskukaava
.
R
räägin siis ka ausalt  /   10:10, 7. okt 2017
Muide, Eestis ei pea ka keegi, kui just ei taha, sugulasi üleval pidama. Selleks on Põhiseadus, mis keelab riigil inimese elamise allapoole elatustaseme normi.Ja kui juhtubki keegi kogemata elama alla elamisnormi, siis koligu sinna kus parem või siis on ta ise selles süüdi.
  /   10:22, 7. okt 2017
Täiesti vale ja asjatundmatu jutt, Põhiseadus ei taga Eestis mingit õigust saada sotsiaalabi ega toimetulekutoetust. Mis alustel vastavat toetust makstakse loe mõne ov kodukalt.
E
Eesti  /   10:24, 7. okt 2017
valitsus on oma seadustega põhiseadusele sülitanud. Isegi selle teemalisi euroopa sotsiaalaharta punkte pole vastu võtnud. Vastu on võetud ja kohustuseks on tehtud " pagulastele " heaolu tagamine.
L
loe ise hoopis  /   10:37, 7. okt 2017
Riigitetajat. Mõni omavalitsus jätab nii paljugi ütlemata.
Loe otsest allikat, mitte tõlgendajat. Pole veel seadust, mis lubaks kov-il riigiseaduseid ümber teha. Et ov on ülem ja tema ütleb, kuidas ja kellele toimetulekutoetust maksta.
  /   10:18, 7. okt 2017
Soomlastel on oma miinimum, mis peab kätte jääma peale maksude maksmist ning see summa ei ole meie mõistes mitte sugugi väike. Sotsabi maksab üüri ja rohud kinni.
N
nojah  /   10:38, 7. okt 2017
eestis on samamoodi miinimum,mis peab inimese kohta kätte jääma.
T
to nojah  /   11:07, 7. okt 2017
On väga suur vahe, kas peale maksude maksmist jääb eestlastele miinimum 130 eurot, või soomlastele nende miinimum 487,89 eurot.
M
Määratu erinevus  /   11:39, 7. okt 2017
Soomes on miinimum 470 eurot, mis peab puhtalt kätte jääma. Lisaks makstakse korterituge ca 400 eurot.
Eestis 130 ja sedagi ei maksta mitte igaühele (pead vastama tingimustele, nt olema töötuna arvel).
J
ja milles  /   12:18, 7. okt 2017
probleem? Eestis on tingimused kas oled töötuna arvel, õpid tasemeõppes riigieelarvelisel kohal või töötad. Kui neid ei suuda täita, siis mis valesti on? Ei usu, et Soomes mingeid tingimusi pole, lihtsalt makstakse? Ei pea oma sissetulekuallikaid tõestama ega midagi? Ei usu.
J
ja samas  /   12:23, 7. okt 2017
saab delfi toiduabi loo kommentaariumis lugeda, kui õudselt ahned need vaesed on...
See 130 on esimese pere liikme kohta ja alaealiste kohta, leibkonnas elavad täiskasvanule peab kätte jääma vähem kui 110 eurot. Abikõlbulikud kulud on elekter, vesi, kanalisatsioon, prügivedu, kodukindlustus ja küte. Seal omad lsots.imiidid. Kõik muu pead sellest umbest 100 eurost inimese kohta hakkama saama. Lisaks kov ametnike, töötajate ja nende tuttavate-sugulaste kadedus ja viha...
R
Ravimitel on Kela-korvaus  /   07:38, 8. okt 2017
Keegi ei maksa neid kinni.
Üüri soodustus on ka kõigil eraldi välja arvestatud.
Ära lahmi kui ei tea.
M
Mis vahe?  /   07:47, 8. okt 2017
Teenustööd, kultuuriüritused, vaba aja veetmine - neid hindu ei saa ju võrreldagi! Eestlasel läheb pesumasin rikki - laseb ära parandada. Soomlane ostab uue, sest remont läheb sama kalliks.
Soomlasele üks restorani õhtusöök maksab sama palju kui Tallinna päevareis laevaga.
  /   10:36, 7. okt 2017
see int on teadlasena töötanud.
T
to: "Soomes olnud 12 a, torujüri"  /   07:29, 8. okt 2017
Int on sündinud 1936, alates 1992 elab Helsingis. Ta on 81 aastane!
Lahuta 1992-1935 - saad vastuseks, et siis ta oli 56-aastane, kui Soome tuli. Ega ta peale seda 25 aastat tööl ei käinud endale pensioni teenimas, pühade vägi!
Oma pensioni on ta artiklis ära seletanud, kust ja kui palju saab.
Kui kokkuhoidlik eluviis on sinu meeles alandav, siis oled sa üks õige eestlane :-)
Helsingist on väga raske sinu moodi kusagil kalal ka käia.
Ja mis Evelin Ilves siia puutub? Oma tütrest ta midagi paha pole rääkinud.
Int pole tema käest raha tahtnud, tal on oma tagavaragi olemas, plaanib üldse Tartusse minna elama.
Ü
Ühte ma ütlen,  /   10:00, 9. okt 2017
Helsingi pole veel Soome! Soome tulin kui olin 53.a. Teenisin pensioni välja, mille suutsin. Ma pole kedagi halvustanud. Teeni sinagi, käi kalal, tegele hobidega, hoia kokku. Kui seda ei oska, ei saa keegi sind aidata.
A
arvamus  /   09:40, 7. okt 2017
Väga piinlik,et on tütreid,kes oma vanemaid ei toeta
E
elukunstnik  /   09:43, 7. okt 2017
hooli , aga vaata teraselt ringi ja kui tekib vähimgi võimalus , siis reageeri ning koheselt nooli !
C
copy-paste  /   10:01, 7. okt 2017
..Mulle tundub, et artikkel on, kas tellimus või tahab keegi Evelini halvustada..
L
Liz  /   10:05, 7. okt 2017
Selleks et vanemaid vanast peast toetada peaksid ikka vanemad ka laste kasvatamisel osalema.
N
no  /   10:15, 7. okt 2017
Int ei vaja materiaalset abi, ta on kahest riigsit saava pensionärina korralikult kindlustatud. Munitsipaalkorter Soomes, paneelmajas Tartus oma suur korter. See on Eestsi elavate pensionäride üle irvitamine, kui haledana esitatakse hästi kindlustatud pensionäri, kes kasutab Soome riigi hüvesid.
A
arvamusele  /   11:22, 7. okt 2017
väga piinlik, et asjaolusid lähemalt teadmata, hakkab inimene oma arvamust avaldama
M
Mari  /   09:35, 7. okt 2017
Mis puutub siia eksväimees T.H.I., kui vanahärra L.Indil on kaks tütart ?
H
Hämmastav  /   09:27, 7. okt 2017
Suht korralikult riides. Kas Evelin ostis talle riided?
  /   09:43, 7. okt 2017
ütlen JAH !
?
?  /   09:24, 7. okt 2017
Miks me ikka tahame teha seda eesti vanainimese elu ilusamaks,kui ta on? Täna raadios saade- edukas vananemine. Kõik on hästi,keegi ei virise.Miks meie saadete tegijad raadios ja teleris .kes kajastavad vanurite elu ei näe õigeid probleeme.Et pensionäri sissetulek on naeru väärne,võrreldes eesti keskmisega! Miks meie seaduse tegijad on mõnes asjas nii kuulekad ja kuulevad vanainimese ütlemisi,et me pensionärid ei virise ja saame hästi hakkama.Kallid seaduse tegijad,mis on eesti keskmine palk ja mis on praegune pension Häbi!
N
No nüüd hakkasid ju 115 eur-i kord aastas   /   09:34, 7. okt 2017
andma üksi elavatele pensionäridele !? jälle saadi meie pensionäre tõmmata , jaga see nüüd 12 kuu peale ,näed palju kuus nüüd juurde tuleb ... 9.59 !??? see ju lausa sigadus ! ,
kui said pensionärid aprillist juurde pandud , oli see summa näiteks isegi eelmisel 2016 aastal 18.78 !??? no millest me nüüd räägime ja hõiskame ... vastik , kuidas lollitatakse pensionäre .
  /   09:41, 7. okt 2017
Ja kui paljud Teie arvates seda keskmist palka saavad? Ülikoolis töötavad doktorikraadiga teadurid, kellelt nõutakse kolme võõrkeele vabalt valdamist, loenguid ja teadusartikleid mitmes keeles, teenivad bruto 1100, st sealt lähevad veel maksud maha. Ja kõigil ei ole isegi mitte täistöökohta, vaid töötavad 0,5-0,8 koormusega ning teenivad lisa tõlkebüroos või koolis.
V
vana penskar  /   09:46, 7. okt 2017
Elu meie esivanemate maal on kena. Oleme uhked ja rikkamad kui kunagi iial. Võlgasid enam kokku ei loeta ja võla osanikud on nii riik, ettevõtted kui ka kodanikud. Võlg aga, see on juba au asi ja kellel pole võlga , see polegi õige eestlane.
T
Toh oh, jama!  /   09:56, 7. okt 2017
Ma siis polegi enam eestlane? Kas keegi annaks võlgu? Saaksin eestlaseks tagasi.
  /   10:37, 7. okt 2017
Selle eest tuleb lausa igapäevaselt aktiivselt võidelda, et ei laseks võlgadel tekkida. Mis iganes raha te saate tuleb hoida tagavara erakorralisteks juhtudeks. Mul on iga kiirabi või EMO mats väga suur kulu, ma ei julgegi surts valudes enam sinna pöörduda. See on täiesti ebanormaalene ja läheb veel hullemaks, kuna pensioni kaob ja määratakse see see Töötukassa näljaraha, millega pole üldse võimalik neid kulusid katta.
V
Võlad on kõigil  /   11:18, 7. okt 2017
Kui sa ise pole võlgu, siis sinu korteriühistu on kindlasti pangaori pikaajalise laenuga - maksab aga mitte KÜ, vaid iga korteriomanik seda pangalaenu!
  /   10:32, 7. okt 2017
See on ju ehe propaganda! Kui sina hästi ei ela siis OLED ISE SÜÜDI! Kui sa oled haige ja
tervis läbi siis oled ise süüdi. Meile ei ole probleeme, ainult SINA oledki probleem! Seda taotakse sulle pähe iga ametniku poolt, iga meediakanali poolt. Eutaneeri ennast, kui hakkama ei saa! Minu lahendus on aastaid telekat ja raadiot enam mitte enam vaadata ega kuulata, jääb enda mõttetu traumeerimine ära. Ma tean nagunii inimeste hädadest liiga palju ja ma ei suuda seda näha, see on mulle füüsiliselt valus.
R
reaalsus  /   09:19, 7. okt 2017
Säh sulle müüdist Soome elust
T
taat  /   09:49, 7. okt 2017
pension sõltub sellest palju oled soomes töötanud ja sinna panustanud,mul aasta kohta 78 euri
E
Ega sa Indi moodi 56-selt Soome ei läinud ka vist?  /   07:56, 8. okt 2017
Mina, mina, mina ...
Kui sa TAAT oled, siis räägi ka ausalt ära, mis su pension on?
E
ega  /   09:18, 7. okt 2017
soomes see tuhat euri pens pole ka nüüd asi,milleg hästi elada.ja kindlasti ei meeldi soomlastele sellised mujalt tulnud,keda peab veel soome riik rahaliselt toetama....
H
ha ha ha  /   09:34, 7. okt 2017
Ei meeldi mujalt tulnud?,no lubage naerda,ise somm6d-amööbid lasid nad sisse ja julgevad veel kobiseda.
  /   11:26, 7. okt 2017
jah, lasid eestlased massiliselt sisse ja nüüd veel julgevad kobiseda, eks?
K
Klemm  /   09:11, 7. okt 2017
Selliseid eestlasi on Soomes palju. Lisaks hädaldatakse pagulaste peale,kuna nood on tulnud konkurentideks.
S
Soomes siiski elu  /   09:01, 7. okt 2017
nagu lill, tuttavad soomlannad saavad pensioni 1000 eurot kuus ja see olevat veel väike pensssion. Meil on sandikopikad ja selle valitsuse ajal nii see jääbki,peaasi, et sarvilised pagulased saavad head raha.
P
Pinss  /   09:12, 7. okt 2017
Luxemburgis on keskmine penss 3 tuhhi, kreeklasd ei ela enda omaga enam ära http://majandus24.postimees.ee/4197221/nordinud-kreeklased-kuidas-on-voimalik-960-eurose-pensioniga-....
Maarjamaa on niisamagi väga edukas maa, nagu reformarid juba 20 aastat väidavad.
N
no reformierakond  /   09:59, 7. okt 2017
see ei olnud, kes Eestit 50 AASTAT OKUPEERIS, EKS OLE. tuua näiteks Luxembourg on pehmelt öeldes äärmine lollus. keda sa võrdled???? Euroopa rikkaimat riiki ja Eestit, keda 50 aastat ei olnud olemas,kes alustas alles nullist . ja Eestis ei ole kunagi elatud nii hästi kui praegu. kui sa okupatsiooniajal kokku varastasid, siis on nüüd muidugi nutt ja hala lahti, et pead ise hakkama saama.
E
Eestis  /   10:48, 7. okt 2017
ei ole kunagi niipalju riigiraha oma tasku pandud kui uuel Eesti ajal, kadusid metsad ja riigifirmad sinna taskutesse. Korterid jpm, lisaks vöeti veel laenu, mis vene ajal vist eriti vöimalik ei olnudki. Ei saa vörrelda vörreldamatut. Eestlane oma töökusega oleks maailmmastaabis püstirikas, aga ametnikud ja poliitikud söövad söna otseses möttes selle raha ära ehk panevad oma tasku, üüratud palgad, hüvitised jpm. Vene aeg küll selles süüdi ei ole, et rahvas vaene on. Pigem ikka ahne ametnik.
N
nõuka ajal  /   11:14, 7. okt 2017
algasid tööd teinud inimeste pensionid min. palgast, praegu ei ulatu isegi keskmine pension min. palgani. Nõuka ajal oli minu palk alati keskmisest palju suurem, nüüd pension 297 euri, lisaks sai nõuka ajal varem pensionile.
  /   12:11, 7. okt 2017
Miks siis pension nii väike?
  /   15:06, 7. okt 2017
Miks miinused? Ega ma halva pärast küsinud. Kui nõukaajal kui aasta läks aasta ette ja palgad keskmisest palju suuremad, kuidas siis pension selline on? Staaž väike? Mis siin pahandada on, kui küsin. Minul 30 aastat staaži ja pension 340 eurot
L
Lost  /   04:24, 8. okt 2017
Fakt on see, et meie riigi rahad kaovad kuhugi ära. Kuhu?
Soomes on sotsiaalvärk kordades parem.
Ä
ära plära  /   09:47, 7. okt 2017
Keskerakond hoolib ja olgem siis koos ka uhked !
A
Alla garantiipensioni keegi Soomes ei saagi - (760,26 e/kk),  /   08:00, 8. okt 2017
#Soomes siiski elu / 09:01, 7. okt 2017
nagu lill, tuttavad soomlannad saavad pensioni 1000 eurot#
http://www.kela.fi/takuuelake
'
  /   09:00, 7. okt 2017
Ning ajakirjanik ahmib Soomest kokku isegi makarone?
Õ
Õigesti teeb  /   09:14, 7. okt 2017
Seal kaubad palju odavamad kui meil siin.
  /   09:26, 7. okt 2017
Kummaline kokkuhoid. Sarnaneb soomlastele, kes käivad Eestist alkoholi kokku ostmas, kuid samas ei mõika et kui sõidurahaks ning reisi peal kulutuste rahad kokku lüüa, tuleb see sama välja kui osta oma pudelid Soomest. Mingi kokkuostetud makaronipakiga "kokku hoida" on küll väga suur majandamine.:)
O
olnud suve   /   08:59, 7. okt 2017
hiiumaal - oleks saanud head ja paremat .
Kuuldavasti oli seal restos isegi kuivpeldik hoovis .
..  /   08:57, 7. okt 2017
..eläma on..
S
see eksproua   /   08:54, 7. okt 2017
pole kunagi isa eest hoolt kandnud!
  /   09:09, 7. okt 2017
miks ta peaks hoolt kandma. isal on raha küll. ta on kohutav kooner ja tal patoloogiline häire mängida val la san ti.
M
miks peaks  /   09:14, 7. okt 2017
oot oot, Soomes ju pidi hea elu olema ka pensionäridel
O
Ongi  /   09:52, 7. okt 2017
võrreldes Eestiga
  /   09:49, 7. okt 2017
Mind lausa hämmastavad sinusuguste postitused. Teadmata olukorda, tundmata inimesi, loobid sa nii aktiivselt kriitikanooli. Sa ei tea, mis suhted selles perekonnas on, mida on isa teinud vms. Paljud on pidanud vanemate käe läbi palju kannatama, on neid maha jäetud, vägivaldselt koheldud, joodud kodus vms ja olgem ausad, ei tõuse see käsi nii kergelt ka selliseid inimesi aitama, sest pole ka nemad oma lapsi aidanud kui selleks aeg oli. Ma ei tunne neist kumbagi, samuti ei fänna ma Evelini, aga ma siiski püüan ka mõista, et ju on selleks ka omad põhjused, miks need asjad nii on. Kust sa tead, võibolla mees ei taha ise Eveliniga suhelda, temalt abi vastu võtta jne. Sa ei tea mitte midagi, aga pritsid siin mürki. Mine juurdle parem selle üle, miks sinu sees nii palju kurjust on ja paranda seda, siis ei ole vaja ka otsida koguaeg teisi, kelle poole näpuga näidata, et ennast kuidagi seeläbi upitada.
J
jah,  /   11:18, 7. okt 2017
inimesi on erinevaid. Tean ka juhust, kus isa kirjutas maja poja nimele ja pärast seda viskas poeg ta majast välja.
  /   11:32, 7. okt 2017
Selliseid ju ÕL kommentaarium täis, kes aina kritiseerivad, õpetavad ja halvustavad kõiki, kellest vähegi kirjutatakse.
  /   12:09, 7. okt 2017
Jah, siis ei pea ju peeglisse vaatama, veel vähem tunnistama endale, kes ise ollakse. Lihtsam on alati näpuga näidata teiste peale!
V
Valter  /   08:51, 7. okt 2017
Kotletid laual, kūll see Eveliin ka tagatoas peidus oli.
  /   08:41, 7. okt 2017
Kirik ja toidukraam mainitud,aga kas ollakse ka kristlane?
T
to/  /   09:07, 7. okt 2017
80 lõpust tuli meilegi uus mõiste nagu HUMANITAARUSKLIK. Kes läksid kirikusse, et sealt väljamaa toiduabipakke ning pruugitud väljmaaa kodinaid saada. Aga kui lõpuks seda enam ei jagatud, sai ka ärkamisaeg ning usk otsa.
P
Pärnumaal  /   09:54, 7. okt 2017
kutsuti neid " jahuusklikeks ", kuna peamine kraam mida esmalt jagama hakati oli jahu. Ja tänaselgi päeval enamik nn. kristlikest ususektidest jagavad oma jungritele kotikaupa riideid ja muud kraami mida need siis võimalusel rahaks teevad. Vana - Sauga silla juures olev ususekt kasutab veel tasuta tööjõudu küttepuude tegemisel mida müüakse pärnakatele 30-40 eur ruumimeeter. Töölised saavad süüa, öömaja ja kuus 20 eurotugrikut raha. Kus on küll maksuameti ja riigi silmad ?
  /   10:26, 7. okt 2017
need olid pakiusklikud
S
See mees  /   08:20, 7. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   08:45, 7. okt 2017
Ka sellistel on õigus elada. Näljutamine võtabki mõistuse ja enam ei suudagi teisiti hakkama saada. Õpitud abituse ravi ei ole, inimene on selleks liiga traumeeritud.
  /   10:41, 7. okt 2017
a kes tal keelab elada?
  /   09:10, 7. okt 2017
evelin on samad omadused isalt pärinud.
  /   09:15, 7. okt 2017
Kas sul on naabrimehe omadused?
?
???  /   09:43, 7. okt 2017
Eks vist kagueestlaste suguseltsi komme, teiste kulul elamimne ja ahnus. Pärnu haigla peaarst S on Inti sugulane. Papil endal Tartus ka 3 toaline korter paneelmajas. Pinss Eestist ja pinss Soomest , kus korteri eest saab tasuda riigi arvelt.
T
Tavaline töörügaja   /   08:18, 7. okt 2017
Imelikud elukad tõesti need va presidendid. Vahetavad naisi, teevad lapsi, kuid eksäi on kui tühi kõht, Soome riigile toita-katta. Evelini endal näpud põhjas. Miks seadusega pole reglementeeritud, et ekspresident peab ülal pidama talle määratud ametiajajärgse teenistuse eest tema perre kuuluvaid ekslähedasi. Nad pole ju veel surnud! Eksäi on jätkuvalt eksäi. Lahutas ta ju Evelinist mitte äiast. Vähe matslikult tundub see käitumine sedavõrd kõrge ametimehe poolt.
K
kolla  /   08:34, 7. okt 2017
Kas meil veel vähe igasugu puuke pole üleval pidada.Seaduse järgi peavad lapsed oma vanemaid toitma.
  /   08:46, 7. okt 2017
Kui sa oled abikaasa siis on ka sinul kohustused.
K
kollale  /   09:17, 7. okt 2017
Soomes ju ei tohiks sellega muret olla, seal ju nii lahe penisonäride elu, vähemalt teised eestlased nii räägivad
T
taevake kus soovitus  /   08:52, 7. okt 2017
et ekspresidendid peaksid üleval kogu suguvõsa-ämmad, äiad,eksnaise õed vennad, onud jne.
M
Mäletaja  /   09:15, 7. okt 2017
T.H.Ilvres jääb mälestustesse kui osav kinnisvaraarendaja!
J
jkhj   /   10:15, 7. okt 2017
Kui see nüüd mingi raskesti tabatav huumor ei ole siis selle kommentaari kirjutas küll n6drameelne
E
Eestist  /   07:30, 7. okt 2017
Ma artiklit ei ostnud ,aga miks ta siis Soomes üldse elab ? Tulgu Eestisse ,sest ainult siin näeb tõelist heaolu , toimetulekut ja pensionitõuse
  /   08:50, 7. okt 2017
Eestis sureks ta nälga. Uuest aastast on toimetuleku miinimum tervelt 140 eurot. Kõigile ei maksta ka seda toimetulekutoetust koos eluasemekuludega, et soe tuba üldse olemas oleks.
/ 08:50  /   09:17, 7. okt 2017
tundub et ka seal sureb, miks muidu üldse selline artikel
H
Heaelu  /   08:53, 7. okt 2017
Soomes on keskmine pension 1500 ja seal maksavad pangad oma kasumitelt makse.
  /   10:45, 7. okt 2017
Eestis maksad pangale makse, et nad sinu rahaga raha teenivad. Kogu rahvas on siin pankadele maha müüdud, see on puhas orjastamine kohustusliku raha panka suunamise kaudu. Välja võtta ka ei saa ilma selle eest pankurile maksmata.
S
Soomes  /   14:51, 7. okt 2017
Kontulas on kahetoalise korteri üür umbes 850-950 eurot olenevalt maja vanusest. Ega sellest pensionist ulmelisi summasid kätte ei jää...
E
Ega   /   17:37, 7. okt 2017
Ei suuda isegi unustada, kuidas pank arvelt lihtsalt hoiust kõrvaldas. Kindlasti polnud mu hoius ainuke neile raha sissetooja. Kaevake aga EL kohtusse, soovitati.
T
tundub  /   09:35, 7. okt 2017
geneetiline,riigi najal kelku lasta
E
Ei saa tulla, naine ei too  /   10:33, 7. okt 2017
Ilma naiseta on see mees abitu
T
Ta  /   12:36, 7. okt 2017
ju soovibki tulla.Loe artiklit!
P
puukimine on geenides  /   07:25, 7. okt 2017
järelikult
E
Evelinil juhtus  /   07:08, 7. okt 2017
Enneolematu lugu...
O
Oh vaesust  /   07:05, 7. okt 2017
Tütar peaks aitama isa vanaduspäevil, aga see töll peab restoraani...
J
Juulius  /   06:27, 7. okt 2017
Käbi ei kuku kännust kaugele.
L
loo moraal  /   03:10, 7. okt 2017
Eestisse jäänud pensionär võib nüüd järeldada, et on 25 aastat valesti elanud. Meil saab ainult president kõike tasuta, rahvas närigu muru.
  /   08:55, 7. okt 2017
Miks pensionärid ise reformierakonda on valinud nii innukalt, oskad selgitada? Olete puha miljonärid või rantjeed või suurettevõtjad, kelle huve nad esindavad?
Mina küll tunnistan, et olen puhta valesti elanud, oli küllalt võimalusi minna siit minema, jätta lähedased kus kurat.
P
Pensionärid  /   11:29, 7. okt 2017
ei vali üldjuhul erakonda vaid isikut, sõltumata tolle valitava erakondlikust kuuluvusest. Küll aga valivad erakonda pensionäride ID- kaartiga nende pensionäride, kes ise enam valimas käia ei jõua või ei taha, noored sugulased või siis hooldekodu juhatajad. See on see reaalselt kasutatav ID-kaartiga valimise turvarisk. Mind koos abivajava pensionäriga valimiskabiini ei lasta, tema id-kaartiga võin aga valida ilma probleemideta.
S
See  /   01:42, 7. okt 2017
teema tuleks ülesse võtta soome meedias mitte siin.Kui seal loetakse,et presidendi laste vanaisa peab küsima toetust üüri maksmiseks,siis äkki muutub midagi.
!
!  /   02:19, 7. okt 2017
Ikka seal, sest ei saa ju solvata eksesileedi siinse fännklubi liikmete tundeid. See teema ei sobi nende õrnakste kõrvakeste jaoks.
1
1  /   02:22, 7. okt 2017
Lapse
E
Ei pea  /   10:24, 7. okt 2017
Aga ju talle meeldib.
J
Jauram  /   00:23, 7. okt 2017
...ja härmatamise eest maksis eesti ori ... kui olid härmatamas !?