piretid tõllud leigerid ei ole tavalised reisilaevad, et oleksivad vesilihvitud imepeene fraktsiooniga pinnatöötlusega. See mida murelikud kodanikud jämedateks keevituskohtadeks ja räpakaks tööks peavad, et terasplaadid näha isegi läbi värviviimistluse... Need on parima kvaliteediga soomusplaadid. Kaitse vaenlase vastu. Juba ainuüksi sellse viimistlustaseme nägemine on heidutus vaenlase vastu, kes näeb eemalt, et ei ole mõtet sellise soomuse vastu sõdida! Tegemist on erakordselt võimekate laevadega ja kes selles kahtleb on Eesti Vabariigi vastane!
ju Viikingite poolt ehitatud,olen paaril korral sõitnud ja muljed olid ausalt väga head, ei teadnud siis päritolu kohta midagi. Sakslased said hea laeva ,neil korralikud kiirteed ka,aga meil on kõige moodsamad trahvikaamerad. EU riigijuhtidele oleks ju võinud uhkusega näidata meie digilahendusi Tartu mnt. ääres ja ERM-i ka muidugi:)
Viie aasta pärast maksab riik praamivedudele tunduvalt rohkem peale kui omal ajal Leedole aga see on maitse küsimus.Samuti on laevade omavaheline võrdlus maitse asi,mina arvan et tänased laevad on nagu odavalt väljamüügilt kalli rahaga ostetud.
Töötas USA lipu alla! Praegune esindab Brüsselit! Siis uuest aastast hakkavad ka raskeveokid Läti numbritega sõitma! Maksame raskeveokimaksu--- teede parandamiseks! Nüüd lajatatakse ka teemaks selga! Eesti vedajaid saab ju topelt maksustada!
Ja pole mingisugust jõudu Tallinna sadama ja neid sellise essu kokku keeramisel juhtinud valitsusliikmete joonele panemiseks. Tuua siia laevad mis on kallimad, vähem efektiivsed, tundub ka manööverdamisvõimelt halvemad ja talvel kasutamiseks vähem sobivad. Randumiseks kultuatav aeg on oluliselt pikem kui Norras valmistatud alustel. Huvitav seegi, et visuaalselt on praamid kohmaka väljanägemisega. Sidrunid pimestasid tellijad sh ka ministrid ikka korralikult sellise olulise kulutuse tegemisel. Ka ajakirjanikud on kui kuldid rukkis. Sadam võrdleb tänavusi saavutusi eelmise aasta tulemustega mil oli oluline tagasilöök veomahtude osas, õigustamaks 20 milj lisaraha küsimises mis juba enne seda oli kõrgem kui vanale süteemile makstav dotatsioon!
Tallinna Sadama opereerimine on tunduvalt odavam kui Leedol. Leedo läks lihtsalt ahneks ja pressis aga raha juurde. Elu näitas, et Saksamaa ennast niimoodi lüpsta ei lase.
Autosid mahutas Hiiumaa küll natuke rohkem kuid päris kindlasti on praegused laevad oluliselt reisijasõbralikumad. Vähemalt Hiiumaa vahel on praamiliiklus praegu tip-top, Leedo ajal seda ei saanud pea kunagi öelda kahjuks.
Pigem vastupidi. Reisjate ruum on uutel justkui karjalaut. Kahesele lauale mahub vaid üks sööja. Neljasele kaks. Valjuhääldi on sarnane N. aja raudtee jaama omaga. Autoteki peldik on nii väike, et potile istudes lööd pea ära. Täielik saast. Aga paremat ei olnudki võimalik saada, sest siis ei oleks Kaljurand midagi teeninud.
Reisijate salong on kui 80 aastate partorgi kabinet. Enam odavamalt ja ilmetumalt annab sellisele kallile alusele ikka ehitada küll. Toitlustuskohtade arv väiksem, Toitude hinnad pidid algselt normaalsele tasemele viidama aga see vaid jutuks jäigi. Suurelt reklaamitud lastenurk on kui WC kabiin. WC on aga projekteeritud nii, et ukse avamisel saavad paljudki näga kas hoitakse kinni ühe või kahe käega.
Sõiduautosid mahutas rohkem, veoautodest ei maksa rääkidagi, neid läks oluliselt rohkem. Lisaks reavahed olid 10 cm laiemad, mis tänapäevaste turvatehnikat täis autode poolemeetriseid lävepakke ja uksi arvestades andis väljapugemiseks palju rohkem ruumi.
Mis te virisete. Kui auto nii suur et praami peal kitsaks läheb, tuleb lihtsalt väiksem auto osta. Pealegi, kui kõik nii teeksid, saaks lisapraami veel pisema tellida. (ning ühinen eelkirjutajatega - uus on kitsas, ilmetu ja mõttetu, Saaremaale sõites ei viitsi enam masinast välja tullagi, kodunt söök-jook kaasa, muusika mängima ja raamat/ajakiri lahti. Hiiumaale minekuks tuleks vist äratuskell varuda autosse)
KOMMENTAARID (39)