Eesti uudised

„Suud puhtaks“ jätkusaade: vaimulikud nõustuvad Laatsi vaadetega, kuid tõdevad, et need erinevad kiriku õpetusest

Toimetas Keit Paju, 6. oktoober 2017, 13:56

142 KOMMENTAARI

s
Simon de Montfort/ 8. oktoober 2017, 22:13
Andke see küsimus mulle lahendada...
a
aaaa,/ 7. oktoober 2017, 16:33
et nüüd siis on kõik eesti pedɘpastorid välja otsitud
k
Kristlane/ 7. oktoober 2017, 15:56
PARANDAGE MEELT, sest taevariik on ligi tulnud! JEESUS TULEB VARSTI!
m
mis asi see usk on./ 7. oktoober 2017, 11:26
Kirikusse läheb abi paluma ,kirikust väljub tühjade taskutega, nõiaks moondunud või muud moodi ära pööratud,kes hakkab kodus abikaasat ja lapsi ära pöörama.Kirikul on olulisem raha allikas ja lukselu,kui mingi inimese mured.Kasutatakse keelatud võtteid läbi sõnade ja muude mõjutus vahendite.Tõeline usk on vabadus ,armastus, hoolimine,selleks pole vaja toppida vahele kirikut,mis on täis valet ja ahnust alandades inimesi alamaks,ennast lamba karjaseks.
k
k.p./ 7. oktoober 2017, 08:34
See on uskumatu, ma küll aru ei saa aru kuhu me selle tolerantsuga jõuame
u
Uskumatu,/ 7. oktoober 2017, 08:25
kuidas selline poleemika üldse saab üles kerkida!?Homod on minu arvates midagi jälki ja mina hoian sellistest igal juhul kõrvale.Tuntud homodest suudan taluda vaid kahte ja nendeks on Elton John ja sir Nigel Hawthorne ja seda just nende loomingu pärast.Viimati nimetatu on kahjuks siitilmast lahkunud,kuid väga hea näitleja oli...
s
Saatana teener nimega Laats/ 6. oktoober 2017, 22:55
On ikka pärsi kole kui jumalasulane valetab nii läbinähtavalt jumala nimel ja kiidab pattu. Mitte keegi pole kirikut ega jumalat kahtlustanudki p e d e r a s t i d e vihkamises. On üldteada, et jumal armastab ka kõiki eksinuid ja tema arm on piiritu- ta armastab ühtmoodi nii vargaid, liiderdajaid, mõrtsukaid kui sodoomiaga tegelejaid aga päris kindlasti ei armasta ta nende pattu ega kiida seda heaks. Jumal kutsub inimesi üles meeleparandusele ja oma pattude kahetsemisele, mitte ei õigusta nende toimepanemist. Sellised libausklikud "pastorid" püüavad vaid usku naeruvääristada ja inimesi segadusse ajada oma päris varjamatu ja robustse demagoogiaga. Loosung "Jumal ei vihka geisid" on vahva ajalehes ära trükkida aga mõtlevale inimesele kangastub kohe "Jumal ei vihka mõrvareid", milline väide pole ju ka vale aga siiski ei tähenda, et jumal mõrvad õigeks ja pühaks peab.
k
kui kirik on/ 6. oktoober 2017, 21:03
politiseerunud ja saatanaga sõlminud lepingu, siis pole neid kirikuid ega pastoreid vajagi. Aitab silmakirjalikkusest. Inimese elatustasemega ei tegele enam keegi, kõik askeldavad tagumiku ümber - mis asi see on ja mida sellega teha!!!!
k
6. oktoober 2017, 21:38
Kas pole huvitav, et nad ei saa ilma juristideta hakkama? Jumal ju ei vaja endale advokaate, kuid usutegelased vajavad.

e
6. oktoober 2017, 20:29
EELK kirikuõpetajad armastavad omasooiharaid ja see pole neile keelatud, see on nende kui indiviide õigus. Kohustada armastama IHA(omasoo-, söögi-, joogi-, jne) ei ole vastuvõetav paljudele, söögiIHA on buliimia, joogiIHA on alkoholism, IHAd on sõltuvused.
e
6. oktoober 2017, 20:30
EELK kirikuõpetajad armastavad sõltuvusi.
Sõltuvused ei ole inimesed.
o
oik/ 6. oktoober 2017, 20:19
Olles kristlane on seda ümmargust, laialivalguvat ja imalat kirikuisade juttu on ülimalt keeruline kuulata. Küsimus ju ei ole ega ei ole kunagi olnud selles, et kirik kuidagi gaysid kirikust minema ajaks, vaid selles, et kuidas suhtuda samasoolisse seksuaalsuhtesse üldiselt läbi Jumala Sõna prisma. Räägiti mingist heteropaaride abielurikkumisest ja võrdsustati see homopaaride suhtega. Samahästi võiks homo küsida, et aga kui ta ametlikult registreerib oma suhte ja on oma partneriga ning ei peta, kuidas siis Jumal suhtub? Seda vastust me muidugi tänastelt kirikuisadelt ei leia, käib ümmargune jutt Piiblitõlgetest, tõlgendamistest ning 2000 aasta tagusest kultuuriruumist nagu see aeg oleks homoseksuaalsus mingi uudne ja tundmatu teema. Kui aga lugeda ajalugu siis just Roomas ja Kreeka aladel olid homoseksuaalsus vägagi levinud.
Vana Testament Moosese raamatutes on väga selge homoseksuaalsuse temaatikas. Juudid on seda tõlgendanud aastatuhandeid ühtemoodi. Samamoodi on kristlased seda 2000 aastat ühtmoodi aru saanud. Seega jutt tõlgendamistest ja tõlgetest on näide väga nõrkadest argumentidest.
Loomulikult on EELK juba tõest eemaldumas ja ei ole kaugel aeg kui homoküsimustes ka alla vannutakse. Jumala sõna keelab koguduse juhtorganitesse panna noori kogenematuid inimesi, isegi kui neil on neli last. Samamoodi peab juhtkond olema veatu, ühenaisemehed, laitmatu renomeega, ikka ja jälle me loeme kiriku juhtkonnas olijate koguduse vara sahkerdamistest või noorte naistega semmimistest ning ei lähe kaua aega mööda kui need samad tegelinskid lihtsalt teise linna ja kogudusse suunatakse. Mõni isegi ülendatakse ülemaailmseks patriarhiks peale selliseid jamasid. Millest me siis räägime kui sellistes lihtsates asjades ei suudeta Pühakirja järgi elada.
t
taibu/ 6. oktoober 2017, 19:40
kui naine laevas,siis laev pöhjas,tundub,et nii on ka kirikus juba.Mina ei lähe kirikusse,kus teenib naisöpetaja,pean seda meeste ametiks.Eks ju Eevagi eksitas Aadamit öunaga.
o
oik/ 6. oktoober 2017, 20:26
Pauluse idee ei olnud naisi alavääristada või alandada vaid reguleerida koguduse korda. Näide oli ju selles, et nii nagu Kristus on koguduse pea, olgu naine mehe pea. Väljaspool kogudust ei ole ühiskonnal ega kirikul mingisugust meelevalda naisi kamandada või käskida. Korintose kirja jutt käis ainult ja konkreetselt vaid koguduse siseses asjaajamises ja see et tänane kirik seda "vanamoodseks" ja "aegunuks" nimetab näitab kiriku üleüldist degradeerumise seisundit. Tänane kirik ei huvitu ka muudest Kristuse seisukohtadest mis puudutab kujude kummardamist, kirikusisest hierarhiat, kiriku juhtkonna laitmatut positsiooni nõuet jne. Aga see, et kirik lõpuaegadel käib alla on meile juba 2000 aastat tagasi kirjutatud. Seda võib lugeda ka Ilmutuse raamatu 17 peatükist.
m
Miia/ 6. oktoober 2017, 19:28
Saatejuht Urmas Vaino küsib saadet alustades saatekülalistelt: "Milles langevad teie vaated Annika Laatsi omadega kokku?" Artikli pealkirjaks pannakse, et vaimulikud nõustuvad Laatsi vaadetega.
m
Mina ei materda/ 6. oktoober 2017, 19:23
kedagi,aga olen usklik ja selge on see, et homod on valel teel, piiblis on selgelt kirjas, et mees ei tohi magada mehega koos nagu naisega, sllest piisab ju.Juma oli on ja jääb,kas teie usute või mitte.
m
Mina ei materda ka kedagi/ 6. oktoober 2017, 20:03
aga vihkan neid inimesi, kes materdavad kedagi rääkides, et ei materda kedagi, kes mitte kedagi ei materda.
o
oh ja/ 6. oktoober 2017, 19:14
kas uskuda jumalat või uskuda jumalasse on kaks ise asja ning kui nõndanimetatud jumala sekretärid ehk vaimulikud hakkavad täitma maise võimu tellimust võimule vajalik patt pattude nimistust kustutada ja lugeda normaalsuseks tõlgendades jumala sõna endale ja võimule meelepäraselt siis minu teed lähevad jumala sekretäride teedest lahku kuna minul on õigus suhelda jumalaga ka otse ilma sekretäride vahenduseta ning lugeda ikka pattu patuks
2
6. oktoober 2017, 19:14
2009.a. oli seksilelude kirikus sisseõnnistamine, nüüd peavad kirikuõpetajad armastuseks ainult füüsilist armastus, seksilelude armastust.Õhtu kangelased: Madonna ja Jackson, Vikerraadio saates "Kirikuelu" heitis usklikele ette võltsvagadust ja silmakirjalikkust.
18. august 2009, ÕL. Pühakojas pralletanud Anu Saagim: kirik on nagu seltsimaja!
m
Miia/ 6. oktoober 2017, 19:10
Mulle tundub, et artikli autor pole ise vaevunud saadet läbi vaatama, sest see artikkel paneb rõhuasetuse hoopis kuhugi mujale. Eksitav pealkiri on praegusi ajakirjandustavasid arvestades ilmselt taotluslik.

k
Kallis kaasmaalased/ 6. oktoober 2017, 19:03
loomulikult on homod väärareng,aga teile tahan öelda, et JUmal oli on ja jääb. usute või mitte,oma asi.
Vaadake kanal 7. Ma ei sekku sellesse teemasse,mis praegu siin inimesed vahutama ajab,selge, et homosid ei tohi laulatada,see oleks mõnitamine.
r
Roomlastele 1/ 6. oktoober 2017, 18:34
22 Väites endid targad olevat, on nad läinud rumalaks
23 ja on kadumatu Jumala kirkuse vahetanud kaduva
inimese ja lindude ja neljajalgsete ja roomajate
kujutistega.
24 Seepärast ongi Jumal andnud nemad nende südame himudes
rüvedusse, et nad oma ihu ise häbistaksid.
25 Nad on Jumala tõe vahetanud vale vastu ning austanud ja
teeninud loodut Looja asemel, kes olgu kiidetud igavesti. Aamen.
26 Seepärast on Jumal nad andnud häbitute kirgede kätte:
nende naised on ju vahetanud loomuliku vahekorra
loomuvastasega,
27 nõndasamuti ka mehed, loobudes loomulikust
vahekorrast naisega, on oma tungis süttinud üksteise
vastu - mees on teinud mehega nurjatust - ja on seega iseenestes
saanud kätte paratamatu palga oma eksimuse eest.
28 Ja nii nagu nad ei ole hoolinud Jumala
tunnetusest, nõnda on Jumal nad andnud kõlbmatu mõtteviisi kätte,
tegema seda, mis on väär;
j
jälle/ 6. oktoober 2017, 18:07
üks homode jutt .Kas ÕL midagi muud ka oskab kirjutada .
x
xx/ 6. oktoober 2017, 17:42
Armastus ei tähenda järelekiitmist. Seda võiks ka vaimulikud meeles pidada. Vihkamisest ei kõnele enamik inimesi, aga ilma vihata , see tähendab Jumala antud armastusmeeles tuleb püüda kutsuda inimesi õigele teele, mis ei kahjusta nende keha ega vaimu.
o
oioi/ 6. oktoober 2017, 18:10
a nii võivad homod veel välja surra, seda ei saa ju ometi lubada.
e
Ega midagi./ 6. oktoober 2017, 17:41
Algul jäi mulje, et Piibli sõnaselged ütlused homode kohta on teadmata vaid Laatsile, kuid tuleb välja, et selliseid pastoreid on teisigi. Pole Pühakirja lugenudki? Ei jäägi muud üle, kui meie luterlik kirik pikalt saata. Sussutagu siis seda, mis Jumala meelest jälkus on.
p
Püha patt./ 6. oktoober 2017, 17:24
Need vaimulikud tahavad teenida korraga nii riiki kui jumalat- kui riik soosib pattu, siis on patt ka kiriku jaoks püha.
n
need.../ 6. oktoober 2017, 18:31
....vaimulikud teenivad nii Jumalat kui ka Saatanat, kuidas parasjagu neile kasulikum on!
a
arusaamatu/ 6. oktoober 2017, 17:04
Kuidas saab olla ühel jumalasulasel ja kirikutegelasel seisukoht, mis on vastuolus sellesama kiriku ja piibli põhimõtetega? Kas kahte jumalat korraga saab teenida? Ehk peaks siis usku ja kirikut vahetama või kuidas?
v
vabamüürlastest kirikuõpetajad / 6. oktoober 2017, 17:27
on ammugi piirid ületanud ja asunud mitme jumala teenimisele.
t
Tauno,/ 6. oktoober 2017, 17:29
muidugi ei pea sa kedagi tõrjuma, aga sa pead neid juhatama nii,millele sa oled kutsutud ja seatud kiriku järgi.Muidu palun, mine sotstööle või kultuurimaja juhatajaks.
p
Peabki,/ 6. oktoober 2017, 17:43
ei jää muud üle. Vaimulikega, kes teenivad seda, mis Jumala meelest jälkus on, ei saa enam ühes pühakojas viibida.
o
Olev / 6. oktoober 2017, 16:56
Senini oli KIRIK minu jaoks pühakoda,aga peale neid sõnavõtte ots-eetris , homode abistamisest ja kaitsmisest ning laulatustest - EI OLE see enam mitte. Minu kirikuks on metsalagendik , altariks vana känd ning muusikaks iidsete puude latvades sosistav tuul. Siin räägin ma jumalaga ning inglitega,kuni veel on see võimalik.
a
AJ/ 6. oktoober 2017, 17:11
Ka mina põgenesin aastakümneid tagasi äri-ja elumürast eemale kirikusse. Äri ja elu tuli järgi. Nüüd siis veel ka poliitika. Õnneks - Jumal sul ligemal, kohe kõrval kui on ja tema poole pöördumiseks ei pea minema pühakotta.
k
Kirik ei ole pühakoda/ 6. oktoober 2017, 20:33
Kirik ei ole kunagi olnud pühakoda, kinnisvara, organisatsioon koos raamatupidamise ja juhtkonnaga kus väike vähemus valitseb enamuse üle, kes siis peaksid 10% oma palgast andamiks tooma. Piibelik kirik ei ole organisatsioon vaid elav organism mis koosneb uuestisündinud inimestest, kus puudu hirearhia, maine vara, raamatupidamine, käsuliin ja kitsastes tagatubades otsustamine selle üle, kas gayde elustiil on Jumalale meelepärane või mitte.
s
6. oktoober 2017, 21:07
Sest kiri ütleb nii. Seetõttu on seda nimetatud ka kiri'kuks.

s
Sentinel/ 6. oktoober 2017, 16:43
Muide, aksioom on, et Maa peal ei sünni midagi ilma Jumala tahteta kuid miks siis paavstid kuulikindlates kärudes kulgevad? Teine aksioom on, et Jumal on igal hetkel igaühe juures, mis muudab absurdiks tavapärase tudiseva kt(kohusetäitja)olemasolu. Ehk keegi seletaks? P.S. Autodafeed pole enam moes.
p
Paavstid... / 6. oktoober 2017, 18:34
....on läbi aegade olnud Saatana teenrid !
s
Sentinel/ 6. oktoober 2017, 19:41
Ja neid on olnud vahel isegi kaks korraga.
j
ja tema/ 6. oktoober 2017, 16:34
Annika Laats rääkis täitsa õiget juttu aga peapiiskop ajas mingit udujuttu,et jumal on siin ja jumal on seal,nagu ikka suured kirikumehed ajavad.Nad kirikumehed arvavad,et nende tõde on see kõige õigem tõde aga ei ole.Ma ei ole jumala kummardaja ja minu vanemad polnud aga ema õppis koolis jumala sõna ja tema ,minu ema ütles alati,et ärge käige jumala sõna järgi vaid elu enese järgi ja austage alati mitte ise ennast vaid teisi abivajajaid.Ja ma olen seda ,oma ema öeldut alati meeles pidanud ja selle järgi ka käitunud.Ja pole siiamaani probleeme olnud aga ikkagi kui ise oled mees või naine siis ka ei teki elus tagasilööke,usu seda jumalat või ära usu,tema sind ei aita,kui ise ennast ei aita.
a
A L/ 6. oktoober 2017, 17:26
väänab usku oma suva järgi. Pole siin kiita midagi. Silmakirjalik.
ü
6. oktoober 2017, 16:31
Ühtlasi nad võivad end moslemite teeninduspunktiks samuti nimetada. Siis jääb mošeede ehitamine ära ning multikulti jõuab igasse asulasse suuremate kulutusteta
l
ligimesearmastus/ 6. oktoober 2017, 16:27
ja abieluline e. lihalik armastus on siiski erinevad asjad. Esimene tagab normaalse ühiskonna toimimise , teine inimkonna järjepidevuse. Kaks inimest võtavad palju riske: laps võib sündida surnult, vigasena jms. , naine sureb sünnitamisel. Abielu on tugev vastutuse, järjepidevuse ja hoolitsuse garantii. See, et ta on tänapäeval lahjem pole põhjus , miks teda lörtsida ja muuta meelelahutuseks.
m
midagi on tõesti luteritel valesti,/ 6. oktoober 2017, 16:44
maarahva kirik, aga!!! kas ikka on. MInu õpetaja õpetas, et Jeesus ei olnud humanist ja nii olengi maailma vaadanud, väga õiglane igatahes.
t
Tundub/ 6. oktoober 2017, 16:24
Et siin on imelikud seisukohad. Piibli järgi on omasooiharus roojane patt. Seda teavad kõik ja Eesti vaimulikud samuti. Ometi aga " nõustuvad " nad Laatsi be2epropagandaga lausa avalikus esituses?! Kas siin ei ole mitte vastuolu? Samas vallandati meedias naisi kodule ja perekonnale pühenduma kutsunud kooliõpetaja. Seisukoht ei sobivat sooneutraalse poliitikaga.
t
Teadagi/ 6. oktoober 2017, 16:24
Vaimulikud nõustuvad varsti ka laste põrutamisega. Nemad ju teiste magamistubades ei nuhkivat. Nad paneks ju lapsi isegi heameelega- paljud on vahelegi jäänud.
n
Nojah/ 6. oktoober 2017, 16:24
Ei ka mina ei lugenud artiklist välja, et need noored mehed mõtestaks teemat naisvaimulikust erinevalt lahti, kuigi miskit nagu väideti. Nali ju. Aga, laias laastus, 20.sajand on siis samasooliste ja järgmine segu loomadega sajand. Muidugi kes soovib, võib vana usu kohaselt paari heita ka vastassugupoole inimesega.
k
kui vaimulikud on/ 6. oktoober 2017, 16:41
vabamüürlased ja seda aktsepteeritakse siis nihkub piir ka muudelt lubadustelt edasi, vaatame, milles järgmiseks järele antakse.Ühesõnaga võin nüüd leeris õpitu prügikasti visata?
h
HS./ 6. oktoober 2017, 16:13
Annika Laats on üks väga kahtlane tegelane Kas ta ise ei kuulu nende hirmus räpaste ja roppude tegelaste seltskonda kes pilastavad looduse seadusi?

s
Sentinel/ 6. oktoober 2017, 16:02
Kui Saatan on Lucifer, siis Jumal peaks olema Tenebrofer. Naljakas. Ja kes siis tegelikult valguse lõi ja kes pimeduse?
m
martin/ 6. oktoober 2017, 16:00
Nad kõik tuleb kirikust välja visata!
Kirikusse tohivad kuuluda ainult konservatiivsed inimesed, sest kirik ongi konservatiivne.
Igasugused punased, rohelised ja lillad ei tohi kirikusse pääseda.
a
arvan/ 6. oktoober 2017, 15:53
Kristjan Luhamets on väga sümpaatne kirikuõpetaja.
Minu ema matuse tseremoonia eest suurimad tänud,jättis
sõnumid jumala uskujatele ja mitte uskujatele.Ma arvan,et
ta on usklik,kes paljudele meeldib,kuna ta on abielus,siis
ta pooldab naise ja mehe vahelist abielu.
m
mitteusklik ehk realist ehk inimene, kes pole naiivne/ 6. oktoober 2017, 16:08
muide, kirikuõpetaja ei jäta mitteuskujale küll mingeid sõnumeid. kui lähen matustele, mis kiriklikud, siis talun neid, nagu ikka külla minnes talud ju, kuidas omanik on kodu sisustanud vms, aga et tema sõnum korda läheks, seda ei maksa unistada. ei saagi aru, miks unistab iga usklik, et ka mitteusklikele mingi väljamõeldud narratiiv tundeid ja värinaid tekitab. no ei tekita, kui, siis paneb muigama, et mida kõike on inimestel tahtmine uskuda, isegi sepitsetud muinasjutukesi mingist jumalast. mind ei sega, kui usute, aga ärge sundige peale, olete oma pealesurumisega tegelikult jube lähedal PDdele, need ka suruvad oma maailmavaadet peale. mulle ei sobi ei üks, ega ka teine.
k
6. oktoober 2017, 16:19
Kui matustel jätab kirikuõpetaja oma mobiili välja lülitamata ning keset jutlust hakkab sobrama oma musta kuue alt, et seda tirisevat mobiil kätte saada, siis on see eriline sõnum kohaletulnutele - hoia kaugele.
k
kuradike/ 6. oktoober 2017, 15:50
mis ma räägin, et seal kirikus räägitakse üht, mõeldakse teist ja elatakse kolmandat moodi. täitsa pesuehtsad hundid lambanahas. ÜLESKUTSE KÕIKIDELE NORMAALSETELE INIMESTELE_KÄIGE SELLISTEST KOHTATEST KAUGE KAAREGA MÖÖDA!
i
inglike/ 6. oktoober 2017, 16:09
pole vaja üles kutsuda, ei tuleks pähegi ullikeste sekka minna. milleks küll.
i
inglike/ 6. oktoober 2017, 16:10
pole vaja isegi üles kutsuda, sest ei tuleks pähegi uIIikeste sekka minna.
-
huvitav, et läks modereerimisele? mis sõna öelda ei tohi, uIIike ei tohi õigel moel ehk ll-idega kirjutada? sunnitakse i-d kasutama, mis mõte sel küll on? ega ma teistmoodi mõtlema hakka.
s
Se-to/ 6. oktoober 2017, 15:49
Adventistid,kaduge Eestist !
a
adventist/ 6. oktoober 2017, 15:55
mis sind Se-to vaevab,kust see vaenulikkus adventistide vastu?
n
naljamehed/ 6. oktoober 2017, 15:39
need kirikumehed - no nende meestel jutt ainult ümber augu aga augul ja augul on ju vahe! See ongi vaja välja õelda !
a
antohha/ 6. oktoober 2017, 15:24
miks meie kirikutegelastele on homod rõhutumad kui näiteks kohalikud kodakondsuseta isikud? Kirikute Maailma­nõukogu 10. assambleel võeti konsensuslikult vastu avaldus koda­kondsuseta isikute õigustest. ei ole nagu näha, et kohalikele kirikutele oleks kõik see issanda loomaaed ühtmoodi armas
u
Ummi/ 6. oktoober 2017, 15:43
Kes on keelanud kodakondsuseta isikul kirikusse minna?
t
to ummi/ 6. oktoober 2017, 16:13
kas kirikus käimine aitab kedagi, kui näiteks raha ei jätku? mosIemipere võeti täisteenindusse, aga kas kirik oma rahva pensionärile, kel söögiks ja ravimiteks ei jätku, pakub abi? tühjagi ta pakub, ikka neile pakub, kust saab profiiti lõigata.
k
Kes ja kes/ 6. oktoober 2017, 16:15
j
jummi/ 6. oktoober 2017, 16:05
Ainult et selle issanda loomaaia asukad ei käitu kiiriku suhtes ühtemoodi. See tähendab, nende teadmised kirikust, religioonidest on väga erinevad, nõukogulik ateistlik ajupesu jäljed on alles ja sellest tuleneb ka nende erinev arusaam oma õigustest ja kiriku võimalustest.
a
antohha/ 6. oktoober 2017, 16:24
jeesus pidavat ju kõigile käe sirutama
e
Eino Taruk/ 6. oktoober 2017, 15:19
Kordan jälle: Laatsi sugustele on sobilik sotsiaaltöö hooldajana, sest siis võib elada enda põhimõtete järgi minemata vastuollu kiriku õpetusega.
e
ei, ei ja veelkord ei/ 6. oktoober 2017, 16:14
selline ei sobi ka raskustes peresid toetama, sunnib äkki veel perepoega mõne suvalise mure korral homoseksuaalsusest abi otsima.
a
Aga probleem saab ju lahendatud!/ 6. oktoober 2017, 18:46
Rikkad gomod maksavad poisile ju!

v
vastumeelne/ 6. oktoober 2017, 15:12
Meelitavad kirikusse inimesi igasuguste üritustega,et riigilt ja mujalt raha saada.
Tõsiusklikud maksavad elu aeg makse.Oleks vaja teada palju tehakse püsimakseid otsekorraldusega ja mida selle rahaga tehakse.
Siis oleks selgem pilt tegelikustkiriku huvist.
ü
6. oktoober 2017, 15:40
Üks kommentaator mainis tabavalt et ühiskonnas on nii poliitika kui ka religioon need platsid, kust tuleb kaugele hoida, sest mõlemas on võimalik rahvast uimastada oma peene udujutuga. Lisaksin siia juurde ühe usutegelase lause, mis leitud tema FB lehelt: "Mis meile tuleb, see on meie jaoks mõeldud. Ära kunagi küsi, miks ja miks ei. Mõlemad on absurdsed."
v
vana tõde, mida ainult rumaI ei näe/ 6. oktoober 2017, 16:23
et juhtivad kirikutegelased elavad reeglina kõvasti üle oma võimete. teadagi, mille arvelt. eks mõni erand ole ka, aga palju neid just pole. kui vaadata, mis üle maailma toimub, siis paraku on on igasugune kuritegevus ja kelmused kirikurahva seas kordades sagedamad, kui muu rahva seas. kavalad rebased on nad, teavad, kuidas ilusa jutuga raha välja pressida, keegi ju ei tea, palju kirikusse seda kantakse sularahas. muide, mul endal on tuttav, kes on paras kelm, aga erakordselt oskuslikult oskab olla sümpaatne, hooliv jne. ise tunnistab, et teesklus on elu osa, vahend, millega kõike saavutada, sest inimestele meeldib meeldivale inimesele vastu tulla. on kõiki oma sugulasi ja sõpru petnud, aga eriti keegi ei vihka teda, sest ta oskab olla ja jutuga asja peapeale keerata. ning seesama inimene on mitu korda öelnud, et ta tahab teha eestisse uue koguduse (ta ise ei ole usklik, täielik ateist, aga polevat probleem usklikku etendada) ja hakata seal siis seda juhtima, sest see olla kullaauk ja temal on plaan saada miljonäriks (ärid on tal kõik siiani edukad olnud, raha teha ta oskab). rääkis veel huvitavaid asju, mis faktidega kinnitatud, kuidas panna inimesi tegema seda, mida sa ise soovid, et nad teeksid. maailmas on näiteid küllaga, et nii kogudused toimivadki.
o
Olen pea alati/ 6. oktoober 2017, 15:12
kirikupühadel vaadanud teenistuste ülekandeid televiisorist. Nüüd tekib tõrge.Enam ei taha, sest see Juudas on rüvetanud pühakirja.Kui nüüd vaataks mõnda pühadeaegset jumalateenistust, siis tuleb kohe nägemusse see ussisilmne variser ja ei tunne enam mingit hingekosutust .
k
küsimus/ 6. oktoober 2017, 15:09
Kas need kirikumehed ise ka tegelikult usuvad või on nad nii rääkima koolitatud.pärast muud tööd ei osanudki teha.Tõendid näitavad,et see on rohkem petuvärk.Loe "Ikkagi" pastori patu elust.
o
oo jaa/ 6. oktoober 2017, 16:25
maailm tunneb tuhandeid patueluga pastoreid, vanglateski on neid sadu ja sadu. parim koht pedofiilidele oma harrastusega tegelemiseks. ja seda võimalust kasutatakse usinalt, tihti isegi vanemad ei usu, kui laps kaebab, sest ega siis pastor saa ometigi valetada. kahjuks aga saab ja kuidas veel.
t
tavaline inimene tänavalt/ 6. oktoober 2017, 15:04
olen nõus sellega, et kirik peab hoolima kõikidest inimestest siin maamuna peal, ka patustest. kuid kas kirikuõpetajal on ikka õigus patustajat takkakiita ja propageerida avalikult patustamist. kas on õigus pühas raamatus kirjutatud tõde jalge alla tallata, kes annab teile selle õiguse. kas usk on nagu tuulelipp, vastavalt ilmaoludele.
Ä
´õpetaja/ 6. oktoober 2017, 15:04
Ärge lahmige, vaid tehke vahet.!! Kirik räägib abielust, mis on ainult mehe ja naise vahel. Abielu ei saa olla ei mehe ja mehe vahel, ei naise ja naise vahel jne. Abielu eesmärk ei ole ainult mõnud, vaid lapse sünd ja inimkonna jätkusuutlikkus. Kuid samal ajal kirik ei tõrju eksinuid, patustajaid jne., sest jumal armastab kõiki ja tahab suunata ka halbu inimesi õigele teele. Aga abielu on sügavama sisuga ja rohkem vastutust enda peale võtva, kui tavaline kooselu või kärgpere. Kooselust lahkuda on ju lihtsam , astun aga uksest välja ilma südametunnistuse piinadeta, sest iseloomud ei sobinud. Aga ongi huvitavam, kui inimestel on erinevad iseloomud , see on lihtsalt sõnakõlks ja primitiivne põhjus.
õ
õpetajale/ 6. oktoober 2017, 16:28
suunata õigele teele? no mis sa räägid, kas homoparaaadid ja nende õigustamine ja neile eriõiguste andmine on õigele teele suunamine? õigele teele suunataks neid ikka siis, kui pastor räägiks, et see ON patt ja peate patu lõpetama. mida aga see vahva vunts teeb risti kirikus? täpselt vasupidist.
seepärast panin sulle miinuse.
k
kobra/ 6. oktoober 2017, 15:04
Avage oma silmad ja vaadake ,kui palju on nurgataguseid usuhulle kogunemisi majades ja korterites,kus aetakse sellist möga suust välja,et korjanduskarpi täita.Sealt on parem tagasi vaatamata ära minna.Pähe määritud usk on ajupesu ja see tuleks keelustada .Jehoovad käivad korterite uste taga,tänaval häirimas.
s
Sellisel juhul tuleb keelata/ 6. oktoober 2017, 15:23
KÔIK usud. Seal hulgas sotsialismi, tsentrismi, reformismi, IRLismi EKREismi jpm.
j
jah/ 6. oktoober 2017, 16:30
kõik usud tuleks keelustada nii, et võid omas kodus uskuda, aga avalikult ei tohi seda näha olla. aga sina muidugi ei ole siia üles lugenud uskusid, vaid maailmavaateid. tee endale enne ikka selgeks, mis on religioonid. muide, islam ei ole ka enam ammu religioon, vaid hoopis midagi hullemat.
e
ega jah, modereerimisele, miks ma ei imesta/ 6. oktoober 2017, 16:32
kõik usud tuleks keelustada nii, et võid omas kodus uskuda, aga avalikult ei tohi seda näha olla. aga sina muidugi ei ole siia üles lugenud uskusid, vaid maailmavaateid. tee endale enne ikka selgeks, mis on religioonid. muide, islam ei ole ka enam ammu religioon, vaid hoopis midagi huIIemat.
.
huvitav, mis sõna siit ei sobi? huIIemat? tuleb kirjutada i-d kasutades, et sobiks? kahe ll-iga ei sobi? proovime.
r
raske uskuda :D/ 6. oktoober 2017, 16:34
aga sõna huIIemat ei sobi õhtulehele. kui kirjutada nii, nagi peab ehk kahe L-tähega. eriti koomiline, et kui kirjutan huiiemat, aga i on suurtäht, siis selline variant meeldib õhtulehele. huii sind ja sinu tsensuuri võtku, õhtuleht :D
1
15:23/Ja/ 7. oktoober 2017, 14:26
sinu usk on narkots ja saunalava, need peavad igatahes Annikal jääma ja Sinul ka???
r
rästik/ 6. oktoober 2017, 16:12
Kust Teil , Kobra, sellised andmed? Ilmselt vingerdate siis ise nurgataguseid pidi. Kas ikka saate aru, millest kusagil kõneldakse?
b
boa/ 6. oktoober 2017, 16:28
igasugune usk on ajupesu, tahame või ei taha seda tunnistada. ja ajupestuid on maailmas kohutavalt palju.
S
./ 6. oktoober 2017, 15:02
See omosuunis on järjekordne läänest tulnud haigus,mis nüüd meie rahva on tülli ajanud.Ei tule sealtpoolt midagi head.
n
Nad ei saa/ 6. oktoober 2017, 14:59
teenivad Saatanat.Ei saa istuda korraga kahel toolil.vastus peab olema selge-kas JAH või EI.Ei saa korraga teenida Jumalat ja Saatanat!Need "vaimulikud" on variserid! Kui kirik ei taha eemale peletada tavalisi inimesi, siis võtku selge seisukoht ja lõpetagu see pe...sse pugemine.See ei tule kirikule kasuks vaid viib hoopis maine alla.

o
Olukorra tõsidusest saab Laats aru siis/ 6. oktoober 2017, 14:50
Kui nüüd koguduseliikmed mõtlevad ajudega, nagu see ristiinimesele kohane. Mitte ei torma vägivallatsema vms.
Mõistlik jätk on, et kui Laats nüüd astub kantslisse jutlust pidama tühjale saalile, 1. korral, 2.korral jne siis küll ta aru saab (kui selleks veel päris hilja ei ole), millevastu ta on eksinud!
s
saarenaine kes on abielus mehega./ 6. oktoober 2017, 16:02
Mitu korda oled pühapäeviti kirikus käinud? Kui palju eestlastest tõttab püapäeval kirikutesse, mitte ei vaata Anu saadet? Kõik on äkki väga kristlased. Kirikud on tühjad juba enne lgp. õetaja sõnavõttu! Just- lugupeetud õpetaja, kes teab, mis on armastus ja sallivus. Seda konnatiiki oligi vaja veidi raputada. Kristlusest on kõigil oma arusaamine, igal mehel peab olema oma kirik ja Piiblit tõlgendatakse erinevalt. Miks siis ometi? Kui kirikus rahvast vähe, siis peab kirik minema inimesteni, mitte ootama sinna suurt sissetungi. Mille vastu tema siis eksis, et ristilööömine käib suuremalt kui mõne lapsepilastajast vaimuliku suhtes? Hea meelege kuuluksin just tema kogudusse ja see ei pea olema kivimüüride vahel. Jätkuvat armastust õpetajale!
s
saaremoorile/ 6. oktoober 2017, 16:39
aga milleks jääda siia pidama, häivikuid on veel, las nunnutab oma kirikus ka pedofiiIe, sadiste, pangaröövleid, riigivargaid, loomapiinajaid, sarimõrvareid, nekrofiiIe jne. saabki kiriku täis? või mis su jutu mõte oli, kui seda mittelugupeetavat ja lugupidamist mitteväärivat vuntsi ülistasid?
k
kahjuks/ 6. oktoober 2017, 16:36
on ta juba ära peedistanud sealse rahva, need olla kõigega nõus, küll omodega, küll moslemitega, kes risti kirikusse sellesama vahva naisvuntsi eestvedamisel elama tassiti.
s
seitsmenda päeva adventist/ 6. oktoober 2017, 14:47
Saabunud on kodukirikute ja iseseisvate koguduste aeg,ametlikud kirikud on muutunud perversseteks ja kristlased peaks sealt põgenema!
a
adventist oleks torele/ 6. oktoober 2017, 14:55
Kas oled ateismi ja darvinismi vili ehk produkt?,kole asi küll siis,parem loe piiblit ja mõtle asjad ümber,siis leiad ka sina hingerahu.
i
irw/ 6. oktoober 2017, 16:42
ja sul päriselt on julgust rääkida, et keegi jumal lõi inimese :D anna abi ikka.
n
No tõesti/ 6. oktoober 2017, 15:02
hakka või adventistiks. Vanast ema ütles ikka, et meie oleme seal Lenini puiestee ja Mere puiestee vahepeal - kommunistid ei ole ja "viska nööri, viska nööri, vend upub patulainetes" ka ei laula.
a
azza/ 6. oktoober 2017, 16:43
hea ütlemisega vanaema sul :D 10 points talle.
a
Andres/ 6. oktoober 2017, 15:04
Kulla vaimulikud, te võite ju oma armastust jagada. Jumala pärast andke minna. Eesti riigikogu pole mitte armulaud, vaid ilmaliku riigi seadusloome koht, kus pettusega tehti pedeseadus. Armu jagamine ja seaduste tegemine on natuke erinevad asjad. Segases vees on muidugi prastiat raske üles leida.
s
soomes/ 6. oktoober 2017, 16:41
inimesed massiliselt lahkuvad kirikust just seetõttu, et kirik peidab illegaalseid islamiste ja ülistab suguelulisi häIbeid. soomes on riigikirik ja vanasti kuulusid pea kõik soomlased kirikusse, makstakse ka kohustuslikku kirikumaksu riikliku maksuameti kaudu, kuid kahel viimasel aastal on olnud massiline põgenemine, sest peast soojad sallija-pastorid on inimesed tigedaks ajanud.
h
huvitav/ 6. oktoober 2017, 14:42
miks see probleem muutus äkki nii oluliseks.kas ilma selle seaduseta ei saa enam edasi elada.palju suuremaid probleeme on vaja lahendada.kuidas maal elavate inimeste elu hakkab arenema nendes suurvaldades.mida teha selle hinnatõusu ralliga.kas ääremaastumine suureneb ja külad surevad välja.need on probleemid,see aga,et kes kellega elab ja kuidas magab,see on iga inimese oma teha.ei pea tark riigikogu sellele aega ja ressurssi raiskama.
o
on/ 6. oktoober 2017, 14:49
lihtsad põhitõed olemas- kes on riik, kes sünnitab,kasvatab riigikodanikke ja kelle abil toimib riik kui institutsioon...teiselt poolt on osa kes pole käitunud Jumala sõna järgi aga tahavad oma panust riiki panemata ka osa saada kõigest ja veel arvavad, et nende õigus on suurem kui perekonnal- nonsens.
k
Kas meil/ 6. oktoober 2017, 14:53
on siis kristlikku usku riik, et ainult usuhullud panustavad?
n
No mina olen näiteks 100% ateist/ 6. oktoober 2017, 15:12
Aga leian ka, et peedud ei peaks nõudma seda, mis nendele ei kuulu!
s
sama lugu, ateist minagi/ 6. oktoober 2017, 16:50
ja kui PD ei saa abielluda, no siis ei saa. täiskasvanu ka ei saa minna lastelaagrisse, lapsed ei saa minna kasiinosse jne, tuleb leppida sellega, missugune oled. oled PD, siis eladki sel moel.
o
oh ja ah/ 6. oktoober 2017, 16:48
seepole ju meie valitsejatele oluline, oluline on olla merkeli silmis eesrindlane, isegi kui selleks on vaja p-sse pugeda või oma rahvast üle astuda. sisserändaja poeg roosast erakonnast ütles ju selgelt vähihaigele otse näkku, et sa ei saa parandavat, aga väga kallist ravimit, sest sa pole kulutõhus, sulle meil raha ei ole. küll on aga moslemitele, kreeklastele ja igasugu homoparaadidele ja -propagandale koolides, selleks jätkub, siis oss leiab raha.
s
seitsmenda päeva adventist/ 6. oktoober 2017, 14:40
Kui kristlasel pole nähtavaid ehk avalikke patte,siis ta ristitakse ja temast saab koguduse liige,aga kirikus jutlustel tohivad viibida kõik,nii et vägagi inimlik asi,kui näiteks homoseksualist loobub oma patust,siis ta saab ristitud ja koguduse liikmeks,kui ei loobu,siis tohib ikkagi käia kirikus,aga liikmeks ei saa,no täiesti inimlik ju selline asi,keegi pole armastusest ilma.
k
kirikus/ 6. oktoober 2017, 14:55
käivad äpud, kes ise ei oska mõelda, vaid elavad käskude järgi.
s
see on õige küll/ 6. oktoober 2017, 16:52
vanast ajast teada, et kes ise ei suuda endaga hakkama saada, vaja usku ja juhendamist. mitte et see halb oleks, no vajagu, aga ära toppigu neile, kel probleeme ei ole ja ei soovi suvalistesse muinasjuttudesse uskuda.
j
just-just/ 6. oktoober 2017, 16:31
"Kui kristlasel pole nähtavaid ehk avalikke patte" - suurepärane, et see välja öeldi! Küll patukotid omi patte õndsa näo ja vaga lälina varjus oskavad hoida.
1
12345/ 6. oktoober 2017, 14:39
Noh, inimesed, kes on piibliga tuttavad. Kas mitte ei teki võrdpilt variserite ja saduserite ning Jeesuse õpetuse vahel? Ka variserid, saduserid ja "nuriserid" ilkusid Jeesuse õpetuse oss. Antud juhul on igale kristlasele, kelle südames on Jumal ja siiras armastus ning Jeesuse õpetus, selge - õige on Risti koguduse õpetaja.
s
Soodom ja Komorra/ 6. oktoober 2017, 14:52
on just selle "õige" õpetuse vili, maailm reaalsuses, tänases päevas on lähedal sellele soodoma-komorra loole. Kannatavad ka need kes pole s.sonkijad
n
Nii, et sina siis pakud/ 6. oktoober 2017, 14:56
samuti Jeesuse ôpetusest variseride leeri poole astuda?
m
massoonide diktatuur/ 6. oktoober 2017, 14:38
Olen adventist ja tean et paavstlus lõi massoonluse hävitamaks protestantismi ja et paavstlus ise puhas poiss oleks,siis ta keelustas oma rinkondades oma enda toodangu ehk massoonluse,aga kõik on kõigile teada,rahvad on informeeritud.
a
A/ 6. oktoober 2017, 14:37
Huvitav ,kes siis Soodoma ja Gomorra hävitas -Kas Kristus või Saatan ?
t
Teadmiseks:/ 6. oktoober 2017, 14:53
selle nimi oli Jahve kes neid linnu hävitas.
v
viiskümmend sinist varjundit/ 6. oktoober 2017, 15:47
hah ei hävitatud seal midagi, see soodoma ja gomorra asi oli kõigest atomaarne restruktureerimine.
n
Noh kui vaatan siin adventistide invasiooni/ 6. oktoober 2017, 15:05
siis ikka küllap adventistid ise hävitasid.
e
ehh/ 6. oktoober 2017, 14:37
EI tea miks jätkusaatesse EKRE mehi ei kutsutud, vaid hoolikalt valitud vaimulikud?
k
kas/ 6. oktoober 2017, 14:58
ekre mehed on kõik usklikud?
e
ekre-mees/ 6. oktoober 2017, 16:55
muide väga paljud on. mina aga näiteks olen ateist ja miski ei too mind usu juurde, sest see on naeruväärne minu jaoks. ekre vaateid neeqruste ja/või islami massisisserändele ja perekonnaseadusele pooldan aga 100 %, saavad ka minu hääle.
1
14:58 /Mis usklikud.../ 7. oktoober 2017, 14:38
..siis ei vaidleks selle oopiumitarbijaga siin keegi(annikaga). Keegi ütles õigesti-usk on oopium, mis mõjub igaühele erinevalt. Annikale mõjus alumisse otsa, mis võitleb pruuni katku kaitsel jumalana. EKRE on valitud, see on minu usk aga vähemalt jääb ots valgeks.
t
TV/ 6. oktoober 2017, 17:32
Ekret välditakse nii kuis vähegi võimalik. Saatejuhid ei ole Ekre suhtes erapooletud.

a
A / 6. oktoober 2017, 14:36
Minuteada õnnistatakse ainult neid ,kes oma patust on aru saanud ja kahetsevad - homod ,saadanad ,ju ei kahtese midagi .ainult ülbavad ja levitavad
n
no see on katku kohus/ 6. oktoober 2017, 14:54
ega katk muidu ei levi kui seda ei levitataks. Kappi, põõnad peale, raudkast ümber ja see omakorda heita sügavaimasse süvikusse, seal nende s.sonkijate koht!
b
B/ 6. oktoober 2017, 16:56
aga kuidas nad lahti saaksidki, kui seda igal sammul ülistatakse? promo käib ja PD olla on uhke ja hea? väljaarenemata noored lähevadki liimile ega soovigi ju nn eliitseltskonnast enam välja kukkuda.
s
seitsmenda päeva adventist/ 6. oktoober 2017, 14:36
Kuna adventkirik on muutunud usas-s ja järelikult ka kogu maailmas korporatsiooniks ja on kohustatud ristima ka homosid ja pastoriteks ordineerima ka naisi,siis on õige ja viimane aeg ausatel ja headel adventistidel lahkuda nn ametlikust kirikust ja lihtsalt luua kodukirikuid ja iseseisvaid kogudusi.
n
No näed, / 6. oktoober 2017, 15:05
z
Zz/ 6. oktoober 2017, 14:34
..kui nõustuvad siis neil ei ole enam õpetuslikku alust..sest Jeesus ütles, et vastus peab olema kas jah või ei..
k
kas sa/ 6. oktoober 2017, 15:01
kuulsid, kui Jeesus ütles, või fantaseerid, või naised saunas rääkisid :)?
h
hehe/ 6. oktoober 2017, 16:58
kõik religioonid on puhas fantaasia, kui sa veel ei teadnud. ja kui keegi kuulis, et jeesus ütles, siis neid häIbeid nimetatakse luuludeks.
k
kristlane / 6. oktoober 2017, 14:34
Eesti pole kunagi silma paistnud, ka esimese vabariigi ajal, Jumala kummardamisega, nüüdne lõhe tekitamine on seda häirivam. Väetite ja nõrkade abistamine ja armastamine on üks asi, teine asi on viia seda jumala loomu vastaselt taoliste inimeste tunnustamise konteksti võrdse kohtlemise sildi all. Pean oma tõeliseks hingekarjaseks meie austatud Peapiiskoppi, kes ei keeruta ja on oma kindla sõna juba öelnud
n
No mis ta siis ütles?/ 6. oktoober 2017, 15:09
mis ta sai öelda... Kas algatas Laatsi vallandamise protsessi ja astus luterlikust maailmaliidust välja? Ei. Luteri kirik on ennast Lutsiferile juba nii kõripidi pihku andnud, et ainult ägiseda suudab veel natuke.
j
Justus/ 6. oktoober 2017, 16:59
Minu jaoks ka pettumus, et pole lahti lastud. kui ei lastagi, siis minu ja kiriku suhe saab lihtsalt otsa. Kahju, aga midagi pole teha.
v
Vaba vaatleja/ 6. oktoober 2017, 14:34
Kui vaadata kiriku õpetuse kujunemislugu läbi aja ja ruumi siis ütleks, küll, et tegemist on kõige muuga kui viimase astme jumaliku tõega. Nagu seda pole ka selle õpetuse üheks nurgakiviks olev Piibel. Eks üheks ilmekaks näiteks sellest ole ristikirikute rohkuski, kelledest igal ühel naabrist erinev õpetus ja mille poolest siis see meie luterlaste kiriku oma teistest tõesem peaks olema. Seda enam, et vahetult Jumalalt endalt saadud volitusi seda kuulutada pole neist ühelgi!
r
Reformierakond ka/ 6. oktoober 2017, 14:57
saab oma vaated otse jumalalt!
Kuulutavad neid e-valimiste ja e/digijama ikka nagu mingit vahetut ja puhast tõde mis otse loojalt sülle sadanud :D
:D :D
:D
p
proloog/ 6. oktoober 2017, 15:44
ka hannes võrno saab oma vaated otse jumalalt.
eelmisel nädalalõpul jumal sosistas võrnole kõrva: sa oled seen ja kardad seenelisi!
jälle sai palju nalja :DD
n
nekroloog/ 6. oktoober 2017, 17:01
sinu ajule: täiskasvanud inimese loetust arusaamine võiks küündida siiski selleni, et välja lugeda, mis öeldud oli. seeneline ja on riides nagu seeneline ei ole sama asi. kohe üldse ei ole. uuri nüüd välja, kumba h.v. ütles.
l
Lõpetage juba/ 6. oktoober 2017, 14:33
...see kammaijaa ära! Leidsite küll probleemi, mida nädalaid jahuda. Lõpetame ära siis kogu riigi ja Põhiseaduse eksistentsi, las igaüks teeb, mis pähe tuleb.Armastage või k... endid surnuks, sinnapoole me ju liigume, ikkagi 21 sajand. Vastik kuulata neid sotsinovskite suuvoodreid.
s
Süda läheb pahaks/ 6. oktoober 2017, 14:16
Veel kaks kirikuõpetajat, kes ei tea, et homod on haiged. Süda läheb pahaks, loodan et Viilma kõrvaldab selle haiguse levitajad kiriku juhtkonnast vähemalt.
o
oh ei/ 6. oktoober 2017, 17:01
seda ta ei tee, selleks pole tal selgroogu, tema tahab meeldida kõigile.
j
joodik/ 6. oktoober 2017, 14:11
ega piibel on targa inimese lugemisvara.lihtne.

e
Ekskristlane/ 6. oktoober 2017, 14:11
Nôustuvad ja nagu ei nôustu kah. Piiblis, muideks, mainitud, et kahte isandat ei saa teenida, vôi kuda?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee