Eesti uudised

VIIMASED MAHVID: homsest rakendub Eesti vanglates täielik suitsetamiskeeld

Toimetas Geidi Raud, 30. september 2017 11:56

140 KOMMENTAARI

u
Uus seadus eelnõusse arutamisele.../ 5. jaanuar 2018 09:12
Kõik politsei, prokuratuuri, kohtu ning justiitsministeeriumi ametnikud, kes töö juures suitsetavad tuleb võtta kriminaslvastutusele ning karistada neid seadustega ettenähtud korras. Mis eri nõudeid ja keelde küll kinnipeetavatele peab kehtestama. Kas seadused siis kõigi jaoks ühtemoodi ei kehtigi???Käskudega, keeldudega ja muul viisil inimõigusi rikkuda on Eesti õigussüsteemis tavaline nähtus.
p
Põhjuseta/ 6. oktoober 2017 18:22
Ja mis see teie kraaklemine siin kommentaaride all aitab? Tehku mis tahavad ju. Mis see sinu asi on?
b
Banaanivabariik/ 2. oktoober 2017 02:27
Nii ei olnud isegi Hitleri koonduslaagrites ega Stalini GULAG,is
e
2. oktoober 2017 10:42
Eks ju, sina kui vangivalvur hästi mäletad
t
to 10.42 et sa saatus sind vaenaks/ 5. oktoober 2017 16:37
Mina sündisin Siberis, peale vanemate 10 aasta jagu GULAG,i laagreid. Ise olen absoluutne mittesuitsetaja aga nii brutaalsete võtetega pole nõus.
v
väga hea/ 1. oktoober 2017 16:52
igasugused sõltuvused tuleb maha jätta, kusjuures ka mõned nendest, kes ise ei suitseta, ostavad ja kasutavad hiljem vahetuskaubana. Nendele isikutele on tõepoolest vaja vaid väga elementaarset. Televisiooniaega võiks ka lühendada. Muidu istuvad ja vahivad filme. Tööl nagunii ei käi.
a
Aa/ 1. oktoober 2017 12:35
ma ei saa aru kes siin peamised kommenteeriad on. kas praegu vangis olevad inimesed või need, kes pidevalt seadust rikuvad aga pole veel vahele jäänud, samas kartes,st ühel hetkel võivad nemadki kinnimajja sattuda. ma usun, et need kes on vangla elanike ohvrid ei ole teiega ühel nõul.
e
1. oktoober 2017 15:50
ei seda ega teist, aga selline terror ei vii teid kusagile.
u
Ulster/ 2. oktoober 2017 10:45
Terror? Mida sa terrorist tead
ü
Üks hea omadus ka nende keeldudega:/ 1. oktoober 2017 10:32
Valitsejad panevad rahva kannatuse proovile. Seni panevad, kuni saavad teada, milline on mats, mille rahvas neile annab. Mitte üksi suitsetamise keeld. Vastupidi, narkomaanide aitamine uuesti kuritegudele, on hea põhjus vastuhakkamisteks.
m
1. oktoober 2017 15:51
Mine valima, vali inimesi!
j
Jan/ 1. oktoober 2017 09:36
Millistes euroopa vanglates veel on keelatud suitsetamine????keelaku kõikides riigiasutustes, mitte ainult vanglates . Keelaku kõikides riigiasutustes si.. suust välja ajamine ka ära,eriti riigiasutustes ,sealjuhtub seda tihti.
p
Põhjamaa/ 1. oktoober 2017 07:33
Meie minisrtrihärrad ei oska oma peaga mõelda, vaid ahvivad põhjanaabreid järgi. Soomes on paljudes töökohtades suitsetamine ära keelatud ja inimesed järavad moka tupakat. Isegi on paika pandud aasta, millal Soome riik oleks suitsetamis vaba. Inimesed ei julge piuksugi teha, olgugi et tegemist on samuti inimõiguste piiramisega. Arstide sõnul läheb inimeste tervis just viletsamaks, mitte paremaks. Nii oli suhkrumaksuga, et ei töödanud ja nüüd tubaka keeluga, mis ka ei tööta.
m
1. oktoober 2017 15:52
Mokatubakas on tervisele palju ohtlikum kui tavaline sigarett. Süüõõnevähk on kuidagi hästi ja odavalt ravitav osside meelest.
k
kes saab/ 1. oktoober 2017 19:23
keelata inimest ennast hävitamast?
M
@Põhjamaa/ 1. oktoober 2017 19:46
Millised need töökohad on Soomes?
Veel augustikuus olin Helsingis suures Meilahti kliinikutekompleksis renoveerimistöödel.Nägin ka haigla töötajaid õuel (küll majast parajas kauguses) suitsu tegemas.

v
viljandlane/ 1. oktoober 2017 07:07
Minu arvates tean ma ise,kas suitsetan või mitte ja mingid asjapulgad ei tule mulle seda ette kirjutama!Loomulikult ei roni ma oma sigaretiga teiste inimeste ninaalla tossama.kuidagi veidraks on üldse see elu viimasel ajal läinud-kusagil pidevalt otsustatakse(Minu käest küsimata),mis on mulle hea ja kasulik jne.Ma tean seda ise,kuidas elan ja teistel on selle koha pealt ainult vait olla!
õ
õigus, viljandlane/ 1. oktoober 2017 08:58
kuid kui oled vanglas, siis ei saa teha, mida ise tahad! Pole tarvis vangimajja sattuda
j
jaanus/ 1. oktoober 2017 13:38
Sa seda vanasõna vangimaja ja katku kohta oled kuulnud? Vangimaja eest pole keegi kaitstud. Vast oli sinulgi korralikke sugulasi, kes vagunites Siberi poole omal ajal kimasid?
v
vaat nimelt,/ 1. oktoober 2017 19:26
kui korralik inimene ei suitseta, miks ta peaks kannatama seda tossu? Mäletan, kui olin kordusõppustel kunagi nõuka ajal, magamisruumis oli õhk hall suitsetajatest, kas keegi arvestas mittesuitsetajatega? Magamagi ei saanud muudmoodi jääda, kui tekk üle pea.
m
Mis arusaam, jaanus?/ 1. oktoober 2017 23:43
Ja nad kohe suitsetavad, sest sina seda teed?
k
kle mulk/ 1. oktoober 2017 12:31
tossate just teiste nina all, ise te ei märka, kuidas suits liigub. naaber tossab rõdul, aga mulle tuleb tuppa, vastik. ise kiunuksid nagu siqa aia vahel, kui naaber laseks oma kassil trepikotta teha iga päeva ja trepikoda haiseks kuseIe. siis sind häiriks hais, aga mittesuitsetajad sinu lebra häirida ei või? silmakirjalik oled.
j
jaanus/ 1. oktoober 2017 13:36
See on see demokraatia, kus Ossinovskitaolised otsustavad, tohid sa suitsetada või napsu võtta ja palju sa selle lõõgastumise eest pappi pead talle välja kühima.
e
Eks ju/ 1. oktoober 2017 23:44
Ja sina saad demokraatiast nii aru, et sul on õigus teiste nina all tossutada?
p
part24/ 1. oktoober 2017 01:18
Kellelgi on midagi puudu või? Vangimajades ei ole kaua mässatud või kedagi ei ole tükil ajal maha löödud, igav või?
Eks paari päeva pärast läheb vähem igavaks.
h
hea ju,/ 1. oktoober 2017 19:27
kui sellest kõntsast lahti saaks.
õ
1. oktoober 2017 23:45
Õige aeg, kui kaua nad seal maksumaksjate raha arval elavad
p
part24/ 1. oktoober 2017 00:58
Kui see reinsalu lähemate kuude jooksul seaga segi aetud ei ole, siis võib suure risti kuskile maalida.
j
Juku/ 30. september 2017 23:33
Tulevad kohtuprotsessid ja Eesti Vabariik kaotab need
m
mittesuitsetaja/ 30. september 2017 22:19
Keda see suits rahustab, mina pole eluaeg suitsu teind ja närvid korras, ainult tulekahjusid, õnnetusi, majade põlenguid,metsapõlenguid tekib nende suitsetajate tõttu, majad haisevad läppuvast sigaretitahmast, mis inimõigus seesuitsetamine on ja kellele seda vaja on, mõni inimene tahab ennast ainult tähtsana näidata, et ta on suitsetaja, eelkõige peab austama ikka mittesuitsetajate inimõigusi, ega lapsed ei ole ju sündinud suitsetajateks, alkoholism ja suitsetamine on täpselt ühesugused inimõiguste ahistamised.
a
Aina hullemaks see elu läheb/ 30. september 2017 21:32
neid sitte seaduseid kerkib nagu seeni peale vihma, kõik asjad keelatakse ära, või siis pannakse maksu alla, mis ajastul küll me elama, aina hullemaks elu läheb, ma ise küll ei suitseta, aga need sealikud seadused ajavad mind marru
e
ega vangla ei peagi spa olema/ 30. september 2017 22:47
Saavad tasuta ühest kahjulikust harjumusest lahti. Ja muide keegi ei sunni pättusi tegema, see ikka oma valikute tagajärg, kui vangimajja satud.
k
Kas spaas siis tohib suitsetada, et võrdled? / 1. oktoober 2017 10:09
Sellepärast nagu sina, ongi elud sassis.
s
Spaas?/ 1. oktoober 2017 19:49
Mine välja kaugemale ja tossa.Vanglas sellist võimalust ei ole.
e
Endine vangivalvur / 30. september 2017 19:45
Mis te arvate et omale palgast 2 maja ostsin. Vangid maksavad teatud tarbekaupade eest hästi. Päevas 5000.- euri oli lihtne tulema.
t
tegev valvur/ 30. september 2017 20:12
enam-vähem see number õige , raha sahver täis , nuputan kuidas kasutada
m
Mina tellisin/ 1. oktoober 2017 10:11
uue kuuri ehitajad, sest vanasse ei mahtunud viiesajased enam ära. Kippusid ukse vahelt välja pudenema.
ü
ütle / 1. oktoober 2017 19:30
aadress, aitame sellest probleemist vabaneda.
m
MariMann/ 30. september 2017 19:17
Arne :) ..hea nali.Meil aetakse tihti asju "üle võlli".See keeld on ûks jaburamaid asju,mis olen kuulnud. Mind kûll ei huvita,mis teised tõmbavad.Lasku kõigil elada,kuidas tahavad
a
aga kui/ 1. oktoober 2017 19:31
mina tahan elada puhta õhuga, aga tossajad ei lase?

a
Arne/ 30. september 2017 18:08
Minul on motiiv vanglasse minekuks olemas, tahan suitsetamisest loobuda. No nii pooleks aastaks, vabaduses jääb tahtejõust puudu.
l
1. oktoober 2017 23:47
n
no/ 30. september 2017 18:06
tegelikult tuleks vanglates täielikult keelata ära hoopis maksumaksja kulul logelemine ning vangid panna tööle oma ülalpidamist välja teenima!
n
No jah/ 30. september 2017 18:18
aga kes maksab töötegemise eest ,et nad saaksid ise ennast üleval pidada.
s
skd/ 30. september 2017 18:34
k
Keegi/ 30. september 2017 18:40
ei telli vanglast eriti tööd.Selline võimalus on ju kogu aeg olemas.Keegi ei hakka investeerima suuri summasid lihtsalt selles,et vangid saaks tööd teha.Me ei ela enam nõukaajal.
t
to skd/ 1. oktoober 2017 12:34
ja mis tööd sihukesed ka teeksid? ja mis ootad, anna tööd neile, telli ja maksa? miks teised peaks, rabele ise neile tööd leida. ise sa midagi ei suuda, aga lobisema oled kõva.
j
ja/ 30. september 2017 18:57
Jep, vastavalt tööpanusele on ka elutingimused, kes rohkem teeb see rohkem saab
k
1. oktoober 2017 15:54
Kõik võetakse teistpidi käest ära, maksavad oma kohtukulusid jm võlgu.
v
Vähemalt.../ 1. oktoober 2017 19:51
a
Aa/ 30. september 2017 17:59
kogu aeg kirute, et meil on karistused tühised. võtke suitsetamiskeeldu kui lisa karistust. ei tulnud see seadus midagi nii ootamatult, sellest on varasemalt mitmeid kordi räägitud.
n
No/ 30. september 2017 19:46
nii imelik kui see ka ei tundu on suitsetamine inimese põhiõigus ja keelamine on vastuolus põhiseadusega.See on tungimine inimese isiklikku ellu.Sellel teemal on oma arvamuse ütelnud ka õiguskantsler.Kuigi meid see ei puuduta on tegemist iga inimese ellu sekkumisega riigi poolt.Kas me tahame,et meie lapsed elaksid riigis kus on piiratud olla vaba inimene.Sellisel juhul on järgmised piirangud väga kiired tulema.Inimestele piirangute kehtestamine muutub normaalsuseks.
j
juss/ 30. september 2017 22:05
kas kuritegeuvus ja kellelegi halva tegemine on mingi põhiõigus?
ei ole vaja siis kuritegevusega tegeleda ja vanglasse sattuda, eesti riik ei pane ju põhjusete kedagi vanglasse karistust kandma.
j
Jussile/ 1. oktoober 2017 03:11
kuritegevus ei ole õigus,selle eest saad karistada.Sunniviisiliselt mingilt vanalt suitsetajalt suitsu äravõtmine on aga piinamine.Keegi naudib seda vist.
t
to no/ 1. oktoober 2017 12:38
kui oled vabaduses, siis kasutagi oma õigust. igal asutusel on õigus teha sisekorra eeskirjad ja kui seal on, et asutuse territooriumil ei suitsetata, siis nii on. mingu asutusest välja :D aga no kuna oled kurjategija, siis välja minna ei saa, milles oled ise süüdi, seega allud sisekorrareeglitele. lihtne. pole vaja sattuda vanglasse, seal peabki elu karm olema, ära unusta, et paljud nende ohvrid ei ela enam üldse. või elavad füüsiliselt või vaimselt vigasena. seega on nad võtnud teistelt inimestelt inimõigusi elada tervena. prääksuda pole neil midagi, olgu vait.
i
imelik,/ 1. oktoober 2017 19:34
et sinu arvates mittesuitsetajal ei ole inimõigus tossuvabalt elada?
k
1. oktoober 2017 23:48
Koge põhiõigus nagu kakale käimine või?
s
sõda/ 30. september 2017 17:26
oleks vaja ja küll oleks tegevust keda kuhu
k
kes sul/ 1. oktoober 2017 19:35
keelab endale kuuli pähe lasta, ei julge argpüks?
M
@sõda/ 1. oktoober 2017 19:54
Minu kaugelt sugulane,kunagi Prantsuse Võõrleegionis teeninu,ütleb ikka,et sellist juttu ajavad need ,kes pole sõjas kunagi olnud ja ei kujta ette,mis tunne on seal olla.
Ta ise ei salli üldse ajuvabu sõjateemalisi action-filme.
o
oioioi/ 30. september 2017 16:59
Vanglates!? Aga meditsiiniastustes, kus personal viibib suurest tööandja ajast, mil tunnitasu makstakse hoopis väljas või kusagil katuse all kükitades suitsu kimumas. Kas patsiendid ja hoolelaused hoolekodudes ei ole välja teeninud , et neid teenindaksi suitsuvaba personal?
r
rumalus/ 30. september 2017 16:43
See on küll laus-lollus! Varsti keelatakse vanglas ka "kräpp" ära ja vangid hakkavad sööma ainult öko-toitu või hoopis muudetakse nad veganiteks. Ise teavad, kui oma tervist rikkuda soovivad.
v
varsti / 1. oktoober 2017 19:39
keelatakse kaasvangile tahakeeramine ära, tead kuidas siis piineldakse, see on inimõigus, kas ajad juba taguotsa urvakile?
t
Tubakas/ 30. september 2017 16:28
Kas mokatubakas on endiselt lubatud? Seda ei suitsetata vaid topitakse põsed punni. Tervise seisukohalt aga palju kangem ja ohtlikum.
a
ab/ 30. september 2017 15:49
On jah paljudes kohtades üle ilma keelatud, seadused ongi selleks et neid ju rikkuda!

s
scarface/ 30. september 2017 15:07
Ma eeldan, et siis ka valvuritel? Ma arvan, et sellest head nahka ei tule.
õ
õige/ 30. september 2017 14:44
miks seda ammu pole juba tehtud?vangla ikka kinnine asutus ,mitte meelelahutus asutus.
m
Mind häirib just see,/ 30. september 2017 14:37
et nakomaane, kes reaalselt kahju tekitavad, varastavad röövivad, aidatakse seaduste alusel tagasi "töömaale". Samas kuisatakse suitsetajaid, kes tegelikult ei tee liiga isegi kõrval suitsetades. See, et mittesuitsetajale on kõrval suitsetaja ohtlikum kui suitsetajale, on puhas propaganda. Narkomaan aga ei vali, kes kõrval. Kui võimalus röövib, kasvõi tapab, et oma doosi kätte saaks.
ä
ära aja/ 1. oktoober 2017 19:41
k
Koni/ 30. september 2017 14:26
Paluks keelata ka rahvuste segamine. Ehk siis iga rass elagu oma maalapil nii nagu eelnevad sajandid. Piirid kinni. Minu poolest suitsetagu kõik niipalju kui tahavad see ei sega minu turvalisust.
n
Norrast/ 1. oktoober 2017 23:51
Eestlasi muidugi välja arvatud
s
Siis/ 30. september 2017 14:15
on oodata sigarettide hinna tõusu.
k
Karla Kalla/ 30. september 2017 15:15
USA-s maksab vanglas suitsupakk ca 100$. Valvuritele kena kõrvalteenistus.
e
Eino Taruk/ 30. september 2017 13:39
„Vanglates suitsetamise keelamine on suunatud nii kinnipeetavate, vahistatute kui ka vanglateenistujate tervise kaitsele,"
Vabad inimesed, kes mingil põhjusel on jäänud töötuks ja ravikindlustuseta, nende jaoks see ei kehti, siis sülitab riik PS paragrahvile 28. Muide, vang saab ravikindlustuse. '
e
eesti mees rakverest/ 30. september 2017 13:33
ega mitte ossinovski.suitetage aga ärge haisege.
l
Lõhnastage/ 30. september 2017 14:38
aga ärge samuti haisege! Üpris sarnane efekt ju?
f
fewr/ 30. september 2017 13:31
Miks keelatakse vanglates suitsetamine ära? Artiklis pole kahjuks põhjust kirjas.

e
empaatiavõimetutele/ 30. september 2017 13:31
Siin päikese all liigub ringi grupp inimesi, kellele valmistab naudingut teistele kannatusi tekitada. Nad tegelikult ei jää ellugi teistmoodi, nad peavad saama kuskilt energiat juurde. Kui inimene on harjunud suitsetama, siis see, kui tal keelatakse see, tekitab talle kannatusi. Iseenesest juba see, kui keegi oma keeldude ja käskudega ronib teise inimese ellu, sunnib küsima: kust sa said selle õiguse. Kes andis? Kui bussipeatuses teise inimese suitsetamine sind häirib, mine ise veidi kaugemale, mitte ära nõua seda suitsetajalt. Mispoolest sina parem oled? Empaatiavõimetu selline!...
k
Kõigega nõus,/ 30. september 2017 14:21
aga bussipeatuses hoian mina eemale, kui suitsetan, kuid mõnele lausa meeldib mulle kõrvale ronida ja siis demonstratiivselt läkastama hakata! Mis vanglas keelamisse puutub, siis võib sealt nüüd inimõiguste kohtusse laviin kaebusi laekuda... Kellele seda jama küll vaja oli?!?
p
1. oktoober 2017 15:55
Pole viga, iga ussi vastu on rohtu ja sadistid saavad täiega.
t
täpselt,/ 1. oktoober 2017 19:44
suitsetajad ongi sadistid, nakatavad teisi peale vastiku haisu, kopsuvähki, selles haiguses on ränk piin.
h
HAKKAVAD MOKKA TUBAKAD VOI ELEKTROON PIIPU IMEME/ 30. september 2017 13:31
VARGA TERVIS ON VÄGA OLULINE KESSE VARASTAB KUI VARAS ON HAIGE
e
Eino Taruk/ 30. september 2017 13:29
Samas eeluurimisalused, veel süüdi mõistmata inimesed võivad vedeleda Tallinna amortiseerunud vanglas niiskuses ja ebainimlikes oludes, täiesti seadusevastaselt. Ja siis räägitakse mingist tervisest, moraalsetest väärtustes! Suu kinni silmakirjatsejad, te pole moraalsel positsioonil kust võikside ärbelda!
k
Kristiina/ 30. september 2017 13:12
Mis kommentaarid.. Mis teil hakkas kahju vangidest? :D
m
Machiavelli/ 30. september 2017 14:04
ei, aga meil on kahju riigile saamata jäävatest maksudest.
Nii nagu alkoholiaktsiisi tõstes selgus et Läti sai meie maksumuudatustest raha ja eesti riigieelarvesse enam ei laeku nii palju kui olaneeriti, siis siin sama lugu - msksutulud vähenevad.
t
Tallin-Tartu maantee/ 30. september 2017 14:32
ehitusest enam ei räägita. Sest just nii palju raha on juba lätlastele kingitud. Näis, millised vabandused tulevad kui ehitusest on siiski vaja rääkida?
t
30. september 2017 18:13
a
Asi / 30. september 2017 20:57
pole ju vangides.Asi on piirangutes mida riik kehtestab inimestele.See puudutab meid kõiki .Järgmine hetk näiteks keelatakse youtube vaatamine või seenele minek.Lihtsalt,et kellegile ei meeldi valitsusest.
i
inimõigus/ 1. oktoober 2017 19:46
on siis mittesuitsetajatele kahju teha? Te suitsetajad ju haisete nagu peldik, ise olete haistmismeele kaotanud ja ei tunne.
k
kullake/ 30. september 2017 13:02
Mina keelaks ka bussipeatustes suitsetamise .Miks ma pean bussi ootama ilma õhuta kohas ,selles kohas ei arvesta keegi teisega olgu siis laps või vanur ,ronib su kõrvale oma suitsuga .Ometi võiks vähegi lugupidamist teiste suhtes olla.
k
Kallike/ 30. september 2017 13:05
Ongi ju keelatud. Tossa peatusest eemal, kui tahad.
k
Ka pilves narkarid/ 30. september 2017 13:13
ei ole meeldiv pilt avalikes kohtades, nendevastu võiks olla lubatud kasutada relva
j
ja tsensuurile/ 30. september 2017 13:14
kuhu siis mujale, eks, sõnavabadus, "anonüümne ütlemine " jne - aga kuidas on selle anonüümse ja osalise diskrimineeirmisega?
Suitsetaja ja alkohoolik on täpselt samapalju inimene kui narkar
k
kullake / 13:02, 30. sept 2017-le/ 30. september 2017 13:48
a
aga miks/ 1. oktoober 2017 19:48
v
viisakus ja kannatlikus eelõige!/ 30. september 2017 14:25
Nii aga sa ütle suitsetajale et ta bussipeatusest eemale läheks ja kui ei lähe, siis helista politseisse. Kui telefonis öeldakse, et politsei selle peale välja ei sõida, siis teata politsei telefonil et sa kavatsed seda suitsetajat bussipeatuses tõugata ja peksta, sest sõnadest ta aru ei saa. Oota viisakalt ja kannatlikult mis sulle telefonis vastatakse.
Ilmselt soovitatakse sul ise eemale astuda. Selle peale vasta viisakalt, et sa ei saa bussipeatusest (kus on samas suitsetaja) eemale minna kuivõrd kardad bussist maha jääda ja seaduse mõttes peaks hoopis suitsetaja bussipeatusest eemale minema. Küsi rahulikul ja selgel häälel (kõned salvestatakse) uuesti, kas patrull sõidab välja. Kui ikka öeldakse et nad välja ei sõida seadust tagama, siis on sul õigus enda tervise kaitsele.. s.t. vägivald suitsetaja suhtes on hädakaitse, sest sina oled teinud kõik tsiviliseeritult ja seaduskuulekalt enne kui asi "Newtoni mehhaanika rakendamiseks" läks.
Selliselt käituks kodanikujulge kodanikuühiskonna liige.
k
Kõik/ 30. september 2017 18:01
on ju tore ja ilus su jutus.Aga kui suitsetaja sellele norijale üle tahi annab või mõne kondi murrab.Temal on ka ju õigus elada ning kaitsta.Võiks ikka aru saada,et praegune maailm ongi selline koht kus on igasugu inimesi elamas,kõigil omad head ja vead.
v
viisakas ettepanek/ 1. oktoober 2017 10:50
sa oled f..ng kverulant. püsi kodus või jaluta metsas.
r
Reede/ 30. september 2017 12:46
Parem oleks, kui suitsetamine keelustatakse kõikjal. Üleminekuajal aga peaks inimese ravikindlustusmaks sõltuma suitsetamisest. Suitsetajad peaksid maksma märgatavalt rohkem kindlustusmaksu kui mittesuitsetajad.
l
Lased/ 30. september 2017 13:07
riigi majanduse nii nädalaga põhja.
t
Tegelt?/ 30. september 2017 13:09
Sinuarvates käivad suitsetajad rohkem arstil kui mitte suitsetajad? Ihne eestlane
j
Ja narko peaks olema surmanuhtluse all!/ 30. september 2017 13:13
See toodab veel rohkem kindlustusjuhtumite vajadust!
k
Koni/ 30. september 2017 18:07
tõmbajad ju maksavad riigikassase rohkem.Suits ise maksab sente,ülejäänud on riigi oma.Juba praegu võiks suitsetaja nõuda eelisjärjekorras arst vastuvõttu ning muid hüvesid.Korralik suitsumees maksab aastas riigile tuhat euri vähemalt.
l
lol/ 30. september 2017 12:43
peale esimest suuremat vangide streiki on jälle suitsetamine platnoidele lubatud :)
t
to lol/ 1. oktoober 2017 12:45
ega maksmine võiks jääda, las need suitsumehed maksavad riigile edasi. aga suitsetamine kui jäledus tuleks keelata.
h
Huum/ 30. september 2017 12:33
Ainult keelame. Suitsetamine on inimõigus. Kuidas, mis õigusega seda keelatakse? Las tossavad seal õues jalutusalal. Ahjaa. Niigi närvilised vangid muutuvad siis päris närvilisteks.
l
lol/ 30. september 2017 13:05
siis on ka narko tarbimine inimõigus.
q
Q/ 1. oktoober 2017 10:01
Küll kord luuakse. Ärge kartke
t
to huum/ 1. oktoober 2017 12:46
vaata, kakimine on ka inimõigus. ometigi ei või seda teha igal pool. nii ka suitsetamisega, mis lärmad?

k
Kete / 30. september 2017 12:27
Lihtsalt lambist päevapealt keeld peal ja vsjoo tundub ikka väga veider. Ebareaalne. Isegi minu jaoks, kes pole mahvigi tõmmanud kunagi.
m
mittesuitsetaja/ 30. september 2017 13:32
ärajäämanähud võivad päris head olla, see on juba rohkem piinamise moodi. Sadistid möllavad.
a
aga/ 1. oktoober 2017 12:47
n
no ei ole lambist/ 1. oktoober 2017 12:47
sellest on aastaid räägitud, küll nad seal vanglas teadsid seda ammu ette.
s
Soov / 30. september 2017 12:27
Pange ruttu siis vanglapoodi köied müüki.
v
Valvurid/ 30. september 2017 13:06
ostavad kõik esmajärjekorras kõik kõied.
k
kahjuks/ 1. oktoober 2017 12:48
ei tõmba nad seal end oksa. aga võiksid, sest ega vanglas ongi vaid inimsa:st.
m
miks?/ 30. september 2017 12:24
Sigaret ei tee midagi paha. Vaadake teleseriaali "Kutsuge ämmaemand", see 60ndaid kujutav olme näitab, et ni ämmaemandad ui rasedad suitsetasid. Pidavat rahustama ja sotsiaalsust suurendama. Ah et vangidel pole vaja rahuneda ja sotsiaalsust suurendada. Saate veel tagajärgi näha,
v
Vanasti/ 30. september 2017 18:10
tehti isegi spordivõistlustel suitsu.Alaealised vanglas või patareis võisid vabalt suitsu osta.
v
veel rohkem vanasti/ 1. oktoober 2017 12:50
kasutati kivikirvest ja rebiti hammastega toorest liha jne. arengust oled midagi kuulnud? nüüdsel ajal õnneks enam suitsetamine in ei ole.
a
Arusaamatu,/ 30. september 2017 12:23
miks ainult vanglas !!!!???? Suitsetamine tuleks keeleta kõigis riigieelarvelistes ettevõtetes, ministeeriumites jne, lühidalt igas kohas kus maksumaksja raha eest toimetatakse ja töötasu riigieelarvest saadakse.
P
..../ 30. september 2017 13:01
Peale suitsetamise tuleks veel riigieelarvelistes asutustes keelata veel kohvi ja teiste narkootiliste ainete tarbimine ja omamine.
m
30. september 2017 12:17
Moded suitsetajad vangid ise vist v olid pded?
n
No siis mõelge/ 30. september 2017 12:16
kui halb on vanglas, enne kui teid sinna viiakse, vaesekesed!
v
30. september 2017 13:33
Varsti oleme kõik röemsalt aia taga.
k
Khm/ 1. oktoober 2017 00:42
t
Tänapäeval/ 30. september 2017 18:15
on vangla selline koht kuhu võib iga inimene sattuda,kasvõi enesekaitseks või teise inimese aitamiseks võid kuritöö korda saata.Kuigi tundub,et meid see keeld ei mõjua ega huvita.Siis on see ikkagi keeld,sellised asjad saavad järjest normaalsemaks ja teised keelud on väga kiired tulema.
o
ootoot/ 1. oktoober 2017 12:51
ära nüüd enda järgi võta, mina küll vanglasse ei satu. teise inimese aitamiseks teed kuriteo? no siis oled kurjategija ja oledki vanglat väärt, mis siin arutada. siis oleks sulle paras.
n
No/ 1. oktoober 2017 22:22
võid olla näiteks kusagil vastutaval kohal,ning pead vastutama kui midagi juhtub.Võid vabalt trellide taha sattuda.Sõidad kogematta kellegi vigaseks või tekib tulekahju ettevaatamatusest.Girurg võib jätta käärid kõhtu,mõni narkar tuleb norima jne.Elu teeb selliseid kannapöörded ,et heast ning korralikust inimesest saab saatan.Vaata ning õpi teiste kogemustest ning läbielatud juhtumistest.
m
Ma pole küll kurjategijate õigustaja kuid/ 30. september 2017 12:09
Kuidas on selline asi võimalik?
Kuidas?
Me elame 21. sajandil ja meil on justkui vabadused - inimene võib olla peedu kui ta tahab, karistada selleeest enam ka ei saa, inimene võib tarbida asju ja s.vahetus.punktist saab veel uue.
Miks aga diskrimineeritakse ja pisendatakse alkohoolikute ja tubakasuitsetajate õigusi? Kuidas on see võimalik?
21. sajand - ise tean mis teen, suitsetan või joon, kui teistele kurku ei kalla või sunniga suitsu ette ei pane ja selleks kindel nurk siis kelle asi see on? Selle keelamine on inimõiguste rikkumine ja läheb vastuollu võrdse kohtlemise printsiibiga.
Kuidas on võimalik, et süütumad sõltuvused (alko/tubakas) üritatakse iga hinnaga keelata aga samalajal tekib juurde mingeid punkte...
m
30. september 2017 13:37
Mõtle laiemalt, mida sellega tehakse, ma ei õigusta alkoholismi ja suitsetamist, aga sellisel viisil inimestele piinasid tekitada ei ole ka normaalne. Asi peaks olema ikkagi läbimõeldum, enne viia suitsude arv miinimumini ja vähendada ka alla 1 siagereti korraga, st ikkagi mõistlikku võõrutamist.
h
halloo/ 1. oktoober 2017 12:53
vangid on seda ette teadnud väga pikka aega, kes keelas end vähendamise abil võõrutada? puhtalt oma viga, kui ei teinud seda.
igati õige otsus minu meelest, ammu oleks pidanud vastu võtma.
j
Jah/ 30. september 2017 13:40
Kui inimene on olnud piisavalt im*****, et parimal juhul ei saanud lihtsalt ühiskonna reeglitest aru, kehvemal juhul hakkas aga ise enne kellegi inimõigusi rikkuma, siis polegi sellisel mingit koniõigust vaja. See on vangla, mitte sanatoorium! Pealegi imegu oma koni palju jaksab, kui nädalavahetusel koju lubatakse (naerukoht).
o
ole arutlustes korrektne!/ 30. september 2017 14:44
Ei! Nad ju ei teadnud millega riskivad, sest siis veel ei olnud suitsetamise keeldu,
alles nüüd kuritegusid sooritavad isikud on teadlikud sellest, et suitsetamine saab vanglas keelustatud.
k
kriss/ 30. september 2017 18:36
kas vabaduse kautus ei ole siis juba piisav karistus inimesele,proovi 23 tundi 4x4ruumis istuda iga päev.
v
Vaatleja/ 30. september 2017 23:35
Sinu arvutuses on viga. 4x4 on 16 ruutmeetrit. Vangile on aga ette nähtud vaid 4 ruutmeetrit (2x2).
k
Kõike seda/ 30. september 2017 16:43
saad sa teha vabaduses. Ega vangla pole puhkekodu, keegi ei sunni sind kuritööle!
k
Kuule/ 30. september 2017 19:55
kui vangla on olemas siis keegi seal ka istub.Kui raskeid kuritegusid enam keegi ei tee siis istuvad seal need kes läksid punase tulega üle tee.Ja kui keegi enam seda ka ei tee ,siis pannakse sinna inimesed kes toituvad ebatervislikult jne.
k
Kui kinnimajasse/ 1. oktoober 2017 00:13
panemist väärt kurjategijaid enam pole, siis lammutatakse vangimajad maha. Ebatervislikult toituvad inimesed karistavad ennast ise.
d
Dr. Noormann/ 30. september 2017 12:04
Isakesed-pded kukuvad ärajäämisnähtude töttu deliiriumi, möni lahkub seetöttu elust vabatahtlikult.

j
30. september 2017 12:00
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
p
PAADIALUNE./ 30. september 2017 17:19
Inimkonna võiks päästa ainult tuumasõda.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee