Maailm

Tuntud toidubrändid tüssavad teadlikult idaeurooplasi kehvema kaubaga (99)

Toimetas Merilyn Närep, 17. september 2017, 16:39
Pilt on illustreerivFoto: Reuters / Scanpix
Tuntud toidu- ja joogibrändid on juba aastaid petnud ostlejaid sellega, et müüvad neile originaalidega võrreldes ebakvaliteetsemat kaupa, sõnas Euroopa komisjoni volinik.

Tšehhi volinik Věra Jourová on veendunud, et suured korporatsioonid rikuvad teadlikult seadust. "Ütleme seda esimest korda selgelt: see on ebaaus kaubanduspraktika. Paljudel juhtudel, jah, olen veendunud, (et seadust on rikutud,) kuna see on olnud ilmselge petmine," vahendab The Guardian.

On leitud, et Euroopa Liidu idaosas müüdavatel ning Lääne-Euroopas müüdavatel kaupadel on suur kvaliteedivahe. See puududab nii magusaid jooke ja kalapulki, aga ka näiteks puhastusvahendeid ja valmistoitu. Jourová sõnul on vahe isegi siis, kui sama kaup on samas pakendis.

Jourová lubas, et sunnib ettevõtteid ebaõiglast tegevust lõpetama. Tema sõnul on siiani liiga palju ettekäändeid toodud.

Lisaks leiti veel näiteks Sloveenia poodides müüdavast Spari maasikajogurtist 40% vähem maasikaid kui Austria poodides leiduvast tootest. Vabanduseks toodi, et see toode on lihtsalt sloveenlaste poolt vähe ostetav.

Hetkeseisuga lubas Jourová, et Euroopa komisjon ei hakka ettevõteid nimepidi välja kutsuma, aga sõnas ka, et kui midagi ei muutu, tuleb seda teha. "Ma ei karda nimetada neid brände. Ma ei karda isegi inimesi üles kutsuda neid tooteid mitte ostma. Olen üpriski enesekindel seoses selle teemaga."

Probleemi tõstatanud Věra Jourová ülesandeks on esindada Euroopa komisjonis tarbijaõigusi. Lisaks tegeleb naine ka õigusalaste ja soolise võrdõiguslikkuse küsimustega ning töötab koos Andrus Ansipiga digitaalse ühisturu loomisel.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee