Eesti uudised

Kas autos kohustuslik tulekustuti on kasulik või mitte?

Kristjan Väli, 17. september 2017 11:04

75 KOMMENTAARI

s
Suur Vale/ 12. mai 2018 00:17
on see kohustuslik kustuti ja igaaastane kontroll...järjekordne SUUR pettus ja HÄMA ulllikeste jaoks. Keegi tegi korralikku lobitööd ja 101 ajuvaba zombistunud kummitemplit võtsid seaduse vastu... Tulekustuti võib ju autos olla, nagu ka labidas, veepudel, preservatiiv...ga see EI TOHI olla seadusega reguleeritud!!! Elus peavad asju korraldama ja juhtima spetsialistid, rongi ja lennukit ei lasta juhtida ilma spetsiaalse väljaõppeta. Meie Eestis aga oleme andnud terve riigi juhtida diletantidest lasteaiale kes teevadki totraid seadusi õhinapõhiselt seejuures iseennast imetledes.
l
17. september 2017 20:10
Lahtisi esemeid autos ei tohi olla. Tehas ei näe ette tulekustutit. Pole kunagi olnud ka kinnituskohya. Milleks nõuda?
a
autojuht/ 17. september 2017 19:01
Selle nõutud kilose kustutiga ei tee auto juures MITTE midagi ära.
k
Kui kohe jaole saad/ 18. september 2017 07:03
siis ikka teeb. Seega ühest kilost võib teine kord rohkem kasu olla, kui veerand tunni pärast kohale jõudval tuletõrje tsisternil.
r
reku/ 17. september 2017 18:40
Riik on tulekustuti kleepsutajatela andnud hea äri. Küsisin ükskord, et kuidas ja mida ta kontrollid. Vastus: kuulan, kas jiiv liigub, annan kummivasaraga vopsu, vaatan, kas düüsil ei ole prügi ja võtan sinult raha. Ja kui saab 10 aastat vanaks, viska prügimäele.
t
Teadja/ 17. september 2017 19:33
Praeguse seadusandluse järgi võib tulekustutite kontrolli isikliku kustuti puhul teostada igaüks ise, peaasi, et see oleks kustutile märgitud. Pole tähtis kas kleepsuga, markeriga. kustutile kleebitud rebitud vihikulehega vms. Olen seda teinud aastaid. Seaduse järgi ise ei või ainult kustutit hooldada. Hooldatakse iga 10 aasta pärast, aga alates 6 kg kustutist. 1 ja 2 kg kustuteid 10 a möödudes või pärast kasutamist tavaliselt ei hooldata ega täideta. See on jutt, mida kuskil ei propageerita, igasugused ülevaatuspunktid ja Tamrexid tahavad ikka teie raha endale saada, aga te ei pea maksma teenuse eest, mida võite täiesti seaduslikult ise teha.
k
kus/ 17. september 2017 19:52
see kirjas on? 10. aasta möödudes soovitatakse uus osta, kuna täitmine läheb kallimaks, aga müüdi juba 3 aastat vana kustuti uue hinnaga.
j
Just nii/ 17. september 2017 19:57
Ise panin tööjuurest hunniku neid kleepse turki, nüüd saan ka sõpradele-tuttavatele mitukümmend aastat kustuteid kleepsutada :)
i
ise?/ 17. september 2017 20:11
loe tagapool, keegi kopeeris seaduse ja selles kirjas, et kleepsule tuleb märkida kontrolli teinud ettevõtja nimi. Kõik inimesed pole ise ettevõtjad, kuigi kontrollib ka ju ettevõtte töötaja, vaevalt ta ise ettevõtja alati on.
l
Loe ise hoolega!/ 17. september 2017 20:38
Seal on KAKS varianti!
2) tulekustutit hooldanud ettevõtja nimi ja aadress ning majandustegevuse registri number;
3) tulekustutit hooldanud isiku ees- ja perekonnanimi;
Kustuti omanik on füüsiline isik või juriidiline isik, objekti (siis sõiduk, milles on kustuti) valdaja või omanik on samuti füüsiline isik või juriidiline isik.
Nii üks kui teine isik võivad oma vara ise kontrollida!!!
Mis sulle selgusetuks jäi?
o
olku/ 17. september 2017 20:41
sa vist ei tea kuidas need kleepsud on nummerdatud ja kuidas andmed kirja panna kuhu pandud ja millal ja kes pani. see majandamine kõige hullem selle juures. tean et see kõik on mõttetu kuigi pean ka ise tööl sellega vahel tegelema
m
maamiis/ 17. september 2017 22:51
suva printeriga prindid klepsud välja ja las käia .Tulekustuti kontrollijalt ei nõuta mingit litsentsi.
t
Teeline/ 11. mai 2018 20:41
Tõmba internetist alla, prindi isekleepuvale paberile ja korras. Pane või terve kustuti neid kleepse täis.
o
olgu/ 17. september 2017 19:50
see kustuti, kuigi teistes riikides pole nõuet. Aga totter on jah igaaastane kontroll, selleks peab sõitma kümnete kilomeetrite kaugusele, sest kõik ei ela linnas, varem nõuti, et jätke tulekustuti siia ja tulge paari päeva pärast järele, seega tuli sõita mul kokku kuskil 140 kilomeetrit, et tulekustutit kontrollida. Lisaks on ka kontrolli hinnad paljudes kohtades ulmelised. Kunagi tehti eksperimienti, rikuti tulekustuti ära ja viidi kontrolli, kätte saadi samasuguses seisus ja kleeps peal: kontrollitud, korras.
p
PEALTNÄGIJA/ 17. september 2017 20:42
Pealtnägija tiim täitis tulekustuti nisujahuga ja lasi kompressorist rõhu õigeks sisse ja viis 10a hooldusesse. Raha maksnuna ja saanud kätte "hooldatud" (mitte igaaastast kontrolli ei peeta silmas vaid pulbri vahetust jms) kustuti, õnnestus neil siis nisujahuga saates tuld "kustutada". Suur jama tuli ja igasugu KIDDE-d ja TAMREX-id keerutasid keelt põses ja pööritasid silmi, aga ei ajanud suurt selget juttu.
r
riigil pole/ 17. september 2017 22:40
tähtis,kas su kustuti töötab või ei,tähtis on kleepsu olemasolu kontrollkuupäevaga ja raha laekumine.
s
sõna sekka/ 17. september 2017 18:21
Mõni imestab siin, et kes seda tulekustutit nõuab. Tehnoülevaatusel ju nõutaksegi ainult. Ja kui vaja , paneb seesama ülevaataja uue kleepsu ilmselt tagaruumis. Minule pandi igastahes. Aga naelkummid pole meil kunagi keelatud olnud, nagu keegi tarkur eespool mainis.
s
segasõna/ 17. september 2017 20:54
t
Tulekustuti/ 17. september 2017 17:31
On autos kohustuslik?
Mul liigset kola autos pole.
Veel vähem mingit kohustusliku.
v
Vähem riski/ 17. september 2017 17:17
kui üritad süttinud autost võrdlemisi kiiresti, võrdlemisi kaugele saada. Kui lähed mänguasjaga kustutama, võid eluga riskida, sest auto põleb üllatavalt kiiresti. Plahvatus võib viimane olla, mida su silmad näevad.
m
mul neid autos/ 17. september 2017 17:14
neli tükki ,iga aasta ostan uue.
o
on/ 17. september 2017 21:52
kustutanud neli meest ühte autot ja raisanud neli kustutit aga auto põles edasi ja tolku polnud sellest, samas üks mees korraga nelja kustutiga ei kustuta- kuidas mõtled põlengust jagu saada? Peale süttimist leegi kuidas jalad võtavad, see on parim lahendus, muidu on oht teha õhulendu.

s
Selle mänguasjaga ei kustuta midagi/ 17. september 2017 17:13
Suitsukoni saab kustutada ka kahe sõrmega.
Oli mul korra veoautos väike tulekahju.Tegelt väike põleng .Lasin lahti 2 viiekilost ja abi ei õieti midagi.Aitas tuletõrje.
Tänapäeva autod on täis sünteetikat ja kui see juba tuld võtab siis nende lasteaiamänguasjadega ei ole tegelikkuses teha midagi.
Säästa aega ja helista kohe tuletõrjesse.
i
IRW/ 17. september 2017 20:00
Tean - oli ka juhus kui ühel daamel läks kapotialune põlema . Kuna õnneks oli mul peal 10 mahakandmisele viidavat kustutit , saime tulele piiri alles kolme 6 kg kustuti tühjendamisega + 2 1 kg kustutit lasti ka tühjaks ( oli kütusevooliku leke )
e
eks/ 17. september 2017 15:05
Kõige parem on minna vastu tuult,mitte mängida kangelast.
k
Kasulik/ 17. september 2017 14:52
Kasulik on see 1 kg kindlasti tühjaks lasta, kasvõi autost mööda. Parem lasta maha põleda, muidu algab lõputu taastamivaidluste segadus.
a
autoomanik/ 17. september 2017 14:47
See,et 1kg kustutit peab igal aastal kontrollima, on ABSURD. Sellega ei kustuta ka midagi.Nägin oma silmaga,et peale pandi ainult kleeps uue aasta numbriga.Siseminister võiks seadust muuta.
u
Uudishimulik/ 17. september 2017 15:09
Aga keegi seda "seadust" ka lugenud on?
Ei viitsi mäluvärskendamiseks netiavarustest seda välja otsida aga seal on õeldud, et kontrollida võib ISE, paned kontrollimise kuupäeva ja allkirja. Kõik!
Mis puutub 1kg kohustuslikku kustutisse siis enamasti on see magus enesepettus. Aga ilma selleta on veel nadim.
j
ja mismoodi sa selle survet küll kontrollid?/ 17. september 2017 16:51
See surve on peamine mis peab olemas olema.
PS: Meie ise kasutame versiooni, et kui auto käib Autofirmas, iga aastases, kontrollis, siis kõige muuga koos kontrollitakse ka tulekustuti üle. Mugav, ei pea ise Tamrexi vahet sebima.
t
Tolale/ 17. september 2017 17:27
Manomeeter on ju küljes- sellelt vaatad!
p
puuse sõidad, manomeeter ei anna tegelikku, reaalselt, näitu./ 17. september 2017 17:34
Nii, et edaspidi kui koolis käid, astu ka mõnest füüsikatunnist läbi.
v
Vaeseke!/ 17. september 2017 18:46
Sina oled juba puusse sõitnud ja peaga vastu seda puud lennanud.
Kell ei anna ka reaalset, objektiivset näitu, kalender ammugi mitte jne...
t
Teeline/ 17. september 2017 20:16
Rehvirõhku kontrollid ka näpuga? Kui läbi vajutad, tuleb trukki juurde panna?
p
põlvepeal/ 17. september 2017 22:49
põrgatamine näitab õiget rõhku ja pulbri paakumisastet.
p
Puusse sõitjale./ 18. september 2017 07:11
Kas siis nn kontrollija manomeeter midagi annab?
a
alari 2/ 17. september 2017 14:24
p
Pups./ 17. september 2017 13:55
Eesti on üks väga erilise kliimaga koht maailmas.Meie temperatuurid,õhuniiskused ja vbratsioonid on maailmas AINULAADSED ja tuleks tunnistada vähemalt maailmapärandiks.Ostke kasutatud auto ja otsige selle tulekustutilt mingeid keepsusid.Mina ei ole neid leidnud.Reeglina kestab kustuti 10 aastat ja mingeid tasulisi kontrolle ei toimu.Loomulikult meie OTSUSTAJAD ei osta kasutatud autosid ja raudselt on sellise toreda seaduse eest vajalik kogus kilekotte teatud sisuga parteide kontoritesse tassitud.
k
küsimus/ 17. september 2017 12:51
seaduse kehtestamise alus oli siis...?
s
Setuvoi/ 17. september 2017 12:48
See on lihtsalt äri, mida serveeritakse sulle turvalisuse tagamise sildi alt. Elu jooksul kolmel tuttaval autod põlema läinud(sõidu ajal) ja neist ühelgi juhul ei jõutud isegi kustutamiseni. Hea, et dokumendid ja seljariided autost välja said, ühel juhul jõuti veel pagasnikust asjad ka välja võtta.
Mingil ametnikul vaja midagi teha, et elu turvalisem paistaks, abivalmis ärimehed on nõus kenasti neile sobilikke lahendusi välja pakkuma. Ma ei tea, kas see jant jäi kehtima aga Prantsusmaal hakati sõidukeis (kas ka tsiklite ja rollerite puhul?) alkomeetreid nõudma. Hull papp, mis rahvalt välja pressitakse ja pöörlema pannakse. Väga kõva häälega keegi vastu ka vaielda ei julge, sest kuidas sa ikka turvalisuse (kasvõi näilise) vastu võitled :)
t
Teeline/ 17. september 2017 20:22
Kuule, tsensor, mida on modereerida Prantsusmaal kehtiva seaduse esitamisel
t
Teeline/ 17. september 2017 23:50
Alkomeeter peab autoga sõites alati kaasas olema. Reegel kehtib ka teiste riikide autojuhtidele, kes Prantsusmaad külastavad, vahendab portaal auto24.ee.
Vastavalt seadusele 28.veebruarist 2012, on alates 1.juulist 2012 kohustus kõikidel mootorsõidukite juhtidel pardal omada kasutamata alkomeetrit.
Alkomeetri puudumisel hakatakse trahvima alates 1. novembrist 2012. Trahvi suurus on 11 eurot.
Alkomeeter peab vastama teatud tingimustele ja tuleks ka tähele panna aegumise kuupäeva.
Selle meetme kehtima hakkamise ootel peaks juht soetama alkomeetri, mis on koheselt kasutamiskõlblik ja mis vastab NF X 20 702 keemilistele tingimustele ja NF X 20 704 elektroonilistele tingimustele. Sertifitseeritud tootjaid, mille toodang on märgistatud NF tähisega, on võimalik leida koduleheküljelt www.lne.eu
Igaühe kohustus on kontrollida, et alkomeeter oleks õigesti kalibreeritud.
Kontrollimisel ei paluta kasutada isiklikku alkomeetrit.

t
Tehnoülevaatusel / 17. september 2017 12:39
"kontrollitakse" ka- kummivasaraga paar pauku ja 3 eurot, kleeps peale!
r
Rahu kodanikud!/ 17. september 2017 12:13
Igasugu Tamrexid jms firmad petavad teid räigelt!
10 aasta vältel võite oma tulekustuteid kontrollida ISE, mitte ei pea nendele raha eest näitama!
---
Nõuded tulekustutitele ja voolikusüsteemidele, nende valikule, paigaldamisele, tähistamisele ja korrashoiule
Vastu võetud 30.08.2010 nr 39
§ 8. Tulekustuti korrashoiu tagamine
(1) Objekti omanik tagab tulekustuti korrashoiu selle regulaarse vaatluse, kontrolli ja hooldusega. Kontrolli või hoolduse teostaja fikseerib tulemused kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
(2) Tulekustuti kontrollimisel või hooldamisel juhindutakse standardiseeria EVS-EN 3 nõuetest ja tootjapoolsetest juhistest.
§ 10. Tulekustuti kontroll
(1) Tulekustutit kontrollitakse tootja poolt ette nähtud sagedusega või kui vaatluse tulemused seda nõuavad.
(2) Kui tootja ei ole tulekustuti kontrolli sagedust ette näinud, siis kontrollitakse tulekustutit:
1) üks kord aastas, kui kustutit hoitakse kohas, kus talle mõjuvad niiskus, vibratsioon või temperatuurikõikumised;
2) üks kord kahe aasta jooksul, kui kustutit hoitakse kuivas ja ühtlase temperatuuriga kohas.
(3) Rõhu all oleva tulekustuti kontroll sisaldab järgmisi toiminguid:
1) pealdise loetavuse kontrollimine ja vajadusel pealdise uuendamine;
2) päästiku, ventiili ja plommi visuaalne kontrollimine;
3) tulekustuti rõhu kontrollimine (välja arvatud süsihappegaaskustutil);
4) süsihappegaaskustuti puhul tulekustuti kontrollkaalumine;
5) pulberkustuti puhul tulekustutuspulbri voolavuse kontrollimine;
6) vooliku kontrollimine;
7) kere väline vaatlus;
8) tulekustuti vastavuse kontrollimine käesoleva määruse §-s 3 sätestatud nõuetele;
9) tulekustuti varustamine kontrollilipikuga.
§ 12. Tulekustuti kontrolli- ja hoolduslipik
(1) Kontrollitud tulekustuti varustatakse kontrollilipikuga, millel on järgmised andmed:
1) järgmise kontrollimise tähtaeg (aasta ja kuu);
2) tulekustutit kontrollinud ettevõtja nimi ja aadress;
3) tulekustutit kontrollinud isiku ees- ja perekonnanimi;
4) kuupäev (aasta ja kuu), millal seda tulekustutit kontrolliti, sealhulgas ka eelmise kontrolli kuupäev.
(2) Hooldatud tulekustuti varustatakse hoolduslipikuga, millel on järgmised andmed:
1) järgmise hooldamise tähtaeg (aasta ja kuu);
2) tulekustutit hooldanud ettevõtja nimi ja aadress ning majandustegevuse registri number;
3) tulekustutit hooldanud isiku ees- ja perekonnanimi;
4) kuupäev (aasta ja kuu), millal seda tulekustutit hooldati, sealhulgas ka eelmise hoolduse kuupäev;
5) tähis surveproovi teostamise kohta.
i
Ise?/ 17. september 2017 20:02
Vaadake isekontrollijad: 2) tulekustutit kontrollinud ettevõtja nimi ja aadress. Kas kõik on ise ETTEVÕTJAD?
m
Mõtle peaga!/ 17. september 2017 20:44
Hooldus on iga 10 aasta tagant, kontroll iga aasta ja seda teeb kes tahes.
k
Ketser/ 17. september 2017 20:59
Tuleb vahet teha hooldusel ja kontrollil. Vaata paragrahvi 12 [ https://www.riigiteataja.ee/akt/129122010163?leiaKehtiv]
Iga aastast kontrolli võid ise teha; kui läheks hoolduseks siis ikka kusagil vastavas ettevõttes.
t
Teeline/ 17. september 2017 11:53
Otseselt pole kuskil kirjutatud, et sõidukite tulekustuteid tuleb kontrollida igal aastal. On kirjas "niiskuse ja vibratsiooni käes olevad...". Niiskus autos? No ikka ei ole. Ja vibratsiooni on kõikjal, siin tuleks juba täpsustada, kui suure vibratsiooni käes.
Saksa politsei ütles kunagi auto tulekustuti kohta, et "meil on selleks tuletõrje".
j
Just business/ 17. september 2017 11:51
See tulekustuti nõue on ainult äri ja looduse reostamine, muud midagi. Ametlikult peaks tulekustuteid taatlema - kui tulekustuti maksab 10 eurot, siis ma tõesti ei sõida seda kuskile taatlema, vaid viskan vana lihtsalt minema ja ostan uue. Kolm minutit ja asi lahendatud. Enne ülevaatust teen seda iga aasta, sest ei viitsi seal kembelda nendega, kas tulekustuti on aasta ja ühe kuu pärast kasutuskõlbmatu või mitte..
Reaalselt ei tee 1-kilose tulekustutiga auto juures mitte midagi. Ma tahaks näha seda kontoriametnikku, kes selle tulekustuti reegli kuskil kabinetivaikuses kohvitassi taga pastakast välja imes ja seejärel panna ta sellega autot kustutama. Kas ta teab, milline kuumus valitseb auto kapoti all, kui mootor süttib? Juba ainuüksi kapoti avamine võib lõppeda suurte põletushaavadega, rääkimata mingist naeruväärsest 1-kilosest tulekustuti kasutamisest.
Arvestades Eestis ringi liikuvate sõidukite hulka ja seejärel neid autosid, mida on REAALSELT omal käel tulekustutiga edukalt kustutatud, siis ma pakun, et see võib olla ehk 1-2 autot aastas. Kas need 1-2 autot on piisav põhjendus, et igal aastal osta, taadelda või välja vahetada 100 000 tulekustutit?
n
no aga millest sinu arvates taatlejad hakkavad elama?/ 17. september 2017 12:16
mul on näide alkomeetri kohta(imelik,et seda veel autos ei nõuta?
Kingiti kunagi selline "alcoscan"kroonides oli see mingi üle 600.-
Igal aastal peab taatlema,Juba algusest peale ei näidanud ta midagi,üks taatlus
eurodes oli vist 19.-,ka siis näitas nagu juhtus.
Tulekustuti viisin ka ükskord taatlusesse,mingi 5 minuti jooksul oli uus kleebis peal ja tehtud!
Ehk piirduski kontroll ainult kleebisega?
Kokkuvõttes-tarbetu ese autos.
k
kõik ongi äri,/ 17. september 2017 12:43
mingil ajal keelati naelrehvid.
Siis nähtavasti keegi juhan pöördud poliitikute poole-"kuulge,ärge jamage,mul vedeleb terve hunnik naelrehve,kuhu ma need panen?"
Jälle tulid naelrehvid tagasi...
s
Selgita palun/ 17. september 2017 12:53
Millal olid naelrehvid keelatud?
t
täna sööme komme, homme sööme komme, komme sööme/ 17. september 2017 13:50
a
anne/ 17. september 2017 16:19
Tule palun sõida meil maal kallakute ja eurokraavidega teedel talvel, kuhu keegi liiva ega soola ei viska, lamellrehvidega. Annan au, kui hakkama saad ja mitte vaid ühel päeval hea ilmaga, tööle ja kooli on vaja saada ka sula ja kiilasjääga. Ja siis räägi naastrehvide keelustamisest. Kõik paraku siiani siiski veel ei ela Tallinnas. Seal on teil ju oma valik naelrehve mitte kasutada, kui vajadust pole. Aga ära mölise tingimuste kohta ääremaal, millest aimugi pole. Ma isiklikult ei saaks isegi koduhoovist välja talvel ilma naastrehvideta. Katsetatud, ja mitte minu, vaid hästi sõita oskava meesterahva poolt.
o
olid vist küll üürikest aega/ 18. september 2017 10:07
ja mingi 19-aastat tagasi.
t
Tölpa/ 17. september 2017 11:48
Sain ka teada, et autos pean tulekustuti olema. Mul on kurb uudis teile, minul pole ja ei saagi olema,
s
Sa pead jah/ 17. september 2017 17:48
autos tulekustuti olema.
o
Onu/ 17. september 2017 11:46
Süsihappegaasi kustuti on super... Eriti suvel...õlled ühe sutsuga külmad
o
on on,/ 17. september 2017 20:34
olen isegi piiritust jahutanud.
j
Joajuhtija/ 17. september 2017 11:41
Kui oled tühjendanud "põie"(pulberkusruti) põlevasse autosse, siis võib selle kohe roostetavaks romuks liigitada. Eriti jama on kui kindlustus laseb selle veel taastada, siis on täielik õnnetus käes. Parimal juhul lasta kustuti kõrvale tühjaks ja lastarahulikult lõpuni põleda, sealt pole nii ehk naa midagi võtta.
v
võtta/ 17. september 2017 13:47
on vaid siis, kui su lähedane on selles põlevas romus elusana kinni..
t
Teeline/ 17. september 2017 20:28
Aga siis üritad oma lähedast päästa, mitte ei keksi liitrise plekkpurgiga ümber põleva auto.
a
Alar1/ 17. september 2017 11:31
Kasutusel olevad auto tulekustutid kõlbavad vaid suitsukoni kustutamiseks! Nägin ise pilti Viljandi bussijaamas, kus oli süttinud sõiduauto. Omanik ja kõrvalolevad taksojuhid olid oma kustuti juba oma väiksed "päkad" tühjaks lasknud, kuid tuli aina suurenes. Siis tuli üks bussijuht oma suure süsihappekustutiga ja mõne hetkega oli tuli kustunud. Tehke ise oma järeldused!
t
tont/ 17. september 2017 11:49
no vot, varsti siis hakataksegi sõiduautodes nõudma selliseid suuri kustuteid ja edaspidi ka järelveetavat paaki veega-ohutus eelkõige!
a
Alar1 to tont/ 17. september 2017 12:54
See kustuti ei olnud nii suur, et vajaks järelhaagist. Ikka alla meetri oli. Aga nõuda võiks küll efektiivsemaid kustuteid, kui see väike konikustutuspäkk. Peale seda põlengut muretsesin endale autosse ka korraliku kustuti.
m
mmm/ 17. september 2017 13:52
a
Alar1/ 17. september 2017 14:02
Pole tähtis kui suur mul on, ma olen alati passiivne pool.
e
Eestlane/ 17. september 2017 14:56
Minu oma teeb sinu omale silmad ette ära küll, nii pikkuses kui läbimõõdus
a
Alar1/ 17. september 2017 15:20
Kallis Eestlane. Kas võiksime kohtuda? Intiimses kontekstis?
2
.../ 17. september 2017 17:22
n
naabrimehega/ 17. september 2017 18:34
e
Ei, terve tänavaga/ 17. september 2017 18:47
Vaevalt leian märja näpuga üles.
v
Võimalik vaid venemaal / 17. september 2017 20:05
Vene miilits peatab mersu , selle taga peatuvad kohe ka kiirabiauto ja tuletõrjeauto - vene miilits küsib : miks ? Mersuomanik - aga kohe hakkad ju küsima - näita aapteeki, näita tulekustutit ...
h
huultele oled ka vist tulise teega kunagi liiga teinud,/ 17. september 2017 20:36
nüüd puhud isegi külmale...
s
sul Alar1 ei seisa ju,seepärast oledki passiivne p.../ 17. september 2017 20:39
Kurjad keeled ju räägivad,et tütre treimisega sa ise pole ikka hakkama saanud.