Eesti uudised

ESIMENE KOOLISÕIT TÕI MEELEHÄRMI: bussijuht mõnitas puudega poissi

Maarit Stepanov, 8. september 2017, 00:04

158 KOMMENTAARI

j
Juhan Joosep/ 14. september 2017, 01:22
Lugedes eelnevaid kommentaare, siis tekib küll tunne, valdav osa inimesi ei tunne absoluutselt reisijateveo eeskirja. Kui inimene käitub bussis valesti, siis ongi juhi kohus talle märkus teha ja seletada, kuidas õigesti käituda. Selle asemel, et oma veast aru saada ja vabandada, hakatakse kohe bussijuhti ülbikuks sõimama. Ja muidugi tohutult palju mõttetut, lolli ja kurjust täis juttu, mis ei haaku üldse selle teemaga, on siia kommentaaridesse kirjutatud. Tulles tagasi selle Hiiumaa juhtumi juurde, siis see kindlasti ei olnud õpilase mõnitamine bussijuhi poolt. See oli täpsustava küsimuse esitamine asjaolude väljaselgitamiseks. Kui aga bussijuht oleks reisijateveo eeskirjaga tundnud, siis ei oleks tal vaja olnud seda küsimust esitada, millest talle nüüd paksu pahandust kaela tuli. Tasuta ei saa sõita kõik õpilased, nagu siin mõni asjatundmatu väidab, vaid ikka need õpilased, kellele kool on tasuta sõidu kaardi väljastanud. Ja selle kaardiga ei saa sõita ka iga suvalise bussifirma bussiga, vaid ikka selle firma(de) bussidega, mis kaardil kirjas, sest see firma(d) on omavalitsuselt dotatsiooni saanud. Teised bussifirmad ei pea seda last tasuta sõidutama. Rahvusvahelistel liinidel ei saa ka sügava puudega isik tasuta sõita. Ju siis Hansaliinid kasutab Hiiumaal veel vanematüübilisi kassaaparaate, sest uutel aparaatidel näeb juht enne pileti väljastamist ekraanilt kohe nimekirja, kus on kirjas, kes tasuta sõita saavad, kes kus peatuses maha läheb ja mitu eelmüügi piletit on müüdud. Nii on ka juhtidel lihtsam. Nendele, kes soovitasid bussijuht kohe lahti lasta, ütlen ma lohutuseks, et oodaku veel paarkümmend aastat, siis te eestimaal valge nahavärviga bussijuhti enam ei näe. Praegu on seis selline, et alla viiekümneaastast bussijuhti kohtab imeharva, juurdekasvu peale ei tule ja paarikümne aasta pärast on praegused juhid sügavas pensionieas või juba liiva-hannuse juures. Kirjutage siis bussifirmadesse araabiakeelseid kaebekirju (et juhid ka aru saaks, milles neid süüdistatakse) ja vaadake siis, kas teeninduskultuur on ikka kordades parem, kui on praegu. Seniks aga soovin kõigile sallivust, hoolivust ja jõudu oma igapäevastes toimingutes!
M
:(/ 9. september 2017, 19:12
Millal küll jõuab bussijuhtide peakoludesse, et nad ei ole mitte juhtivtöötajad vaid klienditeenindajad.
l
liitpuudega/ 9. september 2017, 00:24
Vat siin ma küll ütlen,et mõttetu kiun ja valesti last kasvatatud,et häbeneb puuet nii hullusti. Puudega maimikute emadele õppetund,et kasvatage puudega lapsed nii,et nad ei häbene vastata küsimusele. Ma ise küll ütlen. Meedia ei tohiks selliseid lugusid ilmutada. Ise liigun ratastoolis ja karkudel. Kiun oleks kohane sõimu vms. korral.
s
sa ikka/ 9. september 2017, 07:23
saad aru, et tegu on bubekaga. Puudeta nooredki selles vanuses häbenevad igasugu asju - oma pikki käsi, häälemurret, vistrikku keset nägu. No ei hakka nad võõrastele selgitama miks ta noore kuke häält teeb. Veel vähem soovib 14 aastane noormees arutada bussitäie rahva ees oma puudeastet. Mina ka ei sooviks. Teie vist olete selline kes suu ammuli kuulaks sellist vestlust bussis mõnuga pealt ja pärast läärutaks naabrinaisega, et mis ja kuidas.
t
9. september 2017, 15:34
Tänapäeva "bubekad" ei häbene sul midagi, ole nüüd, sa räägid ennemuistsest ajast. Läärutad antud juhul sa ise ju.
t
Tädi maali / 9. september 2017, 20:39
m
Mart/ 8. september 2017, 23:40
Ja jälle kiun ja hala. Tasuta bussifirma arvelt pole häbi sõita aga selgitada on küll häbi.
p
Pansion/ 9. september 2017, 08:00
See pole mingi hala.Me imestame et kust tulevad sellised tüübid,kes ei näe inimest vaid ainult raha.Meie endi seast,ise oleme selliseid kasvatand.Mõistmine,kaasatundmine ja teinekord abikäe osutamine on sellistele võõras teema
S
!/ 10. september 2017, 14:49
Selle asja nimi on turumajandus ning eraettevõtlus. Ning kui ,mõni palgaline töötaja humanisti mängib ja peremehe kasumit ohustab, siis riskb ta kinga saamisega.
m
mis/ 9. september 2017, 15:08
häbi seal tasuta söidul peaks olema?on sul endal puudega laps?kulutused on niigi suured ja probleemid peale.niigipalju riigi poolt toetust antud
n
8. september 2017, 19:57
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
K
???/ 8. september 2017, 21:41
Kuidas sinu jutt antud artikli teemaga, tolle bussikonfliktiga haakub?
e
Ei mõista?/ 9. september 2017, 08:32
Maksku riik invaliidile toimetulekuraha mille eest ta saab osta bussile, loomaaeda. kinno, teatrisse jne. PILETI. Miks jagatakse riigiametites vaestekaarte, mida siis invaliid peab bussis või rongis uurimiseks esitama? Ikka ei mõista või? Kui hinnad on €uroopa tasemel olgu pensionid ka! Euroopa riikides kehtib Sotsiaalharta. Miks Eesti valitsus sellest mööda vingerdab?!
t
to 08.:32/ 10. september 2017, 13:53
Jaotada saab vaid juba olemas olevat. Kui sa just "Kreekat" i taha mängida. Seega, et kõike heldelt ning vajaduste järgi jagada, selleks tee sina rohkem tööd ning maksa kõrgemaid makse kui seni. Näiteks progresseeruvat tulumaksu. Pluss pirakaid aktsiise j.n.e. Aga kahtlen, kas see lahendus sulle ikka meekdiks.
y
Yyy/ 8. september 2017, 18:46
Nii on lood selles artiklis,kuid mina tean juhust,kus laps pidi koolis enda haigusest essee kirjutama,kuna tal oli vabastus kehalisest kasvatusest.Vabastus oli korrektne,erialaarsti oma,mitte ema kirjutatud-puue oli määratud ka.
t
tüüpiline/ 8. september 2017, 14:50
probleem nende bussijuhtidega
alatihti on nendega mingi jama
üle kurgi sõita vaja taolistel
kes nõus pole teil jalad pooleks eriti meestel
t
tüüpiline tobedus kahjuks/ 8. september 2017, 16:20
Eks sa katsu sihukese sandipalga eest korralikku bussijuhti leida. Kes juhib ohutult, püsib sõidugraafikus, jälgib bussis toimuvat ja kutsub korrale, abistab invaliide, müüb pileteid, on üliviisakas ja naeratab kahe suupoolega veel pealekauba.
Vähese raha eest head kaupa ei saa. Ka bussijuhti mitte. Või vahest tahaksid ehk ise sellele tööle minnna? Soovin sulle siis edu!
k
8. september 2017, 17:11
t
to// 8. september 2017, 21:45
Milline seos on bussi teeninduskultuuril ja sinu naise kintsul? Nii keerulise seose tabamiseks tuleks ilmselt kaasata eksperdid Jämejalst.
ä
8. september 2017, 17:09
Ära iialgi looda uhiskondliku tranSPORDI peale !
e
Eestlane hekseldab ikka teist eestlast!/ 8. september 2017, 14:20
Piinlik hakkab kommentaare lugedes... Mida kõike ära ei taheta teha. Loeme artikli läbi ja kohe "süüdlasi" maha materdama ja sildistama. Häbi teile! Bussijuht oli, on ja jääb ülitoredaks! Aga kahjuks väike eksimus ja kohe kisa lahti. Keegi siin eelnevalt veel mainis, et sellel emal on veel suurem puue kui poisil. Tõsi, nii on. Igalt poolt, kus vähegi annab "urgitseda", ta seda ka teeb. Kohalikud ilmselt teavad, proua M. K. Ja ega ei imesta, kui siin artiklis nii mõnigi seik juurde on luuletatud.
s
sugulane/ 8. september 2017, 17:05
EESTLASTE HULGA(ERITI MAAL) ON PALJU KADEDAID ,TAGARÄÄKIJAID JA KAHJURÖÖMSAID INIMESI !
k
king/ 8. september 2017, 19:01
sellised draamakuningannad nagu viidati - nende rahulolematusest võib terve Õhtulehe täis kirjutada.
l
liitpuudega/ 9. september 2017, 00:32
Mis ta eesnimi on. Teaks kõik seda pärdikut kes on kasvatanud 14a. last valesti. Kahjustab puudega,psüühikapuudega inimeste mainet liigse pirtsakusega.

e
Ei/ 8. september 2017, 14:10
saa aru mis inimestel viga on et teisi kiusatakse ja mõnitatakse.
t
TIIU TAMM/ 8. september 2017, 14:07
helikopteriga saab ka kohale, pole probleemi, kui on koht,kus maanduda
E
???/ 8. september 2017, 16:22
Ega see Tiiu äkki mõne Sõnajala-proua pseudonüüm pole. Nemad ikka müristavad oma kopteriga ringi.
ä
8. september 2017, 17:05
p
Paneb mõtlema küll!/ 8. september 2017, 13:57
Bussijuht küsitles, selgitas, uuris jne..., mitte ei mõnitanud!
Mis tähendab sõna"mõnitama"?
Pealkirjas jälle ilmne liialdus! Miks ajakirjanikud püüavad kõike võimalikult halvas valguses näidata?
Kas iga solvunud ema emotsioone peab tingimata meedias kajastama?Ja kaasreisijate -poolseid kommentaaare nagu polegi!
u
ullike on / 8. september 2017, 15:54
a
ajakirjandus/ 8. september 2017, 18:45
tahab klikke, et ullikesed kukuksid üksteise võidu sõimama.
k
kohalik/ 8. september 2017, 13:25
Huvitav, mida maavalitsuse ühistranspordi "spetsialist" seekord asja kohta ütleb. Ilmselt jääb õigust üle nagu tavaliselt. Tegemist endise hiiutransi autojuhiga, kes maavalitsusse soojale kohale sai. Oskab rooli keerata, sobib ka ametnikuks. Võimalik vaid Eestis
k
king/ 8. september 2017, 19:03
milleks sellist jura toota kommentaarina - tee mingit tööd parem.
m
mina / 8. september 2017, 13:14
Moded, mis mu kommentaaril viga oli? Avaldasin oma arvamust! Ja kas kõigi arvamused peavad siis olema ühesugused??? Kuhu jääb sõnavabadus ja mõttevabadus ja vabadus ennast väljendada? Milline sõna sealt siis "ebatsensuurne" oli? Kas "puue" või "isikuandmete kaitse seadus" või "autoõnnetus" või mindagi muud.
Ootan vastust!
m
Mitte hiidlane/ 8. september 2017, 12:59
Aga äkki on Hiiumaal nii kombeks? Et puudega last tuleb tervele kogukonnale tutvustada? Et kõigil on ju lihtsalt huvitav seal bussis, mis puudega tegemist on! Olin sel kevadel Kärdla gümnaasiumi lõpuaktusel. Seal oli üks kena neiu, kes lõpetas kuldmedaliga kooli. Maavanem astus pulti ja kogu saalitäis rahvast said teada kui " eriline" see neiu on! Ma poleks ei väliselt ega käitumise järgi iial ise puuet tuvastanud! Ja olin seal saalis vist ainus, keda ametniku käitumine hämmastas!
r
Raivo/ 8. september 2017, 15:59
Mitte hiidlasele teadmiseks, et see nüüdseks maavanema ametist vabanenud isik polegi hiidlane, vaid mandrilt sissesuunatu.
m
Mandrimees/ 8. september 2017, 16:31
See näibki seal kombeks olevat. Käisin kümmekonna aasta eest seal elavatel sugulastel külas. Sõitsin Heltermaa sadamast pooltühja liinibussiga. Muda küla kandis kusagil mingi jumalavõõras mees tuli peale. Vaatab mind ja muudkui hakkab valjuhäälselt, pootsmai komandohäälega üle kogu bussi pärima. Et kuule, miks sa niimoodi välja näed? Et kas on on see või teine haigus või kolmas j.n.e. Ei vähimatki delikaatsust ega elementaarsematki viiskust. Otsekohesed, harimatud ning mõtlematud looduslapsed vist. Või o,d.r,a.t,o.l,g.u,s.e,d. (see on üks hiidlaste hüüdnimesid). Odrast teatavasti pruulitakse õlut. Ja see hiiu õlu hakkab latva väga kergesti. Nagu saarlaste omagi.
m
mina/ 8. september 2017, 12:47
Delikaatsed isikuandmed...oi ma ei või :D Mõni probleem ,kui puudega inimene peab ütlema, mis raskusastmega puue tal on! Ma saaks aru veel, kui ta oleks pidanud oma diagnoosi nimetama, eriti kui puue väliselt nähtav ( liikumisraskused, pime vms) pole.
Kuidagi nii ärahellitatud on see põlvkond. Ja kuidagi järjest lollimad seadused vastu võetud on siin riigis. Ahvitud Ameerikat selle ninnutamisega... Vanasti kirjutati nt autoõnnetuse korral, et "ohver murdis jalaluu" nüüd aga öeldakse lihtsalt- "viidi haiglasse", "sai viga".
Mul oleks küll sügavalt savi, kui minu vigastused nt õnnetuse korral avalikult nimetatakse. Samuti ma ei teeks numbrit sellest, kui puudega inimesena nt küsitakse minu käest avalikult ,mis raskusaste mul on.
v
Veel/ 8. september 2017, 12:42
Tegelikult jääb üldse arusaamatuks, et kui lastel on niigi tasuta sõit, siis pole ju üldse bussijuhi asi mingeid lisatõendeid küsida. Sõida rahulikult ja vii reisijad turvaliselt kohale. Iga väiksemgi mutter tahab boss olla ja teisiti (=endast nõrgemaid) pika panna.
k
kus kohast/ 8. september 2017, 18:49
te võtate, et lastel on kogu Eestis iga transpordiga tasuta sõit? Äkki nõuate varsti taksoga ka tasuta?
t
tasuta sõit / 8. september 2017, 19:23
on kuni 6 aastastel ning alla 16 astastel puudega lastel

s
Samuti ema/ 8. september 2017, 12:33
No, nimlikkus eelkõige ! Nii väikses riigis nii palju väiklust . Kuhu on jäänud inimlikkus ??? Täiskasvanud inimesed, märgake last ! Palun ärge kurjustage lastega, ärge alandage neid. Oleme ikka sõbralikud. Tõesti, see on suur probleem. Kus on hoolivus ?
m
8. september 2017, 12:22
Mul keskküte, pole puid vaja. Aga hiiumaal igal pool pöle ju?
b
Buss oleks/ 8. september 2017, 12:15
nagu bussijuhi isiklik sõiduk,et kiivalt jälgida,keda lubada peale või mitte.Tavaliselt on sellised juhid bussipedandid,kes naudiksid roolis kulgemist võimaluse korral üldse ilma tülikate reisijateta.
v
vastupidi/ 9. september 2017, 16:03
iga eksimuse eest võetase juhil osa palka maha, nt.kui laseb tasuta sõita kellelegi, kellele riik ei ole tasuta sõitu ette näinud.
v
vanasõna/ 8. september 2017, 11:48
Igaüks peab ise oma rist kandma!
Muuseas, ka lapse vanemad peavad, kui nende peres on puudega laps, kes ise bussi peal veel hakkama ei saa. See on eelkõige ikka vanemate endi mure. Siis tuleb lihtsalt last kooli viia ning koju tuua. Olgu siis kas autoga või ühistranspordis. Ja kui vanemad ise ei saa, siis palgata hooldaja või paluda sugulaste, sõprade ning tuttavate abi. Aga kui ka see variant ei sobi, eks pöördugu siis kohaliku omavalitsuse, selle sotsiaaltöötajate poole. Sst see on nende töötajate kohustus. Abistada, kui on vaja. Juhuslikud võõrad inimesed küll mingeid erikohustusi ei oma.
Aga muidugi on lihtsam meedias õiendada ning kõiki teisi süüdistada.
k
Kulak/ 8. september 2017, 12:07
Normaalsed bussijuhid on ammu üle lahe pagenud kabuhirmus rehvormi eest.Siia jäid,kes minna ei jõudnud.
k
8. september 2017, 12:08
kas sinul oleks hea meel, kui sinu käest oleks avalikult küsitud sinu eraasju ja kui ei vasta, siis kao minema. Sa oled häbitu rumal ja kalk elu..kas.
k
kuule!/ 8. september 2017, 12:27
bussijuht pole mingi jumal, kes käseb ja laseb! Ärgu vabandagu oma nõuetega ja muuga...inimeseks peab jääma! Juba nõuka aja bussijuhid olid hirmsasti härga täis-mäletan hästi, kui koolipoisina sain sõimata, kui püstiseisupiletaga varem soovisin bussi siseneda ja vastupidi, kui istekohapiletiga lasin vanurid ja naised enne bussi siseneda ja tänutäheks bussist hoopis maha jäeti, kuna polnud enam minu jaoks bussis kohta.Sain ka sõimata, kui enne peatust püsti tõusin ja kui hilja ukseni jõudsin-buss sõitis loomulikult peatusest mööda! Hiljem sõjaväest tulnuna oli neile ülbikutele tahtmine selgeks teha, kuidas ja kas, aga jätsin nii..Olen mõned korrad viimase 30 aastaga bussiga sõitnud ja tuleb tunnistada, et midagi pole muutunud viisakuse vallas..kui ütled bussijuhile tere, siis vastu sa tere jäädki ootama..kui soovid koti pagasiruumi panna, siis põrnitsetakse, et mida asja! Ühesõnaga, kui ma ise peaks niisugust bussijuhi ülbust, eriti laste ja seda enam puudega lapse vast nägema kuulma, siis saab see juht...jah just!!!
m
Mina ise/ 8. september 2017, 13:01
ule sina vanasõna. Loe artikkel ilusti läbi siis saad teada, et eelmise õppeaasta lõpuni sai laps ilusti hakkama tasutasõiduga. Kust siis pidid lapsevanemad teadma, et busijuht nüüd sedasi käitub.
s
sel emale/ 8. september 2017, 11:35
Kas lehes mõnitamine on mingi uus seadusega lubatud tegevusviis!?
1
11:35 oledki puudega/ 8. september 2017, 11:46
Lõpeta ära see jauramine, kõik valukohad tulebki välja tuua.ÕL kahjuks avaldab ainult bussijuhilaadsed kommentaarid.
n
neuroloogil oled käinud?/ 8. september 2017, 11:51
Sa ikka oled üks huvitav frukt,ilmselt sama inimene,kes veel mujalgi selliseid asju kirjutanud sarnaste juhtumite kohta.
1
11:51 küsisid seda bussijuhilt/ 8. september 2017, 12:29
ehk? On siis käinud või, no ei ole, vaidleb siin ägedalt veel oma sõnade üle edasi.
1
11:35 / vaat siis/ 8. september 2017, 12:27
lehes kirjutada ei tohi, telekas näidata ei tohi. Aga seda kõike nurgataga ja valimatu mõnuga saunas, bussis ja mujal tohib??? On ikka arusaamine mõnel, ja seda kõike veel laste kallal, õudne kohe?
s
sššš/ 8. september 2017, 11:29
pole vajadust bussijuhi kallal tänitada:( niigi teavad kõik KÕIKI
j
8. september 2017, 12:11
just on vaja avalikustada sellised jõh..kardid, kes laste peal oma emotsioone välja elavad. Oleks isegi pidanud selle bussijuhi nime avaldama.
k
krikats/ 8. september 2017, 11:28
No miks küll inimesed aina õelamaks muutuvad? Nii omavahelises igapäevasuhtluses kui ka kommentaarides?
Kommentaaridest tuleks kustutada kogu ilkumine ja halvustamine ükskõik millise teema kohta ja läbi lasta ainult neid, milles on mõistlik ja konstruktiivne arvamus konkreetse olukorra kohta.
a
abc/ 8. september 2017, 11:23
kui on invakaart, siis on järelikult põhjus. austa seda.
sinu töö ei ole optimeerida sotsiaalministeeriumi tööd vaid sõita bussiga - you had only one job.
mine koori kartuleid ja ära palun inimestega enam suhtle.
meil kõigil on probleemid ja vead, ehe-eestlaslikult saame me teineteist nende pärast mõnitada või siis popkultuurse ameerika päraselt avaldada sümpaatiat ja toetust. teeme ometi silmad lahti ja valime selle teise tee. meil kõigil hakkaks parem.
hea et lugu ilmsiks tuli. sellised möhakad ja taktitundetud jopskeid tuleks noomida ja neile õige suund kätte näidata. ehk saab asja, aga ehk peab ootama, kuni paar põlve vahetub.

k
küsimus.../ 8. september 2017, 11:13
mis vahe on sügaval ja raskel puudel...kui sügav peab olema raske puue või vastupidi, kui raske peab olema sügav puue...kunagi oli invaliidsus, esimene, teine, ning kolmas aste ja vastavalt sellele ka soodustused, kas kuidagi lihtsamalt ja arusaadavamalt ei võiks nimetada...bussijuht peab siis teadma kellel on poolpuue, kellel täispuue, olema hiromant, kui eeskirjades on sügav, siis ka dokumendis peab olema kirjas sügav, et ei tekiks arusaamatusi...
a
aga täpselt selline seadus ongi/ 8. september 2017, 13:18
et raske puudega ei saa tasuta sõita, sügava puudega saab.Miks nii on? Pöörduge seadusetegijate poole.Bussijuhid seaduseid ei tee, nemad peavd neid ainult täitma.
s
sügav puue/ 8. september 2017, 19:04
sügava puude puhul inimene bussiga ei sõida- enamasti juurvili kodus.
s
sõidab ikka/ 8. september 2017, 19:26
puue tähendab seda, et inimene ei saa mõne asjaga ISE hakkama.
w
www./ 8. september 2017, 19:26
Laps alla 16.aastat saab tasuta sõidu olenemata sellest kas sügav ,raske või keskmine puue .Selleks on tal väljastatud kaart ,Alates 16 eluaastast on teisiti
e
Emale soovin edu ja rahu/ 8. september 2017, 11:10
See ei ole just ilus tegu! Kui saatus on teda karistanud tema puudulikuse tõttu siis miks peab teda teist korda ja mis see bussijuhi asi on. Milline ta ise välja näeb paks haiseb ja hambad nagu rehal!
b
bussijuht/ 8. september 2017, 13:36
tohib tasuta sõidutada vaid sügava puudega isikuid ning sellekski tuleb esitada dokument.Seadus otsustab, kes sõidab tasuta, mitte bussijuht.
j
JR/ 8. september 2017, 14:15
Ühistranspordiseadus:
§ 34. Tasuta sõit riigisisesel liiniveol
Riigisisesel liinil tee-, vee- ja raudteeliikluses on vedaja kohustatud tasuta vedama /../ puudega kuni 16-aastast isikut,
https://www.riigiteataja.ee/akt/104072017103
t
tõsi/ 8. september 2017, 19:29
alla 16 aastane raske puudega saab tsuta sõita, alates 16 eluaastast enam ei saa.Kui tasuta sõiduõiguse tõenduseks tuleb esitada dokument, sest bussijuht oma silmaga ei saa hinnata ei puuet ega ka vanust.
k
Kaebama ei hakka,/ 8. september 2017, 10:51
aga valis veel suurema kättemaksu, ajakirjanduse?
i
iidlane/ 8. september 2017, 10:51
Me pole kiusakad, aga mandrilt vaadates võib küll olla, et paistame justkui taktitutena. Meie ei pruugi pähe tulla, et mõni vajub piinlkkusest maa alla, kui uurida mis tal viga on. Bussijuht tahtis ka lihtsalt teada vaid selleks, et olla kindel on tasuta sõit ette nähtud - ei ole ette nähtud. Kellegi solvamine oli viimane asi, mis teda huvitas.
j
jajah/ 8. september 2017, 10:56
Jah Hiiumaal, kus naaber teab tavaliselt enne sind, et peldikusse hakkad minema, ei teata oma kodukoha puudega lapsi. Arvestades, et see laps sõitis ka varem bussiga, oli ju teada, et tal on puue. Lihtsalt selline labane ja taktitu käitumine ongi hiidlastele omane, seda nad ise nimetavad hiiu huumoriks.
e
ehh/ 8. september 2017, 11:10
kas tasuta sõidu kohta mingit tõendit ei anta, peab iga kord ise ütlema, mis ja kui raske puue on????
a
Antakse ikka/ 8. september 2017, 13:40
ja selle tõendi peab esitma ka piletikontrollile, kui see juhuslikult kontrollima tuleb.Selleks tõendiks on pensionitunnistus, kus ka puue kirjas.Nüüd muidugi läksid haiguspensionärid ja puudega isikud hoopis töötukassa alla, nii et võib olla kaovad pensionitunnistused ära ja tehakse mingid muud dokumendid, siiani pole midagi kuulda olnud
l
8. september 2017, 19:34
Lastel kuni 16 a.on ID kaarsi suurused plastist kardid ,kus peal nimi jne
t
Teadmine/ 8. september 2017, 11:42
Saaks ka vaikselt, viisakalt ja sõbralikult küsida omavahelises vestluses, mitte häält tõstes ja üle bussi teada andes. Rahva ees tähelepanu poisile juhtides kindlasti sai poiss šoki ja häbenes oma rasket puuet. Kõik häbenevad ja püüavad oma puuet enda teada hoida ja info on ainult bussijuhile vajalik tähelepanu äratamata.
t
tegelikult/ 8. september 2017, 13:41
peaks juht nõudma hoopis dokumenti, jutt ei maksa midagi.
l
liitpuudega/ 9. september 2017, 00:44
Mind haavab väga kui puuet häbenetakse. See on nagu silmavärv. Mind teeb nõutuks ja vihaseks,et sellist kommi laigitakse. Puude häbenemine tuleks välja juurida juba alates 2-3 eluaastast. Mida väiksem laps seda lihtsam see on. Isegi kui puue pole füüsiline. Teismeeas puude saanutega on veidi raskem aga osadega pole probleemi ka siis.
b
8. september 2017, 12:14
bussijuhi asi ei ole arutada, milline puue on. Kui võttes arvesse, et lapsel on õpilaspilet, on õpilane ja imelik, et Hiiumaal ei saa koolilapsed tasuta sõita.
v
Viga selles, et/ 8. september 2017, 13:25
alles õppeaasta algul hakkavad koolid bussifirmadele õpilaste nimekirju esitama ja siis läheb paar päeva, et tasuta sõidu kaardid kätte saada , Õpilaste nimekirjad on koolil ju teada, kaardid on vaja enne 1.sept. bussifirmast ära tuua ja õpilastele kooli algul laiali jagada. Ja kui mõni laps jääb hoopis kooli tulemata, saab selle kaardi bussifirmasse tagasi anda. Muidugi käitus bussijuht ebaviisakalt, olukorda oleks saanud omavahel lahendada. Tahaks loota, et koolid on järgmise õppeaasta eel aktiivsemad, et selliseid traumasid vältida.
i
Ime/ 8. september 2017, 15:11
Kuidas on bussijuhil raske aru saada et tegu lapsega, ja kui on selline laps, kes mingil pohjusel koolis ei kai, siis tema ei saagi tasuta soita voi kuidas. Koolis voiks moni palgasaaja parast kolmekuulist puhkust paar paeva varem toole minna.
Iga asja kohta ei peagi riigi seadust olema, terve moistus oleks abiks.
s
seadust ei pea olema/ 8. september 2017, 19:30
aga firma omanik ei soovi tasuta teenuseid osutada, bussijuht on vaid töötaja
d
draakon/ 8. september 2017, 10:50
Veel üks uudis mis kasvatab haiglaselt kõrge egoga lumehelbekesi. Kas te puudega või mitte ka ise taipate kui abitud te täiskasvanu ikka jõudnutena olete!?
e
eit/ 8. september 2017, 10:48
bussijuht täpsustas sõiduõigust . vaimupuudega inimese diagnoos on tihti näos . . ei pea iga asja pärast solvuma . terve ilm ei pea teiste asjadega tegelema . mul on õnnetuse järel poeg halvatud 12. eluaastast alates , pea 30 aastat .meil käisid õpetajad kodus . tänaseks iöötab ta heas firmas varsti 20 aastat . santi ei pea haletsema , tehku kõik ise , mida saab see noormees peab ka ise hakkama saama nii palju , kui võimalik . pühenduge oma lährdasiele , uskuge endasse ja ärge kogu arg kiruge teisi .
m
Maali/ 8. september 2017, 10:46
Siin lugedes tundub, et vaimne puue on hullem kui füüsiline. Kunagi ei või teada, mis su enda peres juhtuda võib ja pole mõtet mõnitada ja alavääristada.
s
8. september 2017, 11:04
sel emal on lapsest tõsisem puue
1
8. september 2017, 11:49
11:04-Vaata peeglisse, näed puuet.
p
puudeastme / 8. september 2017, 13:42
küsimine ei ole mõnitamine, sest seadus lubab tasuta sõita vaid sügava puudega isikul.Selline info on tavaliselt ka bussis nähtval kohal, vähemalt liinibussides.
b
bussijuht / 8. september 2017, 16:00
juhtigu bussi, mitte ilkugu lapse kallal. ja kogu bussitäis neid hiidlasi polnud enne seda last näinud ega teadnud, et tal on õigus tasuta sõidule??? mis rahvas seal küll on?
t
teadmisest ei piisa/ 8. september 2017, 19:31
dokumenti on vaja näidata.
w
www./ 8. september 2017, 19:38
No selle sõidukaardi juurde lisaandmete küsimine küll sõidusoodustust ei muuda ja see ei ole tõesti bussijuhi asi ,Kaart kehtib koos isikut tõendava dokumendiga -minu laps kasutas seda kuni sai 16. Osade bussifirmades annab see ka saatjale tasuta sõidu õiguse ja raudteel oli ka saatjale mingi soodustus .Minu laps liikus ilma saatjata
r
Roltz/ 8. september 2017, 10:33
Kas selline "bussijuht" ikka kõlbab kliente teenindama ja reisijaid vedama?
Oleks tore kuulda ka Martin Kagadze arvamust. Õnneks ei kasuta, ega hakkagi kasutama Hansaliinide busse, eriti veel peale sellist juhtumit.
r
rashomon/ 8. september 2017, 10:51
Rahu! Sai ju öeldud , et bussijuht vabandab isiklikult. Sai vast ise ka aru, noh püüdis olla oma töös põhjalik... ajas pilli lõhki. Kes meist on patuta visaku esimesena kivi.
j
ja mina/ 8. september 2017, 10:52
ei hakka nüüd üldse busse kasutama :).
n
No / 8. september 2017, 13:31
egas bussijuht pole süüdi seaduste tegijate pärast - võiks ju olla tasuta sõit nii sügava kui raske puude puhul Kontrollimisel ja mite omanuna tasuta sõidu õigust, aga ikka piletita - oleks trahv olnud kaelas nii poisil kui bussijuhil. Ja ei usu mina, et bussijuht nüüd lausa ruuporisse omi küsimusi esitas

e
eisaaaru/ 8. september 2017, 10:30
m
Mis siin aru saada on?/ 8. september 2017, 10:36
Sina tundud vaimupuudega olevat.
h
Hoolivust varsti enam ei olegi/ 8. september 2017, 10:24
Milline elukas peab olema, et teismelist haiget last avalikult häbistada.... Kuid sarnane ärapanemine ruulib meil viimasel ajal igal sammul ja sellises õhustikus on ilmselt palju oodata, et noortest kasvaks empaatiavõimelised täiskasvanud. Meil ei lähe hästi, kui me kokku ei hoia, oleme ju väike rahvakild.
m
martin/ 8. september 2017, 10:35
No milles siis asi, tulebki rääkida nagu asjad on, aitab sellest poliitkorrektsusest. Tugevam jääb elama!
Hoolivus on nõrkadele, mingi sallivuslaste haigus.
s
See / 8. september 2017, 13:37
ei ole nüüd häbistamine küll. Puue ei paista alati välja. Korra sõitis üks meesterahvas piiril enne järjekorra ette, sest puduega inimestel oli lubatud. Pärast vaata, et järjekorras olijatelt peksa ei saa, sest väljastpoolt ei paistnud mingit puuet, aga hädad seespool. Igal ametil on omad head ja vead. Ei maksa bussijuhte ka mutta tampida. Oli ehk liialt kontrolliv - aga ka vabandus tähendab midagi
s
8. september 2017, 10:21
see bussijuht tuleb koheselt noa alla saata ! vöi kirve !
õ
õigane/ 8. september 2017, 10:12
See bussijuht peab saama ka rahalise karistuse.
b
bussijuht/ 8. september 2017, 11:20
tuleb saata komisjoni, ta saab kindlast vababussisõidu kaardi kuna on hälbega.
m
mõnitama/ 8. september 2017, 09:31
häbistavalt, solvavalt pilkama.
Kas bussijuht tegi seda? Või ei tea ema sõnade tähendust?
m
matsu/ 8. september 2017, 10:36
Jah, see oli poisile väga alandav. Tean seda omast käest.
k
"to mõnitama"/ 8. september 2017, 11:11
kui lugeda Hiiumaa Heaks lehelt kogu infot, siis on seal kusagil kirjas lause..."eelmisel aastal oli sul sama jama"...see on küll mõnitamine. Bussijuht ei suutnud endale seadust selgeks teha.
e
ema/ 8. september 2017, 09:19
muretseb asjata, et kaebus toob koheselt vallandamise.
l
Lugude konkurss "Kelle bussijuht on kõvem tegija?"/ 8. september 2017, 09:17
Aga meie bussijuht tegi esmaspäeval rajoonis ringi, üheski peatuses uksi lahti ei teinud, oli alasti kootud käpikud käes ja ainult karjus "te olete haiged vä djad, ma ei sõiduta teid".
S
../ 8. september 2017, 09:16
Selle lapse isa asemel annaksin sellele tolgusest bussijhile pikki hambaid,leidis ikka keda mõnitada,poisil niigi raske ilma selletagi,et mingi tolgus hommikul ta kallal ilkuma hakkab..
t
täpsustav küsmus/ 8. september 2017, 09:49
küsimuse esitamine ei ole mõnitamine
e
ei/ 8. september 2017, 10:19
pea ikka küll, bussijuht PEAB tundma oma tööga seotud seadusi!! Ole sellest teadlik!! Praegusel juhul bussijuht TAHTLIKULT mõnitas reisijat, ja peab saama vastavalt ka KARISTATUD.
t
to ei/ 8. september 2017, 11:02
Milline seaduse punkt keelab bussijuhile küsimuste esitamist, ootan suure huviga
0
09:49 Mis ajast ühe küsimuse / 8. september 2017, 11:52
moodustab tärnidega sõna?? On see 21.sajandi uus normaalsus, või luba käituda ebainimlikult ka lastega, nagu saunas ?
b
8. september 2017, 12:22
bussijuht võib küsida mitu piletit sa soovid osta, või kas sul parajat raha on. Muid küsimusi ei ole tal õigust esitada. Veel vähem hakata uurima kellegi puude raskust või diagnoosi. Kui lapsel oli vastav kaart, siis selle ettenäitamisel oli laps piisavalt õigesti käitunud ja ta ei sõitnud arvatavasti esimest korda selle bussiga. Bussijuht oli täiega mö..lakas.
e
ega/ 8. september 2017, 19:03
pooletoobised sellest aru saa.
k
kui oli kaart/ 8. september 2017, 19:34
k
kui bussijuht küsis/ 9. september 2017, 16:08
järelikult ei näidatud kaarti.Kaardi näitamisel ei ole tõesti midagi küsida vaja.
s
Sipsik/ 11. september 2017, 12:43
Vägivallale õhutav praalija saab kommentaari eest 50 positiivset reaktsiooni! Millest me siis üldse räägime. Vastu hambaid ja "kogu moos" on aktsepteeritav, aga asjakohase küsimuse esitamine on mõnitamine ?

p
Puudega inimene/ 8. september 2017, 09:10
Rahulikult siin pingeid täis maailmas elada ei saagi. Ikka leitakse nõrgem, kelle peal oma sapp välja elada...
j
jah/ 8. september 2017, 10:54
nõrgem on praegu see bussijuht, sest tema kohta võib absoluutselt kõike kirjutada, mida fantaasia lubab.
j
just just/ 8. september 2017, 11:31
Just veebikonstaabel Vikerraadios rääkis, kuidas inimesed teisi, kel on midagi valesti läinud, mõnitavad.
k
Kati/ 8. september 2017, 08:51
Kuulge, minuteada on koolilastel kodu ja koolivaheline marsruut tasuta, selleks ju täidetakse kooli algul kohe väike paberike, kellel on vaja tasutasõidu kaarti ja ongi asi korras.
b
bussijuht/ 8. september 2017, 09:29
Aga kust juht peab seda alati tedma, ehk pole keegi öelnud ja ajalehed on kallid et lugeda ,lisaks eesti keeles.
h
haha/ 8. september 2017, 11:42
Ehk pole keegi öelnud... Seaduse mittetundmine ei vabasta seaduse täitmise kohustusest, seda on keegi öelnud?
e
emale/ 8. september 2017, 08:38
Miks sa sunnid oma last bussis näitama seda puudetunnistust. Kuna poiss sõitis kooli, siis Eesti Vabariigis on ju kõigil koolilastel bussiga kooli sõit tasuta. Kas sa tahad ise kõigile näidata, et su lapsel on midagi viga. Muidu äkki ei saada aru ja teda koheldakse nagu tavalist koolilast. Ja kui sa tahad, et teatakse, et tal on puue, siis ju nüüd teataksegi. Milles sa nüüd siis bussijuhti süüdistad. Ma ei ütleks, et bussijuht kedagi oleks mõnitand. Ta küsis ju ainult, kuigi tasuta sõiduks oleks piisanud õpilase sõidukaartist. Pigem vaadaku lapsevanem ise peeglisse ja ärgu otsigu tähelepanu meedia kaudu.
t
to emale/ 8. september 2017, 10:37
vaadake, lugupeetud emale...on 2 sõiduvõimalust: 1. laps saab sõidukaardi ja sõidabki tasuta (kõik õpilased), aga arved sõidu eest esitatakse kohalikule omavalitsusele, kes selle teenuse kinni maksab, 2. on olemas puudega isiku kaart (mitte puudetunnistus), kõik puudega lapsed alla 16. eluaasta sõidavad selle esitamisel tasuta ja kulud kannab vastav bussifirma...nii on seaduses. Minul peres mõlemad kaardid käibel, aga õnneks pole probleeme tekkinud.
_
8. september 2017, 12:22
_ ja kulud kannab vastav bussifirma..._
Tegelikult riik, sest see on riiklik sõidusoodustus. Kui bussifirmal on omad soodustused peale riikliku, vaat need kulud kannab bussifirma. Nt Tartumaal saab puudega lapse saatja 50% sõidusoodustust.
a
ab/ 8. september 2017, 08:11
kuda selline vaimse puudega üldse load sai?
v
vahur/ 8. september 2017, 08:08
see bussjuht minema lüüa ja päeva pealt ,maksku veel trahvi ebaviisaka kohtlemise eest
L
&&&&/ 8. september 2017, 07:47
Lahkame veidi seda asja. Kuna poiss liigub ise, siis füûsilist puuet tal pole, ilmselt vaimne puue puue. Ja vaimse puudega isikust võib oodata väga imelikke asju. Nii et oleme kuulnud ema ütlusi juhtumi kohta, aga teised bussisõitjad? Kas keegi neist on andnud juhtumi kohta selgitusi kas lehes või FB_s? Nii et usutakse seda, kuidas peategelane ise valgustas juhtumit.
Sellele kommile pannakse ilmselt hulgim miinuseid, kuid mõelge ka ise asjaolude üle järele. Ja näete, et isad, emad usuvad kõigepealt oma last ja teised on kõik pahad. Ehk on ka selles loos niimoodi?
a
ab/ 8. september 2017, 08:10
kle vaimse puudega, saa aru, et see mees ei sobi bussijuhiks!
t
to &&&&!/ 8. september 2017, 08:26
Aga näe, vaimse puudega võid anonüümselt kommenteerida küll? Kust mina tean, kaaskommenteerijana, milline puue sul on? Äkki oledki ohtlik?
m
Miks just vaimne puue?/ 8. september 2017, 08:51
Võib olla ka diabeet või astma, mis kuskilt välja ei paista. Minu lapsel on astma, määratud raske puue ja see pole tõesti bussijuhi asi, mis haigus lapsel on. Piisab, et laps näitab oma puudetõendit ja õpilaspiletit (tõestamaks, et on ikka tema tõend). Olenemata puude raskusastmest saab alaealine tasuta sõita.
p
Puudega inimene/ 8. september 2017, 09:17
Autojuht peab teadma, millega tegemist on, kuidas aidata, kui midagi juhtub. Ainult et see teadasaamise protsess ei ole veel lahendatud... Minusuguseid, halva tasakaaluga haigeid, peetakse teadmatusest joodikuteks...
i
imelik/ 8. september 2017, 09:51
Miks peab nt astmast häbenema!?
h
hetkel -8 / 8. september 2017, 11:00
häbenege, kui teil on nii kergem, ja ärge lootke abi peale kui midagi juhtub
a
Andmekaitse/ 8. september 2017, 11:53
Kõik ei pea teadma, mis haigus kedagi vaevab ja mis toob kaasa probleeme isiklikus elus. Mitte keegi ei saa aru teiste kannatustest, kui ise pole probleemidega kokku puutunud. Igaüks peab elama oma elu ise ja oma kannatustega hakkama saama, ei pea olema hoolimatute inimeste poksikott.
k
kullapai/ 8. september 2017, 19:24
olen 54 aastat invaliid olnud ja abi on osutatud üks kord elus - kassapidaja pani ostud ise mulle kotti- aitähh talle selle eest-ja mul on ometi nähtav puue.
k
Kuule/&&&&/ 8. september 2017, 09:33
Sul on tõesti midagi viga.Suur viga tundub olema peas. Kui peetakse mordaaabitsat ja seal kirjutatud ikka väga tähtsaks ja oluliseks... otsi arstidelt abi, enne, kui teistele ohtlikuks muutud.
t
to &&&&/ 8. september 2017, 09:35
Kuule, vaimse puudega tegelane. Minu lapsel on epilepsiast tingitud raske puue. Nii, et ei ole ainult vaimupuue raske puude põhjustaja
k
8. september 2017, 09:52
kui lapsel on epilepsia, bussijuht peaks küll kursis olema
t
to / 09:52 8.sept 2017/ 8. september 2017, 10:51
Et bussi sisenedes peaks laps iga kord ütlema: ''Tere! Mul on epilepsia''?
Appi, no naera tükkideks tõesti.
n
nendel, kes protestivad/ 8. september 2017, 10:59
teate, mul on sellega kogemused olemas, oleks ma teadnud ...
k
kes viimasena naerab, naerab paremini 10:51/ 8. september 2017, 11:33
kes ütles, et IGA kord, piisab ühest aga selgest vastusest
r
Rnx/ 8. september 2017, 13:13
Kle job-u, loe artikkel läbi ja ära lahmi huupi! Bussijuht sai oma eksimusest aru ja lubas vabandada lapse ning vanemate ees. Äärmiselt kahetsusväärne juhtum. Täiskasvanud inimene mõnitab sedasi last. Empaatia puudumine. Kurb.
h
hmm/ 8. september 2017, 13:31
asjast ei tea, siis ära lahka. mul poisil on ka sügav puue. ei paista kusagilt välja. teeb trenni, võistleb mitmel alal, õpib hästi. näeb välja 100% terve ja elab oma elu hetkel täiesti piiranguteta - laps nagu laps ikka. aga sees, seal kuhu lahkaja kunagi vaatmaa hakkab, on asjad mädad. ei kujuta ette, et ta peaks mingile bussijuhile seletust andma, et miks tal see puude kaart on - terve näed välja ju. haige värk.
j
Juulius/ 8. september 2017, 07:34
Artiklis oli huvitav lause _ alles eelmisel aastal sai pere teada, et puudega poisil on tasuta sõiduõigus. No kuulge, pere peaks ikka oma õigusi teadma.
Poisi puue tähendab seda, et poisil on raskusi ja vajab igakülgset abi. Pere peaks teadma, et poiss ei saa ise hakkama ja abistama teda. Millegipärast usutakse poisi juttu, aga võib _ olla olid selles juhtumis ka teised asjaolud mängus.
s
Sa, Juulius,/ 8. september 2017, 08:24
oma õigusi ikka tead? Sul on õigus minna valitsust protestima. Ka riigikogulase tagasikutsumise algatamise õigus sul on. Miks sa oma õigusi ei kasuta, Juulius? Lihtsalt tahad kommentaariumis kõvatada. Lähme Toompeale! Mis piuksu sa seal teed?
j
Juulius/ 8. september 2017, 20:51
Küsimus on tegelikult selles, et alati tuleb ära kuulata juhtumi môlemad osapooled, mitte hakata lahmima.
Lugesin neid igasuguseid kommentaare ja sain aru, et MITTE ÜKSKI bussis samal ajal viibinutest pole öelnud MITTE ÜHTEGI sõna nii Facebookis ega kommentaariumis. Miks siis ? Kas bussis peale juhi ja poisi kedagi teist ei viibinud?
0
07:34 / ah soo/ 8. september 2017, 11:43
et bussijuhil on õigused sõimamiseks aga lapsel ainult õigused alanduste talumiseks?Mis inimesed sellised on, ka SINA???
k
kes siis/ 8. september 2017, 19:12
sõimas? Samal päeval, nagu tellimuse peale kaks erinevat artiklit ja kommijatel silme eest must, ei saagi enam aru nendest erinevatest lugudest, kõik pannakse ühte patta, hea ju sõimata, mis sest, et poogitakse vale külge.
l
8. september 2017, 05:08
Liiga palju neid puude liike- sügav, tugev, raske, vaimne... olenemata vanusest võiks ju ikkagi saatja lapsel kaasas olla või omatranspordiga hoopis liikuda. Tavaliselt elus nii, et ema teiste lastega kodus, isal või elukaaslasel pole juhiluba ja tagatippu veel joogine kad, nii need probleemid tulevad, et teised süüdi on!
l
8. september 2017, 07:29
liiga paljudel on võimalus kirjutada idi-ke kommentaare.

j
Juhan Joosep/ 8. september 2017, 01:16
Ju siis oli väga ebaprofessionaalne bussijuht. Juhil ei olnud mitte mingisugust vajadust seda poisilt küsida. Puude kaardil on puude raskusaste kirjas. Puude kaardi omanik peab bussi sisenedes esitama juhile puude kaardi ja oma ID- kaardi, et bussijuht saaks tuvastada esitaja ja puude kaardi omaniku isiku samasuse. Puude kaardil omaniku fotot ei ole. Täiskasvanute puhul on jah nii, et sügava puudega isikud saavad tasuta sõita ja raske puudega ei saa (v. a. raske nägemispuudega). Alaealine puude kaardi omanik aga saab automaatselt tasuta sõita, olenemata puude raskusastmest. Hämmastav, et nii soliidse bussifirma, nagu seda on Hansaliinid, bussijuht ei tunne reisijateveo eeskirja?
n
neid eeskirju/ 8. september 2017, 19:15
muudetakse kogu aeg ja ei teatata kellelegi, kui palju on neid, kes kõiki Riigi Teatajaid loevad? Isegi puudega lapse vanemad ei teadnud.
m
8. september 2017, 00:21
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
b
Bussijuht on süüdi/ 8. september 2017, 00:42
selles, et ei tunne oma tööd. Selline ei kôlba isegi lauta S-itta viskama.
n
Noh/ 8. september 2017, 07:58
tahtis poiss bussiga puid vedada.
e
ei tunne tööd?/ 8. september 2017, 19:17
kas sõitis kraavi? Või polnud kursis seaduse muutmise seaduse muutmise, ... seaduse muutusega?
1
19:17Kui teadis öelda, et eelmine aasta oli ka..../ 8. september 2017, 21:05
...siis isegi tundis seda poissi ja teadis täpselt kellele sõim suunata.Ei olnud see mees esimest päeva roolis ja teadis ka seda,et dokumendid 1.septembril pole kõigil veel olemas. Siin oli ka ühe sama bussiga sõitja ütlus, ongi ülbe ja ebaviisakas seesama bussijuht.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee