Eesti uudised

Reps kehtestaks gümnaasiumisse astumiseks lävendi

ERR, 7. september 2017 11:02

60 KOMMENTAARI

s
9. september 2017 09:05
See pole mingi uudis. 1991 aastal toimis see meie kodukoha keskkoolis. Poistel pidi keskmine hinne olema 3,9 ja tüdrukutel 4,0, et õppida keskkoolis.
m
milleks jah/ 8. september 2017 20:34
neid tulevasi orje koolitada, gümnaasiumisse võivad vaid rikkurite, nende seas ka poliitikute lapsed lubada.
t
tüdrukutele/ 8. september 2017 18:44
peaks ka gümnasse pääsu kümneks aastaks keelama!
t
Triin/ 8. september 2017 12:54
Kõigepealt peaks poliitikutele kehtestama "lävendi",sest praegu arvab iga poliitikasse teüginu,et kui "Jumal" andis ameti,andis ka kulbiga mõistust----aga võta näpust,enamasti jääb viimasest vajaka. Uus (vana) nägu pukkis ja kuhjaga ideid kuidas kõik eelnevalt saavutatu nullida ja tulla ise välja üha jaburamate ideedega. Nii,et lööme lapsed lahku---lollid ja alaarenenud kutsekatesse,targad ja tuupurid (kelledest tihti tavaelus asja ei saa,sest puudub iseseisev mõtlemine) gümnaasiumi. Aga poisid---kes "avanevad" tüdrukutest palju hiljem? Nii,et kõrgkoolid saab aina enam ja enam naiste nägu ja tegu ja aina vähem ja vähem on võrsumas insenere,teadlasi, IT,mehi, jne---sest Reps lõikab nende koolitee katki. Poiitikud muutuvad aina vastikumaks,üks võitleb alkoholismiga vehkides nagu Don Qiote tuuleveskitega ja teine aina mõõdab laste ajuhallollust ainult temale teada olevate mõõteriistadega. Tuleb uus ja pöörab kõik jälle pea peale. Kaua see pisike maa ja tema vaevatud rahvas on teie haigete fantaasiate ja lollide otsuste pantvangid?
l
Lapsi/ 8. september 2017 11:42
lubatakse valimistele alates 16-aastaselt, aga õppima suunaks Reps neid sundkorras ? Poliitikute valimine on ju laste jaoks palju raskem, kui oma haridustee ise valimine !
m
Muteru/ 8. september 2017 10:23
Selged sihid silmade ees - soosime mustadele körghariduse andmist ja hoiame valged gümnaasiumi haridusest eemale.
ü
Üleeüldse/ 8. september 2017 08:48
Võiks lävendi kehtestada erakonda astumisele, arvestades inimese vaimset kui ka muid seisundeid. Kui on lapsed, püsi kodus ja kasvata neid!
t
Tiit/ 8. september 2017 08:39
Kehtestaks Eestis uldse kastisusteemi nagu Indias.

v
vanamees/ 8. september 2017 06:41
vaata, et sinu lapsed esimesed ei ole, kes ukse taha jäetakse !!!
n
nh/ 7. september 2017 19:53
Kontrolliks, mis tasemel Reps ise on ja seda peaks tegema iga inimesega, kes soovib Valitsuses töötada ja kandideerib Riigikogusse!
m
möh/ 7. september 2017 19:24
Sellise ettepaneku peale saab tulla ainult Pavlovi refleksist mõjutatud ja geneetiliselt ennast paremaks esindajaks pidavat selektsiooniprotsessi spetsialisti, kes pole ise aru saanud, et maailm on ülerahvastatud!
Tegemist on ju sulaselge diskrimineerimise ettepanekuga! Kutsekoolist tehakse mingi lollide kool! Milline Häbi!
Isegi vene ajal oli keskoolis valida erinevaid klasse- matemaatika-füüsika, inglise ja siis veel 2 erinevat klassi kutsesuunitlusega, või teine variant minna tehnikumi mitmele erialale.. Tehnikumi minna ma ei tahtnud- seal olid suvised sisseastumiseksamid( NB! Tehnikumis oli vajalik läbida tasemeeksamid sissesaamiseks!, keskkooli saamiseks Mitte!)
Kuna mu hinded pärast 8kl kooli lõpetamist olid ainult kolmed, siis ma sain keskkooli sellele alternatiivse erialaklassi liikmeks. Lõpetasin kenasti neljade-viitega, läbisin kõrgkooli ja olen tootmisjuht. Minu müstiline klassivend, kes oli samasugune kolmepuru, oli ettevõtte direktor ja klassi priimus oli mulle teadaolevalt mõni aasta tagasi kaupluses kassapidaja!
Lp. Proua- poliitikasse astumine ei tee Teid targemaks, kui Te olete, pigem näitab seda, et Te pole elus koolitunnist, kus Pavlovi refleksi õpetati, vist edasi jõudnud! Inimene areneb edasi- rikkurid jagavad oma kokku habitud varandust ka heategevuseks, mis on vastunäidustatud Pavlovi refleksile!
Kuidas siis sina tegutsed?- võtad sellegi võimaluse ära ja paigutad inimesed klassidesse?
l
.../ 7. september 2017 17:35
lävend peaks kindlasti olema. Küsimus, kas 3,75. Ehk see võiks olla näiteks 3. Pole ju mõtet toppida pähe midagi, mis vastu ei v õta ja teeb ka gümnaasiumid madalaks. madalaks.
Kas kutseharidus on siis mingi karistus? See on parim, mida võiks teha, eriti veel kui lapsest endast on ikka asja. saada eriala, millega saad elus hakkama . Mida annab gümnaasium - võimaluse kõrgkooliks. Mida annab kõrgkool - tihtipeale töötuse ja arusaamise, et oled nüüd valmis kutsekooliks, et leib lauale saada.
Kahjuks nimetatakse kõik koolid ju kõrgkoolideks, ja nad toodavad... keda?
Gümnaasium olgu neile, kes on ennast põhikoolis näidanud õppimisvõimelistena, arukatena, hea käitumisega. Küll kjutsekool teeb oma õpilased targags ja arukaks. ja nii see läheb.
Tegelikult oleks vajalik teha põhikoolides poisteklassid. Tüdrukud alustavad liiga varakult seksikusega ja ei lase poistel kasvada meesteks, nad lihtsalt surutakse nurka juba lapsena.
s
Sobib/ 7. september 2017 17:23
Igati hea ettepanek. Siis on ka tudengitele õpetatav paremal tasemel ja õppejõudude aeg ei kulu niiöelda "järele aitamisele". Lõpuks surutakse nagunii kõigile "paber" pihku ja tee siis vahet, kes tark kes loll.
p
Pikksilm/ 7. september 2017 17:00
Pädevusest on sageli puudus. Lähtuda tuleks viisist, mis tagab kõrgeima pädevuse antud erialal. Mõneks kõrgkooli erialaks võib kutseharidus palju paremini noort ettevalmistada. Hilisem pädevus on ju siis palju laiapõhisem. Kui soov noori seda teed suunata, siis gümnaasiumi läve tõstmine on tupiktee. Võti on ülikoolide käes, keda või mida nemad eelistavad. Mis loob parimad eeldused sügava pädevuse tekkeks?
k
Kesiku vihkaja / 7. september 2017 16:58
Sind võib saata uuele titemasina ringile aga jäta laste valik ikka enda teha, lähevad nad kutsekooli või tehnikumi, või gümnaasiumisse ! sellist iba oskab ajada vaid Kesik ja Reps ! Tee oma tööd ja vaata kuidas koolides juhtkonnad tööl käivad, aitab sellestki ütlusest kui kl. 2-3 päeval tullakse tööle ja öeldakse ...Tere hommikut" ! Kui teatreid ja lauluõhtuid tehakse töö ajast või oma lisasissetulekuid teenitakse lausa mitmepäevaste tööle mitte ilmumisega.... Ehk tegeleks sellega ja ei käperdaks lapsi nende valikus....!
t
titemasinal/ 7. september 2017 16:41
sahtel diplomeid täis , aga mis sellest kasu .

a
Ants/ 7. september 2017 16:22
Sama tuleks ka valitsusse saamiseks kehtestada- iga lolli ei tohiks sinna lasta...
j
jagan Etkari arvamust/ 7. september 2017 16:20
, et Keskerakonda ei tunne enam ära. Eesti niisiis ei vaja enam haritud rahvast vaid pigem tööloomi.Mailis hakkaks siis neid klassidesse lahterdama.
Kas lugupeetav minister aadlitiitli kehtestamise põhimõtteid veel ei ole välja käinud !?
e
et minge aga tööle/ 7. september 2017 16:32
kes muidu repsidele ja ratastele piisavat palgaraha teeniksid...
m
MaiE / 7. september 2017 15:47
Kõigepealt vaja tugevdada põhikoolis tüdrukute ja poiste tööõpetuse TUNDE, et neid EI PEETAKS TEISEJÄRGULISEKS, mida võib anda igaüks tänavalt, kontrollida üle ainekavad--pidavat olema sees projektide KIRJUTAMINE ? , ( kus siin on käeline tegevus?), käeline tegevus on MÕISTUSE ARENDAMINE PRAKTILISE TÖÖ KAUDU ! --pidage seda meeles teoreetikud! Numbriline hindamine on ka selles tunnis VÄGA VAJALIK, mis peab näitama lapse arengut. Kui mina panin tunnistusele käsitöö hinde "5" tütarlapsele , kellel olid teised hinded 2--3 ni, siis tõusis kisa kaasõpilaste poolt, et vaadaku ma teisi hindeid! Kui lapsel on väga hea käeline tegevus, siis tuleb seda õpetajal märgata ja fikseerida, mille alusel teha järgmisi valikuid koolide osas. Repsi mõte on hea, et panna põhikoolis lapsed ja " lapsevanemad" pingutama , et saada see lävend gümnaasiumi jaoks. Pooldaks ka kõrgkoolis ühte haridust ---5 aastat ja magister !
u
Urmas/ 7. september 2017 18:35
Tubli, MaiE, et oskad hinnata lapse reaalseid oskusi. Aga ma ei saa aru õpetajatest, kes näiteks panevad õpilasele laulmises "2" või kui õpetajal hea tuju, siis "3", kui laps ei pea viisi. Mida ma lapsevanemana peaksin tegema? Nurka panema, rihma andma, nädalaks koduaresti koos arvutikeeluga, et hakkaks viisi pidama? Ja kui laulmine või käeline oskus on kahed või kui kehalt nõder, aga vaimult suur, siis kukub ikkagi see müstiline keskmine, kuigi reaalainetes oleks põhikooli lõpetajana gümnaasiumi mõnedele lõpetajale etaloniks.
k
Kui mina/ 9. september 2017 12:07
ükskord ammu kesk-ja pöhikoolis käisin, oli minul laulmine 3, sest mul polnud sönad peas - minu hilisemal kaasal aga 5, kuna tema teadis ainult sönu, aga viisi ei pidanud!
e
Ei./ 7. september 2017 15:40
Minu hindeid põhikoolis ning keskkoolis olid nagu öö ja päev
Minul olid põhikoolis kahed ja kolmed ning paar üksikut nelja, aga gümnaasium olid mull neljad ning viied... olin nii nimetatud hiline ärkaja ja usun et neid leidub ka tänapäeva noorte seas!
Palun jätke noortelt võimalust teha ise oma valikuid!
l
lausa loll avaldus/ 7. september 2017 16:24
noor inimene areneb välja alles keskkoolis. Põhikoolis võivad mõnel olla lausa kahed, kolmed ja keskkoolis hakkab laps alles elust aru saama. See , et Eestis kehtestati suguküpsus alates 14 aastast jäägu kehtestajate südametunnistusele. Keskkool peab olema ifgale soovijale avatud, vaid haridus teeb väikerahvast suure rahva.
j
Jaanus/ 7. september 2017 15:26
Loomulikult on meil vastutustundetuid valikuid karjuvalt palju. Kuid asi peab ikka algama alt: lasteaed-algklassid-põhikool-gümnaasium või kutsekool või tööleminek- kõrgkool või Riigikogu jne Tuleb luua lävendid kõikjale ja lävendite kontroll-ministeerium. Samuti viia vastavad lisad õigusaktidesse, kaasa arvatud põhiseadusesse. Inimene peab teadma ikka, kuhu sobib ronida.
p
Pets/ 7. september 2017 14:43
Pooleldi nõus, Ainult peaks jääma ka mõned munitsipaalkoolide klassid või siis terve kool, kuhu on võimalik kõigil minna. (ja seda kooli ei peaks pingerivistama eksamite tulemustega). Vene ajal oli see ju tavaline, et ega alla 3,8 ga 9 -nda A,B sse ei saanud. Sama kooli C,D said kes tahtsid.
k
kule Pets/ 7. september 2017 16:26
ära aja jama. Vene ajal võis iga laps vabalt keskkooli minna, sest kehtis üleüldise keskhariduse põhimõte.
o
8. september 2017 08:02
olen ka vene ajal koolis käinud. Iga laps sai ise valida kuhu minna edasi õppima. Need, kes lahkusid omal soovil ja läksid kutsekasse, need ka lõpetasid. Osad läksid keskkooli. Mõned aastad hiljem hakati lapsi suunama. Sina lähed kutsekasse, sinu võtame keskkooli. Kutsekoolid ei meeldinud kõigile ja paljud jätsid kooli pooleli, tekkisid põhiharidusega töölised. Tublid töölised. Kõikidel lastel pole võimalik kaugele kutsekooli minna seoses perekonna majandusliku olukorra pärast. Kulla kallis Reps, see on minu arvates väga halb mõte.
m
Maamees/ 7. september 2017 14:10
Praegu oleks vaja kehtestada poliitikutele lävend, sest iga inimene sinna ei sobi. Pastakatega võite hääli osta, aga ...
õ
õige jutt maamehel/ 7. september 2017 15:32
miks on riigikogus näiteks näitlejad? Mida teavad nemad majandusest, kui on kogu aeg teatrites narri mänginud. Aunaste mängib kogu aeg riigikogus narri.
n
nõus/ 7. september 2017 16:27
tundub, et repsi taolised ei sobi rahva juhtideks.
m
Millal astub/ 7. september 2017 14:07
tagasi Eesti rahvale valetanud minister?

k
Kehtestaja/ 7. september 2017 14:02
Mina kehtestaks ministritele erialase magistri lävendi ja riigikogujatele vähemalt kõrghariduse lävendi
j
Jauram/ 7. september 2017 17:33
Tuleb kehtestada ka HARITUSE lävend aga mitte lolluste välamõtlemise haridus !
n
nujah/ 7. september 2017 13:51
asi on hapu, kui sünnib umbes 14000 last aastas ja ut võtab 4000 uut üliõpilast sellel aastal + teised ülikoolid, siis 9000 uut üliõpilast tuleb kokku ???
l
Liina/ 7. september 2017 13:36
j
Juahn/ 7. september 2017 13:52
Ammu oleks aeg suunata kesk- ja ülikooli ainult vaimselt võimekaid.
a
Ants to Juhan/ 7. september 2017 16:23
Sa said oma algkooliga ikka hakkama juba või oled ikka seal?
k
kapsas/ 7. september 2017 13:24
eks keskmine hinne näitab seda, kui hästi oskab laps asju pähe tuupida.
mina ei oskand seda eriti hästi ja ei oska siiani - tahan hoopis aru saada :)
kuid selline on 'teadmiste' kontroll koolides. hea, et enne sai keskkoolis ära käidud. samas, see ehk ei kao ära, et koos kutseharidusega ka keskharidus saadakse, mille järel saab ikkagi ülikooli minna.
s
saab/ 7. september 2017 13:54
mina olen lõpetanud kutsekooli ja omandanud kõrghariduse ning võimalus ka magistrisse astuda. Ei näe siin mingit probleemi. Ise olen ma väga rahul, et valisin kutsekooli, sest sain juba sealt endale eriala ja praktika lisaks juurde, mis aitas esialgu tööturul paremate ametikohtade vahel valida.
s
saad aru ja midagi ei oska/ 7. september 2017 14:04
R
..../ 7. september 2017 13:22
Reps võiks oma arvamust ka korralikult lahti seletada. Praegu mina küll ei näe, mida see head kaasa tooks. 1) Enamus hakkab õppimist võtma tõsiselt alles gümnaasiumiajal.(Eriti poisid). 2) Ülikoolides on niigi suur tudengipuudus. 3) Võetakse võimaluse saada edukaks, kuna lapsepõlves polnud piisavalt arenenud? Siin mainiks ka seda, et iga inimene areneb erineva kiirusega. 4) Enne tehisintellekti ajastut hakkame koolitama monotoonse töö tegijaid???
t
to..... / 7. september 2017 13:39
1) keskhariduse saab ka kutsekast 2) milleks ongi vaja nii palju "kõrgharidusega" mullipuhujaid 3) kesk- ja kõrghariduse võib omandada hiljem (Tanel Padar) 4) loll jutt, ei kommenteeri
ä
Ärbert/ 7. september 2017 12:04
Repsil jumalast õigus, mina kahe käega poolt. Täiendavalt tuleks tasuta kõrgharidust anda eelkõige insenerierialadel ja õpetajate ettevalmistamisel ning käeliste oskustega seotud erialadel ja igasugu muude pehmikute puhul tasuta kõrghariduse mahtusid oluliselt vähendada.
Peale selle mõjuks eesti rahva iibele tohutult hästi see, kui naisteks nimetatavate sotsiaalsete konstruktsioonide osas seataks kõrghariduse omandamisel rangemad piirangud.
o
Osaliselt/ 7. september 2017 13:50
täiesti nõus sinuga. Ei ole vaja nn. " kõrgharidust " sekretäridele, vähemalt 80 % ametnikele kes päevast päeva copy paste teevad ja tabelites numbreid kuskile teise programmi kopeerivad. Selliste aametnike töödega saab edukalt hakkama põhiharidusega arvutiga kodus olev iga teismeline. Inseneri tarkust on vaja mitte ülemakstud ennastäis mitte midagi loovaid bimbosi ministeerimitesse ja ametkondadesse.
k
kas/ 7. september 2017 14:53
Reps rääkis erialadest või lävendist? Erialade toetamisega 100% nõus - just õpetajad, insenerid ja õendus, ka kutsekoolide tehnilised erialad. Ühtki sekretäri ei võtaks tööle, kellel ei ole eesti keel vähemalt 80 punkti.
t
to kas/ 7. september 2017 15:13
Sekretärid. Aga ajakirjanikud, loe delfit ja ohtulehte internetis
j
Jauram/ 7. september 2017 17:46
Aga näe, Õhtulehe ,,ajakirjanikuks" saab isegi alghariduse tasemel kirjavigadega kirjutades...! No näiteks sidesõnade ette koma panemisega aga minu, üle poole sajandi tagasi saadud haridusele visatakse ette, kui on mõttepausil enam kui kolm mõttepunkti, mis kuulub KINDLALT MODEREERIMISELE !!!
m
Mati/ 7. september 2017 11:36
Mida näitab mingi KESKMINE hinne? Ja siinsamas kohe üks konkreetne näide konkreetselt erialalt, muusiku erialalt. Otsakool asub Tallinnas ja Elleri kool Tartus. Mina ütlen, et ükski mõistusega lapsevanem oma alaealist last (põhikool lõpetatakse 16-aastaselt) kodust kaugele oma elu peale ei lase. Mis tähendab tõlkes seda, et andekad noored väljastpoolt suuri linnu jääks ilma võimalusest enda andeid realiseerida. Ainus võimalus selle probleemi lahendamiseks oleks võimalus saada kohapeal võimalikult tugev muusikaline põhi muusikakoolis (lisa-aastad, teine ring) ja samal ajal vajalik gümnaasiumiharidus. Ning siis täisealisena teha lõplik kutsevalik.
k
7. september 2017 13:57
kuule ole nüüd normaalne. andekatel noortel väljastpoolt suuri linnu pole praegugi sisuliselt mitte mingeid võimalusi omi andeid realiseerida.
ja see oli muide ka nõukaajal nii :DD
ilmselt on tegu paratamustega.
i
7. september 2017 14:06
irwadi irw.
väljaspool suurt keskust pole ju tasemel õpetajat, kes suudaks andekat last õpetada. see laps peab üsna vara muusikakeskkooli minema. see on reaalsus. mujal on sellised ennast täis õpetajannad, kes arvavad, et nad on jätkuvalt väga andekad ja tegijad, aga kahjuks see nii ei ole.
"
7. september 2017 15:15
"Mina ütlen, et ükski mõistusega lapsevanem oma alaealist last (põhikool lõpetatakse 16-aastaselt) kodust kaugele oma elu peale ei lase." Lastakse ikka, igas asulas pole ju kutsekat ega gümnaasiumi.
s
7. september 2017 18:48
See, kas laps lastakse kodust kaugemale... Äkki see sõltub ikka lapsest, tema närvikavast, lapsevanemast ja PEREST, kust see laps kasvanud on. Kui ta on kasvanud turvalises keskkonnas, kus on teda õpetatud iseseisvaks, siis pole see mingi probleem. Tean päris mitut väga normaalse mõistusega lapsevanemat, kes oma lapse arengut toetades on võimaldanud minna õppima just Tartusse või Tallinnasse.
i
imikuga tööl olles/ 7. september 2017 11:34
pole võimalik arukaid arvamusi ja otsuseid langetada.

a
ab/ 7. september 2017 11:28
reps võiks ise sinna kutsekooli minna! keskmine hind ei sõltu alati õpilasest vaid ka õpetaja kiiksudest!
t
to ab/ 7. september 2017 13:34
Ei anna keskmine hind ega õpetaja kiiks kirjutamisoskust
k
keskmine hind/ 7. september 2017 14:15
on päris hea. 13.34 on lihtsalt vaimuvaene.
n
no/ 7. september 2017 11:09
Peaks olema mingi lävend ministritoolile saamiseks. Muidu iga teine on pooletoobine ja veel hullema jutuga.
j
Jauram/ 7. september 2017 17:35
Kehtestada HARITUSE lävend ministritele, Toompea dalmaatsia koertele .... !
r
../ 7. september 2017 21:03
rahvuslikuks sünnitajaks ilmselt sobib, aga selline selekteerimisjutt ajab iiveldama- Poliitiline prostituut võtab sõna?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee