Eesti uudised

Turvariskidest hoolimata e-valimised ära ei jää (33)

LISA KOMMENTAAR

söör von Krat 7. september 2017 11:36
Ilma e-valimiseta poleks ju reformierakonnal valimistele üldse asja- nad on kõik need aastad oma valimistulemuse lihtsalt arvutis tekitanud.
"valet"otsust 6. september 2017 20:35
ValeT otsust ei saa kunagi olla,sest saab olla VALE või ÕIGE.
Katsu mõista 6. september 2017 19:33
et mitte mingisugust lõpliku otsust ei ole tehtud. Ei ole veel mitte kedagi kuhugi valitud seoses nende saabuvate kohalike valimistega. Kas tõepoolest peab olema teadlane või insener, et sellest aru saada.
Nonii 6. september 2017 18:17
Segaduste välistamiseks peavadki valimised olema kõigile ÜHETAOLISED. Seega mitte raadioteel, läbi naabrinaise, telefonihääletusega, tuvipostiga, kirjateel, e-hääletuse ja e-mailiga.
Ühetaolised tähendab seda, et kõigil on samasugused tingimused hääletamiseks sõltumata soost, vanusest, positsioonist ja usutunnistusest.
Seega on tobe leiutada valimistega seoses mingile rühmale eelistusi,- sa kas paned urni sedeli või ei pane. Mott.
mitte iial 6. september 2017 22:01
Iialgi ei saa olla valimistingimused samad. Näiteks liikumispuudega inimesele viiakse sedelid koju; samuti käiakse vanadekodudes. Mõistusel halvatu eest kirjutavad numbri teised. Mitte keegi ei saa kontrollida inimeste töötlemist, mis toimub enne valimisi. Keegi ei saa kontrollida numbritega manipuleerimist või lihtsameelsete ärakasutamist. Küll ostetakse hääli poe tagant bocki eest jne.
Nojah 6. september 2017 18:13
Eks Reformiametnikud saavad e-hääli omatahtsi jagada. Sellest ka see suur kiidulaul e-valimiste toetuseks.
tõesti? 6. september 2017 22:03
no kõige magusama tüki ehk Tallinna kinkisid siis Keskile? Kus see loogika on? Pigem siis ressursid sinna suunata ju.
Lisaks - valimiseelne ja -järgne statistika on olnud ikka üpris sarnane valimistulemustega. Ei midagi uut. Otsige uus plaat. Viimase minutini on igaühel võimalik jälgida, kas tema hääl ikka läks kandidaadile, keda tahtis. Kui paberi oled kasti lasknud, ei tea sa midagi, mis sellest edasi saab...
Valisite ka EU? 6. september 2017 17:46
Aga palun:
Euroopa Liidu kõrgeim kohus ehk Euroopa Kohus otsustas täna vastuseks Slovakkia ja Ungari poolt esitatud kaebusele, et Euroopa Liit võib liikmesriikidele migratsioonikvoote peale suruda ka vastu nende tahtmist.
Eino Taruk 6. september 2017 17:54
Kuna sellel Euroopa Liidul mille poolt hääletati 2004. aastal pole enam midagi ühist praeguse Euroopa Liiduga, siis tuleb korraldada uus referendum.
sannu 6. september 2017 18:25
Kohus annab Brüsselile liikmesriikide allutamiseks sanktsioonide kehtestamise õiguse. Nii lihtne see ongi.
Kiduuss 6. september 2017 18:55
Kui raha jagatakse siis on rahvas nõus aga kui kohustusi on vaja võtta või jagada siis pole rahavas nõus :)
milline rahvas,meie omad küll protestima ei lähe, 7. september 2017 10:59
toksivad masendunult klahve ja kogu protest!
TK 6. september 2017 17:44
Autorollo ruulib edasi. Augud ttaageldame kinni, paneme silmad kinni, plaksutame ja ütleme, et me ei ei karda aukke ja valime refkommareid edasi. Kõik, kes auku näevad on putinistid, EKRELased ja Kremli agendid.
Ahjualune.
; 6. september 2017 18:58
Ei tea miks ma putiniste, mõjuagente ja ekrenaute peaks valima ?
Ekrel pole kahe mainituga 7. september 2017 11:02
(putinist,mõjuagent!)mitte vähimatki seost.Kes seda väidab on eluvõõras ja loeb ajalehtedest vaid pealkirju.
Salliv tolerast 6. september 2017 17:42
Selleks, et oma hääl anda, ma lendan lennukiga Eestisse ja lähen hääletama, sest ma ei tea muud võimalust, kuidas saaks hääletada.
: 6. september 2017 19:00
See on rohkem nagu elu andmine mitte hääletamine.

Nii on. 6. september 2017 17:42
Teised riigid, kes on teinud e-valimisi ja sellest turvariski tõttu loobunu, pole häbenenud seda tunnistada. Aga meie oleme neist targemad ja julgemad.
rahval lubatakse valida 6. september 2017 17:37
õige 6. september 2017 17:35
kui hakata elu teoreetiliste, kuid mitte realiseerunud ohtude järgi elama, siis ei saaks üldse midagi teha
Kaz Bez 6. september 2017 17:33
Ref ormierakond on kõige suurem turvaauk, aga see on nii suur, et seda tõepoolest ei näe.
kaerak 6. september 2017 17:24
aga E-valimised on ju Põhiseaduse vastu ,kuidas siis meil vabariigis asi käib ,kas tallame kõik seadused jalge alla ja sa modekas ka ära enam tsensuuri seal nii suure entusiaismiga
selgita 6. september 2017 17:33
mis on Põhiseaduse vastu e-hääletamisel?
... 6. september 2017 18:01
paragrahvid 60 ja 156: valimised on üldised, ühetaolised ja otsesed.
kiusu ajaja 6. september 2017 18:54
No e-valimised ei ole otsesed valimised, sest internet on vahel.
G 6. september 2017 19:06
Siis tuleb paberimäärimine valimisjaoskondades ära lõpetada. Kaua võib?
jah 7. september 2017 14:04
Üldised valimised
Kõigi täisealiste teovõimeliste kodanike osavõtt valimistest. Kehtestada ei tohi ebaproportsionaalseid valimistsensuseid.
Ühetaolised valimised
Iga valija kohta arvestatakse võrdne arv hääli (nt Riigikogu valimistel on igal valijal 1 hääl). Antud hääled lähevad ka võrdselt arvesse, st neil on võrdne kaal. Sisaldab ka seda, et kõikidel kandidaatidel ja kandideerivatel erakondadel peavad olema tagatud võrdsed tingimused (nt võrdne eetriaeg).
Otsesed valimised
Kandidaatide üle otsustamine peab toimuma vahetult osa võtnud isikute tahteavalduse alusel, mitte aga valijameeste või mõne muu organi poolt.
Ehk siis e-valimised ei riku mitte ühtki punkti. Üks hääl, üks inimene, isiku tahteavaldus on manipuleeritav mingitel tingimustel ka sedeliga hääletades - maailmas küll näiteid.
esimest 6. september 2017 16:57
korda minu suguvõsa valimestele ei lähe.
Sass 6. september 2017 17:23
Väga vale otsus! Juba esimesel e hääletamise päeval sõidan maale ja minu isa, ema ja vanavanemad hääletavad EKRE poolt, sest mina tahan nii. Nendel ka kergem, ei pea pead vaevama ega valimisjaoskonda kõmpima. Tahaks näha kes tuvastab et hääletamine oli minu poolt kuritarvitus?
palju õnne! 6. september 2017 17:48
ekrementide aju ongi selline...
Looda sa 6. september 2017 19:09
siis kui Sass kodu tagasi lähed hääletavad isa, ema, vanavanemad ja koduloomad nii nagu tahavad :)
Sassike sinisilm,käib aastaid pankade rahapesu, 7. september 2017 11:08
mitte keegi ei jaga matsu ja sina arvad,et nüüd paned oma perega E hääletusel EKRE -le hääled ja nii see on?
Kas oma eelmise E hääletuse tulemust näed?
Ei näe!
Parem võta oma lähedased ja sõitke valimisjaoskonda,siis võid enam-vähem kindel olla.Vastasel korral ei saa sa kunagi teada,kuhu need hääled läksid.
Keskid juba juubeldasid,et nemad võidavad...
teadmistepõhine majandus ja elukestev õpe.. mhmhm.. 6. september 2017 16:57
Tegelikult on nii, et Vabariigi valimiskomisjoni esimees ei ole insener ega teadlane ega saagi lõpuni aru saada mida ta otsustab.
Jah, te kuulsite õigesti – see ei ole solvang, sest see ongi elu.
Ta teeb otsuse siiski emotsioonide ajel kuulates suvalise iseõppinud ja -hakanud tüübi metakeelt kellel on antud ametlikuks tarbenimetuseks ekspert. Komisjonis lahustub vastutus, muutub umbisikuliseks. Komisjonides otsustusprotsessi juhib komsjoni liikmete vahel teadmatuse korral karjainstinkt, et ma otsustan sama mis sinagi kui sa otsustad nii otsustada.. ja kui me kõik komisjonis otsustame sama moodi, siis me ei saagi olla "süüdi" kui vale otsuse tegime, sest me kõik olime eksklikud ja eksisime kõik koos - no kes oleks siis ju osanud teistpidi otsustada ja ette näha kui kõik koos otsustasime ju.. seega otsustame nii...
Väga oluline survestav aspekt tänapäeval otsuste tegemisel ei ole mitte tõsikindlad teadmised ja insenerieetika, vaid hoopis turunduslik aspekt - me ei saa sellest tegevusest loobuda, sest see looks meile mainekahju ja murendaks kuvandit kui edukast riigist..
No ja siis on sellise globaalse surve juures üks komisjoni esimees kellele kõik äraootavalt otsa põrnitsevad. Loomulikult ei tee ta "valet" otsust.