Krimi

Vale patsient, vale veri - meditsiiniõde tegi surmava vea

Eesti Ekspress, 5. september 2017, 21:28

156 KOMMENTAARI

m
Miks ainult/ 10. september 2017, 15:17
USA-s? Ka Soomes ja Rootsis ja Norras ja Taanis jm. ta ei saaks töötada enam med öena, sest ei ole ju garantiid, et ta enam ei eksi! Koristaja ja pesupesija vöi sanitarina saaks tööd teha, mitte aga ametitel kus, on tegemist inimelude eest vastutav eriala vöi amet!
a
Asi/ 10. september 2017, 15:07
on kysimusi täis. Miks ta ei kutsunud arsti kohale, kui haigel hakkas paha!? Ta siiski katkestas vahepeal vereylekande, kui hakkas haigel parem. Kas kogenud öde ei saanud aru et symptomid mis tekkisid vereylekandel läksid yle, kui katkestati. Sellega asi oli ju selge, et toimus hylgiv reaktsioon vereylekandest.! Ta oli kohustatud arsti kutsuma kui haigel hakkas paha! Aga ei kutsunud- tema arvas, et sidemetest. kui oli selgesti näha, et vereylekandest. Ei kutsunud, vaid jätkas oma hävitavat tööd! Rahvas peab sellele juhtumile reageerima ega kaasa tundma. Ka ei läinud ta otse politseisse, kuigi haigla vanem öde ytles, et peab minema. Tahtis hiilida körvale vastutusest. Haigla vanem ode teatas politseisse, haige surmast. Ja nyyd siis töötab, kyll on ikka närvid ja siis ei olnud vöi. Köik on yks jama ja peab korralikult uurima ja öe kohapeal ta töötada ei tohi enam. USA- s ta oleks vahistatud uurimise ajaks ja töötada ei oleks saanud med. öena enam kunagi. Pealegi USA-s oleks ta välja saadetud riigist, kui ei ole Vastava riigi kodakondsust. Miks Eestis on teisiti, vöi kas on? Muidu me kyll tahame julgeolekut USA-st, aga meie seadused ei vasta teiste riikide seadustega. Enne peab omas riigis kord majja tooma. Ja peaks köik mitte Eesti kodanikud meedikud kontrollima nende ameti oskust ja keelt. Seda peaksid need töötajad läbima, kui on kodakondsus ja enneköike kellel ei ole, kes on vöörad meie maal. Tervishoiu ametile ja ministrile nyyd suur tööpöld kord majja luua!!!
Uued seadused ja eeskirjad haiglatesse ja tööle värbamiskomisjonidele.
r
Raha/ 10. september 2017, 08:35
ei kompentseeri inimest, kuid kui to tapja tunnistas, et tegi vea ja on syydi, siis kohtunike vahel sai teha kokkuleppe karistusest. Oleks ehk pääsenud lihtsalt tingimisi, ja ongi pääsenud, sest töötab edasi seal samas haiglas! Raha aga tegi asja keerulisemaks. Seda ta ei olnud ette näinud. Haigla maksab, kui ta ei maksa. Aga köike ei tohiks ka haigla maksta. Ta saab kas vöi pankast laenu vötta.
Töötada ta ei tohi enam meditsiiniöena.!!! Miks ta edasi töötab?? Haigla peaks määrama ta koristajaks vöi siis kohutu teel Eestist välja saata, kui ei ole eesti kodakondsust ja ei ole syndinud Eestis! Kuidas yldse sai ta tööd teha nii vastutuslikul ametil, kui keelt ei oska ja määrusi ei täida!?
l
Leelo/ 7. september 2017, 13:22
Ta valetab! tahtlik tegu ja vangi peab ta minema!
p
Plaanitud/ 7. september 2017, 13:19
kuritegu. Med. öde ei vöi eksida vereylekanet tehes. ei usu, et kysimus on väsimuses töökoormuses jne. Höpö höpö! Veri oli möeldud meespatsiendile ja mehed on eraldi palatites kui naised. Imestama paneb, miks hakkas ta verd ylekandma nii hilja- kella poole nelja paikku. Osakonna arsti ehk ei olnud enam paigal. Aga valve arst pidi olema kyll. Haigusloos on kirjas arsti korraldused ja eriti vereylekanne. Arst ei ole syydi, syydi on to öde, kes alustas oma tööd. Kogenenud nagu öeldi, nyyd mängib lolli, et segi ajas. Täitsa jura. Kui eesti kohus ei aita vöib siirduda prokuratiivi poole, las uurija selgitab. ja valepaljastus testi ta peab läbima. Ka ei tohi teda enam töölr mrditsiini vötta. see peaks keelatud olema temale ja diplom tyhistada. Imestan kuidas inimesed toovad köiksugu vabandusi et väsinud ja palju tööd. See ei ole siibri alla panemine! Eriti kogenud peab olema. Vangi peab ta minema inimese tahtliku surma pöhjustajana.
n
Ner/ 7. september 2017, 15:27
Sa ei tea ilmselgelt midagi sellest tööst. Ja intensiivravis on mehed-naised segamini.
l
Leelo/ 7. september 2017, 17:26
Eriti veel intensiivpalat, kus mehed ja naised on segamini, eriti siis ta peab hästi tundma oma haigeid, teeb ju ta nendele ka muud kui vereylekannet, tilguteid, syste jne. mida siis protseduuriöde teebki. Ja neid haigeid on vähem kui tavalises osakonnas. Ehk 10 ringis. Ja seal on koguaeg ka arst kohal. Ja nagu on tavaks - korraldused antakse hommikul kus personal kohal ja märgitakse haigusloosse ja antakse edasi tähtsad määratud protseduurid järgmisele vahetusele. Ei vöi segamini minna , Väänä kas voi rauda. Tahtlik se oli! Ega muuseas ekspress lehes ei olnud, et nimed muudetud. Karistuseta jätmine tähendab meie vabariigi lodevat ei inimväärikat ja hoolitsevat suhtumist elanikkonda!
l
Leelo/ 7. september 2017, 17:55
Ja mis siis,see ei öigusta seda tehtud kuritegu! Siis ta pole mingi öde! Niipalju peab inimesel möistust olema, et vahet teha mehe ja naise vahel! Ja veenduma patsiendi öigest isiksusest ja arsti määrusest verd yle kanda!
a
Arvamus/ 7. september 2017, 19:48
Tundub et tegu meditsiini kauge inimesega, muidu poleks nii vastanud. Töö on raske, osakondades on igalpool õdede puudus, 2016 aasta seisuga haiglatest on 6000 õde puudu, selle arvelt kannatab ka töö kvaliteet ja suureneb vastavalt ka töökoormus, arvestada tuleks ka kolleegide puhkusi ja haiguslehti. Ma ei õigusta seda kohutavat juhtumit aga ei usu et tegu oli ka tahtliku teoga.
a
Arvamus / 7. september 2017, 20:15
Parandus: arvestada tuleks kolleegide puhkuste- ja haiguslehtedega.
l
Leelo/ 8. september 2017, 08:17
Protseduuriöde, kes paneb tilguteid yles ja teeb veenisiseseid syste ei ole tavalise öe töö. Palatiöel on tööd tohutult rohkem ja siin alles väsimus töökoormusest peab paikka. Kuigi te ei öigusta nagu väidate, aga öigustate ikka.
l
Leelo/ 8. september 2017, 08:23
Protseduuriöde on eri öde. Ta paneb yles tilguteid, kannab yle verd ja teeb veenisiseseid syste. Eksida on vöimatu, kui ta teab köik arsti korraldused ja kellele mida peab tegema. Palati ödedel on palju suurem koormus seega ka väsimus. kogenenud töötajad oskavad teha tööd. Te ei öigusta teda aga siiski öigustate. Kui ei olnud tahtlik, karistatama peaks ikka. Ei saa töötada enam öena- ei saa loota tema peale enam.
t
Teadagi/ 7. september 2017, 11:29
Venelase jaoks on "saksa tähed" kõik ühesugused. Seepärast ei teinudki patsientidel vahet.
s
süstal/ 7. september 2017, 10:26
Õde ütleb patsiendile: lõdvestuge. Ja teeb oma toiminguid. Suskab nõela veeni. Kas patsient peaks voodist üles kargama, et kontrollida, mida talle tilgutist tilgutama hakatakse jne? Kas ikka hakatakse õiget hammast tõmbama? Kas ikka hakatakse õiget jalga maha saagima? Õige grupi verd üle kandma? Peaks nõudma oma ravikaarti ja see kriitiliselt läbi lugema? Oh, lõdvestuge....
a
alle aa/ 7. september 2017, 06:05
Tuleks kontrollida tema keele oskust,ega Vene päritoluga võis eksida,kas vereülekanne või siis vereanalüüs või siis vere andmine(toonor)mis siia haridus puutub ja väga hea tööline,me kõik oleme seni head kui ükskord tööjuures juhtub apsakas.
k
K/ 7. september 2017, 09:56
Tuleks kontrollida ka teie keeleoskust, ei tea, mis imeloom see toonor on.

t
Toivo/ 7. september 2017, 04:42
uus analüüs on arstidel kohustuslik, kui just ei kiirustatudm iks siis polnud inimene seal versaamas vaid andmas minul naine oli ka seal 5 skp, temalt võeti verd pesti soola lahusega ja läbipesussiirup vereasemele meega, sampust pidanuks pakkumamaja kulul
k
küsime nüüd kas arst käskis hoida kokku vereproovi pealt/ 7. september 2017, 04:37
sestma tean kuidasoleks nooruses mid võida tappa, aga vanem med õde keeldus tegema ülekannet olgugi et olin kauodanud 7 liitrit verdja proov näitas et null grupp pole universaal liimi siirup
j
jeerum/ 7. september 2017, 11:03
siin paneb Google tõlge vist täiega.
k
kanaised on rekkamehedkaks ööd armukese juures./ 7. september 2017, 04:33
on alles rahva valedel lagi kõrgeks aetud.
m
metõde usaldas registratuurija dokumenti, kuid kordus analüüs raskanuks aegaja ettekavatsetud mõrv oleks tüja jooksnud./ 7. september 2017, 04:31
kaval mõrva töötlus.mis huvi oli kellegil inimene tappa kui teati et veri ja grupp on teised.
l
leelo/ 7. september 2017, 13:34
kindel mörv, kus päästä ei ole vöimalik. Kui veres toimub hemolyys, on köik abi asjatu. Pealegi öed haiglates tunnevad patsiente, ka protseduuride öed, teevad ju nad syste ja tigutavad soonde ravimeid. hommikuti on arstide ja ödede 5-min. kus täägitakse ja täpsustatakse päeva tähtsamaid protseduure haigetele. Vangi peab to öde minema, ta ei kutsunud arsti kui haigel paha hakkas ja jätkas omavoliliselt ja tappis abitu inimese. Ja diplom peaks konfiskeeritama temalt.
a
Ants/ 7. september 2017, 17:21
Ära lahmi. Lehes ei ole kahetsusväärse loo kohta kogu tõde. Otse loomulikult kutsuti mitte ainult et arst vaid rembrigaad nagu olukord nõudis. Paraku ...
Ei see enam aita aga äärmiselt kahetsusväärne ja tobe juhtum.
k
Kk/ 6. september 2017, 21:01
Selles ja arvatavasti ka teistes haiglates õdede puudus. Noored lähevad sellelt töölt ära. Kujutage ette, et olete värskelt abiellunud, planeerite peret ja naine on kaks ööd nädalas tööl või nädalavahetusel tööl. Kui on päevane vahetus siis jõuad koju üheksak ja oled otsata väsinud. Päev peale öövahetust kulub magamisele. On muidugi lihtsama tööga osakondi ka. Vanemad õed on oma tervise ka kindlasti tuksi keeranud, kindlasti on silmanägemine vilets. Õnneks ei ole kogu tööpäev üks jooksmine, vahepeal saab ka puhata. On aga näiteks kindlad kellaajad ravimite manustamiseks ja siis tuiskadki ühe juurest teise juurde, väsid ja tulevad vead.
e
eksESOteerik/ 6. september 2017, 20:04
Nimetatud haigala nimetatud osakonnas läheb intensiivravipalati õde külma kõhuga 2 tundi enne vahetuse lõppu koju ja jätab vaakuvad vanakesed hooldaja järelvalve alla. Ja mitte kedagi juhtkonnast ei huvita. Ma imestan, et neid surmasid nii vähe on (või kas ikka on?) ja kurtmine väikese palga osas ei ole ka õigustatud, kui selle 100% väljateenimiseks vajalikust ajast on kolmandik lihtsalt ära varastatud. Juhtkond võiks teha "äkkvisiite" tööaja kontrolli eesmärgiga laupäeva- pühapäeva hommikuti- õhtuti ja aegajalt visata pilgu peale tööle tuleku- töölt mineku andmetele, siis ehk puhuks klaariks.
n
Neh/ 6. september 2017, 18:31
Kuidas seal haiglas töökoormusega lood on ? Kaaskommijad on allpool vereülekande reeglid põhjalikult ära seletanud aga töökoormus ja ajapuudus võib olla nii suur, et reeglite järgi tegutsedes ei saa pooli asju tehtud ja siis hakatakse rabistama ja reegleid eirama.
p
pidi/ 6. september 2017, 16:15
olema vere ylekanne , aga valja tuli vene ylekanne.

a
arvan,et/ 6. september 2017, 14:41
tegelikult ju jama selles ,et paberid olid täidetud fasistide tähtedega ,kus see Nadežda neist aru pidi saama!
n
6. september 2017, 15:51
i
Inimlik eksimus/ 6. september 2017, 14:30
Oli, mis oli, siiski usaldan näiteks Eesti meditsiini Soome meditsiinist kordades rohkem.
Põhjus ei ole üksikus inimeses, vaid terves süsteemis, kas siis ei täiendadata inimesi pidevalt, ei koolitata piisavalt.
m
mulle meeldib ka/ 6. september 2017, 15:52
kui aga rohkem saadetakse Liiva Annusele külla
v
Vot mis tegi kõrgharidus / 6. september 2017, 14:04
Arstid ja õed peavadki hakkama rohkem vastutama ja kohtugeisse rohkem olema siis mõtlevad rohkem......
v
viimasel ajal/ 6. september 2017, 15:53
pole veel siiani patsientide puudust ... Kindlalt edasi
n
Nisu Unn/ 7. september 2017, 10:10
m
mhh/ 6. september 2017, 13:11
Kas sellisel kohal töötav õde oskab ikka lugeda riigikeeles inimeste nimesid korrekteselt välja, kui on sarnased nimed, siis nad loevad (muukeelsed) vigaselt,kes riigikeelt ei oska.
s
see pole üldse oluline/ 6. september 2017, 15:54
tähtis aga saavutatud tulemus ... Pole paha
m
Maamiis/ 6. september 2017, 13:04
Aga jätta siis karistamata? Tegi ränga vea,inimene suri.EE lugesite? Ta ei vaevu isegi vabandama vaid " ravib" inimesi edasi
t
ta on eluaeg/ 6. september 2017, 14:55
aidanud inimesi ja nüüd selline aps on õele kindlasti endalegi hoop.Karistama peab, et oleks hoolsam, aga kuna naisi enam normajal pensionile ei lasta siis peate arvestama, et vanus teeb ka oma töö, enam nii kiirelt ei reageeri ega taipa.
m
mis seal halba/ 6. september 2017, 15:56
oligi kindel suund mis üle 50 tulebki nii teha
3
33/ 6. september 2017, 12:34
Yldjuhul saan ma aru, et inimesed reageerivad erinevalt, aga kohe selline summa valurahaks? Ehk votaksite hoo maha ja juurdeleksite natuke selle yle, kas teie lahkunud ema tahaks nii? Mina isiklikult ei kuijuta ette, et ykskord minu lapsed sedasi...
p
6. september 2017, 15:56
pole viga , ka sääl hää
s
see ongi rahva vähendamise programm/ 6. september 2017, 12:34
sest raha raviks ei jätku ja nii saab kokkuhoida
r
6. september 2017, 15:56
k
Kiku/ 6. september 2017, 12:29
Haiglaõele teeme näidispoomise aga pedofiilid jalutavad vabalt ringi...
a
6. september 2017, 15:57
u
Urrr/ 6. september 2017, 19:14
Pedofiilid on vähemusrahvus keda tolerantide poolest peaks kaitsma...

S
?/ 6. september 2017, 11:51
See on siis nüüd näidispoomine.?
p
pole paha/ 6. september 2017, 15:58
jõudis siiski oma töö ära teha
h
haiglates on selline hierarhia, et/ 6. september 2017, 11:32
hoia ja keela, õdedel pole mingit oma peaga mõtlemist ega oma arvamust,keelatud, kõik(arstid ja osakonnajuhatajad, patsiendid ja kliendid) kamandavad ja kohustused on suured, aga kui midagi juhtub siis on õde süüdi.
o
6. september 2017, 11:36
j
Jaagup/ 6. september 2017, 11:31
Ma haistan valjapressimist, eksisid, siis maksa, kas siiralt leinav inimene suudaks nii toimida? Kui minu lapsed peaksid sedamoodi talitama, jumalaeest, ma touseks hauast ka yles ja ehitaks neile sellist valuraha, elulopuni vaaguvad! Kaastunne leinajatele.
h
6. september 2017, 15:59
k
Ka leinas/ 6. september 2017, 10:37
Palun selgitage mulle, mis moel raha leevendaks mu valu?? Kui ma leinan, siis leinan,. aga tundub, et praegusel ajal on olemas veel mingi eurolein, maksad, siis on asi ok.
e
emotsionaalsus v. praktilisus/ 6. september 2017, 11:15
mingi kindel summa tagab paremad võimalused leinata... selles mõttes, et ei pea mõnda aega olmemuredele keskenduma. Seda enam, et on igasugune pärandusjama veel ja muud ebamugavad tegevused. Või mõni puhkusereis kuhugi eemale, et unustada. Emotsionaalseid inimesi on märksa vähem, statistika ütleb kahjuks,et raha ja laiemalt pärandus on lähedastele tähtsam kui lahkunu ise. Aga valust- valu läheb ka emotsionaalsematel üle mõne kuuga, kahjuks igatsustunne jääb aastateks kui mitte terveks eluks.Ja see on tõesti äärmiselt ebameeldiv tunne. Pakkuda saab raha või vabandussõnu, sest tegemist oli vist ikkagi õnnetusega. Mis seal muud pakkuda? Kui asi juba kohtusse jõuab, on juhtunu oluliselt asjaosaliste elusid mõjutanud ja närve ning tervist laastanud. Võibolla on lein nii suur, et tööl ei suuda enam käia ja maksud jäävad maksmata või halveneb tervis sedavõrd, et vaja ravimeid hakata neelama.
k
kätte maksta tahab,/ 6. september 2017, 11:26
k
6. september 2017, 11:39
Kui nii, siis maksavad nad pigem endile katte, koik tuleb ringiga tagasi!
.
6. september 2017, 12:28
...ja need ravimis maksavad 600 000 ja rohkem eurot?
m
Meedik ./ 6. september 2017, 10:31
See ei ole võimalik , teades millised eeskirjad on vereülekandeks .See on väga pikk ja mittmekordne kontroll. Eelnevalt teed sobivus proovid jne. Ülekannet ei saa teha ilma arsti loata , kui hakkad tegama vereülekannet siis kutsud arsti kes määras ülekande või siis valvearsti kohale ,kes sammuti peab olema juures kui alustad vereülekannet ja kes on ka eelnevalt kontrollinud andmeid ja vastavust .
On olemas verekaart ja transfusiooni protokoll kuhu kantakse mõlema , õe ja ka arsti andmed ,mis kinnitatakse pitsatiga ja allkirjadega .Miks ei ole vastutavast arstist mingit juttu .Õdesid on ennegi tanki pandud . Õde ei alusta kunagi üksi vereülekannet iseseisvalt .Seega küsimusi võiks siin olla rohkem kui üks .
t
to meedik/ 6. september 2017, 13:40
Siin ei ole midagi tegemist protseduurireeglites või sobivusproovides.
Asi oli ilmselt patsiendiga eksimises. Eesti haiglates (näiteks PERH-is), ei ole patsientide voodite otstes inimesete nimesid (nagu Ameerikas see on). Kui nüüd õde tuleb patsiendile kanüüli paigaldama ja vereülekannet tegema, siis ta eeldab, et see on õige inimene (voodikoha järgi). Võimalik, et ta vaatas patisentide ja voodite asendiplaani valesti. Või oli patisent vahetanud palatis kohta vms. Erinevad võimalused, kuigi igal juhul eksimus. Aga inimesed ikka eksivad - kui sa töötad 30 aastat ühes kohas ja kordagi ei eksi, siis ei kiida sind keegi. Kui eksid ühe korra elus, siis tambitakse sind maapõhja. Kes meist ei oleks elus kordagi eksinud, teinud mõnda vale otsust?? Kahju küll, et see nii halvasti seekord lõppes, aga vaevalt, et tegemist oli tahtliku tapmisega.
P.S. Ei usu väga, et sa meedik oled, pigem oled sa selle lihtsalt ise patisendina läbi teinud.
f
fupa/ 6. september 2017, 15:29
Aga kas siis statsionaarses ravis olevatel haigetel ei ole käepaelu identifitseerimiseks? EMOs näiteks on ju käepaelad. Saan aru, et põletuses on inimene mõnikord pealaest jalatallani sidemetes ja mitteadekvaatne. Kuid sidemetes käed ei ole käepaela kasutamiseks vastunäidustus. Käepaela saab panna ju alati sideme peale. Ning käepael tuleb iga kord eemaldada ja uuesti panna, kui sidemeid vahetatakse. Käepaela vahetamisel peaks olema vähemalt üks tunnistaja (nt teine õde või arst), ning see dokumenteeritud õenduslukku koos allkirjaga.
Nimesid paraku välja voodiotstesse riputada ei tohi.
Niikaua, kuni patsienti ei identifitseerita nimeliselt, vaid ta on kas 3-1; 3- 2; 3-3 või 3- 4; nii kaua on selliste vigade teke ülimalt tõenäoline.
t
6. september 2017, 17:07
Täiesti vale jutt sul, et nimesid voodiotstele riputada ei tohi. Olen olnud kaks korda operatsioonil TÜ kliinikumis ja minu kui ka teiste patsientide voodiotstes on olnud suurelt nii nimi kui diagnoos. OLi ka käepael aga selle järgi ei identifitseeritud mind kordagi ja selle pani haiglasse vastu võttes mulle registraator, mingit tunnistajat seal juures küll polnud. Ei tea, kus haiglast sinu teadmised pärinevad.
m
meedik/ 6. september 2017, 18:31
Kurbusega pean tõdema , et olen isegi töötanud PERH-is. Tervislikel põhjustel olin sunnitud vahetama töökohta, olgu siinkohal öeldud meditsiini töötajad muutuvad ajapikku ise invaliidideks.Aga see selleks ei ole hetkel teema.
Olen korduvalt teinud vereülekandeid ja tean reegleid ,jah tõesti on näiteks: palat 2 koht 3 jne. Aga patsiendi juurde minnes kontrollid ka nime ja protokolli täites sammuti, nüüdselt on kleepsud . kontroll on kõva ja alati kutsud arsti kes peab olema veendunud ,et sobivut testid klapivad ja ka vereülekande alguses peab olema arst kõrva ja sammuti jälgima patsienti. Juhul kui arst kes määras vereülekande on hetkel hõivatud operatsioonil või muu tegevus ,siis läbi dispetšedi kutsud vaba valvearsti kohale . Reeglid on kindlad ja neid ei muudeta , kus juures kõik õed ei saagi teha vereülekannet sa pead omama sertifikaati ja koolitus peab olema läbitud .Siin on ikka nii palju lahtisi otsi ja lugu väga ei klapi .
Omastest on kahju, sügav kaastunne neile .
Raha ja ahnus muidugi ei tee kedagi õnnelikuks ja tagasi teisest ilmast ei too .
Pigem pooldan , et kogu tõde ilmneks .
Tundub, et on jälle see aeg käes kus haavatav meditsiin on ajakirjandusel hammbus .
Lugupidamisega.
m
meedik/ 6. september 2017, 19:00
Vabandust, mõned kirjavead tulid sisse , ilma prillita ei näe enam korralikult.näiteks: hambus jne
k
Ka meedik./ 7. september 2017, 17:28
Kui sul on Eestis med.õe haridus võid sa vereülekannet teha,mingit sertifikaati ei anta,et kes võib teha või mitte. Veri sobitatakse verekabinetis ja palatis tehakse veel eelnevalt verekoti ja patsiendi grupi kontroll,mille vaatab arst üle ja kinnitab allkirjaga. Vere paneb üles õde. Arst ei seisa kõrval. Vereülekande alguses tuleb teha bioloogiline proov,lastakse joana verd 2 min vältel,kui patsiendil hakkab halb lõpetakase vereülekanne. Kõik fikseeritakse ajaliselt transfusioonprotokollis.
Tundub,et selline saatuslik viga sai tulla,et oli palju haigeid ühe õe kohta,mitu vereülekannet, palju tööd,läbipõlenud. Keegi ei tee sellist asja tahtlikult. Niikaua kui meil keskmed personali pealt kokkuhoitakse,senikaua võivad sellised fataalsed vead tulla.
s
saa aru/ 6. september 2017, 16:01
see tuli likvideerida nii et peaaegu keegi süüdi ei jääks
4
4 kuud lesk/ 6. september 2017, 10:15
Meelega ei eksitud! Meditsiinis juhtub kahjuks selliseid asju, toesti kahju lahkunust, leinajatest ja haiglast, kuid saage aru, neid asju paraku juhtub. Iialgi ei saa oelda, et ei tohi juhtuda, me ei ela paradiisis. Voib-olla homme eksime ise, kes teab? Inetu on nii raha kasseerida.
l
loomulik kõik see/ 6. september 2017, 16:03
sest eksimine on inimlik , tuleb ikka ette , kuid % ei tohi ületada viitekümmet
l
Leelo/ 7. september 2017, 17:34
Meditsiinis ei juhtu sellist- see pole syst ega tablett, ega siiber! Verd ylekandev inimene on kursis antud toiminguga ja on väga ettevaatlik!!!! Kui ta näiteks pole seakarjusest kitlist vahetanud haigla omaga1
k
kodanik/ 6. september 2017, 10:02
Med õde 100% süüdi.
Tegemata jäi ilmselt nii hüübimisproov, ei kontrollinud nime ettevalmistatud verepakil ja patsendi käel, esimeste äratõukereaksiooni sümptomite ilmumisel ignoreeris neid ja jätkas vereülekannet.
EIRAS vähemalt nelja aabitsatõde!
m
6. september 2017, 10:08
Mul on mitu korda tehtud vereylekannet, ei maleta, et keegi oleks konytrollinud nime kael?
h
6. september 2017, 16:03
hea et ellu jäid, järgmine kord mitte
m
6. september 2017, 17:10
Mina olen ka siiani elus, on tehtud kaks korda vereülekannet peale oppi ja seda teostas intensiivravi õde. Nimi oli voodiotsal oleval tahvlil.
m
mhmh/ 6. september 2017, 12:00
igas haiglas polegi nimega käpaelasid
e
6. september 2017, 19:58
Ela rõõmsalt käpaga edasi.
k
kurb/ 6. september 2017, 09:52
Kaastunne mölemale osapoolele. Selliste juhtumiste valguses peaks ödede koormus minema ymberhindamisele. Millal ometi saadakse aru, et töö inimestega ei ole vördsustatav liinitööga? Köik inimesed eksivad, kuid haiglas peavad olema loodud eeldused eksimisvöimaluste minimaliseerimiseks nii koormuse kui ka protseduuride reeglistiku kaudu. Ödede palk ei ole konkurentsivöimeline, inimesed töötavad toimetuleku tagamiseks mitme koha peal ja on yleväsinud jne. Väga kurb lugu...

n
Naaskel/ 6. september 2017, 09:47
Kahju, et nii läks. Usun, et see polnud tahtlik kuritegu. Kuid kõikide asjaolude kokku langemisel on asjad nii läinud. Äkki sellised asjad ja väga kurva tagajärjega juhtumid panevad mõtlema haiglaid, et õdesid peaks olema osakonnas mitmekümmne patsiendi peale rohkem kui kaks. Ja kindlasti tuleb ka vanadel proffidel jälgida üle kontrollimise nõuet a'la kes see inimene on, miks ta su juures on ja kas ta ikka vajab üht või teist protseduuri. Lausa üllatav et ei veendutud enne vereülekannet. Selle puhul on päris mahukas paberinajandus täita ju:(
u
Uurisin/ 6. september 2017, 09:44
Ei saa aru, kuidas kogenud ōde ei tabanud märke vale veregrupi annustamisest. Selle kohta on tavaliselt haiglas protokollid, mida tuleb järgida. Aga võib-olla seal haiglas pole. Eks õnnetusi võib ikka juhtuda, niiet väga ei hakka targutama, ma siiski pole arsti haridusega. Sean kahtuluse alla lihtsalt haigla eeskirjad selliste asjadega tegelemiseks.
m
mhm/ 6. september 2017, 11:22
Kogenud õde = aasta(kümneid) töötanud = patsiente rohkem = tõenäosus ajaga kasvab.
p
Protokoll/ 2. oktoober 2017, 13:31
Jah, ilmselt protokoll on nõrk, et selline viga võimalik. Vastutus ju haiglal!
õ
Õde/ 6. september 2017, 09:43
Ilma arstita ei tohi õde vereülekannet teha! Miks kohtus pole arsti, kes ilma kontrollimata käskis õel ülekande teha? Arst sama palju süüdi või isegi rohkem!
k
6. september 2017, 11:20
Kas sa pole märganud - meil arstide üle kohut ei mõisteta. Kas nad on vähe vigu teinud, inimesi ta
s
6. september 2017, 16:05
sest nemad võivad saata kõiki surnuaeda igaveseks , pole paha(Villu)
t
Totu Kuul/ 6. september 2017, 09:17
Ma saan aru, et lein on suur, eksimine samuti, aga mittemingisugune raha ei too kadunukest tagasi, ega leevenda leina, kuid eriti ei saa ma aru, kuidas inimene suudab oma ema surma pealt teenida??? Kas veel midagi hullemat on olemas? Matuste kulud jah, aga...
l
läinut tagasi ei too/ 6. september 2017, 09:44
Juhtunut olematuks ei pööra aga mida siis teha? Öelda, et "juhtub" ja asi alla neelata? Vendetta vaimus süüdlase elu kallale kippuda? Raha on universaalne vastutuse, kannatuse, mille iganes mõõt, millega peaks saama taolisi olukordi kuidagigi klaarida.
r
6. september 2017, 09:52
Raha on universaalne vastutuse kate sellistele, kel ongi raha ennekoike ja siis alles muu! Leinavale inimesele on raha tagumine asi, mis meelde tuleb!
k
6. september 2017, 09:55
Kas need lapsed on alles ylalpeetavad?
r
räägitakse/ 6. september 2017, 16:06
s
skorpion/ 6. september 2017, 08:51
55+ ongi silmanägemine kehv,siiajäänud meedikutele laotakse järjest ülesandeid kukile,väga suure osa võtab bürokraatlik kirjatöö,ime siis,et tähelepanu hajub.
t
Tähelepanu võib hajuda kojamehel , / 6. september 2017, 09:04
o
6. september 2017, 09:21
Ongi, ylekoormus, kodused mured ja muu pahn, puhkust pole saanud ja ongi kuri karjas.
n
Näiteks , / 8. september 2017, 08:41
skandinaavia riikides, ei saa töötada haiglas, kui sul on sel ajal paha olla, väsinud, mures. Kohe saadetakse koju.
l
Lugeja53/ 6. september 2017, 08:47
Eestis valge kittel ei tähenda ,et ta on meditsiiniharidusega.tean kedagi,kes oli autojuht nüüd valge kitliga päästab elusid,väidetavalt päästab.Ikkagi meditsiinitõõtaja.ühesõnaga tahan õelda,et eestis ei saa usaldada haiglas valget kitlit kandvat arsti nimesildiga isikut.
a
6. september 2017, 09:04
Arstidel polegi enam valged kitlid, oled ajast maha jäänud..Ja vot see keegi, keda sa tead, on kiirabi autojuht-parameedik, kes on selleks koolituse saanud ja arsti ülesandeid vaevalt täidab. Ühesõnaga, ära lobise.
m
Mina.../ 6. september 2017, 08:46
Ma ei ole kunagi mõistnud, kuidas saab hüvitada moraalset kahju? Kas 60000€ muudab juhtumi omakestele vähem valusaks? Vähem traumeerivaks? Ununeb kergemini? See tundub alati olevat lihtsalt võimalus lähedase surmast kasu lõigata...ei tundu just õige...seda enam et tegu ei olnud ju ülalpidajaga ja kui oleks olnud, siis selleks on riigil eri toetused.
o
Ohh jumal/ 6. september 2017, 10:06
Omakesed?!! No mine kooli tõesti!
m
murueit/ 6. september 2017, 11:52
Milleks kool,kui see on eestikeelne sõna! Enne peab surema põlvkond,kes selle järgi õppis ja kodus nii rääkis.Mida sa vingud, võiks midagi ise asjadest teada oma "tarkusega".
t
to murueit/ 6. september 2017, 12:08
OMAKSED on see sõna, mitte omakesed. :D
m
6. september 2017, 17:12
Murueidel ka oma "tarkus"
n
nii ongi/ 6. september 2017, 08:43
Seal Mustamäe nefroloogiaosakonnas on ka protseduuriõde, kel hirmus kiire patsinentide juures, kuid pidevalt vaja padrugadega suitsul käia ja siis puhkeruumis kohvitada...pole ime, et siis töö ajal kõiksuguste isiklike huvidega tegeledes igasugu apsakaid ette tuleb...
s
6. september 2017, 09:05
sa käid tal kogu aeg järel, et nii täpselt tead?

t
tähelepanelik/ 6. september 2017, 08:23
Kuidas võib ajakirjanik kirjutada "põletusravi intensiivravi osakonnas"? Mis põletusravi meil siis on? On PÕETUSEAVI! Niipalju võiks ikka eesti keelt ka osata! Ja meditsiinist võiks teada, et on põetusravi!
j
Just nimelt -/ 6. september 2017, 08:45
h
Haha / 6. september 2017, 09:54
t
to 08:23/ 6. september 2017, 08:56
Niipalju võiksid isegi SINA, maailmatark, teada, et enne targutama asumist võiks endale asjad täpselt selgeks teha, muidu võib suure kolinaga ämbrisse astuda. Sina seda praegu ka tegid. Nimelt, PERH-is on täiesti olemas Plastikakirurgia ja põletusravi osakond, kus ravitakse põletuskahjustusi saanud patsiente. Sinu poolt pakutud põetusravion küll hoopis teine teema. Aga, et kirjutasid oma "tarkuse" eriti üleolevalt ja ironiseerivalt, siis võiks sul veel eriti piinlik olla.
n
6. september 2017, 09:23
No näed, 08:23 kommentaarile on ohtrasti plusse laotud, need ka pole kuulnud põletusravi osakonnast ja teavad, et antud juhtum toimus just põetusravi osakonnas. Tegelikult sisu polegi enamusele tähtis, peaasi, et kiruda saaks.
r
Riigikodanik/ 6. september 2017, 09:46
Põetus elik õendusravi osakonnas ei tehta vereülekandeid. Ei tasu tekitada segadust. Ikka põletushaigete osakonna intensiivpalatis
t
to tähelepanelik/ 6. september 2017, 11:16
Põetuseavist pole varem kuulnud, kuid suuri ulatuslikke põletusi ravitakse tõepoolest intensiivravis.
h
hyrras/ 6. september 2017, 16:40
Põetusravi - mis asi see on?? Intensiivravis pole põetust, seal on intensiivne ravi. Tegemist on põletusosakonnaga.
t
6. september 2017, 17:17
Täpselt, kommenteerija "tähelepanelik" pragab ajakirjanikuga aga ise ajab puhta segast.Mis on põetusravi, veel enam PÕETUSEAVI, ei tea tõesti. Aga siin ÕL kommentaariumis ongi palju endaarust tarku koos, iga artikli juures.
k
kuule/ 6. september 2017, 17:52
raskes seisundis põletusega patsiendid ei ole põetusravis. Põetusravi ei ole olemaski.
m
Mann/ 6. september 2017, 08:14
Vene naistel on teistsugune tööstiil. Pidevalt tuleb podrugadega (sõbrannadega) juttu ajada, käia suitsu tegemas, pole ime,et mõtted muudel asjadel. Loodetavasti ei tööta see Nadezda enam haiglas!
e
6. september 2017, 09:57
Ei ole aega ei vene,-ega eesti voi mis tahes rahvusest oel kudrutada, kogu aeg on neil tegemist.
n
nad täidavad vahepeale tohutult pabereid,/ 6. september 2017, 10:15
ja lisaks iga liigutuse taga on pügimajandus 7 eri kogumiskorviga, mille tegevus tuleb ka lisaks kirja panna, niipalju siis kudrutamisest.
N
..../ 6. september 2017, 08:01
Neile kes siin õdede ja arstide vastu sõna võtavad.
Kui teil ühel päeval vähk külas siis lõõpige ja jaurake edasi, leppige oma vähiga ära ja elage ise koos rõõmsalt tüübiga kes teid seestpoolt sööb...või hakkate ise oma kaaslast sööma.
n
nõus/ 6. september 2017, 11:55
Eks nad elavad, nad "teavad", et on ise vähi külla kutsunud a'la "Rinnavähi diagnoosi panin endale juba kaheksa aastaselt"...
a
arst/ 6. september 2017, 07:51
Õde ei saa verd üle kanda , kui arst pole sobivust vaadanud ja alkkirja vere ülekandeks andnud . Õde ei vastuta !Siin on midagi ütlemata jäänud.
s
sanitar/ 6. september 2017, 08:12
kas sa ei saa aru või - õde ajas patsiendid segi, veri oli mõeldud teisele inimesele...
a
Aga / 6. september 2017, 10:30
Ikkagi sai verd üle kanda, võttis kätte ja sai tehtud, vaatamata arsti allkirjale. Ja sai ainult süüdistuse ettevaatamatusest??? Mis tegelikult toimus???
t
tegelikult/ 6. september 2017, 20:09
ö
Öde/ 8. september 2017, 08:44
a
andersson/ 6. september 2017, 06:15
see kuradi terviseminister ka millalgi tööle hakkab või uimerdab ainult narkouimas ringi ja kogu aeg midagi hämab-kaua võib seda lolli veel kannatada
v
vaadake ka/ 6. september 2017, 01:08
millise koormusega nad töötavad ja millise palga eest. Kasulikum on raputada eesti tolm jalgadelt nagu enamus spetsialiste on teinud.
v
vaata ise/ 6. september 2017, 01:22
Alla 1000 euro ei saa selline õde kätte, palju sa siis tahaks neile maksta, arstid saavad alates 2000 juba...
m
Mis müstiline/ 6. september 2017, 05:46
palk see 1000 euri med.õele niiväga on? Ja arstile veel 2000? Oh sind orjakest küll! Vaata, Soomes on arstide, õdede palgad avalikud. Kukud taguotsa haigeks kui näed.
e
eksid/ 6. september 2017, 06:36
Haridusega med õde saab 1 vahetuse eest üle 2000, kuna rabatakse mitme vahetusega, siis 3000-4000. LIsaks on paljudes osakondades lisakoefitsiendid. Arsti palk algab Eestis 4000-5000 aga enamus teenib üle 10000, isegi 20000 pressivad mõned ülbikud välja. Veel: veterinaaride palgad algavad vet haiglas 4000-st! Vot see on reaalsus, ei maksa sogada mingist 1000 palgast!
e
ee/ 6. september 2017, 08:05
sa räägid soome palkadest.
õ
Õde/ 6. september 2017, 08:37
Saab kätte olenevalt valvete arvust ja öötundidest 750-850. On alla tuhande . Lugeda oskad`? Õe tunnitasu on erinevates haiglates erinev,sõltub ka töötatud aastatest. umbkaudu 5,50-6,50 Pole eriti kõrge,arvestades töö raskust.
a
Anni/ 6. september 2017, 10:59
Sorry aga mis puutuvad siia Soome palgad ? Elad ja töötad siin saad palka nii nagu Eestis makstakse! Kui ei meeldi mine siis minema !
0
05:46,-le/ 6. september 2017, 11:56
...mileest poole maksad eluaseme peale...
e
eksijale/ 6. september 2017, 14:50
Arsti palk eestis alates 4000€ miks purjuspäi kommenteerid?
ü
6. september 2017, 16:38
üle 600 eriti ei saa.kust need andmed tulevad palga kohta
k
Kuulge jopskid/ 6. september 2017, 17:49
Õde teenib 6 euri tunnis miinus maksud. 4000 euro jaoks töötab õde 860 tundi. Ühes kuus on 720... vägevad palgad
p
6. september 2017, 18:07
P-e mine oma Soome palkadega. Kõik me tahame Soome palka saada, aga elame Eestis. Ok-ele ajab see meedikute poputamine, nagu jumala asemikud maa peal juba, ainult et vinguvad kogu aeg.
j
jah/ 7. september 2017, 18:13
kust küll sinu andmed pärinevad,ka ületundidega ei saa sellist summat eestis.Ühe vahetuse eest saab sinu arust õde üle 2000 euro,üks vahetus on muide 12 või 24 tundi.Mine kooli tagasi,numbritest pole sul aimugi
m
Mis/ 6. september 2017, 03:11
koormusega õed siis töötavad?Ja kuhu sa enam seda tolmu raputad kui selline eksimus tehtud.Meditsiinierialal töötamine välismaal ei käi nii lihtsalt,et ütled umbes,et oled arst ja voilaa.Samuti ei piisa puhtalt koolitunnistusest.See pole ehitamine.Ei ole enam spetsialist samuti kui selline apsakas.
õ
õele/ 6. september 2017, 05:58
on ju kõik ette kirjutatud egas ta oma peaga mõelda tohi, millest siis tuli vale patsient ja vale veri?
ä
ära ülbitse!/ 6. september 2017, 07:09
Soomes nii rumalaid meditsiinitöötajaid ei taheta. Tõde selgub, kohe ots ringi ja kodu sõit.
m
Muidu/ 5. september 2017, 23:49
seal ikka ollakse ettevaatlikud. Seal pannakse kiibid kūlge igale haigele. Mina vōtsin enne operatsiooni selle āra. toimetatigi teise kirurgi juurde, oleks jalaveresoonte lōikuse asemel sūdame kohendamiseks lāinud. Aga enne operatsiooni kontrolliti kōik ilusti ūle ja viidi mind teise operatsioonisaali.

m
Mia/ 5. september 2017, 23:16
Nôus eelkirjutajatega. Kahjuks juhtub inimlikke vigu igal elualal. Me keegi pole nende eest kaitstud. Meelerahu môlemale poolele soovides.
k
Kaastunne.../ 5. september 2017, 22:59
... nii patsiendi lähedastele kui ka medõele. Väga kurb õnnetus. Mõnikord asjad lihtsalt juhtuvad.
r
remark,/ 6. september 2017, 00:26
niisama ei juhtu mitte midagi., kas võis põhjus olla haiglapersonali liiga pikkades vahetustes?
e
ei/ 6. september 2017, 07:11
v
Veri.../ 6. september 2017, 11:04
Kaastunne. Ja edasi... Irooniline: Palju õnne... Nüüd siis käes see personali kärpimise tulemus... Teeb ikka vihaseks küll. Aga karistada saab ikka see, kes tohutu töökoormusega hakkama peab saama.. Karistus on topelt. Kõigepealt kohutav süütunne ja siis veel kohus... Hirmus! Ei tahaks selle medõe nahas olla :(
t
To ei/ 6. september 2017, 16:49
Lohakuses? On Sul aimu, milline on meditsiinitöötajate koormus ja kui üleväsinud nad väga sageli on? Kaastunne nii antud meditsiiniõele kui ka patsiendi lähedastele.
k
kahju/ 5. september 2017, 22:46
Kahju mõlemast. Kindlasti ei teinud õde seda plaanitult, kindlasti oli õnnetute asjaolude kokku sattumine. Kahju.
ā
5. september 2017, 23:51
ārme enneta, kohus otsustab , kas tegi meelega vōi kogemata.
m
meelega?/ 6. september 2017, 06:57
Kuidas saab üldse sellist asja mõelda, et tegi meelega?!? Loomulikult oli tegemist inimliku eksitusega mingil põhjusel. Kahju mõlemast osapoolest. Inimest see tagasi ei too, kuid jääge inimlikuks ka medõde suhtes. Ma ei kujuta ette, mida ta ise hetkel läbi elab.
k
6. september 2017, 10:17
Kohus on selgelt nagija, teab tapselt, kes meelega, kes mitte!
a
AA/ 6. september 2017, 06:40
No kurat. Kuidas tuli üldse inimene sellepeale et tal verd on vaja ? "tavaliselt ju on?" Kuidas sai ajada segamini veregrupid ? "Keskmisel eestlasel on ju see X veregrupp"?
Absurd, on ju patsiendi andmed olemas ja neid vaadatakse.
k
kuigi/ 6. september 2017, 16:48
nimed olid muudetud ekspressi artiklis, siis selline apsakas võib juhtuda kui vere pakil on kirjas nimed nt Ivan /Ivanova, ja kiiresti lugedes või väsimusega/ületöötamisest võis valesti lugeda.
kurb
j
juku/ 6. september 2017, 17:47
Kui on kaks patsienti kõrvuti, siis ei imesta, kui kogemata pani kõrval patsiendile. Lisaks oli kommunikatsioonihäire kindlasti.
k
kunagine / 5. september 2017, 22:41
Ma lihtsalt tunnen kaasa mõlemile.On ennegi sellist asja juhtunud...
m
Mann/ 6. september 2017, 08:18
Patsient peab hakkama õele enne oppi ütlema, mis veregrupp tal on? Mõni õde ei oska äkki lugeda? Või silmanägemine kehv?
s
6. september 2017, 09:00
Sellist loba võib vaid Mann ajada.
J
09:00-le/ 6. september 2017, 11:58
Jah, ega need mannid õunapuu alt kaugemale vaadata ei oska.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee