Eesti uudised

Valitsus püüab uue seadusega vaesusele piiri panna

Toimetas Gerly Mägi, 31. august 2017, 19:35

142 KOMMENTAARI

m
Mikser/ 1. september 2017, 14:09
E
../ 1. september 2017, 12:13
Ei ole vale toetuste süsteemid üle vaadata. Inimene peab ennast ikka ise aidata suutma, mitte toetustest elama. Aidata tuleb noori, tublisid peresid, et lapsi sünniks. Inimesi kes invaliidid ja ise toime ei tule ja võib- olla kedagi veel kel hetkel raske. Töötasud peavad olema sellised, et inimene normaalselt ära elada saaks. Maksusüsteemid peaks üle vaatama, et tööandja jõuaks töötajale inimväärset palka maksta. Inimesele peaks ulatama õnge ja õpetama teda kala püüdma, mitte kandikul kalu ette tassima. Ja kummaline on see, et pidevalt räägitakse, et meil on töötajate puudus, aga miskipärast on töötuid väga palju.. siin on mõttekoht.
n
nojah,/ 1. september 2017, 12:38
miskipärast on töötuid väga palju - ma pakun, et kui jälgida töötute vanuselist struktuuri, siis on seal valdav osa 40+ vanuses. miskipärast tööandjad kardavad kogenumaid töötajaid. ja suur osa ülejäänutest on värskelt gümnaasiumi- või koguni põhikoolipingist tulnud noored, kes kohe nõuavad vähemalt eesti keskmist palka. koolid võiks ikka üritada selgitada lastele, et palka makstakse oskuste (ja seega töötulemuste) järgi, mitte palgasaaja vajaduste järgi.
t
to/ 1. september 2017, 14:32
hoopis noorte hulgas, kes ka ei õpi, pidi väga palju töötuid olema. Üldse hakkab tunduma, et töötukassas arvelolijate (ametlikult töötud) ja nende hulk, kes arevel pole, aga on ikkagi töötud, VAHE on väga suur. Statistika ja poliitikud räägivad muidugi vaid arvel olijaist.
t
to nojah,/ 1. september 2017, 15:46
et siis palgasaaja vajadus ei loe,kasvatame noortest uued virelejad.
e
ei,/ 1. september 2017, 18:39
mitte virelejad, vaid realistid: tahad suuremat palka, tuleb korralik amet õppida ja korralikult tööd teha. kui koolipingist tulija nõuab keskmist, siis kes saab alla keskmise? kõrghariduse ja aastate kogemusega spetsialistid või? tuleta koolimatemaatikst keskmise arvestamine meelde.
e
Ehhee/ 2. september 2017, 06:24
Arvel olijaid on ikka vähem kui töötuid üldse, sest arvelt kustutamine käib täie hooga edasi.
Viimastel andmetel Töötukassa poolt oli neid ainult 27 000 ja + peale.
Oma inimestele ei raatsita maksta isegi miiniumi netos, aga nõutakse häälekalt võõrtööjõu sissetoomist, et nendele siis maksta seaduses ettenähtud Eesti keskmist 1200+ € palka.
Kus on siin ratsionaalne mõtlemine tööandjate poolt?
Kas poleks odavam ka 45+ aastased jälle tööle võtta ja noortele pakkuda n.ö selliõpet kohapeal, kusjuures riik kompenseeriks ettevõtjale noore väljaõppe?
m
Maksusüsteemid peaks üle vaatama - õige/ 1. september 2017, 15:04
Ja lõpuks maksustama ka investeeritavad pangakasumid, mis aastas on ligikaudu 1 miljard!
i
inimene/ 1. september 2017, 11:21
Vaesust saab piirata nii, et noortele alla 21 aastat tõepoolest alkot ei müü ja joomaste alaelaiste eest maksvaad trahvi nende vanemad ja trahvid peavad olema kõrged. Edasi, tõstke nende palku, kes rügavad tõepoolest teiste heaks, haiglates, pansionaatides, hooldusasutustes madalapalgalisi enam ei jätku, töötajaid ei jätku. Ja neile, kes joovad, kes on alkohoolikud ja narkarid, see on lootusetu neid tervendada...See raha peaks minema õigesse korvi.
n
Naaskel/ 1. september 2017, 10:42
Jah see sobib nende puhul kes tõesti ei viitsigi midagi teha. Kuid kahjuks osades kohtades Eestis ei saada ka miinimum palka kätte. Kui sellest inimene võtab maha kuupileti raha. Siis ei olegi ju mõtet tööle minna selle raha eest. Ülimal loll on mõelda, et tööandjad kukkuvad inimestel palka tõstma, kuna keegi teeb uue seaduse. Pigem lastakse lahti palga küsimise eest ja see inimene jälle nullis. Ei tööd, palka ega toetust. Millal hakkatakse aru saama et on ka olemas ka 'vaene Eesti' osa kus teie seadused ei koti kedagi. Kui ongi tööd siis sandi kopikate eest. Äkki ministeeriumite töötajad prooviksid ise kuidas on kuus ära elada 4 liikmeluse perega kui tööl käib ainult üks ja sellegi palk on 350 eurot?
ü
Üks, mis kindel./ 1. september 2017, 10:25
Kuni rahvas ise tõsiselt vastu ei hakka, ei muutu töörahva elatustase iial Euroopa lähedasekski.
k
kindel kalju/ 1. september 2017, 10:52
kindel on see , et keskerakond hoolib. Likvideerib seadusandlikult vaesuse ja lood uusi seaduse rakendades kõikehõlmava rikkuse.
n
no/ 1. september 2017, 11:31
Ei tea, kas keskerakond hoolib v ei hooli, aga see on küll kindel, et mõni minister ei tea, mis ta räägib v siis räägib mingitest soovunelmaist -- " peale poolt aastat töölkäimist hakkab ka palk tõusma.." ??? Ksas meil eestis makstakse palka selle põhjal, mitu kuud inimene tööl on käinud????
i
ikka tulemuspalk, ikka tulemuspalk/ 1. september 2017, 11:52
Kobarseadused likvideerivad vaesuse ja viivad meid 5 sekka.
n
notohotillae !!!/ 1. september 2017, 10:15
nii silmakirjalikku seadust annab ikka otsida!
raha vähendamisega tuuakse inimesed vaesusest välja! võimalik vaid Eestimaal
aga tegelt kui järgi mõtlema hakata siis mõned inimesed võivad tõesti rikkamaks saada, sest kuhugi peavad need ülejäänud toetusrahad ju minema - Kaia Iva palgasuurenduseks näiteks
p
pigimot/ 1. september 2017, 10:53
Looda keskerakonnale ja eks siis näe!
k
keskerakond lubas enne võimuletulekut:/ 1. september 2017, 11:49
http://www.pealinn.ee/koik-uudised/briti-teadlase-suunis-eesti-valitsus-peaks-kohe-kehtestama-n14303...
väljavõte artiklist:"Ma mõistan hästi, kui valuline probleem see on teie inimestele ja kuidas mõjutab nende tervist. Samas on seda ka teistes Euroopa riikides ja ühiskond peab midagi tegema selle tendentsi peatamiseks. Iga inimene peab saama elamisväärset palka ja mitte virelema palgavaesuses nagu paljud haritud inimesed Eestis. Majanduslik rahuolematus piirab juurdepääsu terviseteenustele ja tervise edendamisele."
Walkeri sõnul teeks tema Eesti valitsusele ettepaneku alustada kohustuslikus korras elamisväärse palga kehtestamisest kõigile, mida tööandjad peavad maksma. "Ma ei kutsuks seda miinimumpalgaks, vaid just elamisväärseks palgaks." Sarnase idee käis oma valimisprogrammis välja ka Keskerakond, kui soovis 1000-eurose alampalga kehtestamist.
Võimul olles ununesid paljud opositsioonis olemise nõudmised,mis teha,oma särk on ikka ihule ligemal...oi kui ligidal.
n
need ametnikud sinu vastu huvi ei tunne,kuigi on rahva "teenrid!"/ 1. september 2017, 11:27
seadusi tehakse lihtsalt oma mõnusa äraolemise püsimiseks.
Nad on unustanud,milleks neid valiti.Riigikogu liikmetest 85(kes pidevalt RK tööst osa ei võta) tuleb panna lihttööle vähemalt 3 kuuks,veel parem kuueks kuuks.Ei mingeid lisatasusid ja proovigu tavainimese palgaga elada.Alles siis võime rääkida seadustest.
m
Maamiis/ 1. september 2017, 10:09
Kuidas ta siis piiri paneb kui niigi väikseid invatoetuseid vähendatakse kolmandiku võrra? Vähihaiged peavad 190 euro west söödud saama,ravimid ostma ja riidesse panema ja üürid maksma! Lisaks veel kord kuus linna sõitma,et aktiivsusnõuet täita,muidu vōetakse seegi raha Ara!
v
vahva rätsepp/ 1. september 2017, 10:59
Seitse vaesusevastast seadust ühe hoobiga !
m
MIS SIIS MUUD KUI/ 1. september 2017, 10:08
teha üks ja ühtne euroopa ja seadused, et väikeriigi sees ei saaks "rahvusriigi nimel" - vaesuse, maksude jms manipuleerida ja teha seadusi, mis seniseid tendentse - ei muuda kunagi. Kuigi on teada, et ideaalset ja kõigile sobivat pole veel leiutatud. Meil aga seni paistab silma täielik jõuetus muutusteks.

p
penskar/ 1. september 2017, 10:01
Olen ka sant ja käin 0,5 kohaga tööl.Iga päev värisen,et mis siis saab kui firma lõpetab tegevuse.Ju siis peab hakkama käima Töötukassas igakuiselt möllimas nagu kuradi pätt kriminaalhooldaja juures ja seletama,et miks ma veel tööd pole leidnud,sest muidu võetakse ka need viimased sendid käest!Töövõime hindamiseks kasutab Töötukassa eksperdina OÜ Seksuaalse Tervise Kliinikut!!!No tule Jumal appi!Uus tööhõive seadus(või mis ta oli) on alandav ja inimvaenulik!Tänan tähelepanu eest!
t
to penskar/ 1. september 2017, 11:20
Ole rahulik ja roosa.Mulle tegi hindamise kargumüüja!
t
Täitsa õige koht/ 1. september 2017, 15:11
...sest kui seks veel vonkab, siis on ka muu tervis korras. Kui aga liibido kadunud, vot siis on asjad hullud ja kalmistuväravad paistavad.
t
Totu Kuul/ 1. september 2017, 09:47
No ma ei tea, santidelt tiritakse viimane juustu tykk ka hammaste vahelt, pohjendades seda nii, et mugavustsoonist valja....ja nyyd lubatakse inimvaarset palka....Kes peaks seda valimiseelset jura uskuma
p
Paratamatt/ 1. september 2017, 10:56
Vaeseid tulebki rohkem maksustada, sest ega ometi maksuvabade võõrpankade kasumid ei tohi väheneda!
m
mis/ 1. september 2017, 09:30
krdi abi te kogu aeg ootate,laiskvorstid?
k
KELLE PEALE SA SIIN TIGETSED,09:30 ?/ 1. september 2017, 10:22
Sinult ju keegi otse abi ei palu.Ehk oled ise rk palgal ja nüüd siis astuti konnasilmale?
Tavainimene tahab ka elada,kasvõi leivatükikese lauale saada ja sina ilgud?
k
Kilekott1/ 1. september 2017, 09:09
No tubli. Juba on hakatud meil aru saama sellest, mida teised on ammu märganud:
http://www.pealinn.ee/koik-uudised/briti-teadlase-suunis-eesti-valitsus-peaks-kohe-kehtestama-n14303...
Jääb loota, et varsti tuuakse häbiposti ka need ahned poliitikud, kes rahva vaesuse on põhjustanud!?
m
Moderaator ei luba välja öelda!/ 1. september 2017, 09:40
Aga kes siis "need" häbiposti toob? Kas "need" ise, või?
t
1. september 2017, 09:51
r
1. september 2017, 10:01
Raha valjakantimine Eestist lopetada ja palga-pensioni numbrid suuremaks ja siis...
t
Teame, teame!/ 1. september 2017, 10:27
Aga, kes seda siis lõpuks teeb? Ega valitsus ise ei hakka ometi endale karistusi määrama?
t
Tõde E-st/ 1. september 2017, 10:58
Savikas korra üritas midagi paljastada aga nüüd on selle eest inkvisitsioonikohtus :).
http://www.kesknadal.ee/uudised?id=18407
s
1. september 2017, 13:19
Sa Laar oma karistuse (ylevalt), saavad teised ka!
e
Ex-soomlane/ 1. september 2017, 08:43
Nii kaua kui on olemas kontsept nimega "suhteline vaesus", dialoog on kasutu. Suhtelise vaesuse saab kõrvaldada ainult seega et kõigil on sama sissetulek. Kui Kadri teeb McDonaldsis 180 tundi kuus ja Andres 80 tundi, Andres on "vaene" nii kaua kui Kadril ei ole 100% maksud 100 "üle tunni" töötasust. Samuti, kui Inglismaa ärimees kolib Eestisse ja toob kaasas 50 miljooni euro äri välismaalt, temale on vaja panema 100% maksud palk+dividend sissetulekule mis ületab Andresi 80 tundi McPalga. Iga inimine kel on vaimu tervise korras, saab aru et Kadri teeb tulevikus isegi 180 tundi tööd ja et Inglismaa ärimees kindlasti tuleb Eestisse nii hea pakkumise pärast.
m
maamees/ 1. september 2017, 08:34
Kõigepealt tuleks miinimumpalk tõsta nii kõrgeks,et keegi kätte ei saaks alla 500 euro kuus.Just kätte,mitte et 500 on miinimum miinus maksud.
k
Kahju küll,/ 1. september 2017, 09:41
aga 500-eest ei hakka minu äratuskell hommikuti helisema!
n
no aga KE ju lubab(just lubab!)sulle 700.-kätte,s.o 58.-€kuus,/ 1. september 2017, 10:26
teisalt võtab jälle kahe käega tagasi.
Kui valija on rumal,kestab kõik vanaviisi.
p
püksid/ 1. september 2017, 08:30
Habememaks võik veel kehtestada.Vot,kus tuleks riigile raha juurde ja pensionäridele pension tõuseks.
n
Naki/ 1. september 2017, 18:18
p
pensionär/ 1. september 2017, 08:26
Miks on EL-us Eestis kõige väiksemad pensionid????Muidusööjaid vähendada 101-50-le ja lisatasud ära kaotada.
a
...../ 1. september 2017, 09:13
aga sellepärast, et ka meie töötasud on ju väiksemad kui mujal. Võiks ikka aru saada ka, kus raha ja maksud tulevad...me pole ja ilmselt ka ei jõua lähema 205 aasta jooksul läänele palkade osas järele....need on üksikud valdkonnad....Kust see pension sisi tuleb, kui noored ei teeni nii palju, et maksudest saaks kõrget penssi maksta....asjad peavad siiski tasakaalus olema (nii kurb kui see ka pole)...me ei hakka ju raha lihtsalt juurde trükkima nagu Breznevi ajal..
m
1. september 2017, 10:20
mis rumal jutt. Pensionärid saavad pensioni oma töötatud aja ja maksude maksmise eest. Nemad on oma pensioni juba ammu välja teeninud (maksnud riigimaksud oma töötasust). Pensionärid ei ole süüdi, kui riigimehed nende maksud oma otstarbeks ära kasutasid ja nüüd ajavad rumalat juttu, et maksumaksjaid on vähe ja sellepärast ei saa suuremat pensi maksta.
l
lisaks veel.../ 1. september 2017, 09:15
ja kui paljusid pensionäre toidaks ära, kui riigikogu liikmeid oleks poole vähem? :)))) see ei aita teid, kulla pensionär....mis muidugi ei tähenda, et neid ei võiks jah vähem olla..ikka võiks...
f
Fass B/ 1. september 2017, 09:21
Sissetulekud ei saa suuremad olla, kui võõrpangad viivad meie rahadest maksuvabalt 3 miljonit päevas (andmed EE-st) riigist välja.
t
to Fass/ 1. september 2017, 09:45
Kas oskad arvata, palju veavad nii palju kiidetud investoritest "Jõuluvanad" iga päev kasumit piiri taha. Kui palju on väljamaa firmasid Eestis? Ja igaüks tassib kasumist vähemalt 51% maksuvabalt välja.
e
EKRE on ainuke,kellel on kindel seisukoht/ 1. september 2017, 10:29
kuluhüvitised kaotada,vähe sellest,ka erakondade rahastamine lõpetada,
las sõõrumaa rahastab ise edasi,maksumaksjal sellise laristamise peale raha napib.
t
to 10:29!/ 1. september 2017, 14:40
Vaata, mina olen neid lubajaid juba 26 a. näinud. Ühtegi lubajat enam ei usalda. Tõestagu, kust võetakse, kuidas toimima hakkab j.n.e. Lubadus peab adekvaatne ja tõestatud olema. Vaevalt ma siis ka kohe uskuma hakkan. Ei tundu see EKRE sugugi väiksema suuga lubaja olevat.
s
sul on õigus kahelda,kuid/ 1. september 2017, 16:23
nad (EKRE)pole oma võimalust saanud.Juba see on iseloomustav näitaja,et nad on suutnud metslaste sisse smuugeldamisele suutnud pidurit panna oma 7 liikmega.Istungitel on nemad igal istungil kohal ja töötavad.
Kui valija ei viitsi ÜKS kord aastas valimiskasti juurde kõndida ja kasutab E hääletust ei tea keegi(valijatest),kuhu hääl läheb.
k
Kui kaua/ 1. september 2017, 17:42
ei onud kesikutel võimalusi oma lubadusi täita? Nüüd, kus aeg käes, on lubadused kõik meelest läinud. Nii ka kõigi teiste lubajatega. Ütle, mille poolest pean EKRE-t rohkem uskuma? E-valimisi pean mina seadusevastaseks, sest ei suudeta tagada hääletaja privaatsust. See takistabki teistel riikidel e-hääletada. Ainult eestlane on sinisilmne, kes on 26 a. järjest sama reha otsa astunud. Vist suutsin selgelt väljendada?
1
17:42 vaata kesikud on reformiga mestis ja üks omade ring/ 1. september 2017, 22:35
EKRE on uus tulija ja oma 10 käsuga(iseendile)on nad suurparteid ärevile ajanud.Neil pole ka mingit "omade jopede"kampa välja kujunenud,vaat selle pärast peabki neile võimaluse andma.

p
paljalt SEADUS(T)EGA/ 1. september 2017, 08:01
vaesust ei võida. Ta on igipõline...
a
Aga/ 1. september 2017, 10:12
seadused ongi need mis tekitavad aina uusi makse ja tõstavad vanu... tööandjatele läheb aina raskemaks töölisele palka maksta, ja ta tõstab hindu, töölisel aga aina raskem elamine ja nii ongi see suletud ring, mida tekitatakse just nende seadustega. kas te arvate tõesti, et see suhkrumaks mille üle arutati kuidagi soodustaks inimese tervisele? selle suhkruasendaja kasutamisele võtmisega tekitaks palju rohkem kahju. Kas tõesti arvatakse, et just suhkru pärast on meil nii palju kogukaid inimesi, aga millegi pärast sellele ei mõelda kui palju viimasel ajal inimesed kasutavad hormoonravi! mis toob endaga kaasa paratamatult kaalu tõusu ja seal ei aita ükski dieet ega trenn.Nt. Raseduse ärahoidmiseks, astma haiged, psüühiliste häirete raviks jne jne Aga selle kohapeal võiks just seaduse vastuvõtjad uurida natuke sügavamalt, et miks nende hulk aina kasvab? Aga noh, selle jaoks peab ju ringi liikuma, uurima, suhtlema jne, aga kergem ju istuda arvuti taga ja võrrelda numbreid ja nende põhjal otsustada. Sama kui ostujuht mõnes kaubanduskeskuses teeks tellimusi ainult vanade andmete põhjal.
t
to Aga/ 1. september 2017, 17:17
väga nõus kommentaariga.Maksude ja alampalga määrade tõstmine tõstavad hindu meile kõigile.Kõik maksud, olenemata kuidas me neid nimetame, on ettevõtte kulud, mille tasub lõpptarbija. Riik peab vähem kulutama. Miks peab olema nii palju ametnikke, kõrgete palkadega ja muude kuludega. Väikeettevõtjad teevad ise kogu töö, olles juhataja, raamatupidaja ja kõigi vajalike tööde tegija.
e
EEsti riik on rikas/ 1. september 2017, 08:00
ja raha küll , aga need summad lähevad kreeklastele toetuseks,mitte omadele eestlastele, pagulastele heade eluolude tagamiseks, omadele iialgi mitte üks raas pensioni juurde.
o
Oli plaan,/ 1. september 2017, 07:46
et kui teenin Soomes pensioni välja, tulen tagasi Eestisse. Ikkagi odavam elada. Praegu aga vaatan, et ka penskarina tulen Soomes paremini toime kui Eestis. Näiteks: Kui Eestis jääd võlgu (elektri, kommunaalmaksude) näol, visatakse võlgnik kuuse alla. Soomes ei võeta elektrit ära, ammugi ei visata kedagi kodust välja (sotsiaalharta ja Soome Põhiseadus ei lase). Näib nii, et ka toit on Soomes odavam. Korteri üüre ärgem võrrelgem. Sest Soomes ei liiguta üürnik lillegi kinnistu korrasoleku eest, Eestis teeb aga rahvas oma raha eest kõik hooldustööd ise.
E
.........../ 1. september 2017, 07:26
Ei mäleta täpselt aga see oli vist aastat 15-20 tagasi kui siimud, ligid ja muu nendele ligilähedane seltskond seletas maksude olemasolu ja tõstmist just sellega et kui tahame samasuguseid sotsiaalseid tagatisi kui skandinaavia riikides siis maksutõusud on möödapääsematud. Tänaseks on maksud laes, enamik kodanikonnast elab palgavaesuses ja sotsiaalsed tagatised on olematud. Ainult kellel iga aasta palka tõstetakse ja mitte vähe on riigipalgalised, olgu need siis ametnikud või ministrid. Ainuke erand riigipalgalistest on kõige ohtlikumat tööd tegevad päästjad kes elavad näljapajukil. Aga tühja neist päästjatest, need kaotame hoopis ära. Iga kodaniku kohus on ennast ise päästa, riik on hälb päästja.
k
Kui keegi oskab ja viitsib/ 1. september 2017, 07:48
välja otsida, näeb, milliste EL Sotsiaalharta punktigega liitumisest on Eesti valitsus targu loobunud.
n
Need punktid on just need/ 1. september 2017, 08:00
mis tagaksid ka eesti rahvale võrdse kohtlemise nt. Kreekaga, kus tavapension on ca900 euri. Samas pole nn HOOLIV keskerakond kordagi Euroopa sotsiaalharta teemal sõna võtnud.Ega vist kavatsegi. Käib täie jõuga edasi maksutõus ja sellega kaasneb häma.
m
...../ 1. september 2017, 09:17
mei ei saa ju liituda, kuna hartas ka punkt, mis nõuab, et inimene peab saama elamisväärset töötasu....meil ei suudeta seda ju kõigile kindlustada...seega ei saa ka liituda :)
v
Vot nii, rahvas!/ 1. september 2017, 09:47
Võtke kokku pangad, väljamaa investorid, pluss vereimejad mäe pealt, saate kokku summa, mis kuidagi tavainimese pähe ei mahu. See viiaksegi tavarahva taskutest maksuvabalt välja!
P
........../ 1. september 2017, 10:38
m
Ma ei tahaks uskuda,/ 1. september 2017, 14:46
et sa kõike, mida "Postimehest" loed, võtad puhta kullana. Tean näiteks riiki, kus eluaseme õigus on igal kodanikul. Ja on riike, kus riigi oma Põhiseadus ei luba elatustasemel vaesuspiirini langeda.
b
busa/ 1. september 2017, 07:25
Seds siis kollsne näopildiga "turvaline kodutee" tähendab. Ise teeme ja ennast kiidame.
i
Iva järjekordne/ 1. september 2017, 08:00
tobe väljaütlemine. Proua võiks tõepoolest oma Tallinna mätta otsast kaugemale vaadata. Miks maainimesed istuvad ennem selle näruse toetusega kodus kui tööle lähevad? Sest bensiin on kallis, ühistransport olematu, tööl käimisele tuleks peale maksta.
k
konsa/ 1. september 2017, 07:15
Valitsus püüab uue seadusega vaesusele piiri panna
.-.-
mul on viimasel ajal tunne, et POLIITIKUD tuleb pärast ametiaja lõppemist paariks aastaks MIINIMUMPALGA eest tööle panna ja kõik poliitikud hakkavad saama ainult EESTI KESKMIST PENSIONI.
nad peavad ISIKLIKULT KOGEMA SEDA mida nad valmis on ehitanud
N
..../ 1. september 2017, 07:28
No iei saa neid kuidagi min pensi pääle panna, meil käib pensioni arvestus indekseerimise järgi, ehk palga suuruse järgi mitte tööaastate järgi. Oma min. palga eest saad veerand aastat pinsi.
s
selle indekseerimise jama/ 1. september 2017, 08:02
sokutas meile kaela tuntud rahvamees ja heategija Hestor.
k
kuri karjas/ 1. september 2017, 06:54
Sellised kelgunöörid ja kaltsud ministriteks ei sobi ― teevad ja ütlevad seda, mida tagatoast mingi rahvale tundmatu onu ette ütleb.
h
Hihhii/ 1. september 2017, 06:39
Ma ei tedanudki, et ainuüksi seaduste produtseerimisega saab vaesust imeväel kaotada.
Siiani on iga uus seadus/määrus toonud endaga kaasa vaid rahulolematust, stressi ja rahakoti silmnähtavat tühjenemist.
See kehtib muidugi II Eesti kohta.
s
Saab kyll/ 1. september 2017, 07:05
Seltsimees Stalin korraldas Teise Ilmasõja järgse NSVL-i santidest puhastamise imeväel. Veteranid koguti kokku ja veeti kolgastesse kärvama, et tänavapiltui ei risustaks. Samamoodi saab ka vaesusest käskkirjaga lahti, kui vaja.
s
Saab?/ 1. september 2017, 14:52
Kui saab, miks siis siiani pole sellist seadust vastu võetud? Ainult üks tark siis seal seadusi tegemas?

m
maalt/ 1. september 2017, 06:18
eile teatati igas täistunni uudistes hüppelisest palgatõusust, kui ikka sellise tempoga paneb, siis on nädalaga 450-lt hüpanud 550 -le. ärge siis enne valimisi kõike ära kulutage, sest pärast ei pruugi enam nii häid uudiseid tulla.
p
perele/ 1. september 2017, 00:58
kus saadakse toimetulekutoetust, jääb selle seadusega vähem raha kui senise seadusega kuigi tõstetakse toimetulekumiinimumi.
t
to perele/ 1. september 2017, 16:08
kuidas vähem jääb? Ei jää ju, kui toimetulekupiir tõuseb. Peretoetusi on kogu aeg arvestatud toimetulekutoetuse taotlmeisel sissetulekuteks.
a
ainus lahendus/ 1. september 2017, 00:54
idiootsete seaduste muudatuste vastu oleks selline näiteks.. need, kes astuvad poliitikasse, peavad loobuma oma kinnisvarast ja äri tegevusest välismaalehk olla lojaalne oma riigile kus elad ja millele oma töö tegemisega kaasa aitad, ja peale oma tegevuse lõpetamist veel vähemalt 5-10 aastat elama oma loodud korra ja seadustega selles riigis! Mitte nagu viimasel ajal trendiks saanud, et esimesel võimalusel lastakse jalga välismaale... Võibolla see paneb kohusetundlikumalt suhtuma oma töösse.. ja iga teine ei hakka sinna poliitikasse pürgima ja enne kui midagi teeb, siis ikka mõtleb ka..
p
puust ja punaseks/ 1. september 2017, 00:29
toon näide. olen lihtinimene, elan maakohas, kus töökohtade arv on piiratud, esimese võimaliku töökohani on 30km. Siit hakkavadki probleemid! Mõnes kohas tööaeg hakkab 6.30, mõnes kohas tööpäev lõpeb 22.30, mis ei sobi bussi aegadega. Nii, okei, mul load olemas, PERE abiga oletame et soetan endale 300€se auto. Nii, tööl käimisega arvestan siis 5l kütust/kord. Korrutame nüüd selle 24 tööpäevaga-120€, pluss söök- jook 3-5€(keskmiselt siis 4€), 4*24=96€, 120+96=216€ on minu kulud tööl käimiseks!OK. palju ma lihtinimesena palka teenin meie piirkonnas? netopalk mida pakutakse 450€! 450-216=234 jääb mulle kätte! Pean sellest korteri üüri ära maksma mis on ca120€ ja mulle jääb elamiseks 114€, aga lapsele oleks vaja kooli seda ja teist jne jne Nyyd esitage küsimus ise endale, kas teid motiveerib see 114€ tööle? mind mitte! Variant yks, ma mõtlen sellele kuidas siit riigist kiiremini minema saada. Variant kaks ma elangi toimetulekutoetusest + teen nii öelda juhutöid mida pakutakse ja loomulikult ümbriku palga eest... ja tehke järeldus ise, kas probleem on minu laiskuses või ikka meie riigi süsteemis. Selline siis kogemus minu elust.. Oleks tore kui mõni jagaks siin ka oma kogemust..
r
Rnx/ 1. september 2017, 01:04
Kõik õige ja saan murest aru. Kui ettevõtjana sooviks maksta sulle nt. 800 kopikaga neto, siis palgafond ehk kogukulu firmale 1338 eur ja riigile sellest 530 eur maksudeks. Kui töötaja ettevõtele sellist raha ei teeni või tooda, siis on raske maksta. Vastasel juhul läheks lihtsalt pankrotti. Loomulikult on see miinimum mõnitamine, kuid paljudele ainus võimalus üldse ellu jääda. Samas...aga mis elu see selline on? Väga kurb.
a
ainus lahendus/ 1. september 2017, 02:01
mida ma välja pakusin, paistab et moderaatorile ei meeldinud :-(
t
to puust ja punaseks!/ 1. september 2017, 14:51
Näen ainukest varianti, lase Eestist jalga! Teenid elamisväärse palga ja normaalse pensioni vanaduse päeviks. Olen läbi teinud, kordagi ei kahetse.
h
Hoopis teised jutud tuleksid/ 31. august 2017, 23:43
Kui ivadele 130€ toimetulekut maksta.
k
Kunas te ivad/ 31. august 2017, 23:28
Ise tööle lähete ja teiste kukil elamise lõpetate??
k
kommunismi ajal / 1. september 2017, 00:02
t
Tom/ 31. august 2017, 23:19
i
inetud/ 31. august 2017, 22:07
naised ei olegi abivalmid ja mõistvad.

i
ivakene antud/ 31. august 2017, 21:48
TÖÖ SÄILITAB ENESEVÄÄRIKUSE AGA RK EI TEE JU TÖÖD?
m
Mida/ 31. august 2017, 21:11
te ilgute. CV-keskuses on 34 000 vaba töökoha kuulutust.
t
tööline/ 31. august 2017, 21:57
Töökohti on igal pool küll ja küll! Aga loodrid ei soovi tööle minna!
m
31. august 2017, 21:59
Mine proovi, tuled tagasi, mida siis kirjutad.
t
To mida ja nn tööline/ 1. september 2017, 08:35
Kirjutage palganumbritest ka siis! Konkurentsivõimeline, kokkuleppel jne- 600 bruto tavaline. 1 aprill? Ei ole. Siin ei otsita mitte töölisi vaid orje. Räägime ikka nii kuidas asi on.
m
maamees/ 1. september 2017, 11:49
Eks mine jalgsi kui lähima töökaha leiad ehk 40 km eemalt.
n
Näilikkus/ 31. august 2017, 21:59
Võid ju kandideerida, aga vastus tuleb alati ühesugune: kahjuks ei osutunud valituks (kuigi on Tartu Ülikooli väärtusliku eriala kõrgharidus), sest sünniaasta ei sobi.
s
1. september 2017, 00:11
sa nuustik mine ise miinimumi eest tööle.
m
maakas/ 1. september 2017, 11:47
Neid töökohti võib ju olla seal niipalju aga eks mine küsima. Tööle pakkuja vanus paneb paika, Kui oled maalt ja pead kasutama veel tööl käimiseks ühistransporti, siis naerdakse hoopis välja. Kas need töökohad ikka ka reaalselt seal kohtade peal eksisteerivad.
h
Haim/ 31. august 2017, 21:01
Olgu. Sant tööle. Nii. Kui paljud tööandjad on tegelikult huvitatud inimest tööle võtma, kes on suuteline tegema päevas paar-kolm tundi tööd või temale ekstra sellist kohta looma? Tööandjal on rapsimist ja sekeldamist mitte vähe ja antud töötaja poolt on tootlikkus tema jaoks tegelikult praktiliselt null. Võibolla mõni ettevõte viitsib sahmida kuid enamus tööandjad vaevalt viitsivad mässata. Samas, kui keegi saabki tööle, ei muutu tema jaoks midagi. Sissetulek selle näol ei suurene ja lisandub ainult töölkäimise kohustus. Iseenesest mõista ei taheta minna. Kui sotsiaalsüsteem säilitaks olemasoleva toetuse Teeks ettevõtetele sellise töötaja pealt mingid maksusoodustused ja see pisike pisku mis töötaja lisaks teenib, alles jääb mitte ei arvestata sissetuleku näol toetusest maha siis jah. Asi toimiks, kuid praegune kava on saast.
n
no.../ 31. august 2017, 21:14
Nendel nn santidel on vastavad puudetoetused või pensionid....jutt käib ju "vaestest" peredest, kus elatakse toimetulekutoetusest, kuna sissetulek puudub või on liiga madal....tihti on ka nendes peredes probleemisk pigem just tööharjumuse puudus ja ei "viitsita" tööle minna ka selleks et elu kvaliteeti parandada...ehk siis ennast riigi kulult välja lohistada.
e
ennast riigi kulult välja lohistada.?/ 31. august 2017, 21:38
mida teevad 90 RK saadikut,kes istungitelt puuduvad?
mida teevad ametnike hordid?
Kas nemad ehk ei lohista?
Kuluhüvitised,erakondade rahastamine,
ärma kuu elekter 800.-€/kuus TÜHJAS MAJAS?
Ainult üks lohin käibki.
KE nõudis erakondade rahastamise lõpetamist?
Enam sellest ei räägita.Kui üks osa rahva elujärje eest vastutavaid aina
priiskab,siis millest me räägime?
EKRE on ainuke,keda valida.Olete nende reklaame näinud?
Ei ole,nad ei priiska,tõsi küll raha neil ka napib,kuid kõnekas on seegi,et neil pole ühtki maksumaksjalt liisitud autot.
t
Tulin linnast, lumesadu, tööd ei leidnud kusagilt, läbi-läbi näljane/ 31. august 2017, 22:04
Kas ikka tead, et toimetulekutoetus on närused 130 eurot? Mingist viitsimatusest oleks sellise näljapajuki puhul küüniline rääkida.
l
1. september 2017, 10:48
Laheks isegi, kuid tasakaaluhaired ei lase, avarii tagajarjel hakkab liikumist yhele-poolele kiskuma, treppidest kaimine on vaevaline. Kuidas ma ytlen ylemusele, et anna andeks, ei saanud trepist alla...
m
Manni/ 31. august 2017, 20:59
Kaia Iva!Konkreetne küsimus Sulle.Millal hakkan ma kodus hooldatava inimese eest tööstaaži saama?Palka ma juba saan 25.99.
j
ja/ 31. august 2017, 21:38
ei viitsigi tööle minna?
t
Tere/ 31. august 2017, 23:37
t
to Manni./ 31. august 2017, 21:52
Ma ei teadnudki, et niimoodi eestimaal inimestega käitutakse. Kõige kergem on vaeseid ja tõsiõnnetuid mõnitada. Sa oled kodus, hooldad inimest ja see aeg ei lähe tööstaazi hulka?
t
to Manni/ 1. september 2017, 16:21
Tööstaaži kui niisugust enam ei eksisteeri EV-s alates 1999 aastast. Pensioniõiguslik staaž on see, mida võetakse vanaduspensioni arvutamisel aluseks ja see on teatud protsent sissetulkutest. Puudega inimest hooldav isiku hooldajatoetuse saajate eest maksab kohalik omavalitsus sotsiaalmaksu, millest läheb osa ka pensionfondi. Kuna tegemist on imeväiksete summadega, siis see tõenäoliselt annab väga väikse panuse hilisemale vanaduspensionile.
l
Lave/ 31. august 2017, 20:51
kas tõesti nii minister ütleski või on see ajakirjaniku välja mõeldud lause?Valitsus püüab vaesusele uue seadusega piiri panna. Töötan klienditeenindajana, ma olengi vaene, sest mu töötasu kuus on 420 eurot kätte, no kusagilt ei tule seda tuhandelist töötasu kuus. Minister teab hästi kuidas trikitada, sest poliitikud trikitavad rahvaga.
m
Miskikeski/ 31. august 2017, 21:48
Samuti klienditeenindaja ja vaesus vaatab vastu juba palgapäeval, millest me siin üldse räägime...mis seadused, milleks...palk peab hoopis suurem olema, seni kuni toetused on samad, kui töötasu ei muutu mitte midagi...
v
valla vaene/ 1. september 2017, 11:21
töötan ühe valla kultuuritöötajana ( asutuse juht ) ja saan kätte 487 eurot ja nii juba vähemalt 2008 aastast saati.Miinimumpalk jõuab juba järele.
j
Joomine/ 31. august 2017, 20:49
āra lōpetada, on riik rikas ja meie ka.
2
20:49 joomine ongi lõpetatud,/ 31. august 2017, 21:46
vaata eesti alkomüügi numbreid...
e
1. september 2017, 10:45
Ega siin alkot ainult eestlased osta!
i
invaliid/ 31. august 2017, 20:42
meid on 100 000 ,kus need töökohad on?paljud invaliidid ei suudagi üldse tööd teha aga nad sunnitakse,hoolimata sellest ,et nad pole isegi võimelised tööle minema.
k
küsimus/ 31. august 2017, 21:06
Kas maailma ajaloos on kusagil riigis olnud sellist invaliidide/töövõimetuspensionäride protsenti nagu Eestis? Keegi võiks teha uurimuse kui paljud neid on tõesti invaliidid ja kui paljud on laisad joodikud või joodikutest laiskvorstid.
Mõned faktid:
1. Aastatel 2005-2015 kasvas töövõimetuspensionäride arv 61 protsenti. Kas toimus suur sõda, mille ma maha magasin?
2. Kasepää vallas Jõgevamaal on töövõimetuspensionäre 41% tööealisest elanikkonnast. Selle valla kõrval on Tšernobõl vist kuurort.
jne, jne.
Muidugi tuleb tunnistada, et töövõimetusloodrite probleemi lahendamisega on lootusetult hilinetud - 100 000 liikmeline loodrite armee käib valimas ja karistab karmilt igat katset neid tööle sundida.
i
1. september 2017, 00:15
s
1. september 2017, 10:44
Sellises riigis, nagu eesti, ei saagi terveid inimesi olla!
a
Andrus/ 31. august 2017, 20:30
:DDDD IR W W W W W , päriselt ka? Eestis makstakse toetusi? Täna pole ju esimene aprill!!!! Kui aga see lugu kuulub meelelahutuse alla siis pangegi nii kirja, iva naljanurk :D
i
ikka makstakse/ 31. august 2017, 20:47
Roaldi saates oli naisterahvas,kes sai ema hooldamise eest kuus 25.90 €,selle toetusega siis elati.Ema ei tohtinud üksi jätta,nii,et mingit töö võimalust ei olnud.
KE hoolib ja sotsid kaaa.
i
Iva on/ 31. august 2017, 21:04
eluvõõras, või ajab propagandat. Ma olin 6 aastat töötu pensionieelik, kuni sain eelpensionile. Elan maaalevis, CV-sid saatsin sadu, keegi ei vastanudki, peeti liiga vanaks ja elukoht liiga kaugel. Toimetulekutoetust pole kunagi saanud. Kui läksin viimases hädas küsima, aeti imelikku jura: minge ikka otsige veel tööd ja kui tõesti ei leia, siis tulge poole aasta pärast tagasi, siis teeme komisjoni ja hakkame uurima, miks tööd ei saa.
t
Teeline/ 31. august 2017, 21:15
Loomulikult makstakse, aga mitte eestlastele vaid sisseveetud prussakatele.

e
enda sisu/ 31. august 2017, 20:25
Ival on teatud mõttes isegi õigus. Mitte kunagi ei saa loota inimeste peale, kellega on käitutud ebaõiglaselt. Ja eestlastega ju ON. See on ka põhjuseks, miks Iva inimesi ei usalda. No ja kui teisipidi võtta, siis -- sa näed teises ikka ainult seda, mis sa ise oled ja teed, sa lihtsalt pole võimeline teistmoodi nägema. See, mida näed, on su enda sisu. Niipalju siis usaldusest...
m
Mart Palmas/ 31. august 2017, 20:24
Vähearenenud maid on ikka nimetatud arengumaadeks. Meil on ka ka kaht liiki inimesi - rikkad ja rikastuvad.
o
optimist/ 31. august 2017, 20:13
Ma usun küll, et kui minister keelab vaesuse ära ja mikser veel vaesuse hukka mõistab, siis sellest peaks piisama, et palk mühinal kasvama hakkaks. :)
v
vaesus keelatakse ära/ 31. august 2017, 20:36
ja tõstetakse toidu ning tarbekaupade hinnad . Tasakaal peab ju olema.
m
muidugi,/ 1. september 2017, 06:32
see järgmise aasta 63 eurikut lisatulu madalapalgalistele tuleb jaanuariks ära nullida.
t
teeme lihtsamalt,/ 31. august 2017, 20:07
vaesed nimetada kohe uusrikasteks, nii nagu sandid aeti tööle ja santide arv kohe vähenes.
s
Söör fon krat / 31. august 2017, 20:03
Väga õige. Parmud poe juures ainult riigi toetusest elavadki. Sellisele pole mingit toetust vaja. Mingu tööle
s
Sa/ 1. september 2017, 08:24
Võta rohud ära! Ja kus on personal, et haiged arvuti juurde pääsevad?
e
Eino Taruk/ 31. august 2017, 20:00
"Ja inimene on selle aja jooksul saanud ka nii palju kindlust juurde, et see palk ehk hakkab tõusma," avaldab minister lootust."
Siinkohal ütlen julgelt: minister sa oled L0LL või LRJUS!
e
Eino Taruk/ 31. august 2017, 20:02
Lihtsalt vihje: töötaja ei tõsta palka, kui värskel töötajal on piisavalt (enese)kindlust , et palka juurde nõuda, siis lõpetab ta töötukassa järjekorras...
t
31. august 2017, 20:09
Ta ei saa aru, et peale katseaega meil ei tõstetagi palka. Ja KUHU tööle nad lähevad? Kes võtab sante tööle?
i
ivake/ 31. august 2017, 20:00
võiks ise päristõõle minna,jutupaunik.
e
Eino Taruk/ 31. august 2017, 19:55
"Samas ainuke asi, mis vaesuslõksust välja aitab ja inimesel laseb olla ka eneseväärikas ja toimekas, on siiski töö tegemine,"
Kui inimene teeb niigi lisaajaga tööd, aga vaesusest välja ei rabele, siis talle kõlab selline väide demagoogiana. Mida see ka on..
e
Eino Taruk/ 31. august 2017, 19:57
Aga noh, las sotsid ja nende liitlased poovad ennast, mis mul sellest :)
m
Mingu siis/ 31. august 2017, 20:03
tööle, kui end väärtusetuna tunneb. Irw.
t
tööle?/ 1. september 2017, 11:15
Paljude toetustest elavate inimeste põhiprobleemiks ongi ju see, et kuigi TAHAKS tööle minna, mitte keegi sind tööle ei võta! Oled sa siis kas liiga noor, liiga vana, puudega vms. Kui targad ministrid selle suudaks kuidagi ära seadustada, oleks vähemalt pooled tänased toetusesaajad kohe usinalt tööl.

s
Salliv tolerast/ 31. august 2017, 19:51
Kuidas see variant kõlaks, kui Eestis oleksid madalamad maksud kui Soomes? Paha mõte?
h
hee, putinist oled ja tahad populist ka veel olla/ 31. august 2017, 20:38
Parem hooli ja tõsta maksud veel uutesse kõrgustesse
e
Eestis/ 31. august 2017, 21:09
ongi madalamad maksud, kuna palk on kordades madalam, maks moodustab ju mingi protsendi palgast ehk siis rahasumma on väiksem.
v
Võta ometi/ 31. august 2017, 23:26
m
miinustele/ 1. september 2017, 11:11
näide: bussijuhi palk meil on 700 euri, sellest sotsmaks siis 33% ehk 233 euri. Soomes bussijuhi palk 2500 euri, tema eest sama sots maks umbes 833 euri. Kas siis Eestis ei ole sama töö eest maksud madalamad? Protsentide eest ju midagi ei osta, ikka konkreetse rahasumma eest. Teenuse eest küsivad mõlemad ettevõtjad sama rahasumma. Samuti võiks ju võrrelda poemüüjate palka, hindade vahe ja kassajärjekorrad ei ole kordades. Need olid vaid suvalised näited.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee