Eesti uudised

Õpetajate töökoormus aasta-aastalt suureneb

Koolijuhtide õudusunenägu: õpetajaid jääb aina vähemaks

Asso Ladva, 30. august 2017, 10:16

38 KOMMENTAARI

a
aaviksoe/ 1. september 2017, 06:53
tuleb kasutusele võtta riigisisene televisioon-õppe programm , nagu seda tegi kaspirovski.
t
Tingel-tangel/ 31. august 2017, 20:05
Rapla koolidirektoril tuleb peeglisse vaadata.
t
Tingel-tangel/ 31. august 2017, 20:02
Rapla koolidirektoril tuleb peeglisse vaadata.
r
RÜG/ 31. august 2017, 16:00
Rapla Ühisgümnaasiumis on koolijuht põhimõtteliselt tegelenud süstemaatiliselt sellega, et tal personal laiali jookseks.
Naiskollektiivide eripärad (loe - hädad) veel siia otsa.
Riik on Nõukogudeaegse taristu peal liugu lasknud ja see hakkab nüüd pensionile minema - aga õpetajaameti maine on juba allalastud ja näpuotsaga palgatõstmine ei päästa midagi ega kedagi.
Õpetajatele respektaabel palk! Mehed kooli tagasi!
P.S. Ma ei ole opetaja
e
enne ei muutu midagi/ 31. august 2017, 11:39
kui õpetaja hakkab saama oma töö eest korralikku palka, nagu riigikogulane saab.
k
30. august 2017, 16:07
Kes tahab koolis töötada, kui koolijüts võib saata õpetaja kassisaba alla. Õpilasel on õigused ja muud midagi.
i
Imelik/ 30. august 2017, 15:08
Londonis meesõpetajatest puudus ei ole! Minu lapsel on neljandat aastat meesopetaja ( igal aastal tuleb uus klassiõpetaja)järelikult opetaja palk sobib ka mehele!
õ
õpetaja / 30. august 2017, 15:39
Kahju, et siiani on arvamus, et mees peab saama suuremat palka kui naine. Palk peaks sõltuma ikka ametist ja haridusest. Paljud naised on peretoitjad.
õ
õpetajele/ 30. august 2017, 16:18
ütle ausalt, miks Te nõustute olema õpetaja tänapäeval? kas Teile meeldib, et õpilaste silmis puudub Teil autoriteet ja et nende õpilaste vanemad suhtuvad Teisse kui rämpsu, kes PEAB nende kaagi käske täitma?
kas kõrgharidusega ei leiaks omale töökohta, kus tunne, et oled inimene ja raha ka saaks rohkem?
puhtsportlikust uudishimust küsin, ise ei oleks mingi hinna eest nõus olema praeguses koolisüsteemis õpetaja.
õ
õpetaja/ 30. august 2017, 20:45
Autoriteet oleneb igast inimesest endast. Oma lapsest hoolivad vanemad teevad õpetajatega koostööd. Kõrgharidus ei taga head töökohta, see sõltub jälle inimesest endast ja ühiskonna nõudlusest. See, kus keegi töötab või ei tööta on enda valik. Aga ma arvan, et õpetaja elukutse on tänasel päeval üsnagi väärtustatud ja tasustatud.
k
kle imelik/ 30. august 2017, 16:15
ega inimene, kes soovib lastega elada ilusa puhta eesti asemel räpases moslemilondonistanis moslemist pinnapeaga, selline inimene ongi imelik.
m
Matemaatik/ 30. august 2017, 14:54
Kaua räägitakse mingist müstilisest keskmisest palgast. Olen koolis töötanud 15 aastat, palka makstakse kehtestatud miinimumi järgi (1050 miinus maksud). Kuna palgafondi üle otsustab direktor ning viimase aja trend on see, et täiskoormus saab olla nii 5 kui 30 töötunniga nädalas, siis direktori soosikud saavad väga väikese tunnimahuga hoopis rohkem palka. Põhjenduseks see, et nad tegelevad kooli arendustegevusega. Ja aasta lõpus saavad need arendajad tulemustasu, sest on tegelenud väga olulise arendustegevusega. Sisuliselt on seis selline, et suurem enamus palgafondist kulub direktorile ja tema soosikutele.

a
aga olgema usad/ 30. august 2017, 14:29
kui juhi ja õpetaja suthed on okeid, siis õpetaja ei lahku augustikuus ootamatult töölt.
see, kui alluv teeb sulle sellise õudusunenäo, näitab, et tal on selleks põhjus. kuigi ta keerab hoopis õpilastele, kellel ei ole õpetajat. aga vihje tööandjale, vaata enda sisse.
a
aga/ 30. august 2017, 13:15
vaadake FB gruppidesse tasuta kraam ja tasuta asjad jms, see kontingent, kes seal asju kerjab, on enamus lausa nagu nõrgamõistuslikud, kui kirjaoskuse järgi otsustada. see on kohutav, milline on tase ja neil enamasti on kõigil väikesed lapsed, no mis neistki sellises kodus kasvab?
m
murueit/ 30. august 2017, 13:07
Nii kaua,kui kasvatamatud väänkaelad saavad koolis kuningad olla, neid õpetajaid ei tekigi.
d
dasad/ 30. august 2017, 13:01
Kui direktor ei suuda tagada personali olemasolu ja surub sellepärast teistele töötajatele üleliigse koormuse selga, siis tuleks direktor ametist vabastada.
m
magister/ 30. august 2017, 12:54
Paljud targaks õppinud inimesed-õpetajad ei oska lastega suhelda. Algkoolis loeb õpetaja sarm.
s
siiri/ 30. august 2017, 12:46
olen püüdnud hinge ja ihuga õpetada -- oman ülikooliharidust, eriala eesti keel ja kirjandus. Reaalsus nii Tartu Waldorfkoolis kuii ka Ilmatsalu põhikoolis oli nii masendav, et loobusin. Oma eriala valdamisega polnud seal midagi teha. Mulle öeldi näkku, et eesi keel on bulkshit,
l
lisaks / 30. august 2017, 12:48
Täiskoormusel saavad õpetajad ehk keskmise palga. Enamasti on osaline tööleping , käid kuskil külakoolis 2x nädalas-
e
eesti filoloog / 30. august 2017, 12:50
Otsin tööd eest keele ja kirjanduse õpetajana Tartus.
u
unustaja/ 30. august 2017, 13:02
No Siiri ju ilmselgelt ei valda ju oma eriala. Ka võõrkeeli ei valda. Saan aru, et kirjutatakse kiirustades, aga nii palju vigu eesti keele õpetajalt on häbilugu.
s
30. august 2017, 12:06
Siin riigis on asi paigast ära: nõuded õpetajatele on kõrged, samas õiguseid neil suuri pole, iga tatikas tuleb sülitab näkku, sõimab su läbi ja ise pead viisakalt kõik alla neelama ja seda kõike orja palga eest. Kes siin peaks tahtma seda tööd teha?
l
Lahendus:/ 30. august 2017, 11:58
Järgmisena lasku koolidest jalga koolijuhid. Kui riik võtab asja külma kõhuga, miks peab vaeva nägema riigi alam? Õpeta lapsi või ei, ikka teevad, mida arvavad. Kui asi väga käest läheb, küll riigiisad aru pähe võtma hakkavad. See poleks streik, aga sarnane mõjutusvahend küll toolisoojendajatele.

m
30. august 2017, 11:54
misasja üle te imestate? ükski täie mõistusega inime ei taha ju tänapäeva pisikesi bandiidihakatisi õpetada, ammugi mitte sellise naeruväärse palga eest. samas mulle tundub, et palga väiksus ei olegi enam selle probleemi juures peamine faktor.
q
Qwert/ 30. august 2017, 11:41
Mis nutt ja hädaldus! Lihtsaim lahendus on tõsta õpetajate palku, ja kohe on järjekord ukse taga. Kuniks seda ei ole tehtud, siis nutku koolijuhid aga edasi. Ministeeriumiametnikke ei k oti, kus kui palju õpilasi on. Nende palk ei sõltu sellest. nende palk sõltub ministrist ja tema meeskonnast.
p
30. august 2017, 12:16
palk palgaks aga närvid on kallimad
m
Minni/ 30. august 2017, 14:10
Mulle piisaks palgast küll. S.t. kui see korralik oleks. Närvidega olen siiani kenasti hakkama saanud, 20 aastat juba. Aga sellega olen nõus, et töö ja palk ei ole kooskõlas.
q
Qwert/ 30. august 2017, 15:43
2000 € puhtalt kätte! Kas siis ka ütled, et närvid on kallimad, või paned ikka oma pea ja kõik teadmised ning oskused tööle, et olla ses ametis antud palgaga?
v
Vastus/ 31. august 2017, 00:44
Jah, närvid on kallimad ka siis, kui 2000 kätte saaks, sest need samad 2000 peaks arstile viia
a
aga mida oodatagi?/ 30. august 2017, 11:36
andke aga õpilastele õiguseid juurde ja las nad teevad, mis soovivad. ärgu austagu õpetajaid ja saatku neid kuhu juhtub. siis lähevad töölt ära need viimasedki. ise ei kaaluks ka kolmekordse palga eest olla tänapäeva koolis, kus õpetaja on õpilaste ja vanemate mõnitada, õpetaja. ausõna, pigem kaevaksin kraavi. kohe varsti on ka meie koolid murjaneid täis, siis pole üldse võimalik enam mingit korda klassis hoida. soomes lahkuvad õpetajad massiliselt töölt, rootsist rääkimata. aga meie proovime muidugi omal nahal järele, kas saab ikka hea. milleks õppida teiste vigadest, kui võib ise teha.
m
milleks meile koolis?/ 30. august 2017, 11:18
lolle on lihtsam kamandada, poliitikutele kasulikum.
ü
Ülikoolist/ 30. august 2017, 11:00
See on uskumatu kui nõrk kontingent reaalainete õpetajaks soovib õppida ja siis loota, et nad suudavad koolis õpetada võrdväärselt hästi füüsikat, keemiat või veel midagi. Paljud õpetajakandidaadid ei jaga põhikooli tasemel ainet ennastki, ehk lõpetatud saavad kui materjali pähe tuubivad, ei tea. Mõistagi on alati erandeid, aga neid on üksikud!
n
Naine/ 30. august 2017, 10:57
Haridusministeerium ei tõstaks paanikat. Minu lapsele, kes õppis teises klassis ka ei leitud õpetajat ja ausalt öeldes on kurb küll kui saad aru, et asendusõpetaja ei suvatsenud last meeldegi jätta kuna tuli lihtsalt korraks vastu ja ei plaaninudki jääda. Laps käis õpetaja soovil järelaitamistunidest tundide ajal ja kui uurisin, mis on puudujäägid, et last aidata siis ütles ta, et tema ei tea miks ta seal käib. Lihtsalt tühjendati pool klassi, et kergem oleks.
Klassijuhatajat lastel nagu polnudki. Õppetase oli null. Teine klass jäi nagu vahele. Samas oodatakse gümnaasiumi lõpus tulemusi. Haridussüsteem või asi. Ministeerium võib ennast põlema panna sellise suhtumisega.
e
ei ole magister/ 30. august 2017, 10:46
probleem on liiga kõrgetes nõuetes õpetajatele. on vaja magistrikraad ja siis veel õpetajakoolitus. mul on "kahjuks" vaid 3-aastane bakalaureus ja ei saaks koolis töötada. olen mitu aastat elanud välismaal ja oma eriala tippspetsialist, nende kogemuste põhjal saaksin ilmselt oma teadmisi edasi anda ka gümnaasiumis. paraku nõuded on nõuded ja Eestis ma õpetajaks ei kõlba. soovin edu vakantsete kohtade täitmisel.
j
30. august 2017, 10:58
k
kuule nüüd/ 30. august 2017, 18:05
kui erialaselt tugev oled pole mingi probleem ka see magister ära teha. Kunagi, jah olid teadusmagistrid, selle kraadi saamine oli nõks teine tera. Tead ka, et on riike, kus gümnaasiumiõpetajalt eeldatakse koguni doktorikraadi. Paraku nii see on, et eriala laiemalt jagaval inimesel see ka on.
ü
Ülikoolist/ 31. august 2017, 00:47
Doktorikraadiga inimene küll kooliõpetajaks ei lähe
a
aga miks sa ei kandideeri/ 31. august 2017, 08:00
programmi "Noored kooli". Sinna võetaks vastu just bakalaureuse kraadiga noori. Paraku varustab see programm maal olevaid põhikoole õpetajatega, aga alguseks asi seegi.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee