Eesti uudised

START SINIMÄGEDES: Venemaa alustas nõukogudeaegsete monumentide taastamist Eestis

Denes Kattago, 23. august 2017, 14:52

157 KOMMENTAARI

"
.../ 28. august 2017, 09:00
"Teise maailmasõja ajal hukkus Narvas ja piirkonnas ligi 70 000 nõukogude sõdurit" " Vene ajaloolased " peaksid taas selle arvu 5 korrutama siis väheneb teadmata kadunukeste hulk. Igasugu soveti sümboolika tuleb keelustada igaveseks.
a
agõ/ 25. august 2017, 11:02
Tuuzikud tagasi rusosrankisse.
t
Tiit/ 25. august 2017, 03:04
Ei saa asjast aru! Lihulas voeti eestlaste mälestusmärk kiiresti maha, kasutades politseid rahulike eesti elanike vastu. Nuud venelased ehitavad oma mälestusmärke ja ei mingeid emotsioone munadeta valitsuse poolt.
k
küsimus/ 24. august 2017, 17:01
Kas tõesti võib ükskõik mis riik ilma loata hakata Eesti territooriumil ehitustegevust arendama, nimetagu seda kuidas tahes?
t
to;küsimus/ 24. august 2017, 18:22
Tegelikult ei või , kuid hambutu Kultuuriminister Saar ei suuda ilmselt sellist sigadust keelustada. Ei pea olema selgeltnägija , et aru saada venemaa poliitilisest agressioonist eestis. Võtku endi punaarmee monumendid ja säilmed ning viigu venemaale tagasi.
t
Tiit/ 25. august 2017, 06:23
Lihula sammas mis oli moeldud eestlaste mälestuseks voeti kull kiiresti maha. Venelastel lubatakse.
j
Jürgen/ 24. august 2017, 12:38
Hukkunute mälestuse jäädvustamises pole midagi halba, kuid riik peaks tagama selle, et võõrriikide sõdurite mälestusmärkide juures poleks mingeid ideoloogilisi ja propagandistlike sõnumeid vaid puhas langenute mälestamine.
v
Vanake/ 25. august 2017, 15:58
Kas neid monumente pole ikka piisavalt? Kes jõuaks neid sõnumeid kontrollida?Monument ei ole hauatähis. Võidumonumente püstitagu iga riik oma maale nii palju kui soovib. Meil Eestis ei ole põhjust tähistada viimase maailmasõja võitu, kuna meie riik kaotas. Me kaotasime vabaduse 50-neks aastaks. Me kaotasime palju lähedasi.Minu äi ja laste vanaisa hukkus sõjas venelaste poolel.Eestlastel, kes metsa ei suutnud varjuda,polnud valikut.Vaatamata otsimistele jäi tema hukkumispaik leidmata. Meie panime ta nime ja daatumid sambale perekonna kalmistul. Kuigi sõdurimonument oli kavandatud sõjas kaduma jäänutele, ei kavatse me sinna minna seni, kuni seal pühitsetakse okupatsiooni võitu.
<
24. august 2017, 00:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
r
riigikaitsja/ 24. august 2017, 01:32
Jajah, soomlased ei suuda isegi islamistide sissetungile sirge seljaga ei öelda. Nii et sa islamiterrorist, ära tule siin eestlasi õpetama!
j
Jajah/ 24. august 2017, 05:17
miljoni elanikuga Eesti ähvardab ning käitub agressiivselt.Venemaa kardab,et ründame.Naljahammas.Kogu aeg mõeldakse venemaal,et küll need välisriigid ikka kardavad ja austavad meid.Tegelikult kannatavad sellise võimu all venemaalased ise,sellest saadakse isegi aru kuid kardetakse kremli võimu.Enamus venelaste unistus on kuskilt palju pappi sebida ning siis korralikku välisriiki kolida.Vene noormehed lähevad usas isegi sõjateenistusse,et kergemini kodakondsust saada.Kedagi neid ei huvita mingi patriotism ,vaba olemine ja vabas maailmas pere loomine on kõige tähtsam.
a
ah, et/ 24. august 2017, 17:56
agressiivselt! Too üks näide, palun!? See, mida soomlased ütlevad, on meile poogen! Oma veas!!??? Selgita, mis vigu on eestlased teinud! Mida venemaa on teinud, see ei mahu siia lehele ära, aga see polegi nii väga tähtis meile, tähtis on see, et tagaksime oma julgeoleku ja soovime, et venemaa meid lõpuks rahule jätaks! Kui sulle(teile) see ei meeldi, võite naasta oma isamaale, keegi ei hoia teid siin kinni!
r
24. august 2017, 00:20
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
leping Venemaaga/ 24. august 2017, 07:55
Nad on K- keskvalitsuse kaitse all. KAPO ka nende kontrolli all. Riigi õõnestamine käib seestpoolt täiega. Moslemite varjus käib venestamine täiega.
k
Kaitses./ 24. august 2017, 00:10
Hävitame ükskord need kommunistide ausambad Eesti maa pealt ära! Siis hakkab meie elu ka paremini minema.

e
Enn Kalm/ 23. august 2017, 23:46
Sel obeliskil projekt puudub ,pole ehitusregistris ja on ebaseaduslik rajatis .
t
Teamiseks/ 25. august 2017, 01:22
Enn Kalm on peategelane filmis "Inimesed sõdurisinelis" (ka raamat) !
j
ja/ 23. august 2017, 22:03
Miks IRL vaikib? Osteti ära?
e
EESTLASED/ 23. august 2017, 23:07
Nii nagu vene võim laskis õhtu SADU eesti monumente - nii peaksime ka MEIE LASKMA ÕHKU need okkupantide monumendid!
s
Saab ta jah/ 24. august 2017, 14:33
Saab vaimuhaiglas ehk topelt magustoidu.
t
to EESTLASED/ 24. august 2017, 22:27
kõige suurema tõenäosusega oled sa t.blade provokaator või lihtsalt l0llakas
a
ahh/ 24. august 2017, 07:55
s
24. august 2017, 09:11
see erakond ju keskide teine kannikas,need teevad vaid oma juttu,mis rahvale meeldiks,muu neid ei huvita
t
taimps/ 23. august 2017, 21:58
vene sümboolika on keelatud vist eestis.las tahuvad graniiti niikaua kui punast viisnurka ja oma lippu ei lisa.nagunii on pakasuhha pärast samblas.
n
Naabri Valve küsib .../ 23. august 2017, 20:47
Kui jutust õieti aru saada ....Kas esialgu siis- kirde Eestis ja ajapikku " laieneb " " restaureerimine " üle Eesti kuni Tehumardini ??
m
mats/ 24. august 2017, 22:30
no mine vaata mis seal tehumardis siis nii pahasti on. palju inimesi löödi mättasse ja memoriaal on igati asjakohane. punapropagandat õhutada pole vaja aga kahe suurvõimu kuritööna ära tapetud inimesed väärivad mälestamist.
v
Valve Enn Kalm / 25. august 2017, 01:25
m
maamiis/ 23. august 2017, 20:38
täna NTV soli saade Molotov -Rippendropi paktist .Venelased leidsid ,et kõik õige ,oli ju kavalusega vaja eelolevaks sõjaks aega võita .Katõn oli õigustatud ,kuna poolakad olid 1918 aastal vangilangenud punakaartlastega(kes ju nende riiki tungisid ) inetult käitunud ja poolakad peaks tänulikud venelastele olema kuna nad said ju nii palju saksa territooriumit Lääne-Ukraina eest!
http://rufilmtv.org/tv-show/mesto-vstrechi-krivoe-zerkalo-23-08-2017-smotret-onlayn.html
p
Penskar 65+/ 23. august 2017, 23:34
Vaatasin ka ntv-e saadet belova ja norkini juhatusel, peale puhkust juhtimine nagu vits paranenud, aga see paarike elab ikka kremli raudpuuris!
a
aga/ 23. august 2017, 20:35
kuna Judenitši monument on kehvemas seisus siis ehk taastaks esimesena just selle?
k
Kuidas/ 23. august 2017, 20:34
mulle tundub, et reformlased süüdistavad kõiges sotse ja keski., iseendit nad ei näe! Püüavad enda mainet tõsta. Ühes olen nõus eelkirjutajaga, et Venemaa tehku oma mälestusmärgid Venemaale. Me ei tohiks sellist asja siin lubada, et okupatsiooniväele mingeid uusi pronksjunne siia pannakse.
k
23. august 2017, 20:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
EESTLASED/ 23. august 2017, 23:10
Kas EESTI on oma RIIK, või ei ole...? Sellised asjad tuleb KEELATA!
v
veelkord hoiatus/ 24. august 2017, 22:32
see EESTLASED kisaja on t.blade provokaator, saatke ta kremliitide urru@uku tagasi ja ärge alluge provokatsioonidele!

v
väga põnev/ 23. august 2017, 20:24
Kas avamisel heisatakse ka Ensv lipp?
g
get real!/ 23. august 2017, 22:59
a
am/ 24. august 2017, 09:58
Kuna meid valitsevad sotsid ja tuhanded inimesed armastavad sotsialismi,siis suurt vahet polegi enam.Järjest rohkem tundub,et ENSV tuleb täiega tagasi.Aru ei saa,millest end vabaks käidi laulmas 80-date lõpus.Et nüüd sotse jälle võimule lasta.
m
Mis .../ 23. august 2017, 20:15
... õigusega!!!!??? Võtku oma monumendid ning taastagu neid omal maal mitte Eestis! Kes neile loa andis meie maal teha, mida nemad tahavad?
e
EESTLASED/ 23. august 2017, 23:12
Kas KREMLIMEELNE Keskerakonna ja sotside VALITSUS LUBAB siis seda...? Kas täidetakse Ühtse Venemaaga sõlmitut LEPINGUT...? Kas HIILIV vene okkupatsioon Eestis?
N
!!!/ 23. august 2017, 20:00
Nõukogude stiil oli saksa sõdurisurnuaiad maatasa teha ja võimaluse korral ka mõnitada. Nende asukohtadesse rajati näites tööstusettevõtteid, prügilaid, staadione ja muud taolist. Geniaalsuse ülimaks tipuks oli, kui saksa haudadele ehitati mingi avalik välikemmerg. See oli kooskõlas nõukogudeliku PROLETKULTI viiljastavate põhimõtetega.
<
23. august 2017, 19:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
p
Putskin/ 23. august 2017, 20:22
Nagu venelased ikka - räägitakse ainult ,,isamaasõjast", mis oli ju maailmasõjaga võrreldes vaid väike lahing - selle alustasid tõesti sakslased. Maailmasõja alustasid siiski venelased ja seda on nad ka ise tunnistanud, ainult siin kommenteerijad on nii ohmud, et ei tea neist asjadest midagi!
j
jopmandaa/ 23. august 2017, 21:19
Mida sa ajad...ilma ameerika konservideta te poleks midagi võitnud...nälga oleksite surnud!
k
Kuule/ 23. august 2017, 21:39
arulage va.nt! Pane oma pudrumulk kinni ja ära aja suust rumalusi!!!
n
Nipitiri/ 24. august 2017, 00:28
Mitte tänu Stalinile, vaid vaatamata Stalinile võitis NL sõja KOOS LIITLASTEGA.
l
linlane/ 24. august 2017, 08:20
a
am/ 24. august 2017, 10:00
t
to Putskin/ 24. august 2017, 20:52
Kus alustasid venelased 2. maailmasõda, tahaks kah teada! Plusside ladujad ilmselt ka ei tea!
a
ahah!/ 23. august 2017, 20:28
enne sõda tapetud poolakad...enne sõda küüditatud eestlased ja teised rahvad, keda saadeti siberisse surema!? Need polnud ohvrid ve?
h
kui/ 23. august 2017, 19:52
hakatakse mälestusmärke taastama, siis peaks ka kirikud taastatama, mis maatasa pommitati.
a
Arvaja/ 23. august 2017, 19:49
Äkki on see Venemaa starteegiline plaan siia sisse tulla ning ühtlasti ka Eesti valitsuse julguse testimine? :D
Näiteks: Venemaa oma rahade eest laseb ehitada mälestusmärgid Narva juurde. Seejärel organiseerivad nende sammaste juures kogunemised (sama nagu enne Pronksiööd, punalippude lehvitamine jne). Selle peale reageerib Eesti valitsus, et tuleks ta teisaldada mujale, mis omakorda tekitab uue "Pronksiöö". Küll aga seekord on tegevus Vene piiriääres, siis Venemaa teatab, et nende riik on ohustatud ning nad peavad "turvalisuse" mõttes sekkuma.
Ja no sealt saab juba edasi aretada :D
p
Punane kraana/ 23. august 2017, 19:41
Eestlaste mälestusmärgid võetakse maha aga vaenlase mälestusmärke uuendatakse. Selline asi poleks üheski iseseisvas riigis võimalik. Kommunism koos oma mälestusmärkidega tuleks hoopiski keelata.
m
23. august 2017, 23:20
Missugusest iseseisvast riigist sa patrad?
a
am/ 24. august 2017, 10:01
Me oleme Brüsseli oblast,mitte iseseisev riik.Nii kaua ei saa uni kesta.
n
nojah/ 23. august 2017, 19:39
see'ep see on reformistide soodustatud "detsentraliserrimine", mil selliseid asju saab otsustada mingi vallavanema nõusolek.

m
Monumentideekspert/ 23. august 2017, 19:37
Rootsi alustas Eestis pärisorjuse aegsete monumentide taastamisega !
p
pensionär/ 23. august 2017, 19:25
Saksamaal on langenud venelaste ühishauad väga hästi hooldatud. Sel määral hästi, et ilmsesti peab keegi sellist hooldust rahastama.
k
kolla/ 23. august 2017, 21:56
Täitanud punaarmeelased vägistasid 4 miljonit saksa naist ja ehk mõni järeltulija oma slaavi-mongoli arusaamadega käib neid rehitsemas.
2
20. ss diviis/ 23. august 2017, 19:14
Ei tea kas venelastele meeldiks kui me tahaks oma 20. ss diviisile ausammast Moskva külje alla teha?
e
ei jõudnud nii kaugele/ 24. august 2017, 12:50
see diviis nii kaugele ei jõudnud . Mõnd teised Wehrmachti diviisid küll jõudsid
p
pensionär/ 23. august 2017, 19:12
Saksamaal on langenud vene sõdurite ühishauad väga hästi hooldatud. Nii hästi, et ilmsesti peab keegi sellisel tasemel hooldust rahastama.
v
valija/ 23. august 2017, 19:25
Valimistel tuleb õige otsus teha kui ei meeldi punaste vägistajate ja mõrtsukate ausambad.
p
pensionär / 23. august 2017, 19:59
Palun vabandust, et kaks korda sama teadmist avaldasin. Ei mõista, miks miinuseid panite. Ma kirjutasin ju tõtt. Palun leppige sellega, et vene sõdurite hauad Saksamaal on hästi hooldatud.
k
kolla/ 23. august 2017, 22:04
Tapjatele ja vägistajatele ausamba ehitamine on kindlasti normaalne?
v
Vahur/ 23. august 2017, 19:04
Kuidas selline asi võimalik on? ENSV-s kindlasti
m
23. august 2017, 18:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
v
valija/ 23. august 2017, 19:15
Siiani oledki siis valinud. Sina oledki kõiges jamades süüdi. Ma kogu aeg imestan, et kes neid valib.
k
23. august 2017, 18:22
Kas me peame austusega mäletasma meie rahva tapjaid? miks sellist asja lubavad meie poliitikud?
vanamemm
K
A/ 23. august 2017, 18:21
Kuidas Venemaa Eestise ära mahub?
e
23. august 2017, 23:28
Ei peagi mahtuma, aga juhtimine käib endiselt Moskvast. Sinna ei saa te midagi teha..

e
Elagu ENSV/ 23. august 2017, 17:54
Pole enam asja Eestisse,Venemaa tagahoovi
t
tibu/ 23. august 2017, 17:50
Kas uue okupatsiooni varjatud algus?
t
tibule/ 23. august 2017, 20:32
k
Kas Eesti polegi enam iseseisev riik?/ 23. august 2017, 17:41
Et teised riigid siia omale monumente püstitavad
j
jürka/ 23. august 2017, 17:47
Keskerakond astub jõulisi samme selliste asjade peatamiseks.
k
kuule jah/ 23. august 2017, 18:31
seda minagi, et jänkid olid kehvad ärimehed omal ajal...nad oleks võinud kogu venemaa ära osta, mitte vaid Alaska...venelased oleksid kasastanis omale lapikese saanud ja kõik oleksid siiani rõõmsad! Meie eestlased eriti!
t
teiega sama lugu/ 23. august 2017, 18:53
peale mongoli-tatari võimu all olemisest pole just väga palju aega möödas! See võim tuleks taastada-kindel see!!
m
mongolid teavad/ 23. august 2017, 20:35
mis on hea! Paraku 500 aastast ajalugu sa ümberkirjutada ei saa kuidagi! Lepi sellega veidike pilukil silmadega sell Lasna-Gorskist!
õ
Õ U - D U S!/ 23. august 2017, 17:39
Eestimaad vallutada ja eesti rahvast orjastada aidanud surnutele hakatakse
MEIE PRAEGUSES - VENEORJUSEST JA VENE KURJUSEST VABASTATUD EESTIS AUSAMBAID EHITAMA.
Järgmisena pannakse kindlasti nii lenini kui ka stalini ausambad jälle püsti või ootab meid järgmisena ida-Ukraina saatus?
Kas venemeelne keskerakond koos reeturite sotside ja irlitsidega sellepärast seadusevastaselt võimule trügiskii, et jälle VENE VÄED vabalt Eestisse sissemarssida saaks!
Ja Savisaargi on ilmselt selle Venemaa uue malekäigu tõttu tervist väge ja nii täkku täis, et tahab juba Narva linnapeks hakata.
t
tehku siis riik/ 23. august 2017, 17:39
kõigepealt tavainimeste elu korda, mitte ärgu hoolitsegu ainult broilerite eest.
e
Eesti eest./ 23. august 2017, 17:34
Kui polegi venemeelsed on kahemeelseid palju ja muidugi ka venemeelseid ,
Kuid tõesti ka riik peaks tegema korda mälestusmärgid Eesti Leegionis võidelnute omad.
Riik peaks ka hakkama oma esindajaid ja parteid nagu Reformierakond ja Keskkerakond esindajaid saatma Sinimägede kokkutulekule.Aga miks neid pole? Kardavad ja peovad.
j
Jüri Böhm/ 23. august 2017, 17:30
Päev on ka märgiline valitud.
23. august MRP .
q
qq/ 23. august 2017, 17:22
Tegelikult see pole Venemaa asi toppida oma käbaraid meie maal asuvate monumentide kallale. Eesti riik (kui see on riik), peab otsustavalt seama piiri. Tehku Venemaa teisel pool Narva kallast mida tahab, kuid siin mitte. Kuigi Ratta Jyrka on jobuke ja see on kaugele näha, siis koalitsiooni kaaslased ju omavad vähemalt ühte muna kamba peale?

u
23. august 2017, 17:17
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
23. august 2017, 17:21
kui te selle putinipuudlist netiprovokaatori, röökija ja ülimalt raske vaimsepuudega haige i di oodi kommentaaridele miinuse panete, siis
teatage, palun, ühtlasi ka ebasobivast kommentaarist.
Aitäh!
r
Russisch kulturisch ??/ 23. august 2017, 17:26
A hulisch! Sm.Ratas ajab valimiste asja... Häbi sellisest tegelasest.,
a
Aiku/ 23. august 2017, 17:08
Kas see on mingi nali või? Sotsid on kindlasti rõõmsad aga mida ütlevad selle asja kohta IRL ja EKRE?
m
Mõhud ja tölpad on "kavalad"../ 23. august 2017, 17:19
Nemad ei tea midagi kuna vald lubas ja otsustas. Taga tipuks likvideerivad veel kindlasti valla. Hirmus mõelda millised tegelased ilma valimisteta on teinud valitsuse.
o
oo, Narva purustajatele ja hävitajatele ausambad!!/ 23. august 2017, 16:50
6.–7. märtsil 1944 toimus Narva linnale õhurünnak, mille käigus NSV Liidu õhujõudude poolt läbiviidud pommitamise käigus purustati enamik linnast ja hävitati enamik Läänemere barokipärli Narva vanalinna keskaegsetest ehitistest.
Narva pommitamine kestis 200 venemaa lennuki poolt 11 tundi järjest.
Ehkki suur osa linnaelanikest olid evakueeritud, hukkus ka palju linna jäänud tsiviilelanikke.
k
kuule turakas/ 23. august 2017, 17:39
fašistid olid selleks ajaks Eesti tolmu jalgadelt pühkinud! Aga noh, lambad on lambad!!
t
to 17:03/ 23. august 2017, 17:19
need olid venelaste liitlased. pealegi venelaste liitlased tuumapommitasid jaapani linnu. seega venelased on kaasosalised selleski.
s
sõnad puuduvad, kus on meie valitsus ja president?/ 23. august 2017, 17:19
Eestimaad vallutada ja eesti rahvast orjastada aidanud surnutele hakatakse
VENEORJUSEST JA VENE KURJUSEST VABASTATUD EESTIS AUSAMBAID EHITAMA.
Järgmisena pannakse kindlasti nii lenini kui ka stalini ausambad jälle püsti või ootab meid järgmisena ida-Ukraina saatus?
Kas venemeelne keskerakond koos reeturite sotside ja irlitsidega sellepärast seadusevastaselt võimule trügiskii, et jälle Venemaa Eestisse vabalt sissemarssida saaks!
-
0
007/ 23. august 2017, 16:45
Sel juhul palun tagasi panna ka Lihula mälestusmärk .Samuti tuleks paigaldada Sinimägedesse Eesti vabaduse eest võidelnutele mälestusmärk.Aga neid ei ole ega tule sest valitsuses on venemeelsed
m
Mis sel juhul?/ 23. august 2017, 19:17
Sel juhul tuleks Venemaale saksa Wehrmachti ja ss-ile ausambad panna.
<
23. august 2017, 16:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
23. august 2017, 17:24
ma ei tahaks teid kumbagi siin eestimaal näha,ei jänkisid,ega sibulaid.
v
Venelane/ 23. august 2017, 18:25
s
23. august 2017, 19:31
soe oled sina,kährik,kes sa võõral maal elad.
e
embakumba/ 23. august 2017, 20:32
aga kui meid kaitsavaid jänkisid siin e meil ei oleks, siis olekski siin jälle sibulate ehk vene verine okupatsioon.
e
eks/ 23. august 2017, 16:31
sotsid ja kesikud aitavad sellele ka kaasa, va punakommunistid. Sisserängaja poeg abistab igati omalt poolt.
m
Mudak Jeldajev/ 23. august 2017, 16:26
70 000 hukkunud punaväelast on päris valus hind Eestimaa vallutamise eest.
a
A / 23. august 2017, 16:32
7
23. august 2017, 16:46
70 000 on ka piisav arv.mis te siis ronisite võõrale maale,kuhu eestlane teid kutsunud polnud.
j
Juura Velosiped on hunnik õnnetust./ 23. august 2017, 16:36
Teadagi,et tegelane tahab oma partijale kõigi jopp hääletajate toetust. Kas see isamaalane" Tsahkna oli kes sellised tölpad valitsema lasi? Hullemaks asjad enam minna ei saa.
s
SMURF/ 23. august 2017, 19:43
1944. aastal kaitsesid saksa mundirs eestlase väeosad Narva jõge, ning taganasid hiljem Sinimägedesse. Nad nottisid nii palju tiblasid, et venelased kaotasid terve 2. armee .
Hinnanguliselt oli venelaste hulgas 300 000 hukkunut. Nad tulid üle Narva jõe massiga peale, eestlased ootaid kuulipildujatega ning laipade virnad kerkisid... Lõpuks ei suutnudki venelased läbi murda ning taganesid ja läksid Peispi järve alt ringi
t
t--bla/ 23. august 2017, 16:21
Tulevad oma kultuuri restaureerima.
s
sid/ 23. august 2017, 16:26
Mitte kultuuri, vaid kultuurat.
1
23. august 2017, 16:38
1940 aastal rakvere turul karjusid ka vene mutid,et "meie tulime teile kultuurat tooma..." pealtnägija tunnistus.

t
Taat/ 23. august 2017, 16:17
Arvan,et ajalugu tuleb säilitada,olgu see fašism või kommunism.Inimesed olid režiimide ohvrid,nende mälestust tuleb austada.
h
Heh/ 23. august 2017, 16:56
Miks peaksime punaokupantide mälestust austama?
o
olgu/ 24. august 2017, 09:32
need mälestusmärgid, mis seni on alles, olgu. Aga midagi juurde teha või taastada? Aitäh! Milleks? Ajalugu säilib nii ehk naa. Kusjuures, kui erinevaid allikaid lugeda, siis on ka ajalugu üsnagi erinev, isegi lähiajalugu.
l
lugeja/ 23. august 2017, 16:07
Mida pekki! Endine okupant tuleb meie maale agressorite haudu üles vuntsima!? Mis riigis ma elan?
l
Lihtsalt inimlik arvamus/ 23. august 2017, 15:59
Surnuid ja s6jas langenuid v6iks minu arust siiski austada ja neid v6iksid mälestada need, kes kedagi mälestada soovivad. Surnutega minu arust ei s6dita. Igasuguste mälestusmärkide ja hausammaste l6hkumine on barbaarne ja normaalsed inimesed seda ei tee. Miks mitte taastada l6hutud v6i lagunenud mälestusmärke - k6ik meie ümber on ajalugu, kas me soovime seda v6i mitte. Tsiviliseeritud inimesed ei l6hu mistahes ajaloolisi mälestusmärke.
i
inimlik/ 23. august 2017, 16:13
miks vened siis eesti riigis meie mälestusmärke niitma hakkasid.
s
to 17:06,/ 23. august 2017, 17:17
n
no sel/ 23. august 2017, 17:46
juhul pole vaja teie savist ehitatud punaplönne ka siin hoida! Maha ja rämps teekatte alla täidiseks! Teie ideoloogia oli ja on vale...uskumatu on see, et te ise sellest aru ei saa!!?
k
kes / 24. august 2017, 09:33
on arvanud, et need olid tsiviliseeritud inimesed?
m
Meie rahvast ja riiki mõnitavad tekstid peavad kaduma.../ 23. august 2017, 16:26
Köki möki poliitika on punasele valitsusele iseloomulik. Siia juurde käib ka sadade miljonite eest Lenini palee ja Patarei vangla taastamine. Mõistus tule koju.
j
Just nimelt seda/ 23. august 2017, 16:47
vatnikud meie maal tegidki, nii et pole neil midagi vinguda, kui agressoritele mõeldud momunedid ära koristatakse. Või siis tuleb nad tähistada vastava kirjaga -siin puhkavad agressorite luud, kes langesid Eesti okupeerimise käigus.
b
Bla/ 23. august 2017, 17:07
Täitsa huvitav, millal mongoli sõduritele venemaal mälestusmärke püstitama hakatakse?
l
Lisaks mongolitele võiks ju ka võidukatele/ 23. august 2017, 18:57
poolakatele pystitada, kes omal ajal Moskva edukalt vallutasid. Ja siis veel Krimmi khaanidele tänulikelt alamailt, sest Venemaa oli ju Krimmi khaaniriigi omaagne provints.
k
Kas/ 23. august 2017, 15:59
Vene saatkond taastab ka kõik Vabadusesambad mis tiblad õhku lasid?
e
eesti mees/ 23. august 2017, 15:57
novgorodis on sakslaste monument keegi ei rüveta.
j
23. august 2017, 16:20
just. eestlased aga ei taha isegi surnuid rahule jätta!
t
tahame/ 23. august 2017, 17:48
a
ah nii/ 23. august 2017, 20:28
t
tõlgin!/ 23. august 2017, 20:42
Kuula tähelepanelikult, ütlen seda vaid korra-Tahame surnuid rahule jätta, aga iga roju oma koju! Said aru???
t
Tim/ 23. august 2017, 15:56
Mis moodustis see Eesti siis lõpuks on?Enda leegionäridele Pärnus kui ka Lihulas ei saanud(tohtinud) mälestusmärki püstitada kuna USA ja juudid keelasid ära ja meie valitsus saatis politsei koos koertga rahva kallale ja nüüd restaureerib Venemaa Eestimaa pinnal oma mälestusmärke ja valitsus taas jälle kuulekas välisjõududele.Toimub siis Eestis?
v
23. august 2017, 15:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
mis/ 23. august 2017, 16:35
kuradi veteran sa oled? kotipoiss ja varganägu!
h
haa/ 23. august 2017, 15:51
venemaa võib need mäletusmärgid teisaldada omasse riiki.

v
viidagu koju, kus nende koht/ 23. august 2017, 15:50
Käisin seal aastat kolm,neli tagasi. ÕUDNE ja tülgastav oli vaadata seda kompleksi. Isamaa kaitsjad pidi olema sinna maetud? Jubedad jurakad need nõuka monumendid, no ei armastata meil neid!
p
23. august 2017, 15:47
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
p
poolakad/ 23. august 2017, 18:57
on tublid ja nemad ei andesta venelastele KATÕNI iialgi!
j
just!/ 23. august 2017, 20:52
Tuleb taas tõdeda, et mõtleme ja räägime üksteisest väga mööda! Ma mõtlen venelased ja muu maailm! Muide mulle krakovi vorst väga maitseb, aga pelmeenid ja kapsaleotis, mida venemaal pakutakse...nu eto gadost..
o
oh/ 23. august 2017, 15:44
Täiesti uskumatu! Kogu aeg peab siis okupantidega võitlema, nad tungivad igast praost ja uksest ja aknast. Varem hõivasid meie maju, meie talusid, hävitasid ja risustasid Eestimaad, rajasid siia meile eestlastele võõraid kolhoose ja sovhoose ehitades maale mittesobivaid 3 korruselisi hruštšovkasid ja täites neid ringirändavate kolhoosnikega. Eestile olid iseloomulikud ikka talud ja õiged põllumehed, keda maa toitis ja mullale anti suud. Ja nüüd aga võitle nende järeltulijatega. Oh püha taevas!
k
23. august 2017, 16:54
kah, venelased on kui cukaratsad
n
no/ 24. august 2017, 09:47
paljud neist nõuka ajal maale ehitatud ridakatest on tühjad. Ekstensiivse põllumajanduse kadudes kadus vajadus ka tööjõu järele, kes tööd eriti ei teinud, aga palka sai. Kuna uut infrat maale ei tekkinud, on seal nüüd inimesteta maa. Ka vanaaja õigeid talumehi jääb järjest vähemaks, sest olud muutuvad. Pakun umbes - praegu tehakse maal 10 inimese töö ära kolmekesi või kahekesi. Kaasaegne loomapidamine ei ole just loomasõbralik ja inimene on sealt süsteemist peaaegu välja tõrjutud. Tööd teevad masinad. Kusagilt jäi silma väide, et 100 aastat tagasi eksisteerinud töökohtadest on kadunud 85%. Selline muutus on väga kiire. Missugune on elu järgmise 100 aasta pärast?
j
Ja-jah/ 23. august 2017, 15:37
Küsimus asjapulkadele-kuidas on see võimalik???
h
hiiliv okupatsioon/ 23. august 2017, 15:31
rohelised mehikesed püüavad sel kombel oma kommetega meie kloostrisse imbuda, on neil veel meeles kuidas nad esimest korda "vabastama" tulles kõik Vabadussõja monumendid ära vabastasid, on nad midagi kompenseerinud, isegi EW Presidendi ametiraha hoiavad nad vangis
e
eestlane/ 23. august 2017, 15:30
Kindlasti tuleb see peatada .Miks valitsus või president ei sekku ?Ja ma ei kuulu EKRESE!
j
jobu oled/ 23. august 2017, 20:36
k
K.M/ 23. august 2017, 15:23
Mina ,eestlasena, ei taha omale maale okupantide sambaid!
v
23. august 2017, 15:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
v
väike erinevus/ 23. august 2017, 15:30
Väike erinevus on ainult selles, et Belgias ja Prantsusmaal ei lubaks keegi panna sakslaste haudadele silte stiilis "Igavene au kangelastele, kes langesid Kolmanda Reichi võimsuse nimel!". Ja ka Wehrmachti mundris tatikatel ega turult ostetud Raudristidega mardisantidel ei lubataks seal marssida.
b
Bla/ 23. august 2017, 17:11
Nad ei ela ka riigi kõrval, kes endistviisi oma naabreid vallutab.
e
ehh/ 23. august 2017, 17:15
Sa unustad nimme, et tegu esimese ilmasõja monumentidega.
j
JUHAN/ 23. august 2017, 15:32
Jõhvis asunud Saksa sõdurite surnuaia, kohu oli hulgaliselt maetud ka Simägedes haavata saanud ning Jõhvi laatsaretis surnud eesti sõdureid, selle tegid punased maatasa ning rajasid selle asemele saeveski.
Surnuaed künti üles saksa sõjavangide tööjõuga. 10 mest vedas atra. Lõrval marssis mingi põlvini kimnastjorkas lõhike keskaasialane, täägistatud püdd ähvardavalt käes. Loodreite tanant torkimiseks. Ja vandus nii oma emakeeles kui ka vn keelseid mattte. Sest see oli vandesõnadest märksarikkalikum- Nii mulle kohalikud vanad inimesed seda rääkisid.
k
Kalmer/ 23. august 2017, 15:42
Jõhvis saksa sõdurite rahupaik on ilusti hooldatud
k
Kalmerile/ 23. august 2017, 19:54
See on NÜÜD, praegu! See saeveski laiutas seal raudtee-äärsel maatasa tehtud surnuaial üle 40 aasta, kuni 90-ndatl saeveski seisma jäi ning lammutati. Surnuaed taastati endisele,nüüd siis saeveski jäänuste asemele, kunagisele asukohale Jõhvi luterliku koguduse, muinsuskaitse ning linnavalitsuse ühisel ettevõtmisel, kusjuures taastamistööd finantseeris Saksamaa, Pärast taastamist anti surnuad õhvi lutrliku kiriku hallata (rahaliselt toetas taas Sasamaa), kuna too sõdurisurnuaed asus kirikule kuuunud maa peal. Aga kes ja kuidas haldab seda praegu, ei tea. Olen vahepeal mujale ära kolinud.
m
mine puu taha.../ 23. august 2017, 15:36
oma surnutega- surnutele pole mingeid ausambaid tarvis. Elavatel impeeriumimeelsetel on tarvis eestlaste hingedel sõtkuda. Oled sa Venemaal Wehrmahti ausambaid näinud?
m
muig/ 24. august 2017, 09:49
neil polnd aega sinna sambaid püstitada.
v
väike erinevus/ 23. august 2017, 16:11
Stiilinäiteid Tallinnast Kaitseväe kalmistult
http ://www.ohtuleht.ee/803744/9-mai-veteran-kui-meie-poleks-voitnud-siis-eesti-keelt-siin-ei-raagitaks#4 - mees on väljateeninud ca 30 ordenit.
http :// www.ohtuleht.ee/803875/9-mai-veteran-kui-meie-poleks-voitnud-siis-eesti-keelt-siin-ei-raagitaks - üllatavalt hästi säilinud Teise maailmasõja veteran - lennuväe leitnant. Kuna alates 1943 aastast kasutas Nõukogude armee paguneid, siis on ta arvatud reservi juba sõja algul.
Kas Belgias ja Prantsusmaal ka selline lõbus karneval toimub?
m
Mis pudru see on/ 23. august 2017, 19:28
v
väike erinevus/ 23. august 2017, 20:18
Kuna õhtulehes normaalseid viiteid ei saa panna siis on viidetes tühikud. Soovijad saavad näha pilte Kaitseväe kalmistul toimuvast sabatist. Kuna Kaitseväe kalmistu allub Kaitseministeeriumile siis tundub, et EV valitsusele sobib kui Eesti sõdurite haudadel karneval toimub.
r
Reio/ 23. august 2017, 19:12
Just! Tehkegi Hitleri vägedele ausammas Moskva väravasse aga Eestisse me ei taha venelaste ausambaid.

r
reha/ 23. august 2017, 15:23
See on RÄIGE Eesti siseasjadesse sekkumine!!!
s
sina "sull"/ 23. august 2017, 17:57
l
lubamatu/ 23. august 2017, 15:20
Venemaa tehku oma mälestusmärgid Venemaale. Me ei tohiks sellist asja siin lubada, et okupatsiooniväele mingeid uusi pronksjunne siia pannakse.
b
bbbbbebe/ 23. august 2017, 15:14
Kuidas see võimalik on? Kas Eesti vabariik on nüüd ümber nimetatud Eesti NSV ks ?
h
Huvitav / 24. august 2017, 09:15
Samas võiksid natzi okupandid omi sambaid igale kunagi okuperritud riigi territooriumile istutada nii nagu teevad seda venelased, kes reostsvad asukoha riike okupantide fashistlike monumentidega.
<
23. august 2017, 15:14
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
Ah/ 23. august 2017, 15:57
ära jaura, sa oled ju iseendale ka tüütu!
k
Keskerakond ja sotsid/ 23. august 2017, 15:12
tegelevad eesti venestamisega täpselt nagu Helme väitis. Ei olnud ühtki põhjust, miks vallavanem oleks pidanud ehitusluba väljastama. Kuid loomulikult valimised on tulemas seega peab oma valijate hääli napsama. Rõve !
r
Raivo/ 23. august 2017, 15:03
Ma arvan,et see kõik toimub kesikuvalitsuse kaasabil
O
?/ 23. august 2017, 15:11
Ole hea tõlgi nüüd see oma iba ära ka.
r
Raivo/ 23. august 2017, 15:13
a
Ats/ 23. august 2017, 15:19
Ära täna rohkem peale võta!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee