Kose-Ardu teelõik luuakse seni ehitusmeeste poolt puutumata pinnasele. (Maanteeamet)

Kannatlik saab rohkem kui kolme aasta pärast pedaali litsuda Ardu-Kose neljarealisel kiirteel. Taasiseseisvumisaja üks mahukamaid tee-ehitusprojekte rajatakse seni puutumata pinnasele.

Trev-2 Grupi Maanteede ehituse valdkonna juht Margus Praks põhjendab, et ehitustööde ajakulukuse taga on tehnoloogiliste protsesside järjestus. „Päris samaaegselt neid kõiki läbi viia ei saa,” ütleb Praks. Omajagu nädalaid söövad ka talvekuude külmad ilmad, mis ehitustempot kindlasti trotsivad.

Kuhu kulub ehituseks hangitud ligi 50 miljonit eurot? Esimese suure tüki hammustab riik 20 protsendise käibemaksuna. Projekti kulukaimad osad on Ardu liiklussõlme ning teiste rajatiste ehitus.

Kose-Ardu teelõik luuakse seni ehitusmeeste poolt puutumata pinnasele. (Maanteeamet)

Arvestades projekti jaoks vajalike materjalide hulka, neelavad ressursse ka pinnasetööd ja teekatete ehitus, mis teostatakse seni puutumata pinnasele. Kulukas on ka kiirtee nõuetele vastavate liikluskorraldusvahendite paigaldamine.

Kui kaua võtab sel juhul terve trassi valmimine? Praks toob selgituseks analoogia. „Kui ühe kanamuna keetmine võtab aega 5 minutit, ei tähenda see veel, et 3 kanamuna keetmine võtab aega 15 minutit.”

See tähendab, et teelõigu valmimise ajal on võimalik paralleelselt ka trassi rajada. Kui kaua see täpselt aega võtab? Sõltub maanteeameti kiirusest hangete tegemisel. Loodetavasti saavad liiklejad Võõbu-Mäo neljarajalisel kiirteel pedaali litsuda juba 2021. aasta lõpuks.

Jaga artiklit

37 kommentaari

I
Ilmar  /   21:20, 13. aug 2017
noo algul võikz siiz ühe suuna valmis ehitada või kuidas. Sõidaks seda mööda kui teist rajatakse.
P
pärnakas  /   11:32, 13. aug 2017
Ma ei saa aru, mis sinna Tartu poole sellest teest ehitada. Pärnu, millel on perspektiivid palju suuremad, vajab 4 realist teed. Ülikoolgi kolib ju Pärnusse.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis