2
fotot
Proovisõit: Taavi Aas (vasakul) ja transpordjuht Enno Tamm on investeeringuga rahul. (Stanislav Moškov)

“Ega nad uutest trammidest eriti palju erinegi, ehk ainult välimuse poolest,” räägib Tallinna linnapea kohusetäitja Taavi Aas Tšehhist tagasi jõudnud renoveeritud trammi KT-6 tutvustades. Proovisõitu teinud sõiduriista uuendamine läinud maksma vaid 900 000 eurot!

Teisipäeval kella 11–12 vahel tuiskas  läbi Tallinna südalinna peatustes ootavaid sõita soovijaid ignoreeriv tramm. Värvilt meenutab see pealinna uhkuseks saanud voolujoonelist “hispaanlast”, kuid tegumoelt oli vana  hea tuttav “tšehh” mis “tšehh”, ainult renoveeritud nii seest kui ka väljast.

Proovisõitu tegi üks kahest Tšehhi tehasest tagasi kodulinna saabunud madala põhjaga trammist. Kokku on neid Tatra tehases uuendamisel 12. Trammid renoveeritakse Tšehhis täielikult, kuni selleni, et välja vahetatakse ka karkass, kus vaja. Liinile tulevad esimesed renoveeritud trammid hetkest, kui Kopli ja lennujaama suund avatakse. Septembri alguses tulevad katsetusele ka Tallinnas renoveeritud retrotrammid, mida on kokku kuus. Needki uuendatakse karkassini, mis keevitatakse kokku, kus vaja. Tehnika on trammidel täiesti uus, elektroonika uus jm. Ega nad uutest trammidest eriti palju erinegi, ainult ehk välimuse poolest.

Eile proovisõitu teinud trammi nr 123 renoveerimine läks Taavi Aasa sõnul maksma 900 000 eurot. Ühe retrotrammi uuendamine maksab umbes 700 000 eurot. Proovisõidu kaasa teinud Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul hakkavad retrotrammid sõitma liinil nr 3 ehk siis Kadrioru ja Tondi vahet.  “Välja hakkavad nad nägema nagu läinud sajandi kuuekümnendatel sõitnud trammid, nii istmete paigutuselt kui ka disainilt. Eks siis ole iga reisija enda asi, millisesse trammi  istuda. Tehnika poolest ei jää retrotrammid renoveeritud trammidele millegagi alla,“ kinnitas Tamm Õhtulehele.

Proovisõitu teinud renoveeritud trammi roolis istub TLT trammiteenuste osakonna juhataja Alexander Martynenko. “See tramm oli üks viimaseid, mis üheksakümnendate alguses Tšehhist uuena osteti,” ütleb Martynenko. “Selle praegusi mugavusi ja kvaliteeti ei saa tehasesse tagasi saadetud trammiga mitte võrreldagi. Hispaania trammi salongi müratase on küll parem, kuid midagi hullu pole ka selles siin.”

       

Jaga artiklit

17 kommentaari

A
ARVAJA  /   17:48, 2. aug 2017
Kopli liinidel sõidavad ainult kõrged trammid. Kas nüüd muutub midagi? laevadelt tulevad inimesed ei jõu oma raskeid kohvreid nii kõrgele vinnata.
P
Palun 10 nippi ehk selgitust  /   05:57, 2. aug 2017
Kuidas renoveerida trammi, lennata eralennukitega, saada 17 000€ "palka" jne. sel ajal, kui "RAHA EI OLE EGA TULEGI!"?

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis