Eesti uudised

Aktsiisitõus sundis õlut ette ostma

EI MORJENDA: lõunamaist palavust ei tule, kuid hooajakaup müüb ka külmal suvel (6)

Denes Kattago, 19. juuli 2017, 11:40
EI MORJENDA: jäätise ja muu hooajamüük jätkub ka jaheda suvega.Foto: Balbiino
Jahedast suvest hoolimata peab eestimaalane puhkust harjumuspäraselt edasi: eks siis ikka grillides, õlut juues ja lapsele jäätist ostes. Kauaoodatud ja pikemat palavust oodata ei tasu.

Paljusid inimesi on nukker ilm sundinud kodutolmu jalgadelt pühkima ning otsima sooja tröösti välismaalt või saunakeskustest ja kümblatest, mis teeb turismitööstusele rõõmu. Suur osa on ilmaga leppinud.

Peol käimist halb ilm ei mõjuta

Lee Lang kultuuriüritustele pileteid müüva Piletilevi müügiosakonnast ütleb, et suvel toimub väga palju vabas õhus ja ilm on kindlasti oluline tegur, aga mitte ainus. „Kui inimene avastab teda paeluva sündmuse, kuhu ta tahab väga minna, siis ta leiab selleks võimaluse. Ja nagu öeldakse, siis pole halba ilma, vaid vale riietus.“

"Võrreldes Piletilevi kaudu müüdud piletite hulka tänavu ja möödunud aasta juunis ei näe me märkimisväärseid erinevusi. Juunis müüdud piletite hulka mõjutas kindlasti noorte laulu- ja tantsupidu, aga samas oli möödunud aastal sel ajal müügis mitmeid suursündmusi," lisab ta. 

Samal teemal

Suvi on külm, reisid väljamüüdud

Tänavune kehv suvi on tinginud olukorra, kus viimase hetke reise praktiliselt ei eksisteeri ning kõik tšarterlennud, mis otse Tallinnast lähevad, on välja müüdud. Reisifirmade statistika näitab, et jahedad suveilmad suurendavad reiside müüki soojema kliimaga sihtkohtadesse ning koduvabariigis aset leidvatele kultuuriüritustele.

Ka ilmamehed soovitavad suvepuhkuseks siit jalga lasta, sest eriti soojemaks kuni sügiseni ei lähegi. Tartu ülikooli füüsika instituudi õhusaaste modelleerimise vanemteadur Marko Kaasik räägib, et vihmane suvi jätkub, ja kuna päikesepaistet on vähevõitu, siis on juuli ka tavalisest veidi jahedam. August on tavaline või veidi jahedam, normaalse sajuhulgaga aasta sajuseim kuu. September tõotab kujuneda üsnagi tavapäraseks nii sajuhulgalt kui ka soojuselt.

„Lõunamaist palavust ei tule, maksimaalsed temperatuurid võivad veidi üle 25 kraadi ulatuda, juuli lõpp ongi Eesti sisemaal kõige soojem aeg. Mere ääres on selleks augusti esimene nädal," ütleb Kaasik.

Jäätist jagub! 

"Tundub, et suvi on siiski inimestel südames ning kuigi ilm mängib vingerpussi ja keskmised temperatuurid nii mais kui juunis on sel aastal mitme kraadi võrra madalamad olnud kui eelmisel aastal, siis jäätiseid on Eesti jäätisesõbrad ostnud rohkemgi kui eelmisel aastal," märgib Kolk.

Ka konkurendi Premia Tallinna Külmhoone juhatuse esimees Aivar Aus tõdeb, et jäätiseäris on päike parim müügimees. "Premia jäätisemüük on läinud üpris hästi, tänavu esimesel poolaastal oleme saavutanud paremad majandustulemused kui mullu samal ajal." 

Suvetoodete müük läheb hästi

Suured lihatootjad ei lase end suveilma kapriisidest mõjutada, väikesed aga peavad riskima uude toodetega, tunnistab Rannarootsi Lihatööstuse AS turundusjuht Ingrid Prinsthal. „Eestlased armastavad suvel iga ilmaga grillida ning leiavad selleks alati võimaluse, ilmast olenemata," ütleb ta.

Kolmekümne aasta juubelit pidava väikese Linnamäe lihatööstuse juhatuse liige Tarmo Küla ütleb, et 2017. aasta suvi on olnud ootuspärane ja ei saa parimat müügimeest päikest küll hukka mõista.

"Loomulikult grillitakse ja tšillitakse oluliselt vähem, aga kasumi kukkumine on hetkel märgatav just mitte müügimahtude languse, vaid tooraine ja teenuste hindade tõusu pärast, mis on olnud selle aasta esimeses pooles ca 5-10%. Eks aktsiisitõusud ja maksumuudatused annavad oma osa toodete hinnatõusuks," sõnab Küla.

Mitmeid lihatoodete kaubamärke koondava Atria Eesti AS tegevdirektor Olle Horm räägib, et inimesed on rannakülastused asendanud grillimisega: „Kui otseselt ei saja, siis liha küpsetamiseks on välistemperatuur igati piisav.“

Õlle läbimüügi päästis aktsiisitõus?

A.Le Coqi turundusjuht Katrin Vernik räägib, et sel suvel on siiani läinud väga hästi, kuna seoses 1. juulist tõusnud aktsiisiga on tooteid hulgaliselt ette ostetud. "Ilmastiku mõju näeme vee ja karastusjoogi müüginumbrites, kuid tervikuna on ettevõttel hästi läinud."

„Müük kandub koduturult üha enam üle Lätti – mitte et seal suvi oluliselt soojem oleks, küll aga on õlle aktsiis üle kolme korra madalam. Juba esimesel poolaastal nägime Lätti suunduva müügi oodatust suuremat kasvu ning teisel poolaastal süveneb piirikaubanduse trend veelgi. Järgmisel aastal kaotab riik alkoholitootjate prognooside kohaselt maksutuludena juba enam kui 170 miljonit eurot," lisab Härms.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee