Eesti uudised

Eesistumise roheline koridor Tallinnas toob viieminutilised liiklusseisakud (10)

Marvel Riik, 3. juuli 2017 20:43
Tee vabaks: Politseiautode vahel on delegatsioonide sõidukid, mille puuduvad vilkurid ja erivärvid. Kuid sellele vaatamata tuleb need sõidukid kaasliiklejatel, jalakäijatel ja jalgratturitel mööda lasta. Pildil on Euroopa Komisjoni president Jean-Claude Juncker, kes jõudis eelmise nädala neljapäeval eskordi saatel Kultuurikatlasse.Foto: Teet Malsroos
Eesti eesistumine toob Tallinna tänavatele niiöelda rohelised koridorid, mis võimaldavad tähtsatel delegatsioonidel linna rohelise tulega läbida. „Miks sellist komejanti vaja?“ küsib taksojuht, kes seetõttu ummikus passib ja kliendil oodata laseb.

Eelmise nädala neljapäeva õhtul saab taksojuht Märt kutse D-terminalist Tallinna kesklinna. Sõit kliendini tähendab vaevu ühte kilomeetrit, mistõttu peaks vahemaa olema läbitav loetud minutitega.

Samal teemal

Kuid jõudes sadamast Ahtri tänavani seisab tema ees liiklusreguleerija, kes ei lase tal edasi sõita. Algamas on Eesti eesistumise pidustused ning kohal on esimesed tähtsad ninamehed, kelle jaoks tehti Tallinna valgusfooridest roheline koridor. Nii saavad viimased kerge vaevaga Tallinna lennujaamast oma sihtkohta. Enamasti, nagu ka tol neljapäeval, tähendab see sõitu Kultuurikatlasse.

„Sadamast välja saamine võttis oma kümmekond minutit,“ räägib Märt, kelle sõnul oli liiklus korralikus korralikult umbes. Oma panuse sellesse andis ka laev, millelt autod-veokid maha tahtsid sõita.

„Stockmanni poolt tulid mingisugused kuulikindlates autodes delegatsioonid ja nende eest suunati sõidukeid ära. Foorid elasid küll oma tavapärast elu, aga reguleerija ajas ainult ühte pööret, et paar delegatsioon saaks läbi. Keegi teine ei saanud sõita,“ kirjeldab Märt. „Miks sellist komejanti vaja? Ma ei usu, et nad sellest midagi kaotaksid, kui linna liiklusvooluga kaasa sõidaksid.“

Tallinna Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul on liiklejad olnud delegatsioonide suhtes üldiselt mõistlikud. Seni ongi delegatsioonidel olnud suurim mõju liiklusele eelmise nädala neljapäeval, kui nad põhjustasid liikluses seisakuid.

Üldiselt peaks autojuhtide ooteaeg fooride taga kestma kuni 5 minutit, seejuures ei ole liikluse juhtimine läbi reguleerija ajaliselt piiratud. Kui politsei annab märguande, aktiveerub transpordiametis foorikeskuses programm, mis rohelise koridori tekitab.

„Samal ajal jälgitakse kogu liikluspilti seireseadmete ja liikluskaameratega ning vajadusel muudetakse lähipiirkondade fooride tööd. Foorisüsteemid on ehitatud nn mitmekordsel kontrollilahendusel ja anomaalia esinemisel läheb kontroller automaatselt üle kollasele vilkuvale režiimile,“ kirjeldab Rüütelmaa tööd foorikeskuses. „Fooride tavapärase töö käivitamine on automaatne. Kui liikluskaameratest on näha, et eskort on möödunud ja politseiga on kokkulepitud manuaalne käivitus, siis teeme seda jooksvalt käsitsi, et avada liiklus varem.“

Praeguse seisuga on rohelist koridori kasutatud kaheksal korral ning selle aja jooksul on juhtunud üks märkimisväärsem vahejuhtum. Nimelt koridori loomise esimesel testsõidul astus üks ema lapsevankriga kolonni vahele. „Ilmselt ei olnud see ema valmis selleks, et politseisõidukeid võib olla eskordis rohkem kui üks ning lastes ühe politseisõiduki mööda jätkas automaatselt liikumist,“ rääkis Rüütelmaa, kelle sõnul ema ja lapse elu ohus ei olnud.

Kui uskuda taksojuht Märti, siis ühe hea omaduse on rohelised koridorid siiski toonud. Jäädes kolonni ette, on võimalus sellega kaasa sõita. „Kui teelt kõrvale ei saa tõmmata, peab eest ära sõitma,“ märkis Märt, kes on ise sellises olukorras olnud. „Olen sattunud voolu, kus sind aetakse kogu aeg kiiresti edasi, nii et mõne hetkega oled Stockmanni eest Mõigus [asum Tallinna külje all]. Peaasi, et sa delegatsioonil ees ei oleks.“

Samal teemal

06.06.2017
Lugejad on ummikute pärast vihast rohelised: miks ei võiks inimeste ees vabandada?
03.06.2017
Eesistumine sundis Kultuurikatla üürnikud välja kolima