Maailm

Kolmeaastane tüdruk suri hambaarsti juures

Aadu Hiietamm, 20. juuni 2017 04:00

50 KOMMENTAARI

i
inimkonnale/ 22. juuni 2017 04:20
Saalomoni Tarkuseraamat 2:Jumalakartmatute elukäsitusest
1 Sest nad ütlevad endamisi,
arutledes valesti:
„Meie elu on lühike ja kurb,
ei ole rohtu inimese surma vastu ega ole teada,
kes päästaks surmavallast.
2 Sest me oleme sündinud juhuse läbi,
ja pärast seda elu oleme, otsekui ei oleks meid olnudki.
Sest hingeõhk meie sõõrmeis on suits,
ja mõtlemine ainult säde meie südame tuksumisest.
3 Kui see kustub, siis meie ihu muutub tuhaks
ja vaim haihtub otsekui hõre õhk.
4 Ajapikku unustatakse meie nimi
ja keegi ei meenuta meie tegusid.
Meie elu möödub otsekui pilve vari
ja hajub, nagu oleks see udu,
taga aetud päikesekiirtest
ja viidud nende palavusest.
5 Sest meie elu on mööduv vari
ega ole tagasitulekut surmast.
Sest see on pitseriga kinni pandud
ja keegi ei pööra seda.
6 Tulge siis, saagem osa heast, mis on olemas,
ja nautigem innuga maailma nagu nooruspäevil!
7 Täitkem endid kalli veiniga ja salvidega,
ja ärgu mingu meist mööda kevade õis!
8 Pärjakem endid roosinuppudega,
enne kui need närtsivad!
9 Ükski meist ärgu hoidugu ülemeelikusest,
jätkem kõikjale oma rõõmu jäljed,
sest see on meie osa ja liisk!
10 Rõhugem vaest õiget,
ärgem heitkem armu lesknaisele,
ärgem hooligem elatanud rauga hallidest juustest!
11 Meie õiguse mõõduks olgu meie jõud,
sest nõtra peetakse kõlbmatuks!
12 Varitsegem õiget, sest ta on meile tülikas
ja on vastu meie tegudele,
laidab meid seaduserikkumise pärast
ja heidab meile ette meie kasvatuse puudujääke.
13 Tema kuulutab, et ta tunneb Jumalat,
ja nimetab ennast Issanda lapseks.
14 Tema on saanud etteheiteks meie mõtetele,
juba pealtnäha on ta meile koormaks.
15 Sest tema elu ei ole niisugune nagu teistel
ja tema teed on erinevad.
16 Tema peab meid võltsiks
ja hoidub meie teedest kui rüvedaist.
Tema kiidab õndsaks õigete lõppu
ja kiitleb, et Jumal on tema isa.
17 Vaadakem, kas tema sõnad on tõde,
ja uurigem, missugune on ükskord tema enese lõpp!
18 Sest kui see õige on Jumala poeg,
küllap siis Jumal tema eest ka hoolitseb
ja päästab vastaste käest.
19 Pangem ta proovile pilke ja piinamisega,
et tema tublidust tundma õppida ja vastupidavust uurida!
20 Mõistkem ta häbistavasse surma,
kuigi temal olevat kaitse, nagu ta ise ütleb.”
Jumalakartmatute eksitus
21 Nõnda nad mõtlevad, aga eksivad,
sest nende kurjus on nad pimestanud.
22 Nad ei mõista Jumala saladusi,
ei looda vagaduse tasu
ega pea auasjaks laitmatuid hingi.
23 Jumal ju lõi inimese surematuks,
tehes ta sarnaseks omaenese olemusega.
24 Aga kuradi kadeduse läbi tuli maailma surm,
ja seda kogevad need, kes kuuluvad temale.
i
inimkonnale/ 22. juuni 2017 03:46
n
no uskumatu/ 21. juuni 2017 22:35
see on ju sihilik tapmine. kolmeaastasele EI TOHI ilma vanemate teadmata ja loata teha mingit üldnarkoosi, rääkimata isegi paikse tuimastuse kasutamisest. Kuidas on võimalik, et nii väikese lapse juurde EI LUBATA vanemaid? MIs hügieenikaalutlused? Mis hügieenikaalutlused saavad olla HAMBAARSTI juures??? Tekib ka küsimus, mida oli lapsel vaja piimahammaste juures üldnarkoosiga teha? Midagi on täiega nihu. Kusjuures iga meedik peab teadma, et nii väikesel lapsel või siis ka vanuril võib alati juhtuda, et narkoos seisatab südame. Aru ma ei saa...pandi ilmselt täie rauaga.
p
Pensionil onu/ 20. juuni 2017 17:31
Vene ajal kasutas arst kohalikku tuimestust vaid hamba väljatõmbamise juures. Puurimine käis ilma igasuguse tuimestuseta. Samuti nävikanali nõelaga läbitorkamine. See oli selline valu,e t vaata, et tilk püksi ei tule. Ma vahel puurimise korral palusin tuimestavat süsti. Ütlesin, et olen nõus selle eest ka maksma. aga eeskirjadest lähtuv arst käratas ikka, e ne položenno! (pole ette nähtud!)
n
noh/ 21. juuni 2017 00:33
Vabandage aga te olete lihtsalt väga madala valulävega. Mina olin tol ajal laps ja kannatasin kõik sellised protseduurid kenasti ära.
d
Daa/ 21. juuni 2017 06:58
Lapsel tõmmati välja jäävhambaid ja puhastati juurekanaleid? Mis eelsoodumusest ja geneetikast siin Jahuda - pole vist hambaarst näinudki?
d
Daa/ 21. juuni 2017 06:59
l
Liisu/ 21. juuni 2017 12:31
Minul tõmbas kooliarst neljast silmahambast kolm välja, jube valus oli ja kohutav ragin. Ema pidi kodus minestusse langema, kui nägi, mis tehtud oli. Keegi ei küsinud ei minult ega vanematelt selleks luba, lihtsalt tehti ära. Silmahambad kasvasid lihtsalt viltu ja nii justnagu lahendati olukord. Nüüd hambaarstid küsivad, et miks te silmahambad välja tõmmata olete lasknud, miks te breketeid ei pannud? Njah, keegi ei küsinud ju midagi tol ajal, lihtsalt tehti jõuga ära kahjuks.
m
matsu/ 20. juuni 2017 13:50
Siin on kivi vanemate kapsaaeda. Nii väikesel lapsel ei tohiks olla ühtegi auku. See on ikka eelkõige vale toitumise tulemus.
h
hmm/ 20. juuni 2017 15:37
Sa pole vist kuulnud sellest, et suur on ka geneetilise eelsoodumuse roll. Mõnel ongi hambad nõrgemad, käib koguaeg hambaarsti vahet. Minul näiteks on vaatamata igasugustele niiditamistele ja pesemistele ikkagi augud - hambaarstki nentis, et see on väga individuaalne ja alati ei aita ka korrektne suuhooldus.
e
E./ 21. juuni 2017 15:28
Hambaaukude puhul ei ole sellist asja, nagu geneetiline soodumus- on ainult halb keskkond. Kui arvestada selliste hädavajalike pisiasjadega, et imiku lutti ega lusikat endale suhu ei topi, last suu peale ei musita, peale selle annad lapsele sünnist alates iga toitmise järel lusikatäie keedetud vett, et ta oma suu ära puhastaks- siis ei teki tal mingeid hambaauke. Hambaauke ehk kaariest tekitab bakter nimega streptokokk- , sündides seda beebil suus ei ole, see tuleb ainult eelpoolnimetatud tegevustega- lapsega samast lusikast söömine,tema luti ülelakkumine (näit, kui lutt on maha kukkunud), lapse suu peale musitamine. Tõepoolest, kui see streptokokk on korra beebile suhu sattunud, siis niidista ja pese, palju tahad.
h
hmm/ 20. juuni 2017 15:39
Alati ei aita ka korrektne suuhügieen. Mõnel tekivadki augud kergemini, kui teistel. Ei aita ka imelised niiditamised ja korralik hammaste pesu. Ju sa oled siis selline, kellel on vedanud hammastega - see ei tähenda, et meil kõigil on.
i
INIMENE/ 20. juuni 2017 17:12
Ega ikka ei ole küll... Selline väike laps peabki elama mitte kusagil muru sööma (salatid jne)
o
olen 65/ 21. juuni 2017 14:37
ja mul ei ole ühtki hambaauku, hambaid pesen harva. minu 38 aastasel pojal tõmmati koolis suu puhtaks, mõnele pandi tinaplommid, mis olevat mürgised. ta on hammastele kulutanud tuhandeid eurosid ja ikka ei olevat veel kõik ok.
m
MMM/ 21. juuni 2017 21:10
Matsykesele,,!!!Kui jood midagi,siis hammusta ikka miskit peale ka!!!!
a
Annika/ 20. juuni 2017 13:09
Elame Soomes. Pool aastat tagasi tehti pojale yldnarkoosi all 6 hammast. Yks neist tõmmati välja. Kusjuures ennne seda kysisin hambaarsti käest kas peab tegema eeluuringuid. Mulle vastati, et seda tehakse omal soovil.
t
trololo/ 20. juuni 2017 12:36
Nii kurb uudis. Ilmselt hakkas lapseke hambaarstihirmus hüsteeritsema ja talle tehti "kerge narkoos".
t
tore on ka see,/ 21. juuni 2017 14:39
et ema ei saa lapse juures olla sel ajal kui laps sureb.
3
35-aastase lapse ema/ 20. juuni 2017 12:34
Poeg sündis 1981. Kasvasid tal hambad pisut puseriti ja esihammastel oli ka mingi tume vööt. Ei saanud meie hambaarstil käidud. Iga kord, kui lasele vatipulstid suhu topiti, hakkas väikemees oksele. Niimoodi mitu korda. Isegi see ei adand, kui pidasime eelmisel päeval paastu. Okserefleks tuli ikka. Viimaks arst loobus sellise ebamugava patsiendi ravist. Indrek, mu poeg, sai abi siiski -- nüüd eesti ajal, kui patsiendile on ravi tehtud võimalikult vähe traumeerivaks. Sai oma lõikehammastele peale kasvanud silmahammastest lahti ja ei karda enam ka hambaauku arstile näitama minna. Jah, selle eest tuleb raha maksta. Nii see on. Töötav meesterahvas saab endale hambaravi lubada. Kuigi samal ajal kannatab tema pere sissetulek (naine ja väike tütar.)

h
Hus/ 20. juuni 2017 12:32
3 aastasel juba augud? Ei tohiks nagu olla ja piimahambad tulevad niikuinii ise ära..
m
minu 6 aastase lapse arst ütles,/ 21. juuni 2017 14:41
piimahambaid ei paranda, lihtsalt ta ei näe mõtet last piinata... hea arst on.
e
E./ 21. juuni 2017 15:30
Tegelikult tuleb piimahambaid ka parandada- piimahambad ju valmistavad jäävhambale kohta ette, ja kui piimahambad on ravimata, läheb haigusetekitaja jäävhamba peale üle.
k
Keegi hämab.../ 20. juuni 2017 12:16
Midagi siin ei klapi. Lihtsalt hammaste hoolduseks 3-aastasele üldnarkoosi teha on absurdne.
n
Neil käibki nii/ 20. juuni 2017 11:02
Imikust peale sõltlasteks., sest iga väiksema asja pärast pannakse lapsed laksu alla.
Ja neil on veel lõbus ka.
m
Mis/ 20. juuni 2017 10:45
on kolmeaastase hammastega teha, et peab narkoosi tegema?? Kui laps rabeleb ja ei tee suud lahti, siis tuleb vanem kutsuda ja üleüldse temaga nõu pidada või selleks korraks asi lõpetada.
v
Vastan sulle/ 20. juuni 2017 10:53
On vanemaid, kes ei hooli oma laste hammaste tervisest ja iga väiksemagi protesti peale last hambaarstile ei vii. Olen näinud lapsi, kel selleks vanuseks on hambad mustad, mädased ja auklikud ja siis on hakanud kiire hambaarsti juurde. Ja siis tehaksegi üldnarkoos, et need haigusetekitajad kuidagigi suust kätte saada :( Selle asemel oleks võinud ju rohkem olla viitsimist lapse suuhügieeniga tegeleda ja siiski esimeste väikeste aukude korral lapse nii kaugele saada, et oleks nõus arsti juurde minema ja/või seal suu lahti tegema. Aga ei viitsita ju lapse kisaga tegeleda ja lükatakse edasi :( Antud olukorda ma muidugi ei tea, räägin, mida olen siin Eestimaal oma silmaga näinud.
e
Ehh/ 20. juuni 2017 11:40
Tõenäolisem siiski, et ei viitsinud rabeleva lapsega tegelda. Lihtsam täisnarkoosi alla panna. Ikkagi Ameerika ju.
p
pp/ 20. juuni 2017 12:44
narkoosi ei teha kunagi ega kusagil lapsevanema nõusolekuta.
m
minu lapselapsel olid piimahammaste asemel mustad kontsud, nüüd on 20 / 21. juuni 2017 14:43
ja tal on imeilusad valged hambad. nii, et piimahammastega ei ole mõtet arstile minna.
t
Tegelikkus/ 20. juuni 2017 10:45
USA-s pannakse lapsed igaks juhuks alati hullu laksu alla, seega neist tehakse narkarid juba lapsest peale. Teismeliseeas algab siis psüühiliste vigade "ravi" ja edasi maksaravi, sest see on saasttoidu ja keemiaga tuksis.
Farmaatsiamaffia juubeldab muidugi, sest iga kodanik on nende lüpsilehm sünnist surmani.
Aga ameeriklased ongi väga juhmid muidu.
Viite lapse hambaarstile ja tagasi saate sellise:
https://www.youtube.com/watch?v=txqiwrbYGrs
t
tulevikumeditsiin/ 20. juuni 2017 12:17
12.17 ja ikka veel on see kommentaar üleval?
n
Nende olevik/ 20. juuni 2017 14:01
Vaadake ja saate aru, miks nad imelikud on. Meie ka oleksime, kui meid oldaks korduvalt sellisesse seisundisse viidud.
Kusjuures- see seisund hakkab esimesest korrast väga meeldima.
https://www.youtube.com/watch?v=zgB2ziyAteI&list=RDzgB2ziyAteI#t=6
j
JUHAN/ 20. juuni 2017 10:37
Kolmeaastaselt polnud ma veel hambaarstist undki näinud. Hambaaugud tekksid alles kusagil 20-30 vahel. Aga praegu süüakse igasugust sodi.
t
to valu, Uunult/ 20. juuni 2017 10:12
Kui sina ei saa aru, nagu sa ütled, siis ära targuta. Kui inimene, kes ühel hetkel väidab, et ei saa aru ja seejärel kukub samal teemal sõna võtma, siis on tema jutt järelikult ju ebaadekvaatne. Nii on lood, mu noor sõber, Valu
v
Valu/ 20. juuni 2017 09:08
Maast madalast tuleks inimestele selgeks teha, et valu on ja jääb inimeste ellu ja vahel tuleb see lihtsalt ära kannatada. Mina ei saa üldse aru, miks hambaravi puhul on puurimise puhul juba süstid platsis. Protseduur on tõesti ebameeldiv, aga siiski talutav ilma igasuguse valuvaigistajata. Väljatõmbamisel on süst tõesti vajalik. Narkoosist hambaravis ei saa ma aru, ei ole need protseduurid nii hirmsad, et inimesed neid ei taluks. Masinad, mis arstidel kasutada on, on tänapäeval nii head, et valu teevad minimaalselt.
j
jaaa.../ 20. juuni 2017 09:17
... palun mine lase omal juurekanalit puhastada ilma tuimestuseta ja siis tule räägi siin oma kogemustest.
m
miks ma ei imesta..../ 20. juuni 2017 09:50
Lapsel veel piimahambad , mis juurekanali valust ja narkoosist ( ilma vanemate nõusolekuta , ei tohiks nii väiksele lapsele narkoosi teha ) siin üldse sogatakse- nimetaksin seda lohakuseks ja isegi mõrvaks
t
to jaa/ 20. juuni 2017 10:05
Olen seda korduvalt teinud. Ei ole meeldiv, aga talutav. Elu võib tuua hulgaliselt olukordi, kus valu kannatamine on vältimatu ja hea kui inimesel on selleks kogemus. iga väikese ebameeldivuse puhul valuvaigisti valik ei ole.
s
sama/ 20. juuni 2017 11:40
Mul oli hammas põletikus ja tuimestus täielikult ei mõjunud aga tarkusehammas sai välja tõmmatud .Päris karm kogemus aga hea õppetund,et ei tasu viivitada kui juba väike auk ,marss arstile.
j
Jaa/ 21. juuni 2017 07:07
Ja mis imepärase mitte valu tekitava masinaga siis tänapäeval juurt puhastatakse?
Tore, et sul valulävi puudub. Enamikul inimestest on see siiski olemas ja neid ei ole.vist vaja selle eest hukka mõista.
t
to valu/ 20. juuni 2017 12:25
s
20. juuni 2017 12:25
Sõltub arstist, aga võid alati arstile öelda, et ei soovi tuimestust. Kuna iga süst maksab on kliendil õigus otsustada.

K
.../ 20. juuni 2017 08:29
Kuradi haige vär-djas on see inimene, kes iganes see arst oli ja täisnarkoosi tegi.See ei tohiks elulõpuni tööd saada.
ä
Ära unda/ 20. juuni 2017 11:04
Neil muud teha ei tohigi, lapsed ongi kõikvõimalike hädadega ka koheselt narkoosis.
N
.../ 20. juuni 2017 20:52
Nii väikestel lastel tehaksegi paljud, ka väga lihtsad kirurgilised lõikused üldnarkoosiga. Mu lapsele tehti esimene üldnarkoos, siis kui ta oli alla aastane.
k
20. juuni 2017 07:32
e
20. juuni 2017 09:22
Et oleks siis kasvõi kole olnud või?
n
noh sinu sarnane oleks võinud olla küll,/ 20. juuni 2017 09:29
siis poleks kahju olnud ,aga sellest lapsekesest on küll ääretult kahju ...
e
eelmisele/ 20. juuni 2017 09:40
kui jutust aru ei saanud, oleksid pidanud vait olema!
m
millisele , e e l m i s e l e ??/ 20. juuni 2017 10:13

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee