Eesti uudised

SURMAAUTO JÄLGI VAADANUD SÕBRAD: kiirus pidi ikka meeletu olema! (35)

Arvo Uustalu, 12. juuni 2017 21:19
SÕBRAD KAHTLUSTAVAD KIHUTAMIST: nende sõnul pidi auto kiirus lubatust suurem olema ning selle rehvid ei vastanud nõuetele.Foto: Aldo Luud
"Algul mõtlesime, et ei tasu katusel lamavat autot kergitada, aga siis tõstsime ühiselt autot nii palju, et saime noored katkise ukseklaasi kohalt välja tirida. Välja arvatud ühe tagaistmel oleva mehe. Tema oli selleks hetkeks vist juba surnud,“ meenutab traagilist teelt väljakihutamist lähedal elav mees.

Sõbra sõnul on praegu koomas lamaval ja tema teada autoroolis olnud noormehel esialgsed juhiload ja kihutamiskihk.

Tartumaal Vara vallas Põdra külas elaval Aleksandril oli veel esmaspäeva pärastlõunal raske meenutada eelmisel päeval tema kodutalu lähistel toimunud rasket liiklusõnnetust.

Pühapäeva õhtupoolikul kella kolmveerand seitsme ajal kihutas Luunja-Kavastu-Koosa tee 19. kilomeetril teelt välja ja rullus üle katuse Mercedes-Benz. Austos sõitnud inimestest hukkus 22aastane mees ja sai raskelt vigastada veel neli inimest. Kavastust Koosa suunas sõitnud auto oli laugele kurvile järgnenud sirgel teelõigul vasakule poole teelt välja paiskunud.

Eile sündmuskohal olnud kohaliku rahva hinnangul pidi auto kiirus olema suur, kuna teelt väljasõitmise järel oli auto piki kraavi sõitnud üle 80 meetri ning ka selle maa läbimise järel jätkus masinal nõnda palju hoogu, et muldkehaga kokkupõrke järel põllule katusele paiskuda.

Õnnetuskohast mõnekümne meetri kaugusel elav Aleksander ütleb, et kahjuks sai ta autos olnud noori vähe aidata. Kuid ehk on just tänu temale ja teistele appi tõtanud möödujatele autosolijatel täna rohkem elulootust.

"Kolmveerand seitsme ajal hakkasin kassile räime puhastama. Vaatasin, et üleni verine tütarlaps tuleb vaevaliselt hoovi poole. Viskasin noa käest ja hüppasin välja. Tüdruk jõudis öelda avarii, appi, appi, aidake ja kukkus siis siiasamma kivide juurde kokku. Ega ma muud saanud teha, kui panin jope talle pea alla. Tüdruk jäi teadvusetuna maha, mina haarasin telefoni ja jooksin maantee poole. Nägin, nagu mingit leeki põllul võbelevat, lähemale jõudes nägin, et katusele paiskunud autol põles vasakpoolne suunatuli,“ räägib ta.

Samal ajal jõudis sündmuskohale vanem mees, kes ütles Aleksandrile, et üritame autot kergitada ja inimesed välja tõmmata. Aleksander arvas, et isegi kui nad rasket Mercedest kahekesi kergitada jõuaksid, võinuks auto kergitamine seesolijatele hoopis kahju teha. Seejärel peatus aga veel üks möödasõitev auto, milles olid mees ja naine. Neljakesi otsustati siiski Mercedest veidi tõsta.

"Kartsime, et auto võib enne päästjate saabumist põlema minna. Võtsime siis oma jõuvarud kokku ja tirisime noored ükshaaval läbi katkiste külgakende välja. Üks noor mees jäi tagaistmele. Tema oli vist juba surnud. See pilt on mul veel tänagi silme ees. Mulle öeldi, et nad läksid kuskile Koosa poole lõkkeplatsile ja et kaasas olid olnud õlled ja šašlõkid,“ ütles Aleksander.

Ise juba 1970. aastal juhiload saanud mees arvab, et üheksakümnekilomeetrise tunnikiiruse puhul oleks juht lauge kurvi korral suutnud roolipööramisega reageerida vaatamata õnnetuse ajal sadanud vihmale.

Rehvid olid viledad

Sõprade teada juhtis autot Tartumaal elav Remo. Tema eile lõuna ajal avariikohal viibinud sõbrad tõdevad pikki teelt väljasõidu jälgi vaadates, et paraku oli Mercedese kiirus suur.

„Mis seal salata, eks ta veidi rallimees ole. Alkoholi tarvitas ta väga harva ja mina pole teda kunagi täis peaga näinud. Tõenäoliselt oli Remo kaine ja saatuslikuks sai pigem kiirus ja see, et auto ei olnud tehniliselt korras. Selliste rehvidega liiklusse minna ei tohi,“ arvab sõber, kelle teada on arvatavalt autoroolis olnud noormees suur tehnikahuviline ning putitab kodus ise autosid.

„Ta ise sõidab tavaliselt mingite parsadega ja rehvide jaoks raha pole. Aga mõistagi ei ole see vabandus. Praegu on Remo koomas, tema sõber on surnud ja teistel autos olnutel on rasked vigastused. Sellel kitsal teel sõidab ka palju rekkasid. Laupkokkupõrke korral poleks keegi neist täna elus,“ arutab sõber..

Eile oli veel selgitamisel, kes tegelikult sõidukit juhtis. Oli see ikka Remo või keegi teine.

Sündmuskohal töötanud avariipolitseinik Marite Oidjärve sõnul on veel vara rääkida selle õnnetuse põhjustest, kuid suure osa traagiliste liiklusõnnetuste taga on kas liigne või oludele mittevastav kiirus. Kõik õnnetuse täpsemad asjaolud, sealhulgas sõiduki kiirus ja turvavarustuse kasutamine, selguvad kriminaalmenetlusel.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee