Eesti uudised

Artiklit on täiendatud!

Maksuamet: tööautoga koju sõitmine pole töösõit (118)

Marvel Riik, 7. juuni 2017, 12:21
Haridus- ja teadusminister Mailis Reps.Foto: Robin Roots
Maksu- ja tolliameti maksude osakonna juhataja Evelyn Liivamägi sõnul ei loeta üldreeglina töösõitudeks sõite, mida tehakse kodu ja töökoha vahel. Kehtib erand, mille järgi sõidud on lubatud, kuid selle alla ei kuulu isiklikud sõidud.

Üldreeglina on sõidukulud töökoha ja kodu vahel töötaja enda kanda. Reegli juures tehakse siiski erandeid, näiteks siis, kui töötajal ei ole võimalik jõuda kodunt tööle mõistliku aja või rahakuluga. „Sest näiteks tööpäev algab-lõpeb ajal, mil ühistransport ei liigu või töökoht-kodu asuvad piirkonnas, kus ühistransporti ei käigi. Sellistel juhtudel on tööandjal võimalus tööle-koju sõidud maksuvabalt kinni maksta,“ selgitas maksu- ja tolliameti maksude osakonna juhataja Evelyn Liivamägi.

Eelmisel nädala lõpus kirjutas Õhtuleht haridus- ja teadusminister Mailis Repsist, kes kasutab ministeeriumi mikrobussi laste kooli viimiseks. Kuna tegu ei ole tööalase marsruudiga, peaks ministeerium maksma selle sõitudelt erisoodustusmaksu. Mikrobuss peaks sõitma ministri kodust Nõmmelt Tallinna kesklinna Tõnismäele, kus asub haridus- ja teaduministeeriumi Tallinna esindus, kuid sõidab sealt veel edasi vanalinna, muutes tööalase sõidu isiklikuks sõiduks.

Ametiauto kasutamist erasõitudeks selgitas Liivamägi lähemalt Facebooki usutluses soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinikule Liisa Pakostale. Liivamäe sõnade järgi tuleb lahus hoida töö- ja isiklikud sõidud ning siin ei loe ka see, et tegu on lapsevanemaga.

„Küsimus tekib siis, kui mul on töösõit Ülemistest Viimsisse, [aga] ma lähen käin kõigepealt Rocca al Mare koolist läbi. Töösõit oleks üks marsruut, aga isiklik on hoopis teine marsruut,“ selgitas Liivamägi.

Küsides vastust konkreetselt Repsi juhtumile, öeldi Õhtulehele, et vaadata tuleb, kui suur on sõiduga tekkiv lisakulu. „Kui töösõiduga ühildatakse erasõit selliselt, et sellest erasõidust tekib tööandjale tunnetatav täiendav kulutus (nt trajektoor oluliselt pikeneb ning see toob kaasa täiendava kütusekulu) – maksustatakse erasõidu osa,“ täpsustas Liivamägi.

Olenemata sellest, kas tegu on era- või avaliku sektoriga, kui töötaja kasutab tööandjale kuuluvat sõiduautot erasõitudeks, tekib maksimaalselt 256eurone maksekohustus.

Vaata Pakosta usutlust Liivamäega:

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee