Krimi

Libe tee ja suur kiirus: bussijuht ei mäleta, et kolmiksurmaga lõppenud avarii tekitaja oleks pidurdanud (17)

Liis Vaksmann, 6. juuni 2017 19:58
Koonga tankla juures kolme hukkunuga avarii põhjustanud Jaan Piim kohtusFoto: Tiina Kõrtsini
Kolme noore inimese surmaga lõppenud avarii kohtusaaga jätkub. "Ta sõitis peateele välja ja läks mõni sekund, kui auto hakkas keerutama tagumise osaga minu poole suunavööndisse,“ meenutas hetke enne kokkupõrget bussijuht, kellele BMW ette sõitis.

Täna jätkus Jõhvi kohtumajas Jaan Piima kohtuasja arutamine. Noormees, kes sõitis möödunud aasta 30. juulil kella 21 paiku suure hooga Koogu küla ristmikult peateele, kus põrkas kokku liinibussiga. Rängas õnnetuses hukkusid kohe tema sõiduautos BMW kaassõitjatena tagaistmel istunud 21aastane Renart ja 20aastane Tatjana. Järgmisel päeval suri saadud vigastustesse 21aastane Marion, kes oli istunud juhi kõrval. Jaan jäi ellu ainsana autosolijatest.

Samal teemal

Täna kuulati tunnistajatena üle avarii ajal tööl olnud bussijuhid. Tol saatuslikul õhtul oli roolis nelja-aastase bussijuhi tööstaažiga Svetlana. "Oli vihmane päev ja tee oli märg ning läikiv. Sõitsin kiirusega 90–92km/h Tallinna suunas paremas sõiduvööndis, kui nägin enne ristmikku hõbedast BMW-d, mis sõitis suure kiirusega Olerexi poolt," alustas Svetlana juhtunu meenutamist. "Ta sõitis peateele välja ja läks mõni sekund, kui auto hakkas keerutama tagumise osaga minu poole suunavööndisse. Hakkasin järsult pidurdama, kuid pidurdusmaa oli niivõrd lühike ja buss liikus edasi," meenutas naine hetke enne kokkupõrget. "Nägin vaid, et minu buss viskas auto eemale ja siis sain seisma. Kokku olid põrganud bussi esiosa ja sõiduauto tagumine osa, kus asub pakiruum."

Peale bussi seisma jäämist oli naine šokis. "Väljusin kohe bussist ja läksin sõiduauto juurde. Kõik oli lömmis," kirjeldas Svetlana talle avanenud vaatepilti. "BMW juht oli kinni kiilunud ja esiistmel istunud tüdruku pea oli ettepoole kummardunud. Kaks noort inimest, neiu ja noormees, olid tagumisel istmel üksteise peal."

Nüüd olla bussijuhi sõnul sündmuskohale jõudnud ka noorte tuttavad noormehed, kes hakkasid autos olijaid välja võtma. "Kähku saabunud kiirabi hakkas abi osutama esiistmel istunud tütarlapsele. Mina jooksin bussi, et võtta BMW juhi jaoks sidemeid. Ütlesin talle, et istu paigal, sulle osutatakse abi."

Õnnetuse hetkel viibis bussis 19 reisijat. "Üks reisija ütles, et tal on halb olla, kuid keegi neist meditsiinilist abi ei vajanud," rääkis Svetlana.

Prokuröri küsimuse peale, kas Svetlana nägi Jaani peateele sõitmisel peatumas või kiirust alandamas, vastas bussijuht eitavalt. Samuti ütles ta, et ei mäleta, et Jaan oleks pidurdanud.  Naine tõi ka välja, et tee oli sooja suvepäeva kohta kahtlaselt libe. "Teel püsis buss ilusti, aga peale seda kui ma bussist välja tulin, siis võis arvata, et oleks kui kiilasjää. Tee oli kõik märg ja läikis," tõi naine välja.

Samas reisibussis viibinud teine bussijuht Gennadi kinnitas: "Sadas vihma ja teekattel oli vesi ning tee oli libe. Läksin BMW juurde, mis oli tee vasakul küljel peale ristmikut, suunaga Olerexi poole. Pilt oli masendav ja kole. Sõiduk suitses, tagumisel istmel paremal pool istunul kukkusid autost mingid kehaosad välja," kirjeldas mees.

"Käisime pärast politseitöötajaga ümber bussi, piki teed ja isegi jalad libisesid. Ei leidnud sellel põhjust, miks see tee oli niivõrd libe. Võib-olla selle pärast, et seal lähedal asub libedasõidutrass ja võib-olla sealt sattus midagi teele," avaldab mees arvamust. "Võib-olla oli see seotud ka sellega, et teekate oli soe ja sadas maha esimene vihm."

Peale bussijuhtide ütluste andmist esitas prokurör kohtule ka kirjalikud tõendid, mille hulgas oli sündmuskoha vaatlusprotokoll, sõiduauto kahjustused ning tõend selle kohta, et bussi sõidukiirus kokkupõrke hetkel oli 95km/h.

Istungid jätkuvad.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee