Eesti uudised

RIIGIKONTROLL RAIL BALTICUST: rahastamine on endiselt segane (5)

Teet Teder, Juhan Haravee, 25. mai 2017, 04:00
MIS SEE MAKSAB? Rail Balticu Eestis paikneva raudteelõigu ehitamise kogumaksumus on esialgsete arvutuste kohaselt ligikaudu 1,35 miljardit, millest 85% peaks rahastatama Euroopa Liidu toetusest ning Eesti riigil tuleks tasuda vähemalt 268 miljonit.Foto: Hendrikson & Ko

Riigikontrolör Alar Karis edastas eile riigikogu liikmetele ülevaate, mis käsitleb parlamendis ratifitseerimisel olevat Eesti, Leedu ja Läti vahel sõlmitud Rail Balticu raudteeühenduse arendamise kokkulepet. Õhus on mitmeid küsimusi, millele riigikontrolli sõnul ei ole seni üheseid vastuseid.

Kuidas Rail Balticu projekti rahastatakse? Kui suur rahaline kohustus riigile võetakse? Kas kokku on lepitud selge otsustusmehhanism juhuks, kui projekt läheb kavandatust kallimaks või ei jõua tähtajaks valmis või muutub rahastamine?

Riigikontrolli analüüs näitas, et eelnimetatud küsimuste kohta ei leia üheseid vastuseid ei riikidevahelisest kokkuleppest ega selle ratifitseerimise seaduse eelnõu seletuskirjast. 

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

23. oktoober 2017, 18:45
Alar Karis kandideerib ERM-i direktori kohale
8. juuni 2017, 19:24
TV3 VIDEO | Siim Kallas Rail Balticu vastastele: te olete vihased ja ükski teie argument pole vettpidav
29. mai 2017, 13:56
Riigikogu arutas riigikontrolli Rail Balticu aruannet
24. mai 2017, 11:00
Ministeerium sõdib riigikontrolliga: Rail Balticuga seotud kohustuste kohta tellitud õigusarvamus jäägu vaid ametnike teada

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee