Eesti uudised

RIIGIKONTROLL RAIL BALTICUST: rahastamine on endiselt segane (5)

Teet Teder, Juhan Haravee, 25. mai 2017 04:00
MIS SEE MAKSAB? Rail Balticu Eestis paikneva raudteelõigu ehitamise kogumaksumus on esialgsete arvutuste kohaselt ligikaudu 1,35 miljardit, millest 85% peaks rahastatama Euroopa Liidu toetusest ning Eesti riigil tuleks tasuda vähemalt 268 miljonit.Foto: Hendrikson & Ko

Riigikontrolör Alar Karis edastas eile riigikogu liikmetele ülevaate, mis käsitleb parlamendis ratifitseerimisel olevat Eesti, Leedu ja Läti vahel sõlmitud Rail Balticu raudteeühenduse arendamise kokkulepet. Õhus on mitmeid küsimusi, millele riigikontrolli sõnul ei ole seni üheseid vastuseid.

Kuidas Rail Balticu projekti rahastatakse? Kui suur rahaline kohustus riigile võetakse? Kas kokku on lepitud selge otsustusmehhanism juhuks, kui projekt läheb kavandatust kallimaks või ei jõua tähtajaks valmis või muutub rahastamine?

Riigikontrolli analüüs näitas, et eelnimetatud küsimuste kohta ei leia üheseid vastuseid ei riikidevahelisest kokkuleppest ega selle ratifitseerimise seaduse eelnõu seletuskirjast. 

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

23.09.2017
Alar Karis kandideerib ERM-i direktori kohale
08.05.2017
TV3 VIDEO | Siim Kallas Rail Balticu vastastele: te olete vihased ja ükski teie argument pole vettpidav
29.04.2017
Riigikogu arutas riigikontrolli Rail Balticu aruannet
24.04.2017
Ministeerium sõdib riigikontrolliga: Rail Balticuga seotud kohustuste kohta tellitud õigusarvamus jäägu vaid ametnike teada

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee