Eesti uudised

HEATEGEVUSE LIPUKANDJA LIIS KLAAR: "Laske oma varast ometi lahti ning elage vanaduses väärikalt ja muretult!"

Juhan Haravee, 22. mai 2017, 04:00

184 KOMMENTAARI

p
30. september 2017, 23:25
y
yy/ 24. mai 2017, 08:00
võtsin nõu kuulda ja olin eile muretu. Käisin kohvikus üle kolme aasta, lasksin oma varandusest(pensionist) lahti ja tundsin ennast väärikalt. Ainult 5.80€ kuluski. Eks näis, kas see nauding mõjub veel mõned päevad.
n
24. mai 2017, 08:30
No aga mõne kommenteerija hingeelu on ta omaarust veelgi väärikam kui ta meelde tuletab et sa ka ülejäänust lahti laseksid. Tema juba ootab oma palukesi.
v
Vikat/ 24. mai 2017, 07:23
Siis ma küll väärikalt vananeda ei saa ja õnnelik ei ole kui mind 24/7 häiritakse ja pidevalt ravitakse.Ma olen sunnitud alluma ühiskodu reeglitele.Igast oma tegemisest pean raporteerima ja vastu oma tahtmist olema seltskonnas kus mulle ehk ülse ei meeldi olla(seltskond targutavatest ja ennasttäis ühiskodu asukatest).Kõikide teiste meelejärgi olemine väsitab.Olen kui kuldpuuris lind kellelt on võetud vabadus.
ä
ätt./ 24. mai 2017, 07:07
Meile see ei sobi ! Meil on vanurite jaoks ülikallid pansionaadid juba olemas ja kes ei jäksa maksta see ....
p
Pille/ 23. mai 2017, 21:33
Keegi ei tea paremini kui ma ise, mis mulle hea on.Tunnen ennast kõige õnnelikumana ja muretumana omas kodus,oma varanatukese keskel.Igal asjal(esemel) on oma väärtus ja mälestus.Ma ei sõltu kellestki,ärkan hommikul millal tahan,õhtul lähen magama millal tahan,suhtlen kellega meeldib või ei suhtle kellegagi.Riietun nii kuidas parajasti tuju on.Kõige suurem karistus on kui keegi hakkab vägisi mulle head tegema ja oma tõekspidamisi pealesuruma.L.N.Tolstoi /igaüks meist teeb plaane tulevikuks aga keegi ei tea,kas elabki õhtuni..
k
24. mai 2017, 07:51
Küll neid heategijaid juba jätkub. Igaüks tuleb uue ideega välja. Heategu ja hea tegu on kaks erinevat asja.
e
23. mai 2017, 19:35
Et laske ometi oma varast lahti? Ega proua äkki mõnda odavalt maju või kortereid kokku ostvat kinnisvara firmat ei esinda? Aga mis puutub muredesse siis kardan, et need siis alles algavad.
m
Moderaator korjas ära. Kirjutan uuest, Silutult ja jupikaupa./ 23. mai 2017, 19:32
Lase lahti, ja siis oledki sa varsti kõigest ilma ning murdest prii! Ja elad väärialt ningmuretult 6-kohalises hooldekodupalatis. Saad voodikoha ja supi või pudru ja oled õnnelik.
.
23. mai 2017, 19:18
...ise oska oma raha-natukesega midagi pealehakata.

t
23. mai 2017, 19:14
tundub,et murelikuks teeb ettevõtlikku prouat hoopis see,et ega ometi vanurid-pensjonärid
v
vanaema( see teine) Jõgeva vanaemale/ 23. mai 2017, 14:44
Tänan kutsumast, aga arvatavasti ei tule külla, kuna mul kiire suvekodus käimise aeg käes...Ei ela Tallinna vanalinnas, aga oman korralikku kodu Tallinnas küll ja suvekodu mere ääres ka, lastel on omad kaunid kodud mere ja jõe ääres, nii et kui ma enam oma 2 kodu üksi ei jõua pidada, siis müün jah ja läheks hea meelega viisakasse kortermajasse, kus elavad soliidsed vanainimesed sõbralikult koos!
k
Kortermaja elanik/ 24. mai 2017, 12:22
Näed siis veel kord et polegi meie vanad nii vaesed.
v
vastus kas olen vanaema...?/ 23. mai 2017, 12:17
Olen ja tean ja näen iga päev, kui paljud vanainimesed võiksid oma kodud müüa ja elada sellest rahast normaalselt, tasudes oma teenuste j aväiksema kodu eest...
Eestis on inimesed lihtsalt tõesti oma kodus-kolus kinni...
n
Naine metsast/ 23. mai 2017, 13:32
Arvan, et niikaua, kuni jalg tatsub ja mõistus töötab on ikka parem olla oma kodus. See on paljudele eestlastele enda säilitamise küsimus. Aga kui peab, siis peab. Siis teevad juba teised otsuseid. Minu eest.
k
Kus sa, to vanaema elad? Kui vanalinnas Tallinnas,/ 23. mai 2017, 13:33
ei imesta, et su korter palju maksab. Ainult, vaevalt sa seda müüd. Aga sa tule mulle näiteks Jõgevale külla. Istume ja arvutame, mitu päeva või isegi nädalat ma oma korteri eest seda meeldivat elu nautida saan. Kas tuled?
k
23. mai 2017, 14:03
Kust sa tead ja mida sa näed? Oled sa mingi sotstöötaja, kes on tavaliselt ka kiriku liige ning on kursis vanainimeste elamistega. Heategevuse lipukandja kutsus ju ka kirikutegelasi sellesse "projekti". Mõni aga reageeris kohe nii valuliselt, kui mainiti et tänapäeva heategevus sarnaneb rohkem ärile kui heategevusele.
v
VANAEMA/( SEE TEINE)/ 23. mai 2017, 11:58
Jah, selline vanainimeste kortermaja- koos hooldusteenusega on väga normaalne mõte ja kuulub tsiviliseeritud maailma, meie Eesti inimestele tundub see võõrastav, miks?
Miks on pärandamine oma lastele targem, kui ise enda eest lasta hoolitseda ja mitte koormata lapsi vana isa või -ema eest hoolitsemisele,samas elada omasugustega kenas korralikus korteris ja kultuursetes tingimustes?!
Meie oleme omaealiste sõbrannadega sellisest majast ammu rääkinud, saksamaal on selliseid kortermajau ammu ja palju, kus hooldus -ja arstiabi käepärast...
Eesti inimene on ikka imelik küll, häda siis kui ise ei jaksa ja kirub riiki, miks midagi ei tehta, aga kui võimalust pakutaks, siis jälle - ei usalda ega raatsi asukohta vahetada...
k
Kas sa ikka oled vanaema?/ 23. mai 2017, 12:04
Iga vanaema oskab arvutada, kui palju ta saab on varast. Ja kui paljuks suudab ta selle teenuse eest maksta. Kas sa oled, või mängid naiivset? Eestis pole vanur inimene.
t
Tallinna erahooldekodu ajas narkoäti/ 23. mai 2017, 13:29
See teine vanaema arvab et kui ta seal yyrimajas juba väga väetiks jääb, siis hakatakse tal ka pampereseid vahetama ning potile tõstma.
http://m.ohtuleht.ee/549316/tallinna-erahooldekodu-ajas-narkoari
n
nojah/ 23. mai 2017, 10:57
Ärge te jumalapärast järeltulevatele põlvedele midagi pärandage. Lööge kõik ise laiaks.
p
pensionär/ 22. mai 2017, 23:32
Meil peab muretuks vanaduseks üsna tublisti seda patust nodi olema. Mida siin veel ära kinkida jääb?
Teenusmajad on meil esialgu alles unistus. Isegi tavalise hooldekodu koha maksumus on märksa kõrgem, kui on meie keskmine pension. Nii et 40-50 aastat tööd teinud inimene endale isegi seda mitte lubada ei saa. 1000-1500 eurot kuus maksvast ühe-ińimese sviidist ma parem ei räägigi. Snise korteri müügist võib kopsaka pangaarve saada ehk vaid pealinlane, kus viimastel andmetel 2-toalise keskmine hind olevat 85 tuhat eurot. Aga viru-või võrumaalane? Kirde Eesti laostunud linnadest ma ei räägigi. Seal ei taheta korterit isegi jumalamuidu mitte. Kes saab 200-300 eurot, on veel õnnega koos!
Mis üle jääb? Hooldekodusse ainult omavalitsuse toel ja juurdemaksul. Kuid on selge, et tuhandelist üksiksviiti nemad küll sulle kinni ei pleki. Ikka vaid voodikoht kõige odavamasse 4-6 inimeselisse tuppa. Kus mõni päeval magada nohistanud unetu poolhull naaber terve öö ringi kondab, teine traktorina norskab ja kolmas kannatab ränkade kõhutuulte käes. Meeldivat und! Häid helgeid vanaduspäevi! Väärilist tasu eluaeg töö rügamise eest!
k
Kortermaja elanik/ 23. mai 2017, 09:33
võrumaalane? Seal ei taheta korterit isegi jumalamuidu mitte.
http://kinnisvaraportaal-kv-ee.postimees.ee/?act=search.simple&company_id=&page=1&orderby=ob&page_si...
Ostaks aga mitte sellise hinnaga.
h
Hooldusasutusse?/ 22. mai 2017, 21:47
See inimene peaks end vihkama. Anda end omaenese raha eest võõraste hooldada Eesti teeninduskultuuriga riigis, kus vanu inimesi vihatakse, on ääretult totter. Targem on oma kodus kellelegi tööd pakkuda, kes laste valvsa silma all tegelekski vana inimese hooldamisega. Alati on inimeste vahel võimalikud igasugused kokkulepped ja hooldaja saab välja vahetada, kui ei meeldi ning kui meeldib, saab tema palka tõsta. Midaiganes. Ma ei julgeks küll oma elu anda kellegi hoolimatutesse kätesse. Olen näinud sellist asja hooldusasutuses pealt ja kole see oli. Raha eest inimlikku suhtumist ja kultuurset riiki ei osta.
v
vana-vanaema/ 22. mai 2017, 18:41
Proua Liis Klaar võiks vanuritele eeskujuks olla sellega,et vabaneda oma varandusest ja nautida vanadust pansjonaadis.Meeleldi kuulaksin proua pansjonaadis elamise-olemise muljeid mitte aga nõusndeid ja soovitusi.

v
vast nüüd/ 22. mai 2017, 18:35
Proovime uuesti
Väliseesti paar pärandas Tallinna lastehaiglale ligi 600 000 eurot (172)
m
môôda ja lôika/ 22. mai 2017, 17:48
m
mari/ 22. mai 2017, 17:38
No üks variant kohe kindlasti. Eriti linna inimestele. Maainimene vaevalt et vabatahtlikult oma talust lahkub.
m
Marile/ 22. mai 2017, 17:45
Küll ta lahkub, kui on üksi jäänud ja enam füüsiliselt ei tule maatöödega toime. Kui on linnas oma nurk koos keskküttega, siis võib mõnusalt vananeda küll.
j
jama/ 22. mai 2017, 23:24
mul ka maja maaalevis, ilmad olid ilusad, istusin aias, imetlesin lilli ja kuulasin linnulaulu. Kunagi oli 1-toaline korter Lasnamäel, kus polnud muud teha, kui ainult suvel umbses toas istuda, vastik elu niisugune.
k
kuule tädi.../ 22. mai 2017, 17:29
on vist kuskilt välisriigist pensioni välja teeninud, sellega eestisse "odava" elu ja teenusepääle tulnud, sellisel juhul jah müügi välismaal oma vara maha ja selle eest trallata palju tahad sest tollest pensionist üksi siinseks piisab... kahjusk ei saa veel soome- rootsi mudelit eestisse üle kanda, siinsed pensionärid elavad pidevas miinuses pigem, paljudes kohtades ei maksa ka kinnisvara miskit, sellised keskused nagu soomes ja rootsis võtavad eestis veel pikalt aega (kui elatustase töuseb küll need ka siis tekivad) ja mis päämine- eestis on hooldekodude kulud laste kanda- pesnist ei jätku, seda teab ka vast tädi ise. isegi kui vara maha müüks ja sellestjuurde maksaks, soomes müüb vanur vara, peesutab riiklike garantiidega pansionaadis ja lastel pole mingit kohustust ja kuna neil pole kohustusi siis ei eeldata et neile ka miskit jääma peaks, kui tahavad, siis ostavad vanemate vara omale (see küll rohkem pärandimaksust pääsemise pärast ilmselt nii), see mudel eestis eesti pensioniga ei toimi, veel mitte,,, uus rikastumise moodus on nagunii juba tekkind- igast sots aitajad kes vanurite ümber tiirlevad, eriti üksikute varaga vanurite ümber. lapsed peaks pigem aitama vanurite varal silma pääl hoida, et vanur taevaalla ei jääks, mitte nii et müügu köik maha jne, siis ongi taevaall...
v
Vara vahetab omanikku/ 22. mai 2017, 15:03
Teisisõnu on see vara ümberjagamine. Eelistan oma vara jätta ennem järglaastele kui võhivõõrastele ärimeestele.
n
njah.../ 22. mai 2017, 13:19
et sellises majas 24/7 korralikku abi saada, siis peab maksma kuus vähemalt 1500 €, kuna praegu maksavad tavahooldekodud ca 900 ja teenus on selline nagu ta on. Aasta üürikulu seega 18000. Peale selle on vanainimesel ikka ka mud kulud, kui tahta normaalselt ikkagi elada. paneme aastakulule 5000 otsa ja saame 23000. Sellisesse majja kõlbaksid üldjuhul krapsakamad vanurid, kes ise liiguvad ja kel mõistus korras. Eeldame, et jätkub eluaastaid ikka mingi 20-ks või rohkemaks. Nii et vanuril peaks olema vähemalt 460000 raha, et end kindlustada. 20 aastaga toimub jumal teab mis ja see raha võib täiesti olematuks muutuda. Aga kui oled enamvähem normaalne ja tegus, miks üldse peaks minema kusagile kallisse üürimajja ning oma lapsed varast ilma jätma. Kui tervis seal halveneb, siis visatakse väeti kas tänavale või nõuab omavalitsus järglastelt hooldamise ikka sisse, kuna meie peresadus kohustab lapsi oma vanemate eest vanaduses hea seisma. Sel juhul peaks meie riigikogu seaduse tühistama, mis aga loomulikult ei tule kõne allagi, sest enamus eakatest ei suuda oma pensionist ka kõige viletsamat hooldekodukohta kinni maksta.
k
kõik on klaar/ 22. mai 2017, 13:38
Proua heategija on niisiis riigikogu liige ja Tallinna Lastehaigla Toestusfondi tegevdirektor. Ka korraldab pidevalt korjandusi Lastehaiglale?
t
22. mai 2017, 14:55
Tallinna Lastehaigla Toestusfondi nõukogu on venitatud nii suurearvuliseks et eks nemad tahavad ka.
j
22. mai 2017, 19:08
Ja ikka koguvad annetustena juurde ?
v
vanaema/ 22. mai 2017, 16:21
nõus kõigega ja lisaks keegi ei garanteeri,et selline ettevõte pankrotti ei lähe. Ettevõte sel juhul likvideeritakse ja nii mõnigi rahapanustaja võib sattuda kuuse alla. Vanemad inimesed,olgem ettevaatlikud selliste tehingutega.
r
22. mai 2017, 17:40
Rootsi ja Saksamaa heaoluühiskonnas üles kasvanud proua pillub lahkelt ideesid, kuid mainib et ega ta ise ka ei tea kuidas seda kõike veel finantseerida. Juba sõna "üürikorter" tähendab ju seda et lisaks kommunaalmaksetele tasutakse üürimise pealt kellelegi lisaks ka tulu. Soovitati sellist maja lausa Tallinna kesklinna, Viru tänavale, kus kinnisvara isegi kallis. See aga tähendab seda et vanurid peavad päevast päeva taluma kärarikka kesklinna rõõme. Ning artikkel lõpeb sellise idee õhkuviskaja resoluutse ütlemisega: pärijatel pole siin midagi kobiseda.
1
1 toalises/ 22. mai 2017, 13:04
elav penskar,huvitav ,kellele see üleskutse mõeldud on,see välismaa tädi o ikka jopakas.
m
murueit/ 22. mai 2017, 13:00
Eks siis hakkame "Kodutunde" moodi oma väetitele annetusi koguma hooldekodudes elamiseks!
http://www.ohtuleht.ee/552850/eesti-fotolegendi-kalju-suure-viimane-kaader

m
Maali/ 22. mai 2017, 12:52
Nägin seda mammit ka televisioonis rääkimas. Üsna eluvõõras jutt oli ning meie pensionäride raske elu jäi talle mõistetamatuks. Nüüd tuleb siia kodumaale õpetusi jagama, mis ei vii mitte kusagile. Kui pensionär kõik maha müüks, et maailmas ringi reisida saaks, siis hiljem elab ta juba kuuse all. Kahjuks meie riik vanurit ei aita ja kõik on kenasti veeretatud n-ö "perekonnaseaduse" alla!
l
lugeja/ 22. mai 2017, 13:28
Kas kõik oma rahad ja majad tassida selle ahne Terje Krossi kätte?Kriminaalse taustaga naine ehitas uhke villa pensionäridele,et ise elada nende rahadest. Kui rahad otsa saavad on ka vanakene kadunud...
v
vanaema/ 22. mai 2017, 12:41
Ja üleüldse, kuidas saab vaene eesti penskar elada sama elu, kui näiteks Soomes, Rootsis, Saksamaal ja vaeses Kreekas? Naeruväärne, mis ajab nutma. Kahjuks, riigikogulane, ei saa me teie ettepaneku võtta vastu. Me elasime siin, kui te juubeldasite väljamaal.
k
Kyll tuleb / 22. mai 2017, 12:35
soovitusi eutanaasia ja vara myymine kyll tuleb välismaalt meie elu mittetundvaid tädikesi kes krapsti hakkavad meile ytlema mida saab ja mida ei saa teha. Olen ise pensionär ja minu korteri saab minu tytar sest korter ei kuulunud vaid minule ka lapse isa oli selle soetamiseks vaeva näinud. mina oleksin väga alatu inimene kui motleksin vaid oma heaolule. Lopetage pensionäride peedistamine ja järgmise samalaadse artikli korral motlen selle koik kohtusse anda. Ja väike hoiatus mis saab siis kui korterirahad otsas ja lapsed teis pettunud ega aita ka.
m
muig/ 22. mai 2017, 12:47
Raha sul paistab olevat,kui kohtuga ähvardad...
s
22. mai 2017, 12:49
sellisesse Eesti elu "edendamisse" on isegi meie maagid ja n.6iad konsolideerunud. neil ka vaja v6id leiva peale teenida.
k
22. mai 2017, 13:01
kohe pandi miinus alla. ju siis m6ni tundis puudutatuna.
o
ohjah/ 22. mai 2017, 12:20
ei saa rikas vaest elama õpetada, ta lihtsalt ei oskagi end vaesema nahka kujutada. Nagu ei saa noored õpetada elama ja olema vanu inimesi, neil lihtsalt pole veel vana olemise kogemust. Üldse võiks õpetussõnu jagada samal tasemel asuvad inimesed üksteisele -- noored lahendagu noorte probleeme (kui suudavad) vanemad inimesed lahendagu venemate inimeste probleeme, krooniliste haiguste v puudega elavad inimesed saavad oma kogemustele toetudes anda nõu omataoliste murede lahendamisel jne. Kõib närvidele kui padurikas tuleb näiteks "õpetama" kuidas 200 euroga kuus ära elada v pankur tuleb õpetama kuidas miinimumpalgast säästa! Proua, kes ise eestlane võiks ju eestlase olemust nii palju tunda, et teada, eestlane on (enamasti) üksiklane, kel meeldib pigem omaette kui kommuunis -- ühiskodud vanuritele -- eluõhtut mööda saata. Just vanurina, kui enam palka ei saa ja pension imeväike on VARA (kui seda on) kasuks ja ainsaks võimaluseks ise toime tulla, soovitada vanana oma varast lihtsalt loobuda ja vanadekodusse (ükskõik kui PEENE nimega me seda ei nimetaks) kolida, tundub suht seniilse soovitusena.
a
22. mai 2017, 12:37
Aga mõned nõiad haistavad saaki.
t
Teist moodi mõtleja/ 22. mai 2017, 12:12
Mina ja mu õde, maksame emale iga kuu mitmeid sadu pensionile lisa, et saaks oma elamise ja kulutamise eest makstud. See teeb mitmeid tuhandeid aastas, meilt kummaltki + kõik üllatavad väljaminekud.
Ma ei leia, et ema peaks selle elamise mingile vanadekodule kinkima, esimene süü on juba see, et jätsime omal ajal õega isa osa pärimatta, jättes selle emale.
Siis teoorias on elamine ema nimel, kuid praktikas maksame meie.
Ema on eluaeg kõvasti tööd teinud ja minu meelest on riigil kohus ka teda siis hooldada, kui nii halvasti peaks juhtuma. Ei ole nii, et ainult lastel ja lastelastel on vanemate ja vanavanemate elatamise kohustus ja hiljem kühveldab mingi era hooldekodu omale raha tasku.Riigil ei mingit muret.
Soomes on see erahooldekodude värk suur business ja väga hästi sisse toov. Soomes pole ka lastel ja lapselastel kohustust omi vanu ülal pidada.
Igaüks käitub südametunnistuse järgi.
S
12:12-le/ 22. mai 2017, 12:49
Sa oled tubli,kui oma emale raha maksad.Aeg ja üleskasvamine aga on selline,et enamus lapsi tahab hoopis emalt tema pensioni küljest ampsukest.
n
Naine metsast/ 22. mai 2017, 12:56
maksta pensionile iga kuu juurde "mitmeid sadu" on ausalt öeldes imelik. Minu 90 aastane ema elab alevis 45 ruutmeetrises korteris (elektri- ja ahjuküte, soojaveeboiler). Saab pensionit 400 euri. Korteri ülalpidamiskulud (vana, külm maja) keskmiselt 150 euri kuus. Ülejäänud 200 kulub toidule ja ravimitele. 50 euri saab naabrinaine, kes käib ema eest talvel poes (libe) ja hoiab igapäevaselt silma peal. Pean vanuse tõttu tööl käima ja külastan ema paari nädala tagant. Kuna olen ainus laps, siis tean, et nii igavesti ei jää. Muuseas, korteri eest on võimalik kõige rohkem saada 6000. Kohaliku hooldekodu ühe kuu maksumus pea 600 kuus. See tähendab, et pensionile tuleb juurde maksta 200. Ühesõnaga saaks ema olla oma raha eest hooldekodus paar aastat. Mis pärandist me räägime?
t
Teist moodi mõtleja Naisele metsast/ 22. mai 2017, 15:04
Vaata lugu on nii, et meie ema elab Tallinnas ja seega räägime pisut teistsugustest kulutustest ka.Elamine on tal suur, kuid me ei hakka ju teda sundima seda maha müüma.Vanemad inimesed elavad oma rajatud kodu kaotust üsna sügavalt üle.
Nooremad võivad osta, müüa ja vahetada ja businessi teha.
Lisaks läheb emal palju raha arstide ja rohtude peale. No ja ka vanem inimene vajab uusi jalanõusid , ning riideid.
Võimaldame talle inimväärset elu lihtsalt. Võib minna teatrisse või kuhu iganes.
Lisaks on ta elukoht selline, et palju poode on käe jala ulatuses, ning arstiabi lähedal. Ongi kogu loogika.
Ma parem maksan, kui tekitan sebimise, millest tegelikult mingit kasu pole.
l
Lapsed peavad ju o m a v a n e m a i d toetama ,/ 22. mai 2017, 14:04
nii nagu öeldi vanasti ja ka seda et i g a v a l d peab toitma ja katma o m a sandid , seda räägib vana-aja kirjandus ,aga t e g e l i k k u s on mugavdatud Eesti moodi ...
oot oot mis siin on modereerida , milline koht sulle ei meeldi , sa ei viitsi oma vanemaid toetada või , mida muud .
k
23. mai 2017, 12:39
kui see on mulle mõeldud (sa ei viitsi oma vanemaid toetada),, siis vastan: olen 60 aastane, nelja täiskasvanud lapse ema, kolm aastat lesk. Kuigi sain soodusvanaduspensionile töötan osalise koormusega. Igal võimalikul hetkel hoian lapselapsi, keda mul on seitse. Pension, koos töötasuga veidi alla 600 euro võimaldab iseseisvalt tasuda kõik maksed ja säästa. Miks säästa? Sest keegi ei tea, millal võib minuga midagi juhtuda ja ma võin hooldatavaks jääda. Kes siis peab minu arved maksma? Kas lapsed, kellel oma pere ja väiksed lapsed? Jutt on ilmselt niii erinevatest maailmadest ja rahakottidest (muuseas, mulle on hoopis tähtis, et mu lapsed oma peredega elavad Eestis ja on mulle hingeliselt toeks, majandamisega saan veel ise hakkama)
Pika jutu lõpetuseks tahaksin öelda: on häbiväärne, et 40 aastat töötanu ja neli last maksumaksjaks kasvatanud naine saab pensionit 370 euri. Alla 500 ei tohiks see küll olla. :(
n
nii on/ 23. mai 2017, 22:00
Minu vanaema on hooldekodus. Ta ei näe, ei liigu, on voodis. Tema ei hoidnud oma varast kinni. Korter sai maha müüdud. 1800 eurot. Jah, te näete õigesti. 1 tuhat ja 800 eurot. See on Eesti, mitte Rootsi.
t
Tundub, et proua on/ 22. mai 2017, 12:03
väljamaal rohkem elanud kui Eestis. Ka oma kuldse pensioni on saanud tänu mehele, kes arvatavasti ka pärandi jättis. Lapsedki oma saanud. Hea on jagada teiste raha! Aga andku oma vara ära. Jätku vaid see n.n. Eesti keskmine pension ja elagu tema enda poolt pakutud variandi järgi. See, mis on eluajaga, puhta tööga teenitud, see nii lihtsalt sõrme vahelt välja libiseda ei taha. Proua ei adu, millised on tavainimese tingimused Eestis. Heaoluriigis on küll hea elada, aga rikub selline elu arusaamise päriselust vaeses riigis. Selline idee ei sobi tava töölisklassile. See rohkem härrasrava teenus.
n
nokk kinni.../ 22. mai 2017, 11:53
Sel hetkel,kui maja maha müüd,peab sul olema veel mõistus korras ja hing normis.Aga kui on, siis ei taha ju veel hoolduspajukile minna! Kui aga mõistusega juba kehvasti on, pole sust enam asjaajajat kõigeks edaspidiseks. Ja tõesti, eestlase säästud ja majaraha kuluks enne,kui sul koivad sirged. Ja edasi? Laste kaela voodinurka?
j
../ 22. mai 2017, 11:34
ja lugesin alles ajakirja vanurite kohta,kus hooldekodus pandi vanuri uks lukku, sest arvati et ta läeb kondama õuest välja, jääb siis küsimus, mille eest on suur ligi 1000 eurot kohamaks,kui töötajad ei tee kõiki töid sellele vastavas nõudes, mille eest siis küll maksta, kas keegi on ka selliste juhtumite eest omanikelt ka kahjutasu välja nõudnud, vat siis.Õigem on siis omavalitsuselt võtta hooldusõde,kes käib koju hooldama ja selle eest maksab, kui kellelegi kinkida poolmuidu elamisi, lollidemaaailmas on palju eriskummalisi olendeid siis küll.

j
jajah/ 22. mai 2017, 11:16
Küsimus on jah rahas. Käisin Rootsis sellises majas külas ja tõesti meeldis. Igaühel oma elamine, oma elu ja asjad, saad süüa teha ja kui ei jaksa või viitsi, ka kohvikusse sööma minna. Õde võib või iga päev su tervisenäite mõõta ja protseduure teha, majas on võimlemisruumid, raamatukogu, hobiruumid. peale selle oli majas, kus külas käisin , kaks külaliskorterit, mida sai selleks ajaks, kui sulle kaugemalt külalised (lapsed nt perega) tulevad, reserveerida - ei pea vanade diivaniäärel kügelema. Aed ja park. Väga meeldis - aga ka seal on see jõukatele. Müüdi maja ja muu vara ning elati mugavas teenusmaja kahetoalises.
e
ei pea olema jõukas,oled/ 22. mai 2017, 11:28
ainult inimene. Kui ei taha sellisesse ühiskodusse minna,siis käib õde sind kodus kuulamas,mõõtmas,kontrollimas .
Vajadusel on olemas abistajadki.
Nii oli see möödunud sajandi lõpus Uppsalas. Oma silmaga nähtud ja kõrvaga kuuldud
h
hea jajah/ 22. mai 2017, 11:51
käisid külas , nägid üht-teist. Ega sa juhuslikult huvi tundnud,kui suure olid nende kajade elanike väljateenitud pensionid ?
Kõige eest tuleb elus maksta. Need kes ei saanud ega jõudnud sõja eest põgeneda , sest ka see minek oli kulukas,jäid kohale , et säilitada eesti keelt ja eesti meelt. Ilma nendeta poleks sellel maalapil enam olnud ei eesti keelt ega eestlase meelt. Need ,kes läksid .said nüüd tagasi tulla ja eesti keelt ja eesti meelt uuesti nautida.
h
heaoluühiskond?/ 22. mai 2017, 11:09
Hea Liis
paraku on Eesti vabariigis olukord kõike muud kui seeniorisõbralik. Peamine on see, et Eestis ei ole võimalik hankida elu lõpusirgele jõudnud inimesele (kes vajab 24/7 jälgimist ja abi) inimväärset hoolitsust. Isegi selle raske raha eest, mida nn hoolekandeasutused kasseerivad, ei ole absoluutselt mingit garantiid, et seal ka tegelikult abivajajale mingit tähelepanu pööratakse. Samuti on korraldamata see, kui inimene vajab ka 24/7 meditsiinilist jälgimist, mis lisab arvele veel terve paki sajalisi. Ja jälle ei tea, kas tegelikkuses abi on või mitte. Ja ka see on võimalik ainult siis, kui lapsed rahad kokku panevad, igasuguseid asju ja "teenuseid" juurde ostavad. Jääb mulje, et hooldekandeasutuste ja nn. õendushaiglate üle puudub pädev riiklik kontroll. Selline asi on tegelikult inimvaenulik ja 21. sajandil, Euroopa Liidus sellist asja olla ei tohiks. Inimene, kes on andud terve elu ühiskonna hüvanguks, peaks saama oma viimaseid aastaid veeta turvaliselt ja hoolitsetud keskkonnas. Amtud juhul läheb küsitava kvaliteediga teenuse peale kogu raha, mida võibolla ainuke järeltulija teenib pluss eaka inimese enda pension. Kaua selline asi jätkub?
o
ohjah/ 22. mai 2017, 12:30
Mulle tundub, et väga suur osa riigi rahakotist läheb igasugustes elitaarsetes üleilmsetes organisatsioonides osalustasudeks. Teine väga suur summa (sisuliselt raha mida ei loeta) läheb venelaste HEIDUTAMISEKS. Ma tõesti ei tea, kas eesti inimesed tegelikult kah kardavad niiii kohutavalt et venelased võiks eesti vastu sõda alustada, aga valitsus (ilmselt euroopast ja usast tulevate nõuannete kohaselt) nii arvab ja sinna ka meeletu raha läheb. Need on meie riigi v hoopis poliiteliidi PRIORITEEDID rahapaigutusel. Et veel ka vanuritele euroopalikku, inimväärset hooldust pakkuda v pensioni maksta -- selleks raha ei jää. Ja mina küll ei näe, et lähiajal prioriteedid võiksid muutuda, pigem soovitakse sõjandusele veel raha juurde anda.
2
2 lapse ema/ 22. mai 2017, 10:54
ma ei saa aru, miks ma peaksin oma teenitud vara ja raha lastele jätma - sellega tagangi endale mugava pensionipõlve, kui jääb raha üle - siis saavad.
4
4.lapse isa./ 22. mai 2017, 11:17
Olen sunnitud olnud väljamaalt pensioni välja teenima (Eestis oleksin kraavis vedelenud). Lapsed on suured, mööda ilma laiali. Teenisin omale vara, maamaja, korteri, maasturi ja selle taha kajutiga paadi. Nüüd naudin oma kalamehe hobi ja elan kahest pensionist ilusti ära. Kui ma peaksin loobuma mingi "heategevuse" nimel oma varast, kas jätkub mul edasise teenuse ja üürika maksmiseks müüdud varast? Vaevalt. Ja mis saab minu hobidest? Kui ma enam ei jaksa, küllap neljast lapsest keegi mind aidata jaksab. Kui ei jaksa nemadki, küll keegi jaksab, kes ka vara lõpuks pärib. Ei, ma ei ole üksi. Mul prouagi sama meelt. Elule tuleb reaalselt otsa vaadata. Hauda kaasa ei viida midagi. Nii saabki see, kes oskab lugu pidada.
m
murueit/ 22. mai 2017, 11:46
Sul on lastega vedanud(?) Aina enam on kuulda ja näha,kuidas vanemate olukord ei huvita kedagi, küll aga see vähene mammona,mis tast jääks...
j
Jah, murueit!/ 22. mai 2017, 11:56
Praegu mul pole laste abi vaja. Elavad ja saavad hakkama. Kui sinnamaale jõuan, kus abi vajan, leian selle nii ehk nii. Ilma mingitele hooldekodudele vara kinkimiseta. Kas pean sellepärast lapsi koormama või ei, küll leidub inimesi, kes mind aidata jaksavad. Lastel omad pered, mina ei pea nende arvelt elama. Ja kas nad vajavadki minu vara? Teenivad ise väljamaal elatustamele väärset raha.
s
see ongi/ 22. mai 2017, 11:57
tead vanasõna: lastega pead hästi läbi saama, namad valivad sulle vanadekodu. ehk vanasti öeldi: mida külvad, seda lõikad. Minu isa nt peksis hästi ja müristas ülbelt nagu issand: mida külvad , seda lõikad.
t
to see ongi./ 22. mai 2017, 13:55
Ei saa aru, kellele su kommentaar adresseeritud on? Mi siia peksmine puutub? Artiklit ikka lugesid?
h
hea seegi/ 22. mai 2017, 14:39
et tead kuidas asjad ilmas käivad. Hirm on see , mis kepsud värisema lööb ja arm on see ,mis kellad helisema paneb. Täna valitseb tahe venesid hirmutada, heidutada ja ennast kiita.
v
Vast need enda sünnitatud r.......d on valged,miks nemad/ 22. mai 2017, 14:48
peaksid midagi teilt saama.
Nad ju võhivõõrad teie jaoks.
i
ikka/ 22. mai 2017, 17:35
jäta ,lapsele.Tänapäeval on hästi, kui see lapsuke aastas korra ema külastab paar lilleõit ja mõne banaani toob.
22. mai 2017, 10:50
liis-haavelik "heategevusjutt" - müüge oma elamine maha, küll ostjaid leidub kes vanuritelt selle imeodava raha eest ära ostavad, vanurid ju nagunii kinnisvara õiget hinda ei tea.
Kui lugeda et proua on olnud ka lausa Lastehaigla Toetusfondi tegevdirektor, siis seal ju ka selgelt kirjas - tehke Lastehaigla Toetusfondi heaks testament, nema juba teavad mida teie kinnisvaraga pihta hakkavad, muidugi kui kirikupapid neist ette ei jõua...
Huvitav et igasugused sihtasutused on hakanud vanurite kinnisvara vastu huvi tundma.
t
tuletaksin meelde "Kabareed" ja Liza Minelli lauldut,aga/ 22. mai 2017, 11:30
see ei vasta reeglitele .
k
23. mai 2017, 15:33
Kas mõnel on Katrin Lusti blogi all lustimine juba igavaks läinud?
k
22. mai 2017, 12:31
Kogu Eesti elu on muutunud lihtlabaseks kabareeks.
m
../ 22. mai 2017, 10:47
meil peaks jõudma siiski selleni, kui vanem inimene jääb selliseks et vajab ka meditsiinilist järelvalvet, siis selleks peaks olema hooldushaiglaid rohkem, kus võib hoida niikaua kui ise hakkama ei saa ja see ei peaks olema kallim kui ta kuus saadav pension, sest on siiski eluaeg igalt inimeselt laekunud haigekassale rahad, mida siiski pole igaüks ära kasutanud.Kui on rohkem abi tarvis, siis peaks ka riigilt tulema mingi osa abiks, mitte aga nii et teine osa veel pensionile juurde välja käia, kui inimene peab kodus saama selle summaga makstud maksud ja ravimid ja toidu, miks ei saa hooldekodud mitme inimese maksuga samade ruutmeetrite eest summaga hakkama, asi selles, et kõik tahavad ka vanurite ja hooldatavate pealt hiigelkasu saada, see on vale.
k
22. mai 2017, 10:44
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
jürgen/ 22. mai 2017, 12:16
Aitame Kreekat, sealt on loota priskeid dividende ja elu muutub ka eestlasele lilleks , sest ESM tagab selle.Kui nüüd elatustasemele juurde lisada ka EFSF, siis on meie elu lausa roos.
r
Ratastooliinvaliid/ 22. mai 2017, 10:41
Aastal 2002 käisime Soomes tutvumas minusuguste tarvis rajatud sotsiaalkvartaliga. Soomlase pensionist piisas, et seal üüri tasuda... Ju siis maksis riik ka...
ä
ära muretse/ 22. mai 2017, 12:18
keskerakond aitab. Jüri loodab, Kadri kindlustab ja Mailis mõistab.
o
ohjah/ 22. mai 2017, 12:57
no tgelt võiks ju olla inimlik elu eestis kõigile sõltumata sellest, kas võimul kesk v refid. Riigi maa- ja loodusvarad peaksid kuuluma siinsetele kodanikele. Iga pudelisse pandud Värska vee liitri eest v kaevandatud põlevkivi tonni, langetatud puu v eksporditud turba tonni eest peaks iga eesti inimene midagi enda arvele (piltlikult vähemalt) saama. Ometi on suur osa varadest välisinvestoritele kingitud v sentide eest ära antud. Meil pole aimugi kui palju v kas üldse riik st RAHVAS OMA maa ja loodusvarade ära andmise eest tulu saab ja kui palju saab see, kellele mõni partei on andnud õiguse nende varade abil rikastuda.
l
Laar/ 22. mai 2017, 13:35
kõik on õiglaselt korras ja õige uuseestlane elab täna kui Norras !
p
Proua on/ 22. mai 2017, 10:26
j
ju tal on INIMESE PENSION ,veidi vara veel/ 22. mai 2017, 10:32
möödunud sajandi algupoolest ja ta ei või vaadata,kuidas mõni vana EI koole põõsa all väärikusega .
v
vanaema/ 22. mai 2017, 10:48
Lapsed elavad välismaal. Aga tagasi tragi proua juurde: riigikogu liige ja Tallinna Lastehaigla Toestusfondi tegevdirektor. Kas mitte tema ei korraldanud pidevalt korjandused Lastehaiglale? Sellise maniküüriga hea teiste raha lugeda.
j
22. mai 2017, 11:02
Ja sina,10:26, oled labane inimene

r
Realist/ 22. mai 2017, 10:20
Kaks kontrollküsimust:
1) Lp Liis Klaar, kui suur on Teie igakuine pension?
Palun võrrelge seda nüüd Eesti keskmise vanaduspensioniga, mis 2017 esimeses kvartalis oli 390 eurot.
2) Mis saab vanurist siis, kui korterimüügist saadud raha on kulunud teenusmaja arvete tasumiseks, aga hing on ikka veel sees?
e
22. mai 2017, 17:43
Endise heaoluühiskonna elanikul, Riigikogu liikmel ja Viimsi maja omanikul pole vist õrna aimugi kuidas elab keskmine eestlane.
s
Scaramanga/ 22. mai 2017, 10:04
Liis Haavel oleks võinud seletada miks peab tingimata kinnisvara maha müüma, ja miks on vaja kuskile kallisse piirkonda hakata uusi hooneid ehitama.
Äkki oleks targem vana korter lihtsal välja üürida ja karja pensiokatega kuskil Rakveres kortermaja üürida, ning sinna siis kambapeale mingit vajalikku teenust (arsti külastus, poeskäija, põetaja jne. ) sisse osta ? ainuke kohutav miinus selle juures oleks, et Swedbank ja kindlustusfirmad ei saaks sellisel juhul mingeid vahendus- ja haldamistasusid.
Tore et IRL nii süüdimatult selliseid "lahendusi" propageerib.
s
22. mai 2017, 10:56
Sellised "lahendused" panevad inimesi juba varakult tegema oma laste heaks testamenti, et igasugused liis haavelid ei tuleks nende ust kraapima.
s
22. mai 2017, 11:07
Sina annad otsekohe oma vara ära kui keegi su ust "kraapima" tuleb? Või kuidas su hirmust aru saada?
l
22. mai 2017, 12:03
Loe Liis Haavelite juhtumeid ja näed et on piisavalt selliseid juhtumeid kus vanurid mesimagusa jutu peale õnge lähevad.
k
Korteri- ja julgeolekuekspert/ 22. mai 2017, 10:00
1. Müüge maha.
2. Ärge lastele midagi antke.
3. Raha pange Rootsi Panka.
4. Hakake kiirelt raha kulutama.
5. Rootsi Pank aitab teid kidlustusega.6
6. Kui varem ära surete ja raha üle jääb, siis raha saab Rootsi Pank, teie aitamise eest.
7. Kasum.
Tõesti hea plaan, aga mitte eesti pensionäridele ja nende lastele.
Kindlustusfirmadele ja pankadele oleks see tõesti väärt plaan. See on ametlik IRLi programm nüüd ?
j
jah, see on õige / 22. mai 2017, 10:34
EEstlus, maa tuleb ometi matsikarjast puhastada . Mida nad askeldavad ega koole ?
o
oik/ 22. mai 2017, 09:47
Maja müügist saadud raha on konstantne, üür aga ajas muutuv suurus. Selliseid soovitusi nagu artiklis kirjutatud võivad vaid kinnisvara haid soovitada. Inflastioon ning teadmatus tuleviku üürihindade osas on võtmesõnad. Oma maja või eluase aga nendest muutujatest ei sõltu.
e
enam ei maksa,/ 22. mai 2017, 09:46
makstud kuni 17.07.2017 aga lugeda ikka ei saa. See on alatus, kaebustele ka ei reageerita.
s
see on ÄRI/ 22. mai 2017, 11:33
mida teeb eestlasest mats rahaga, ajalehe omanik oskab sellega ringi käia.
Austa äri!
m
22. mai 2017, 09:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
See mingee / 22. mai 2017, 10:36
Olete ebameeldiv kodanik ise ja ehk endine NLKP mitte tava liige ja mine tea ehk ka
Eestlaste Siberisse saatja.Kahjuks selliseid veel elus palju...
Teile proua tugevat tervist, edu ja meelekindlust.
k
kle/ 22. mai 2017, 11:11
väike jää püksi ei teeks paha!
k
22. mai 2017, 09:40
Kui norm maja olemas ja suurem korter, siis seda saab ise ka ära müüa ning väikese osta. jääb raha i üle. maksad väikest kommunaali. võid seda ise teha, teistaga koopereeruda. Nemad ehitavad uue kalli maja, mille võib vabalt halvasti ehitada, mis seal see ööpäevaringne teenindus maksab. Halvad elukõlbmatud hooldekodudki oskavad raha võtta, et häbi ei ole. mis me räägime. Kui omal arukest ei ole (vanana peks olema elutarkust kogunenud siiski), ongi haavlid platsis. lähedki nende geniaalse projekti õnge, pärast oled veel võlgu ka. lastele ei jää midagi. kui surm ei tule, pead lastelt kerjama nagu o i nas, las nood siis jäävad päranduseta ja maksavad sõgeda vanainimese megaarveid, võtku raha kust tahavad selleks.
t
Teil endal/ 22. mai 2017, 09:34
on vanadus horisondil ja tehke mida tahate aga teised jätke rahule.
e
ei saa/ 22. mai 2017, 09:41
mida vaesem on siin järjepidevalt elanud eestlane seda rõõmsamalt tunnen end mina.
Laske end vabaks, küll siis ka õnn õuele purjetab !

v
vanaema/ 22. mai 2017, 09:22
Minu teada müüakse ida virumaal ja lõuna eestis võileiva hinna eest kortereid ja maju, aga keegi neid ei taha osta. Täitsa rumal jutt inimeselt, kes tuli siia elama alles 1992 aastal.
k
Kortermaja elanik/ 22. mai 2017, 09:28
lõuna eestis võileiva hinna eest kortereid ja maju, aga keegi neid ei taha osta.
10 või 20 tuhat pole siiski võileiva hind
k
kui võrrelda/ 22. mai 2017, 09:31
hindadega hooldekodus, siis on ikka küll. 4-toalise eest Tartumaal pakuti 42000. Kui kaua ma selle raha eest teenust saan?
v
vanaema/ 22. mai 2017, 09:41
Kas te pole kunagi lugenud, et korter müüakse 1 euro eest? Ja keegi ei osta!
n
no / 22. mai 2017, 09:43
paar kolm aastat saad ennast ikka uhkena tunda.
h
Hooldekodu/ 22. mai 2017, 09:49
kuus keskelläbi 700- 950 eur kuus. 4-5 aastat saad läbi ja siis minnakse taas laste või koguni sugulaste kauka kallale.
v
vana inimene/ 22. mai 2017, 10:39
Kui ma müüksin oma korraliku kooperatiivkorteri Tallinna äärelinnas ja maksaksin sellest suurema osa hooldekodule, siis peab mul olema tagatud seal elamine. Minu laste käest ei oleks küll õigust hakata midagi juurde küsima. Kui hoodekodud korjavad kokku vanade inimeste varad, peavad nad olema võimelised investeerima nii,et vara rahaline väärtus ei väheneks, vaid kasvaks. Vanur, kes oma vara hooldekodule annab, peaks olema kaasomanik ehk aktsionär. Teatavasti on aktsiad pärandatavad väärtpaberid.
e
22. mai 2017, 11:08
Et mitte minna sinna hooldekodusse mädanema ja tekitada lastele väljaminekuid, hakkavad paljud vanurid surema omas kodus.
a
aga enne sissekolimist tuleb välja käia uued uksed-aknad,/ 22. mai 2017, 11:36
põrandad,seinad ,lagi, küttekolded. Need ei ole muidu.
i
ilus unistus/ 22. mai 2017, 11:37
kaunis unistus, Aga see töhendab,et saksad ei saa eestlastest ikka veel lahti
v
vana inimene/ 22. mai 2017, 12:36
Ega keegi oska ette arvata seda päeva,millal enam toime ei tule. Isiklikud tähelepanekud on sellised, et kes on olnud võimalikult kõrge eani aktiivsed,toimetavad oma kodudes, koduaedades jm. tegemistes, nende voodisoleku aeg jääb oluliselt lühemaks kui nendel, kes hakkavad varakult nautima muretut vanaduspõlve.Muidugi saan sellist eluviisi propageerida neile, kel on lapsed, lapselapsed ja teisi noori abilisi ning seltsilisi, kes ei anna aega, et liiga sageli oma sünniaastat meenutada.
m
Mõte/ 22. mai 2017, 12:41
on õige ja nii see peakski olema. Aga Eesti tänapäeva reaalsus on teine. Lapsed ja sugulased maksavad puuduva ja ei mingit mokakobinat. Meie riik ei suuda midagi kasvatada peale kohustuste ja koormiste oma kodanikele.
n
No.../ 22. mai 2017, 13:29
...see 1€ korter vajab kapitaalselt remonti.Häbi peaks olema seda pakkuda,hullem kui mingi v ana sara.
e
Eestis selline ei toimu/ 22. mai 2017, 09:22
Oleksid julmad, ülekohtused ja tigedad teenindajad, pissihais 24h, olgu tuba nii kena kui tahes. Oma tasemest Eesti teenindus ja veel vanade inimestega kõrgemale ei tõuse. Pealegi, mis pealkiri? igaüks teab, mida ta oma varaga teeb - Liis Klaar, ega Õhtuleht pole ütleja.
s
... pealegi mis pealkiri ... mis pealkirjal viga ? ega sinu enda kirjutisest ka / 22. mai 2017, 09:33
suurt aru saa ,mis öelda tahtsid ,kuidagi närviline üllitis ... mis seal Eestis ei t o i m u ...
9
9:33/ 22. mai 2017, 13:27
Kas sinul midagi sügeleb et rahvas pole nõus oma viimast ära andma? Ja mida tähendab SEAL Eestis? Ise elad väljamaal ja "juhid" oma kommentaaridega kaugelt Eesti riiki?
t
to 13,27 mitte 9,33-le vaid 9,22 on see jutt ,/ 23. mai 2017, 15:42
loe enne kui plõksid , onjuu :P
u
Urrr/ 22. mai 2017, 09:04
Taas üks kempelmann kes vene aja elas välismala ja eesti iseseisvumisel tuli alles siia. Nüüd siis targutama kõva.
n
Nõus/ 22. mai 2017, 09:17
Eesti vanuritel pole suuri kortereid ja uhkeid maju , neil ongi pisikesed korterid, mille eest nad vaevu jõuavad oma pensionist kommunaale maksta , söögiraha napib. Tere tulemast reaalsesse Eesti argipäeva!
k
Kortermaja elanik/ 22. mai 2017, 09:27
Kose asulas elavad tuttavad vanurid üksinda viietoalistes ja ei näi küll et oleks söögi rahast puudu.
v
vanaema/ 22. mai 2017, 09:31
Kui lapsed aitavad, siis miks mitte. Omast pinsist küll välja ei tule.
j
just nimelt/ 22. mai 2017, 09:45
ka mina tean Tartus ühte sarnast paarikest, kes puudust ei kannata.Elavad kogunisti omas ,vene ajal ehitatud eramus.
o
oleksid / 22. mai 2017, 09:45
pidanud õigel ajal rohkem pingutama, siis oleks ka täna elu lill olnud.
v
vanaema/ 22. mai 2017, 10:00
Kahjuks, kui 1993 aastal mindi Eesti Panga kallale, siis mind Viru Abram ja Kallas, kaasa ei kutsunud.
m
,,,/ 22. mai 2017, 10:23
mis on sinul asja vanurite korteritega? Kas nad ei maksa oma igakuiseid arveid ja sina pead maksma nende eest Saa ükskord vanuriks ja hakka siis oma korterit vahetama, müüma, ostma, sul on kindlasti siis selleks oskust, vilumust, julgust, pealehakkamist Eks aita vaesekesi nagi haavel.
t
to just nimelt/ 22. mai 2017, 11:16
Oleme oma mehega ka pensionäridest "paarike", kes, mõtle vaid, elab oma "vene ajal ehitatud eramus" ja saab hakkama oma eluga. Oleme nüüd automaatselt rahvavaenlasteks kuulutatud? Ja meie naabruskonnas elab palju selliseid "paarikesi"
k
22. mai 2017, 11:17
Kellega sina nüüd räägid?
j
ja mina tean kohe mitmeid/ 22. mai 2017, 11:17
kes müüvad tagastatud maad ja metsa või üürivad tagastatud maju, lisaks pensionile. Miks nad peaksid puudust tundma ja vene ajal ehitatud eramus ei tohiks elada?
t
Tom/ 22. mai 2017, 09:04
Vanad inimesed kel suured majad võiks a juurde teisi elama võtta ja nii teenida u 3-400eur kuus palgata omale abilise jne oleks elu lill. Mitte lasta oma vatadt lahti ja anda see mingitele sulidele
k
kuulge "tarkuse" templid/ 22. mai 2017, 09:09
neid targutajaid riigikogus ja valitsuses niigi küllaga, ehk aitab ! Laske inimestel teha oma varaga vähemalt seda mida nemad ise heaks arvavad!
v
Viimsis/ 22. mai 2017, 08:56
on juba tehtud. Teha odavalt, kes maksab, kuskil poolmahajäetud tööasulaski tuleb tondiloss kõpitseda, mida juba paljud targad on toetusraha küsides vanadekodude puhul kasutanud. Edasi tuleb ju seda kõike töös hoida. Kas jätkub sellist rahvast? Mis saab siis, kui oma varanatukese müügist saadud raha saab otsa, aga surm ei taha tulla?
s
siis on veel kaks võimalust/ 22. mai 2017, 09:10
kas suitsiid või kuusealune riigimetsas.
s
Siis / 22. mai 2017, 09:14
võetakse ikkagi lastelt kelle sa pärandusest ilma jätsid.
l
lipukandja Haavel/ 22. mai 2017, 08:50
h
hea mõte/ 22. mai 2017, 08:45
aga kuni pensionini maksan oma niigi pisikese, 50 ruutmeetrise, korteri laenu, seega ei ole nagu mingit vara, mida müüa. Tõsi, see korter on uues majas ja seetõttu hinnaline. Aga kahetoalise ühetoalise vastu vahetamine ei anna mingit erilist lisaraha.
s
siis / 22. mai 2017, 09:11
naudi elu kuniks raha. Edaspidine usalda haavelite hooleks.
v
vaatleja/ 22. mai 2017, 08:42
Vanainimene on jälle kinnisvara spekulantide vankri ette rakendatud,müüge neile oma vara võileiva hinna eest maha ja minge kükitage paaril ruutmeetril elu lõpuni,teiste tõugata ja tõmmata,pole siin midagi uut,saaks aga teiste varandusele küüned taha.
j
jusjust/ 22. mai 2017, 09:17
ja et kogu räägitu usutavam oleks, võiks madam ka enda Kadrioru 3-toalisest luxkorterist ja Riigikogu ca 1700 eurisest pensionist lahti lasta.Kullast, mida 80 aastane vanainimesest demagoog endale kaela, sõrme ja kõrvadesse on sättinud, saaks üks keskmine Eesti perekond 6 kuud süüa ja juua.
v
vanaema/ 22. mai 2017, 09:47
s
Sina justjust/ 22. mai 2017, 10:50
Kahjuks olete vaesed ja seda ka edaspidi,sest sorite-tunnete huvi teise inimese rahakotist.Soovitus tegelege oma rahakottiga,et see saaks paksemaksSIis ei ole aga kadedust tunda,mis kuulub kellegile teisele ja ainult temale...Edu
s
22. mai 2017, 12:17
Siin ju soritakse vanainimeste rahakotis.

s
sõnajalg/ 22. mai 2017, 08:40
See, mida mõni nimetab varaks, seda peab teine KODUKS, kui keegi ehk veel mäletab, mis vahe neil kahel on. Hoidke oma head ideed endale! Palju aastaid tagasi tõin ma oma vana ema linna enda juurde elama: soe tuba ja ma hoolitsen su eest... Ta ei pidanud siin kaua vastu... Sest oli temale loomulikust kasvukohast valesse pinnasesse ümber istutatud. Aga inimesi on igasuguseid ja mõnele võibolla sobibki see rändurmehe elulõpp.
k
22. mai 2017, 09:28
kui endaga ikka toime ei tule, siis ei ole võimalik tahta seda ja toda. nii on paratamatult.
l
Lasengi lahti/ 22. mai 2017, 08:29
oma varast kui suren. Testament lastele juba 10 aastat tagasi tehtud. See projekt jätab lapsed kõigest ilma. Selline tobe idee on kõlbulik nendele vanuritele kellel pole lapsi või lapsed on hoolimatud oma vanemate suhtes ja nad lihtsalt ei vääri esivanemate pärandust oma elujärje parandamiseks.
a
22. mai 2017, 09:04
Aga miks üldse peavad lapse saama endale minu varanduse, ja mina siis kannatan, et pärast minu surma see minu koduke ära müüdaks ja rahagi, mis selle eest saadakse, on ikka liiga väike. Lapsed ehitagu ikka oma elu ise üles.
k
Kui / 22. mai 2017, 09:17
arbvad et riik ja spekulandid on rohkem väärt kui sinu lapsed siis anna aga minna. Ja kui elamispinna müügist saadud rahast väheks jääb juhul kui hästi kaua elad siis võetakse puudub osa ikka sinu lastelt. Sellise südametunnistusega ei ole just meeldiv jumala palge ette minna.
ä
22. mai 2017, 10:30
ära siis tule pärast lastele kaebama, kuidas spekulandid sul naha üle kõrvade tõmbasid.
n
.../ 22. mai 2017, 10:37
noh, kui lapsed on seni ellu jäänud, küllap jäävad ka siis, kui sina oma varandusega koos läinud. Ilmselgelt on lapsed sind solvanudvõi elanud ebaväärikalt.
Ema hakata on üldse üks rumalus - ikkaja jälle tehakse seda ka ilmselt tulevikus. Sa tahad head, kuid ei tule välja. Tunnista oma önnetust - sa ei osanud elada nii, et lapsed raisku ei läheks. Või lihtsalt olid raiskuminejad ei tea, kust pärit geenidega.
Aga ema jääb emaks. Ema ei pea viha ema andestab. Emal pole vaja kahetseda, see ei aita kedagi Ema tunnistab, et ta ei osanud siis teisiti. Ja lapsedki ei osnud siis teisiti, ka neid ei aita kahetsus.
Mis saab siis varandusest? Kui lapsed su eest ei hoolitse ja on keegi, kes hoolitseb, see peaks oma tasu saama. Aga sellega praalida?
Kui inimene on küllalt vana, siis ilmselt unustab kõik halva ja andstab. Sest inimene pole eksimatu pühak ja ka lapsed pole seda.
m
22. mai 2017, 11:27
Mina sain kommenteerija Lasengi lahti / 08:29, 22. mai 2017 kommentaarist nii aru, et et ta pärandab kogu oma vara testamendiga oma lastele ja selle artilis mainitud vanaproua projekt on selline, mis jäta lapsed kõigest ilma.
v
väärt idee/ 22. mai 2017, 08:14
ma nimetaks seda eakate kommuuniks. tõesti saavad suhelda, viidaks neid reisidele, kahvitaksid jne. on väga palju vanemaid inimesi kes elavad kas kõrgel ja ei saa liikuma või maal kus ligipääs kehvavõitu. küsimus on jälle rahas. on oli ja jääb nii kauaks kuni meie palgad närused.
m
Mulle küll see idee meeldiks , / 22. mai 2017, 08:49
praegu istun kodus oma ,,varanduse otsas, üksi ,lapsed ei leia aega minuga suhelda , kõigil o m a tegemised ja sinna nende projekti mina ei mahu ... :( ,pojanaisele ei meeldi ,kui poeg tuleb mind külastama ,kuna siin tema lapsepõlve kodu ja sõbrad ,kardab midagi ... ja mul testament just tehtud juba aastaid poja nimele !? ja tekib küsimus , milleks peaks ma siis nüüd nende elujärge parandama ja ise kügelen niiöelda peostsuhu elamisega !? Elaksin rõõmsalt teistega koos ja teeksime asju ,mis mulle ja mu eakaaslastele võimetekohane ... jalutamised , teatrid , kohvikud jne , jne . oleks ka mu elusügis värvikam ja rõõmsam .
H
../ 22. mai 2017, 09:02
Hoia pojaga lähedasemaid suhteid ja kõik laabub. Kui telefon on siis räägi temaga kasvõi iga päev ja ära hoia probleeme ja muresi endale. Jaga pojaga. Sellsest vääritust miniast pole loomulikult lugu.
a
Aitähh hea sõnaga toetamast ,lausa pisaratega lugesin .../ 22. mai 2017, 09:09
ja selle pojanaisega ma järjest rohkem kaugenen ja üha vähem tahan teda näha , ega temaga ei taha ka tema oma ema suhelda , no mis teha inimesi on igasuguseid ,aga kahju ,et see nii ...
S
../ 22. mai 2017, 09:32
Sellised mitte perekesksed ideed nagi siinses artiklis välja toodud teenib ainult mingi kildkonna huve oma taskuid täita aga mitte vanurite ja nende laste huve.
Suhelge oma poja, lastelastega ja samuti tihedamalt oma minia emaga. Igast raskusest saab ajapikku üle.
v
Vanaema K./ 22. mai 2017, 11:04
Täiesti nõus selle seisukohaga!
v
vanaema/ 22. mai 2017, 11:23
Soovitan minna ekskursioonile hooldekodusse. Siis räägid, kas oled nõus või mitte.
s
22. mai 2017, 11:37
See on järjest enam suurenev trend et tänapäeva noored naised ei soovi oma meeste emadega suhelda ning püütakse oma mehi talla alla suruda et ka nemad ei suhtleks.
j
Ja/ 22. mai 2017, 12:47
kõige rohkem on tänapäeva naised raha peale maiad kui mees päranduse saab.
m
Mis krd hooldekodusse ,need hoopis teised majad ja tingimused ,/ 22. mai 2017, 14:25
elad nagu kodus , toimetad ,teed ise söögi , käid poes jne , vanadekodu ju hoopis midagi sellist ,et vat nüüd kõik sööma , nüüd kõik pesema , nüüd kõik magama ,see ilma sinu soovitatud ekskursioonitagi selge ,võib-olla sulle mitte ,aga jutt hoopis teine .
j
Just nimelt ,ma ei tahtnud nii kurjalt öelda , / 22. mai 2017, 14:32
aga kui mees väljamaalt töölt tuleb ,siis nagu mesi ,keerutab ümber ,siis isegi nägu naeratab peas ,muidu nagu baabajagaa nägu mossis peas ja silmad vidukile vahib , värvitud ripsmete vahelt ...
j
jeh/ 22. mai 2017, 07:53
mõte oleks hea, kui selliseid maju ehitataks, kus kõikide kaasaja võimalustega, pinda 30m2, õueala, kus oleks privaatsust, Kõik korterid I korrusel. Market , apteek, 200m kaugusel.
Ja et see korter ei oleks mitte üürikorter vaid mille suudaksid sa osta omale. Üürikorter, see ajab hirmu peale - teada ju need mõrvarlikud üürid.
Tõepoolest ei peaks inimene oma vanaduspäevi elama suures oma korteris, eriti kui need on piirkonnas, kus korterite müügihinnad on ülisuured , et see ära müüa ja osta väike mugav korter. Sel juhul on su veel raha, et ei pea iga päev ostusoodustusi ja allahindlusi toitu ostes.
Aga kui sul on lapsed, kes ei ole just heal järjel, siis hakkad mõtlema, et kunagi vajab ehk su laps eluaset ja see kallis korter aitab pärast sinu lahkumist lastel hakkama saada või kui ühel päeval osutuvad nad kodutuks. Meie vaesus on olnud meil ju eluaegne ja me ei oska, ei julge riskeerida.
k
Kuid.../ 22. mai 2017, 08:40
..kinnisvarahaid oskavad ka 30m2 korteri eest küsida sama hinda,mis maksab sinu korras veneaja 3-toaline.Uute korterite hinnad on üüratud,ei saa seda meie alampalgast veel madalamat pensioni saav pensionär osta.
Tänapäeva noortel nõuandjatel hea rääkida,aga tegelikkus on teine,paraku.
a
Alla / 22. mai 2017, 10:17
40 eluaasta ei tohiks üldse inimesi mingiteks nõuadjateks palgata. Neil puudub küps mõistus ja elukogemus.
r
22. mai 2017, 07:52
Riigikogu liikme pensioni eest võiks ka teenusmajas elada ja pidada lisaks veel korterit Kristiines (üürile anda). Aga kui kõik maine vara on müüdud ja üüriks ära makstud, mis siis saab kui jumal elupäevi rohkem annab kui vara müügist saadud raha jätkub? Kõrges vanuses kodutuks, lastele kaela peale, sotsiaalpinnale?
"
22. mai 2017, 07:46
"Laske oma varast lahti?"
gigairw.
p
Parem Üleskutse/ 22. mai 2017, 07:38
oleks, et töölised meil töötavad sandikopikate eest, mis sest, et nutikamad ning ettevõtlikumad jalga lasevad. Nüüd on kätte jõudnud aeg vanurid paljaks röövida. Seadusandluses peaks midagi muuta, siis saaks seda seaduslikult teha. Pead tööle juristid!
s
selles suunas tegutses / 22. mai 2017, 07:40
juba ka keegi Haaveli nimeline.
t
tule autorolla kodu / 22. mai 2017, 07:26
Väärikalt niinagu casinos,kui sul on mille eest mängida-vananeda....
tihti tuleb lõpp niimoodi kiiremini,sest inimene kistakse loomulikust keskkonnast värdolemusse.

d
Džonn/ 22. mai 2017, 07:24
Kõlab, nagu Liis Haaveli ärimudelit propageeriva kõne avalause.
s
student/ 22. mai 2017, 07:14
Olen minagi seda mõtet inimestele jaganud. Ja taolisi maju ka juba tehakse....
ä
22. mai 2017, 07:19
Ära siis rohkem jaga, õpi enne arvutama. Neid spetsialiste on rohkem kui küll, kes soovitavad abikaasale hooldaja palkamiseks ainsa eluaseme maha müüa. Ise koli kuuse alla elama.
s
Stundent/ 22. mai 2017, 08:38
peaks enne korralikult põhihariduse omandama siis paraneb ehk mõtlemisvõime.
e
eva/ 22. mai 2017, 07:14
Kuidas saab lahti lasta varast, mida polegi. Kõik lapsed üles kasvatatud väikeses linnakorteris, aga vähemalt on korter nüüd päriselt minu oma. Miks peaksin ma siit ümber kolima mingisse teise väikesesse üürikorterisse ja siis hakkama veel üüri maksma?
m
mõtlik/ 22. mai 2017, 09:23
Ühe lapse täisealiseks kasvatamise kulud vanematele võrdub uue Audi A6 hinnaga. Missugust varandust selliste kulutuste juures keskmise palga korral tekib? Kõik ei ole saanud esivanemate maju, metsi ja maid tagas, sest esivanematel neid lihtsalt ei olnud. Paljudest said EV tulekul varata sundüürnikud. Seega, paljudel ei olegi vara millest lahti lasta.
e
Ega/ 22. mai 2017, 09:51
sundüürnik pole kunagi olnud eluaseme omanik.
s
Sündüürmik/ 22. mai 2017, 10:22
ja üürmik pole ühegi riigikorra ajal omanik olnud. Ja kui sissetulek ja mõttetegevus kulub ainult auto hindade ja nende soetamise peale ei saa kinnisvara inimesel kunagi olema.
m
mõtlik/ 22. mai 2017, 11:35
Ei ole tarvis ärrituda. Need on teada faktid. Kindlasti soetab inimene ka mingi kinnisvara auto hindadele ja sissetulekule mõeldes. Ainult, et selle kinnisvaraga ei ole vist võimalik eriti vanadaami soovitust järgida. Loomulikult ei ole üürnik ja sundüürnik omanik, siis millisest varast neil vanadaam soovitab lahti lasta. Lihtsalt huvitab.
K
!!!/ 23. mai 2017, 19:14
Kinnisvaral on piisavalt väärtust vaid pealinnas ja selle lähiümbruses. Või ka näiteks Tartus või Pärnus. Aga mida saavad korteriomanikud oma korteritest Ida-Virumaal, Lõuna Eestis või mujal provintsikolgastes? Kohtla-Järvel näiteks müüakse kortereid heal juhul mõnesaja euro eest. Või ei osteta üldsegi ära. Isegi muidu ei taheta.
h
hea idee/ 22. mai 2017, 07:14
tähendab on veel kuhu küüsi taha ajada.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee