Coca-Cola (Geidi Raud)

Karastusjookide tootjad üle Euroopa on võtnud eesmärgiks vähendada toodete suhkrusisaldust ning kutsuvad rahvusvahelisel ülekaalulisusega võitlemise päeval suhkrusisaldust vähendama teisigi toidutööstuse ettevõtteid.

Ülekaalulisus on Euroopas tõsine probleem, kuna inimesed liiguvad järjest vähem ja söövad rohkem kui kunagi varem. Karastusjookide tootjad on võtnud eesmärgiks 2020. aastaks toodetes suhkru kogust 10 protsendi võrra vähendada. Kuna karastusjoogid moodustavad vaid kaduvväikse osa inimeste suhkrute tarbimisest, siis kutsutakse üles toodete suhkru sisaldust vähendama ka teisi toidutööstuse ettevõtteid.

''Magustatud joogid moodustavad vaid 1,5% Eesti inimeste päevasest kaloraažist. Karastusjookide tootajad üle Euroopa on suhkrute tarbimise vähendamiseks sammu teinud, ent et sel oleks piisavalt efekti, peaks sama tegema ka hommikusöögihelveste tootjad, piima- ja pagaritööstused, maiustuste valmistajad ja paljud teised,'' ütles Eesti Karastusjookide Tootjate Liidu juht Nele Normak.

Normak tõi välja, et suhkru tarbimise vähendamisest on veelgi olulisem tõsta inieste toitumisalast teadlikkust ja harjumust regulaarselt liikuda.

''Just vähene liikumine ongi tekitanud 21. sajandil ülekaalulisuse probleemi, millega peaks riiklikul tasemel tegelema, mitte mõtlema välja magusamakse, mis peaks suunama tootjaid tegema seda, mida nad vabatahtlikult juba niigi teevad,“ lisas Normak.

Euroopa karastusjookide tööstus on aastatel 2000-2015 vähendanud toodetes suhkruid 12%. Järgmise viie aasta jooksul plaanitakse suhkrute vähendamise tempot kiirendada kolmekordselt. Selline tempo võimaldab tarbijatel harjuda uute koostistega ja ei tekita struktuurseid probleeme tööstuste jaoks.

Euroopa karastusjookide tööstus on esimene toidutööstuse sektor, kes on tulnud välja selge eesmärgiga jõuda Euroopa Liidu eesmärgini vähendades suhkruid toodetes 10%.

Karastusjookide Tootjate Liidu liikmed on kolm Eesti suurimat karastusjookide tootjat: A. Le Coq AS, Saku Õlletehase AS ja Coca-Cola HBC Eesti AS.

Jaga artiklit

15 kommentaari

H
Heldur72  /   17:50, 21. mai 2017
Seepärast see Coca-CoIa ongi niivõrd rõveda maitsega, sest seal on originaalist jäänud järele vaid värvus. Vanasti oli see värk joodavam.
J
JUSS  /   13:07, 21. mai 2017
lihtsalt maskeeritud maksutõus!

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis