Eesti uudised

TS Laevad: Leigeri põhjapuude on vana lugu (8)

Küllike Rooväli, 15. mai 2017, 19:43
KÕHUNAHK KRAABITUD: Laeva vasaku parda pool on põhja all pikk kraaps, mil laiust kuni 10 sentimeetrit ja sügavust 2 sentimeetrit.Foto: Küllike Rooväli
TS Laevad juht Kaido Padar kinnitab, et viimastel päevadel levinud kuulujutt parvlaeva Leiger äsjase karilesõidu suhtes ei vasta tõele. Põhjapuude oli tänavu 2. jaanuaril ja seda uurib ohutusjuurdluse keskus.

Veeteede ameti kommunikatsioonijuht Priit Põiklik  ütles Õhtulehele, et TS Laevadelt saadud teabe järgi toimus Leigeri põhjapuude 02. jaanuari öösel kell 00.24 Rukki kanalis koordinaatidel 580 54´449 N ja 230 21´046 E.  See koht asub mandri pool laevateel asuva Rukkirahu laiu vahetus läheduses, parvlaevade liikumiseks mõeldud Rukki kanali lõunaservas. Juba järgmisel hommikul kell 10.35-11.20 teostati veeteede ameti andmetel laeva veealuse osa tuukriülevaatus.

Praegu ringlevad endiselt kuulujutud selle kohta, nagu oleks Leigeriga toimunud tõsisem mereõnnetus. Viimase vihje justkui hiljuti toimunud karilesõidu kohta said nii Õhtuleht kui AS Tallinna Sadama väitel ka Postimees esmaspäeval.

Sellega seoses küsis Õhtuleht veeteede ametist välja andmed TS Laevade alustega toimunud intsidentide kohta. Ainus registreeritud vahejuhtum ongi seesama Leigeriga 02. jaanuaril 2017 toimunud põhjapuude Rukki kanalis.

 „Tuvastatud 10 sentimeetri laiune kraapejälg ja värvikahjustus laeva kaarte nr 18 ja 55 vahel, mis oli sügavusega kuni 2 sentimeetrit. Klassifikatsiooniühingut on teavitatud,“ tsiteerib Põiklik andmebaasis sisalduvat teadet. „Juhtunu kohta on algatatud ohutusjuurdlus, tulemust veel pole.“

TS Laevade juhatuse liige Mart Loik lisas, et põhjapuutest teavitati lisaks veeteede ametile ka laeva klassifikatsiooniühingut ning pärast tuukriülevaatusega saadud teabe analüüsi ja vigastuse suuruse hindamist saadi sellelt luba laeva edasi käitada.

Loik märkis, et ilmselt madala veetaseme ajal Rukki kanali servas kivist üle sõites saadud vigastus ei mõjutanud TS Laevade tegevust ja seetõttu toimunu kohta ka pressiinfot ei jagatud. Samuti pidas klassifikatsiooniühing vigastust nii väikeseks, et see lubati remontida laeva järgmisel korralisel dokiülevaatusel.

Loigu sõnul pole TS Laevad põhjapuute toimumist kunagi varjanud ja on selle kohta küsinud ajakirjanikele ka ausalt vastanud. Kes ja miks selle kohta praegu kuulujutte levitab, ei osanud Loik öelda.

Padari sõnul on firma saanud viimastel päevadel mitme erineva väljaande ajakirjanikelt väga palju päringuid mitmel eri teemal, millest küsitaksegi enim just Leigeriga toimunud väidetava õnnetuse kohta. „Sama vihjet levitatakse juba mitu päeva ka teistele meediaväljaannetele ja me ei tea, miks,“ nentis Padar. „Ühele lehele öeldi koguni, et Leiger sõitis eile karile.“

Kui Leigeri põhjapuutega seoses on jutul vähemalt mingi tõepõhi varasema juhtumi tõttu all, siis samas on Padari väitel levitatud ka pahatahtlikku laimu, mis pole tõeks osutunud.

„Näiteks selline juhus, et helistati ja teatati, et teie laevad ei ole graafikus, et need ei sõida ja järjekorrad on sadamates pikaks veninud,“ kirjeldas Padar. „Kontrollisime üle, väide ei vastanud absoluutselt tõele.“

8 KOMMENTAARI

r
reisija 16. mai 2017, 21:35
Kui võrrelda neid, uusi, siis on suur tagasiminek. Vanad olid tunduvalt hubasemad. Uus, justkui kolhoosi söökla. Ja kõige kurvem, nad on mahutavuselt tunduvalt väiksemad. Aga riigi köis lohiseb alati
m
16. mai 2017, 08:11
mis neist künadest ikka tahta.tahtsime paremat aga välja kukkus nagu alati.ei tea millal kuusakoskis on tasuta ara andmise päevad saaks vana rauast lahti. mahtuvus välja näevad just kui sõprus.
Loe kõiki (8)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee