Eesti uudised

JUHTKOND: veepatrullid saavad nüüdisvarustuse 

Küllike Rooväli, 13. mai 2017, 04:00
ROOL POORDIS: Mootorpaadi M-16 vananenud roolisüsteem suunas päramootori paremasse pardasse, mistõttu paat tegi järsu pöörde paremale ning hakkas merel ringe tegema. Politse
Reedel tõmbas politsei joone alla mullusele traagilisele paadiõnnetusele, milles hukkusid Haapsalu piirivalvurid. Süüdlast loos ei leitud, kuid meeste varustus ja väljaõpe oli puudulik.

Lääne ringkonnaprokurör Indrek Kalda ning politsei- ja piirivalveameti (PPA) sisekontrolli juht Raul Vahtra ütlesid toimunust ülevaadet andes, et kriminaaluurimine jõudis järeldusele, et tegu oli õnnetusjuhtumiga. Küsimusele, miks patrullis olev mootorpaat M-16 järsult kiirendas ja suurel kiirusel liikus, ei saadudki vastust, küll aga sai kinnitust juba õnnetuse järel spetsialistide pakutud versioon, et paadi rool võidi kihutamise ajal lahti lasta.

Paadil oli vahetatud hiljutise korrastuse käigus küll mootor, kuid jäetud alles vana roolisüsteem, mis reageeris rooli käest laskmisele päramootori liikumisega paremasse pardasse, mis omakorda tekitas järsu pöörde. Ekspertiis näitas, et meeskonnaliikmed Tarmo Kammer ja Rene? Kark paiskusid kiirusel 55 km/h sõitnud paadist merre, saades enne lööke paadi korpuselt ja kolme sentimeetri paksuselt lipuvardalt, mis murdus.

ROOL POORDIS: Mootorpaadi M-16 vananenud roolisüsteem suunas päramootori paremasse pardasse, mistõttu paat tegi järsu pöörde paremale ning hakkas merel ringe tegema. Politse

Samal teemal

Vahtra selgitas, et mehed olid ilmselt saadud löögist uimastatud, kuid nende surma põhjuseks sai see, millest Õhtuleht on juba kirjutanud – Tarmo Kammeri lämmatas liiga tihedalt ümber kaela olnud päästevest, mille ta suutis vees olles küll nöörist avada, aga mida ei suutnud ilmselt uimasuse tõttu õhust tühjemaks lasta. Kark oli aga tõenäoliselt löögist nii uimane, et ei suutnudki päästevesti avada ja uppus.

PPA valmisoleku ja reageerimise büroo juht Marti Magnus ütles, et PPA tegi juhtunust järeldused ning juba on täiustatud merel töötajate koolitussüsteemi. Kui varem polnud neil kohustuslikku merepääste baaskoolitust, siis nüüd selleta enam merele ei lubata.

Juba lähiajal hakkab politsei otsima sobivat alternatiivi praegustele iseavatavatele päästevestidele, mis toimiksid ka siis, kui inimene ei saa seda ise avada. Magnus lubas Õhtulehele, et testima hakatakse ka ujuvainega täidetud hübriidveste, eesmärgiks leida politseile ja piirivalvele sobivaim ja turvalisim variant, mis oleks ühtlasi kerge, laseks teha tööd, aga päästaks vajadusel ka elu.

Juba sel aastal saab politsei juurde umbes 20 uut eri suuruses patrullkaatrit, mis vahetavad välja vananenud paadid. Samuti korraldatakse lähiajal hange, et osta merepatrullidele nüüdisaegsed hingavad kuivülikonnad, millega saaks iga ilmaga tööd teha. Vette sattudes jääks ametnik kuivaks ega alajahtuks ka pikema veesolemise vältel.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee