Eesti uudised

9. MAI VETERAN: kui meie poleks võitnud, siis eesti keelt siin ei räägitaks

Denes Kattago, 9. mai 2017 14:04

223 KOMMENTAARI

t
10. mai 2017 18:24
a
ak./ 10. mai 2017 11:56
A sa vana ahv pole siiani inimkeelt ära õppinud .
j
Juhan./ 10. mai 2017 09:40
Generalplan võis olla ja võltsimist oli mõlemal pool aga hirm maailmavalitsejast hakkas mõtteid muutma ja hakkas ameerika andma toiduabi peale seda sai venemaa jõudu vastupealetungiks.
o
10. mai 2017 09:08
on ikka ivanid,vastupidi,kui sakslane oleks võitnud,poleks seda venelase mula enam kuskil kuulda
n
Nipi/ 10. mai 2017 08:00
Nendele, kes siin patravad mingist generalplan ost-ist jms - häda on selles, et teise maailmasõja ajal eksisteeris terve dokumentide võltsimise toimkond nn. liitlaste juures, nii et vaevalt nendel puhkudel midagi "autentsetest arhiiviallikatest" rääkida saab.
p
10. mai 2017 07:34
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
j
ja sin/ 10. mai 2017 08:15
tõmba siit riigist na h u i
e
EH/ 10. mai 2017 06:59
mis teha,kui mõnedel est.jungritel on 700 aastase orjuse keel armsam
t
to EH/ 11. detsember 2017 16:29
ongi nii ??? ära unusta, t sinu esivanemaid käis tatar trukkimas
h
Hjalmar/ 9. mai 2017 23:49
Tol aal oli selline kõnekäänd...Röövel päästab röövli käest,kes päästab meid sest paksust Mäest.

k
ker/ 9. mai 2017 22:43
lembitu kitt, võlanõudja ja röövel, rahalunija kah afganka seljas
s
10. mai 2017 18:43
see kitt on paras röövel,sobib nende vene jurakatega seal pronksjunni juures kokku küll.eks sarnane tõmbab ikka sarnast ja kurjategijad leiavad teineteist.
a
Andres/ 9. mai 2017 21:54
Me räägime eesti keelt teie sigadustest hoolimata.
o
oo/ 10. mai 2017 07:40
kui ei räägitaks eesti keelt, siis räägitaks mõne teise kultuurrahva keeli. Igal juhul mitte vene keelt.
Mida te siis saavutasite oma "vabastamise" ja okupatsiooniga 50 aasta jooksul? Tulite siia ja avastsite, igaüks, kes Eestisse oma kohvriga kolis, hüüdis : "kak kulturno vsjo zdess!"
Läks 50 aastat, kõik teised Euroopa riigid arenesid ja hakkasid elama nagu töökatele inimestele kohane samal ajal kui "vabastajad" lagastasid meie maa ja rahva nii, et siiamaani ei suuda oma riigis olla võrdne naabermaadega, kus töö on tasustatud meiega
võrreldes mitmekordselt.
Häbi valitsusele, "riigipoisikestele", kes lasevad veteranrahval meid meie riigis mõnitada punalippude lehvides.
a
anuaar/ 10. mai 2017 08:46
k
kolla/ 9. mai 2017 21:46
See kepiga kõver okupant kannab ju miilitsa vormi ja j u u d i r a j k a s t reva hoopis lenduri mundris.Huvitav millal see r a i s k lendama õppis.
t
Tuu om/ 10. mai 2017 14:26
Ljotsik-zaljotsik pervova klassa
s
ss/ 9. mai 2017 21:03
Kui oleks mg olemas,siis oleks seda nautinud.
o
Oleks on paha poiss, aga siiski/ 9. mai 2017 20:23
Poleks venelased Eestit okupeerinud, oleks 30 tuhat eestlast koju tulnud ja taastanud selle väikese riigi majanduse kiireminini kui keegi teine! Venelased peaks silmad peast häbenema ja vait olema!
j
Juku/ 9. mai 2017 20:32
Kui Eesti ei oleks vabaks saanud, siis oleks kakssada tuhat eestlast kodus olnud
i
Imestaja/ 9. mai 2017 19:58
Vaatan igal aastal neid fotosid ja imestan, kuidas kõik nn veteranid on vähemalt alampolkovnikud või siis isegi polkovnikud:) . Paganama palju pidi neid vanemohvitsere seal vantide armees olema! Reamehed ja seerud löödi kõik mättasse? Reva oma leitnandi pagunitega oli üsna tagashoidlik,irw!
k
k/ 9. mai 2017 21:30
Need ju kõik tagalarotid.Eesliinil olijaid pole enam ammu elus.
s
se aasta juba/ 9. mai 2017 19:15
suht hõre seltskond pole mõtet kaagutada ega vastuolusid otsida
A
`??/ 9. mai 2017 19:04
Aga miks vene veteran sellest ei räägi, et
ajaloo suurima mõrvari Stalini plaan oli hävitada kõik Balti riikide rahvad.
Kompartei häälekandja Pravda kirjutas 1941. aasta kevadel: "Peeter I tegi sellega suure vea, et ta jättis Balti pärisrahvad nende asukohtadesse".
1941. aastal otsustasid nõukogude julgeolekuorganid selle vea parandada ja alustasid kohe peale Baltimaade okupeerimist ette valmistama suurejoonelist elanike ümberasustamist -KÜÜDITAMIST.
Nagu hiljem leitud materjalidest selgub, oleks 1941. aastal nõukogude korra kestma jäämine viinud Siberi-teele kogu eesti rahva.
Tänu selle, et sakslased 1941-1944 aastal Eestis venelastest vabastasid, pääses kogu eesti rahvas suurküüditamistes Siberisse.
Sakslasi võttis eesti rahvas siis tõesti nagu vabastajaid rõõmuhõisete ja lilledega vastu.
Ja edasi päästis meid ja ka teisi väikerahvaid ajaloo suurima inkvisiitori ja mõrvari Stalini surm 1953. aastal eesti rahva TÄIELIKUST hävingust.
Kuid ikkagi hukkus PEALE SÕDA järgnenud 50 okupatsiooniaasta vältel 274 260 eestimaalast, seega umbes 23 % endise Eesti Vabariigi elanikkonnast, mis on suhteliselt mitu korda rohkem, kui hukkus juute natside holokausti tagajärjel.
p
plaan/ 9. mai 2017 19:17
võis olla ja on praegu ka kuidagi hüstralik on kommentaarium
t
9. mai 2017 19:58
Tänane Saksamaa on tunnistanud natsirežiimi kuritegusid ja andeks palunud, veel toetanud natsikuritegude ohvreid ning nende järeltulijaid miljoniliste summadega, isegi rohkema eest, kui hitlerlased tegelikult korda saatsid.
Saksamaa kantsler Willy Brandt laskus Poolas Varssavi geto mälestussamba ees isegi põlvili ja palus Poola rahvalt andestust natsi kuritegude pärast.
Seevastu Venemaa, kes on N. Liidu järglane, ei taha tunnistada kommunistliku režiimi poolt teiste rahvaste juures toime pandud kuritegusid, väites, et nemad ei ole midagi teinud ja kui tehtigi, siis süüdi on mõned üksikud marodöörid.
Me kõik ju teame, et ennast demokraatlikuks pidaval Venemaal pole mitte midagi muutunud. Vastupidi - kõik on veel hullemaks muutunud /uued sõjakuriteod Gruusias, Tsetseenias, Ida -Ukrainas, Krimm, Süürias jne. jne./

k
käsi rusikas/ 9. mai 2017 18:58
igal aastal 9. mail sülitab võõrliik eestlastele ülbelt,karistamatult ja enesekindlalt näkku,mögisedes kirillitsas sellest,et nemad on vabastajad.
ülejäänud aja-aastaringselt-oleme me,eestlased,sunnitud kõrvad lontis kuulama marjulauristinite,ossinovskite,sotsioloogide,ühiskonnateadlaste ja tallinna ülikooli bande poolt manitsusi sellest,kuidas eestlased on mittelõimumises süüdi.
just niipidi-meie ei ole meile näkku rögastava võõrliigi vastu piisavalt vastutulelik.
eestlaste suurim süü on see,et me pole venelaste ja nüüd ka euroopa ponnistustele vaatamata praegu veel välja surnud.
aga ega enam kaua ei lähe.pressing on lihtsalt nii suur.lisaks ronib siia aastas tuhandete viisi tarakane juurde.ja nii igal aastal.
ö
9. mai 2017 18:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
d
dss/ 9. mai 2017 19:12
See on laipade paraad .Jäle vaadatagi. Haisu ka kõik ümbrus täis,silmad hakkavad rõvedast lehast vett jooksma.
w
wh/ 9. mai 2017 18:38
m
Mida/ 9. mai 2017 18:22
Afgaani rott 9mail tähistab
k
Karla/ 9. mai 2017 18:18
Kust on pärit see buldogi näoga plekitükke täis rohelise mundriga kõrilõikaja????
g
ghjgj/ 9. mai 2017 19:13
berliinist kus ta naistekallal oma berverssusi tegi
n
nõus/ 9. mai 2017 22:20
Just-just, laenutage raamatukogust "Naine Berliinis"!
j
Justas/ 9. mai 2017 18:12
Pildil olev okupant kepiga, kas seda metallijoru kõhupeal suudate veel kanda aeg oleks see kolu viia vanaraua kokkuostu punkti.
j
Juhan/ 9. mai 2017 18:21
Loodame et järgmisel 9 mail olete siit ilmast lahkunud, aeg juba selline aitab guljäitamisest
m
9. mai 2017 17:55
Mida veel????? Hea arvamus kellegil....... Magage välja Eesti Iseseisvus tuli venemaalt ve?
l
leo/ 9. mai 2017 17:50
Teise maailmasõja ajal, kui sakslased olid vallutanud suured Venemaa alad, viidi seal ühes vallutatud oblastis läbi omapärane eksperiment. Sakslased selle oblasti siseasjadesse ei sekkunud - kogu võim anti kohalike venelaste kätte, kes hakkasid elama ja töötama mittenõukogulike põhimõtete järgi ja said taolise isemajandamisega väga hästi hakkama. Loodi isegi omaenda ligi 80000meheline sõjavägi. Mitte ükski stalinlik partisan ei söandanud sellesse piirkonda oma nina pista. Millegipärast sakslased sellest eksperimendist kaugemale ei jõudnud

j
ja see oli puhtalt selle eest./ 9. mai 2017 17:42
Kukku p.. kus ida linnades on eesti keel hoitud, sull vant vedas et meil polnud võimalik oma vägedes sõdida kuna see polnud meie sõda, need kes aadu rivistuses teile tina valasid valasid rohkem oma omaste eest kuna tee enne sõda juba jõutsite siin sigatseda.
k
Kai/ 9. mai 2017 17:37
Kui nemad võitsid, siis sakslased said teise koha või? Minuarust sõjas võitjaid pole - kõik on kaotajad!
a
arvan/ 9. mai 2017 17:35
Sakslastel ei olnud aega, arvas siin üks seltsimees.Tuletan seltsimehele meelde, et sakslased juhtisid seda maad 700 aastat ja neid ei tulnud siia rohkem kui 5 protsenti rahvastikust.Venelased tõid esimese okupatsiooniaastaga siia 150 tuhat venekeelset tegelast, kes oma jutu järgi tulid siia kultuuri tooma.Venelased küüditasid viis korda eestlasi Siberisse.Okupatsiooni lõpuaastatel oli venekeelseid siin juba pea pool rahvast.Sakslased õppisid ära eesti keele, esimesed kakssada aastat kirjutasid eesti keele õpikud sakslased .Sakslased luuletasid eesti keeles, andsid välja ajalehtesid jne.Sakslastel oli aega 700 aastat, nad tõstsid eesti kultuuri euroopa tasemele ja hoidsid idanaabri massidest vaba.Nii kui sakslased 1939. lahkusid, valgus siia idast laviin .See mida venelased sakslaste kohta siin luuletavad, tegid nad ise ära suure kiiruga ja metsikusega.
a
arvaja, suured / 9. mai 2017 19:19
tänud hea kommentaari eest, mis pani nii mõnegi seltsimehe pudrumulgu mõneks hetkeks ehk kinni!
s
Ss/ 9. mai 2017 17:28
Eestis ei räägi venelased siiani eestikeeles! Täna on veneokupatsiooni päev!
j
juku/ 9. mai 2017 17:33
Mida te jaurate, keegi pidi ju sõja võitma. Kindlasti ei saanud see eesti oola ju. Sellest ehk ikka saate aru. Ja kas parem oleks Hitleri fashistlik kord piole sugugi kindel, võimalik, et ka oleks, olenevalt, kuidas eestlastesse suhtutud oleks. Kes vähegi juudi moodi välja nägi need oleks kindlasti maha löödud. Kuid pidu on sõja lõpp nii või teisiti.
j
Johannes jukule/ 9. mai 2017 22:23
Nagu vanarahvas mäletab,pani sakslane eesti tallu astudes püssi nurka,venelane palge.
j
jl./ 9. mai 2017 17:28
punatähe ordeneid anti ka afkanistaanis.ajalehe töörahva elu kaheksakümnentate keskel on sellest artikkel.
k
kuldhammastega "vabastajale"/ 9. mai 2017 17:26
saite raisad vähe tappa sinimägedes, Eesti leegion on MURDMATU. AU HARALDILE.
j
jah/ 9. mai 2017 17:23
kui meie oleks võitnud, siis vene keelt siin ei räägitaks
s
stalinlinistid eestist minema/ 9. mai 2017 17:17
vene-nõukogude okupandinärakas ei peaks eesti ajakirjańduses sõna saama

l
lapsajakirjanikule/ 9. mai 2017 17:16
Selle reeva mundril olid leitnandi pagunid. Kui midagi kirjutada üritad, siis tee endale elementaarsed asjad selgeks.
k
kõõga/ 9. mai 2017 17:16
Kui poleks teid siis ei oleks teine maailmasõda alanud. Teie olete selles süüdi ja peate vastutama selle eest.
k
Kommentaarium/ 9. mai 2017 17:14
Kas see veteran ise ikka räägib eesti keelt?
g
gg/ 10. mai 2017 08:21
ei räägi eesti keelt , aga ta oskab valimissedeli Keskerakonna kandidaadi nimega valimiskasti lasta. Ja selle eest võib ta oma ordeneid-medaleid-punalippe jasvõi kotiga seljas kanda.
<
9. mai 2017 17:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
teadja/ 9. mai 2017 17:37
Minu kadunud vanaema rääkis,et sakslane tuli tuppa ja pani püssi nurka,venelane ei pühkinud jalgugi ära ja kogu söögi aeg oli tal püss rinna peal
t
teadjale/ 9. mai 2017 17:57
Võis küll nii olla jh ,aga minu esivanemad rääkisid,et Sakslased hõivasid maja ja nõudsid süüa.Neil oli koer ka kaasas .Miskipärast nende koer ründas last .Sakslane lasi koera kohe maha.Arvan ,et mõlemal poolel oli normaalseid kui ka neid kellele meeldis tappa.
v
vovik/ 9. mai 2017 17:12
pildil ,,matrjoska perdun, j,,Ivan Durochok ,,tuziku,, märkidega.
e
EESTLANE/ 9. mai 2017 17:06
Elame ikka väga nõrgas riigis kui laseme sellistel tüüpidel üle Eesti jaurata
V
!!!/ 9. mai 2017 17:01
Võõraste sulgedega eputajad. Huvitav, millal too sm. Reeva NSVL õhuvägedes teenis, seal vanemleitnandiks sai ja kogunisti kaardiväelane oli, et kaardiväemärki rinnal kannab? See on ju lihtsalt mingi maskeraad ning palagan. Põhimõtteliselt võiksin ju minagi paarkümmend medalit ja mitmeidki ordeneid endale rinda riputada. Paarikümne aasta eest ma kogusin sihukest militaarst kraami.
l
Lugeja/ 9. mai 2017 16:57
Kui teiesuguseid vähem oleks, siis ei oleks mingit sõda üldse olnud. Paraku on olemas rida selliseid inimesi, kes lausa vajavad sõdu, kuna inimküttimine ja tapmine on nende salajane meelistegevus. Kui parasjagu seda teha ei saagi, siis peab saama vähemalt muljetada ja häid aegu meenutada.

k
kuna see polnud tema sõda./ 9. mai 2017 16:52
Mida see ahv kooberdab seal karkude otsas, see küll seda nägu pole et tuki oleks kandnud, muide aadu eest te siin tina ei saanud onu kes veel ilma karkuteta jalutab seletas, et isa eest saite sinimägedes, kelle te siberi vangilaagris hävitasite ja mitte ühelgi kogunemisel pole ta kunagi käinud. ega poosetanud sellega.
m
mis ordenid/ 9. mai 2017 16:46
Mille eest sellele nii palju ordeneid on antud ja orjastatud on venelased ise siiamaani, aga eestlased räägivad ikka edasi eesti keelt ja tema pole mingi vabastaja, eesti on ise saanud vabaks ilma temata.
M
!!!/ 9. mai 2017 17:09
Mis puutub tollesse kepiga polkovnikusse, siis tõelisi lahinguautasusid on ta rinnal vähe näha. Peale Punatähe ordeni ja mõne medali. On ka Isamaasõja orden, kuid see ei tähenda, et ta sõja aeg selle välja teeniis. Teatavasti vermiti 1975.a., 30-nda võidu aastapäeva auks mitu miljonit Isamaasõja ordenit juurde, iga elus oleva veterani jaoks. Enamik medaleid näivad olevat lihtsalt mitmesugused juubeimedalid, kõikvõimalike aastapäevade puhul hiljem jagatud. Kahjuks on pilt liialt väike ning ebaterav, et mitmeid medaleid täpselt tuvastada.
i
Ilmselt/ 9. mai 2017 18:10
on võimalik selliseid pintsakuid koos medalitega kollektsionääridelt laenutada demonstreerimiseks.
j
junh/ 9. mai 2017 21:34
Ära targuta. Tähti on kaks, lisaks punalipp ja sõjateenete medal. Seega on lahinguautasusid rohkem kui küll. Ilmselt on see mees selle ürituse ainus tõeline veteran.
m
Mida.../ 9. mai 2017 17:31
....rohkem ordeneid,seda rohkem peab roomama et medalid ilusti läigiks.
a
ass/ 9. mai 2017 16:45
seda räägib ,,loll Ivan,, , kes reale mati aabitsa muud ei mõista.ass
m
mis pistmist/ 9. mai 2017 16:43
Mis see afganistani veteran siin vehib, mille eest medalid on saanud ja mis on eesti vabariigil pistmist punakommunistide afgaani veteranidega, sõitku kremlisse ja tehku seal koos leeniniga pilti.
m
meie/ 9. mai 2017 16:38
räägime kõikjal igal ajal ja igavesti eesti keelt. tagugu rašn selle endale pealuusse kinni.
j
Jama!/ 9. mai 2017 16:36
Pole nad midagi võitnud- ümberringi vaid fašistid. Isegi Ukrainas on fašistid.
e
Ei eestlane ega venelane/ 9. mai 2017 16:36
Miks on eestlastel tihti nii hapu nägu ees?Nad söövad liiga palju hapukapsaid :)))
k
kolla/ 9. mai 2017 17:06
Hapu nägu tuleb sellest,et peame iga päev venelasi seedima.
j
Jah, miks?/ 9. mai 2017 19:33
miks on Venemaa venelastel nii kõhnad ja lohkuvajunud näod?
Aga sellepärast,
et neil pole enam hapukapsaidki süüa!
Aga miks on eestivenelased nii paksud ja rasvas?
Sest et nad on ennast eesti heast ja paremast toidust täisõg- inud.
Ja sellepärast ei lähegi ju nad mitte iialgi Eesti riigi suurest ja täis pudrukausi juurest tagasi Venemaa tühja ja lõhkise küna juurde.
Aga kus ikka lõugavad - rossija ja rossija!
i
IRW/ 9. mai 2017 16:33
Oot - oot - ajakirjanikutsura oleks võinud enne selgeks teha - ühtegi sõjategevuses osalenut enam elus ei ole ( isegi venemaa on seda ametlikult tunnistanud ) Nende nn veteranide seas on palju isehakanuid - paljudel rinnas nii 1 kui 2 astme ordenid - neid ei tohi statuudi järgi koos kanda - nii et palju võõraste sulgede kandjaid
w
wir/ 9. mai 2017 16:50
ei no miks mitte. esiteks täna 90 aastased olid siis 17-18, mis on üsna võimalik vanus.
teiseks, sõda sai läbi '45 aga sõjategevus jätkus siin-seal veel aastaid, seal osalejad said ka veterani staatuse.
iseküsimus on, et kas veteran oli sõjas eesliinil, tagalas, tõkestussalgas (tulistas omasid selga), sõjaluures (SMERS) või millega ta seal tegeles. praegu on ühed veteranid kõik.
t
to wir/ 9. mai 2017 18:32
Venemaa on ise juba mõni aeg tagasi teatanud et ametlikult ei ole elavate kirjas enam ühtegi sõjas osalenut . Vaid mõned kes olid sõjatehastes ja muudes tagalaasjades olevad tegelased on veel elavate kirjas ( need olid nn noored abilised - kes värvisid kastidele viisnurke või vedasid hospitalis siibreid välja )
N
!!!/ 9. mai 2017 16:50
Neid, kes ka sõja lõpul, 1945.a. mingi 18-19 aastasena rindele läksid , ka need peaksid praegu juba üle 90-ne olema. Ja on väheusutav, et äsja sõjaväkke saabunud märgade kõrvatagustega nekrut kohemaid ka kõrged lahinguordenid said. Mitmete kõrgete lahinguordenite saamiseks oli eelduseks vastav aukraad ja minimaalne komadöri ameikoht. (silma paistnud pataljponikomandör, polgukomandör, brigaadi või diviisikomandö, korpuse või armeekomandör. Kuni rinnete juhtideni välja (Võidu ordeni puhul näiteks). Nii et reamehed, allohvitserid või nooremohvitserid sinna ei küündinudki.
v
Venelane imestab./ 9. mai 2017 16:52
Mongolid aeti minema, Napoleon ja Hitler samuti, aga elatustasemelt oleme ehk eespool vaid Mongooliast, kuidas siis nii?!
v
10. mai 2017 10:02
Venemaa on elatustasemel ka Eestist ees. Venemaa 47 koht, Eesti 68.

m
muinasjutt see võit/ 9. mai 2017 16:26
Mida aasta edasi, seda raskem on uskuda, et sellised kunagi midagi võitnud on. Kui Saksamaal ära käia, siis on päris selge, kes võitis.
r
rein/ 9. mai 2017 16:09
täitsa nõus. oleks saksa valitsus siia jäänud, oleks siin saksa keel ja oleks vene valitsus siia jäänud oleks täna ainult vene keel.
nii et hea kui mõlemast lahti saime. ja tuleb teha et ühtegi nendelaadset valitsust siie enam kunagi ei satuks
m
Maša/ 9. mai 2017 16:34
Ei ole me neist lahti saanud. Nädal aega Tallinnas olles sain aru, et domineerib vene keel. Kurb!
a
Aga/ 10. mai 2017 14:26
Tulge maale, siin vene keelt ei kuule. Üldse hea ja rahulik.
j
jl/ 9. mai 2017 15:58
ordenid on tagant nummertatud ja väljastatakse koos tunnistusega. ajakirjanikud võiksid huvi tunda,kas sel baabulinnul kõigi nende kõrgete aurahade kohta tunnistused on.
j
jl-le/ 9. mai 2017 16:18
Seda oleks tegelikult päris huvitav teada. Muidu on nii, et kui järgmisel aastal jälle ajakirjanikule poseerib, siis on rinnas juba viis punast tähte + balti jaama turult ostetud kangelase täht:)
k
kui/ 9. mai 2017 15:57
Kui liitlased poleks Berliini vallutamist ja Balti riike Stalinile "ära kinkinud", siis räägitaks siin riigis tänapäeval palju rohkem ja palju sirgeselgsemalt eesti keelt.
e
Ei kingitud Berliini vallutamist, venelased said teada ja tormasid esimesena linna./ 9. mai 2017 16:33
Žukov sai luure käest teada, et Lääne liitlased kavatsevad varem Berliini jõuda ning siis ajas Vene väed, jooksujalu, esimesena Berliini.
j
Ja ikka ränk arv sõdureid./ 9. mai 2017 17:10
Kes hukkus ühe linna vallutamisel.
Oleks võinud koos liitlastega korraldada Berliini blokaadi ja poleks Berliinil pääsu olnud.Erinevalt Leningradist.
Aga ikka oli vaja.Eks liitlased lõid ka käega.Jääb oma sõdureid rohkem ellu ja terveks.Ega neile Punaarmee hiilgav "sõjateadus" teadmata polnud.
p
pronksiööbikutele/ 9. mai 2017 15:57
Eestimaal räägitakse millegipärast jah, veel päris paljudes kohtades, eesti keelt.Ida-Virumaal eriti mitte ja ka kohati Eesti pealinnas Tallinnas on see küll sageli üsna keeruline ettevõtmine, kui juba jutuks tuli või nii.
h
9. mai 2017 15:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
Slava Ukraine !!/ 9. mai 2017 16:06
Lilliputinam bude caputt. Igale oma.
k
Kalle/ 9. mai 2017 15:53
80-nemdate algul oli asja miilitsasse. Seal öeldi ´govori po russki´ kui utlesin et ei oska, siis vastati
´u nas jest podval, tam nautsat´. Nii palju siis eesti keelest.
k
kanister/ 9. mai 2017 15:49
Kutsuks üles seda kuupäeva ajakirjanduse poolt igati ignoreerima. Ei pilte, ei jutte. Milleks seda pushida? Ja siis imestatakse, miks unustada ei taheta. Loodaks, et järgmisel aastal valitseb vaikus sel teemal. See pole meie pidu.
i
Inimene/ 9. mai 2017 16:21
Olen samuti poolt, et seda kuupäeva ja pronkssõduri juures toimuvat ajakirjandus ei kajastaks üldse. Seda ju ida naaber ja tema jüngrid soovivadki, et võimalikult palju räägitakse ja näidatakse. Ootame järgmisel aastal vaikust sel teemal !!!
k
./ 9. mai 2017 16:26
kanister, loodan väga, et sul bensiin sees on-pane ennast põlema. Moskvas on ka eestlased ja Eesti lipud. Minu isa läbis sõja ja ma olen tema üle uhke. Kahjuks ta suri aastaid tagasi. Isa ordenid ja medalid on minu käes hoiul, ka Georgi lint.
v
9. mai 2017 17:07
viska minema oma küüditaja plekid.
a
ajalugu/ 9. mai 2017 16:48
Mitte ainult ignoreerida, vaid iga "punakivi" juures peaks olema infotahvel kirsasaabastes sõdurite tegelikest kuritegudest eesti rahva vastu. Hävituspataljoni tapmised, röövimised, põletamised. Küüditamine. Vaadates kremli propagandamasina täistuuridel tööd oleks läänemaailmal aeg ärgata.

a
august väljas/ 9. mai 2017 15:46
mida sa venkust välja teed, pole vaja uudiseid teha nendest küll siis lõpeb ka tinasõduri kummardamine, neil on ainult tähelepanu vaja, ülejäänud on neil pohui - "gdje žral tam i sral"
s
9. mai 2017 15:45
See on ju igaaastane selle Punaarmee ehk veriste kätega terroriarmee heroiseerimine.
Saksamaale ja Austriasse sissemarsil mõrvasid punaarmeelased 56 tuhat tsiviilisikut. 3 miljonit saksa naist, vanurit ja last deporteeriti Venemaale. Ka kõige tagasihoidlikumate hinnangute järgi vägistasid punaarmeelased umbes kaks miljonit naist ja alaealist last, kelledest 300 000 tapeti. Kümned tuhanded vägistatult rasestunud naised ning tütarlapsed sooritasid enesetapu. Sajad tuhanded sünnitasid soovimatuid lapsi. Punahordide poolt toime pandud vägivalda saatis ennenägematu julmus. Punaarmee tapmistest, röövimistest ja massilistest naiste ja laste vägistamisest vallutatud maadel hakati rääkima alles mõned aastad tagasi. Venemaal on see fakt täielikult maha vaikitud ja sõjaveteranid keelduvad tunnistamast Punaarmee poolt 1945. aastal vallutatud maades toime pandud jõhkraid tegusid. Venemaa ajaloolaste vanem põlv- kond usub siiani Punaarmee õilsusesse ja humaansusesse.
Punaarmee sisenemisega tollase Saksamaa territooriumile 1944. oktoobris algasid tsiviilelanike kallal niisugused röövimised, vägivallatsemised ja mõrvad, et ka neutraalsete vaatlejate arvates oli kordasaadetu omane pigem keskaegsete mongolite hordidele kui kahekümnenda sajandi Euroopa sõduritele.
Moskva jaoks oli kõige hullem aga see, et lääne inimesed nägid lõpuks nõukogude “vabastaja” tõelist palet.
Nende punaarmeelaste õuduste kohta lugege pikemalt siit
http://www.oleteadlik.ee/punane-terror-1944-aastal-ida-preisimaal/
l
Lihtsalt kohutav .../ 9. mai 2017 20:25
Selliseid elajaid ei ole võimalik austada - ei iialgi. Kui vaid Aadul oleks rohkem nutti olnud poleks selliseid rõvedusi toime pandud. Tal oli mitmel korral võimalus need õudused ära hoida. Ülejäänud on juba ajalugu, mis on teadupärast ajas dünaamiliselt muutuv teadus.
t
Tuju tõusis/ 9. mai 2017 15:43
s
saa siis aru kumbal pool piiri oled/ 9. mai 2017 16:10
Üksaasta Narvas kohapeal olles oli ka alguses hästi naljakas - käidi grupiviisiliselt ausamba juurest teiseni ja võeti igaühe auks, kõik taksikoerad ja lapsevankrid olid georgi linti mässunud, politsei seisis koos sirp-vasara lipukandjaga ja ajasid sõbralikult juttu. Pärast hakkas õõvastav. Siis õudne. Eesti keelt seal sel päeval vähemalt rääkida küll ei julgenud.
v
vaike/ 9. mai 2017 15:43
Mida aasta edasi, seda enam hakkavad need "võitjad" oma võimu kehtestama ja provokatsioone tegema.Samas vaimus kasvatatakse ka noori.Kust on siis pärit selline arusaam,et vanuritelt tuleks nende eluasemed ära võtta ja nad sulgeda vanadekodudesse.Kuidas julgeb tütar öelda emale,et koli välja minu korterist, kui see korter on ema oma ja tütar pole selle majandamiseks ega hooldamiseks kätki külge pannud. See ongi see nende "võitjade" arusaam ja kasvatus. Me ise lubame selliseid arusaame ja tegusid õigustada ja see eluviis aina süveneb.
M
@vaike/ 9. mai 2017 17:14
Me oleme ka sellist kinnisvara alalhoidmist näinud.Nimelt meie vastas elas vene mutike 4-toalises korteris.Koguaegne kommunaalivõlglane.Kaebas,et lapsed ei luba korterit väiksema vastu vahetada.Ja ei toetanud mutikest veerandi sendiga ka mitte.
m
Mõtlik/ 9. mai 2017 15:41
Sõda on tapmine! Sõja saavutused laibad. Sõjas pole võitjaid, vaid kaotused! Mida siis tähistada? Igaaastane võit? Sõjardite paraadid näitavad vaid militaarpoliitikat ja rahva hirmu!
p
pilt/ 9. mai 2017 15:40
Pildil on suured eesti keele fännid. Kui venelased poleks võitnud, elaksime täna nagu saksamaal või veidi paremini. Venelasedki elaksid väga hästi ega peaks Ladadega sõitma.
m
maali/ 9. mai 2017 15:52
Jutt oli keelest, mida siinmail räägitaks ! Ja see ei oleks eesti keel, mida siinkandis emakeelena räägitaks
m
Miks nii,Maali?/ 9. mai 2017 16:18
Mul oli palju sugulasi-tuttavaid.Ka minu vanemad,kes saksa ajal Eestis elasid.Kõik rääkisid eesti keeles.Ei olnud see kuskil keelatud.Koolides ja ülikoolides käis õpetus eesti keeles.Mitte,nagu TRÜ sõjalises kateedris rahuajal.
e
eestlane / 9. mai 2017 16:00
Aitäh, Teie kommentaar päästis mu päeva. Vaatan neid mardikaribaga ja plekitükkidega ehitud vante ja mõtlen, et tegemist on suurte eesti keele fännidega.Parim.
t
TACC/ 9. mai 2017 15:34
Vaikselt hakkas ununema see pronkssoltafon aga putini sõjahüsteeria ajas kõik jalule,oli siin pilt lehes.Fontavaja padruga seisab oma madrusemundris polgupojaga.nagu kuskil vene külas.
a
Ainult meie päästsime teid? -vaat kus tuli jälle üks suur vene valetaja välja / 9. mai 2017 15:31
Ajaloo suurima mõrvari Stalini plaan oli küüditada ja nii hävitada kõik väikerahvad.
Kompartei häälekandja Pravda kirjutas 1941. aasta kevadel: "Peeter I tegi sellega suure vea, et ta jättis Balti pärisrahvad nende asukohtadesse".
1941. aastal otsustasid nõukogude julgeolekuorganid selle vea parandada ja alustasid kohe peale Baltimaade okupeerimist ette valmistama suurejoonelist elanike ümberasustamist -KÜÜSITAMIST.
Nagu hiljem leitud materjalidest selgub, oleks 1941. aastal nõukogude korra kestma jäämine viinud Siberi-teele kogu eesti rahva.
Tänu selle, et sakslased 1941-1944 aastal Eestist venelastest vabastasid, pääses terve eesti rahvas suurküüditamistes Siberisse.
Sakslasi võttis eesti rahvas siis tõesti nagu vabastajaid rõõmuhõisete ja lilledega vastu.
Ja edasi päästis meid ja ka teisi väikerahvaid ajaloo suurima inkvisiitori ja mõrvari Stalini surm 1953. aastal eesti rahva TÄIELIKUST hävingust.
Kuid ikkagi hukkus PEALE SÕDA järgnenud 50 okupatsiooniaasta vältel 274 260 eestimaalast, seega umbes 23 % endise Eesti Vabariigi elanikkonnast, mis on suhteliselt mitu korda rohkem, kui hukkus juute natside holokausti tagajärjel.
S
..../ 9. mai 2017 17:05
Saksastada, küüditada, hävitada
Niinimetatud idaalade rahvaste, teiste hulgas eestlaste saatuse Saksamaa võidu korral Teises maailmasõjas määras ära “Generalplan Ost”. Esimest korda kasutati seda väljendit 1940. aasta keskel Reichskomissar für die Festigung deutschen Volkstums (Saksa rahvusliku omapära ülesehitamise riigikomissar, RKF) Heinrich Himmleri peastaabi dokumentides.
RKFi plaaniosakonna ülem SS-Oberführer Konrad Meyer-Hetling esitas 1941. aasta juulis ettepanekud ümberasustamise ja regionaalplaneeringu korraldamiseks Poola aladel, mis olid liidetud Saksamaaga. Selle ”Lühikese kokkuvõtte memorandumist “Generalplan Ost”” (“Kurze Zusammenfassung der Denkschrift “Generalplan Ost””) saatis Meyer-Hetling Himmlerile.
1942. aasta veebruaris teatas aga idaalade riigiministeeriumi rassireferent Erhard Wetzel riigi julgeolekupeavalitsuse (RSHA) osakonnas III B, et tema on “Generalplan Osti autor” (allikas: www.shoa.de).
“Generalplan Osti” koopiad asuvad Müncheni nüüdisajaloo instituudi arhiivis, kuid 1945. aastal sattus dokument kõigepealt lääneliitlaste kätte (säilitatakse USA rahvusarhiivis).
Meyer-Hetlingi autorluses pole kahtlustki, sest dokumendi pealkiri kõlab: ”Generalplan Ost”. Idaala arendamise õigusalased, majanduslikud ja territoriaalsed alused. Esitanud SS-Oberführer prof dr Konrad Meyer. Berlin-Dahlem, juuni 1942”.
RSHA plaanide kohaselt pidanuks idaterritooriumile ümber asustatama neli miljonit sakslast ja edasi vähemalt kümme miljonit 20 aasta jooksul. Uus eluruum asus Poolas, Balti riikides, Valgevenes, Ukrainas, Leningradis (Ingerimaa) ja Krimmis.
Neil aladel elas 45 miljonit inimest, kellest 31 miljonit olid arvatud rassiliselt ebasobivaks, seetõttu plaaniti suurem osa neist küüditada Lääne-Siberisse.
Kuus-seitse miljonit inimest kuulus küüditamisele Poolast, kümme miljonit kindralkubermangust, kolm miljonit Baltimaadest, kuus-seitse miljonit Lääne-Ukrainast ja viis-kuus miljonit Valgevenest.
Esimese kümne aastaga oli kavas rassilt sobimatu rahvastik tappa ja järgneva kümne aastaga tõenäoliselt kõrvaldada ”poliitiliselt soovimatud” inimesed.
Põhjalikult on “Generalplan Osti” uurinud poolakad (General Plan East. Hitler’s Master Plan for Expansion, Czeslaw Madajczyk, Polish Western Affairs 1962, vol. III, no 2).
n
9. mai 2017 18:56
Nearly all the wartime documentation on Generalplan Ost was deliberately destroyed shortly before Germany's defeat in May 1945.[6][7] Thus, no complete set of originals have ever been found after the war, among the documents stored in German archives. Apart from Ehlich's testimony, there are several documents which refer to this plan or are supplements to it. Although no copies of the actual full proposal have survived, most of the plan's essential elements have been reconstructed from related memos, abstracts and other documents.
https://en.wikipedia.org/wiki/Generalplan_Ost

j
jl./ 9. mai 2017 15:18
huvitav.kes see kloun seal kolme punatähe ordeniga tesandi vormis on? minuteada said punatähe ordeni ainult kaks eesti poissi kogu kümneaastase sõja jooksul.
k
Kes siis võitis?/ 9. mai 2017 15:16
Ümberringi on kõik fašistid aga ti bla d räägivad, et nemad võitsid.
n
nii/ 9. mai 2017 15:42
need sallivad räägivad jah, kõik on vahsistid ja rassistid. Sotside jaoks neid alati liiga palju.
m
mida see tib- l-unn siin pläkutab/ 9. mai 2017 15:11
Tänu selelle, et sakslased 1941-1944 aastal Eestist venelastest vabastasid, pääses terve eesti rahvas suurküüditamistes Siberisse.
Sakslasi võttis eesti rahvas siis tõesti nagu vabastajaid rõõmuhõisete ja lilledega vastu.
<
Ajaloo suurima mõrvari Stalini plaan oli hävitada kõik väikerahvad.
Kompartei häälekandja Pravda kirjutas 1941. aasta kevadel: "Peeter I tegi sellega suure vea, et ta jättis Balti pärisrahvad nende asukohtadesse".
1941. aastal otsustasid nõukogude julgeolekuorganid selle vea parandada ja alustasid kohe peale Baltimaade okupeerimist ette valmistama suurejoonelist elanike ümberasustamist -KÜÜSITAMIST.
Nagu hiljem leitud materjalidest selgub, oleks 1941. aastal nõukogude korra kestma jäämine viinud Siberi-teele kogu eesti rahva.
Ainult seekord päästis eestlasi Eesti vabastamine vene okupatsioonist saksa vägede poolt 1941-1944,
ja edasi päästis meid ajaloo suurima inkvisiitori ja mõrvari Stalini surm 1953. aastal eesti rahva TÄIELIKUST hävingust.
Kuid ikkagi hukkus PEALE SÕDA järgnenud 50 okupatsiooniaasta vältel 274 260 eestimaalast, seega umbes 23 % endise Eesti Vabariigi elanikkonnast, mis on suhteliselt mitu korda rohkem, kui hukkus juute natside holokausti tagajärjel.
v
Vabadussõda/ 9. mai 2017 15:08
halvad variandid olid mõlemad, nii vene, kui ka saksa okupatsioon. Ja poleks meie elu olnud parem ka siis, kui sakslased oleks sõja võitnud. Üks psk kõik.
t
9. mai 2017 15:26
Tegelikult me ju ei tea, mis oleks sakslaste korral saanud. Usun, et hullem kui venelaste okupatsioon ei saa ükski hävitusaktsioon olla. Eestlasi tapeti ja küüditati lihtsalt selle eest, et nad elasid ja töötasid oma kodumaal.
u
Urmas/ 9. mai 2017 15:30
Poolas ja Tšehhis olid sakslased palju julmemad kui meil eestis venelased. Sellist avalikku lausmõrvamist ja terrorit siin ei toimunud, juutidega küll, aga neid oli eestis vähe. Sakslased olid pedantsemad ja sihikindlamad, aga arvuliselt oli neid vähe.
t
9. mai 2017 15:42
Teie jutt ei oma olulisust, sest meil olid venelased võrreldes sakslastega kordades julmemad. Ja see, mida nad meiega pärast sõja lõppu tegid, ei ole võimalik andeks anda.
l
Leu/ 9. mai 2017 15:06
On olemas inimesed ja programmeeritavad olendid. Kes nutriana sünnib see sooblina ei sure.
a
A / 9. mai 2017 15:04
Kisub niigi sinnapoole ,et nagu ei oleks võitnud
k
Kui lugeda kokku./ 9. mai 2017 16:23
Kõik surmasaanud,siis N.Liit on selge kaotaja pool.
Veel 30 aastat peale sõda aeti N.Liidus "veel esinevad üksikud vajakajäämised" ikka sõja kaela.
Enamust N.liidu territooriumist Saksa väed ei okupeerinud.Saksamaa oli seevastu täiesti maatasa.Aga 30a. hiljem sõja tagajärgede pärast ei kiunutud.
k
kolla/ 9. mai 2017 15:02
Kui jankid poleks õigel ajal Normandias maabunud siis oleks praegu kogu Euroopa vene keelne.
ä
9. mai 2017 15:16
Ära sa nii ka räägi seda asja! USA ei oleks oleks see stalingraad võidetud. Kõigi selle pöörde punkti panid alguse Inglismaa ja USA. Oleks lääne euroopa kuni kasastanini terve suur saksamaa. Sakslased olid väga peatamata jõud, nagu ajaloos Viikingid!
t
to be ja harimatu vene kolla/ 9. mai 2017 15:25
Kui Normandia dessanti poleks toimunud, siis oleks peale sõda Stalini asemel Hitler Kremlis istunud
ja terve Euroopa oleks olnud SAKSAKEELNE!.
k
kolla/ 9. mai 2017 16:01
sul vist on peaga pisut pahasti.Siis kui jankid maabusid olid venelased juba pooles euroopas ja Hitler peast segi.Sellepärast normandia toimuski,et venelased ei saaks tervet euroopat vallutada.
t
täpsustus/ 9. mai 2017 16:56
Jänkionu toitis, relvastas ja varustas partjankaarmeed praktiliselt sõja algusest peale.
t
9. mai 2017 21:41
Tund aega enne venemaale sõja kuulutamist läks veel vene eshelon vilja ja terase laadungiga venemaalt saksamaale.
m
Mulk/ 9. mai 2017 15:01
Dessantnik oma Mersu rimakaga igal pool parkimas

j
Jüri Böhm/ 9. mai 2017 15:01
Siin ka mõistetav üle maailma!
The Russian soldier has never “freed” anyone!
Everywhere where the Russian soldier’s boot has ever tread it has brought with it only terror, brutality, and the murdering of women, children, and the aged.
Public Appeal for the 9th of May
In anticipation of the yearly commemoration of the end of World War II, the propaganda from Russia’s misinformation trumpets and from those of the Russian occupants in the Baltics has intensified.
The Red Army is once again being raised on high, as are the “Great Russian People” who, according to the Kremlin, have “freed Europe” and have “brought happiness and prosperity” to our doorstep.
The Kremlin demands thankfulness and subservient glorification from those countries and peoples whom the Kremlin has purportedly “freed”.
The Kremlin waves a menacing finger at its’ neighbors and threatens them with uprisings by local Russians should its’ neighboring lands not succumb to Moscow’s dictat.
The Kremlin’s threats and actions have aggressively intensified in tone with every year.
Aside from the Russian egoism that has existed well before the Communist Revolution in Russia, the myth of the “Red Soldier as Liberator” is exalted (by the Kremlin) as an ideological goal.
Europe’s nations are bombarded with the Kremlin’s propaganda tactics which seek to exploit the European right of law and to deceive those peoples which have never had the “joy” of experiencing the “freedoms” which the Red Army “liberators” brought.
This deceitful and atrocious myth of “liberator” must unanimously be condemned in conjunction with the general condemnation of the atrocities of Communism.
The Red Army is and remains the East European’s murderer!
Jüri Böhm
1
1122345678/ 9. mai 2017 16:07
j
Jüri Böhm/ 9. mai 2017 15:00
25.04.2012 22:16
Eelnevale lisaks:
On ülimalt hämmastav, et mida aastaid edasi ja sõjast kaugemale, seda usinamalt ning räigemalt seda "vabastamisetrummi" taotakse ja keegi ei julge sellele paduvalele argumenteeritult tõega vastu seista.
NB!
Vene sõdur ei saa iialgi olla mingi vabastaja!
Ta on ja on olnud läbi aegade impeeriumi sõdur aga ühegi impeeriumi sõdur ei saa juba oma olemuselt olla vabastaja, kuna kõik impeeriumid on ülesehitatud anastatud rahvaste kontide peale ja niisutatud nende rahvaste verega!!!
Seega on "sõdurvabastaja" müüdi alatu vale juba algselt sellesse väitesse sisse programmeeritud aga keegi pole viitsinud isegi sellise lihtsa tõega oma rahvast selle mõnitava vabastajamöla eest kaitsta!
.
Siin ka mõistetav üle maailma!
The Russian soldier has never “freed” anyone!
Everywhere where the Russian soldier’s boot has ever tread it has brought with it only terror, brutality, and the murdering of women, children, and the aged.
Public Appeal for the 9th of May
In anticipation of the yearly commemoration of the end of World War II, the propaganda from Russia’s misinformation trumpets and from those of the Russian occupants in the Baltics has intensified.
The Red Army is once again being raised on high, as are the “Great Russian People” who, according to the Kremlin, have “freed Europe” and have “brought happiness and prosperity” to our doorstep.
The Kremlin demands thankfulness and subservient glorification from those countries and peoples whom the Kremlin has purportedly “freed”.
The Kremlin waves a menacing finger at its’ neighbors and threatens them with uprisings by local Russians should its’ neighboring lands not succumb to Moscow’s dictat.
The Kremlin’s threats and actions have aggressively intensified in tone with every year.
Aside from the Russian egoism that has existed well before the Communist Revolution in Russia, the myth of the “Red Soldier as Liberator” is exalted (by the Kremlin) as an ideological goal.
Europe’s nations are bombarded with the Kremlin’s propaganda tactics which seek to exploit the European right of law and to deceive those peoples which have never had the “joy” of experiencing the “freedoms” which the Red Army “liberators” brought.
This deceitful and atrocious myth of “liberator” must unanimously be condemned in conjunction with the general condemnation of the atrocities of Communism.
The Red Army is and remains the East European’s murderer!
Jüri Böhm
m
Mis sa lärmad/ 9. mai 2017 15:07
Vana mees aga noore varsa aru pääs!
Venku ei ole muidugi mingi vabastaja, samuti ei ole vabastaja ei jänki, ei frits ega juut, iga rahvus peab saama elada vabalt oma maal!
Meil limpsitakse aga muude rahvaste, ka mustade tagumist otsa ja kiidetakse kui hää maitse olla. Kus nüüd on vabaduseihalus?
Maa on saatanatele kingitud - vaevalt selleeest esiisa veri voolas, et siin pigimaod ringi aeleda saaks!
s
Sdnjompobedõlibedik/ 9. mai 2017 18:21
Oi kuidas sinu libedas jutus on tunda pronksjunni varba haisu
m
9. mai 2017 19:42
mina tunnem rohkem helmede ülivastikut mustuse haisu
m
murueit/ 9. mai 2017 14:58
Kõik VABASTAJAD lähevad peale vabastamist koju, ainult mitte venelased! Nemad "vabastavad" alati ainult selleks, et i s e pähe istuda.
v
Vabastajad olid nad mingil määral./ 9. mai 2017 16:26
Vaid Norras ja Austrias.Ka Jugoslaavias.Kuni J.B.Tito tänas vabastamise eest.Aga näitas ka neile karmilt kodusuuna kätte.
j
Just nimelt/ 9. mai 2017 16:51
Josip Broz palus vatnikel territoorium oma kohalolekust vabastada ja need läksid minema sabad jalge vahel.
j
Jüri Böhm/ 9. mai 2017 14:58
Vene sõdur pole mitte kedagi ega mitte kunagi vabastanud!
Kõikjal, kuhu oli astunud vene kirsa, algas terror, vägivald ning tapatöö naiste, laste ja vanurite kallal.
Avalik pöördumine 9. mai eel
Seoses Teise maailmasõja Euroopa-lahingute lõpu aastapäeva lähenemisega on aktiviseerunud Venemaa ja kohalike okupantide propagandapasunad.
Ülistatakse jälle Punaarmeed ja "suurt vene rahvast", kes - Moskva tõlgenduse kohaselt - "vabastas Euroopat ja maailma" ning "tõi õnne ja õitsengut” meie õuele.
Pealetükkivalt ja häbematult nõutakse tänulikkust ning alandlikku lugupidamist riikidelt ja rahvastelt, keda nö. vabastati.
Oma lähinaabrite suunas aga vibutatakse noomivalt näppu ja ähvardatakse kohalike kolonistide rahutustega, kui me piisavalt Moskva meele järgi ei taha olla.
Mida aeg edasi, seda räigemaks ja agressiivsemaks need avaldused ja ka teod muutuvad.
Peale suurvene mõttelaadi, mis ulatub kaugele enne kurikuulsat enamlaste riigipööret, ammutatakse tuge ja ideoloogilist jõudu ka "sõdur-vabastaja" müüdist.
Selle vana propagandakronu räpaste kapjadega trambitakse tänaseni Euroopa rahvaste õiglustundel ja lollitatakse maailma seda osa, kellel polnud "õnne" selle sõduri toodud "vabadust" kogeda.
See räige ja alatu "vabastaja"-müüt tuleb kommunismi kuritegude hukkamõistmise käigus otsustavalt kummutada, et võtta pinnas"uusvabastajate" idanemiseks.
Vene sõdur on Ida - Euroopa rahvaste mõrtsukas!
Jüri Böhm
s
9. mai 2017 15:27
Siinse Euroopa osa rahvaid ei ole tapnud mitte musulmanid, vaid venelased.
r
räägiti/ 9. mai 2017 14:57
ennem ja räägitakse edaspidi eesti keelt,kui soov muliseda vene keeles siis teretulemast venemaa
e
eva/ 9. mai 2017 14:56
Jälle see nn "kultuuri" toomise jutt. Mul ei lähe kunagi meelest, mida rääkis minu vanaema, kelle majas Võrus elasid algul sakslased, aga siis vallutasid maja "kultuuritoojad. Tänavatel liiguti kombineedes, sest arvati, et tegu on uhkete peokleitidega. Vetsupotile roniti jalgupidi otsa, sest vetsupott oli tundmatu asi.
j
jah, mäletan,/ 9. mai 2017 20:34
et vetsupotile jäädigi aastakümneteks jalgupidi peale ronima, ikka leidus avalikes tualettides jalajälgi ka kitsal potiserval, kuigi mõned vene "prouad" olid isegi jalaluid murdnud oma tikk-kontsadega seal turnides.
Nüüd vist lõpuks on sellest primitiivsest kombest lahti saadud.
j
Jüri Böhm/ 9. mai 2017 14:54
Vene sõdur pole mitte kedagi ega mitte kunagi vabastanud!
Kõikjal, kuhu oli astunud vene kirsa, algas terror, vägivald ning tapatöö naiste, laste ja vanurite kallal.
Avalik pöördumine 9. mai eel
Seoses Teise maailmasõja Euroopa-lahingute lõpu aastapäeva lähenemisega on aktiviseerunud Venemaa ja kohalike okupantide propagandapasunad.
Ülistatakse jälle Punaarmeed ja "suurt vene rahvast", kes - Moskva tõlgenduse kohaselt - "vabastas Euroopat ja maailma" ning "tõi õnne ja õitsengut” meie õuele.
Pealetükkivalt ja häbematult nõutakse tänulikkust ning alandlikku lugupidamist riikidelt ja rahvastelt, keda nö. vabastati.
Oma lähinaabrite suunas aga vibutatakse noomivalt näppu ja ähvardatakse kohalike kolonistide rahutustega, kui me piisavalt Moskva meele järgi ei taha olla.
Mida aeg edasi, seda räigemaks ja agressiivsemaks need avaldused ja ka teod muutuvad.
Peale suurvene mõttelaadi, mis ulatub kaugele enne kurikuulsat enamlaste riigipööret, ammutatakse tuge ja ideoloogilist jõudu ka "sõdur-vabastaja" müüdist.
Selle vana propagandakronu räpaste kapjadega trambitakse tänaseni Euroopa rahvaste õiglustundel ja lollitatakse maailma seda osa, kellel polnud "õnne" selle sõduri toodud "vabadust" kogeda.
See räige ja alatu "vabastaja"-müüt tuleb kommunismi kuritegude hukkamõistmise käigus otsustavalt kummutada, et võtta pinnas"uusvabastajate" idanemiseks.
Vene sõdur on Ida - Euroopa rahvaste mõrtsukas!
Jüri Böhm
t
Tiit Olen!/ 9. mai 2017 14:52
Pole tähtis mis keeles rääkida. Peaasi, et elus oled.
o
Ole ole/ 9. mai 2017 15:15
See on siis küll hea elu kui nii vähe vaja. Vabandust sea mitte hea :)

f
fedja/ 9. mai 2017 14:50
nende tibladest okupantidega pole mõtet vaielda, kiliseb koliseb lonkab ja möliseb.)
j
jälle poosetmine/ 9. mai 2017 14:42
Eesti keel oleks jäänud aga teie oma keelega ja kujuga(VASJAGA) oleksite piiri taga.
j
Jarko/ 9. mai 2017 14:40
No ja siis,vähemalt Vene keelt ka mitte.
T
!!!/ 9. mai 2017 14:40
Täiendus. kui sinu omad 1991.a. kaotanud poleks, ega siis praegu siin kah enam eesti keelt ei räägitaks. Juba "vana hea Leonidei" ajal hakati rääkima teemast kaotada rahvused kui sellised ja võtta kasutusele uus termin, nõukogude inimene (homo sovieticus). Kellel puuduks oma juured, rahvuskultuur ning keel ja kes suhtleksid omavahel vene keeles. Rahvaste segamise esialgseteks köökideks olid igasugu komsomoli löökehitused, kus kõik noored vene keelele üle läksid. Ning segaperekonnad lõid. Ja meie hea ENSV haridusminister nais-s.m. Elsa Gretškina rõhutas 80-ndate algul vene keele süvendatud õppimise ning mõnede õppeainete venekeelseks muutmise tungivat vajadusest. Tallinast soovis sm. Karl Vaino aga kujundada miljonilinna. Ja et kohapeal rahvast ei piisanud, pselleks idi see sisse veetama. Õnnek ei jõutud Lsnamäe ehitusest kaugemale. Eks temagi palus pidevalt kremlilt "rohkem tööjõudu ning spetsialiste, internatsionaalset proletaarset abi"
m
9. mai 2017 14:40
maksim röga on kohe endale nkvd vormimütsi pähe toppinud.kohe näha,et küüditajate ja punamõrvarite järeltulija.ja eesti riik on ikka nii munadeta,et laseb sellistel provokaatoritel avalikult oma inimsusevastast propagandat teha?ja veel oodatakse,et eestlane hakkab selle riigi eest sõdima?käige te ka õige...
t
tahad musulma niriigieest sõdida?/ 9. mai 2017 15:10
Hämmastav rahvusevastane viha - samas mudakoonud ja musulmanid? Neile on kõik lubatud me kodumaal?
k
9. mai 2017 16:14
Kui palju te siin neid "mudakoone" ja musulmanne ka näete?
t
tegelikult/ 9. mai 2017 22:31
Juba näen...piisavalt oma kodu lähedal.
e
Ei ole NKVD müts./ 9. mai 2017 17:20
Vapper Punaarmee aviaator.Võiks panna õppelennuki tüüri taha demonstreerimaks õhkutõusmist.
s
Saksa keele tund/ 9. mai 2017 14:39
http://www.ns-archiv.de/krieg/untermenschen/himmler-fremdvolk.php
Piisab, kui otsida (Ctrl+F) arvu "500".
Niisiis, natsionaalsotsialismi arhiivis oleva dokumendi alusel on SS-riigijuht Heinrich Himmler'i arvates vajalik vallutatud ida-aladel ainult 4-klassiline rahvakool, mille ülesandeks on õpetada ainult järgmisi asju: lihtne arvutamine kuni 500-ni; oma nime kirjutamine; õpetus, et see Jumala tahe on, sakslastele sõnakuulelik, virk ja aus olla. Lugemisoskust ei pidanud ta vajalikuks, kusjuures rõhutas, et peale selle kooli ei tohi idapoolsetel aladel mingit muud kooli olla. Lugege ja tõlkige. Võrdluseks: nõukaajal oli Eestis eestikeelne kõrgharidus olemas.
t
tunnile/ 9. mai 2017 14:54
Mis iganes, see plaan poleks i i a l teostunud, aga vaat vene plaan teostus peaaegu sajandiks!
k
kolla/ 9. mai 2017 14:56
Baltikum ei kuulunud IDA ALADE hulka.See värk oli ikka slaavlastele mõeldud.
k
Kaks skisofreeniat põdevat riigijuhti jagasid maailma ja ei saanud kuidagi jagatud/ 9. mai 2017 14:58
Ja seega kiskusid sõtta ja hukatusse teisi rahvaid. Üks ei olnud teisest parem ja pole eestlaste jaoks vahet, kumbagi ei armastata selle eest mis korda saadeti.
l
9. mai 2017 15:01
Lõpetage selliste idiootsuste paljundamine.
ä
Ära aja jama / 9. mai 2017 15:25
Juba Rooma impeeriumis olid kvalifitseeritud ja haridusega orjad nõutud kaup. Orjadest raamatupidajad ja muud majandusasjamehed tegid töö ära. Sama poliitikat praktiseeriti N-liidus, orjadele anti tasuta kõrgharidus et võimaldada kogu orjade armeele meditsiiniabi ja et orjad ennast igakülgselt ära majandaksid ja isandatele vastavaid kaupu ja toiduaineid toodaksid. Peremeesrahvus nautis privileege ja tegeles militaarimpeeriumi kindlustamise ja kinnistamisega orjastatud maades.
t
to Saksa .../ 9. mai 2017 16:14
Meie vanemad ja vanavanemad elasid Saksa ajal kodumaal. Kui Eesti noor oli aasta töötanud Saksamaal või pool aastat teeninud abiteenistuses, siis oli tema ülikooli astumine lihtsustatud. Sa uuri parem seda, mida Himmler eestlastele oma viisidi ajal rääkis. Saad suure pettumuse osaliseks.
A
@Saksa keele tund/ 9. mai 2017 16:33
Aga miks sakslased seda läbi ei viinud?Neil oli selleks aega 3 aastat.Tuntud saksa efektiivse ordnungi juures oleks see olnud igati teostatav.Ometi koolid ja ülikoolid toimisid eesti keeles.
Aprillimässu järel üks Venemaa duumasaadik ka patras,et sakslased oleks ilma nendeta eesti rahva hävitanud.Kui seda oleks tahetud-väike rahvaarv ju meil-siis oleks seda 3a. jooksul ka tehtud.Aga-ei tehtud ju.
n
no/ 9. mai 2017 14:37
ikka räägitaks küll kui vene poleks võitnud ja rääkijaid oleks palju rohkem. See teada vana vene propaganda, ärge uskuge. Aga täna ei taha meie noored ise eesti keelt rääkida ja englise on ikka juba äge, bling-bling. Lisaks murrab peale uus ja palju hullem oht araabia keel ja islam, mis kohalikku ja rahvuslikku lõhub koos oma eu bürokraatide abiga.
p
Pureva/ 9. mai 2017 14:36
krdi Mölakas veteran. kas sa oled unustanud kuidas eestikeel jalge alla talluti? Siga selline !

a
Aga.../ 9. mai 2017 14:35
..teie võitsite ja vene keelt räägitakse nii, mis tolmab. On ikka kahepalgeline mees see veteran.
t
Tahakski teada./ 9. mai 2017 16:34
Kuidas tal omal eesti keele oskusega lood on?
s
Suur suur aitäh/ 9. mai 2017 14:32
et aitasite võita sõda, aga te unustasite koju naasta! Miks?? 1981 aastal keskkooli lõpetanuna mäletan aegu kus taheti kogu õppimine vene keelele üle viia! Õnneks tekitas see paraja kära ja teema peatati! Mis sa veteran selle kohta praegu kostad? Ootan vastust!?
e
ei hakka/ 9. mai 2017 15:22
kindlasti ei hakka! Meie eesti naised on moslemite maaletoojad-alusta neist!
m
muig/ 9. mai 2017 22:33
Mina ei näe,et paatides seal Vahemerel oleks eesti naisel köiega murjan järel...
u
uuh/ 10. mai 2017 19:01
seda pole vaja neil teha...meie naised korjavad need siit euroopast üles! Või siis sotsiaalmeedia kaudu...oled nõus? Ära ole rumal, eks ole!
M
?/ 9. mai 2017 14:44
Mida halba oleks olnud selles, kui kõik Liidu tšu.hhn.aad ja tšu.ktsid oleksid õpetatud Suure venna, vene rahva keelt rääkima. Keelt milles rääkisid nii suur Lenin kui sellele keelele üle läinud grusiin Stalin? Kultuuri, kirjaoskuse ja jõukuse tõid nad oma sõnul juba nagunii. Oleksid andnud vennalikult oma keele kah.
t
tead!/ 9. mai 2017 15:01
Halb oli see, et seda sinu suure venna keelt suruti peale vägisi....praegu õpib igaüks seda võõrkeelt, mida soovib! Mina isiklikult räägin mitut keelt vabalt, aga see polegi nii tähtis, tähtis on, et see suur vend meid rahule jätaks!
j
ja/ 9. mai 2017 16:54
kuidas ta sind seganud on? Mina kuulen-näen vastupidist.
k
Ka mudakoonud ja musulmanid/ 9. mai 2017 15:13
Võiksid heaga kodus olla, siia pole asja ronida!
l
9. mai 2017 19:46
s
see on ju/ 9. mai 2017 14:30
üks ajaloo ümberkirjutajatest. "sõjaveteran", kes tungis koos hitleriga poolale kallale
g
Gelaveeya von Tatt Nack/ 9. mai 2017 14:30
Huvitav et 150 miljonit sellist Pyrrhose võitu tähistavad. Julgemad lubavad ka korrata . Samas on teel tagasi 19. sajandi poole täie hooga.
a
aga tõ kavaruu paruski niet estonski/ 9. mai 2017 14:29
Aga te ei räägi Eesti keelest! Tallinn on kõik kohad täis neid parusskisid!
v
viimane aasta/ 9. mai 2017 14:41
on selle Tallinna linnapildi veel kradime kirjuks ka teinud, neid värve kuni täis pigini on jube palju siia toodud. Need pole Ilvese üliõpilased, seda juttu ei usu ammu enam.
n
nojah/ 9. mai 2017 14:29
Rosenbergi plaani järgi oleks eestlased siit sakslaste võidu korral küüditatud Venemaale ja Eesti alad asustatud sakslastega, nii et me olime mõlema jaoks üleliigsed, mõlemale oli vaja seda strateegilist maalappi.
v
9. mai 2017 14:36
Venemaale? Nalja teete või? Teie väida vajab tõsiseltvõetavat allikat.
v
Vt http://www.imelineajalugu.ee/article/20160810/NEWS/160809997/ 9. mai 2017 14:51
"Eesti kindralkomissariaadist ­taheti välja saata umbes 50% rahvast.
Kalkuleeriti, et inimesed tuleks küüditada Lääne-Siberisse, kus nad hajuksid kohaliku elanikkonna sekka – see pidi ühtlasi vältima rahvusliku identiteedi taastekke kaugemal idas. Samal ajal tahtis Hitler Ida-Euroopasse ümber asustada rohkelt sakslasi. Näiteks juba 1941. aasta juuniks oli Poolas umbes 200 000 ümberasunud sakslast."
http://www.imelineajalugu.ee/article/20160810/NEWS/160809997
t
to nojah/ 9. mai 2017 14:49
Kus kohast russid sellist jama võtavad? Rosenbergis voolas ka eesti veri. Eesti sakslased rändasid sõja eel kodumaale ja Saksa ajal neid tagasi ei lubatud. Kui palju sakslaseid oleks olnud nõus läänest itta kolima? Kui Baltimaade koloniseerimine oleks olnud käki tegu, siis Poola, Ukraina, Valgevene, Venemaa oma inimestega täitmine oleks olnud Saksamaale võimatu ja krahh tema majandusele.
n
nojah/ 9. mai 2017 15:03
Ma ei räägi siin mingitest russidest ega ole ise mingi russ, ma viitasin artiklile "Imelisest ajaloost", kuid loomulikult teadsin ka varem Rosenbergi plaanist kui ka tema päritolust - eestluse üle ta uhke nüüd küll ei olnud, eestlased kuulusid saksastamisele, nagu ka Ukraina, Valgevene jne. Me ei saa spekuleerida mis "oleks", aga mustvalgel on olemas Baltikumi saksastamise plaan ja 50% elanikkonna Siberisse ümberasustamise plaan. Kes teab, võib-olla sellest Stalin lähtuski?
r
Room/ 9. mai 2017 14:52
Muide, Rosenberg oli pärit Tallinnast. Mõnda aega oli ta siin isegi kooliõpetaja. Nii et kohalike oludega väga hästi kursus.
See väide, et eesti keel säilis tänu Punaarmeele, on pehmelt öeldes vaieldav. Võiks küsida hoopis nii, kas eesti keel säilis tänu Punaarmeele või vaatamata Punaarmeele. Ajalugu räägib hoopis sellest, et eesti keelest sai kirjakeel just sakslaste valitsemise ajal.
o
olgem täpsed/ 9. mai 2017 15:17
Eesti keelest sai kirja keel Tsaari-Vene tingimustes, kus Balti kubermangudes valitsesid, jah, balti-sakslased. Aga kogu Venemaa oli siis väga rahvusvaheline. Noh, mingis mõttes on praegugi, sest Lääne ettevõtted ja omanikud on ju suure osa Venemaa ressurssidest ammu üle võtnud, juba 20 aastat tagasi. Otto Wilhelm Masing lõi eesti keele grammatika ladina ja saksa keele baasil, kuid õ-tähe võttis vene keelest. Tartu Ülikool oli küll saksakeelne, kuid siiski Vene tsaari ülikool.
k
9. mai 2017 15:50
Kuni 19. sajandi teise poole venestamiskatseni valitses Baltimaades Balti erikord ning vene keelt ei räägitud, olid eesti ja saksa keel, nii et pole mõtet jama ajada. Ja venestamise tulemus tekitas hoopis olukorra, kus eesti keel ja meel hoopis tugevnes. Ei ole mõtet paljundada vaenulike võimude leelotusi.
r
Room/ 9. mai 2017 16:08
Mis tähendab "Venemaa oli siis väga rahvusvaheline"? Ehk siiski veel paljurahvuseline? Kas venestamist siis polnud? Loomulikult olid siis veel olemas väikerahvad, mis hiljem (iseenesest?) kadusid...
Kui mina veel ülikoolis õppisin, räägiti meile, et NLiidus on väikerahvastel kuni kuuenda klassini õpetus emakeeles, seejärel on emakeel üks õppeainetest. Karjalas praktikal olles nägime, et kuni 6.klassini oli karjala (soome?) keel üks õppeainetest, 7.klassist alates see kadus... See oli venestamine.
o
olgem täpsed/ 9. mai 2017 17:03
Mina räägin sellest ajast, kui eesti keel kirjakeelena tekkis, e 19. sajandi teisest poolest. Venemaa rahvusvahelisuse all pean silmas, et haritlaste hulgas oli väga palju sakslasi, hollandlasi, prantslasi jt, õukond ja haritlased rääkisid oma vahel prantsuse keelt. Ülikooliõpe oli Baltikumis saksakeelne. Haridus oli valdavalt saksa- ja venestamisajal venekeelne. Eesti keelt gümnaasiumis ja ülikoolis praktiliselt ei olnud. NB! Tuletan meelde, ma räägin 19. sajandist, ajast enne Eesti Vabariiki.
o
oleme täpsemad/ 9. mai 2017 18:59
Keerdo Jüri Ado Joosu mõisakooli õpetaja koolide revisjoni ajal 1784. aastal, millal õpetas eesti lapsi.
n
nojah/ 9. mai 2017 19:46
Tartus õpetas rootslane Forselius eesti poisse juba 17. sajandil. Aga ühtsest eesti keelest saab ikkagi rääkida alles 19. sajandi lõpust, kui ilmus esimene eestikeelne eesti keele grammatika (Hermanni oma). Enne oli see saksakeelsete intellektuaalide hobi öelda midagi maarahva keele kohta.
k
9. mai 2017 14:57
kusjuures sakslased oma suhtelise põhjalikkusega oleksid kohalike kultuurist aja jooksul kahtlemata jagu saanud. neil lihtsalt ei olnud seda aega.
t
to // 9. mai 2017 15:41
Eesti kultuur enamuses ongi Eesti keelde tõlgitud Saksa kultuur, 700 aastat kooselu. Saksa ajal kehtisid samasugused seadused nagu EVs, sest Eesti seadus oli üles ehitatud Saksa seadustel. Eestlaste ja sakslaste vahel sõja ajal konflikt puudus. Venelased võtsid vara, sakslased andsid tagasi. Venelased keelasid Eesti sümboolika, sakslased ei keelanud.
p
päris nii ei olnud/ 9. mai 2017 15:51
Lugege kasvõi Jaan Krossi või siis nende Otto Tiefi valituse liikmete mälestusi, kes püüdsid 1944.a. võimuvaakumit kasutades uuesti Eesti vabariigi välja kuulutada.
r
Room/ 9. mai 2017 16:27
Võib-olla seletaksid lähemalt, kus näed murdepunkti! Eesti keel ja kultuur läksid tasapisi ülesmäge vaatamata sellele, et sakslased sellele muidugi soojalt ei vaadanud. Sellegipoolest arenes eesti keel, ülikoooli said sisse esimesed eestlased, hiljem jõudis ülikooli ka eesti keel, linnavolikogudesse said esimesed eestlased, avati eesti tütarlaste gümnaasium. Kus näed sa murdepunkti kust sakslased oleksid hakanud ajalugu tagasi pöörama?
p
päris nii ei olnud/ 9. mai 2017 17:04
Sellesama ülalviidatud Imelise Ajaloo artikli järgi oleks Rosenbergi plaani järgi kohe nii hakatud tegema, kui sakslased oleksid sõja võitnud.
u
Urmas/ 9. mai 2017 15:02
Ma olen lugenud, et mingi osa eestlasi oleks ikka alles jäetud, need kes meenutavad aarialasi ja keda oleks lihtne saksastada, kes omandavad kiiresti saksa keele. Loomulikult, täpseid kavatsusi ei tea keegi ja seda oleks teostama hakatud alles peale sõja võidukat lõppu. Selge see, et eestlasi ei usaldatud, aga nii julmalt ja vaenulikult sõja ajal ei suhtutud kui poolakatesse, juutidest ma ei räägi. Eesti juuditd tapeti küll ära, mõned pääsesid.
Samas, loogiliselt mõeldes, siis sakslased olid ju võrreldes SSSR ja USA -ga, väikerahvas ja neil ei oleks ju inimressurssi, et vallutatud maid koloniseerida. Nad oleksid pidanud peale sõda siis hirmsasti sigima ja paljunema hakkama, aga selleks kuluks ikkagi kaua aega, et lapsed täisealiseks saavad. Vähemalt 20.aastat.
p
plaanis oli/ 9. mai 2017 15:34
ka tuua üle maailma kõik sakslased koju tagasi, sh vallutatud aladele, muidu ei oleks, jah, jätkunud. Lisaks oli ka plaan iibe tõstmiseks. Jah, need oleksid jäänud, kellest loodeti saksastumist. Aga see oleks nii või naa tähendanud eestlaste hävimist. See et me NSVLi ajal alles jäime, on õnnelike juhuste kokkulangemine.
m
9. mai 2017 16:12
mitte "õnnelike juhuste kokkulangemine", vaid ütleme otse: nõukogude administratsioon ei olnud nii efektiivne.
r
Room/ 9. mai 2017 16:36
Ei tasu unustada, et oma osa eesti juutide hävitamisse andis juba enne sõda stalinlik NLiit. Venemaal on alati juute taga kiusatud. Vähe on räägitud näiteks sellest, et kuni NLiidu lõpuni oli näiteks juute lubatud suuremate linnade ülikoolidesse vaid kindla protsendi (vist oli 5%) ulatuses.
Loomulikult oli Rosenbergi arvamus sellest, mis saab allutatud rahvastest peale võitu nende üle, liivale kirjutatud. Keegi teine nii kaugele ei mõelnud ja targutada pikalt tema plaanide üle ei ole mõtet.
p
plaanis oli/ 9. mai 2017 17:06
ja üldse ei ole igasugusel "oleks" arutlusel mõtet, nagu ülal ütlesin, aga ei saa ka öelda, et sakslastega oleks meie keel ja kultuur olnud päästetud.
b
BrUno/ 9. mai 2017 14:27
Kui meie poleks võitnud,aastal 1990,siis eesti keelt oleks,ainult eestlaste kodudes räägitud! Enne seda oli vestlus ja kirjakeel,enam jaolt venekeelne! Õnnetud eestiaegsed vanainimesed ei osanud venekeelt ja vene keelt kõnelevad ametnikud( näiteks majavalitsuses) mõnitasid ja naersid nende üle!
t
tundub et vorst vorsti vastu/ 9. mai 2017 14:35
Ja vastasid ka küsimusele et miks venelane ei ole 26 aastaga eesti keelt ära õppinud. Hiljuti nägin apteegis vene keeles rääkivat memme kelle peale keskealine eesti proua kärkis.
t
TT/ 9. mai 2017 15:07
Sellepärast, et p utini sõnade järgi on tegemist polnõi idi oodiga, kui ei suuda selgeks õppida selle maa keelt, kus elad või töötad-
m
mm/ 9. mai 2017 19:04
Putin Putiniks, aga eestlane suutis vene keelt mitte rääkida 47 aastat. Venelane on praegu kõigest 26 peal.
i
Irvi-tu-sega vene ok-u-pan--tidele/ 9. mai 2017 14:27
Hahaaa....sovetinä-rud siiani arvavad, et nemad võitsid.
Poleks liitlased sekkunud, oleks Mos--kvas punasel väljakul praegu saksa kaubamajad
j
Justament / 9. mai 2017 15:33
Siis ei tea kes oleks võitnud või mis saanud oleks. Üks variant näiteks 25 aastane positsioonisõda võitjateta

m
marinta/ 9. mai 2017 14:25
Ajakirjanikud, keda ja milleks siin promote? Teame selletagi, et viies kolonn eksisteerib meie riigis endiselt ja jarelkasvu tootmine neile kaib intensiivselt. Ja vastus kysimusele, miks need noored keelduvad vastamast, on lihtne- nad ei oska riigikeelt. Lugupeetud veteran, kuidas siis nii?
m
miks/ 9. mai 2017 14:24
sellele okupandile yldse sona antakse? ja see deniss oma artiklitega vene kammajaast voiks hoopis pravdas kirjutada. ta vist arvab et elab pihkva oblastis mitte eesti vabariigis! ohtuleht on okupantide haaletoru.
v
villu./ 9. mai 2017 14:22
Kui teie poleks võitnud siis VENE keelt siin ei räägitaks.
p
Põlgan neid/ 9. mai 2017 14:21
Isegi selline plära kõlab nende suust ähvardusena. Huvitav, millise kultuuriruumi esindajaks nad ka ennast peavad?
H
!!!/ 9. mai 2017 14:45
Homo sovieticusteks. Stalinistideks.
t
Teine variant on see/ 9. mai 2017 14:21
et kui te oleks kaotanud,siis poleks olnud küüditamisi ja läände põgenemisi ja eestlasi oleks siin palju rohkem.Aga nüüd on nii nagu on ja katsume ilusasti rahulikult edasi minna.
m
murueit/ 9. mai 2017 14:20
Vene ajupesupatriotism on ikka haruldane nähtus ilma peal---üldse pole vaja ise mõelda ega analüüsida!!!
h
Harju kek küsib/ 9. mai 2017 14:16
See dessantnik on nagu jõulupuu. Kas kõik kolm tähte on ikka enda omad?
p
Piinlik/ 9. mai 2017 14:43
Googeldades seda nime on teda varem näha vaid ühe tähega. Kui need teised ei ole tema omad, siis peaks olema piinlik ennast võõraste sulgedega ehtida. See ei ole ju tsirkus lõppude lõpuks. Ise degradeerite oma vormi, aumärke ja hukkunuid.
m
mis piinlik/ 9. mai 2017 15:18
see on sõjasaak ja seda peab kõigile liputama
t
tsirkus ikka!/ 9. mai 2017 16:28
Just on tsirkus ja iga aastaga läheb järjest naljakamaks.
a
Ats/ 9. mai 2017 16:16
k
Kitt ./ 9. mai 2017 18:39
r
Russisch kulturisch?/ 9. mai 2017 14:13
A hulisch ! Minu koer omandas raskusteta 200 sõna. Sellised tegelased pole 50 aastaga 3 sõnagi väljendama õppinud. Kus on selliste tegelaste isade ja emade maa mille eest sõdisid? Eestis see küll ei ole.

p
Pets/ 9. mai 2017 14:12
Kindel, mis kindel. Vähemalt vene keelt ei oleks kuulnud küll.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee