Swedbank Liisingu juhatuse liige Heli Silluta märgib, et kõige tõenäolisemalt ostavad autosid liisinguga Eesti ettevõtjad, samas on uute ostetud autode osakaal siin kõige madalam – 63%. Samal ajal moodustavad naaberriigis Lätis ettevõtete liisitud autode hulgast uued mudelid 68% ja Leedus ulatub uute liisitud mudelite osakaal lausa 74 protsendini.
"Kuid kui vaatame protsentide asemel tükke, näeme, et siin juhivad eestlased. 2016. aasta jooksul ostsid Eesti ärikliendid liisinguga 3015 uut autot, samas kui Leedus oli arv märkimisväärselt madalam, vaid 1871," võrdleb Heli Silluta.
Möödunud aastal eelistasid kõigi kolme Balti riigi ärikliendid enamikul juhtudel Volkswagen Groupi toodangut. Eestis loovutas Volkswagen esikoha Toyota sõidukitele. Lätis ja Leedus hõivasid Toyota autod vastavalt teise ja kolmanda koha. Ka Volkswagen Groupi teine kaubamärk – Škoda – on endiselt populaarne. Leedus on see äriklientide hulgas populaarsuselt teine kaubamärk ja Eestis kolmas.
Liisinguteenust kasutavad Eesti ärikliendid ostavad pisut kallimaid autosid kui leedulased või lätlased, kui võtta aluseks autode väärtus ilma käibemaksuta. Eestis on keskmine auto ostuks kasutatud summa 22 817 eurot, Leedus on summa veidi väiksem (22 475 eurot) ja Lätis mitu tuhat madalam – 20 646 eurot.
2016. aastal kasvas kommertssõidukite ostmine liisinguga kõigis kolmes Balti riigis.
Järjest enam valivad ettevõtted autot liisides kapitalirendi asemel kasutusrendi. Eestis ostavad ettevõtjad lausa 72% sõidukitest kasutusrendi abil. Leedus on selle määr 43% ja Lätis vaid 37%.
Kommentaarid (6)